0 تا 100 لانه گزینی و علائم آن که باید بدانید!

149 147,622
زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

حتما تا به حال با اصطلاح لانه گزینی برخورد کرده‌اید. لانه گزینی یک مرحله اولیه و ضروری در لقاح است که سلول‌ها به دیواره رحم متصل می‌شوند. لانه گزینی دارای نشانه‌هایی است که می‌تواند جزو علائم بارداری باشد. اما تشخیص این علائم کمی پیچیده است. در این نوشته از مجله سلامت کیوان قصد داریم درباره اینکه لانه گزینی چیست و چه علائمی دارد صحبت کنیم. اگر شناخت این موضوع دغدغه شما نیز هست، حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

لانه گزینی چیست؟

لانه گزینی یا کاشت زمانی اتفاق می‌افتد که پس از پیوستن اسپرم به تخمک، سلول‌های ترکیبی به نام بلاستوسیست، به سرعت شروع به تکثیر می‌کنند و از طریق یکی از لوله‌های فالوپ به سمت رحم حرکت می‌کنند که این دسته کوچک از سلول‌ها باید فورا هنگام ورود به دیواره رحم شما چسبیده یا کاشته شوند. این مرحله – که به عنوان لانه گزینی شناخته می‌شود – باعث افزایش سطح همه هورمون‌های بارداری (استروژن، پروژسترون، و hCG یا گنادوتروپین جفتی انسانی) می‌شود.

باردار شدن به سادگی آنچه در فیلم‌ها و سریال‌ها می‌بینید نیست و چیزی که دیده‌اید واقعیت دروغین رسانه‌های اجتماعی است. در واقع عبارت “باردار شدن” به گونه‌ای مطرح می‌شود که گویی یک فرآیند ساده و یک مرحله‌ای است. اما هزاران چیز کوچک و شگفت انگیز وجود دارد که باید در بدن شما اتفاق بیفتد تا منجر به بارداری شود.

اگر لانه گزینی اتفاق نیوفتد، پوشش رحم شما در دوره ماهانه ریزش می‌کند که شما به عنوان قاعدگی می‌شناسید. اگر در تلاش برای باردار شدن هستید این اتفاق ناامیدکننده است، اما یادآور این است که بدن شما احتمالاً دارد شما را برای تلاش مجدد آماده می‌کند. اما اگر لانه گزینی اتفاق بیوفتد، هورمون‌های شما – گاهی اوقات آزاردهنده هستند، اما کار خود را انجام می‌دهند – باعث می‌شوند جفت و جنین شما رشد کنند و پوشش رحم در جای خود باقی بماند و از بارداری شما حمایت کند.

لانه گزینی یا کاشت
لانه گزینی یا کاشت

لانه گزینی چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

لانه گزینی بین 6 تا 12 روز پس از تخمک گذاری انجام می‌شود و معمولاً 8 تا 9 روز پس از لقاح رخ می‌دهد. بنابراین تاریخ دقیق لانه گزینی می‌تواند به زمان تخمک گذاری و اینکه بارداری در اوایل یا اواخر تخمک گذاری رخ داده است بستگی داشته باشد.

زمانی که امیدوارید باردار شوید، طبیعی است که نسبت به بدن خود بسیار آگاه باشید و هر تغییری را هر چقدر هم که کوچک باشد متوجه شوید. اما آیا فقدان علائم به این معنی است که باردار نیستید؟ پاسخ این سوال خیر است. به خاطر داشته باشید که خیلی از افراد هیچ نشانه‌ای از لقاح یا لانه گزینی را تجربه نمی‌کنند و با این حال باردار هستند!

بیایید برخی از علائمی را که ممکن است در صورت انجام کاشت یا لانه گزینی متوجه شوید بررسی کنیم. به خاطر داشته باشید که داشتن علائم ذکر شده در زیر لزوماً به این معنی نیست که باردار هستید و نداشتن علائم نیز لزوماً به این معنی نیست که باردار نیستید.

علائم لانه گزینی چیست؟

علائم لانه گزینی عبارت است از:

1- خونریزی

خیلی مشخص نیست که خونریزی لانه گزینی چقدر شایع است. برخی از منابع ادعا می کنند که یک سوم از زنان باردار خونریزی لانه گزینی را تجربه می‌کنند، اما این مورد توسط تحقیقات و بررسی‌ها تایید نشده است. چیزهایی که در سایت‌های نامعتبر نوشته شده لزوما درست نیستند.

در اینجا چیزی که ما می‌توانیم به شما بگوییم این است که تا 25 درصد از زنان در سه ماه اول، خونریزی لانه گزینی یا لکه بینی را تجربه می‌کنند و لانه گزینی یکی از علل خونریزی سه ماهه اول است.

این خونریزی می‌تواند گیج کننده باشد، زیرا ممکن است در زمان شروع قاعدگی شما اتفاق بیفتد. با این حال، در بیشتر موارد، چند روز تا یک هفته قبل از اینکه دوره قاعدگی خود را انتظار داشته باشید رخ می‌دهد. تفاوت‌های دیگر می‌تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که آیا خونریزی لانه گزینی خود را تجربه می‌کنید یا خونریزی پریود:

  1. خونریزی لانه گزینی به احتمال زیاد صورتی روشن یا قهوه‌ای است (بر خلاف رنگ قرمز روشن یا تیره پریود شما)
  2. خونریزی لانه گزینی بیشتر شبیه لکه بینی است تا جریان واقعی خون

این لکه بینی ممکن است یک بار رخ دهد یا برای چند ساعت و یا حتی تا 3 روز ادامه یابد. ممکن است هنگام پاک کردن لباس زیر یا نوار بهداشتی متوجه ترشحات صورتی یا قهوه‌ای شوید، اما نیازی به پد یا تامپون کامل نخواهید داشت – احتمالاً برای چندین ماه!

2- گرفتگی عضلات

بر کسی پوشیده نیست که بارداری باعث تغییر سریع هورمون‌ها می‌شود. به طور خاص، لانه گزینی باعث افزایش هورمون می‌شود؛ به همین دلیل است که نمی‌توانید آن خط صورتی دوم را در تست بارداری خانگی یا بی بی چک بعد از لانه گزینی ببینید.

