0 تا 100 لانه گزینی و علائم آن که باید بدانید!

141 144,409
زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

حتما تا به حال با اصطلاح لانه گزینی برخورد کرده‌اید. لانه گزینی یک مرحله اولیه و ضروری در لقاح است که سلول‌ها به دیواره رحم متصل می‌شوند. لانه گزینی دارای نشانه‌هایی است که می‌تواند جزو علائم بارداری باشد. اما تشخیص این علائم کمی پیچیده است. در این نوشته از مجله سلامت کیوان قصد داریم درباره اینکه لانه گزینی چیست و چه علائمی دارد صحبت کنیم. اگر شناخت این موضوع دغدغه شما نیز هست، حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

لانه گزینی چیست؟

لانه گزینی یا کاشت زمانی اتفاق می‌افتد که پس از پیوستن اسپرم به تخمک، سلول‌های ترکیبی به نام بلاستوسیست، به سرعت شروع به تکثیر می‌کنند و از طریق یکی از لوله‌های فالوپ به سمت رحم حرکت می‌کنند که این دسته کوچک از سلول‌ها باید فورا هنگام ورود به دیواره رحم شما چسبیده یا کاشته شوند. این مرحله – که به عنوان لانه گزینی شناخته می‌شود – باعث افزایش سطح همه هورمون‌های بارداری (استروژن، پروژسترون، و hCG یا گنادوتروپین جفتی انسانی) می‌شود.

باردار شدن به سادگی آنچه در فیلم‌ها و سریال‌ها می‌بینید نیست و چیزی که دیده‌اید واقعیت دروغین رسانه‌های اجتماعی است. در واقع عبارت “باردار شدن” به گونه‌ای مطرح می‌شود که گویی یک فرآیند ساده و یک مرحله‌ای است. اما هزاران چیز کوچک و شگفت انگیز وجود دارد که باید در بدن شما اتفاق بیفتد تا منجر به بارداری شود.

اگر لانه گزینی اتفاق نیوفتد، پوشش رحم شما در دوره ماهانه ریزش می‌کند که شما به عنوان قاعدگی می‌شناسید. اگر در تلاش برای باردار شدن هستید این اتفاق ناامیدکننده است، اما یادآور این است که بدن شما احتمالاً دارد شما را برای تلاش مجدد آماده می‌کند. اما اگر لانه گزینی اتفاق بیوفتد، هورمون‌های شما – گاهی اوقات آزاردهنده هستند، اما کار خود را انجام می‌دهند – باعث می‌شوند جفت و جنین شما رشد کنند و پوشش رحم در جای خود باقی بماند و از بارداری شما حمایت کند.

لانه گزینی یا کاشت
لانه گزینی یا کاشت

لانه گزینی چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

لانه گزینی بین 6 تا 12 روز پس از تخمک گذاری انجام می‌شود و معمولاً 8 تا 9 روز پس از لقاح رخ می‌دهد. بنابراین تاریخ دقیق لانه گزینی می‌تواند به زمان تخمک گذاری و اینکه بارداری در اوایل یا اواخر تخمک گذاری رخ داده است بستگی داشته باشد.

زمانی که امیدوارید باردار شوید، طبیعی است که نسبت به بدن خود بسیار آگاه باشید و هر تغییری را هر چقدر هم که کوچک باشد متوجه شوید. اما آیا فقدان علائم به این معنی است که باردار نیستید؟ پاسخ این سوال خیر است. به خاطر داشته باشید که خیلی از افراد هیچ نشانه‌ای از لقاح یا لانه گزینی را تجربه نمی‌کنند و با این حال باردار هستند!

بیایید برخی از علائمی را که ممکن است در صورت انجام کاشت یا لانه گزینی متوجه شوید بررسی کنیم. به خاطر داشته باشید که داشتن علائم ذکر شده در زیر لزوماً به این معنی نیست که باردار هستید و نداشتن علائم نیز لزوماً به این معنی نیست که باردار نیستید.

علائم لانه گزینی چیست؟

علائم لانه گزینی عبارت است از:

1- خونریزی

خیلی مشخص نیست که خونریزی لانه گزینی چقدر شایع است. برخی از منابع ادعا می کنند که یک سوم از زنان باردار خونریزی لانه گزینی را تجربه می‌کنند، اما این مورد توسط تحقیقات و بررسی‌ها تایید نشده است. چیزهایی که در سایت‌های نامعتبر نوشته شده لزوما درست نیستند.

