حقایقی درباره انجام خودارضایی و پارگی پرده بکارت دختران!

666 305,863
زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

باکره در واقع به کسی اطلاق می‌شود که هرگز رابطه جنسی همراه با دخول نداشته است. با این حال، باکرگی مفهومی است که می‌تواند توسط افراد مختلف به طور متفاوتی تعریف شود. برای زنان، مفهوم باکرگی اغلب با داشتن یک غشای دست نخورده به نام پرده بکارت که دهانه واژن را می‌پوشاند، مرتبط است.

یکی از سوالاتی که خیلی زیاد پرسیده می‌شود این است که آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می‌شود و آیا خود ارضایی دختران و پارگی پرده بکارت باهم مرتبط هستند؟ آیا انگشت کردن به پرده بکارت آسیب می‌زند؟ در این نوشته از مجله سلامت کیوان قصد داریم درباره این موضوع صحبت کرده و حقایق را برای شما روشن کنیم. حتما تا انتها با ما همراه باشید.

ارتباط خودارضایی و پارگی پرده بکارت

پرده بکارت یک بافت نازک کشسان است که دهانه واژن را می‌پوشاند. گاهی اوقات، افراد با بافت پرده بکارت بسیار کمی به دنیا می‌آیند و در برخی افراد دیگر این پرده می‌تواند کل دهانه را بپوشاند. معمولاً پرده بکارت در زنان دارای سوراخ کافی برای تخلیه خون پریود است.

بسیاری از زنان در اولین باری که رابطه جنسی واژینال دارند، پاره شدن پرده بکارت را تجربه می‌کنند. حتما بارها شنیده‌اید که پرده بکارت ممکن است در طول فعالیت‌های شدید روزانه مانند دوچرخه سواری، ورزش سنگین، اسب سواری یا ضربه به واژن پاره شود، اما باید بگوییم این اتفاق بسیار نادر است.

آیا خود ارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟

خودارضایی دختران بر باکرگی آنها تأثیری ندارد؛ اما یک نکته دارد، اگر خودارضایی دختر با مالش واژن باشد، پارگی پرده بکارت اتفاق نخواهد افتاد، اما قرار دادن اسباب بازی‌های جنسی یا انگشتان در واژن هنگام خود ارضایی معمولاً به پرده بکارت آسیب می‌زند. دخول شیء خارجی در برخی موارد می‌تواند باعث کشیده شدن پرده بکارت میشه. با این حال، زنان می‌توانند به مرور زمان به دلیل تغییرات هورمونی، بلوغ یا فعالیت‌های روزانه، کاهش تدریجی پرده بکارت را تجربه کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که وجود یا عدم وجود پرده بکارت نمی‌تواند باکرگی یک زن را تعیین کند. باید توجه داشت که مفهوم باکرگی یک باور اجتماعی یا فرهنگی است و مبنای علمی ندارد. برخی زنان با تمایل خود نسبت به انجام خودارضایی با تحریک قسمت خارجی یا وارد کردن اشیاء خارجی به داخل واژن اقدام می‌کنند. اما باید بدانید که خود ارضایی عوارض جبران ناپذیری اعم از عدم رسیدن به ارگاسم در رابطه جنسی، اعتیاد به خودارضایی و عدم تمایل به داشتن رابطه جنسی در آینده خواهد داشت.

آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟
آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟

آیا انگشت کردن باعث پارگی پرده بکارت می‌شود؟

پرده بکارت، دلایل و روش‌های مختلفی برای آسیب دیدن یا پاره شدن دارد. این پرده ممکن است از طریق فعالیت‌های مختلفی مانند انگشت کردن، رابطه دهانی یا خودارضایی کشیده یا پاره شود. با این حال، باید توجه داشت که این فرآیندها همیشه به همین نتیجه منتهی نمی‌شوند.

برخی از زنان ممکن است هنگام انگشت کردن، تنها مقداری آسیب را تجربه کنند و پرده بکارت آن‌ها به طور کامل پاره نشود. این آسیب‌دیدگی ممکن است باعث ایجاد احساس فشار یا ناراحتی شود، اما در هر صورت، شدت آن به فرد و وضعیت بدنی او بستگی دارد.

علاوه بر این، این نکته نیز قابل ذکر است که پرده بکارت همواره به عنوان یک علامت از باکرگی یا عدم باکرگی در نظر گرفته نمی‌شود، زیرا بسیاری از عوامل دیگر نیز می‌توانند بر آن تأثیر بگذارند. همچنین، شرایط جسمانی، ژنتیک و فعالیت‌های ورزشی ممکن است در وضعیت پرده بکارت تأثیر داشته باشند.