تغییر جزر و مد هورمونی نیز می‌تواند باعث گرفتگی عضلات شود. علاوه بر این، هنگامی که تخمک بارور شده لانه گزینی شروع به رشد می‌کند، اتفاقات زیادی در رحم شما می‌افتد. در حالی که هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد کاشت به خودی خود باعث گرفتگی عضلات می‌شود، برخی از زنان در حوالی زمان لانه گزینی احساس حساسیت به لمس، کمردرد یا گرفتگی عضلات می‌کنند.

3- ترشحات

دانستن اینکه چه اتفاقی در بدن شما می افتد می‌تواند هنگام تلاش برای بچه دار شدن به شما کمک کند. ممکن است در حوالی زمان لانه گزینی متوجه تغییرات مخاطی دهانه رحم شوید. در طول تخمک گذاری، ترشحات دهانه رحم شما شفاف، کشدار و لغزنده خواهد بود (مثل سفیده تخم مرغ). احتمالاً قبلاً این را به عنوان چراغ سبز خود برای باردار شدن دانسته‌اید. پس از لانه گزینی، موکوس شما ممکن است بافتی ضخیم‌تر داشته باشد و شفاف یا سفید باشد. در روزهای اوایل بارداری، افزایش پروژسترون و استروژن ممکن است باعث شود مخاط شما حتی غلیظ‌تر، فراوان‌تر و سفید یا زرد شود.

با این ترشحات واژن شما می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند هورمون‌ها، استرس، رابطه جنسی، بارداری، خونریزی لانه گزینی یا پریود شما و غیره قرار گیرد و ممکن است شاخص قابل اعتمادی برای اینکه آیا لانه گزینی رخ داده است یا خیر، نباشد.

4- نفخ

افزایش پروژسترون (که در اوایل بارداری اتفاق می‌افتد) سیستم گوارش شما را کند می‌کند. این امر می‌تواند باعث شود احساس نفخ کنید. اما همانطور که بسیاری از ما می‌دانیم، این احساس می تواند یکی از علامت‌های رایج پریود شما نیز باشد. چون پروژسترون همچنین زمانی که دوره قاعدگی شما قریب الوقوع است افزایش می یابد.

5- حساس شدن سینه‌ها

پس از لانه گزینی، سطح hCG، استروژن و پروژسترون به سرعت افزایش می‌یابد. این امر می‌تواند باعث شود که سینه شما احساس درد شدیدی کند. (این هورمون‌ها مطمئناً چند کاره هستند!) در حالی که بسیاری از زنان قبل از پریود خود تورم یا حساس شدن سینه‌ها را تجربه می کنند، این موضوع احتمالاً در اوایل بارداری بیشتر از حد معمول قابل توجه است.

6- تهوع

مسلماً مشهورترین علائم اولیه بارداری هم شامل این اتفاق می شود: حالت تهوع، با نام مستعار “بیماری صبحگاهی” (اگرچه ممکن است در هر زمانی از روز اتفاق بیفتد). افزایش سطح پروژسترون پس از کاشت می‌تواند باعث ایجاد حالت تهوع در شما شود. اما این اتفاق در حدود هفته 4 یا 5 بارداری (تقریباً زمانی که پریودتان عقب می‌افتد) رخ می‌دهد. پروژسترون هضم شما را کند می‌کند که می‌تواند به حالت تهوع کمک کند. افزایش سطح hCG و حس بویایی حساس‌تر می‌تواند مشکل را بدتر کند.

7- سردرد

اگرچه هورمون‌ها برای یک بارداری موفق خوب و ضروری هستند، افزایش شدید سطح هورمون (مخصوصاً پروژسترون) می‌تواند پس از لانه گزینی باعث سردرد شود.

8- نوسانات خلق و خو

ممکن است یک دقیقه خود را راضی و خوشحال ببینید و لحظه بعد در حال گریه باشید. همه اینها تغییرات خلقی هستند که شما در حال تجربه کردن آنها هستید. استروژن و پروژسترون و همچنین hCG پس از کاشت خیلی سریع افزایش می‌یابد. این اتفاق می‌تواند باعث شود که شما نوسانات احساسی داشته باشید که البته زمان سندرم پیش از قاعدگی نیز تجربه خواهید کرد. (1)

خونریزی لانه گزینی چه تفاوتی با خونریزی پریود دارد؟

تفاوت های متعددی بین خون پریود و خونریزی لانه گزینی وجود دارد.

خونریزی لانه گزینی:

تا 48 ساعت ماندگاری دارد.
خونریزی خفیف یا لکه‌دار است و سنگین یا لخته نمی‌شود.
خونریزی تنها در حد خیس کردن شورت است.
خون قهوه‌ای، قهوه‌ای تیره یا دارای ته‌رنگ صورتی است.
اگر گرفتگی وجود داشته باشد، خیلی خفیف است و نسبت به گرفتگی‌های پریود شدت کمتری دارد.

خونریزی پریود:

تا یک هفته ماندگاری دارد.
خونریزی شدید شروع می‌شود و به مرور سبک می‌شود. خون می‌تواند حاوی لخته باشد.
روزانه چندین پد را خیس می‌کند.
خون قرمز روشن، صورتی یا قهوه‌ای است.
گرفتگی یک یا دو روز قبل از شروع خونریزی رخ می‌دهد. (2)

چه زمانی تست بارداری انجام دهیم؟

تست‌های بارداری خانگی هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) را در ادرار تشخیص می‌دهند. بدن باردار قبل از لانه گزینی شروع به تولید این هورمون می‌کند.  به مدت هشت هفته سطح خون و ادرار تقریباً هر 24 ساعت دو برابر می‌شود و در حدود 10 هفته به اوج خود می‌رسد.

تست‌های بارداری خانگی می‌توانند hCG را در ادرار حدود ۱۲ تا ۱۵ روز پس از تخمک‌گذاری، در افرادی که سیکل‌های قاعدگی ۲۸ روزه دارند، شناسایی کنند.

امکان مثبت بودن نتیجه آزمایش بارداری در روزی که پریود عقب افتاده باشد وجود دارد. با این حال، آزمایشات آنقدر قابل اعتماد نیستند که نتیجه منفی در این مرحله قطعاً به معنای باردار نبودن فرد باشد.

