حقایقی درباره انجام خودارضایی و پارگی پرده بکارت دختران!

407 216,870
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

باکره در واقع به کسی اطلاق می‌شود که هرگز رابطه جنسی همراه با دخول نداشته است. با این حال، باکرگی مفهومی است که می‌تواند توسط افراد مختلف به طور متفاوتی تعریف شود. برای زنان، مفهوم باکرگی اغلب با داشتن یک غشای دست نخورده به نام پرده بکارت که دهانه واژن را می‌پوشاند، مرتبط است.

یکی از سوالاتی که خیلی زیاد پرسیده می‌شود این است که آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می‌شود و آیا خود ارضایی دختران و پارگی پرده بکارت باهم مرتبط هستند؟ آیا انگشت کردن به پرده بکارت آسیب می‌زند؟ در این نوشته از مجله سلامت کیوان قصد داریم درباره این موضوع صحبت کرده و حقایق را برای شما روشن کنیم. حتما تا انتها با ما همراه باشید.

ارتباط خودارضایی و پارگی پرده بکارت

پرده بکارت یک بافت نازک کشسان است که دهانه واژن را می‌پوشاند. گاهی اوقات، افراد با بافت پرده بکارت بسیار کمی به دنیا می‌آیند و در برخی افراد دیگر این پرده می‌تواند کل دهانه را بپوشاند. معمولاً پرده بکارت در زنان دارای سوراخ کافی برای تخلیه خون پریود است.

بسیاری از زنان در اولین باری که رابطه جنسی واژینال دارند، پاره شدن پرده بکارت را تجربه می‌کنند. حتما بارها شنیده‌اید که پرده بکارت ممکن است در طول فعالیت‌های شدید روزانه مانند دوچرخه سواری، ورزش سنگین، اسب سواری یا ضربه به واژن پاره شود، اما باید بگوییم این اتفاق بسیار نادر است.

آیا خود ارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟

خودارضایی دختران بر باکرگی آنها تأثیری ندارد؛ اما یک نکته دارد، اگر خودارضایی دختر با مالش واژن باشد، پارگی پرده بکارت اتفاق نخواهد افتاد، اما قرار دادن اسباب بازی‌های جنسی یا انگشتان در واژن هنگام خود ارضایی معمولاً به پرده بکارت آسیب می‌زند. دخول شیء خارجی در برخی موارد می‌تواند باعث کشیده شدن پرده بکارت میشه. با این حال، زنان می‌توانند به مرور زمان به دلیل تغییرات هورمونی، بلوغ یا فعالیت‌های روزانه، کاهش تدریجی پرده بکارت را تجربه کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که وجود یا عدم وجود پرده بکارت نمی‌تواند باکرگی یک زن را تعیین کند. باید توجه داشت که مفهوم باکرگی یک باور اجتماعی یا فرهنگی است و مبنای علمی ندارد. برخی زنان با تمایل خود نسبت به انجام خودارضایی با تحریک قسمت خارجی یا وارد کردن اشیاء خارجی به داخل واژن اقدام می‌کنند. اما باید بدانید که خود ارضایی عوارض جبران ناپذیری اعم از عدم رسیدن به ارگاسم در رابطه جنسی، اعتیاد به خودارضایی و عدم تمایل به داشتن رابطه جنسی در آینده خواهد داشت.

آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟
آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟

آیا انگشت کردن باعث پارگی پرده بکارت می‌شود؟

پرده بکارت را می‌توان به روش‌های مختلفی پاره کرد یا کشید. کشش پرده بکارت با انگشت کردن، رابطه دهانی یا خودارضایی امکان پذیر است اما همیشه هم به این صورت نیست. همچنین ممکن است پرده بکارت زن از طریق انگشت کردن پاره نشود و فقط مقداری آسیب ببیند.

بیشتر بخوانید:

از کجا بفهمیم پرده پاره شده یا نه؟

پرده بکارت یک یا دو سانتی متر در داخل دهانه واژن قرار دارد. این پرده یک بافت نازک و هلالی شکل به رنگ گوشت شما است. تعیین دقیق و مشاهده پرده بکارت توسط خودتان اغلب دشوار است. پرده بکارت بین چین‌های بافت، لابیا و مو قرار دارد و همین مسئله پیدا کردن آن را دشوار می‌کند.