در اینجا چیزی که ما می‌توانیم به شما بگوییم این است که تا 25 درصد از زنان در سه ماه اول، خونریزی لانه گزینی یا لکه بینی را تجربه می‌کنند و لانه گزینی یکی از علل خونریزی سه ماهه اول است.

این خونریزی می‌تواند گیج کننده باشد، زیرا ممکن است در زمان شروع قاعدگی شما اتفاق بیفتد. با این حال، در بیشتر موارد، چند روز تا یک هفته قبل از اینکه دوره قاعدگی خود را انتظار داشته باشید رخ می‌دهد. تفاوت‌های دیگر می‌تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که آیا خونریزی لانه گزینی خود را تجربه می‌کنید یا خونریزی پریود:

  1. خونریزی لانه گزینی به احتمال زیاد صورتی روشن یا قهوه‌ای است (بر خلاف رنگ قرمز روشن یا تیره پریود شما)
  2. خونریزی لانه گزینی بیشتر شبیه لکه بینی است تا جریان واقعی خون

این لکه بینی ممکن است یک بار رخ دهد یا برای چند ساعت و یا حتی تا 3 روز ادامه یابد. ممکن است هنگام پاک کردن لباس زیر یا نوار بهداشتی متوجه ترشحات صورتی یا قهوه‌ای شوید، اما نیازی به پد یا تامپون کامل نخواهید داشت – احتمالاً برای چندین ماه!

2- گرفتگی عضلات

بر کسی پوشیده نیست که بارداری باعث تغییر سریع هورمون‌ها می‌شود. به طور خاص، لانه گزینی باعث افزایش هورمون می‌شود؛ به همین دلیل است که نمی‌توانید آن خط صورتی دوم را در تست بارداری خانگی یا بی بی چک بعد از لانه گزینی ببینید.

تغییر جزر و مد هورمونی نیز می‌تواند باعث گرفتگی عضلات شود. علاوه بر این، هنگامی که تخمک بارور شده لانه گزینی شروع به رشد می‌کند، اتفاقات زیادی در رحم شما می‌افتد. در حالی که هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد کاشت به خودی خود باعث گرفتگی عضلات می‌شود، برخی از زنان در حوالی زمان لانه گزینی احساس حساسیت به لمس، کمردرد یا گرفتگی عضلات می‌کنند.

3- ترشحات

دانستن اینکه چه اتفاقی در بدن شما می افتد می‌تواند هنگام تلاش برای بچه دار شدن به شما کمک کند. ممکن است در حوالی زمان لانه گزینی متوجه تغییرات مخاطی دهانه رحم شوید. در طول تخمک گذاری، ترشحات دهانه رحم شما شفاف، کشدار و لغزنده خواهد بود (مثل سفیده تخم مرغ). احتمالاً قبلاً این را به عنوان چراغ سبز خود برای باردار شدن دانسته‌اید. پس از لانه گزینی، موکوس شما ممکن است بافتی ضخیم‌تر داشته باشد و شفاف یا سفید باشد. در روزهای اوایل بارداری، افزایش پروژسترون و استروژن ممکن است باعث شود مخاط شما حتی غلیظ‌تر، فراوان‌تر و سفید یا زرد شود.

با این ترشحات واژن شما می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند هورمون‌ها، استرس، رابطه جنسی، بارداری، خونریزی لانه گزینی یا پریود شما و غیره قرار گیرد و ممکن است شاخص قابل اعتمادی برای اینکه آیا لانه گزینی رخ داده است یا خیر، نباشد.

4- نفخ

افزایش پروژسترون (که در اوایل بارداری اتفاق می‌افتد) سیستم گوارش شما را کند می‌کند. این امر می‌تواند باعث شود احساس نفخ کنید. اما همانطور که بسیاری از ما می‌دانیم، این احساس می تواند یکی از علامت‌های رایج پریود شما نیز باشد. چون پروژسترون همچنین زمانی که دوره قاعدگی شما قریب الوقوع است افزایش می یابد.