انجمن شیمی بالینی آمریکا پیشنهاد می‌کند که در این مورد، فرد باید حدود 10 روز پس از اتمام پریود دوباره آزمایش کند.

در زمان لانه گزینی از چه غذاهایی باید پرهیز کنیم؟

در دوران بارداری و لانه گزینی باید از مصرف این غذاها خودداری کنید:

  • لبنیات غیر پاستوریزه
  • گوشت خام یا نیم پز
  • گوشت فرآوری شده
  • تخم مرغ عسلی
  • ماهی خام
  • دمنوش‌های حاوی تمشک

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

تلاش برای باردار شدن می‌تواند هم هیجان انگیز و هم اعصاب خردکن باشد. شما به راحتی می‌توانید هر تغییر کوچکی را در بدن خود مشاهده کنید و فکر کنید که آیا به این معنی است که باردار هستید یا خیر. البته این اتفاق بد چون آگاهی مفید است  و در واقع خیلی هم عادی است. برخی از زنان متوجه علائم و نشانه‌هایی می‌شوند که نشان می‌دهد لانه گزینی رخ داده است. علائم ممکن است شامل خونریزی خفیف، گرفتگی عضلات، حالت تهوع، نفخ، درد سینه، سردرد، نوسانات خلقی و احتمالاً تغییر در دمای پایه بدن باشد.

اما قسمت ناامید کننده اینجاست که بسیاری از این علائم بسیار شبیه PMS هستند. علاوه بر این، اکثر زنان اصلاً هیچ نشانه‌ای از لانه گزینی را تجربه نمی‌کنند اما باردار هستند. بهترین راه برای اینکه مطمئن شوید باردار هستید یا خیر، انجام تست بی بی چک، تست بتای بارداری یا تماس با پزشک است.

خونریزی لانه گزینی چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

این خونریزی بطور متوسط ۶ تا ۱۲ روز بعد از تخمک گذاری اتفاق می‌افتد که حدود یک هفته بعد از آغاز حاملگی است.

تفاوت بین خونریزی لانه گزینی و چرخه قاعدگی چیست؟

بسیاری از علائم خونریزی قاعدگی و لانه گزینی مشترک هستند، اما می‌توانند تفاوت‌هایی در رنگ، مدت، ترشحات، و گرفتگی عضلات داشته باشند.

چطور میشود شانس لانه گزینی جنین را افزایش داد؟

با رعایت نکاتی می‌شود شانس لانه گزینی را افزایش داد، مثل: افزایش فیبر و مواد غذایی حاوی امگا3، دوری از استرس، اجتناب از زنواستروژن، و مصرف دمنوش‌های گیاهی.

منبع healthline clevelandclinic
149 نظر
  1. ریحانه گفت

    سلام من دخترم و ۴الی ۵ روز بعد از پرویدیم رابطه کامل ن درحد کمی رابطه داشتم طوری ک به پردم آسیب نرسیده و آب منی وارد واژنم نشده(فقط پیشاب نگرانم کرده کمی)قرص جلوگیری هم بلافاصله مصرف کردن
    حدودا ۱۰ روز پس از این اتفاق من بدنم به شدت درد داشته و شبیه درد پریودی و کم و پیش خونریزی دارم نمیدونم این خونریزی و بزارم پای لانه گزینی یا پریودی .

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر رص اورژانسی را صحیح مصرف کردید، جای نگرانی وجود ندارد و این علائم به دلیل تغییرات شدید هورمونی ناشی از قرص اورژانسی است. احتمالا تا دو سیکل آینده نیز با نامنظمی پریود مواجه خواهید بود.

  2. ناشناس گفت

    احتمال بارداری با پیشاب در نزدیک دوم وجود دارد؟
    بعد این که اب دهان خورده باشه به پیشاب بعد دخول انجام شده باشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      معمولا پس از انزال دوم، احتمال اینکه پیشاب حاوی مایع منی باشد بیشتر است.
      تا زمان مقرر پریود صبر کنید و اگر یک هفته تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده نمائید.

  3. کیمیا گفت

    سلام من دو روز بعد پریودیم رابطه داشتم الان ۱۸پریودیمه چندروز ناحیه تخمدانم و کشاله های رانم درد مثل پریودی دارم وقسمت پاسنم مخصوصا دردش ی کم بیشتره بلند میشم و میشینم باز درده مثل پریودی دارم
    ممکن بارداری باشه البته ۱ساله اقدام کردیم برا بارداری و خبری نبوده

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      باید تا زمان مقرر پریودی صبر کنید تا مشخص شود.
      دو هفته بعد از رابطه می‌توانید از تست بتا در آزمایشگاه استفاده نمائید.

  4. نمیدونم گفت

    احتمال بارداری با پیشاب وجود دارد؟
    پیشاب تو دومین نزدیکی ایا باعث میشه طرف باردار بشه؟
    ۳ هفته پریودیم عقب افتاده

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله احتمال کمی برای بارداری با پیشاب به خصوص در رابطه دوم وجود دارد.
      از بی بی چک و تست بتا استفاده نمائید.

      1. نمیدونم گفت

        حتی با این که اب دهان خورده باشه به پیشاب بعد دخول انجام شده باشه؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        آب دهان از بارداری پیشگیری نخواهد کرد.

      3. مهتاب گفت

        سلام دوره قاعدگی من۳۷روز است
        ۳ابان شروع دوره و خونریزی
        وبرای ماه دیماه ۱۰دی پریود شدم
        برای اذر ماه ۱۷اذر
        و۲۴ دیماه
        اول اسفندماه قراره پریود بشم
        حالا سوالم اینه کی اقدام کنم برای بارداری…تخمک گذاری چه تاریخی انجام میشه؟

      4. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        تخمک گذاری معمولا در روز ۱۵ سیکل قاعدگی اتفاق می‌افتد، اما برای همه افراد یکسان نیست.
        می‌توانید از کیت‌های تخمک گذاری برای بررسی استفاده نمائید تا بهترین نتیجه را داشته باشید. اب پزشک متخصص زنان خود نیز مشورت نمائید.

