حقایقی درباره انجام خودارضایی و پارگی پرده بکارت دختران!

601 266,516
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

باکره در واقع به کسی اطلاق می‌شود که هرگز رابطه جنسی همراه با دخول نداشته است. با این حال، باکرگی مفهومی است که می‌تواند توسط افراد مختلف به طور متفاوتی تعریف شود. برای زنان، مفهوم باکرگی اغلب با داشتن یک غشای دست نخورده به نام پرده بکارت که دهانه واژن را می‌پوشاند، مرتبط است.

یکی از سوالاتی که خیلی زیاد پرسیده می‌شود این است که آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می‌شود و آیا خود ارضایی دختران و پارگی پرده بکارت باهم مرتبط هستند؟ آیا انگشت کردن به پرده بکارت آسیب می‌زند؟ در این نوشته از مجله سلامت کیوان قصد داریم درباره این موضوع صحبت کرده و حقایق را برای شما روشن کنیم. حتما تا انتها با ما همراه باشید.

ارتباط خودارضایی و پارگی پرده بکارت

پرده بکارت یک بافت نازک کشسان است که دهانه واژن را می‌پوشاند. گاهی اوقات، افراد با بافت پرده بکارت بسیار کمی به دنیا می‌آیند و در برخی افراد دیگر این پرده می‌تواند کل دهانه را بپوشاند. معمولاً پرده بکارت در زنان دارای سوراخ کافی برای تخلیه خون پریود است.

بسیاری از زنان در اولین باری که رابطه جنسی واژینال دارند، پاره شدن پرده بکارت را تجربه می‌کنند. حتما بارها شنیده‌اید که پرده بکارت ممکن است در طول فعالیت‌های شدید روزانه مانند دوچرخه سواری، ورزش سنگین، اسب سواری یا ضربه به واژن پاره شود، اما باید بگوییم این اتفاق بسیار نادر است.

آیا خود ارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟

خودارضایی دختران بر باکرگی آنها تأثیری ندارد؛ اما یک نکته دارد، اگر خودارضایی دختر با مالش واژن باشد، پارگی پرده بکارت اتفاق نخواهد افتاد، اما قرار دادن اسباب بازی‌های جنسی یا انگشتان در واژن هنگام خود ارضایی معمولاً به پرده بکارت آسیب می‌زند. دخول شیء خارجی در برخی موارد می‌تواند باعث کشیده شدن پرده بکارت میشه. با این حال، زنان می‌توانند به مرور زمان به دلیل تغییرات هورمونی، بلوغ یا فعالیت‌های روزانه، کاهش تدریجی پرده بکارت را تجربه کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که وجود یا عدم وجود پرده بکارت نمی‌تواند باکرگی یک زن را تعیین کند. باید توجه داشت که مفهوم باکرگی یک باور اجتماعی یا فرهنگی است و مبنای علمی ندارد. برخی زنان با تمایل خود نسبت به انجام خودارضایی با تحریک قسمت خارجی یا وارد کردن اشیاء خارجی به داخل واژن اقدام می‌کنند. اما باید بدانید که خود ارضایی عوارض جبران ناپذیری اعم از عدم رسیدن به ارگاسم در رابطه جنسی، اعتیاد به خودارضایی و عدم تمایل به داشتن رابطه جنسی در آینده خواهد داشت.

آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟
آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟

آیا انگشت کردن باعث پارگی پرده بکارت می‌شود؟

پرده بکارت را می‌توان به روش‌های مختلفی پاره کرد یا کشید. کشش پرده بکارت با انگشت کردن، رابطه دهانی یا خودارضایی امکان پذیر است اما همیشه هم به این صورت نیست. همچنین ممکن است پرده بکارت زن از طریق انگشت کردن پاره نشود و فقط مقداری آسیب ببیند.

بیشتر بخوانید:

از کجا بفهمیم پرده پاره شده یا نه؟

پرده بکارت یک یا دو سانتی متر در داخل دهانه واژن قرار دارد. این پرده یک بافت نازک و هلالی شکل به رنگ گوشت شما است. تعیین دقیق و مشاهده پرده بکارت توسط خودتان اغلب دشوار است. پرده بکارت بین چین‌های بافت، لابیا و مو قرار دارد و همین مسئله پیدا کردن آن را دشوار می‌کند.

پرده بکارت از نظر ظاهری در زنان مختلف بسیار متفاوت است. برخی از زنان ممکن است بافت حداقلی از پرده بکارت داشته باشند. همچنین ممکن است زنان بدون اینکه بفهمند پرده بکارت خود را پاره کنند. می‌توانید به دنبال پرده بکارت خود بگردید، اما اگر نتوانستید محل چین خوردگی کوچک پوست را پیدا کنید، تعجب نکنید.

