راه‌ های ترک پورن + 5 عوارض وحشتناک پورنوگرافی بر سلامتی

43 81,141
زمان مطالعه این مطلب: 9 دقیقه

تماشای پورنوگرافی یا به قول معروف فیلم سکسی یک سرگرمی بسیار رایج در میان افراد به خصوص جوانان است.در سال 2018 یک مطالعات بر روی 1036 فرد بین سنین 18 تا 35 به مدت شش ماه انجام شد. این مطالعات نشان داد که بین 98 درصد از مردان و 73 درصد از زنان در طول این شش ماه به طور منظم پورن تماشا می‌کردند. بهتر است بدانید زنان نیز از این قاعده مستثنی نیستند، آنها فقط مقداری کمتر از مردان محتوای مستهجن تماشا می‌کنند.

استدلال بسیاری از افراد از تماشای پورنوگرافی، خودکاوی، آموزش جنسی و حتی بهبود روابط با شریک زندگی است، اما پورن قطعا معیار مناسبی برای انجام رابطه نیست. عادت کردن به این عمل ناشایست می‌تواند بسیار مخرب باشد؛ تا جایی که پورنوگرافی بر زندگی روزمره شما تأثیر می‌گذارد و می‌تواند برای شما مشکل ساز باشد.(1) حتما تا انتهای این مقاله از مجله سلامت کیوان همراه ما باشید تا درباره عوارض فیلم پورن، اثرات آن بر مغز و همچنین راه‌های ترک پورن بیشتر صحبت کنیم.

پورنوگرافی چیست؟

پورن چیست؟ پورنوگرافی، پورن، فیلم سکسی یا محتوای مستهجن، هرگونه محتوای جنسی واضح از جمله فیلم، تصویر و متن است. پورنوگرافی با هدف رسیدن به تحریک جنسی ایجاد و تماشا می‌شود. تاریخچه اولین محتوای مستهجن به هزاران سال پیش برمی‌گردد و در حال حاضر نیز به طور گسترده‌ای در فضای مجازی در حال انتشار است. طی گزارش یکی از سایت‌های معروف پورنوگرافی در سال 2018 حدود 92 میلیون نفر بازدید کننده به این سایت مراجعه کرده‌اند که اغلب افراد را مردان تشکیل داده بودند.

اعتیاد به پورنوگرافی

اگرچه اعتیاد به پورن هنوز به عنوان یک بیماری قابل تشخیص شناخته نشده است، این رفتار به عنوان استفاده مشکل‌ساز از پورنوگرافیک توصیف شده است. تماشای مکرر پورنوگرافی باعث شکستن قبح اموری است که ادیان از جمله اسلام و عرف جامعه آنها را زشت و قبیح می‌‏شمارند.

اگر افراد به رغم تلاش برای کاهش تمایلات خود، مدام هوس به تماشای پورن داشته باشند، ممکن است به این محتواهای مستهجن معتاد شوند. این افراد ممکن است حوزه‌های دیگری از زندگی مانند کار، تحصیلات و تعاملات اجتماعی را نیز به دلیل نیاز مداوم به تماشای پورن محدود کنند. تماشای پورن همچنین ممکن است علایق ناشایست و مخرب دیگری را به خود اختصاص دهد. آمار اعتیاد به پورن بسته به منبع آن متفاوت است، اما برخی مطالعات تخمین می‌زنند که اعتیاد به پورن تقریباً سه تا شش درصد از بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این اعتیاد بیشتر در بزرگسالان و نوجوانان مشاهده می‌شود و مردان بیشتر از زنان به آن مبتلا هستند.

تشخیص اعتیاد به پورنوگرافی

برای تعیین اینکه آیا یک فرد به پورنوگرافی و فیلم سکسی اعتیاد دارد یا خیر باید بررسی کرد که آیا مصرف بیش از حد آن معمولا از فرد زمان زیادی را می‌گیرد که منجر به از دست دادن کنترل فرد در تماشای پورنوگرافی شود؟ اعتیاد به فیلم مستهجن همچنین ممکن است باعث ایجاد فشار در روابط با دیگران شود.

اعتیاد به پورنوگرافی در هر فردی ممکن است متغیر باشد. به عنوان مثال برخی افراد ممکن است در صورت داشتن استرس و یا اضطراب، به سراغ تماشای پورنوگرافی بروند و برخی دیگر از افراد ممکن است تنها آن را به صورت تفریحی انجام دهند. با این‌حال ممکن است اعتیاد به پورنوگرافی به وسیله نشانه‌های زیر قابل تشخیص باشند.

  • درگیر شدن در رفتارهای جنسی پرخطر
  • استفاده از پورن برای مقابله با احساسات دشوار مانند درد، استرس و اضطراب و غم
  • تماشای پورن در زمان‌ها و لحظات پرخطر
  • احساس خشم از توصیه به کاهش تماشای پورن
  • به دنبال استفاده از پورن دچار احساس شرم می‌شوید، اما نمی‌توانید این عادت را ترک کنید
  • پیشروی به اشکال شدیدتر پورنوگرافی برای لذت بردن
  • پنهان کردن اعتیاد به پورن از شریک زندگی و دیگران

علت اعتیاد به پورنوگرافی

در حالی که برخی پیشنهاد می‌کنند که دسترسی آسان به پورن در اعتیاد به آن نقش دارد، برخی از عواملی که در اعتیاد به پورن دخیل بوده عبارتند از:

تفاوت‌‌های بیولوژیکی در مغز

تفاوت‌های بیولوژیکی در شیمی یا ساختار مغز ممکن است برخی افراد را مستعد اعتیاد رفتاری کند.