  5. ارغوان گفت

    سلام‌
    ببخشید من ۲۰ آذر پریود شدم و مجدد ۵ دی که امروز باشه لکه بینی پیدا کردم‌ممکنه باردار باشم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام
      اگر پریودی شما کامل بوده خیر.

  6. Zahra گفت

    سلام من تو اقدام بارداری هستم پریود شدم ولی پریودیم مثل ماهای قبل نیست دور نافم میخاره و اینکه خون ریزی صورتی روشن یا قهوای تیره داره ولی خوب پد میزارم احتمال بارداری هست؟خیلی کمرمم درد میکنه سینه هام سفت شده

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر پریودی شما لکه بینی یا لانه گزینی است و کامل نیست احتمال بارداری وجود دارد. دو هفته پس از اقدام جهت بررسی از تست بتا در آزمایشگاه استفاده نمائید. درصورتی که نتیجه‌ای حاصل نشد به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    2. سارا گفت

      مشخص شد باردار هستید یا خیر

  7. مینا گفت

    سلام من ۲۹ روز بعد از پریودی قبلیم رابطه جنسی داشتم با جلوگیری طبیعی ولی مطمئن نیستم صحیح انجام شده جلوگیری یا ن
    سر موعد پریود نشدم و با ۱۰ روز تاخیر پریود شدم ولی سبک و ۴ روز طول کشید پریودیم
    چندبار قبل از پریودی بیبی چک گذاشتم منفی بود روز ۵ پریود هم بیبی گذاشتم باز منفی بود
    احتمال بارداری هست؟دلیل تاخیر ۱۰ روزه پریودم و اینکه فقط ۴ روز بود پریودم چی میتونه باشه اگه بارداری نیست

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      جهت اطمینان از تست بتا در آزمایشگاه استفاده نمائید.

  8. مینا گفت

    سلام… من 6 آبان رابطه داشتم و بعد قرص اورژانسی اووسیز 0/75 مصرف کردم و 12 آبان باز هم مجبور به خوردن قرص اورژانسی اووسیز 0/75 کردم همزمان هر دو قرص رو هم خوردم بعد 27 باید پریود میشدم 22 پریود شودم… ومجدد از 8 آذر تا 17 آذر رابطه داشتم و البته15 آذر سونو دادم گفتن که تخمک غالب در حال آزاد شدن هستش والان هم از تایم پریودی اصلیم که 27 باشه یه روز هم گذشته و در نواحی شکم و کمر احساس درد و گرفتگی دارم و نفخ هم دارم… البته 22 یه آزمایش بتا دادم منفی بود و یه تست خونگی هم 28که امروز میشه انجام دادم بازم منفی هستش… به نظرتون به خاطر قرص اورژانسی هست عقب انداختم یا احتمال بارداری هست…

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله مصرف قرص اورژانسی منجر به برهم زدن نظم قاعدگی خواهد شد. اگر پریودی شما بعد از رابطه مانند ماه‌های قبل و کامل بوده احتمال بارداری وجود ندارد، صبر کنید تا پریود شوید.
      ضمنا تا یک سال آینده از سایر روش‌های پیشگیری به جز قرص اورژانسی استفاده نمائید.

  9. فرزانه گفت

    سلام وقتتون بخیر باشه.من الان ماه دوم اقدام ب بارداری هستم این ماه روز اقدام قرص آموکسی سیلین مصرف کردم دوروز روزی یک قرص.الان ۴روز ب موعدم مونده و از سه روز پیش خیلی سردردم و دست و پاهام همش‌خواب میره آیا احتمال داره باردار شده باشم؟قرص مشکلی پیش نمیاره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      مصرف قرص که تاثیری نخواهد داشت.
      احتمال بارداری وجود دارد. بعد از یک هفته تاخیر در پریود از بی بی چک و تست بتا استفاده نمائید.

  10. خانمی گفت

    سلام من روز موعد پریودم یکم خون در حدی که شورتمو خیس کرد دیدم وپد گذاشتم تا فردا و یه لک خونابه قهوه ای اومد…ودیگه هیچی نیومد
    ۵روز بعد بی بی چکم منفی شد
    الان هم۹روز میشه که هیچی ازم نیومده
    میخواستم ببینم کی باید برم آزمایش بارداری بدم که جواب دقیق باشه؟؟؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      از دو هفته پس از رابطه جنسی می‌توانید از تست بتا بارداری استفاده نمائید.

  11. saba گفت

    سلام و عرض ادب
    وقتتون بخیر
    من از 11 آذر تا الان لکه بینی لانه گزینی دارم
    نگرانم که از سه روز بیشتر شده
    و هنوز تست بتا و بی بی چک انجام ندادم
    19 آبان پریود بودم و 1 آذر به بعد اقدام داشتم
    لطفا راهنماییم کنید چکار کنم🙏🏻

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      از تست بتا استفاده نمائید و درصورتی که نتیجه‌ای حاصل نشد به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

  12. ثمین گفت

    سلام وقت بخیر من حدودا یک هفته بعد از اخرین نزدیکی که داشتم پریود شدم ولی الان احساس میکنم که علائم بارداری دارم
    امکانش هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که پریود شما بعد از رابطه مانند ماه‌های قبل بوده احتمال بارداری وجود ندارد.

      1. محسنی گفت

        من ۴ یا ۵ روز پس از تخمک گذاری و در فاز لوتئال رابطه جنسی بدون پیشگیری داشتم و ۹۸ درصد مطمئنم که همسرم اقدامی برای بارداری در اون زمان نداشته. ۳ روز پیش پریود شدم اما خیلی سبک بود بطوری که نیازی به تعویض پد نداشتم. ممکن باردار باشم؟
        تست بارداری خانگی میتونه بارداری رو در این شرایط نشون بده؟ (حدود ۱۳ روز از رابطه‌ام میگذره)

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری کم است اما صفر نیست. احتمال کمی را برای بارداری با پیشاب باید درنظر گرفت.
        یک هفته بعد از زمان مقرر از بی بی چک استفاده کنید و درصورتی که نتیجه‌ای حاصل نشد، دو هفته پس از رابطه از تست بتا استفاده نمائید.