5- حساس شدن سینه‌ها

پس از لانه گزینی، سطح hCG، استروژن و پروژسترون به سرعت افزایش می‌یابد. این امر می‌تواند باعث شود که سینه شما احساس درد شدیدی کند. (این هورمون‌ها مطمئناً چند کاره هستند!) در حالی که بسیاری از زنان قبل از پریود خود تورم یا حساس شدن سینه‌ها را تجربه می کنند، این موضوع احتمالاً در اوایل بارداری بیشتر از حد معمول قابل توجه است.

6- تهوع

مسلماً مشهورترین علائم اولیه بارداری هم شامل این اتفاق می شود: حالت تهوع، با نام مستعار “بیماری صبحگاهی” (اگرچه ممکن است در هر زمانی از روز اتفاق بیفتد). افزایش سطح پروژسترون پس از کاشت می‌تواند باعث ایجاد حالت تهوع در شما شود. اما این اتفاق در حدود هفته 4 یا 5 بارداری (تقریباً زمانی که پریودتان عقب می‌افتد) رخ می‌دهد. پروژسترون هضم شما را کند می‌کند که می‌تواند به حالت تهوع کمک کند. افزایش سطح hCG و حس بویایی حساس‌تر می‌تواند مشکل را بدتر کند.

7- سردرد

اگرچه هورمون‌ها برای یک بارداری موفق خوب و ضروری هستند، افزایش شدید سطح هورمون (مخصوصاً پروژسترون) می‌تواند پس از لانه گزینی باعث سردرد شود.

8- نوسانات خلق و خو

ممکن است یک دقیقه خود را راضی و خوشحال ببینید و لحظه بعد در حال گریه باشید. همه اینها تغییرات خلقی هستند که شما در حال تجربه کردن آنها هستید. استروژن و پروژسترون و همچنین hCG پس از کاشت خیلی سریع افزایش می‌یابد. این اتفاق می‌تواند باعث شود که شما نوسانات احساسی داشته باشید که البته زمان سندرم پیش از قاعدگی نیز تجربه خواهید کرد. (1)

خونریزی لانه گزینی چه تفاوتی با خونریزی پریود دارد؟

تفاوت های متعددی بین خون پریود و خونریزی لانه گزینی وجود دارد.

خونریزی لانه گزینی:

تا 48 ساعت ماندگاری دارد.
خونریزی خفیف یا لکه‌دار است و سنگین یا لخته نمی‌شود.
خونریزی تنها در حد خیس کردن شورت است.
خون قهوه‌ای، قهوه‌ای تیره یا دارای ته‌رنگ صورتی است.
اگر گرفتگی وجود داشته باشد، خیلی خفیف است و نسبت به گرفتگی‌های پریود شدت کمتری دارد.

خونریزی پریود:

تا یک هفته ماندگاری دارد.
خونریزی شدید شروع می‌شود و به مرور سبک می‌شود. خون می‌تواند حاوی لخته باشد.
روزانه چندین پد را خیس می‌کند.
خون قرمز روشن، صورتی یا قهوه‌ای است.
گرفتگی یک یا دو روز قبل از شروع خونریزی رخ می‌دهد. (2)

چه زمانی تست بارداری انجام دهیم؟

تست‌های بارداری خانگی هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) را در ادرار تشخیص می‌دهند. بدن باردار قبل از لانه گزینی شروع به تولید این هورمون می‌کند.  به مدت هشت هفته سطح خون و ادرار تقریباً هر 24 ساعت دو برابر می‌شود و در حدود 10 هفته به اوج خود می‌رسد.

تست‌های بارداری خانگی می‌توانند hCG را در ادرار حدود ۱۲ تا ۱۵ روز پس از تخمک‌گذاری، در افرادی که سیکل‌های قاعدگی ۲۸ روزه دارند، شناسایی کنند.

امکان مثبت بودن نتیجه آزمایش بارداری در روزی که پریود عقب افتاده باشد وجود دارد. با این حال، آزمایشات آنقدر قابل اعتماد نیستند که نتیجه منفی در این مرحله قطعاً به معنای باردار نبودن فرد باشد.

انجمن شیمی بالینی آمریکا پیشنهاد می‌کند که در این مورد، فرد باید حدود 10 روز پس از اتمام پریود دوباره آزمایش کند.