عوامل فرهنگی

انتظارات جامعه در مورد ظاهر، جنسیت و روابط نیز می‌تواند در داشتن اعتیاد به پورن نقش داشته باشد.

استرس یا مشکلات روانی

تماشای پورنوگرافی گاهی اوقات ممکن است به نوعی مکانیزم فرار یا مقابله برای مدیریت استرس زندگی یا سایر مسائل مربوط به سلامت روان تبدیل شود. افسردگی و ترس از رابطه نیز ممکن است منجر به این اعتیاد شود.

مشکلات در رابطه

مشکلات در روابط صمیمانه ممکن است باعث شود برخی از افراد برای کنار آمدن یا برآوردن خواسته‌های جنسی خود به تماشای پورن روی بیاورند. اگر در رابطه جنسی فقط یک طرف (معمولا مرد) ارضا شود و به نیاز جنسی شریک خود اهمیتی ندهد، دور از انتظار نیست که شریک جنسی‌اش به سایر روش‌ها برای رسیدن به ارگاسم از جمله تماشای پورن و خود ارضایی روی آورد. بیشتر بخوانید: عوارض و راه های ترک خودارضایی چیست؟

بیماری ها و مشکلات سلامتی

همچنین ممکن است شما مبتلا به یک بیماری مقاربتی یا مشکلات سلامتی جنسی باشید و تمایلی برای انجام رابطه جنسی نداشته باشید؛ برای ارضای نیاز خود مجبور به تماشای پورنوگرافی و خودارضایی می‌شوید. بیماری‌ها یا مشکلاتی که مستقیما در رابطه جنسی موثر هستند و ممکن است باعث تماشای پورنوگرافی شوند شامل:

اگر هر یک از مشکلات ذکر شده را دارید می‌توانید روی نام بیماری کلیک کرده تا اطلاعات بیشتری درباره آنها کسب کنید. همچنین مشاوره بیماری‌های مقاربتی از جمله HPV و زگیل تناسلی توسط مجله سلامت کیوان به صورت رایگان انجام پذیر است. جهت ثبت درخواست روی تصویر زیر کلیک کنید.

مشاوره و تست HPV
مشاوره و تست HPV

با توجه به مواردی که گفته شد، هیچ علت مشخصی در مورد اینکه چه چیزی باعث اعتیاد به پورن می شود وجود ندارد، تا حدی که تمامی محققان موافق نیستند که تماشای پورنوگرافی یک اعتیاد است. انجمن مربیان، مشاوران و درمانگران جنسی (AASECT)، شواهد کافی مبنی بر اینکه اعتیاد به پورن یک وضعیت سلامت روان است را ارائه نداده‌اند.

عوارض اعتیاد به پورنوگرافی

از آنجایی که محتوای پورن و فیلم سکسی بسیار در دسترس است، برای هر فردی آسان است که به محتوای مستهجن وابسته شود. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که تماشای پورنوگرافی می‌تواند منجر به تغییراتی در مغز شود. در مطالعه‌ای که ماهیت اعتیادآور پورن را مرور می‌کرد، مشخص شد افرادی که به محتوای مستهجن وابسته می‌شوند، واکنش‌های مغزی را هنگام تماشای پورنوگرافی افزایش می‌دادند.(2)

مانند سایر اعتیادها، تماشای پورن نیز بر مغز و انتقال دهنده‌های عصبی به نام دوپامین تأثیر گذار است. این واکنش در افرادی که دارای اعتیاد به مواد مخدر هستند نیز دیده می‌شود. با این‌حال، تماشای پورنوگرافی دارای اثرات مخربی است؛ که برخی از آن‌ها عبارتند از:

پورنوگرافی می‌تواند بر صمیمیت بین شرکا تأثیر بگذارد

در حالی که هر فردی ممکن است به پورنوگرافی معتاد شود، این رفتار در مردان بیشتر قابل توجه است؛ ویژگی‌ای که می‌تواند برای شریک زندگی آنها مشکل ساز باشد. به طور خاص، مشاهده شده است که مردانی که مکرراً محتوای مستهجن را تماشا می‌کنند، تمایل دارند از نظر عاطفی از افراد مهم خود دور شوند. این مردان تمایل به ایجاد خصلت‌های پنهانی دارند و حتی ممکن است به دنبال تماشای بیش از حد فیلم‌های مستهجن دچار حالت‌های افسردگی شوند.

پورنوگرافی می‌تواند بر عزت نفس شریک زندگی شما تأثیر بگذارد

افرادی که به تماشای پورنوگرافی اعتیاد دارند، از توان عاطفی کمتری برخوردار بوده و روابط عاشقانه کمتری نسبت به دیگران دارند. همچنین وقتی شریک زندگی‌تان می‌بیند که همسرش از نظر فیزیکی و احساسی از او دور می‌شود و در عوض ترجیح می‌دهد به تماشای پورنوگرافی روی بیاورد می‌تواند ضربه سنگینی به عزت نفس او باشد.