پرده بکارت از نظر ظاهری در زنان مختلف بسیار متفاوت است. برخی از زنان ممکن است بافت حداقلی از پرده بکارت داشته باشند. همچنین ممکن است زنان بدون اینکه بفهمند پرده بکارت خود را پاره کنند. می‌توانید به دنبال پرده بکارت خود بگردید، اما اگر نتوانستید محل چین خوردگی کوچک پوست را پیدا کنید، تعجب نکنید.

برای علائم نداشتن بکارت گاهی اوقات زنان ممکن است درد خفیف و خونریزی خفیف را به عنوان نشانه پارگی پرده بکارت در نظر بگیرند. با این حال، میزان کشش پرده بکارت در همه زنان یکسان نیست. همانطور که گفته شد، انواع مختلفی از پرده بکارت زنان وجود دارد که در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

اگر قبل از 22 سالگی باکرگی را از دست بدهید چه می‌شود؟

گفته شد که مفهوم باکرگی برای زنان متفاوت است. برخی ممکن است بر این باور باشند که باکره بودن به معنای عدم داشتن دخول در رابطه جنسی است. برای دیگران، باکره بودن ممکن است شامل عدم داشتن رابطه جنسی دهانی نیز باشد. می‌خواهید بدانید که اگر قبل از 22 سالگی باکرگی خود را از دست بدهید چه اتفاقی می‌افتد؟ خب، پاسخ این است که هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

این یک تجربه منحصر به فرد برای زنان بالغ است که باکرگی خود را از طریق فعالیت جنسی توافقی از دست می‌دهند. اگر این تجربه در چارچوب درست، به طور ایمن با استفاده از کاندوم یا سایر اشکال محافظتی انجام شود، بر سلامت زن تأثیر نمی‌گذارد.

آیا خودارضایی روی پریود تاثیر می‌گذارد؟

خیر، خودارضایی بر چرخه قاعدگی زن هیچ تاثیری ندارد. بسیاری از زنان جوان برای کشف بدن خود و کشف تمایلات جنسی خود به خود ارضایی می‌پردازند. این کار یک فعالیت کاملاً منظم است و عادت ماهانه شما را به تأخیر نمی‌اندازد. خودارضایی بدون توجه به عوارضی که دارد، امن‌ترین راه برای یک زن برای تجربه ارگاسم است.

چرخه قاعدگی یک زن به هورمون‌های او بستگی دارد. زنان جوان اغلب به دلیل عدم تعادل هورمونی، چرخه‌های نامنظم دارند. رابطه جنسی نمی‌تواند باعث تغییر در هورمون‌های شما شود و از این رو نمی‌تواند بر قاعدگی شما تأثیر بگذارد. اگر زنی پریود نامنظم یا عقب افتادن پریود را تجربه کرد، باید با متخصص زنان خود مشورت کند تا در مورد علت آن بیشتر بداند.

آیا خودارضایی باعث عفونت می‌شود؟

این سوالی است که خیلی از زنان می‌پرسند. در جواب باید گفت بله امکانش وجود دارد، چرا که شما ممکن است در اثر تماس دستی یا وارد کردن اسباب بازی‌های جنسی و لوازم خودارضایی در واژن، عفونت و ویروس و باکتری که روی آنها وجود داشته را به بدن خود وارد کنید.

برای جلوگیری از عفونت، باید دست‌ها را به دقت بشویید و از لوازم تمیز و استریل شده استفاده کنید. و بعد از هر بار استفاده آنها را دوباره تمیز بشویید و استریل کنید. دستگاه تناسلی، به خصوص دستگاه تناسلی زنان، خیلی راحت می‌تواند دچار عفونت شود.