  13. تارا گفت

    سلام خسته نباشید ، من یه رابطه با جلوگیری طبیعی در حد ۵ دقیقه داشتم چند روز قبل از موعد پریودم ، ۲ روز پریودم عقب افتاده از ماه قبل ، همین امشب دل درد و کمردرد و زانو درد دارم ( مثلا شروع همه ی پریود هام ، اول ضعیفه و کمکم زیاد میشه ) و چندقطره خون دیدم ، هیچ علائمی مثل تهوع و حساس شدن سینه و تغیر خلق و خو ندارم ، ولی به شدت یک هفته استرس داشتم ، آیا احتمال لانه گزینی وجود داره ؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در رابطه محافظت نشده، احتمال کمی را برای بارداری با پیشاب باید درنظر گرفت. اما یکی از علل اصلی تاخیر پریود نیز استرس است که در شما صدق می‌کند. با انجام مدیتیشن آرامش خود را حفظ کنید و جهت اطمینان پس از یک هفته تاخیر، از بی بی چک استفاده نمائید.

      1. تارا گفت

        خسته نباشیدِ دوباره
        من پریود شدم کاملا ، مثه همیشه خون ریزی زیاد و درد ، فقط ۲ روز تاخیر داشتم ، هیچ خبری هم از علائم بارداری نیست ، امکان بارداری هست ؟؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام مجدد
        خیر احتمال بارداری نیست.

  14. saba گفت

    سلام و وقت بخیر
    من 19 آبان پریود شدم و از 1 آذر برای بارداری اقدام داشتم
    امروز لکه بینی لانه گزینی و علائمشو داشتم
    کی برای آزمایش بارداری یا بی بی چک اقدام کنم؟
    ممنون از پاسخگوییتون

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      تست بتا: دو هفته پس از اقدام
      بی بی چک: یک هفته پس از تاخیر در پریود

    2. شیرین گفت

      سلام وقت بخیر
      من چند روز قبل از موعد پریودی ترشحات سفید رنگ و بیرنگ داشتم که در حوالی پریود معمولا اینطور نبودم و در روز موعد پریودم لکه قهوه ای داشتم ،لطفا راهنمایی کنید با توجه به این ترشحات و اینکه پریودی اتفاق نیفتاده امکان بارداری وجود دارد؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورتی که رابطه محافظت نشده داشته‌اید احتمال بارداری وجود دارد.
        آرامش خود را حفظ کنید، یک هفته پس از تاخیر در پریود از بی بی چک و دو هفته پس از رابطه از تست بتا می‌توانید استفاده کنید.

  15. Del گفت

    سلام خسته نباشید من ماه پیش سه ابان رابطه بدون دخول داشتم و نمدونم اسپرم ب داخل رفتن یا نه بعد یک هفته ۱۳ابان پریود شدم یک هفته بعد پریودیم درد شکم زیر شکم و حالت تهو گرفتم ولی حالت تهوم بعد چند روز خوب شدن درد شکم و زیر شکم هر روز دو سه باری دارم امروز ک ده اذر هست ازم خون قهوه ای اومد و زیاد نبود ممکنه لانه گزینی باشه ؟ از ماه قبل تا الان استرس دارم میشه کمکم کنید این اولین رابطم بود و باکره هستم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که پریودی شما بعد از رابطه مانند ماه‌های قبل بوده احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد. ممکن است این تغییرات به دلیل استرس و اضطراب شما رخ داده باشد. آرامش خود را حفظ کنید و تا سیکل پریودی بعدی صبر کنید.

      1. Del گفت

        سلام مجدد
        ینی ممکنه ادم حامله باشه و پریود بشه ؟چون ماه قبل بعد اینکه رابطه داشتم پریود شدم ولی خون پریودی تو پد کمتر بود داخل دستشویی بیشتر بود

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        اگر خونریزی پریود لکه بینی یا لانه گزینی نبوده باشد و پریود کامل رخ داده، از نظر علمی احتمال بارداری وجود ندارد.

  16. هما گفت

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من ۲۲ام ماه قبل پریود شدم دیروز که ۹ام بودلکه بینی داشتم و اصلا سابقه لکه بینی ندارم دردسینه به مدت دوسه روز داشتم روش جلوگیری هم طبیعی هست و مطمئن هستم که داخل اتفاقی نیوفتاده امکان بارداری وجود دارد؟چه زمانی باید تست بدم؟البته بیبی چک زدم منفی بود

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در رابطه محافظت نشده، احتمالی را هم برای بارداری با پیشاب باید درنظر گرفت. استرس نداشته باشید و تا سیکل پریود بعدی صبر کنید، درصورتی که یک هفته تاخیر داشتید از بی بی چک و تست بتا بارداری استفاده نمائید.

  17. علیزاده گفت

    سلام
    من بعد از پریودی به طور منظم رابطه داشتم
    الان 17روز از اخرین پریودیم گذشته 10روز تا پریودی بعدیم مونده من تقریبا یک هفته هست ک زیر شکمم درد های شبیه به پریودی دارم کمی هم عصبی هستم بیبی چک استفاده کردم منفی بود ممکنه باردار باشم یا عفونته ؟ اما سوزش یا خارش ندارم حتی ترشح هم ندارم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بهترین زمان استفاده از بی بی چک یک هفته پس از تاخیر در پریود شماست. درصورتی که نتیجه‌ای حاصل نشد از تست بتا بارداری استفاده نمائید.

  18. آیس گریل گفت

    سلام من این ماه پریودم از ماه های قبل سبکتره ممکنه که باردار باشم و اینکه جلوگیری با کاندوم داشتم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر از صحت جلوگیری با کاندوم اطمینان دارید احتمال بارداری بسیار کم و شاید 2 درصد است. استرس نداشته باشید و سیکل بعدی پریود صبر کنید، درصورتی که تاخیر داشتید از تست‌های بارداری استفاده نمائید.

