همه چیز درباره پرده بکارت + انواع و تشخیص پارگی بکارت

420 258,189
زمان مطالعه این مطلب: 9 دقیقه

پرده بکارت یا غشای هایمن (hymen) بخشی از اندام تناسلی زنان است که در فرهنگ برخی کشور‌ها از اهمیت بالا و ویژه‌ای برخوردار است. در این گونه فرهنگ‌ها پرده بکارت را نشانه‌ای از پاک‌دامنی دختران می‌دانند. پرده بکارت و انواع پرده بکارت چیست؟ تشخیص پارگی بکارت چگونه است؟ علائم آسیب و پارگی پرده بکارت چیست؟ تا انتهای این مقاله از مجله سلامت کیوان همراه ما باشید تا بیشتر در مورد پرده بکارت توضیح دهیم.

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت یا هایمن Hymen شما یک بخش کوچک و نازک از بافت دهانه واژن شما است. پرده بکارت توسط بافت‌های باقی مانده از رشد جنین تشکیل می‌شود. اندازه، شکل و ضخامت پرده بکارت برای افراد متفاوت است و می‌تواند در طول زمان تغییر کند. هنگامی که به دنیا می آیید، پرده بکارت معمولاً یک تکه بافت حلقه‌ای شکل است که دهانه واژن شما را احاطه کرده است. گاهی اوقات پرده بکارت فقط قسمت پایین دهانه واژن شما را می پوشاند، در موارد نادر، پرده بکارت کل دهانه واژن شما را می‌پوشاند که باعث ایجاد مشکلاتی در طول دوره قاعدگی می‌شود.

پرده بکارت کجاست؟

پرده بکارت شما می‌تواند چند موقعیت مختلف در اطراف دهانه واژن شما داشته باشد و در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود داشته باشد. رایج‌ترین نوع از انواع پرده بکارت، نوع حلقوی (که کل دهانه واژن را احاطه می‌کند) و هلالی (شکل هلال ماه) است. به طور کلی وجود این نوع از پرده بکارت‌ها، عادی تلقی می‌شوند. پرده بکارت حلقوی شبیه دونات است و مرکز دونات دهانه واژن است. اکثر نوزادان پرده بکارت حلقوی خواهند داشت، اما در مرور زمان و رشد آن‌ها تا زمانی که به مدرسه ابتدایی می‌رسند (به دلیل تحرکات زیاد کودکان)، شکل پرده بکارت آن‌ها به نوع هلالی تغییر می‌کند.(1)

عکس پرده بکارت سالم و آسیب دیده
عکس پرده بکارت سالم و آسیب دیده

فاصله بکارت از دهانه واژن

فاصله پرده بکارت از واژن، در افراد مختلف و انواع پرده بکارت متفاوت است اما به طور میانگین، یک تا دو سانتی متر پس از ورودی یا مدخل واژن قرار دارد.

علت وجود پرده بکارت

به طور کلی پرده بکارت هیچ هدفی در بدن یا سیستم تولید مثل ندارد. بر خلاف سایر اندام‌ها یا بافت‌هایی که هدف مشخصی دارند، هیچ کس به طور قطع نمی‌داند که علت وجود پرده بکارت چه چیزی است. برخی فکر می‌کنند که ممکن است ارتباطی با دور نگه داشتن باکتری‌ها و نفوذ عوامل بیماری‌زا را به قسمت‌های داخلی‌ دستگاه تناسلی، یعنی واژن و رحم باشد.

بیشتر بخوانید:

انواع پرده بکارت

پرده بکارت بخشی از اندام تناسلی زنان است که به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. انواع پرده بکارت زنان عبارتند از:

پرده بکارت مسدود

بکارت سوراخ نشده، بدون سوراخ یا مسدود نوع بسیار نادری از غشای هایمن است. این نوع، دهانه واژن را کاملا پوشانده است. معمولا افراد در زمان تولد یا قبل از نوجوانی تجربه پرده مسدود را خواهند داشت. این موضوع باعث می‌شود بعد از بلوغ، خون پریود به داخل واژن برگردد و منجر به ایجاد مشکلاتی نظیر درد شکم، کمر درد و یا مشکل در دفع ادرار شود. ممکن است برای برداشتن این بافت به جراحی جزئی نیاز باشد. توصیه می‌شود برای راهنمایی بیشتر در این خصوص به پزشک متخصص زنان جهت معاینه بکارت مراجعه نمائید.

پرده بکارت حلقوی

پرده حلقوی به صورت حلقه‌ای اطراف واژن را در بر می‌گیرد. به این دلیل که این نوع از پرده بکارت در اطراف واژن است، ممکن است تا هنگام دخول آسیبی به آن وارد نشود و بنابراین فرد خونریزی نداشته باشد.

پرده بکارت تیغه ای

پرده تیغه‌ای به صورت حفره‌هایی قرار دارند که توسط غشایی نازک به هم وصل شده‌اند و طی اولین دخول این غشا پاره شده و خونریزی رخ می دهد.

پرده بکارت غربالی

این نوع از پرده کاملا در طول واژن کشیده شده است و دارای حفره‌های زیادی است، این نوع از پرده در اولین دخول دچار پارگی و خونریزی خواهد شد.

پرده بکارت مشبک یا چند سوراخه

پرده بکارت مشبک یا چند سوراخه، به طور کامل دهانه واژن را پوشانده و سوراخ‌های زیادی دارد. در صورت پارگی با خونریزی همراه است.

پرده بکارت ارتجاعی (هلالی)

نوع هلالی پرده بکارت، مانند پرده حلقوی می باشد اما بصورت حلقه‌ای نبوده و بخشی از ورودی واژن را پوشش داده است. این نوع از پرده دارای قابلیت ارتجاعی زیادی بوده که باعث می‌شود با انجام رابطه فرد خونریزی نداشته باشد و پرده بکارت بدون هیچ‌گونه آسیبی، سالم باقی بماند.