برای علائم نداشتن بکارت گاهی اوقات زنان ممکن است درد خفیف و خونریزی خفیف را به عنوان نشانه پارگی پرده بکارت در نظر بگیرند. با این حال، میزان کشش پرده بکارت در همه زنان یکسان نیست. همانطور که گفته شد، انواع مختلفی از پرده بکارت زنان وجود دارد که در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

اگر قبل از 22 سالگی باکرگی را از دست بدهید چه می‌شود؟

گفته شد که مفهوم باکرگی برای زنان متفاوت است. برخی ممکن است بر این باور باشند که باکره بودن به معنای عدم داشتن دخول در رابطه جنسی است. برای دیگران، باکره بودن ممکن است شامل عدم داشتن رابطه جنسی دهانی نیز باشد. می‌خواهید بدانید که اگر قبل از 22 سالگی باکرگی خود را از دست بدهید چه اتفاقی می‌افتد؟ خب، پاسخ این است که هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

این یک تجربه منحصر به فرد برای زنان بالغ است که باکرگی خود را از طریق فعالیت جنسی توافقی از دست می‌دهند. اگر این تجربه در چارچوب درست، به طور ایمن با استفاده از کاندوم یا سایر اشکال محافظتی انجام شود، بر سلامت زن تأثیر نمی‌گذارد.

آیا خودارضایی روی پریود تاثیر می‌گذارد؟

خیر، خودارضایی بر چرخه قاعدگی زن هیچ تاثیری ندارد. بسیاری از زنان جوان برای کشف بدن خود و کشف تمایلات جنسی خود به خود ارضایی می‌پردازند. این کار یک فعالیت کاملاً منظم است و عادت ماهانه شما را به تأخیر نمی‌اندازد. خودارضایی بدون توجه به عوارضی که دارد، امن‌ترین راه برای یک زن برای تجربه ارگاسم است.

چرخه قاعدگی یک زن به هورمون‌های او بستگی دارد. زنان جوان اغلب به دلیل عدم تعادل هورمونی، چرخه‌های نامنظم دارند. رابطه جنسی نمی‌تواند باعث تغییر در هورمون‌های شما شود و از این رو نمی‌تواند بر قاعدگی شما تأثیر بگذارد. اگر زنی پریود نامنظم یا عقب افتادن پریود را تجربه کرد، باید با متخصص زنان خود مشورت کند تا در مورد علت آن بیشتر بداند.

آیا خودارضایی باعث عفونت می‌شود؟

این سوالی است که خیلی از زنان می‌پرسند. در جواب باید گفت بله امکانش وجود دارد، چرا که شما ممکن است در اثر تماس دستی یا وارد کردن اسباب بازی‌های جنسی و لوازم خودارضایی در واژن، عفونت و ویروس و باکتری که روی آنها وجود داشته را به بدن خود وارد کنید.

برای جلوگیری از عفونت، باید دست‌ها را به دقت بشویید و از لوازم تمیز و استریل شده استفاده کنید. و بعد از هر بار استفاده آنها را دوباره تمیز بشویید و استریل کنید. دستگاه تناسلی، به خصوص دستگاه تناسلی زنان، خیلی راحت می‌تواند دچار عفونت شود.

از علائم عفونت واژن می‌توان به سوزش، خارش، التهاب و عوارض پوستی اشاره کرد. برای تشخیص عفونت و یافتن درمان، باید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

آیا خودارضایی باعث لاغری می‌شود؟

از نظر علمی هیچ مدرکی وجود ندارد که خودارضایی باعث لاغری و کاهش وزن شود. در واقع خودارضایی تاثیری بر شکل اندام و وزن شما نخواهد داشت.

فقط یک دلیل برای تاثیرگذاری خودارضایی روی وزن می‌تواند وجود داشته باشد و آن «اعتیاد» به خودارضایی است. در صورت اعتیاد به انجام این کار انرژی زیادی از فرد گرفته شده و طبیعتا ممکن است روی بدن او تاثیر بگذارد.

بعد از خودارضایی چه کاری انجام دهیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چه نکات و توصیه‌هایی برای خود ارضایی دختران و بعد از آن وجود دارد؟در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از خودارضایی ایمن لذت ببرید:

  • اگر شکل خود ارضایی شما شامل هر شکلی از دخول است و پارگی بکارت برای شما اهمیتی ندارد، بهتر است بعد از آن ادرار کنید. این کار به جلوگیری از انواع عفونت‌های دستگاه ادراری کمک می‌کند زیرا مجرای ادرار در بالای دهانه واژن قرار دارد.
  • اما اگر شکل خودارضایی شما شامل دخول نمی‌شود و از طریق تحریک کلیتوریس انجام می‌شود، احتمال ابتلا به عفونت خیلی کمتر است.
  • اگر از اسباب بازی جنسی استفاده می‌کنید، همیشه به یاد داشته باشید که قبل و بعد از استفاده آن را تمیز کنید. این کار از تجمع باکتری‌هایی که می‌توانند منجر به عفونت شوند جلوگیری می‌کند. (1)

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

نگرانی در مورد پارگی پرده بکارت به خصوص در کشورهایی که هنوز سنت‌ها و باورهای اسلامی در آنها پابرجاست، همواره وجود داشته است. در این نوشته از مجله سلامت کیوان سعی کردیم درباره موضوع خودارضایی و پارگی پرده بکارت توضیح دهیم. فراموش نکنید که بسیاری از باورهای رایج اشتباه و گمراه‌کننده است. مطالعه و آگاهی همیشه می‌تواند به شما کمک کند که واقعیت را از شایعات و خرافات تشخیص دهید. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به شما کمک کند.