بنابراین، درک صحیح از پرده بکارت و نحوه آسیب‌دیدن یا پاره شدن آن، اهمیت زیادی دارد. به خصوص برای جوانان و افرادی که درباره جنسیت و روابط جنسی خود اطلاعات کسب می‌کنند، ضروری است که اطلاعات دقیق و علمی را دریافت کنند تا از برخی باورهای نادرست و سنتی جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

از کجا بفهمیم پرده پاره شده یا نه؟

پرده بکارت یک یا دو سانتی متر در داخل دهانه واژن قرار دارد. این پرده یک بافت نازک و هلالی شکل به رنگ گوشت شما است. تعیین دقیق و مشاهده پرده بکارت توسط خودتان اغلب دشوار است. پرده بکارت بین چین‌های بافت، لابیا و مو قرار دارد و همین مسئله پیدا کردن آن را دشوار می‌کند.

پرده بکارت از نظر ظاهری در زنان مختلف بسیار متفاوت است. برخی از زنان ممکن است بافت حداقلی از پرده بکارت داشته باشند. همچنین ممکن است زنان بدون اینکه بفهمند پرده بکارت خود را پاره کنند. می‌توانید به دنبال پرده بکارت خود بگردید، اما اگر نتوانستید محل چین خوردگی کوچک پوست را پیدا کنید، تعجب نکنید.

برای علائم نداشتن بکارت گاهی اوقات زنان ممکن است درد خفیف و خونریزی خفیف را به عنوان نشانه پارگی پرده بکارت در نظر بگیرند. با این حال، میزان کشش پرده بکارت در همه زنان یکسان نیست. همانطور که گفته شد، انواع مختلفی از پرده بکارت زنان وجود دارد که در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

اگر قبل از 22 سالگی باکرگی را از دست بدهید چه می‌شود؟

مفهوم باکرگی برای زنان از نظر فردی و فرهنگی می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد. برخی افراد ممکن است باکره بودن را معیاری برای عدم داشتن دخول در رابطه جنسی تلقی کنند. در حالی که برای دیگران، باکرگی ممکن است به معنای عدم تجربه هر نوع رابطه جنسی، از جمله رابطه دهانی باشد.

این تنوع در تفسیر باکرگی نشان‌دهنده‌ی تأثیر عوامل اجتماعی، مذهبی و فرهنگی بر نگرش‌ها و باورهای افراد است. علاوه بر این، این دیدگاه‌ها می‌توانند به طور قابل توجهی بر احساسات و رفتارهای جنسی زنان تأثیر بگذارند.

اگر شما می‌خواهید بدانید که آیا از دست دادن باکرگی قبل از ۲۲ سالگی تأثیر خاصی دارد یا نه، باید بگوییم که پاسخ به این سؤال پیچیده است. در واقع، از نظر علمی، از دست دادن باکرگی به خودی خود هیچ‌گونه پیامد منفی یا خاصی برای فرد ندارد. مهم‌ترین نکته این است که هر کسی باید درباره روابط جنسی خود با تفکر و آگاهی کامل تصمیم‌گیری کند.

تجربیات جنسی هر فرد باید براساس خواسته‌ها، احساسات و شرایط شخصی او شکل بگیرد و نباید تحت فشار اجتماعی یا تصوراتی که دیگران دارند، قرار گیرد. در نهایت، درک صحیح از مفهوم باکرگی و انتخاب‌های فردی می‌تواند به بهبود سلامت روانی و عاطفی کمک کند.

این یک تجربه منحصر به فرد برای زنان بالغ است که باکرگی خود را از طریق فعالیت جنسی توافقی از دست می‌دهند. اگر این تجربه در چارچوب درست، به طور ایمن با استفاده از کاندوم یا سایر اشکال محافظتی انجام شود، بر سلامت زن تأثیر نمی‌گذارد.

آیا خودارضایی روی پریود تاثیر می‌گذارد؟

خیر، خودارضایی بر چرخه قاعدگی زن هیچ تاثیری ندارد. بسیاری از زنان جوان برای کشف بدن خود و کشف تمایلات جنسی خود به خود ارضایی می‌پردازند. این کار یک فعالیت کاملاً منظم است و عادت ماهانه شما را به تأخیر نمی‌اندازد. خودارضایی بدون توجه به عوارضی که دارد، امن‌ترین راه برای یک زن برای تجربه ارگاسم است.

چرخه قاعدگی یک زن به هورمون‌های او بستگی دارد. زنان جوان اغلب به دلیل عدم تعادل هورمونی، چرخه‌های نامنظم دارند. رابطه جنسی نمی‌تواند باعث تغییر در هورمون‌های شما شود و از این رو نمی‌تواند بر قاعدگی شما تأثیر بگذارد. اگر زنی پریود نامنظم یا عقب افتادن پریود را تجربه کرد، باید با متخصص زنان خود مشورت کند تا در مورد علت آن بیشتر بداند.

آیا خودارضایی باعث عفونت می‌شود؟

این سوالی است که خیلی از زنان می‌پرسند. در جواب باید گفت بله امکانش وجود دارد، چرا که شما ممکن است در اثر تماس دستی یا وارد کردن اسباب بازی‌های جنسی و لوازم خودارضایی در واژن، عفونت و ویروس و باکتری که روی آنها وجود داشته را به بدن خود وارد کنید.