از علائم عفونت واژن می‌توان به سوزش، خارش، التهاب و عوارض پوستی اشاره کرد. برای تشخیص عفونت و یافتن درمان، باید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

آیا خودارضایی باعث لاغری می‌شود؟

از نظر علمی هیچ مدرکی وجود ندارد که خودارضایی باعث لاغری و کاهش وزن شود. در واقع خودارضایی تاثیری بر شکل اندام و وزن شما نخواهد داشت.

فقط یک دلیل برای تاثیرگذاری خودارضایی روی وزن می‌تواند وجود داشته باشد و آن «اعتیاد» به خودارضایی است. در صورت اعتیاد به انجام این کار انرژی زیادی از فرد گرفته شده و طبیعتا ممکن است روی بدن او تاثیر بگذارد.

بعد از خودارضایی چه کاری انجام دهیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چه نکات و توصیه‌هایی برای خود ارضایی دختران و بعد از آن وجود دارد؟در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از خودارضایی ایمن لذت ببرید:

  • اگر شکل خود ارضایی شما شامل هر شکلی از دخول است و پارگی بکارت برای شما اهمیتی ندارد، بهتر است بعد از آن ادرار کنید. این کار به جلوگیری از انواع عفونت‌های دستگاه ادراری کمک می‌کند زیرا مجرای ادرار در بالای دهانه واژن قرار دارد.
  • اما اگر شکل خودارضایی شما شامل دخول نمی‌شود و از طریق تحریک کلیتوریس انجام می‌شود، احتمال ابتلا به عفونت خیلی کمتر است.
  • اگر از اسباب بازی جنسی استفاده می‌کنید، همیشه به یاد داشته باشید که قبل و بعد از استفاده آن را تمیز کنید. این کار از تجمع باکتری‌هایی که می‌توانند منجر به عفونت شوند جلوگیری می‌کند. (1)

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

نگرانی در مورد پارگی پرده بکارت به خصوص در کشورهایی که هنوز سنت‌ها و باورهای اسلامی در آنها پابرجاست، همواره وجود داشته است. در این نوشته از مجله سلامت کیوان سعی کردیم درباره موضوع خودارضایی و پارگی پرده بکارت توضیح دهیم. فراموش نکنید که بسیاری از باورهای رایج اشتباه و گمراه‌کننده است. مطالعه و آگاهی همیشه می‌تواند به شما کمک کند که واقعیت را از شایعات و خرافات تشخیص دهید. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به شما کمک کند.

علائم پاره شدن پرده بکارت چیست؟

پارگی پرده بکارت ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد. گاهی اوقات خونریزی رخ می‌دهد. این خونریزی ممکن است چند قطره باشد یا بیشتر. گاهی درد خفیف تا شدید وجود دارد ولی در کل درد یا خونریزی معیار مناسبی برای تشخیص پارگی پرده بکارت نیست و این اتفاق باید با معاینه پزشک بررسی شود.

آیا پاره شدن پرده بکارت همیشه با خونریزی همراه است؟

خونریزی دلیلی بر داشتن یا نداشتن پرده بکارت نیست. همچنین وجود خونریزی لزوما به این معنی نیست که پرده بکارت پاره شده است. این خونریزی می‌تواند به دلیل سفتی ماهیچه‌های واژن، عدم انعطاف کافی، ورود سخت و خشن و یا سایش واژنی باشد. بنابراین نبود خونریزی در مقاربت اولیه نشانه نداشتن پرده یا پاره نشدن پرده نیست.

پرده بکارت ارتجاعی چیست؟

بافت پرده‌ای که به پرده بکارت ارتجاعی مشهور است به اندازه کافی انعطاف‌پذیر بوده و به خاطر همین خاصیت ارتجاعی و کشسانی زیاد، هنگام ورود جسم خارجی (آلت مردانه) دچار پارگی نمی‌شود ولی با دخول آلت تناسلی ساییدگی‌هایی در اطراف پرده بکارت ایجاد می‌شود.

منبع bebodywise
407 نظر
  1. ناشناس گفت

    سلام ببخشید یه سوال داشتم به غیر از خونریزی پارگی پرده بکارت چه علائم دیگه ای داره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در اکثر مواقع علائم خاصی ندارد.
      برخی زنان خونریزی و درد هنگام اولین دخول را تجربه خواهند کرد.