علائم پاره شدن پرده بکارت چیست؟

پارگی پرده بکارت ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد. گاهی اوقات خونریزی رخ می‌دهد. این خونریزی ممکن است چند قطره باشد یا بیشتر. گاهی درد خفیف تا شدید وجود دارد ولی در کل درد یا خونریزی معیار مناسبی برای تشخیص پارگی پرده بکارت نیست و این اتفاق باید با معاینه پزشک بررسی شود.

آیا پاره شدن پرده بکارت همیشه با خونریزی همراه است؟

خونریزی دلیلی بر داشتن یا نداشتن پرده بکارت نیست. همچنین وجود خونریزی لزوما به این معنی نیست که پرده بکارت پاره شده است. این خونریزی می‌تواند به دلیل سفتی ماهیچه‌های واژن، عدم انعطاف کافی، ورود سخت و خشن و یا سایش واژنی باشد. بنابراین نبود خونریزی در مقاربت اولیه نشانه نداشتن پرده یا پاره نشدن پرده نیست.

پرده بکارت ارتجاعی چیست؟

بافت پرده‌ای که به پرده بکارت ارتجاعی مشهور است به اندازه کافی انعطاف‌پذیر بوده و به خاطر همین خاصیت ارتجاعی و کشسانی زیاد، هنگام ورود جسم خارجی (آلت مردانه) دچار پارگی نمی‌شود ولی با دخول آلت تناسلی ساییدگی‌هایی در اطراف پرده بکارت ایجاد می‌شود.

منبع bebodywise
601 نظر
  1. Kimia گفت

    سلام وقت بخیر
    ببخشید اگه رابطه جنسی از روی لباس باشه یا کمی دخول از روی لباس انجام بشه امکان پارگی بکارت وجود داره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      هرگونه دخولی منجر به آسیب هایمن خواهد شد.
      پرده بکارت حدود 1 تا 2 سانتی متری ورود واژن قرار دارد.

      1. Kimia گفت

        وقتی شلوار و لباس هم باشه بازم امکان اسیب وحود داره؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        اگر لباس ضخیم باشد و اجازه ورود ندهد خیر آسیبی وارد نخواهد شد.

  2. ناشناس گفت

    آیا پارگی بکارت با مالش شدید و فشار ران امکان پذیره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر دخولی صورت نگرفته خیر احتمال آسیب و پارگی هایمن وجود ندارد.

  3. ناشناس گفت

    سلام من خود ارضایی داشتم به صورت مالش سریع اما همرا با فشار شدید ران پا اما دخول نداشتم
    آیا این فشار و مالش شدید باعث از بین رفتن بکارت میشه؟
    من کل زندگیم مختل شده لطفا جواب بدید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر نگران نباشید، بدون دخول هیچ آسیبی به هایمن وارد نخواهد شد.

  4. زینب گفت

    آقای دکتر.من سیزده سالمه و مراجعه به دکتر برام سخته.من اطلاعی نداشتم و وسیله مانند ماژیک میکردم تو واژنم.. الان تازه مطلع شدم و میترسم ..دردو خونریزی نداشتم..ولی ممکنه مشکل درست کنه؟ …..خیلی ترسیدم و گیجم …میشه کمک کنید ‌‌‌‌‌..

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ابتدا که به هایمن شما آسیب رسیده است.
      و امکان عفونت هم وجود دارد اگر ماژیک آلوده باشد.
      اگر علائمی مانند درد، خارش یا سوزش واژن تجربه کردید به متخصص زنان با همراهی والدین مراجعه نمائید.

  5. Mina گفت

    سلام وقت بخیر.
    من بعضی مواقع با انگشت و ماژیک خود ارضایی میکردم و ماژیک و بطور بیشترش رو وارد واژن میکردم اما خونی ندیدم اگرم اومده باشه در حد یه قطره بوده. فقط اولین بار که اینکارو کردم یکم سوزش و درد داشتم دفعه های بعد خیلی کمتر بود. در حال حاضر وقتی حتی یکم از انگشت هم بخوام درش فرو کنم تنگ هستش و سوزش دارم. بعد پر یودی هم انگار کامل تنگ هست. بعد که تا وسطاش وارد میشه یه کم جا باز میکنه. ایا پرده م پاره شده؟ امکانش هست ارتجاعی باشم؟
    از روی مدل سوراخ واژن(حلقوی) میشه تشخیص داد که ارتجاعی هست یا نه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله هایمن آسیب وارد شده.
      احتمال دارد اما خودتان نمی‌توانید تشخیص دهید، تشخیص قطعی با معاینه متخصص زنان صورت خواهد گرفت.
      ضمنا سعی کنید از انجام اینکار خودداری نمائید، علاوه بر عوارض خودارضایی، وارد کردن اشیاء آلوده منجر به عفونت خواهد شد.