برای جلوگیری از عفونت، باید دست‌ها را به دقت بشویید و از لوازم تمیز و استریل شده استفاده کنید. و بعد از هر بار استفاده آنها را دوباره تمیز بشویید و استریل کنید. دستگاه تناسلی، به خصوص دستگاه تناسلی زنان، خیلی راحت می‌تواند دچار عفونت شود.

از علائم عفونت واژن می‌توان به سوزش، خارش، التهاب و عوارض پوستی اشاره کرد. برای تشخیص عفونت و یافتن درمان، باید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

آیا خودارضایی باعث لاغری می‌شود؟

از نظر علمی، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد خودارضایی به طور مستقیم می‌تواند باعث لاغری یا کاهش وزن شود. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که خودارضایی تأثیری بر شکل اندام یا وزن فرد ندارد. این عمل طبیعی یکی از جنبه‌های زندگی جنسی بسیاری از افراد است و در عین حال هیچ‌گونه عوارض جسمی خاصی برای کاهش وزن یا لاغری ندارد.

با این‌حال، تنها دلیلی که ممکن است خودارضایی بر وزن تأثیر بگذارد، اعتیاد به این عمل است. در صورت اعتیاد به خودارضایی، فرد ممکن است انرژی زیادی را صرف این کار کند، که باعث خستگی بدنی یا روانی شود. این خستگی می‌تواند منجر به کاهش فعالیت‌های روزمره، اختلال در خواب و کاهش تمایل به ورزش و فعالیت‌های بدنی شود.

این چنین تغییراتی در سبک زندگی می‌توانند به کاهش متابولیسم و در نتیجه افزایش وزن کمک کنند. همچنین، احساس گناه یا اضطراب ناشی از اعتیاد به خودارضایی نیز می‌تواند منجر به اختلالات غذایی یا عادات ناسالم دیگر گردد.

در نهایت، مهم است که افراد به رابطه‌ای سالم با بدن و نیازهای جنسی خود دست یابند. در صورت احساس نگرانی در مورد عادات جنسی یا سلامتی خود، مراجعه به یک مشاور یا متخصص بهداشت می‌تواند کمک‌کننده باشد.

آیا می‌خواهید بدانید چه نکات و توصیه‌هایی برای خود ارضایی دختران و بعد از آن وجود دارد؟در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از خودارضایی ایمن لذت ببرید:

  • اگر شکل خود ارضایی شما شامل هر شکلی از دخول است و پارگی بکارت برای شما اهمیتی ندارد، بهتر است بعد از آن ادرار کنید. این کار به جلوگیری از انواع عفونت‌های دستگاه ادراری کمک می‌کند زیرا مجرای ادرار در بالای دهانه واژن قرار دارد.
  • اما اگر شکل خودارضایی شما شامل دخول نمی‌شود و از طریق تحریک کلیتوریس انجام می‌شود، احتمال ابتلا به عفونت خیلی کمتر است.
  • اگر از اسباب بازی جنسی استفاده می‌کنید، همیشه به یاد داشته باشید که قبل و بعد از استفاده آن را تمیز کنید. این کار از تجمع باکتری‌هایی که می‌توانند منجر به عفونت شوند جلوگیری می‌کند. (1)

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

نگرانی در مورد پارگی پرده بکارت به خصوص در کشورهایی که هنوز سنت‌ها و باورهای اسلامی در آنها پابرجاست، همواره وجود داشته است. در این نوشته از مجله سلامت کیوان سعی کردیم درباره موضوع خودارضایی و پارگی پرده بکارت توضیح دهیم. فراموش نکنید که بسیاری از باورهای رایج اشتباه و گمراه‌کننده است. مطالعه و آگاهی همیشه می‌تواند به شما کمک کند که واقعیت را از شایعات و خرافات تشخیص دهید. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به شما کمک کند.

علائم پاره شدن پرده بکارت چیست؟

پارگی پرده بکارت ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد. گاهی اوقات خونریزی رخ می‌دهد. این خونریزی ممکن است چند قطره باشد یا بیشتر. گاهی درد خفیف تا شدید وجود دارد ولی در کل درد یا خونریزی معیار مناسبی برای تشخیص پارگی پرده بکارت نیست و این اتفاق باید با معاینه پزشک بررسی شود.

آیا پاره شدن پرده بکارت همیشه با خونریزی همراه است؟

خونریزی دلیلی بر داشتن یا نداشتن پرده بکارت نیست. همچنین وجود خونریزی لزوما به این معنی نیست که پرده بکارت پاره شده است. این خونریزی می‌تواند به دلیل سفتی ماهیچه‌های واژن، عدم انعطاف کافی، ورود سخت و خشن و یا سایش واژنی باشد. بنابراین نبود خونریزی در مقاربت اولیه نشانه نداشتن پرده یا پاره نشدن پرده نیست.