پورنوگرافی می‌تواند بر رضایت از رابطه جنسی تأثیر بگذارد

هنگامی که شخصی به طور مداوم پورنوگرافی و روابط صمیمی دیگران را مشاهده می‌کند، مقایسه کردن رابطه خودش با روابط دیگران در فیلم سکسی غیر معمول نیست. آنها ممکن است ظاهر فیزیکی و توانایی‌های جنسی خود را در مقایسه با بازیگران حرفه‌ای پورنوگرافی ضعیف‌تر در نظر بگیرند. در مواقع دیگر، این نارضایتی ممکن است متوجه شرکای آنها باشد، که افراد به آن رفتار و آناتومی بدنی غیر واقعی عادت کرده و انتظار دارند شریک جنسیشان نیز همان ویژگی‌هارا داشته باشد. در واقع باید بدانید که هیچ کس آنقدر بدون نقص و حرفه‌ای نیست و آنها بازیگرانی هستند که طبق سناریوی از پیش تعیین شده درحال بازی در فیلم هستند.

جهت مطالعه بیشتر:

روش‌های بزرگ کردن آلت تناسلی

پورنوگرافی می‌تواند بر عملکرد روزانه تأثیر بگذارد

تماشای محتوای مستهجن می‌تواند در فرایند روزانه شما باعث ممانعت شود. این امر می‌تواند مانع بهره‌ وری در محل کار، خانه و محیط‌های اجتماعی شود. همچنین برخی پژوهشگران معتقدند که اعتیاد به دیدن پورنوگرافی و تصاویر پورنو‌، سبب انزوا و دوری فرد از اجتماع و کاهش روابط اجتماعی او می‌‌شود.

برای ترک پورن چیکار کنیم؟

شاید یکی از شایع‌ترین دلایل ترک اعتیاد به تماشای پورنوگرافی، به ویژه در زوج‌های متاهل، تاثیر منفی بر رابطه جنسی مطلوب آنها باشد. آنها به زودی شروع به احساس نادیده گرفته شدن، بی‌کفایتی و ناامیدی می‌کنند. شما می‌توانید اعتیاد به تماشای پورنوگرافی را از چند طریق متوقف کنید. برخی از این راه‌هایی که برای ترک فیلم پورن موثر هستند عبارتند از:

حذف محرک ها جهت ترک پورن

محرک‌هایی که شما را وسوسه به تماشای پورنوگرافی می‌کنند حذف کنید و خود و محیط اطراف خود را از هرگونه محتوای مستهجن خلاص کنید. همچنین باید دسترسی به این نوع محتواها را قطع کنید. افرادی که وقت آزاد بیشتری در طول روز دارند بیشتر میل به تماشای پورنوگرافی پیدا می‌کنند، سعی کنید در وقت‌های آزاد خود به کارهای دیگر مشغول شوید. برخی از افراد ورزش کردن را توصیه می‌کنند، زیرا انجام ورزش باعث می‌شود فرد برای انجام کارهای دیگر خسته شده و میلی به تماشای پورنوگرافی نداشته باشد.

جهت ترک پورن با خود صبور باشید

شما یکباره شروع به تماشای پورنوگرافی نکرده‌اید، بنابراین ترک آن بلافاصله ممکن نخواهد بود. پیگیر و صبور باشید، توقف تماشای پورنوگرافی کاری نیست که بتوان آن‌را به سادگی انجام داد. این فرایندی است که مستلزم تعهدات فردی است. ممکن است فرد دچار وسوسه شده و گاه به گاه این اعتیاد عود کند. وقتی این اتفاق می‌افتد. در نهایت شما بر میل به تماشای پورنوگرافی غلبه خواهید کرد و در این مرحله، نبرد بر سر اعتیاد تقریباً به پایان رسیده است.

روان درمانی جهت ترک پورن

صحبت کردن با یک روان پزشک یا روان شناس می‌تواند به شما در یادگیری مهارت‌های مقابله با ترک اعتیاد به تماشای پورنوگرافی کمک کند. روان درمانی که به عنوان «گفتگودرمانی» نیز شناخته می‌شوند، به این معناست که فرد با یک روان شناس صحبت می‌کند، تا عواملی را که به وضعیتی که موجب تحریک او می‌شوند، شناسایی کرده و یاد بگیرند که با آن‌ها مقابله کنند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که روان درمانی، به عنوان یکی از موثرترین روش‌ها در بهبود افرادی که به تماشای پورنوگرافی اعتیاد دارند، افسرده هستند و یا سایر اختلالات روانشناسی را دارند می‌باشد.

بیشتر بخوانید

اگر همسرمان پورن می بیند چه کنیم؟

گاهی ممکن است فرد (زن یا مرد) در زندگی زناشویی‌اش ناگهان متوجه شود که همسرش به دیدن پورن علاقه دارد یا به نوعی به آن وابسته است. کشف این موضوع اغلب برای فرد مقابل خوشایند نیست و حتی ممکن است احساس ناکافی بودن به او بدهد.

در این موارد شخص باید خونسردی خود را حفظ کند و بدون جدل مشکل را حل نماید. شما می‌توانید به صورت خیلی منطقی با همسر خود صحبت کرده و دلیل این عادت را از او بپرسی. ممکن است همسر شما از قبل از ازدواج چنین اعتیادی پیدا کرده و حالا قادر به ترکش نیست.

مشاوره با روان درمانگر یا سکس تراپیست یکی از بهترین و تاثیرگذارترین اقدامات است. وقتی دلیل این اعتیاد مشخص شود ترک آن راحتتر می‌شود. حتی ممکن است همسر شما به دلایلی مثل افسردگی یا مشکلات روحی به پورن پناه برده باشد که باید از طریق روان درمانی یا صحبت مشکلات را حل کرد.