پرده بکارت چگونه پاره می‌ شود؟

همانطور که گفته شد و می‌دانید، اصلی‌ترین علت پاره شدن پرده بکارت، رابطه جنسی همراه با دخول است. پارگی انواع پرده بکارت با دخول، با وجود انواع مختلفی که دارد قابل تشخیص است. اما چند سوال پرتکرار در اینجا وجود دارد. آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟ آیا زمین خوردن باعث پاره شدن پرده بکارت می شود؟ آیا اسب سواری پرده بکارت را پاره می‌کند؟ آیا فشار آب پرده بکارت را آسیب می‌زند؟ در ادامه به همه دلایل پارگی پرده بکارت می‌پردازیم.

  • رابطه جنسی (همراه دخول)
  • خودارضایی (با وارد کردن عمیق دست یا اجسام خارجی)
  • گذاشتن تامپون قاعدگی
  • ضربه شدید به واژن

این‌ها مواردی است که احتمال آسیب دیدن پرده بکارت در آنها بسیار بالاست. اما بیایید به سایر سوالات شما پاسخ دهیم.

خودارضایی و پارگی پرده بکارت

به طور کلی، بسیاری از دخترهایی که خودارضایی انجام می‌دهند، بدون دخول و با مالش قسمت‌های بیرونی واژن این‌کار را انجام می‌دهند؛ در این صورت پارگی انواع پرده بکارت امکان پذیر نیست. اما در صورت وارد کردن انگشتان یا اجسام خارجی به داخل واژن احتمال پارگی پرده بکارت وجود دارد. به طور کلی خودارضایی منجر به آسیب‌های زیادی خواهد شد و توصیه می‌کنیم اگر به انجام آن دچار هستید، برای ترک اقدام کنید. همچنین در مقاله‌ای جداگانه به طور مفصل درباره این ارتباط شرح داده‌ایم و می‌توانید مطالعه کنید: حقایق ناگفته درباره خودارضایی و پارگی پرده بکارت؟

خودارضایی و پارگی پرده بکارت
خودارضایی و پارگی پرده بکارت

فشار آب و پاره شدن پرده بکارت

در پاسخ به این سوال که آیا فشار اب باعث پارگی میشه یا نه باید گفت خیر. فشار با آب منجر به پاره شدن پرده بکارت نمی‌شود. متاسفانه برخی افراد با فشار آب و یا دوش حمام خودارضایی می‌کنند. همانطور که گفته شد، پارگی با وارد کردن شیء خارجی یا دست و آمیزش جنسی صورت می‌گیرد.

سقوط و زمین خوردن و پارگی بکارت

بسیاری از دختران، زمانی که از ارتفاعی سقوط می‌کنند یا زمین می‌خورند شاهد خونریزی از دستگاه تناسلی خود هستند و نگران از آسیب دیدن پرده بکارت خود هستند. اما جای نگرانی وجود ندارد؛ احتمال پارگی پرده بکارت در این حالت وجود ندارد. خونریزی دیده شده ناشی از فشار به رحم است.

زمین خوردن و پارگی بکارت
زمین خوردن و پارگی بکارت

اسب سواری و پاره شدن پرده بکارت

برخلاف تصور عموم افراد، فعالیت‌های ورزشی اعم از دورچه سواری و اسب سواری نمی‌تواند آسیبی به انواع پرده بکارت دختران بزند. مگر اینکه در طی این ورزش، ضربه بسیار شدید به مهبل یا واژن دختر وارد شود.

علائم پاره شدن پرده بکارت

در مواردی، ممکن است علائم پاره شدن بکارت با خونریزی و احساس درد خفیف همراه باشد. با این‌حال، هیچ یک از این علائم مبنای درستی برای تشخیص پارگی پرده بکارت به حساب نمی‌آیند و تشخیص پارگی یا سلامت پرده بکارت باید توسط متخصص زنان بررسی شود. البته ممکن است تمامی افراد بعد از پارگی پرده بکارت علائم پاره شدن بکارت را تجربه نکنند. به طور کلی شدت علائم پاره شدن پرده بکارت به نکات زیر بستگی دارد:

  • خشکی واژن
  • شدت دخول در حین انجام رابطه جنسی
  • نوع پرده بکارت فرد
  • ضخامت پرده بکارت فرد
  • عدم آمادگی جسمی و ذهنی زن برای برقراری رابطه جنسی

برای اطمینان از سلامت پرده بکارت، لازم است با یک پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

مقدار خونریزی در پاره شدن بکارت چقدر است؟

این سوالی است که خیلی از بانوان می‌پرسند. در جواب باید گفت که مقدار خونریزی در افراد مختلف متفاوت است. مقدار خونریزی در واقع به نوع پرده و ضخامت آن، شدت دخول و میزان امادگی زن برای دخول بستگی دارد. در برخی از افراد، مثل کسانی که پرده حلقوی یا پرده ارتجاعی دارند، حتی ممکن است خونریزی رخ ندهد، چون در این افراد پارگی به مفهومی که می‌شناسیم اتفاق نمی‌افتد.

در افراد دیگر ممکن است فرد در همان ابتدا چندین لکه خون خفیف را مشاهده کند، یا چندین بار به طور متوالی لکه‌های خون را ببیند. در واقع آسیب دیدن اطراف واژن و مویرگ‌ها می‌تواند باعث لکه‌های خون متوالی شود.

آسیب به پرده بکارت
آسیب به پرده بکارت

وقتی پرده بکارت آسیب ببیند!

برخی افراد متوجه می‌شوند چه زمانی پردهی بکارت آنها آسیب می‌بیند، در حالی که برخی دیگر ممکن است هیچگاه متوجه علائم پاره شدن بکارت نشوند. پرده بکارت مانند سایر بافت‌های بدن شما انعطاف پذیر است و می‌تواند کشیده شود. معمولاً پرده بکارت با اولین فشار پاره نمی‌شود. بلکه در اثر فرسوده شدن آسیب می‌بیند و پاره می‌شود.

برخی از افراد هنگام آسیب دیدن پرده بکارتشان ممکن است درد یا خونریزی خفیفی را تجربه کنند، اما بیشتر افراد چیزی احساس نمی‌کنند. از آنجایی که پرده بکارت تنها یک تکه بافت انعطاف‌پذیر است، به مرور زمان از فعالیت‌های روزانه یا استفاده از تامپون کشیده و نازک می‌شود. اگر هنگام پاره شدن پرده بکارت خونریزی کنید، ممکن است فکر کنید که علت این خونریزی، پریود یا لکه بینی باشد.