در زمان لانه گزینی از چه غذاهایی باید پرهیز کنیم؟

در دوران بارداری و لانه گزینی باید از مصرف این غذاها خودداری کنید:

  • لبنیات غیر پاستوریزه
  • گوشت خام یا نیم پز
  • گوشت فرآوری شده
  • تخم مرغ عسلی
  • ماهی خام
  • دمنوش‌های حاوی تمشک

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

تلاش برای باردار شدن می‌تواند هم هیجان انگیز و هم اعصاب خردکن باشد. شما به راحتی می‌توانید هر تغییر کوچکی را در بدن خود مشاهده کنید و فکر کنید که آیا به این معنی است که باردار هستید یا خیر. البته این اتفاق بد چون آگاهی مفید است  و در واقع خیلی هم عادی است. برخی از زنان متوجه علائم و نشانه‌هایی می‌شوند که نشان می‌دهد لانه گزینی رخ داده است. علائم ممکن است شامل خونریزی خفیف، گرفتگی عضلات، حالت تهوع، نفخ، درد سینه، سردرد، نوسانات خلقی و احتمالاً تغییر در دمای پایه بدن باشد.

اما قسمت ناامید کننده اینجاست که بسیاری از این علائم بسیار شبیه PMS هستند. علاوه بر این، اکثر زنان اصلاً هیچ نشانه‌ای از لانه گزینی را تجربه نمی‌کنند اما باردار هستند. بهترین راه برای اینکه مطمئن شوید باردار هستید یا خیر، انجام تست بی بی چک، تست بتای بارداری یا تماس با پزشک است.

خونریزی لانه گزینی چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

این خونریزی بطور متوسط ۶ تا ۱۲ روز بعد از تخمک گذاری اتفاق می‌افتد که حدود یک هفته بعد از آغاز حاملگی است.

تفاوت بین خونریزی لانه گزینی و چرخه قاعدگی چیست؟

بسیاری از علائم خونریزی قاعدگی و لانه گزینی مشترک هستند، اما می‌توانند تفاوت‌هایی در رنگ، مدت، ترشحات، و گرفتگی عضلات داشته باشند.

چطور میشود شانس لانه گزینی جنین را افزایش داد؟

با رعایت نکاتی می‌شود شانس لانه گزینی را افزایش داد، مثل: افزایش فیبر و مواد غذایی حاوی امگا3، دوری از استرس، اجتناب از زنواستروژن، و مصرف دمنوش‌های گیاهی.

منبع healthline clevelandclinic
141 نظر
  1. امیر گفت

    سلام.خواهشا پاسخ دهید.من حین رابطه با نامزدم کاندوم پاره شده و فکر می‌کنم پیشاب با واژن برخورد داشته.یک روز نیم بعدش به مدت چند روز خونریزی داشتن. خواستم بدونم این خون پریودی هست یا مربوط به لایه گزینی؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      استرس نداشته باشید
      خودتان متوجه می‌شوید که خونریزی در زمان مقرر پریود بوده و یا اینکه مانند ماه‌های قبل بوده یا خیر.
      اگر کامل پریود شدید که جای نگرانی برای بارداری وجود ندارد.

      1. امیر گفت

        قرار بوده ۱۴ ماه پریود بشه.ولی ۱۱ ماه به مدت ۴ روز خونریزی داشته است

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        99درصد بارداری منتفی است.
        برای اطمینان بیشتر می‌توانید از تست بتا دو هفته پس از رابطه استفاده نمائید.

  2. نسیم گفت

    سلام.خواهشا پاسخ بدید.من با نامزدم.رابطه داشتم.حین رابطه کاندوم پاره شد و احتمال میدم مایع پیشاب داخل واژن ریخته باشه.یک روز و نیم بعد از رابطه دچار خونریزی شدم.استرس دارم که این خون ریزی پریود هست یا لایه گزینی.

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر در زمان مقرر پریود شدید و خونریزی مانند ماه‌های قبل بوده احتمال بارداری وجود ندارد.
      درغیر این صورت تا زمان مقرر پریودی صبر کنید و اگر 7 روز تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده نمائید.

  3. سیما گفت

    سلام وقت بخیر،من تاریخ ۲۷ فروردین انتقال جنین انجام دادم حدودا روز هشتم و نهم انتقال در حد دو سه تا لک قهوه ای کمرنگ داشتم،روز دهم اردیبهشت که میشد پانزده روز بعد انتقال تست خون دادم منفی زد،ممکنه لانه گزینی دیر اتفاق افتاده باشه و ازمایش من دیرتر مثبت بشه؟چون عدد بتا ۲ بود و اینکه پنجشنبه مجدد باید ازمایش خون بدم‌.امکانش هس لانه گزینی تو ای وی اف دیرتر انجام بشه و بتا دیرتر خودشو نشون بده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      معمولا از دوهفته بعد IVF، موفقیت بارداری در آزمایش بتا مشخص خواهد شد.
      در زمان مقرر بعدی آزمایش خود را انجام دهید و اگر نتیجه‌ای حاصل نشد با پزشک خود مشورت کنید.