آیا تماشای پورن حرام است؟

تماشای پورنوگرافی، از نظر اسلام حرام بوده و عامل این کار، مرتکب گناه شده است. اگر تماشای پورنوگرافی منجر به انجام استمناء و یا خود ارضایی شود، انگاه آن فرد جنب شده و برای نماز و روزه مشروط به طهارت است، و غسل جنابت بر آن فرد واجب می‌شود.

امام علی علیه السلام می‌فرمایند چشم، پیش قراول دل، جلودار فتنه، دام شیطان و نگاه حرام سبب کاشتن بذر شهوت و نهال گناه است. نگاه به نامحرم باعث سختی زندگی و زیادی حسرت و افسوس است. همچنین قران کریم در این مورد می‌فرماید: قُلْ لِلْمُۆْمِنینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِک أَزْکى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما یصْنَعُونَ. به مومنان بگو چشم‌هاى خود را از نگاه به نامحرمان فرو گیرند، و عفاف خود را حفظ کنند این براى آنان بهتر است و خداوند از آنچه انجام مى‌دهید آگاه است.

کلام آخر

اگرچه اعتیاد به پورن هنوز به عنوان یک بیماری قابل تشخیص شناخته نشده است، این رفتار به عنوان استفاده مشکل‌ساز پورنوگرافیک توصیف شده است. مانند سایر اعتیادها، تماشای پورن نیز، بر مغز و انتقال دهنده‌های عصبی به نام دوپامین تأثیر می‌گذارد. این واکنش در افراد که دارای اعتیاد به مواد مخدر هستند نیز دیده می‌شود. اعتیاد به تماشای پورن می‌تواند بسیار مخرب باشد، اگر فکر می‌کنید تماشای پورنوگرافی، در زندگی روزمره شما اخلال ایجاد کرده است؛ بهتر است با یک روانپزشک در مورد اعتیاد خود صحبت کرده و درباره روش‌های ترک پورنوگرافی از آن‌ها مشاوره بگیرید.

اعتیاد به پورنوگرافی چیست؟

در بین برخی افراد گمراه، تماشای پورنوگرافی یک سرگرمی بسیار رایج است. اما اگر فرد در کنترل نفس و اراده خود در جهت چلوگیری از تماشای پورنوگرافی ناتوان باشد، به این معنا است که فرد دچار اعتیاد به تماشای پورنوگرافی شده است.

پورنوگرافی چیست؟

منظور از پورنوگرافی، محتوای مستهجن و هرگونه محتوای جنسی واضح از جمله فیلم، تصویر و متن است که از آن به عنوان محتوای پورن یاد می‌شود. تماشای پورن بسیار مخرب بوده و عوارض بسیار جبران ناپذیری برای تماشا کننده آن دارد.

علل اعتیاد به پورنوگرافی چیست؟

در حالی که برخی پیشنهاد می‌کنند که دسترسی آسان به پورن در اعتیاد به آن نقش دارد. با اینحال برخی از عواملی از جمله تفاوت‌ های بیولوژیکی در مغز، عوامل فرهنگی، استرس یا مشکلات روانی، و مشکلات در رابطه عاطفی از شایع ترین عوامل اعتیاد به پورنوگرافی هستند.

چگونه تماشای پورن را ترک کنیم؟

شما می‌توانید اعتیاد به تماشای پورنوگرافی را از چند طریق متوقف کنید. برخی از این راه‌ها شامل، حذف محرک‌ها، تعهدات فردی، و روان درمانی است.

آیا مشاهده پورن حرام است؟

بله، از نظر اسلام این عمل حرام بوده و انجام دهنده آن مرتکب گناه خواهد شد.

منبع healthline healthline
43 نظر
  1. ثریا گفت

    خود ارضایی یعنی سکس با شیطان
    حالا کی میخواد با شیطان سکس کنه؟

  2. کوچیک شما مهدی هستم گفت

    من تونستم با چند راه حل : گوشمو عوض کردم و یه نوکیا خریدم ٬مطالعه کتاب های پند اموز و حکمت اموز و روانشناسی و سفر نامه و کسب تجربه و…٬ورزش حرفه ای و با هدف٬ فهمیدم که اختیارم دست خودمه و اونی که تصمیم نهایی رو میگیره خودمم خطاب به خودم گفتم تو اختیارت دست خودته باید اینو به خودت اثبات کنی که اختیارت دست خودته و هرگلی که به سرت میزنی خودتی که میزنی٬سعی کردم به جای اینکه فکرای اشتباهمو سرکوب کنم و ازشون فرار کنم با ارامش و منطقی و معقولانه با اون ها رفتار کنم و اون کاری رو که به صلاحمه رو انجام بدم چون اگه فکرای منفیت و ترس هاتو سرکوب کنی و ازشون فرار کنی اونا بزرگ تر و ترسناک تر میشن و دوباره میان سراغت. انسان وقتش خیلی خیلی کمتر از اونیه که تصور میکنه و توی یه چشم به هم زدن میبینی وقت زیادیت صرف هیچ وپوچ شد و رفت و دیگه برنمیگرده و باید وقتت که با ارزش ترین سرمایه ی زنگیت هست رو صرف ارزشمند ترین و گرانبها ترین چیز ها کنی این وقت با ارزش تا ابد همین طور با ارزش باقی میمونه شاید دلار و قیمت گوشت و… تغیر کنه ولی وقت تغییر نمیکنه 1 ثانیه همیشه 1 ثانیست از تک تک این ثانیه ها باید به بهترین و زیبا ترین شکل ممکن استفاده کرد اگر صرف چیزای الکی کنی مطمئن باش که یه روز به یه جایی میرسی و اونقدر زندگی روت فشار میاره که کاری جز حسرت خوردن به خاطر ظلم هایی که در حق خودت کردی باقی نمیمونه البته که نباید به گذشته فکر کنی وحسرتشو بخوری بلکه باید بهش فکر کنی و ازش عبرت بگیری این حرفا فقط در هنگام فیلم پورن دیدن نیست بلکه در تمام عرصه های زندگیبای مراقب این موارد بود خصوصا اون لحظاتی که با توجیه کردن خودمون و درست جلوه دادن اشتباهاتمون هر کار نادرستی رو مرتکب میشیم و هر ضرری رو به خودمون وارد میکنیم در حالی که فقط داریم چشمامون رو روبه ضرر هایی که میدونیم در آینده ای نچندان دور مخوریم میبندیم امیدوارم حرفای بنده ی حقیر در رقم زدنِ یه آینده زیبا براتون کمک کننده بوده باشه