مطالب مرتبط:

ترمیم پرده بکارت پاره شده

پرده بکارت شما بعد از پارگی نمی‌تواند خود به خود دوباره ترمیم شود. پرده بکارت یک غشای‌بافتی است که در طول رشد جنین تشکیل شده است و نمی‌تواند دوباره در بزرگسالان رشد کند. البته امکان ترمیم پرده بکارت با جراحی وجود دارد که در معاینه قابل تشخیص است.(2)

تشخیص باکرگی دختران چگونه است؟

تشخیص باکرگی دختران را میتوان با اولین دخول به خوبی تشخیص داد. در طول دخول چه خونی دیده شود و یا نشود، تنگ بودن دهانه واژن هنگام دخول برای اولین بار به خوبی نشان دهنده باکره بودن یک دختر است . طوری که میتوان به سادگی تفاوت را در اولین نحوه ورود آلت تناسلی مردانه به داخل واژن احساس کرد.

آزمایش پرده بکارت برای چیست؟

در برخی از فرهنگ‌ها باکرگی زن پیش از ازدواج از اهمیت برخوردار است و بنابراین اعتقاد آزمایش پرده بکارت انجام می‌شود. البته این آزمایش به مرور زمان با پیشرفت فعالیت‌های مبتنی بر حقوق زنان و به روز شدن جامعه، منسوخ شده و اهمیت پیشین خود را از دست داده است.

اما به طور کلی آزمایش بکارت می‌تواند به دلایل دیگری هم انجام شود از جمله تشخیص نوع و مدل پرده. در برخی افراد که پرده مسدود دارند این آزمایش حتما انجام می‌شود تا مشکل خروج خون قاعدگی برطرف گردد.

تشخیص سلامت پرده بکارت توسط خود فرد

معاینه سالم بودن یا پارگی پرده بکارت توسط خود فرد امکان پذیر نیست و انجام آن باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد. برخی افراد روش‌هایی برای تشخیص داده سلامت بکارت ارائه نموده‌اند، اما نظر قطعی و صحیح را پزشک متخصص می‌تواند ارائه کند.

جلوگیری از پارگی پرده بکارت

جلوگیری از آسیب دیدن پرده ی بکارت یک امر غیرقابل پیشبینی است. گفته شد که در برخی موارد افراد ممکن است حتی متوجه پارگی پرده بکارت خود نشوند و حتی ممکن است فکر کنند که علت خونریزی واژن آن‌ها، پریود یا لکه بینی باشد. با این‌حال شما می‌توانید با رعایت اصول زیر تا حدودی از پارگی و نازک شدن پرده بکارت خود جلوگیری کنید:

  • از حمل یا بلند کردن اجسام سنگین تا حد امکان خودداری کنید.
  • از داشتن رابطه جنسی همراه با دخول خودداری کنید.
  • هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی مراقب آسیب به پرده بکارت باشید.
  • از وارد کردن اجسام خارجی به واژن خودداری کنید.
  • تامپون قاعدگی را در هنگام باکرگی به واژن وارد نکنید.
  • از خوردن ضربه سنگین به واژن خود جلوگیری کنید.
درد پارگی پرده بکارت
درد پارگی پرده بکارت

نکات مهم قبل از اولین دخول

دانستن نکات زیر برای شما قبل از اینکه اقدام به از دست دادن باکرگی خود کنید بسیار مفید خواهد بود:

  • رابطه جنسی خشن و با زور و فشار انجام ندهید.
  • هنگام برقراری اولین رابطه جنسی، باید تحریک کافی و آمادگی صورت گرفته باشد تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.
  • در دفعات اول انجام رابطه جنسی واژینال که ممکن است با درد همراه باشد، می‌توانید از روان‌کننده‌های مخصوص یا داروی بی حسی موضعی مخصوص اینکار استفاده نمائید.
  • قبل از اولین آمیزش جنسی اطلاعات کافی و صحیح درباره انجام اینکار کسب کنید و پس برقراری اولین رابطه، صحبت با یک پزشک متخصص زنان می‌تواند در داشتن رابطه بعدی بهتر کمک کننده باشد.

کلام آخر

پرده ی بکارت به صورت یک غشای مخاطی است که در ورودی واژن قرار گرفته و در نخستین رابطه جنسی از بین می‌رود و در مواردی ممکن است علائم پاره شدن پرده بکارت با خونریزی و احساس درد خفیفی همراه باشد. بر خلاف سایر اندام‌ها یا بافت‌هایی که هدف مشخصی دارند، پرده بکارت هدف شناخته شده‌ای در بدن یا سیستم تولید مثل ندارد. با این‌حال هیچ یک از این علائم مبنای درستی برای تشخیص پارگی پرده بکارت به حساب نمی‌آیند. به همین دلیل بهتر است برای اطمینان از سلامت پرده بکارت خود، با یک پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

پرده ی بکارت چیست؟

پرده ی بکارت یک بخش کوچک و نازک از بافت دهانه واژن است و توسط بافت‌های باقی مانده از رشد جنین تشکیل می‌شود. اندازه، شکل و ضخامت پرده بکارت برای افراد متفاوت است و می‌تواند در طول زمان تغییر کند.

پرده بکارت کجاست؟

پرده ی بکارت شما می‌تواند چند موقعیت مختلف در اطراف دهانه واژن شما داشته باشد و در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود داشته باشد.

آیا پرده بکارت بعد از آسیب دیدن ترمیم می شود؟

خیر، پرده بکارت شما بعد از پارگی نمی‌تواند دوباره ترمیم شود. پرده بکارت یک غشای‌بافتی است که در طول رشد جنین تشکیل شده است و نمی‌تواند دوباره در بزرگسالان رشد کند.(2)

آیا خودارضایی باعث پاره شدن پرده بکارت می شود؟

خودارضایی اگر با مالش قسمت‌های بیرونی واژن انجام شود پرده بکارت پاره نمی‌شود. اما اگر دست یا اجسام خارجی را هنگام خودارضایی به قسمت داخلی واژن وارد کنید احتمال پارگی پرده بکارت وجود دارد.