پرده بکارت ارتجاعی چیست؟

بافت پرده‌ای که به پرده بکارت ارتجاعی مشهور است به اندازه کافی انعطاف‌پذیر بوده و به خاطر همین خاصیت ارتجاعی و کشسانی زیاد، هنگام ورود جسم خارجی (آلت مردانه) دچار پارگی نمی‌شود ولی با دخول آلت تناسلی ساییدگی‌هایی در اطراف پرده بکارت ایجاد می‌شود.

منبع bebodywise
666 نظر
  1. نا شناس گفت

    سلام من ۱۳ سالمه و با انگشت داخل واژنم کردم کمی خون دیدم اما دردی احساس نکردم آیا امکان پارگی پرده بکارت است

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام
      بله احتمال آسیب هست.

  2. ن گفت

    سلام من فقط نوک انگشتمو داخل واژن کرده ام ممکن است پرده ام پاره شده باشد . خواهش می کنم جواب بدبد

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      هایمن در حدود 1 الی 2 سانتی ورودی واژن قرار دارد.
      امکان اظهارنظر نیست و باید معاینه شوید، اما خیلی جای نگرانی نیست.

  3. صدیقه گفت

    سلام وقت بخیر
    من دیروز با ویبراتور خود ارضایی کردم بین دوره ی پریودم بود ولی دیگه خونی ندیدم،
    بعد ویبراتور رو هم وارد بدنم نکردم
    امکان پارگی پرده وجود داره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر داخل واژن نکردید به هایمن آسیبی وارد نشده است.
      سعی کنید از انجام خودارضایی به خصوص با این اشیاء خودداری کنید، چراکه منجر به عوارض جبران‌ناپذیری در آینده برای شما خواهد شد.

  4. ف گفت

    سلام خسته نباشید خودارضایی با بالشت باعث پارگی بکارت میشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بدون دخول به پرده بکارت آسیب وارد نخواهد شد.
      توصیه می‌شود حتی‌الامکان از انجام خودارضایی پرهیز کنید.

  5. HH گفت

    سلام
    من متاسفانه به مدت۴ ساله که درگیر خودارضایی هستم به صورت مالشی از طریق کلیتوریس
    در طول این ۴ سال خیلی کم پیش میومد مثلا سالی یک بار که من بعد از خود ارضایی رگه خون میدیدم بعد از انجامش

    این دو هفته اخیر من شرایط روحی خوبی نداشتم و متاسفانه به صورت مکرر این کارو انجام میدادم
    و الان یک هفته هستش که من هر موقع دسشویی میرم رگه های خون می بینم و قطع نشده
    آیا ممکنه که آسیبی به پرده وارد شده باشه ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      به دلیل انقباضات رحمی یا بقایای خون پریود ممکن است بعد از خودارضایی، قطرات خون مشاهده کنید.
      سعی کنید انجام خودارضایی را کاهش دهید و از انجام آن پرهیز کنید.
      بدون دخول امکان آسیب به هایمن وجود ندارد.
      اگر این علائم ادامه دار بود به متخصص زنان مراجعه کنید.

  6. ژيلا گفت

    سلام خستە نباشید من خیلی نگرانم
    سرسرە بازی در استخر باعث اسیب بە بکارت میشە؟
    لطفا جواب بدید من سالی چند بار میرم استخر و شیرجە و پرش سوزنی انجام میدم همچنین سرسرە بازی میکنم و اون سرسرە ما را پرت میکنە وسط اب امكانش هست پرده بکارت اسیب دیدە باشد؟؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      به طور کلی امکان آسیب به هایمن با برخورد فشار آب وجود ندارد و این احتمال بسیار کم است.
      جهت رفع نگرانی می‌توانید معاینه شوید.

  7. P گفت

    سلام ببخشید آیا خودارضایی و بعدش یبوست میتونه به بکارت آسیب بزنه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خودارضایی مالشی و بدون دخول به پرده بکارت آسیب وارد نخواهد کرد.
      یبوست نیز خیر.

      1. Raha گفت

        اقای دکتر اگه ب اندازه یک یا دوبند انگشت وارد واژن بشه بدون خونریزی احتمال داره پرده پاره شده باشه؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        هایمن در حدود 1 یا 2 سانتی ورودی واژن قرار دارد و با دخول انگشان ممکن است آسیب وارد شود.
        به زور کامل پاره نخواهد شد، اما می‌توانید معاینه شوید.

  8. . گفت

    سلام وقت بخیر،،،من خودارضایی داشتم و موقع خودارضایی خارش توی قسمت بیرونی احساس کردم و یه مقدار ناخن دارم و روی همون سطح بیرونی رو خاروندم،،،بعد دیدم خون اومده،،یعنی پردم آسیب دیده؟؟تو رو خدا جوابمو بدین😭😭

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر اگر دخول نداشتید به هایمن آسیب وارد نشده است.
      احتمالا به قسمت خارجی واژن آسیب وارد کردید. نگران نباشید.