      1. سما گفت

        سلام وقت بخیر
        من مدتی هست ک برای بارداری اقدام میکنم و چند دوره‌ست سیکلم به هم ریخته دو بار ۱۹ روز، یک بار ۲۵ روز و ماه قبل ۱۸ روز فواصل بین هر سیکلم بوده. همین فردا و پس فردا احتمالا پریود میشم اما این ماه هم موقع فعال بودن فولیکل ها اقدام کردم شدیدا هر صبح حالت تهوع پیدا کردم؛ اما از طرفی درد قبل از پریودی هم چند ساعته امانمو بریده؛ امکانش هست این درد مربوط به اسپاسم عضلات و لانه گزینه باشه؟
        ممنون از پاسخگوییتون

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بهتر است به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید تا درباره اقدام صحیح و علائم ایجاد شده راهنمایی های لازم را انجام دهند.

  19. Fa گفت

    سلام وقت بخیر در حال اقدام برای بارداری هستم به دلیل نامنظم بودن پریودم دکتر قرص مدروکسی پروژسترون دادن میخواستم بدونم که ایرادی نداره همزمان با مصرف قرص اقدام هم دارم؟؟
    قرص رو هم از روز ۱۴ پریودی میخورم روزی دوتا به مدت ۱۰ روز

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      قرص مدروکسی پروژسترون به عنوان یکی از روش‌های پیشگیری از بارداری نیز استفاده می‌شود و احتمال موفقیت اقدام به بارداری شمارا کاهش خواهد داد. بهتر است از قرص‌های تحریک کننده تخمک‌گذاری استفاده نمائید تا مدروکسی پروژسترون و دراین باره حتما با پزشک متخصص خود مشورت نمائید.

  20. مریم گفت

    سلام من در دوره عقد هستم. همسرم برای لحظه ای سر آلت را روی سوراخ مقعد(لای باسن) قرار دادند ( در حالیکه منی خارج نشد و نمی دونن که پیشاب اون لحظه خارج شده یا نه. حالا بعد از ۱۲ روز از اون کار من ۱۰ روز قبل از پریود بعدی روی شورتم دو لکه قهوه ای دیدم که تکرار نشد( البته این لکه ها رو بالافاصله بعد از ورود انگشت ایشون به واژنم دیدم) حالا میترسم که نکنه این لکه بینی برای لانه گزینی باشه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری در این شرایط که آلت با واژن برخوردی نداشته وجود ندارد.

    2. یاسمن گفت

      نه عزیزم، اون لکه ها احتمالا بکارتت بوده 😬

  21. سارا گفت

    سلام وقت بخیر
    من تقریبا یک و نیم ماه قبل با همسرم رابطه داشتیم .
    بعد اون هم اصلا قرص برای جلوگیری نخوردم ولی پریود شدم
    الان دوهفته از پریودم گذشته و صبح متوجه شدم که ترشح داشتم و چند قطره لخته خون دیدم همراه با کمر درد خیلی کم
    ت
    این نشانه چیه؟

  22. مهتاب گفت

    سلام وقت بخیر
    من یکروز بعد از تمام شدن پریود ترشح زیاد صورتی داشتم و همون شب و سه شب بعدش رابطه داشتیم یکهفته بعد پاک شدن پریود لک بینی قهوه ای کم داشتم بمدت دو روز
    این نشونه چیه؟لانه گزینی؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال دارد. تا سیکل پریود بعدی صبر کنید و درصورتی که یک هفته تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده نمائید.

  23. نرگس شعبانی گفت

    با سلام . الان ۲۳ روز از تاریخ اخرین پریودی میگذرد
    ۳ روزه سینه هام تا کشاله پهلو احساس درد دارم سردرد امروز معده درد هم احساس میکنم خستگی و خواب الودگی هم هست بی بی چک منفی بود هیچ ترشح و خونریزی ای هم نداشتم رابطه تو این ۲۰ روز داشتم ولی فکر نمیکنم منی داخل رفته باشه. حامله هستم؟علائم قبل از پریودی ؟ یا لانه گزینی؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال کمی را برای بارداری با پیشاب نیز باید درنظر گرفت‌. استرس نداشته باشید و تا سیکل پریودی بعدی صبر کنید. در صورتی که یک هفته تاخیر داشتید از بی بی چک و تست bhcg استفاده نمائید‌.

  24. S گفت

    سلام
    من سه هفته پیش رابطه حفاظت نشده داشتم و پریود بودم،قرص اورژانسی خوردم و تا دو هفته خونریزی داشتم بعد یک هفته دوباره خونریزی دارم و در طی یک هفته هم رابطه داشتم و جلوگیری طبیعی بوده
    ممکن است که لانه گزینی باشد این خونریزی یا پریودی است؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری در این شرایط بسیار کم است. برهم خوردن نظم قاعدگی بعد از مصرف قرص اورژانسی و به دلیل تغییرات شدید هورمونی طبیعی است. تا سیکل بعدی پریودی صبر کنید و اگر تاخیر داشتید از تست های بارداری استفاده نمائید.

  25. شیرین گفت

    سلام وقت بخیر
    من ماه دومی هست که در حال اقدام هستم. این ماه، ده روز قبل از موعد پریودم دچار کمردرد شدید شدم و بعد لکه بینی شروع شد تا الان که روز چهارمشه و تبدیل شده به خونریزی در حد چند قطره و سردرد شدید و حالت تهوع هم دارم. هیچ وقت سابقه نداشته پریودم نامنظم بشه. و اینکه دکترم برام ازمایش در روز سوم پریودی نوشته. حالا نمیدونم این خونریزی پریودی محسوب میشه که برم برای ازمایش یا لانه گزینی؟ تست بی بی چک هم دادم که منفی بود. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر سابقه لکه بینی قبل پریود نداشته باشید احتمال بارداری وجود دارد. دو هفنه پس از اقدام از تست بتا در آزمایشگاه و یک هفته پس از تاخیر در تاریخ مقرر پریود از بی بی چک استفاده نمائید.
      ضمنا با پزشک خود نیز درباره علائم و شرایط مشورت نمائید.