آیا فشار اب باعث پارگی میشه؟

خیر، فشار آب باعث پارگی پرده بکارت نمی‌شود. پارگی با وارد کردن اجسام، آمیزش جنسی، ضربه شدید به واژن اتفاق خواهد افتاد.

آیا پاره شدن پرده بکارت درد دارد؟

برخی افراد ممکن است درد خفیفی را هنگام پارگی پرده بکارت تجربه کنند و برخی هم اصلا این احساس درد را حس نمی‌کنند. به افرادی که معمولا از برقراری اولین دخول و رابطه جنسی که توأم با از دست دادن پرده بکارت به دلیل ترس از درد اجتناب می‌کنند، توصیه می‌شود از بی‌حس کننده‌های موضعی مخصوص اینکار استفاده نمایند.

از کجا بفهمیم پرده بکارت داریم؟

روش‌هایی مانند تغییر شکل ورودی واژن از گرد بودن به شکل 7، حالت لابیاهای جدا از هم، تحلیل رفتن پرزهای واژن و سایر موارد برای تشخیص اینکه پرده بکارت داریم یا خیر ممکن است مفید باشد اما قطعی نیست؛ تنها روش قطعی تشخیص پارگی پردهی بکارت معاینه توسط متخصص زنان است.

منبع .healthline clevelandclinic
420 نظر
  1. ناشناس گفت

    سلام من قبلا یه ماژیک کرده بودم داخل واژنم قبلا هم انگشت اما هیچ واکنشی ندیدم یعنی نمیدونستم کوچیک بودم بعد سر نادانی اینکارو کردم فرداش خودارضایی انجام دداشتم انجام میدادم که بعدش رفتم دستشویی لکه دیدم(پریودی) بعد من پنج روز قبل از پریودی این اتفاق افتاده الان تمام فکرو ذهنم شده این موضوع ایا میشع بگید میشع به پزشک مراجعه نکنم و بفهمم خداکنع پردم اسیب ندیده باشع لطفا بگیدد

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله هرگونه دخول منجر به آسیب به پرده بکارت خواهد شد.
      ممکن است با توجه به نوع هایمن، خونریزی یا درد نداشته باشید.
      تشخیص قطعی با مراجعه به پزشک متخصص زنان صورت خواهد گرفت.

  2. نییل گفت

    سلام
    من جسم خیلی سنگین نزدیک به ۳۰ کیلو بلند کردم
    خیلی زیاد بهم‌ فشار اومد
    ایا بکارتم‌ آسیب دیده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر احتمال آسیب به بکارت بسیار بعید است.
      نگران نباشید.

  3. ناشناس گفت

    سلام من تا حالا رابطه نداشتم اما انگشتو داخل کردم اما ن خونی ن حسی الان من پرده دارم یا نه یا مدل پرده احتمالن چی بوده یا هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله احتمال آسیب وجود دارد.
      برخی از انواع هایمن مانند ارتجاعی و حلقوی قابل اتساع پاره نمی‌شوند و درد و خونریزی نخواهند داشت.
      تشخیص قطعی تنها با معاینه متخصص زنان صورت خواهد گرفت.

  4. ghazal گفت

    سلام خسته نباشید من قبلا خودارضایی انجام داده بودم و هیچ گونه دخولی نداشتم ولی یه لکه خون اومد ممکنه پرده بکارتم پاره شده باشه ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر.

      1. ghazal گفت

        پس علت اون لکه خون چیه ؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        ممکن است همزمانی با سیکل پریود منجر به به دیدن لکه خون شده باشد.
        ضمنا توصیه می‌شود از انجام خودارضایی خودداری نمائید، چراکه منجر به عوارض جبران‌ناپذیری برای طرفین خواهد شد.

  5. زهرا گفت

    سلام ببخشید بعد از چندوقت میتونن تشخیص بدن بکارت با چی از بین رفته

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      زمان حدودی که اعلام شده معمولا یک ماه پس از رابطه است که با جزئیات بیشتر قابل تشخیص خواهد بود.
      اما آنهم خیلی قطعی نیست.

  6. Sanam گفت

    سلام وقت بخیر
    من دیشب خونریزی پریودیم قطع شد و فکرکنم روز آخر پریودیم بود،امروز با فشار متوسط آب تو حموم خودارضایی کردم و بعد حموم از واژنم خون به همراه لخته اومد ممکنه پرده من پاره شده باشه🥲؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر احتمال پارگی پرده بکارت با فشار آب وجود ندارد.
      ممکن است باقی خون پریودی شما بوده که با تحریک خارج شده…
      اما سعی کنید از انجام خودارضایی خودداری نمائید.

  7. Tara گفت

    سلام دکتر وقتتون بخیر
    با دوست پسرم رابطه داشتم و بطور اتفاقی سر آلتش فشار اومد به جایی که هایمن هستش و من یکم درد حس کردم و اون گفت که داره خون میاد پیش دکتر رفتم و گفته پاره شده دوباره پیش دکتر ماما رفتم و اونم دید گفت پاره هیچگونه دخولی نبوده و فقط با فشار کوچیک پاره شد بعد سه چهار روز که رابطه داشتیم مقداری فشار داد و بازم خونریزی داشتم و کمی درد دلیلش چیه بنظرتون هنوز کامل پاره نشده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در بارهای اول دخول، ممکن است کمی درد و خونریزی مشاهده شود.
      از روان کننده ها استفاده کنید و قبل از دخول کامل آماده شده باشید.
      اگر مجدد تلاش کردید و امکان دخول نبود به متخصص زنان مراجعه نمائید.
      مشخص نیست خونریزی ناشی از هایمن باشد، برخی از انواع هایمن نیز به سختی باز خواهند شد.