  6. ناشناس گفت

    سلام میخاستم بگم اطلاع رسانی خیلی مهمه به خصوص تو مدارس دخترانه حقیقتش من یازده سال پیش تو پونزده سالگی به پردم آسیب زدم و چند بار تکرار میکردم بعدها فهمیدم پرده چیه ولی دیگه نمیشه کاریش کرد تو بیست سالگی هم از سر هوس تکرار کردم چون دیگه چیزی مهم نبود ای کاش اونموقع گوشی و اینترنت بود

  7. ناشناس گفت

    سلام وقت بخیر
    ایا مالش لابیای کوچک از روی لباس باعث اسیب به بکارت میشه ؟
    و اینکه گاهی اوقات احساس درد میکنم در لابیای کوچک

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام خیر آسیب نخواهد دید.

      1. ناشناس گفت

        ممنون از پاسختون
        اگر این مالش به صورت شدید باشه بازم ممکنه که باعث فرو رفتن انگشت بشه و اسیبی ببینه ؟
        ممنون میشم پاسخ بدین این سوالمم

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        دوتا مسئله جدا هست
        اگر انگشت وارد شده احتمال آسیب وجود دارد.
        در غیر این صورت خیر.

  8. .. گفت

    سلام
    من بعد از خودارضایی(بدون دخول چیزی,با مالش روی لباس با پتو)ترشح ای بی رگ دیدم که درونش رگه ای باریک خونی قرمز داشت و روز بعد ترشحات کم قهوه ای رنگ دیدم
    آیا بکارتم آسیب دیده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر احتمال آسیب به پرده بکارت وجود ندارد.

    2. هلنا گفت

      سلام آیا پرده بکارت به هر صورتی که بخواد پاره بشه یعنی یا با رابطه یا اشیا و غیره درد داره یا خیر ممکنه درد هم نداشته باشه اصلا

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        خیر برخی از انواع پرده بکارت بدون درد و خونریزی پاره خواهند شد.

  9. .. گفت

    سلام
    ببخشید اگه با واژن بازی کنی دردت بیاد ولی خون ریزی نداشته باشی آیا اتفاقی میفته باعث میشه پرده بخوره یا آسیب ببینه؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر انگشت یا شیء خارجی وارد واژن نکرده اید احتمال آسیب به بکارت وجود ندارد.

    2. هلنا گفت

      سلام یه سوال دیگم داشتم من یه ماهی میشه خود ارضایی میکنم ولی دردی نداره ققط با مالش بالای واژن این کارو میکنم ولی الان اومدم سرچ کنم ببینم آیا ضرر داره برای دختران باکره این پیام هارو دیدم
      خواستم مطمئن شم پردم سالمه یا خیر انگشتمو کردم توش و دیدم که تا نصف رفت یعنی پرده ندارم لطفا جواب بدین خیلی استرس دارم و نگرانم تا آلا هیچ دخولی حتا با اشیا نداشتم ولی یکی دوبار انگشت کردم دیدم تا نصفه میره داخل انگشتم اونم بخاطر اینکه ببینم سالمه یا نه
      الان میترسم لطفا جواب بدین لطفاااااا

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بدون دخول آسیبی به پرده بکارت وارد نخواهد شد.
        برخی از انواع هایمن مانند ارتجاعی و حلقوی پاره نمی‌شوند و خونریزی نخواهند داشت که ممکن است شامل شما شود.
        تشخیص نوع پرده را تنها متخصص زنان یا ماما می‌تواند تشخیص دهد.

  10. النا گفت

    سلام من ۲۰سالمه مجردم
    خودارضایی مالشی داشتم وفرداش واژن تاچند روز تیرمیکشید و رونام درد میکردن نشونه ی چی هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیلی به خودارضایی نمی‌توان ارتباط داد.
      ممکن است به عفونت مبتلا باشید و با خودارضایی تحریک شده باشد.
      درصورت ادامه دار بودن شرایط به متخصص زنان جهت معاینه مراجعه نمائید.

  11. زهرا گفت

    سلام ببخشید کسی که بکارت نداشته باشه بعد از چندسال دوباره دخول انجام بشه توسط پزشک متوجه میشن پرده برای اون دخول از بین رفته با قبلن؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      معمولا اولین آسیب به پرده بکارت تا مدت محدودی پس از رابطه مشخص خواهد شد.
      احتمال تشخیص این مورد کم خواهد بود.