  2. ساغر گفت

    سلام وقتتون بخیر
    با خودارضایی به صورتی که بدون مالش مستقیم باشه و فقط بر اثر فشار رون و لابیا بهم‌دیگه باشه..بازم باعث اسیب دیدگی هایمن میشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر، بدون دخول به هایمن آسیبی نخواهد رسید.
      سعی کنید از انجام خودارضایی پرهیز کنید، چراکه عوارض جبران‌ناپذیری برای شما خواهد داشت.

  3. زهرا گفت

    سلام وقت بخیر
    من یه سری برای خود ارضایی فقط نیم بند انگشتم رو داخل بردم و سریع بعدشم بیرون آوردم آیا امکان پارگی بکارت هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر بعید است.

  4. z گفت

    سلام خسته نباشید
    من بچه ک بودم نمی‌دونستم بکارت چیه ولی خود ارضایی میکردم انگشت میکردم بعضی وقتا ماژیک یا کاغذ
    یبار ک کاغذ کردم از یه قطره کمتر خون دیدم ولی نه دردی نه چیزی بود
    ولی کامل نمیکردم آیا ممکنه واژن زخم شده باشه؟
    خودم نه چیزی حس کردم و اینکه شک دارم باکره نباشم ولی بازم دو دلم ک شاید بکارت ندارم
    یا بکارتم از بین رفته با این شرایط ؟
    دارم افسرده میشم راهنمایی کنین ممنون

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      با دخول کامل هر شیء خارجی مانند ماژیک و کاغذ! به پرده بکارت آسیب وارد خواهد شد.
      بهتر است جهت رفع نگرانی به متخصص زنان یا ماما جهت معاینه مراجعه نمائید.

  5. هانی گفت

    سلام چند سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدید‌
    ۱_ خود ارضایی با فشار ران و مالش پاره یا آسیب میبینه؟

    ۲_ خراشیدگی یا ساییدگی بکارت بدون دخول اتفاق میافته؟

    ۳_تغیر شکل واژن بعد از ترک خود ارضایی از بین میره ؟ یعنی شکل سابق رو پیدا میکنه؟

    ۴_ دلیل نا متقارن بودن و باز بودن لابیا مینور بدون دخول چیه؟

    ۵_ سن رشد کامل واژن و تشکیل کامل بکارت کیه؟

    ۶_ خود ارضایی در سن بلوغ باعث از بین رفتن بکارت میشود؟

    ۷_ خود ارضایی بدون دخول طی ۵ سال باعث از بین رفتن بکارت میشه؟

    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      1- خیر
      2- شاید با ضربه شدید به واژن
      3- خیر
      4- سن بلوغ و تکمیل رشد
      5- تشکیل پرده بکارت از ابتدای تولد و رشد واژن تا پایان سن بلوغ
      6- بدون دخول خیر
      7- مجدد خیر.

      خیلی خودتان را درگیر این موارد نکنید.
      صداقت و درستکاری مهم‌تر از داشتن یا نداشتن پرده بکارت است.

  6. .. گفت

    سلام
    من بچه بودم و چیزی از پرده نمیدونستم و اولین باری ک انگشت فرو بردم هیچ مانع یا دردی حس نکردم حتی خونریزی
    بعد چند وقت با اشا نازک و کوتاه این کار رو کردم مثل خودکار
    ولی بازم هیچی حس نکردم
    امکان داره بعد چند سال خود ب خود ترمیم بشه یا مثلا حلقوی باشه؟؟؟
    یا پزشک قانونی تشخیص بده رابطه نداشتم ؟؟؟
    تروخداااا جواااب بدیدد دارم افسردگی مییگرممممم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      امکان ترمیم مجدد که خیر.
      برخی از انواع بکارت مانند حلقوی و قابل اتساع پاره نخواهند شد و خونریزی ندارند. اما به احتمال زیاد توسط پزشکی قانونی قابل تشخیص خواهد بود که آسیب جدی نیست.
      نگران نباشید.