    1. ارسلان گفت

      اره واقعا همینطوره تو اگه هزار تا فیلم پورن هم نگا کنی اخرش پورن استار نمیشی حتی خیلی از حرکات اونها رو هم نمتونی بزنی حتی نمیتونی مثل اونا یه رابطه ی 3 ساعته داشته باشی و… ولی اگه وقتتو صرف تفکر درباره اینده ی بهتر کنی واقعا میتونی یه اینده ی بهتر برای خودت رقم مثلا تو که میخوای یه فیلمی نگاه کنی برو اموزش کسب درامد از اینستاگرام نگاه کن برو فیلم اموزش خلاقیت در زندگی نگاه کن یا برو اموزش کسب درامد و فکر اقتصادی یا تفکر پولساز نگاه کن یا زنگی نامه ی افراد موفق رو بخون کتاب های افراد موفق رو بخون اینا همش باعث میشه یه اینده خوب بسازی چون فردای تو نتیجه ی تفکرات و اعمال امروزته

  3. بسم‌الله گفت

    با سلام خدمت همه شما آقا فقط تنها راه درمان فیلتر کردن فیلم های مثل ……است و هر روز تلاش کنید راه روحانیون مملکت خدمان را پیش ببریم و ایمانمان را قوی‌تر کنیم به نامحرمان نگاه نکنیم به کسی که حجاب ندارد نگاه نکنیم و هرروز تلاش کنیم که صحبت ما به گونه باشد که از این جور موارد بکار نبریم در هیچ کجا ..واز تمام کسانی که مارا به این کار نزدیک می‌کند حتا به اندازه یک کلمه ….از این جور افراد دوری کنید لباس تمیز بپوشید خوش پوش واسلامی باشید چشمانمان ماروبیشتر به سوی این کار می‌برد پس چشمهایمان را کنترل کنیم دهانمان را کنترل کنیم بدنمان راکنترل کنیم تا جسم وروحمان شاد شاداب‌تر شود هر موقع احساس کردی میخوای بری سمت این کار برو دیدن پدر مادر خواهر برادر بگو بخند تا ابوس وناراحت نشوید ….کسی به فکر کسی نیست هواست به خودت باشه تواگر هزار بار تلاش کنی از صخره بری بالا وبارها بیفتی باید هر دفعه بیشتر از قبل تلاش کنی تا در واقع پرچم پیروزی سلامتی را به دست بیاری

  4. محسن گفت

    دوستان بهترین راه استفاده از کافور هست.
    یه چند ماه میل جنسیتون ضعیف بشه و دیگه عادت ور رفتن با خودتون رو ترک کنید مشکلتون حله.
    ولی در مصرفش زیاده روی نکنید.

  5. جمشید نادری گفت

    با سلام بنده ۲۵ سال دارم مجرد هستم
    که تقریبا به طور متوسط تا ۵ماه قبل خودارضایی ماهیی یکبار انجام می‌دادم اما تماشای شدیدی به پورن داشتم و پورن استار مورد علاقه هم داشتم که فقط،فیلم های آن را میدیم نزدیک ب ۲ساعت تماشا میکردم که بارها و بارها آلتم به نعوظ می‌رسید و و در آخر اقدام به خارج کردن منی میکردم
    الان نزدیک به ۳ماه می‌شود آلتم شل شده و نعوظ ب مشکل خورده یعنی کاملا سفت نیست و صبحگاهی هم نعوظ ندارم
    چند باری دوباره فیلم هارا دیدم که امتحان کنم دیدم خیر مثل قبل نعوظ ندارم
    که نزدیک ب ۲۰روز است کاملا دیگر نگاه نکردم و خوود ارضایی هم نداشتم و با خودم عهد بستم دیگر برنگردم به گذشته سوالم این است که اگر کاملا ترک کنم مشکلم حل میشود؟
    خواهشا راهنمایی کنید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر مشکل جدی و اختلال نعوظ رخ نداده باشد، با ترک خودارضایی و تماشای پورنوگرافی، به مرور زمان این مشکل برطرف خواهد شد.
      درغیر این صورت اگر پس از مدت زیادی از ترک هنوز هم این مشکل را داشتید به متخصص اورولوژیست مراجعه نمائید.