  8. بدون نام گفت

    سلام وقتتون بخیر
    دکتر من دخترم و تا بحال از واژن رابطه نداشتم
    ولی گاهی اوقات خود ارضایی میکنم
    چن وقتیه ک از واژنم باد در میاد بدون اراده خودم
    از چیه ک این اتفاق میوفته؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      علل مختلفی ممکن است منجر به این اتفاق شوند.
      توصیه میکنیم این مقاله را مطالعه کنید: علت خروج باد از واژن

  9. احسان گفت

    سلام مجدد.
    برایه معاینه باید دوست دخترم رو کجا ببرم که چک کنند ببینن پرده دارد یانه و اینکه یکموقع مثلا ۱سال پیش برداشته شده یا ۱ماه پیش میتونن تشخیص بدهند.حرف من این هستش اگه قرار به ازدواج باشه یکموقع میبینید قبلا به بای داده بعد به پای من نیفته.

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      پزشک متخصص زنان می‌تواند معاینه پرده بکارت را انجام دهد.
      ممکن است قابل تشخیص باشد ولی قطعی نیست.

  10. احسان گفت

    سلام.
    دو به شک هستم برایه اینکه با دوست دخترم رابطه داشتم و خودم ۳۳ سالمه دوستم۱۵ سالشه هر بار ور میرفتم یا لاپایی این سری سر آلت رو اندازه ۳ بند انگشت بردم داخلش و خیلی درد میکشید بعد یه سر انگشت رویه واژن کشیدم و به یک برگه سفید پاک کردم دیدم یه کوچولو کوچولو خیلی کم کدر بود رنگش مثل خون ولی کم.
    بنظرتون برداشته شده. یا معاینه ببرمش چون اگه رخ داده باشه باید بگیرمش

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      توصیه اول مراجعه به یک روانشناس است، تمایل به برقراری رابطه جنسی با فرد 15 ساله در سن شما کمی غیرعادی است.
      ضمنا با ورود آلت تناسلی احتمال آسیب به بکارت وجود دارد.
      هایمن در حدود 1 یا 2 سانتی ورودی واژن است.
      در نهایت تنها راه تشخیص انجام معاینه است.

  11. المیرا گفت

    سلام
    دوست پسرم ران و آلتم رو چرب کرد و پاهامو بست و لایه پاهام آلتشو فرستاد داخلم، آلتش تقریبا 9 سانته، چون خیلی لذت داشت بهش نه نگفتم، بعدشم متوجه شدم هیچ خونی نیومده، میتونم با این روش برای بارهای بعدی به سکسمون ادامه بدیم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر دخول صورت گرفته به بکارت شما آسیب رسیده است.
      منظور شمارا از ادامه دادن به اینکار متوجه نشدم؛ اینکه قبل از ازدواج رابطه جنسی داشته باشید به خودتان بستگی دارد.
      فقط مراقب بیماری‌های مقاربتی باشید از روش های پیشگیری از بارداری استفاده نمائید.

  12. Fa گفت

    سلام وقت بخیر
    منو همسرم ۱ماهو نیمه ازدواج کردیم، دو سه روز اول رابطه داشتیم، ولی هرکاری میکردیم آلت ایشون وارد واژن من نمیشد
    واژن من خیلی تنگه و مال ایشون کلفته؛ از ازدواجمون تا حالا هرکاری میکنیم نمیره تو
    نمیدونیم باید چیکار کنیم،دیگه هم من هم ایشون یکم از رابطه اصلی میترسیم.
    رابطه لاپایی و… داریم، ولی تا بهشون میگم برای رابطه اصلی حسشون میپره کلا

    بنظرتون نیاز هست برم پیش خانم زنان؟ اصلا راهی هست که بدون آلت پرده من پاره بشه؟ یا با انگشت پاره میشه؟ کلا چیکار کنیم؟ممنون میشم جواب بدین

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      به پرده بکارت ارتباطی ندارد و ممکن است شما به واژینیسموس مبتلا باشید. در اینباره در مجله سلامت کیوان می‌توانید مطالعه کنید.
      برای درمان باید به متخصص زنان مراجعه نمائید.

  13. بدون نام گفت گفت

    سلام خسته نباشید من با نامزدم چند باری رابطه در حد لاپایی داشتیم که یهو آلت ایشون با من برخورد کرده نه اینکه داخل بشه ولی درد داشت خون نیومد و اینکه به من میگن انگشتم رو وارد کردم ولی خون نیومد میشه لطفاً راهنمایی کنید و بگید ممکنه پرده من چه نوعی باشه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      برخی از انواع هایمن خونریزی ندارند مانند ارتجاعی و حلقوی قابل اتساع.
      تشخیص قطعی تنها با معاینه توسط متخصص زنان صورت خواهد گرفت.

  14. نیلوفر گفت

    سلام من با دوست پسرم سکس از جلو کردیم و خون اومد
    میخواستم بببنم بعدا شوهرم میفهمه که رابطه داشتم
    اگه منو پیش دکتر نبره؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      معمولا بدون معاینه تشخیص امکان پذیر نخواهد بود.
      اما صداقت را اصل شروع رابطه و ازدواج بدانید.

    2. المیرا گفت

      خوب شوهرت باهات سکس کنه و خون نیاد چه میخوای جواب بدی

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        همیشه خونریزی هنگام پارگی پرده بکارت رخ نخواهد داد.
        تقریبا نیمی از بانوان با توجه به نوع هایمن، خونریزی و درد نخواهد داشت.

    3. المیرا جنده گفت

      وقتی می دونی هیچ اینده ای با طرف نداری چرا رابطه برقرار میکنی پرو پرو هم میگه شوهر ایندم متوجه میشی اول برو ذاتتو درست کن بعد پردتو

  15. ستاره گفت

    سلام وقتتون بخیر
    من یک سال پیش فقط دوبار رابطه داشتم خیلی درد داشتم ولی هیچ خونی از من نیومد حتی یه لکه هم نیومد به نظرتون دلیلش چی بوده
    الان دکتر متخصص زنان برم میفهمه که رابطه داشتم!؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      برخی از انواع پرده بکارت ممکن است خونریزی نداشته باشند.
      بله رابطه شما توسط پزشک متخصص زنان قابل تشخیص است.