  12. زینب گفت

    سلام آقای دکترمحترم
    ممکنه پرده بامحکم نشستن روی زمین اسیب ببینه؟
    من محکم نشستم روی مبل باواژن کمی زیرشکمم دردگرفت
    ممکنه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر این امکان وجود ندارد.

  13. .. گفت

    سلام آقای دکتر من داشتم خودارضایی میکردم یعنی یه چیزی داشتم به خودم می‌مالیدم بعد دیدم خون اومده فکر کردم پریود شدم ولی دیگه خون نمیاد من خیلی میترسم و نمیدونم به کی بگم واقعا نمیدونم چیکار کنم لطفا کمک کنین

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر دخولی صورت نگرفته احتمال آسیب به بکارت وجود ندارد.
      ممکن است خونریزی ناشی از آسیب به قسمت‌های خارجی واژن رخ داده باشد.
      ضمنا توصیه می‌شود از انجام خودارضایی خودداری کنید که عوارض جبران ناپذیری در آینده خواهد داشت.

  14. .. گفت

    سلام آقای دکتر من تو عقدم و ۱۸ سالمه و تا الان هیج رابطه جنسی نداشتم و با نامزدم ک فقط در حد مالش پیش رفتیم و فقط با انگشت داخل واژنم برد و درد احساس کردم ولی هیچ خونی نیومد یا اومد نفهمیدم و الان به مشکل خوردم چون همسرم میگه چرا خون نیومد و هر چی میگم باور نمیکنه
    و اینک ینی من الان باکره نیسم ؟؟
    خیلی نگرانم😭😭

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      حدود نیمی از انواع پرده بکارت هنگام آمیزش یا پارگی خونریزی و درد نخواهند داشت. به همسر خود اعلام کنید و بگوئید در این‌باره اطلاعات خودشون رو افزایش بدن.
      اگر دخول با انگشت صورت گرفته، آسیب به هایمن وارد شده است.

      1. .. گفت

        ینی من الان دیگه پرده ندارم من اصلا زیاد احساس نکردم ک انگشتش رو برده داخل ولی خدش میگه زیاد بردم و چند سانت بردم ولی چرا خون نیومد خیلیی نگرانم و از اینک باکره گی مو از دست داده باشم خیلی میترسم

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        اگر خیلی مسئله مهم است به متخصص زنان جهت معاینه مراجعه نمائید.
        آسیب با ورود انگشت و رابطه جنسی به احتمال خیلی بالا قابل تشخیص خواهد بود.

  15. HP گفت

    من چن بار با انگشت خودارضایی کردم
    بعد ک اومدم انجام بدم یه مقدار کم انگشتم خونی شد
    یه مدت انجام ندادم و دوباره این کارو انجام دادم و خونریزی نداشت
    تا اینکه ازدواج کردم و دخول داشتم و هیچ خونریزی اتفاق نیوفتاد
    ینی قبلا خودم پرده بکارتم رو زدم?

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      با ورود انگشت یا هرگونه شیء خارجی به هایمن آسیب وارد خواهد شد.
      ضمنا برخی از انواع بکارت خونریزی نخواهند داشت اما این اتفاق محتمل است.

  16. نرگس گفت

    سلام وقت بخیر اگر آب منی اقایی وارد واژن شود و اونم شک داریم که وارد شده یا نه ولی دخولی صورت نگرفته باشد و اون خانوم سن پایینی داشتن و سال ها از این موضوع میگزره و دقیق یادشون نمیاد خون پریودی بوده یا‌ خون بر اثر این موضوع اومده بود و امکان پاره بودن پرده وجود داره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر دخولی صورت نگرفته احتمال آسیب به پرده بکارت وجود ندارد.

  17. گفت

    سلام وقت بخیر من باله کار میکنم و روز های اول که به سختی حرکات رو انجام می‌دادم و کشسانی چندانی نداشتم بعد از تمرین کمی لباس زیرم خونی بود ولی دردی حس نکردم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      پارگی پرده بکارت با ورزش رخ نخواهد داد. نگران نباشید و با خیال راحت ورزش کنید.

  18. ... گفت

    سلام خسته نباشید من زیاد کوهنوردی میرم و ینی حدود میشه بگی 180 باز میکنم چن وقت پیش یکم خونریزی داشتم میشه گفت پرده ام پاره شده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر به پرده بکارت شما آسیب وارد نخواهد شد. نگران نباشید.

  19. سیران گفت

    سلام ببخشید خودارضایی فقط با مالش بالای واژن عوارض جبران‌ناپذیر در آینده چیست این عوارض جبران‌ناپذیر چین امکان پاره شدن هست

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر پارگی بدون دخول اتفاق نمیافتد.
      اما یکی از عوارض خودارضایی، عدم ارضا شدن با رابطه جنسی است و بدن شما عادت به ارضا از طریق مالش و خودارضایی خواهد کرد.