      1. جمشید نادری گفت

        با سلام و احترام ممنون از،پاسخگویی شما
        جسارتا چقدر زمان لازم است چون الان نزدیک به ۲۰ روز است که دیگر نه پورن دیده ام نه خود ارضایی و به هیچ عنوان هم نمی‌خواهم برگردم با خدا عهد بستم و مطمئن هستم کمکم می‌کند فقط درگیری ذهنی ام بابت همین موضوع عدم نعوظ است محبت کنید بگید چند مدت حداقل طول میکشد؟ و بعداز،چند مدت اگر حل نشد باید به ارولوژی مراجعه کنم.. با تشکر

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام مجدد
        زمان قطعی را نمی‌توان مشخص کرد.
        اگر پس از حدود 2 ماه مشکل برطرف نشد به پزشک مراجعه کنید.
        موفق باشید.

      3. جمشید نادری گفت

        با تشکر از شما کارشناس محترم
        مراجعه کردم به ارولوژی ایشون هم فرمودند ب مدت ۲ الی ۳ماه ب طور کامل ترک شود انشالله برطرف می‌شود چون معاینه کردند و گفتند شلی آلت و عدم نعوظ کامل صدرصد علتش تماشای بیش از حد پورن هست و نظر شما هم تایید کردند بنده با خودم عهد بستم دیگر ب هیچ عنوان حتی یک عکس هم نبینم و این بیماری ب نظر خودم موهبت الهی بود برای اینکه من برگردم برگشتی شکوهمند ب زندگی..
        فقط خواهش میکنم دعا کنید خوب بشم چون تمام روابطم ب مشکل خورده و افسردگی شدیدی گرفتار شدم سر این عدم نعوظ و شلی آلت ..
        امیدوار هستم خداوند صفحه ی سلامتی جدیدی در زندگی هم باز کند و من هم همینطور خواهشا ب هیچ عنوان سمتش نرید من واقعا افسوس میخورم و ب دنبال جبران گذشته هستم فقط،خدا کنه خوب بشم😭😭😭

      4. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام مجدد
        خوشحالیم که مشکل جدی نبوده، امیدواریم در این راه موفق باشید.
        از کارهایی که به شما کمک می‌کنند مانند کاهش مدت زمان تنهایی، شروع یک ورزش، کاهش مدت حمام، مشغول کردن خود به سایر فعالیت ها هنگام فکر درباره مشاهده پورنوگرافی و گذارندن بیشتر وقت با خانواده و دوستان است.
        نیازی به انزوا و دوری از دوستان نیست. بیشتر در جمع قرار بگیرید، انشالله به زودی برطرف خواهد شد مشکل شما.
        موفق باشید.

  6. فرهاد گفت

    با تماشای پورن به محض تحریک به بینگ که مدار انرژی جنسی سالم که با فشار در مدار خود جریان دارد و با نظم خاص و دقیقی فعالییت میکند ضربه وارد میشود و نظم این مدار را بر هم میزند و اگر تحریک ادامه پیدا کند بینگ پاره میشود که انرژی از مدار خود خارج میشود و نظم ذهن و جسم و سلامتی ما از هم پاشیده می‌شود و مارا به سمت استمنا می‌کشاند و میبرد و حتی اگر در این حالت رابطه جنسی هم صورت گیرد چون فقط تحریک اولیه توسط ذهن بوده استمنا محسوب میشود و ما دچار عارضه استمنا خواهیم شد تنها راه ممنوع کردن و تحریک نشدن هیچوقت از طریق ذهن و تماشایی پورن هست نباید حس شود. مدار بینگ یعنی مدار سلامتی و انرژی فراوان که با نظم خاص در مدار جریان دارد خیلی باید حوا سمو ن باشه چون این ذهن ما با تمایل شدیدی که دارد و چون ذهن ما درواقع جسم ما هم هست و بزرگترین پاداش ذهن هست و اینکه ذهن طراحی شده برای بقا و کار اصلی ذ هنه پس خودمان بی اختیار به سمت آن کشیده میشویم تنها راه دوره نگه داشتن ذهن از کوچکترین تحریک ها هست چون همین تحریک های کوچک آغاز ضربه ها مستمر به بینگ هست که زلزله ای بزرگ را به وجود آورد خیلی خیلی باید مواظب باشیم…دوستان عزیز من با اطلاعات علمی و دقیقی که دارم افراد زیادی رو به سلامتی دوباره بر گر دوند م و به فکرم رسید که چون افراد زیادی در گوگل دنبال راه حل میگردند برایشان مفید باشد آرزوی سلامتی برای تمامی هم میهن ا نم رو دارم …در مدار سلامتی بمانید اجازه ندهید سلامتی خود تان آلوده شود..و به یاد داشته باشیم بزرگترین دارایی ، گنج ، اکسیر وجود ما همین انرژی جنسی سالم هست که خیلی هامون ازش بی‌خبریم و مدام به یاد داشته باشیم که در ازای چه چیزی میخواهیم فدا ش کنیم …همین انرژی یک انسان را خلق میکند…میلیارد ها ثروت را برایمان به واسطه همین انرژی فراهم میکند …همین زیبایی و سلامتی مان برگرفته از همین انرژی هست …سعی کنیم فدای لذتی که هیچ ارزشی ندارد نکنیم به جا ش تبدیلش کنیم به ثروت بیشتر ، یادگیری و رشد بیشتر و پیشرفت بیشتر …و یا یک رابطه عاشقانه و تولید مثل از اون استفاده کنیم …خیلی ها چیزی رو که یاد میگیرند نمی‌گویند ولی من باور دارم که انسانییت هنوز زنده هست

    1. گمنام گفت

      با سلام.چقدر جالب. ممنون از شما بابت نوشتن این متن

  7. رها گفت

    تازه متوجه شدم شوهرم اعتیاد به پورن دااره و بسیار هم سرد مراجه از زمانی فهمیدم دنیا برام به آخر رسیده و قصد جدایی دارم راهنماییم کنید لطفاً ،خیلی خیلی گریه کردم دلیل کارش رو نمی‌دونم واقعا

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بابت این اتفاق متاسفیم، اما جدایی راهکار حل این مشکل نیست. توصیه می‌شود همسر خود را به مراجعه به روانشناس یا سکس تراپ تشویق نمائید یا با یک متخصص مشورت کنید تا نحوه مواجهه و صحبت با همسر در این مورد را یاد بگیرید.
      علت یا بیابید، ممکن است همسر شما از نحوه رابطه رضایت نداشته باشد و با تماشای فیلم‌های پورن برای ارضا شدن تلاش می‌کند.