  26. یارا گفت

    سلام من روزه نوزدهم سیکلمم ،روزای تخمک گذاری که با کیت پیدا کردم سه بار ،یه روز در میون اقدام داشتم ،الان از بعد دومین بار که پانزده ساعت بعد از مثبت شدن کیت تخمک گذاری بود و نزدیکی داشتم ،شکم درد پیوسته دارم و سر درد پیوسته دارم،امروز هم پشت ساق پام کمی درد خفیف داشت،ولی چهار پنج روزه شکمم و کمرم درد شدیدی داره ،این ماه تخمک از تخمدان چپم آزاد شد ولی بعلاوه کل شکمم هراز گاهی هر دو تخمدانم تیر میکشه،اولین باری هست که اقدام کردم و مایع منی به بدنم اومده با این حال آیا امکان بارداری دارم ،امروز نوزدهمه و باید سیوم پریود شم ،تخمک گذاری هم چهاردهم بود

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      تا زمان مقرر پریود صبر کنید و اگر تاخیر داشتید، پس از یک هفته از بی بی چک و تست bhcg جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

  27. Girle گفت

    سلام وقت بخیر،من نزدیک دو هفته پیش اقدام داشتم و درست یه روز قبل از تخمک کذاری،بعد اون هم روز چهاردهم تخمک گذاری یه اقدام دیگه.از اونموقع کمردرد زیادی دارم و گاهی اوقات تهوع.زیر شکمم هم درد پریودی دارم.چند روزه مارس دارم و امروز ترشح زرد رنگ دیدم.امکان داره باردار باشم و عفونت داشته باشم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ترشحات زرد تیره و زرد مایل به سبز ممکن است نشان دهنده عفونت‌های باکتریایی یا مقاربتی باشد.
      تا زمان مقرر پریود صبر کنید و یک هفته پس از تجربه تاخیر، از بی بی چک و تست بتا استفاده نمائید.

  28. سارا گفت

    سلام من تو دوره تخمک گذاریم رابطه بدون دخول داشتم که مایع منی رو روی شکمم خالی کردن و مطمئنم که منی با واژنم تماسی نداشته و بعد انزال هم شخص ادرار کردند و دوباره رابطه ای داشتم، من سر موعد درد داشتم اما ۲ روز تاخیر دارم، بی بی چک هم زدم منفی بود، باردارم ؟ این تاخیری میتونه بابت استرس باشه ؟ درد لانه گزینی نبوده ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در رابطه دوم شاید با برخورد پیشاب با واژن درصد کمی احتمال بارداری وجود داشته باشد اما کم است. استرس نداشته باشید و صبر کنید، بهترین زمان استفاده از بی بی چک یک هفته پس از تاخیر است. درصورتی که نتیجه‌ای حاصل نشد و از تست بتا بارداری نیز استفاده کردید به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

  29. Nazila گفت

    با سلام
    اینکه میگند کسی بچه شیر میده نیازه به جلوگیری نیست آیا واقعیت هستش یا اینکه که میکند جلوگیری با روش طبیعی به صورتی که که در هنگام رابطه تا بخواهد اسپرم بیاد دخول از واژن میارن بیرون و اسپرم را بیرون میرزند ایا این هم یک واقعیت هست یا نه ، اگر واقیعت است پس اون ترشح که هنگام ارضا شدن مرد قبل از این که اسپرم بیاد بیرون ازش به وجود میاد (پیش اب ) که داخل واژن میره ، ایا تاثیر در این که باردار بشه هستش یا نه ، حتی در زمانی که به بچه شیر میدی

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بر خلاف تصور اکثر افراد، در کمتر از 6 هفته پس از زایمان، خانم می‌تواند مجدد باردار شود. پس در هنگام شیردهی نیز نیاز به پیشگیری از بارداری است.
      پیشگیری طبیعی نیز همیشه پاسخگو نخواهد بود، همانطور که اشاره کردید، پیشاب نیز ممکن است حاوی اسپرم بوده باشد و پیش از انزال هنگام رابطه جنسی منجر به بارداری شود. بهتر است هنگام رابطه از کاندوم و یا سایر روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده شود.

      1. Nazila گفت

        با تشکر از راهنمایتون
        پس با این تفاصیل در ۴۰ روز اول زایمان نزدیکی انجام بشه و اسپرم و یا پش آب وارد واژن بشه احتمال بارداری صفر هستش ؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        احتمال بارداری بعید است، اما صفر نیست.
        بهتر است پیشگیری ادامه دار باشد.

  30. S گفت

    سلام وقت بخیر.من روز بیست و چهارم پریودی علائم پریودی داشتم.مثل درد خفیف زیر شکم و گرفتگی و دل‌پیچه که خیلیم ضعیف بود.خونریزی یا لکه بینی نداشتم ولی ترشحاتم بوی خون میداد.آیا با این اوصاف احتمال بارداری وجود داره؟البته اینم بگم مشکل تخمدان پلی کیستیک دارم و تحت درمان هستم.

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر رابطه محافظت نشده واژینال داشته‌اید می‌توان احتمال را برای بارداری درنظر گرفت. درصورتی که یک هفته تاخیر پریودی داشتید از بی بی چک استفاده نمائید.

  31. زهرا گفت

    سلام وقت بخیر
    من ماه پیش دوروز قبل تایم پریودم یعنی روز 26 ام سیکل قاعدگیم نزدیکی با دست داشتم که شک دارم آغشته به پی شاب بوده یا نه دوروز بعدم پریود شدم ماه بعدشم سر تاییمم پریود شدم و 7 روز طول کشید بعد اینکه 7 روزم تموم شد 4 روز بعدش متوجه لکه بینی قهوه ای شدم که ادامه دار هم نبود همون یک بار بود الان میخواستم بدونم آیا امکان حاملگی وجود داره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر احتمال بارداری در این شرایط به هیچ وجه وجود ندارد. نگران نباشید.

  32. پریا گفت

    سلام وقتتون بخیر
    من اقدام داشتم یه هفته پیش
    امروز یه رابطه داشتم مجدد که باعث شد ارضا بشم
    روی لانه گزینی تاثیر داره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      برخی پزشکان بر این باور هستند که بهتر است در حوالی زمان تقریبی لانه گزینی خانم به ارگاسم نرسد و مایع منی درون واژن تخلیه نشود اما یافته علمی محکمی برای تایید این ادعا وجود ندارد. درهرصورت نگران نباشید و تا زمان پریود صبر کنید تا مشخص شود.