  20. اوا گفت

    با سلام من ۱۸سالمه مست بودم انگشتمو تا آخر کردم تو واژه ام و هیچ خونی نیومد هیچ دردی نداشت بعد چند روز دوباره امتحان کردم بازم هیچ خونی نیومد بعد چند روز بازم انگشت کردم هیچ خونی نیومد باد آخر یه بار دگیه کردم ولی انگشتم تا آخر نبردم کمی خون اومد خودم حس کردم که ناخانم به پوست خورده زخمش شده بنظر شما آیا من پردم پاره شده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      برخی از انواع پرده بکارت خونریزی و درد ندارند.
      بله هایمن شما به احتمال خیلی زیاد آسیب دیده است، اما تشخیص قطعی با معاینه توسط پزشک صورت خواهد گرفت.

      1. Scgv گفت

        سلام وقت بخیر اگه پرده پاره شده باشه بعد بری پرده بکاری بعدش ازدواج کنی بری آزمایش بدی معلومه پرده گذاشتی

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        به طور معمول عمل ترمیم بکارت توسط متخصص زنان قابل تشخیص است.

    2. پری گفت

      سلام وقتتون بخیر
      من پریود بودم‌ تموم شدم بعدش خودارضایی کردم فقط مالش بود صبح خون روشن دیدم ایا احتمال داره پرده ام پاره شده باشه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام خیر
        بدون دخول هایمن آسیب نخواهد دید.

  21. mardin گفت

    بنا به بیانیه سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی هیچ کدام از روش های مذکور اثباتی برای باکره بودن یا نبودن شخص نیست علاوه بر این هرگونه رابطه ی جنسی ولو بدون دخول از واژن به معنی از دست دادن بکارت برای اقایان و خانم ها و دیگر جنسیت های شناخته شده است .از این رو و بر طبق امار و دیتای موجود هیچ ازمایشی نمیتواند معتبر باشد.
    در ادامه ی بیانیه مشترک سازمان ملل و سارمان بهداشت جهانی به دلیل اسیب زا تحقیر امیز و ضد ارزش های انسانی بودن عمل موسوم به ازمایش بکارت این عمل اقدانی ضد بشری و در تضاد با حقوق بشر شناخته میشود. به همین سبب در بسیاری از کشور های توسعه یافته این عمل ممنوع بوده و جرم محسوب میشود و مجازاتی تا پنج سال زندان در پی دارد.
    در نهایت ذهنتون رو درگیر چرندیات و خزعولات گندیده نکنید.

  22. مژده گفت

    سلام‌من‌۲۹‌سالمه‌۵سال‌میشه‌باشگاه‌میرم و‌هیچ‌رابطه جنسی نداشتم ،چند روزی هفته میشه ارتباط بر قرار کردم اما نزاشتم تا آخر وجینا بره تا ۲-۳ سانت داخل رفته و‌‌ جلوتر درد زیادی داشت و نرفت خون هم نیومداما ۱ انگشت تا آخر رفت و درد نداشت انم خون نیومد . آیا پرده بکارتم از بین رفته؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      پرده بکارت معمولا درحدود 1 یا سانتی متر ورودی واژن قرار دارد. بله هایمن شما آسیب دیده در این شرایط و ممکن است با توجه به نوع پرده بکارت، خونریزی یا دردی احساس نکنید.
      تشخیص قطعی با معاینه متخصص زنان صورت خواهد گرفت.

  23. یاسمن گفت

    سلام
    اگر بعد خوارضایی پریود بشی ؟ البته تاریخ نزدیک به پریود باشه؟
    یا اگر اسیب وارد شود حالا با انگشت یا شی در حد کمتر از ۲سانت ؟ چون میخوام ازدواج کنم با اولین رابطه جنسی دخول باشه (بعدا میگم اینده رو )انوموقع پرده کامل پاره میشه حتی اگر قبلا اسیب دیده باشه؟یا چطور میشه؟ این قسمت نمیفههم ممنون میشم پاسخ دهید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      سوال اولتون رو متوجه نشدم. معمولا ارتباط مستقیمی بین خودارضایی و پریود وجود ندارد.
      معمولا با یکبار ورود شی خارجی هایمن آسیب می‌بیند و در صورت داشتن رابطه جنسی، به طور کامل پاره می‌شود (با توجه به نوع آن). درهرصورت آسیب توسط متخصص زنان قابل تشخیص است و خونریزی بعد از پارگی نیز مشخص نیست.

  24. . گفت

    سلام ببخشید یه سوال اگه حدودا توی سن ۱۰ یا ۱۱ سالگی انگشت وارد واژن بشه بعد آدم نه درد احساس کنه نه خونریزی حتی انگشتی که وارد شده هم چیزی رو حس نکنه یعنی اینکه به چیزی برخورد نکرده باشه ممکنه پرده به صورت کامل پاره بشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ممکن است هایمن شما از انواعی باشد که درد و خونریزی ندارد و پاره نمی‌شود، مثل ارتجاعی و حلقوی…
      اما درهرصورت با ورود انگشتان امکان آسیب به بکارت وجود دارد.