  16. آیناز گفت

    سلام مجدد ممنون از پاسختون
    بهم گفتن از نوع غیر ارتجاعی هست و در اولنی رابطه خون هم آمد . ولی دکتر متخصص گفت چند پارگی وجود داره پس یعنی کامل پاره نشده درسته ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام مجدد
      مشخص نیست که در رابطه بعدی هم خونریزی خواهید داشت یا خیر.

  17. آیناز گفت

    سلام وقت بخیر
    من پرده ام حلقوی غیر ارتجاعی هست و با دیدن عکس دکتر متخصص گفت که پرده ام چند مورد پارگی داره خواستم بدونم اگه دوباره رابطه داشته باشم باز امکان خون اومدن هست یعنی منظورم اینه پرده ام کامل پاره نشده؟
    و اینکه اگر دیگه رابطه نداشته باشم ازدوج کنم همسر با دخول یا دیدن متوجه میشه پرده ام اسیب دیده ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      به ندرت خونریزی در پرده بکارت ارتجاعی رخ خواهد داد.
      خیر، تشخیص فقط با معاینه متخصص زنان صورت خواهد گرفت.

  18. ندا گفت

    سلام خسته نباشید م با آقای در حال آشنایی هستم وقصدشون ازدواجه
    سه روز پیش ما رابطه برقرار کردیم و اشون سر آلتشو داخل واژنم کرد پرده من ب گفته دکتر ماما هلالی ساده است ایشون بعد اینکه آلتشو بیرون اورد سر آلتش خونی نبود بعد ک من دسشویی رفتم ی قطره خون اومد و صح روز بعد ک بیدار شدم شورتم یکم خونی شده بود.میخواستم بدونم پرده م پاره شده یا زخم شده فقط؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال آسیب به هایمن وجود دارد.
      اما مقدار آسیب توسط متخصص زنان قابل تشخیص خواهد بود.

  19. ناشناس گفت

    سلام من ۵ روز پیش با نامزدم رابطه داشتم ک با دخول ایشون درد خیلی شدید و لحظه ای ایجاد شد که سریع خارج کردند و خونریزی خیلی شدید ک تا شب ادامه داشت از اون روز تا الان هم در طول روز لکه بینی دارم و فقط هر روز یکبار صبح ها خونریزی تقریبا زیاد دارم می‌دونم ک پرده ام پاره شده ولی میخام بدونم این عوارض طبیعی هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر این اتفاقات همراه با خونریزی پریود شما نیست، ممکن است به دیواره‌های واژن آسیب وارد شده باشد و این خونریزی ناشی از آن آسیب باشد، چراکه خونریزی با آسیب هایمن انقدر شدید و زیاد نخواهد بود.
      درهرحال اگر شرایط ادامه دار بود به متخصص زنان جهت معاینه مراجعه نمائید.

  20. سوسن گفت

    سلام وقت بخیر اگر در سن 8 سالگی به یک دختر تجاوز کنن ایا پرده بکارت دختر از بین رفته یانه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بابت ان اتفاق متاسفیم.
      سن ارتباطی با پرده بکارت ندارد.
      اگر دخول واژینال صورت گرفته باشد، هایمن آسیب دیده است.

  21. tina گفت

    سلام وقت بخیر یه سوال داشتم
    من با مالش خیلی تحریک شدم و ازم بعد چند ساعت خون اومد
    یه باره دیگه هم باز با مالش خیلی تحریک شدم بازم بعد از چند ساعت، ازم خون اومد
    احتمال پارگی پرده بکارت بوده یا هورمون ها زیاد تحریک شدن اینجوری خون اومد!؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال پارگی هایمن بدون دخول وجود ندارد.
      اگر دائما خونریزی بعد از تحریک را تجربه می‌کنید و می‌دانید که خونریزی پریودی نیست، ممکن است نشان‌دهنده بیماری باشد که باید توسط متخصص زنان بررسی شود.

  22. هیلدا گفت

    سلام وقت بخیر من یه بار رابطه داشتم فکر هم نمیکنم دخول کامل بوده باشه چون من درد داشتم و خودمو جمع می‌کردم….
    ولی همون شب و فرداش در حد چند قطره خون دیدم
    از کجا بفهمم هایمن بوده یا آسیب دیواره واژن؟
    و اینکه اگر هایمن باشه… آیا در رابطه‌ی بعدی مشخص میشه که هایمن من آسیب دیده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      هرگونه دخول ممکن است منجر به از دست رفتن پرده بکارت شود.
      تنها با معاینه توسط متخصص زنان تشخیص آسیب یا سلامت پرده بکارت داده خواهد شد.

  23. بی نام گفت

    ایا مالش به لابیا باعث پارگیش میشع؟ مالشش هم تند باشه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر، بدون دخول انگشت پارگی و آسیب رخ نخواهد داد.
      ضمنا توصیه می‌شود از انجام خودارضایی خودداری نمائید، چراکه عوارض جبران ناپذیری برای شما در آینده خواهد داشت.

  24. بدون نام گفت

    سلام آیا با مالش واژن و کلیتوریس آسیبی وارد می‌شود؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام
      خیر.

  25. امیر محمد گفت

    سلام وقت بخیر من با نامزدم رابطه داشتم اما ن ب قست ازبین رفتن پرده بکارت اما ناخاسته دخول شد و بعدش کمی خون اومد ولی میگفت درد ا نچنانی ندارد امکان اسیب دیدگی وجود دارد؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله.

  26. زهرا مرادی گفت

    با سلام. من مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستم و قرص دوفاستون مصرف میکنم. چندوقت پیش پریود شدم و دو سه روز بعد از اتمام پریود مجددا دچار دل درد مشابه دوران پریودی شدم ولی خونریزی نداشتم. یک شب واژنم را از روی شلوار خاراندم و احساس کردم کمی دستم لیز خورد و جلو رفت. چند ساعت بعد خونریزی داشتم اما خونریزی خیلی شدید مشابه پریودی و تا سه روز هم ادامه داشت. آیا هایمن من آسیب دیده است؟ با تشکر

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر، خونریزی ناشی از پارگی هایمن بسیار کم خواهد بود و در این حالت هم امکان آسیب بسیار بعید است. خونریزی که مشاهده کردید خونریزی پریود بوده که احتمالا به دلیل مصرف قرص و نامظمی رخ داده است. نگران نباشید و درصورتی که خونریزی غیرمعمول و به جز پریودی ادامه دار بود به پزشک خود مراجعه نمائید.