      1. . گفت

        نه نه اصلا داخل خود واژن کاری انجام ندادم،،،فقط همین قسمت بیرونی که خارش داشت،،یعنی الان زخم شده؟باید چیکار کنم؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        نگران نباشید.
        نیاز به انجام کاری نیست. آن قسمت را دستکاری نکنید تا ترمیم شود.

  9. arl گفت

    سلام‌‌ چنروز پیش با دوست پسرم رابطه داشتم انگشتشو کامل وارد واژنم کرد(خیلی زیاد اینکارو کرد)ولی خونی نیومد ازم فقط یکم درد دارم و ادرار خونی ممکنه پردم پاره شده باشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله پرده بکارت شما آسیب دیده است.

  10. نگین گفت

    پاره شدن پرده بکارت وقتی آزمایش میدیم مشخص میشه با انگشت بوده یا رابطه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیلی دقیق مشخص نیست، اما اگر آسیب جزئی باشد قابل تشخیص است.

  11. .. گفت

    سلام وقت بخیر ..
    ببخشید من وقتی که خود ارضایی میکردم با دستم .. ازم خون اومده، این یعنی اینکه پردمو از دست دادم؟😟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر انگشت خود را وارد واژن نکردید آسیبی هم به پرده بکارت وارد نشده.
      ممکن است خون پریودی شما بوده است اگر در نزدیکی سیکل یا بعد سیکل بودید.

      1. .... گفت

        سلام
        من بعد از پریودم که صبحش خوب شده شده بودم فشار آب زیاد به واژنم خورد و بعد خونریزی داشتم . اگر میشه بهم بگید چه اتفاقی افتاده

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        با فشار آب، به هایمن آسیب وارد نخواهد شد و احتمالا بقایای خون پریودی را با ترشحات تحریک تجربه کردید. نگران نباشید.

  12. ندا گفت

    سلام وقت بخیر
    من امروز با خواهرم دعوام شد و اون با پاش محکم زد به جای خصوصیم من امروز پریود بودم ممکنه پردم پاره شدا باشه؟
    لطفا جواب بدید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ضربه شدید و مستقیم به واژن ممکن است به پرده بکارت آسیب وارد کند اما احتمال آن کم است.

  13. بی نام گفت

    شلام ببخشید پرده بکارت من یه حالت یه لایه دور یک سوراخ که پایین این لایحه به شکل بیضی از اون سوراخ فاصله داره بعد ترشحات از اون میاد بیرون
    بعد من همین الکی یه احساس بدی گرفتم که نکنه پاره شده باشه بعد رفتم نگاه کردم وقتی قبلا به خودم فشار می‌آوردم مثل همون چیزی که میری دستشویی کنی فشار برای خارج شدن مدفوع به خودن فشار می‌آوردم یه ذره سوراخش معلوم میشد ولی این دفعه که این کارو کردم البته بعد از چند بار معلوم شد سوراخش بزرگتر بود از قبل آیا مشکلی داره؟؟ من هیچ گاری نکردم نه چیزی فرو کردم هیچ ولی یه ذره بزرگتر بود ولی دقیقا مثل قبل بود

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر دخول نداشتید و چیزی وارد واژن نکردید، احتمال آسیب وجود ندارد.
      نگران نباشید.

  14. هیییی گفت

    سلام وقت بخیر
    من وقتی دو سالم بود سنگ کلیه داشتم و به دهانه ی واژنم آمپول زدن امکان پارگی هایمن وجود داره؟؟؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      مشخص نیست اما بعید است.

  15. Tyiku گفت

    سلام من چند بار با فشار آب زیاد خود ارضایی کردم یه بارم آب با فشار وسط واژنم خورده
    امکان پارگی پرده هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر.

  16. طیبه گفت

    با عرض سلام خراش در پرده بکارت حلقوی ارتجاعی ساعت ۷ترمیم میشود یا نه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خود به خود که خیر.
      اگر خیلی مهم است و عوارض را می‌پذیرید به پزشک جهت ترمیم مراجعه نمائید.

      1. طیبه گفت

        تو نامه سلامت خراش هم قید می‌شود ،نوع پرده بکارت حلقوی ارتجاعی هست؟اگر ترمیم نکنم مشکلی پیش نمیاد با تشکر

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        مشخص نیست.
        مشکلی که خیر پیش نخواهد آمد، با همسر آینده خود در این‌باره صحبت کنید.

  17. ناشناس گفت

    سلام خسته نباشید من از طریق وارد کردن شی خارجی خود ارضایی کردم اگر دکتر من را معاینه کند میداند که رابطه جنسی نداشته ام برای ازدواج مانع نمیشود؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      مشخص نیست.

  18. Ffff گفت

    میگم من بدون دست زدن به اندام خصوصیم ارضا میشم یعنی من.وقتی باهامو روی هم می‌زارم ارضا میشم آیا امکان داره پردم پاره شده باشه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام
      خیر
      سعی کنید از انجام خودارضایی پرهیز کنید.