  33. سحر گفت

    سلام وقت بخیر
    من روز اخر پریودم رابطه محافظت نشده داشتم
    ۲ ساعت بعدش قرص تنسی ۰/۷۵ خوردم ۲ تا همزمان
    و از روز رابطه ،تا دوره تخمک گذاری حدودا ۷ روز فاصله بود
    ۵ روز ب پریودم مونده، ولی ترشحات سفید کشدار دارم ک حجمش از دفعات قبل بیشتره
    بی بی چک زدم،منفی بود
    امکان بارداری هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر احتمال بارداری در این شرایط بسیار بعید است. تغییر ترشحات و احتمالا نامنظمی سیکل پریود نیز به دلیل مصرف قرص اورژانسی اتفاق خواهد افتاد. درصورتی که یک هفته تاخیر پریود داشتید از بی بی چک استفاده نمائید.

  34. M۶۶asa گفت

    سلام
    من زایمان کردم و خون ریزی تا ۳۵ روزگی زایمان ادامه داشت و بعد پاک شدم که بدون جلوگیری با شوهرم نزدیکی کردم اما قبل از این که انزال انجام بشه رابطه قطع کردیم میترسم از پیشاب شاید حامله بشم الانم تو ۵۹ روزگی زایمانم سپری شده و یک روز هم است که حالتی مثل پریودی دارم در ضمن بچه را شیر هم میدم لطفا راهنمایی کنید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری در این شرایط بسیار دور از ذهن و تقیربا صفر است.
      به جهت اطمینان بیشتر از تست بتا بارداری استفاده نمائید.

  35. مهسا گفت

    سلام من قبل موعدم یعنی ۳روز جلوتر از پرید بشم لکه بینی داشتم خیلی کم وقهوه ای تیره دو روز شد و روز سوم قطع شد لانه گزینی شده؟الان بی بی چک بزنم یا بعد موعدم بی بی چک بزنم ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      یک هفته پس از زمان مقرری که باید پریود می‌شدید از بی بی چک استفاده کنید. دو هفته پس از رابطه جنسی نیز استفاده از تست بتا bhcg کمک کننده خواهد بود.

  36. شیما گفت

    سلام روز بخیر، من این ماه اقدام به بارداری کردم و از حدود دو هفته قبل پریودی درد خفیف زیر شکم(مثل درد پریود) و امروز که ۱ هفته به پریودم مونده لکه بینی رنگ قهوه ای پررنگ پیدا کردم، اصلا سابقه ی پریود نامنظم ندارم و سونو انجام دادم کیست و…. ندارم، دلیلش چی میتونه باشه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      علائم را می‌توان با بارداری مرتبط دانست. تا زمان پریود صبر کنید و درصورتی که یک هفته با تاخیر پریود مواجه شدید از بی بی چک جهت بررسی بارداری و از تست بتا دو هفته پس از اقدام به بارداری استفاده نمائید. درصورتی که نتیجه‌ای حاصل نشد، جهت معاینه و تشخیص علت به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

  37. دانیال گفت

    سلام
    من هفت روز بعد از دوره قاعدگی متوجه شدم که خونریزی خیلی خفیف دارم نشونه چیه ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      علل مختلفی ممکن است منجر به ایجاد لکه بینی بین دوره‌های پریود شوند که اتفاق یکباره آن جای نگرانی ندارد. درصورت تکرار مجدد نیاز است به پزشک متخصص زنان جهت معاینه و بررسی علت مراجعه نمائید. همچنین اطلاعات کامل درباره لکه بینی را در مقاله ای جداگانه ذکر کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید: علت لکه بینی چیست؟

    2. فاطی گفت

      سلام خسته نباشین من ١٨ روزازپریودی قبلیم میگذره و٣ ساله جلوگیری طبیعی داریم ودیروزیک باراقدام کردیم برای بارداری من دردایی مثل پریودی دارم پادرددل دردکمردرد ومدام خیس میشم نشانه چیه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        علائم بارداری به این سرعت بروز نخواهد کرد. ممکن است به دلیل تغییر شرایط و یا استرس این علائم را تجربه کرده باشید. آرامش خود را حفظ کنید و تا زمان مقرر پریود صبر کنید و بعد از یک هفته تاخیر از بی بی چک و تست بتا جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

  38. sami گفت

    سلام وقت بخیر من دو روز پریودم عقب افتاد لکه بینی داشتم خیلی کم امروز صبح خونریزی کردم که لخته بود
    با این حال من ینی پریودم یا باردار؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      صبر کنید و درصورتی که پریودی شما کامل نبود و لکه بینی یا لانه گزینی بود، از تست bhcg بارداری حدود 14 روز پس از رابطه جنسی استفاده نمائید جهت بررسی بارداری.

  39. Fk گفت

    سلام وقتتون بخیر من بیست و یکم ماه قبل پریود شدم امروز با ترشحم مقدار خون دیدم زیر دلم و شکمم درد میکنه
    چند روز پیش تست زدم منفی بود آیا نشونه بارداری هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که پس از پریود، رابطه جنسی محافظت نشده داشته‌اید، احتمالی را برای بارداری باید درنظر بگیرید. اما نگران نباشید و آرامش خود را حفظ کنید تا دوره پریود بعدی صبر کنید. درصورتی که با تاخیر مواجه شدید، پس از یک هفته از بی بی چک و تست bhcg جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

  40. عسل گفت

    سلام وقتتون بخیر
    من پریودم ۷ روز عقب افتاده بود تست زدم مثبت شد ولی متاسفانه زوز ۱۰ پریود شدم چرا این اتفاق افتاد

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر باردار باشید و تست را در زمان مناسب انجام داده باشید (جواب مثبت کاذب نبوده باشد) پریودی ممکن است به شکل لکه بینی یا لانه گزینی رخ دهد و مانند سیکل قاعدگی طبیعی شما نخواهد بود.

      1. منیژه گفت

        سلام من دوروز پیش پریودم تموم شد یعنی ۷ روز پریود بودم با شدت معمولی بعد پریودم یکم احساس تهوع و درد دل کمی هم لک داشتم که به من استرس بارداری داد جلوگیریمم طبیعی بوده و اصلا هیچ منی ریخته نشده با این احتمالات میشود باردار بود و پریودم شد؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر پریودی شما بعد از رابطه مانند ماه‌های قبل بوده است، احتمال بارداری وجود ندارد. نگرن نباشید.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.