  25. سارا گفت

    سلام ببخشید با مالش پرده بکارت پاره میشه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر بدون داخل کردن انگشتان یا شیء خارجی امکان آسیب به هایمن وجود ندارد.

  26. ناشناس گفت

    سلام خدمت دکتر
    ببخشید فقط خودارضایی بدون هیچ گونه دخولی موجب پارگی پرده بکارت می‌شود من سی ویک سالمه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام خیر.

  27. سارا گفت

    سلام خدمت. جناب دکتر محترم ببخشید من فقط قسمت بالای واژن رو میمالم آیا امکان پاره شدن پرده بکارت هست لطفاً جواب بدین

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر
      اما سعی کنید از انجام اینکار خودداری نمائید، چراکه عوارض جبران‌ناپذیری در آینده برای شما خواهد داشت.

  28. زهرا گفت

    رزمی کار هم هستم اونجا خیلی ضربه های دردناک میخوریم یبار با زانو خورد درد بدی داشتم امکان پارگی هست؟. چند وقت قبل یه ضربه خوردم بعد رفتم خونه دیدم چند قطره خون ریخته و روز های بعدشم به صورت رگه های کم خونی میومد بعد مامانم گفت پریود شدی چند وقت بعدم خون غلیظ همراه رگه خونی

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ضربه خیلی شدید ممکن است به هایمن آسیب وارد کند، اما معمولا خونریزی بعد از ضربه ناشی از آسیب به دیواره‌های واژن رخ خواهد داد.
      درهرحال بد نیست با پزشک متخصص زنان هم مشورتی داشته باشید.

  29. زهرا گفت

    سلام من خود ارضایی کردم ولی فقط دور سوراخ پردم بعد یبار دستم بردم جلوتر یه سوراخ بود یکم انگشتم جلو بردم فقط یکم نمی دونم الان پرده دارم یا ن بعد پایین همین سوراخ یه سوراخ دیگه هم هست.احتمالش هست پرده عقب تر باشه اصلا پرده سوراخ دارد یا باید سوراخ شه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      پرده بکارت در فاصله حدود 1 یا 2 سانتی متر پس از ورودی واژن قرار دارد و با ورود انگشت به داخل واژن آسیب خواهد دید.

  30. مریم گفت

    سلام دکتر خسته نباشید کسی که با انگش خد ارضایی کرده باشه،وکمی خون امده باشه پاره شده یعنی
    یه سوال دیگه بعد از این اتفاق ایا بعد از تایید پزشک قانونی که باانگشت بود
    ایشان دوشیزه گی خود را از دست میدهند
    یعنی سر سفره عقد عاقد میگوید دوشیزه یا بانو

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر انگشت داخل واژن شده بله احتمال خیلی زیاد هایمن آسیب دیده…
      به گفته برخی پزشکان، تا مدت محدودی پس از انجام اینکار امکان تشخیص و تمیز علت پارگی پرده بکارت میسر خواهد بود.
      در نهایت باید معاینه شوید تا مشخص شود.

  31. سنا گفت

    سلام وقتتون بخیر
    اقای دکتر از کجا مشخصه واژنت چه نوع واژنی هست دوره سروخ واژن ارتجایی یه حِلال هایی هستن که من اونو دارم آیا واژن ارتجاییه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خودتان نمی‌توانید تشخیص دهید و تنها با معاینه توسط متخصص زنان نوع پرده بکارت مشخص خواهد شد.

  32. یگانه گفت

    سلام . وقتتون بخیر . من خود ارضایی با اب رو انجام دادم. بعد از اون درد خفیفی هم داشتم . ولی خونریزی نداشتم . میترسم که پرده ی بکارت پاره شده باشه. بعد ایا امکان دیدن پرده توسط خودمون وجود داره. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      امکان پارگی پرده بکارت با فشار آب وجود ندارد نگران نباشید.

  33. ستاره گفت

    اقای دکتر شما میگید بکارت اسیب دیده
    یعنی چی ؟
    یعنی پاره شده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      پارگی کامل معمولا با انجام رابطه جنسی کامل صورت خواهد گرفت و آسیب ممکن است با ورود یکباره انگشت رخ دهد.

      1. رومینا گفت

        سلام وقتتون بخیر اگه انگشت داخل وارد واژن بشه فقط یه بار و دوبار مالش باشه باعث میشه پرده پاره بشه؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        هرگونه دخول به واژن، منجر به آسیب به هایمن خواهد شد.

  34. ستاره گفت

    سلام وقت بخیر
    من ۱۲ سالم که بود یه اشیاع رو داخل واژنم کردم و نه خونریزی داشتم نه درد فقط به ذره حالت تهوع داشتم ۳ الی ۴ بار اینکارو انجام دادن
    من خیلی میترسم بکارتمو از دست دادع باشه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      پارگی هایمن بسته به نوع آن همیشه با خونریزی و درد همراه نخواهد بود.
      احتمال آسیب وجود دارد و تشخیص شدت آن با معاینه متخصص زنان صورت خواهد گرفت.