    2. kkkkk گفت

      سلام من نزدیک 3 ساله به این عمل تقریبا معتاد شدم و دارم سعی میکنم ترکش کنم ولی همش وحشت اینو دارم که نکنه پردم پاره شده باشه.. تا الان هیچ شیئی داخلش نرفته و از طریق بیرون بوده ولی چندین بار با آب اینکارو انجام دادم با فشار تقریبا ملایم و تا الان خونیم نیومده ایا امکان پاره شدن پرده هست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        در این شرایط امکان پارگی پرده بکارت وجود ندارد.

  19. نازنین گفت

    سلام .
    وقت بخیر .
    من چندباری خودارضایی داشتم با وارد کردن اجسام خارجی به واژن .
    اولین باری که انگشتم رو وارد واژنم کردم هیچ مانعی وجود نداشت و راحت وارد شد . بعد از اون هم خونریزی نداشتم .
    باز هم امکان پارگی پرده وجود داره ؟
    تونستم پرده مو با آینه ببینم . سوراخ بود ولی نمیدونم که از قبل بود یا نه …
    ممنون میشم راهنماییم کنید …

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله پرده بکارت شما آسیب دیده است.
      خودتان هم نمی‌توانید شتخیص دهید. تنها با معاینه پزشک زنان، نوع و پارگی بکارت مشخص می‌گردد.

  20. نن گفت

    سلام ببخشید با نشستن روی دست طوری که انگشتان روی لابیا مینور و واژن قرار بگیرد امکان آسیب به پرده هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر انگشت وارد واژن نشده باشد خیر احتمال آسیب وجود ندارد.

  21. ب گفت

    موقع خود ارضایی به خود فشار می آوردم و احساس‌ فشار در واژن میکردم آسیب به پرده بکارت میشود؟ بدون ورود شی خارجی ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر بدون دخول آسیبی وارد نخواهد شد.

  22. بدون نام گفت

    سلام خسته نباشید _ من ۳ ساله با دختری حرف میزنم _و عاشقشم _ ولی تازه فهمیدم خودارضایی می‌کنه و حتی بهم گفته که هنگام خودارضایی انگشت می‌کنه واژن ،_ میترسم بکارت خود را از دست بده _ بهش هم میگم ناراحت میشه _ چیکار میشه کرد اینو فهموند که ن خودارضایی کنه و ن انگشت کنه . چیکار میشه کرد و از کجا بدونم بکارتش پاره نشده ؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      شما چرا می‌ترسید بکارتشون رو از دست بدن. اگر برای خودشان مهم باشد انجام نمی‌دهند.
      بهشون بگین عوارض زیادی داره خودارضایی. علاوه بر عوارض روحی، مشکل عدم ارضا شدن با دخول هنگام رابطه جنسی نیز یکی از مواردی است که خانم‌های دچار آن خواهند شد.
      شما نمی‌توانید تشخیص دهید، با معاینه متخصص زنان یا ماما قابل تشخیص خواهد بود.

  23. مینوسا گفت

    سلام خواهش میکنم منو راهنمایی کنید کسی نیست ازش سوالمو بپرسم
    من وقتی ۵.۶ ساله بودم مورد تعرض قرار گرفتم
    اون شخص من رو روی پاش نشانده بود و به واژنم دست میزد ناگهان برای یک لحظه احساس درد و سوزش کردم و اون شخص از ترس دیگه به من دست نزد اما خونریزی نداشتم تا جایی که یادمه
    ممکنه بکارتم را از دست داده باشم؟ یا شاید فقط آسیب دیده
    خ یای نگرانم ممکنه انگشتش را وارد واژن کرده باشه یا بچه ۵.۶ ساله تحمل ندارد و اگر چنین اتفاقی بیوفته علامت دارد؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بسیار از این اتفاق متاسفیم.
      درواقع نمی‌توانیم بگوییم آن زمان چه اتفاقی افتاده. اما احتمال آسیب کم است، جهت اطمینان می‌توانید توسط متخصص زنان یا ماما معاینه شوید.

  24. . گفت

    سلام وقت بخیر ببخشید من از روی پتو و لباس زیر و شلوار خودارضایی کردم و بعدش دستشویی رفتم و یبوست شدید داشتم و چون چراغ دستشویی خاموش بود متوجه نشدم که بعد از خودارضایی ازم خون رفته یا نه
    ممکنه خودارضایی با پتو و از روی لباس و بعدش یبوست به بکارت آسیب بزنه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر،
      دخولی انجام ندادید که به بکارت آسیب وارد نشده است.

  25. K گفت

    سلام
    ۱ _من قبل پریود درد مثانه داشتم و دستم و انگشت ها رو روی واژن و لابیا مینور می‌گذاشتم و مینشستم و از پرده بکارت خبری نداشتم امکان آسیب به پرده هست؟
    ۲_امکان آسیب به پرده بکارت با فشار آوردن به خود هنگام خود ارضایی هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بدون دخول انگشان به وازن امکان آسیب به پرده بکارت وجود ندارد.

