8 روش افزایش میل جنسی زنان و مردان؛ تقویت میل جنسی در خانه

0 46,764
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

آیا شما هم از کمی میل جنسی خود یا همسرتان ناراضی هستید؟ به دنبال راهکاری برای کاهش میل جنسی ایجاد شده هستید؟ اقدامات زیادی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش میل جنسی خود انجام دهید، تمرین تکنیک‌های کاهش استرس، و اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی از جمله این اقدامات هستند. حتما تا انتهای این مقاله از مجله سلامت کیوان همراه ما باشید تا به سایر راهکارهای قطعی افزایش میل جنسی بپردازیم.

میل جنسی چیست؟

لیبیدو نام دیگری برای میل جنسی یا محرک جنسی است که باعث افزایش میل جنسی زنان و مردان می‌شود. عوامل داخلی و خارجی مختلفی مانند سطح هورمون‌ها، داروها و عادت‌های خواب می‌توانند بر روی میل جنسی شما تاثیر بگذارند. بهتر است بدانید میل جنسی هر فردی نسبت به دیگری متفاوت است، ولی میل جنسی برای مردان و افزایش میل جنسی زنان به طور یکسان با افزایش سن کاهش می‌یابد.

افزایش میل جنسی چیست؟

کاهش میل جنسی در افراد یکی از شایع ترین اختلالات جنسی محسوب می‌شود. اگرچه این اختلال چندان بحرانی به نظر نمی‌رسد اما می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در روابط، و نهایتاً افسردگی و عدم اعتماد به ‌نفس در افراد شود. افزایش میل جنسی می‌تواند موقتی یا طولانی مدت باشد. میل جنسی، تحت تاثیر عوامل بیولوژیکی، روانی و اجتماعی تغییر میکند. میل جنسی به طور طبیعی در افراد متفاوت است. با توجه به این نکته، هیچ سطح درست یا غلطی از میل جنسی وجود ندارد، ممکن است میل جنسی شما در طول زندگی تغییر کند.

برخی از افراد ممکن است تمایلی به داشتن رابطه جنسی نداشته باشند و حتی ممکن است که دچار اختلال کاهش میل جنسی شده باشند. میل جنسی درست یا طبیعی برای شما به ترجیحات و شرایط زندگی شما بستگی دارد. با این حال، اگر به افزایش میل جنسی خود اهمیت می‌دهید، مهم است که با یک پزشک متخصص درباره آن صحبت کنید.(1)

بیشتر بخوانید:

چگونه می‌توانیم شدت میل جنسی خود را تشخیص دهیم؟

عوامل زیادی می‌توانند افزایش میل جنسی زنان و مردان تأثیر بگذارند. اگر فکر می‌کنید ممکن است عدم تعادل هورمونی داشته باشید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. تغییراتی که در سطح هورمون جنسی بر میل جنسی شما تأثیرگذار است، به راحتی با آزمایش خون قابل اندازه گیری است. پزشک شما همچنین می‌تواند شما را از نظر شرایط دیگری که ممکن است میل جنسی شما را افزایش می‌دهند، بررسی کند.

راهکارهای افزایش میل جنسی

همانطور که گفته شد، میل جنسی به طور طبیعی در طول زمان دچار نوسان می‌شود. همه چیز، از استرس روزانه گرفته تا نوسانات هورمونی می‌توانند بر میل جنسی زنان و مردان تاثیر بگذارند. اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش میل جنسی آن‌ها را انجام دهید که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • مدیریت اضطراب برای افزایش میل جنسی

طبق گفته محققان ثابت شده است که اضطراب، اختلال عملکرد جنسی در میان افراد را بدتر می‌کند. انواع مختلفی از اختلالات اضطرابی وجود دارند و به روش‌های مختلفی بر افرادی که با آن ها سر و کار دارند تاثیر می‌گذارند. راه‌های مدیریت اضطراب شامل اشکال مختلف درمان، مصرف داروهای ضد اضطراب یا روش های‌خانگی مانند مدیتیشن است. اگر شما نتوانید با اضطراب کنار بیایید و در مورد تمایلات جنسی احساس نگرانی کنید، می‌تواند شما را در شرایطی مانند راه رفتن بر روی یک شمشیر دو لبه قرار دهد و به طور جدی بر میل جنسی شما تاثیر بگذارد.

  • درمان افسردگی برای افزایش میل جنسی

احساس افسردگی نیز می‌تواند مانند اضطراب بر میل جنسی افراد تاثیر منفی داشته باشد. هنگامی که افراد افسرده هستند، خطر ابتلا به اختلال در عملکرد جنسی در آن‌ها افزایش‌ می‌یابد.