  8. محمد قاسمی گفت

    چیزی ناممکن وجود نداره فقد آدم باید بفهمد که خداوند متعال میبیند شاید خجالت بکشد

  9. رضا سلاخی گفت

    سلام تا زمانیکه در بستر اینترنت بدست اوردن فیلم پورن اینقد اسون باشه هیچکی نمیتونه ترک کنه فقط باید دربدست آوردن پورن تو اینترنت وزارت ارتباطات یه کاری بکنه وگرنه همه با این بی حجابی تو سطح جامعه با هر اعتماد بنفسی که داشته باشی دوباره بر میگرده تو اینترنت و دوباره روز از نو روزی از نو خودم به شخصه ۱۰ بار اینکارو کردم اما نشد فقط و فقط باید دسترسی به پورنو محدود بشه والسلام نامه تمام…

    1. زاگرس گفت

      این جوری که قیمت اینترت رو افزایش دادن آدم بخواد هم نمیتونه سمت پورنو گرافی بره. ولی واقعا یکی از بهترین درمان ها خواندن نماز و سوره های ناس و فلق هست که به نفس اماره و اجنه اشاره میکند و اینکه خداوند ارام کننده دل هاست و برای پسرای که در بدست آوردن دل مردم مشکل دارن باید بگم که بعد ترک همه چیز حل میشه درسته که سختی ولی چیزی که به سختی به دست بیاید به آسانی از دست نمیره

  10. پارس گفت

    تنها راه رهایی از اژدهای پورنوگرافی و رسیدن به آزادی رفتن در انجمن های دوازده قدمی معتادان جنسی (sa) و معتادان به پورنوگرافی (paa)است.ترک این اعتیاد با اراده شخصی یا غیر ممکن است یا آدم زجر کش می شود.این نوع اعتیادها ریشه در ترس،رنجش،خشم و احساس عمیق بی کفایتی دارد.تصویر سازی و تخیل جنسی نوعی مسکن برای تسکین این دردهای مهلک هست.

  11. محمدرضا گفت

    دیدن فیلم پورن باعث میشه نسبت به همسرت سرد بشی، تمرکز ادم هم کم میشه.

  12. علی گفت

    سلام. فقط با اراده و آگاهی میشه ترک کرد.سخت هست ولی با توکل بر خدا میشه ترک کرد آروم آروم, فقط کافیه از ته قلبت بخوای و صبر داشته باشی. از نظر من ضررش از هرگونه موادی تو دنیا بیشتره , مغر و دنیا و رویاها و اهداف آدم و نابود میکنه.شاید بدترین اثرش اینه که ادم به پوچی میرسه.

  13. ارشاد گفت

    سلام خدمت همه
    طولانی ترین مدتی که خودم تونستم از این مرض دور بشم 7 الی 8 ماه بود که با فشار بسیار زیاد روی جسمم که از جمله روزه گرفتن در روز های دوشنبه و پنجشنبه بود و رفتن به نماز های جماعت در تمام اوقات و ذکر (استغفرالله) 100 مرتبه بعد از هر نماز ظهر. اما بعد 7 ماه دوباره متوجه شدم که دوباره شروع کردم. الان به فکر مشاوره روانپزشکی هستم. در ضمن یک مدت هم با بعضی از نرم افزار هایی که مانع باز کردن فیلم های مستحجن میشن مانع میشدم که آهسته آهسته اونا دیگه اثر نگذاشت و راه های جدید پیدا میکردم تا حتی از اون نرم افزار ها هم عبور کنم.
    باور کنید اگر انقدر ابتکار که برای دیدن فیلم مستحجن داشتم اگه برای ندیدنش ابتکار عمل به خرج میدادم الان اصلا چیزی به نام پورن داخل جهان نبود.
    اما باز هم نا امید نیستم. توکلم به خداست.

  14. امید گفت

    واقعا من از نظراتتون بدم اومد هیچ کدومشون راه حل خوبی برای ترک و نابودی این معظل نگفتید انشالله ینفر بیاد یه راه حل توپ بگه پیشاپیش دستش درد نکنه 🙁

    1. عباس گفت

      من آدم مذهبی نیستم ولی هرچی تا به از خدا و اهل بیت شنیدم فوق علم بوده و خیلی چیزها از اسلام حتی هنوز کشف نشده

  15. محمدحسین گفت

    پورن دیدن خوب نیست، چون می تونه اعتیاد بشه و تمرکز و ذهن رو خراب کنه، ولی ریزش مو و تغییر در ظاهر ربطی نداره به پورن و‌ خودارزایی، ضمن اینکه یکی سری از مضراتی که گفته می شه از لحاظ مذهبی هستش و از لحاظ علمی درست نیست