  26. خانم گفت

    سلام .من ۱۱ ساله ام . من بیش از ۲۰ یا ۳۰ بار خود ارضایی کردم با فرو گردن آرام انگشت در واژن‌ . آیا بکارتم آسیب دیده؟
    خیلی نگرانم مادرم اگه بفهمه میکشه منو

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      با دخول انگشتان یا اشیا خارجی به داخل واژن، هایمن آسیب خواهد دید.
      به غیر از دست دادن پرده بکارت، خودارضایی دارای عوارضی است که بهتر است از انجام آن خودداری کنید.

  27. g گفت

    سلام وقتتون بخیر
    ایا حمام رفتن در دوران پریودی مشکل دارد؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      باورهای قدیمی بر مضر بودن استحمام در دوران پریودی تاکید داشتند.
      اما حمام رفتن در پریودی از نظر علم امروز مشکلی ایجاد نخواهد کرد و با رعایت برخی موارد و اصول بهداشتی، مفید هم خواهد بود.

  28. Mahsa گفت

    سلام من شب موقعی که خواب بود یکی از روی شلوار یه انگشت فروه کرد تو واژنم البته انگشت کامل نرفته من خواب بیداری بودم ولی زود بیدار شدم و هیچ خون ریزی نداشتم فقط بعد اون یه ذره درد دارم و خیلی حساس شدم به نظر شما پرده آسیب رسیده ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر با این شرایط بعید است به هایمن آسیب وارد شده باشد.
      انگشت باید کاملا وارد واژن شده باشد تا آسیب ببیند.
      نگران نباشید.

  29. اندیشه نمیکنم گفت

    سلام وقت بخیر بفرمایید که اگه خودارضایی در کمتر از ۱۴سال باشه و این موضوع قبل از ازدواج واز پارکی واژن مطمعن باشیم با سنت های پابرجا چیکار میشه کرد؟آیا آزمایش ها نشون دهنده ی خودارصایی با رابطه جنسی هست؟یامانع برای ازدواج میشه برای اون فرد؟بطورکلی پارگی مطمعن واژن برای دختردر خودارضایی با این سنت هاراه حلی داره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      برای اصلاح سنت از خودمان باید شروع کنیم.
      خیر نداشتن پرده بکارت مانعی برای ازدواج نیست.
      با همسر آینده خود صحبت کنید و صداقت را اساس رابطه قرار دهید.

    2. Tyiku گفت

      سلام وقت بخیر من چند وقت پیش با فشار آب خود ارضایی کردم و فشار آب یهو به وسط رحمم خورد
      امکان اینکه پردم رفته باشه هست؟
      الآنم لای رحممو باز میکنم یه چیزی حالت گوشته وجود داره که پایین اون باز شده یعنی پرده ندارم ؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر.

  30. اندیشه نمیکنم گفت

    و اگه پرده پاره شده باشه و این سنت پابرجا تو آزمایش مانع ازدواج دختر باشه چیکار باید کرد قبل از ازدواج و این با خود ارضایی باشه تو آزمایش مشخص میشه که توسط شیعی بوده یا نه و به مشکل میخوره؟

  31. . گفت

    سلام ببخشید اگ دستمال کاغذی کامل وارد واژن بشه امکان داره پرده بکارت پاره شده باشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر دستمال را با دست به صورت کامل وارد واژن کردید احتمال آسیب وجود دارد.

    2. عسل گفت

      سلام وقت بخیر
      من ۱۵ سالمه و دو سه بار از روی نادونی انگشت وسطیم رو تا ته داخل واژنم کردم و هیچ درد یا خونریزی ای ندیدم و بعد از اون هم عفونت کمی دارم و هم خون پریودم کمتر شده ینی هایمنم رو از دست دادم؟؟؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بله به پرده بکارت خود آسیب وارد کرده اید.
        ممکن است هایمن شما از نوع ارتجاعی باشد که بدون درد و خونریزی پاره می‌شود.

  32. هعی گفت

    سلام من دخترم ۱۸ سالمه من خود ارضایی داشتم خیلی محکم وبا فشار مالیدم ولی چیزی نکردم تو واژنم ولی بعدش خون آمد تا پنج ساعت الانم میاد یعنی پریود شدم ؟؟؟لطفا جواب بدین خیلی ناراحتم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خونریزی ناشی از پارگی پرده بکارت زیاد نخواهد بود و اگر در دوره نزدیک پریود خود هستید، احتمال خیلی زیاد پریود شده‌اید.
      توضیه می‌شود حتی الامکان از انجام خودارضایی پرهیز کنید.

  33. Hml گفت

    سلام ببخشید میشه ی راهنمایی کنید من نوجوان هستم.
    من دو سه باری انگشتمو وارد کردم داخل و رفت توش فک کردم پردم پاره شده ولی به دکتر ک مراجعه کردم گف پردتون سالمه و مشکلی نیس این ک انگشت داخل میشه برای چیه ؟؟ ممکنه پرده دور باشه از واژن ؟؟اک راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ممکن است پرده بکارت شما از نوع ارتجاعی یا حلقوی باشد.