  4. ریحانه گفت

    سلام من یک ماه پیش با پارتنرم رابطه بدون دخول داشتم از پشت هم رابطه نداشتم حتی و مطمئن هم نیستم که پیشاب داشته یا نه خودشون که میگن نبوده و کاملا خشک بوده
    چون تو هفته قاعدگی هم بودم فرداش پریودم شروع شد و ۷ روز پریود بودم
    اما این ماه تقریبا یک هفته پریودم عقب افتاده
    آیا امکان بارداری هست؟
    با وحود اینکه فرداش به طور طبیعی پریود کامل شدم و لکه بینی هم نبود (یعنی ۵ روز کامل خونریزی داشتم)

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری در این شرایط بسیار بعید و تقریبا صفر است.
      ممکن است به دلیل استرس این تاخیر رخ داده باشد.

  5. خانم رضایی گفت

    سلام من ۱۸ روز پیش در روز تخمک گذاری رابطه مقعدی با کاندوم داشتم برای چند دقیقه بدون کاندوم دوخول شد به به مقعد و کاملا بعد از اتمام رابطه بیرون ارضا شدن من یکم دل درد داشتم تا چند روز پیش امروز دقیقا روز موعود پریودم چند ساعتی میشه ترشحات قهوه ای دارم آیا باردارم ؟ دو روز درد سینه خفیف داشتم امروز خوب شده

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری در این شرایط بعید است، چون پیشاب یا مایع منی با واژن برخوردی نداشته اند.
      ضمنا توصیه می‌شود از انجام رابطه مقعدی پرهیز کنید، چراکه عوارض جبران‌ناپذیری برای طرفین خواهد داشت.

  6. Sahar گفت

    سلام من باید تاریخ دوم پریود میشدم که نشدم چند روزی میشه لکه بینی دارم حالت آبکی خیلی کم رنک یعنی الان ممکنه باردار باشم و اینکه من تیروئید کم کار دارم و قرص مصرف نمیکنم.علتش چی می‌تونه باشه تا چند وقت صبر کنم تا پریود شم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر رابطه محافظت نشده داشته‌اید می‌توانید بی بی چک جهت بررسی بارداری انجام دهید.
      اگر سابقه نامنظمی پریود داشته‌اید نیز بهتر است به متخصص زنان جهت معاینه مراجعه کنید.

  7. نگار گفت

    سلام وقت بخیر من در 15 همین ماه روز اخر پریودم رابطه محافظت نشده داشتم که در حد پیشاب بود. محض اطمینان 4 تا ال دی خوردم که به بدنم نساخت و فرداش کلی تهوع داشتم و 4 تای بعدی نخوردم. الان امروز که میشه 5 روز بعد از رابطه من چندتا لخته قوه ای تیره دیدم و پد گذاشتم و الان خونریزیم ادامه داره اما سبکه ولی قرمز تیره شده و قهوه ای نیست. زیر دلمم مثل پریود گرفتگی داره. این یعنی خونریزی لانه گزینیه؟ امکان بارداری هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      مصرف قرص ال دی به صورت اورژانسی (اگرچه ناقص هم مصرف کردید) منجر به تغییرات در شرایط قاعدگی خواهد شد و این علائم هم احتمالا در اثر همین تغییرات هورمونی و کارکرد صحیح قرص اورژانسی است.
      آرامش خود را حفظ کنید و تا سیکل بعدی پریود صبر کنید. اگر 7 روز تاخیر داشتید از بی بی چک جهت اطمینان استفاده کنید.
      ضمنا مصرف قرص اورژانسی دوبار در سال بیشتر توصیه نمی‌شود و توصیه می‌شود از سایر روش‌های پیشگیری از بارداری مانند کاندوم استفاده نمائید.