  27. زهرا گفت

    سلام
    من بکارتم حلقویه
    میخام رابطع داشته باشم با پارتنرم
    اگ‌ دکتر برای بررسی که قبل از ازدواج میکنن ،بررسی کنه میفهمه ک رابطه داشتم!؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله هرنوع پرده بکارت با رابطه جنسی قابل تشخیص برای پزشک خواهد بود.
      یک توصیه خارج از حیطه علم پزشکی: در تعریف باکرگی برای ازدواج تجدیدنظر کنید.

  28. بدون نام گفت

    سلام وقت بخیر من با نامزدم دو سه باری رابطه داشتم ن ب صورت کامل در حد سرش وارد واژنم کرد و ی بار برای اولین بار کامل کرد و بعد دو سه ساعتی خون اومد یکم و دو روز از پریودیم گذشته بود الان نمیدونم چیکار کنم یعنی چیشده پردم بکارتم پاره شده یا چی؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله پرده بکارت آسیب دیده است.

  29. Bita گفت

    سلام وقت بخیر
    من با نامزدم رابطه داشتیم اما دخول نبود
    ضریه محکم با التش وارد کرد و بعد هم یک دستمال خون اومد و الانم کمر درد دارم .. ایا پرده بکارت از بین رفته؟؟
    اینم بگم که دفعه های زیادی ک رابطه برقرار میکنیم بدون دخول همیشه فشار روی واژن وارد میشه اما خون نمیومد این سری خون اومد

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورت دخول آلت امکان آسیب به پرده بکارت وجود دارد.

  30. غزل گفت

    سلام خسته نباشد من قبلا خودارضایی داشتم و از اهمیت پرده بکارت نا اگاه بودم و البته دخول شی خارجی هم نداشتم فقط در حد مالیدن یا فشار دادن به چیزی و نمیدونم پرده اسیب دیده یا نه ؟و چون زمانی ازش گذشته نمیدونم خونی اومده یا نه
    اگه خون اومده باشه بااینکه دخولی نداشته امکانش هست پرده اسیب دیده باشه ؟
    البته به خاطر استرس بود یا نه یکم درد داشتم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بدون دخول امکان آسیب به پرده بکارت وجود ندارد.

  31. ناشناس گفت

    سلام وقتتون بخیر باشه میشه لطفا سوال منم جواب بدین خیلی نگرانم🙏
    من الان ۱۷ سالمه و در ۱۶ سالگی رابطع جنسی از پشت داشتم و در حین رابطه از پشت یکهو الت از پشت به سمت جلوم محکم ضربه خورد به طوری که من ناخوداگاه خودم را به سمت جلو کشیدم که الت وارد واژنم نشه؛ الت وارد نشد اما همون موقع واژن من خیلی سوخت و درد گرفت و دستمال که کشیدم یه بافت خیلی نازک خون که انگار مثل یه نخ قرمز بود
    ازم اومده بود؛ حالا خواستم ببینم پردم کامل پاره شده یا خیر فقط مقداری اسیب دیده؟ از بعدش دیگه هیچ درد و سوزشی نداشتم فقط همون موقع بود و اینکه نوع پردمم نمیدونم و اگر بخام دوباره رابطه برقرار کنم پس از دو سال دوباره خونی میاد؟ و اینکه برم دکتر ایا قابل تشخیصه که چطوری اسیب دیده بوده؟
    میشه لطفا بگین که یعنی کاملا پردم پاره شده یا فقط مقداری اسیب دیده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر دخولی به واژن صورت نگرفته احتمال آسیب به پرده بکارت وجود ندارد و خونریزی ممکن است ناشی از آسیب به دیواره واژن باشد. نگران نباشید.
      در توصیف باکرگی فکر می‌کنم دچار اشتباه شده‌اید.

  32. ترانه گفت

    سلام دکتر خسته نباشید
    پاره شدن پرده بکارت چ با آلت مردانه و چ‌ انگشت یا جسم خارجی چند سانت باید داخل رفته باشه ک پاره شده باشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      پرده بکارت در حدود یک یا دو سانت پس از ورودی واژن خواهد بود.

  33. Mahsa گفت

    سلام من وقتی بچه‌بودم و حدود ۹‌سالم بود از سر کنجکاوی و نادانی انگشتم رو کردم داخل و اینکه تا چ عمقی‌ بود یادم نیس ولی هیچ گونه درد و خون ریزی نداشتم .. تا چن سال پیش وقتی پریود شدم نمیدونستم هایمن چیه چقد حساسه و کجا قرار داره و بی اطلاع برای بیرون کشیدن خون لخته ی پریودی‌ انگشتمو کردم داخل اما زیاد نه یه بند انگشت.. بعد مدتی رفتم معاینه گفتن ک پرده ی شما حلقوی دندانه دار پارگی مشاهده نشده و سالمه ولی مقداری شل شدگی و ساییدگی داره و معلومه دستکاری‌شده‌ و از من پرسید ایا تاحالا رابطه ای داشتین گفتم نه به هیچ وجه و اتفاق کودکی رو عنوان کردم و بازم جلو آیینه خودم واژنم‌ رو مشاهده کردم و دیدم سوراخ داخل یکم زیادی بازه ایا بکارت در بدت هرفردی متفاوته یا من آسیب جدی بهم وارد شده ؟ خیلی میترسم و نمیخام قضاوت شم ! سوالم اینه آیا به من گواهی سلامت میدن ؟
    م

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله هایمن هرشخص متفاوت است و خودتان هم توانایی تشخیص سلامت آن را ندارید.
      در معاینه توسط متخصص زنان داشتن رابطه مشخص خواهد شد و جای نگرانی ندارد.
      با آرزوی سلامتی.