  34. ناشناس گفت

    سلام وقتتون بخیر
    ایا به غیر از دخول امکان پاره شدن پرده بکارت هست؟ مثلا ممکنه با فعالیتایی مثل دوچرخه سواری، ورزش های سنگین و… پاره بشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بعید است.

  35. Sarina گفت

    سلام وقت بخیر منالان تو ی سایتی دیدم ک نوشته بود با خود ارضایی پرده بکارت از بین میره من فقط با مالوندن خودم ب پتویی جیزی خودارضایی میکنمآیا پرده بکارتم از بین رفته و خیلی وقته ترک کردم😔

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      به اطلاعات غیرعلمی و غیرمنطقی اعتنایی نکنید.
      نگران نباشید؛ بدون دخول انگشتان یا شیء خارجی به داخل واژن، پرده بکارت از بین نخواهد رفت.
      خوشحالیم که توانسته‌اید خودارضایی را ترک کنید. با آرزوی سلامتی.

  36. مریم گفت

    سلام وقت بخیر با مالش نقطه کلیتوریس ممکنه به پرده بکارت آسیب برسه؟
    واینکه اگر از پودر بهداشتی برای از بین بردن موهای رائد استفاده بشه بازم امکان از دست دادن پرده بکارت هست یا نه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      با دخول، پرده بکارت آسیب خواهد دید که در شرایط ذکر شده صورت نخواهد گرفت.

    2. Samira گفت

      سلام وقت بخیر پارتنر من یکبارچند ماه پیش انگشتش رو کامل وارد کرد اما هیچی خون نیومد
      ولی اینبار یک روز بعد از اتمام دوران پریودی که رابطه جنسی همراه با دخول انجام دادیم خون اومد کم اما ۲ روز ادامه داشت
      ایا پرده الان پاره شده؟یا بخاطر این بوده که یک روز بعد اتمام پریودی بوده؟
      چون اون دفعه با انگشت اصلا خون نیومد

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        آسیب کامل بعد از رابطه جنسی رخ داده، اما خونریزی ناشی از پارگی نیز تا دو روز ادامه‌دار نخواهد بود.
        احتمالا مربوط به همان پریودتان بوده است.

  37. هستم گفت

    سلام ببهشید اقای دکتر من از روی شلوار با ی انگشت بخاطر خارش واژن باعث شدم یکمی از انگشتم فرو برع داخل بعد از اون روی شورتم رو همون قسمت تکه ی گوشت پوست نازک خونی بود میتونه پرده بکارتم باشه؟
    باید جیکار کنم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      کامل که انگشت را وارد واژن نکردید.
      بعید است آسیب وارد شده باشد.
      برای بررسی می‌توانید معاینه شوید توسط متخصص زنان

  38. Jessi گفت

    سلام ببخشید من یک سوال داشتم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.
    من نوجوان هستم چندین بار با آب فشار زیاد اما با فاصله دور این کار رو کردم و در دوران پریود انجام بشه مثلا روز سوم چه مشکلاتی در آینده خواهد داشت؟ امکان آسیب به پرده بکارت هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      به پرده بکارت آسیب وارد نشده. اما انجام خودارضایی عوارضی خواهد داشت که بهتر است از انجام آن پرهیز کنید.
      عوارضی مانند عدم تمرکز، احساس گناه، عدم ارضا شدن با رابطه جنسی و … که در مقاله مربوطه کاملا شرح داده‌ایم.

    2. مریم گفت

      سلام وقت بخیر ببخشید پرده بکارت دقیقا کجا قرار داره ؟داخل اون سوراخ پایینهست؟وقتی بین لابیاها نگاه میکنم یه چیز گوشتی بزرگ شاید چند سانتی هست پس اون چیه ؟ممنون میشم پاسخ بدید .من خودارضایی داشتم اما فقط در همون قسمت برآمده داخل اون سواراخ چیز نکردم ..

  39. پ گفت

    سلام من تقربیا دو سال بود که خود ارضایی میکردم و انقباضات در واژن احساس می‌کردم ولی چیزی وارد واژن نکردم ممکنه پرده آسیب دیده باشه؟ یا به ارگاسم رسیدن هم میتونه آسیب زده باشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر بدون دخول به هایمن آسیبی وارد نخواهد شد.
      سعی کنید از انجام خودارضایی خودداری کنید.

      1. Fahim گفت

        آیا بدون دخول در خود ارضایی خونریزی رخ بدهد به پرده بکارت آسیب نمی رسد.

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام
        خیر.

  40. نگین گفت

    سلام اگر جسم خارجی رو وارد پرده کنیم و خونریزی و درد نداشته باشیم،پرده پاره نشده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      برخی از انواع پرده بکارت بدون درد و خونریزی پاره می‌شوند.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.