      1. نگار گفت

        ممنونم از پاسختون. فقط اینکه خونریزی من ادامه داره کامل اندازه یه پریود عادی شده. همون درد و همون مقدار خونریزی زیاد دارم که چندتا پد عوض کردم.
        این معنای عدم بارداری هست درسته؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        بله اگر خونریزی کامل و مانند دوره های قبلی است به معنای عدم بارداری است نگران نباشید.

  8. شهریار گفت

    سلام من چند ماهه که اقدام به بارداری کردم.دوره های پریودم نامنظم بوده که این چندماه با دارو منظم شده
    این ماه ده روز مونده به پریودم به مدت یه روز لکه بینی قهوه ای و یه روز لکه بینی صورتی داشتم.الان شش روز مونده به وقتم
    آیا امکان بارداری هست؟
    و اینکه اگه نیست،دلیل لکه بینی چی بوده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      یکی از علل لکه بینی ممکن است بارداری باشد، شاید خونریزی تخمک‌گذاری را تجربه کرده‌اید.
      تا سیکل مقرر پریود صبر کنید و اگر 7 روز تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده نمائید.

  9. صبا گفت

    سلام وقت بخیر
    یک هفته پیش اقدام به بارداری داشتم(برای اولین بار) و از همون شب تا الان ترشحات خونی دارم
    اگه ممکنه راهنماییم کنید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ممکن است ترشحات خونی ناشی از تخمک‌گذاری شما باشد.
      تا سیکل پریودی بعدی صبر کنید و اگر 7 روز تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده کنید.
      درصورتی که نتیجه‌ای حاصل نشد و ترشحات خونی ادامه دار بود به متخصص زنان مراجعه نمائید.

  10. پریا گفت

    سلام حدود یک ماه پیش فقط رابطه دهانی داشتم . امکان اینکه از طریق بوسیدن، از دهان اسپرم به واژنم منتقل شده باشد هست؟ این ماه از موعد زمان پریودم دل درد داشتم ولی با چند روز تاخیر و همراه با دل درد پریود شدم ولی خون قهوه ای رنگ و به صورت لکه بینی بود و به مدت ۴ ۵ روز ادامه داشت .ایا امکان بارداری وجود داره ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در رابطه دهانی و بدون برخورد مایع منی یا پیشاب با واژن، به هیچ‌وجه امکان بارداری وجود ندارد.
      ممکن است این شرایط شما به دلیل استرس ایجاد شده باشد، آرامش خود را حفظ کنید.

  11. ... گفت

    سلام وقتتون بخیر
    ممنون میشم راهنمایی کنید لطفااا
    من دوشنبه هفته پیش رابطه داشتم و جلوگیری هم کاندوم بود
    باید ۲روز بعد پریود میشدم ک عقب افتاد و دوشنبه همین هفته از صبحش پریود شدم ولی اولش مث همه پریودهام نبود کم و حالت لکه بود شبش مقدارش زیاد شد طوریک تا همین دیشب هر ۳یا۴ ساعتی پد عوض میکردم و لخته هم داشتم اما امروز ک میشه روز۴ام پریودم قطع شده، امکان بارداری هست؟خیلی استرس دارم من قصد بارداری ندارم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری بعید است.
      دو هفته پس از رابطه جهت اطمینان از تست بتا استفاده نمائید.

    2. لیلی گفت

      سلام وقت بخیر
      منو نامزدم هر رو لباس زیر و شلوار داشتیم ایشون ارضا شدن و کمی شلوار من هم خیس. شد حدود 11 روز پریودم عقب افتاده خیلی استرس دارم احتمال بارداری هست ؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری در این شرایط بسیار بسیار بعید است.
        ممکن است به دلیل استرس این تاخیر رخ داده باشد.
        آرامش خود را حفظ کنید و جهت اطمینان از بی بی چک استفاده نمائید.

  12. فاطیما گفت

    سلام. تقریبا تو دوره ی تخمک گذاری رابطه مقعدی داشتم بعد از چند دقیقه با دستمال خودمو پاک کردم و بعد از یه ساعت چهارتا قرص ال دی خوردم و دوباره 12 ساعت بعد 4 تا. بعد از چند روز پریود شدم یعنی سه روز زودتر از موعد. استرس بسیار شدیدی داشتم و مقدار پریودم از ماههای قبل کمتر بود البته نه به اندازه اینکه لکه بینی که برای لانه گزینی میگن باشه. آیا قرص ها و استرس باعث کم شدن قاعدگی شده؟ جریان خون بود اولش و چندتا نوار عوض کردم ولی خیلی استرس دارم. آیا امکان بارداری هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر احتمال بارداری این شرایط وجود ندارد.
      آرامش خود را حفظ کنید و تا سیکل بعدی صبر کنید.