  • بهبود کیفیت خواب برای افزایش میل جنسی

طبق گفته محققان ثابت شده است که کیفیت خواب نقش پررنکی در میل جنسی افراد دارد. یک خواب شبانه خوب کلید یک روز خوب است. اختلالات خواب با مشکلات سلامتی مختلفی از جمله میل جنسی پایین و اختلال عملکرد جنسی همراه است. اگر شما به طور جدی در بهبود کیفیت خواب خود مشکل دارید، بهتر است با یک پزشک متخصص در مورد روش‌های درمان برای آن مشورت کنید. بیشتر بخوانید: علت و درمان بی خوابی

  • روی معاشقه تمرکز کنید

داشتن تجربیات جنسی بهتر ممکن است میل فرد را برای رابطه بیشتر کند و در نتیجه میل جنسی او را افزایش دهد. در بسیاری از موارد، افراد می‌توانند تجربیات جنسی خود را با صرف زمان بیشتر برای نوازش کردن، بوسیدن، استفاده از اسباب بازی‌های جنسی و انجام رابطه جنسی دهانی افزایش دهند. اقداماتی که آنها را عشقبازی یا معاشقه می‌نامند.
به خصوص برای زنان، عشقبازی به طرز ویژه‌ای مهم است. طبق تحقیقات سال 2017، تنها حدود 18 درصد از زنان از طریق مقاربت دخول به ارگاسم می‌رسند، در حالی که 33.6 درصد گزارش داده‌اند که تحریک کلیتوریس برای رسیدن به ارگاسم ضروری است.

  • برای افزایش میل جنسی روی رابطه خود کار کنید

هرچه مدت طولانی‌تری در یک رابطه باشید، احساس می‌کنید که میل جنسی بین شما و شریک زندگی‌تان از بین رفته است. عدم احساس جنسی یا هیجانی نسبت به شریک زندگی خود، می‌تواند نقش پررنگی در کاهش میل جنسی شما داشته باشد. شما می‌توانید مراجعه به پزشک خانواده یا مشاوره زوج‌درمانی را امتحان کنید. هر چه شما احساس بهتری نسبت به رابطه عاطفی خود و شریک زندگی‌تان داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید به افزایش میل جنسی خود کمک کنید.

افزایش میل جنسی
افزایش میل جنسی

روش‌های خانگی افزایش میل جنسی

مطالعات نشان داده است که برخی از درمان‌های خانگی که وعده افزایش میل جنسی را می‌دهند، خطراتی بیشتر از مزایای آن دارند، در حالی که برخی دیگر موثر هستند و معمولا عوارض جانبی ندارند که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

  • ورزش برای افزایش میل جنسی

ثابت شده که ورزش، میل جنسی را افزایش می‌دهد. فعالیت‌های بدنی متعددی وجود دارند که به بهبود میل جنسی کمک می‌کند. مزایای ورزش شامل، بهبود سلامت قلب و عروق، بهبود خلق و خوی، افزایش فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک و بهبود سیستم غدد است.

  • ترک الکل و مواد مخدر برای افزایش میل جنسی

جای تعجب نیست که الکل و سایر مواد مخدر مانند دخانیات و سیگار می‌توانند تأثیر منفی بر میل جنسی شما داشته باشند. الکل می‌تواند تأثیر منفی بر قسمت‌هایی از بدن شما که برای عملکرد و اندام‌های‌جنسی مهم هستند، از جریان خون گرفته تا عملکرد اندام‌ها، داشته باشد. برخی مواد مخدر، ممکن است در لحظه حال شما را بسیار خوب کند. آنها همچنین ممکن است به شما این حس را بدهند که در آن لحظه میل جنسی بالاتری دارید. با این‌حال، مصرف آن‌ها موجب آسیب‌های بسیاری برای سلامتی افراد می‌شوند.

  • خوراکی‌های تقویت کننده میل جنسی

برخی گمان می‌کنند مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند به طور شگفت انگیزی میل جنسی را افزایش دهد. در حالی که هیچ غذای جادویی وجود ندارد که فوراً میل جنسی شما را افزایش دهد. برخی خوراکی‌ها بیشتر روی دریافت مواد مغذی و کلیدی شما متمرکز هستند و می‌توانند به افزایش میلی جنسی کمک کنند.