  35. ستاره گفت

    من وقتی۱۲ سالم که بود
    چهار الی۵ بار یه اشیاع رو کردم داخل واژنم
    به احتمال زیاد پاره شده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله، دخول هرگونه شیء خارجی یا انگشتان دست منجر به پارگی یا آسیب به هایمن خواهد شد.

  36. . گفت

    سلام خسته نباشید
    من ۱۴ سالمه و توی روز آخر پریودیم خودارضایی انجام دادم انگشت یا هر چیز دیگه ای وارد نکردم فقط از طریق مالش روی پد اینکارو انجام دادم به همراه منقبض کردن ماهیچه ها و روز بعدش که پریودیم تموم شده بود چند لکه خون روی لباس زیرم دیدم و همراه ادرارم هم کمی خون اومد الان میترسم موقع مالش قسمت برآمدگی پد وارد واژنم شده باشه و پرده بکارتم آسیب دیده باشه به نظرتون ممکنه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر احتمال پارگی در این شرایط وجود ندارد، نگران نباشید.

  37. لیلا گفت

    سلام من 20 سالمه و مجردم
    از طریق مالش واژن خود ارضایی میکردم
    اما چیزی وارد نکردم هیچوقت فقط روش مالش انجام دادم
    امکان پارگی بکارت وجود داره؟
    خواهش میکنم جواب بدین خیلی مهمه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر احتمال آسیب بدون دخول وجود ندارد.

      1. Zahra گفت

        سلام وقت بخیر من خودارضایی میکنم اما بدون هیچ دخولی و شی فقط مالش چند بارم رابطه از پشت داشتم و لا پایی اما رابطه از پشت داشتم به جلو فقط مالش میداد داخل نرفت و نه درد داشتم نه خون ریزی ایا ممکنه پرده بکارتم رو از داده باشم؟
        یه سئوال دیگه ام هست آیا پرده بکارت پاره بشه شکل واژن تغییر می‌کنه ؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بدون دخول و در شرایطی که ذکر کردید احتمال آسیب به پرده بکارت وجود ندارد.
        ارتباطی بین تغییر شکل واژن و پرده بکارت وجود ندارد.
        ضمنا سعی کنید از رابطه مقعدی پرهیز کنید، چراکه عوارض جبران‌ناپذیری برای طرفین خواهد داشت.

  38. دریا گفت

    سلام آقای دکتر دوستم وقتی خودارضایی میکرد از پرده بکارت چیزی نمیدونسته انگشتشو داخل واژنش‌ یکم برده ولی تا ته نبرده ولی دیده خون اومده دیده پریود شده هیچ دردی هم حس نکرده این ممکنه پرده بکارتش‌ پاره شده باشه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      وارد کردن انگشت به داخل واژن منجر به آسیب به پرده بکارت خواهد شد.
      ضمنا توصیه کنید از خودارضایی، خودداری کنند، چراکه عوارض جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

    2. مم گفت

      سلام خسته نباشین
      میخواستم بدونم اگه پرده بکارت کمی آسیب ببینه پزشک میتونه تشخیص بده که بر اثر دخول هس یا نه و پرده بکارت ثبت میشه یا خیر

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        معمولا تشخیص اینکه آسیب ناشی از رابطه جنسی است یا سایر موارد قابل تشخیص است و گاهی هم قابل تشخیص نخواهد بود.
        کجا ثبت میشه؟

  39. ناشناس گفت

    سلام ببخشید من در سن ۱۲_۱۳ سالگی چند بار انگشت خودم را در واونم فرو کردن بیشتر از یک بند انگشت بود ولی نه درد داشتم نه خون ریزی الا ۱۴ سالمه برایم سخته به پزشک مراجعه کنم کمکم کنید از عواقبش خبر نداشتم 😭😭

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال آسیب با دخول انگشت وجود دارد و تنها راه تشخیص این اتفاق معاینه فیزیکی توسط متخصص زنان است.
      نگران نباشید، به احتمال زیاد آسیب وارده با انگشت از پارگی در اثر رابطه توسط پزشک قابل تمیز خواهد بود.

  40. پریسا گفت

    سلام آقای دکتر من وقتی که سنم کمتر بود راجب پرد بکارت اطلاعی نداشتم خود ارضایی کردم با یک انگشت و درد و خونریزی نداشتم و بعد اون دوبار نزدیک دو سه بار همین کار تکرار کردم الان که می‌خوام ازدواج کنم برای نامه سلامتی .متخصص متوجه این میشه که اگه من آسیبی دید پردم بخاطر خود ارضایی بود و اصلا رابطه جنسی در حد مالشم نداشتم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بستگی دارد، ممکن است مشخص شود.
      اما به طور قطعی این تفکیک تا چند هفته بعد از رویداد قابل تشخیص خواهد بود.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.