  34. بی نام گفت

    من چندباری با نامزدم رابطه داشتم البته نه به صورت دخول کامل بلکه در حدی بود که سر التشو وارد واژنم کرده وحتی با انگشتم این کارو کرده چندبار اما اینبار یکم عمیق تر انجام داد منتهی خون ندیدم. رفتم دکتر گفتن که قبلتر آسیب دیده و از بین رفته پرده ت اما هربار من متوجه نشدم خونی بیاد یک مرتبه فقط قبلا که خودم و بعد از دستشویی رفتن با دستمال خشک کردم روی دستمال یه مقدار خیلی خیلی کمه خون دیدم که به همسرم گفتم گفت شاید زخم شدی نگران نباش اما من الان فکرم خیلی ریخته بهم که چطور شده من الان من پرده ندادم اما علائمشو ندیدم.اینم بگم قبل همسرم اصلا رابطه ای با کسی نداشتم‌از این بابت نگرانی ندارم اما ممکنه اصلا پاره شدن بکارت با خون همراه نباشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      1- احتمال آسیب با وارد کردن انگشت یا دخول آلت حتی به صورت کم نیز وجود دارد.
      2- خونریزی هنگام پارگی هایمن قطعی نیست و برخی افراد خونریزی و دردی تجربه نمی‌کنند. چه بسا برخی از انواع پرده بکارت به طور کلی پاره نمی‌شوند و خونریزی نخواهند داشت.

  35. گفت گفت

    سلام وقت تون بخیر
    من حدود چند وقت پیش رفتم حموم و آب شدت زیادی داشت ،من پا هام رو باز کرده بودم تا اون چیز زرد رنگی که
    توی اون جام بود آب بشوره اون رو
    و وقتی آب رو بستم و اون رو نگاه کردم که ببینم از بین رفته یا نه دیدم به هم چسبیدن
    یعنی من دخترونه گیم رو از دست دادم
    آخه تا یک هفته خون نیومد تا پریود شدم
    لطفا جوابم رو بدین من بعد از اون شب تمام شب ها داشتم گریه می کردم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      امکان از دست دادن پرده بکارت با فشار آب وجود ندارد. نگران نباشید.

  36. بی نام گفت

    سلام
    ببخشید یه سوال داشتم من حداقل یکسالی میگذره از این قضیه که میگم
    من و نامزدم اصلا رابطه از جلو نداشتیم ولی اون به طور خیلی اتفاقی آلتش به واژن من برخورد کرد
    بعد خون اومد به طوری که یه دستمال تقریبا کاملا بشه خون یعنی من دیگه پردم پاره شده
    و سوال دیگه اگه شده باشه میشه پیگیری و یا شکایت کرد با اینکه خیلی وقته میگذره
    لطفا جوابمو بدید خیلی استرس دارم و میترسم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      برخورد آلت با واژن (بدون دخول) منجر به پارگی پرده بکارت نخواهد شد و همچنن پارگی پرده نیز خونریزی زیادی نخواهد داشت. ممکن است تداخل با زمان پریودی شما منجر به این خونریزی شده باشد.
      خیر بعد از گذشت این مدت قابل پیگیری نیست؛ چه بسا که نامزد بوده‌اید و با رضایت خود این اتفاق افتاده است…

  37. بی نام گفت

    سلام

  38. سارا گفت

    و اینکه دکتر سوالمو که جواب دادین چجور متوجه بشم؟

  39. سارا گفت

    سلام دکتر خسته نباشید مرسی که وقت گذاشتین و سوال همه دوستانو پاسخ دادین
    ی سوال داشتم که من با فشار شیر اب نه دوش اب با شیر اب وقتی ۱۳ ۱۴ سالم بود چند باری خود ارضایی کردم و خب انموقع ن اسم و ن چیزی میدانستم الان از داخل ایینه که نگا میکنم شبیه دیواره دار هست نوع بکارتم اما اون قسمت U شکل دیواره دار برای من مثل ۷ هست ایا بکارت من اسیب دیده با توجه به طالب سایت ها و اینکه اگه بکارتم اسیب دیده دکتر متوجه میشه که رابطه جنسی نداشتم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      امکان آسیب به هایمن با فشار آب وجود ندارد.
      همینطور امکان تشخیص توسط خودتان وجود ندارد و تنها با معاینه توسط متخصص زنان تشخیص سلامت امکان‌پذیر خواهد بود.

  40. آیدا گفت

    سلام وقتون بخیر من با دوست پسرم نزدیکی داشتم در حد لاپا یهوداخل و فشار واردشد ب پرده همون لحظه دست برداشتیم ولی اصن خون ریزی نداشتم ولی بعد از دوروز خون روزی داشتم تا ۷ روز
    استرس دارم ک ب پرده آسیب دیده باشه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورت ورود آلت به داخل واژن، احتمال آسیب وجود دارد و ممکن است بدون درد خونریزی نیز باشد.
      خونریزی بعدی شما نیز پریود بوده نه ناشی از پارگی بکارت.

      1. حدیث گفت

        ببخشید کسی که پرده نداشته باشه بعد ازدواج کنه بعد از دخول برن دکتر میفهمن برای قبل بوده یا الان؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر خیلی بعید است.

      3. Setayesh گفت

        سلام
        اگر با دهانه شلنگ همراه با فشار اب به قسمت بیرونی واژن نه قسمتی که داخل باشد، فشار وارد شود، ایا این فشار اب به داخل سوراخ مورد نظر که پرده در انجاست میرود و به پرده اسیب وارد می کند ؟

      4. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام خیر
        بدون دخول و با فشار آب آسیبی به هایمن وارد نخواهد شد.
        اما بهتر است از انجام خودارضایی خودداری کنید، چراکه عوارض جبران ناپذیری برای شما خواهد داشت.

    2. .... گفت

      سلام
      دوست پسرم تا الان دوبار انگشتشو داخل کرده در حده 2 سانت و یک بار هم آلتشو روی ورودی واژنم اورد ولی گفت داخل نکردم و فقط انگشتمو بردم داخل ولی من شک دارم
      احتمال آسیب به هایمن هست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        با داخل کردن انگشت هم احتمال آسیب به هایمن وجود دارد.
        هایمن در حدود 1 یا 2 سانتی متری ورودی واژن قرار دارد.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.