  16. بیبی گفت

    من الان تقریبا ۳ ماه هست پورن رو کنار گذاشتم و واقعا هر چیزی از حس خوب تا رابطه با خانواده و دوستان و همچنین درآمدم هم بیشتر شده .لطفا اگه میخاین ترک کنید از روش های اصولی پیش برید.خودم با یه دوره تو تلگرام پیش رفتم دوست داشتید بگید معرفی کنم موفق باشید

    1. سپهر گفت

      سلام ، اون دوره ای که تو تلگرام میگی رو به منم بگو عزیز ، من خیلی وقته که به پورن اعتیاد پیدا کردم اما اینبار برای همیشه میخوام بگذارمش کنار

    2. سارا گفت

      امکانش هست معرفی کنید ؟

    3. آرمان گفت

      میشه لطفا معرفی کنی؟

  17. احد گفت

    سلام
    دوست عزیز دیگه خسته نشدی ؟ تا کی پورنی که زندگی تو به گوه کشیده رو می‌خواهی ادامه بدی ؟
    زشت شدن چهرت ارزش ۱۵ دقیقه لذت رو داره 😐
    ضعیف شدن بدنت می‌ارزه

    1. امین گفت

      گر می نخوری طعنه مزن مستان را

    2. محمدحسین گفت

      دیگه زشت شدن چهره و ریزش مو چرندیاته
      از نظر علمی هم این حرفا ثابت نشده.
      البته قبول دارم پورن رو ذهن و مغز تأثیر داره، ولی دیگه این همه مضراتی که میگن هم درست نیست

      1. محمد صالح ورکاتی گفت

        چرا به زشت شدن چهره و ریزش مو هم است حالا اگه این تو رو قانع نمیکنه علاوه بر پورن میتونی بزنی ولی اینو میگم اینکارو با خودت نکن پسر⅚

  18. شهروند تهرانی گفت

    با درود و وقت به خیر
    ضمن سپاس از نویسنده و گردآورنده این مقاله و همچنین مقالات بسیار عالی و آموزنده دیگر در سایت مجله سلامتی کیوان، من با بخشی از نوشته ابتدای این مقاله در خصوص مفید و آموزنده بودن دیدن فیلم‌های پورن مخالفم. چون طی این سالها تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده که عمده اونها نظری کاملا برعکس دارند و باور دارن که اتفاقا دیدن پورن به ویژه به شکل اعتیادگونه اش نه نتها برای آموزش مسائل جنسی مناسب نیست بلکه مخرب و آسیب زننده است. به این دلیل که اصولا فضا و روابط درون این فیلم‌ها به هیچ عنوان منعکس کننده دنیای واقعی و روابط جنسی متعارف میان جامعه انسانی نیست و صرفا نمایشگر فانتزی ها و تخیلات ذهنی به خصوص مردان هست که در روابط بیرون از این گونه فیلم‌ها افراد نرمال قادر به برقراری و برآورده کردن این شیوه از تعامل جنسی نیستند.

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      از حسن نظر شما بسیار ممنونیم.
      بله حرف شما کاملا صحیح است، این مورد به تیم محتوای وبسایت و متخصصین تایید کننده، ارجاع و تغییرات لازم اعمال خواهد شد.
      مجدد از دغدغه و بیان نظر شما سپاسگزاریم.

  19. Mohammad گفت

    سلام مشکلی که دارم اینه که چند وقته می‌خوام ترک کنم ولی تمام وجودم میشه استرس و همش دلشوره دارم قشنگ مثل آدمای معتاد
    راه خلاصی از این مشکل چیه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      راه‌های ترک پورنوگرافی در این مقاله ذکر شده، اما درصورتی که این مسئله به اعتیاد تبدیل شده باشد باید با مراجعه به پزشک روانشناس یا روانپزشک مشکل را حل کرد.

  20. سمیرا گفت

    من یه سالی میشه به پورن اعتیاد شدید پیدا کردم یعنی به زبان ساده کونم تو سایتای پورنو گرافی پاره شده امشب به دلیل عذاب وجدان میخام برای همیشه دیدن فیلم های پورن و لذت بردن از اونا رو متوقف کنم ایشالا که موفق میشم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ممنون از اینکه تجربه خودتون را با ما به اشتراک گذاشتید، بسیار تصمیم درستی گرفتید و امیدواریم که موفق شوید. درصورتی که نتوانستید بدانید که اعتیاد شدید، طی یکبار تصمیم از بین نخواهد رفت، به مرور زمان مقدار و دفعات مشاهده را کاهش دهید و سپس به طور کامل قطع کنید. از راهکارهای ذکر شده در مقاله مانند حذف محرک‌ها، دوری از تنهایی و کاهش مدت زمان حمام برای اینکار استفاده نمائید.

  21. آبتین گفت

    به نظرم بهتر پورن در زندگی وجود نداشته باشه چون مثل مواد است همه باید متحد شوند پورن کنار بگذارند

  22. مجید گفت

    دیدن پورنو برای افراد متاهل به خصوص همزمان باعث بی اعتمادی و سردی رابطه که به مرور زمان بوجود می‌آید می‌شود.یعنی همسر ناخودآگاه به ای نکته می‌اندیشد که شریکش از شخصیت فیلم لذت می‌برد او را در سکس شریک می‌کند.

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ممنون از نظر شما.
      بله کاملا درسته و باعث سردی رابطه بین زوجین خواهد شد.

  23. ابراهیم گفت

    تا زمانی که اینترنت هست کسی نمیتونه ترک کنه

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.