      1. فاطیما گفت

        ببخشید یعنی اگه سیکل بعدی پریود نشم احتمالش هست؟ استرس کل زندگیمو فلج کرده.. چه زمانی آزمایش بدم؟ پریودمم خیلی نامنظمه

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        اصولا پریود شدن زودتر از موعد و بعد از مصرف قرص اورژانسی ضد بارداری به معنای عدم بارداری است.
        اما اگر پریود کامل نبوده شاید چیزی درحدود 1 درصد احتمال بارداری باشد.
        مجدد تاکید می‌کنم که آرامش خود را حفظ کنید، چراکه استرس خود عامل برهم زدن نظم قاعدگی است.
        دو هفته پس از رابطه هم می‌توانید تست بتا در آزمایشگاه انجام دهید تا بارداری بررسی شود.

  13. حسینی گفت

    سلام.ماه پیش باید ۲۸_۲۹ میشدم که بخاطر تنبلی تخمدان نشدم،بعدش هم اقدام کردیم تا الان.امروز لک بینی صورتی و ابکی دارم و حالتای پریود.ممکنه چون ماه پیش نشدم این ماه زودتر بشم؟یا بارداری هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      لکه بینی ممکن است از علائم بارداری باشد.
      صبر کنید تا سیکل بعدی و اگر پریود نشدید از تست بتا جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

  14. ارزو گفت

    سلام وقت بخیر
    من ۲۳ ام دی پریود شدم
    ۳۰ ام دی ،یعنی بک روز بعد از پاک‌شدن‌کامل پریودی ،رابطه محافظت نشده داشتم و قصد بارداری دارم و اولین بار اقدام کردم،روز ۶ ام کمردرد شدید بی سابقه در ناحیه پشت کمرم سمت راست داشتم طوری که ب سختی دولا میشدم و کمی زیر شکمم درد داشتم در حد کم،امروز جمعه بود میخواستم شنبه که ۷ ام هست دکتر بروم برای کمر درد ناگهانی بی سابقه،و امروز که ۷ ام هست کمردرد ندارم ،آیا نشانه بارداری هست؟۷ روز از رابطه گذشته،آیا نشانه بارداری هیت

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ممکن است علائم بارداری را تجربه کرده باشید.
      اگر علائم شدیدی ندارید صبر کنید و دو هفته پس از رابطه از تست بتا بارداری در آزمایشگاه استفاده نمائید.

  15. هدیه گفت

    ت چندماه اخیر رابطه داشتم برا اطمینان بعدش قرص اورژانسی خوردم هر چند دفعه و بعدش سر موعد پریود شدم ۱۹ دی پریود شدم و چند روز بعدش خوب شدم و تقریبا ۵ روز بعدش ک خوب شدم رابطه کامل داشتم و نیم ساعت بعدش ی قرص اورژانسی خوردم بعد پنج روز تقریبا سه روز خونریزی داشتم ولی سیاه و قرمز تیره و کم احتمال بارداری هست یا واسه قرص اورژانسیه ؟! لطفا جواب بدین

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      مصرف قرص اورزانسی به دلیل تغییرات شدید هورمونی بیش از 2 بار در سال توصیه نمی‌شود و با مصرف پشت سرهم آن منجر به بروز عوارض خواهید شد.
      بله این علائم احتمالا برای مصرف قرص اورژانسی است و با این تفاسیر احتمال بارداری هم بسیار کم خواهد بود. تا سیکل پریودی بعدی صبر کنید و اگر یک هفته تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده نمائید.

      1. راضی گفت

        ببخشیدمن بعدپریدیم چهارروزبعدنزدیکی داشتم ومایع روداخل رحم وواژنم ریخت، الان ده روزقبل پریدیم ذره ای لک قهوه ای دیدم آیا باردارهستم یانه عادیه وهمون نزدیک پریدشدنم هست؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        تا زمان مقرر پریود صبر کنید و اگر 7 روز تاخیر داشتید، جهت بررسی بارداری از بی بی چک استفاده نمائید.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.