برخی از انواع غذاهای مفید برای میل جنسی عبارتند از:

  • غذاهای غنی از روی که تستوسترون و استقامت بدن را تنظیم می‌کنند، مانند، گوشت قرمز و آجیل‌ها
  • غذاهای حاوی فلاونوئید بالا که به جلوگیری از اختلال عملکرد جنسی کمک می‌کند، مانند مرکبات، فلفل، چای و کاکائو
  • محدود کردن غذاهای کاهنده میل جنسی

بهتر است بدانید به طور کلی، غذاهایی که می‌توانند میل جنسی شما را بهبود بخشند به عنوان آفرودیزیک شناخته می‌شوند و غذاهایی که می‌توانند میل جنسی را کاهش دهند آنافرودیزیاک نامیده می‌شوند. درست مثل اینکه غذاهای مقوی نمی‌توانند شما را به شکلی جادویی در خلق و خوی رابطه جنسی قرار دهند، غذاهای کاهنده میل جنسی نیز به همان اندازه بعید است که شما را از آن خلق و خوی دور کنند؛ ولی نمی‌توان گفت که بی تاثیر هستند. برخی از غذاهایی که باعث کاهش میل جنسی می‌شوند عبارتند از:

  • چربی‌های اشباع شده، که در غذاهای سرخ شده یافت می‌شوند، و منجر به گرفتگی عروق و کاهش جریان خون می‌شوند.
  • سویا، که می‌تواند موجب افزایش استروژن در افراد شود.
  • چربی های اشباع نشده چندگانه مانند روغن نباتی، می‌توانند سطح تستوسترون بدن را کاهش دهند.
  • سدیم بالا، که باعث فشار خون بالا می‌شود.
  • غذاهایی که برای تبدیل شدن به انرژی به انسولین نیاز دارند، مانند آرد سفید و شکر، می توانند سطح تستوسترون بدن را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید:

قرص افزایش میل جنسی

شاید برخی افراد تحمل و صبر برای افزایش میل جنسی در دراز مدت به روش‌های خانگی را نداشته باشند و می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را بگیرند. اغلب، پیشنهاد به این افراد قرص افزایش میل جنسی یا قرص تقویت میل جنسی است. البته که آنها با عوارضی همراه است، اما می‌تواند در کوتاه مدت اثر موقتی و در برخی مواقع دائمی داشته باشد. همچنین برخی شرکت‌ها اقدام به تولید قرص گیاهی افزایش میل جنسی کرده‌اند که از عوارض آن کم می‌کند. برای تهیه قرص مناسب لازم است ابتدا با یک متخصص مشورت کنید و سپس به داروخانه مراجعه کنید و درخواست قرص افزایش میل جنسی مردان / قرص افزایش میل جنسی زنان کنید.

بیشتر بخوانید:

کلام اخر

اقدامات زیادی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش میل جنسی زنان و مردان انجام داد، تمرین تکنیک‌های کاهش استرس، و اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی از جمله این اقدامات هستند. میل جنسی شما به طور طبیعی در طول زمان دچار نوسان می‌شود. همه چیز از استرس روزانه گرفته تا نوسانات هورمونی می‌تواند بر میل جنسی شما تاثیر بگذارند. میل جنسی درست یا طبیعی برای شما به ترجیحات و شرایط زندگی شما بستگی دارد. با این حال، اگر به افزایش میل جنسی خود اهمیت می‌دهید، مهم است که با یک پزشک متخصص درباره آن صحبت کنید.

خواندن مقاله آیا میتوانیم رابطه جنسی در بارداری داشته باشیم؟ چگونه؟ نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.

میل جنسی چیست؟

لیبیدو نام دیگری برای میل جنسی یا محرک جنسی است. عوامل داخلی و خارجی مختلفی که می‌توانند بر میل جنسی شما تأثیر بگذارند.

افزایش میل جنسی چیست؟

میل جنسی، تحت تاثیر عوامل بیولوژیکی، روانی و اجتماعی تغیر میکند. میل جنسی به طور طبیعی در افراد متفاوت است. با توجه به اینکه هیچ سطح درست یا غلطی از میل جنسی وجود ندارد، ممکن است میل جنسی شما در طول زندگی تغییر کند.

چگونه میل جنسی را افزایش دهیم؟

اگر می‌خواهید میل جنسی خود را افزایش دهید، مدیریت اضطراب، درمان افسردگی، بهبود کیفیت خواب، و تغیر در سبک زندگی، از اقداماتی هستند که می‌توانید برای افزایش میل جنسی آن‌ها را انجام دهید.

منبع healthline

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.