  7. ‌‌ گفت

    سلام خسته نباشید من در روز آخر پریودیم در حال خود ارضایی از طریق مالش بودم اما چون بار اولم بود ترسیدم و دست کشیدم از خود ارضایی.اما همون موقع که در حال انجام بودم یهو احساس خیس بودن کردم بعدش رفتم دست شویی دیدم که خونریزیم شده مثل روز اولم میشه راهنماییم کنید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بدون دخول و با مالش احتمال آسیب به پرده بکارت وجود ندارد.
      به دلیل تحریک احتمالا بقایای خون پریودی از رحم شما خارج شده، جای نگرانی نیست.
      سعی کنید خودارضایی انجام ندهید.

  8. Z گفت

    با سلام و خسته نباشید یکی از دوستان بنده خودارضایی مالشی پشت سرهم حدودا ۴ بار ارضا شدن داشتن ولی چیزی داخل واژن فرو نکردن فقط مالشی اما بعدش چند قطره خون دیدن و نزدیک پریودی بوده احتمال اسیب ب بکارت هست؟!

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر بدون دخول، آسیبی به هایمن وارد نخواهد شد.
      احتمالا خونریزی ناشی از تحریک و همزمانی نزدیکی با دوره پریودی بوده است.

  9. مرنگل گفت

    سلام . من یک ماه پیش خودارضایی مالشی و بدون دخول کردم و بعد از خودارضایی چند قطره خون روشن دیدم.خونریزی بعد از پنج دقیقه دوباره اتفاق افتاد فقط رنگش تیره تر بود که فکر کردم پریود شدم(دوهفته مونده بود) ولی دیگه خونی نیومد. یک هفته بعدازاین ماجرا درحالی که خودارضایی نکرده بودم فقط صبح ها ازم خونابه میومد وشب ها هیچی. این اتفاق شه روژ طول کشید که سرموعد پریود نشدم و ۱۵ روز عقب انداختم و بعد پریود شدم و بعد از ۱۳ روز دوباره پریود شدم ( در یک ماه دوبار) خواستم بگم الان مشکل از چیه?پرده؟ ممنون

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ممکن است به دلیل تحریک و تغییرات هورمونی این اتفاقات رخ داده باشد.
      بدون دخول پارگی بکارت رخ نخواهد داد، خونریزی ناشی از پارگی هایمن هم به این شکل نخواهد بود.
      صبر کنید، اگر تا سیکل‌های بعدی هم با مشکل مواجه بودید به پزشک مراجعه کنید.

  10. Sadiah گفت

    سلام امیدوار هستم خوب باشید
    یه سوال داشتم من دیشب عمل خود ترشایی انجام دادم ولی چیزی داخل واژنم نکرده امروز درد خفیف و خونریزی کمی دارم آیا باعث پارگی بکارت شده اس یا خیر؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بدون دخول آسیبی به پرده بکارت وارد نخواهد شد.

  11. .. گفت

    سلام من با ماژیک پرده بکارتمو از دست دادم میخواستم بفهمم که پزشک قانونی تشخیص میده با پسری در ارتباط نبودم و در اثر خود ارضایی از بین رفته یا نه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      به طور قطع مشخص نیست، باید معاینه شوید.

  12. معصومه گفت

    سلام من انگشتم رو چند بار کاملا داخل واژن فرو کردم آیا فقط آسیب دیده یا کاملا پاره شده

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      باید معاینه شوید تا مشخص شود.

  13. .. گفت

    سلام وقت بخیر
    انگشت را داخل رحم کرده و چند بار هم تکرار کرده و بعد از مدتی درد داشته خون ریزی هم نداشته است و بعد دو هفته پرویید شده است آیا پرده پاره شده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال آسیب وجود دارد، جهت اطمینان می‌توانید معاینه شوید.

  14. سیران گفت

    سلام ببخشید علت لخته لخته بودن خون زمان پریود چیست آیا با مالش کلیتوریس موجب پاره شدن پرده بکارت میشود

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      معمولا لخته خون پریود جای نگرانی ندارد و طبیعی است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید: علت لخته خون پریودی
      خیر با مالش و بدون دخول به پرده بکارت آسیب وارد نخواهد شد.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.