هر رنگ پریود نشانه چیست؟ کدام رنگ خون پریود خطرناک است؟

28 312,807
زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

چرخه قاعدگی و جزئیات مربوط به آن، یکی از چیزهایی است که زنان هر ماه چند روزی با آن درگیرند. هر زنی از آغاز پریود شدن تا زمان یائسگی، ممکن است تغییرات زیادی را در قاعدگی خود مشاهده کند. از اختلال در نظم قاعدگی گرفته تا درد پریود و تغییر در میزان خونریزی. یکی از مسائلی که در مورد پریود بارها مورد سوال بانوان قرار گرفته، رنگ پریود است. اینکه هر رنگ خون قاعدگی چه معنایی دارد؟ انواع رنگ قاعدگی چیست؟ هر رنگ خون پریودی نشانه چیست؟ و این رنگ پریود درباره سلامتی چه می‌گوید؟

بدیهی است که اتفاق روتینی مثل پریود و جزئیات مربوط به آن بتواند دغدغه بسیاری از بانوان باشد. در ادامه این نوشته قصد داریم درباره رنگ پریود به طور کامل صحبت کنیم. اگر این مسئله جزو نگرانی‌‌های شما هم هست، تا پایان این نوشته با ما همراه باشید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

پریود چیست و چطور اتفاق می‌افتد؟

پیش از آن که درباره رنگ پریود و تفسیر آن حرف بزنیم، باید اول این اتفاق را به طور دقیق بشناسیم. اینکه خونریزی چرا و چگونه اتفاق می‌افتد؟ دوران قاعدگی که با نام‌های عادت ماهانه و پریود هم شناخته می‌شود، خونریزی ماهیانه‌ای است که برای خانم‌ها اتفاق می‌افتد. در دوره پریود، دیواره رحم یا آندومتر، ریزش کرده و به صورت خون از دهانه رحم خارج می‌شود. این خونریزی گاهی همراه با لخته‌های خون است. در واقع خونی که خارج می‌شود، ترکیبی از خون و بافت رحم است. گاهی حتی در این خونریزی، ممکن است لخته‌ای مانند تکه گوشت دیده شود که معمولا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. بیشتر بخوانید: علت لخته خون پریود

سیکل قاعدگی طبیعی از حدود 24 تا 38 روز است و قاعدگی اغلب بین سه تا هفت روز طول می‌کشد. سن شروع پریود در خانم‌ها متفاوت است، اما به طور میانگین از دوازده سالگی آغاز می‌شود. دوره پریود علاوه بر خونریزی و درد جسمانی، با تغییرات روحی نیز همراه است، تغییراتی مثل غم و اندوه، اضطراب، حساسیت و خشم.

انواع رنگ پریود

در دوران قاعدگی، یکی از نکات مهمی که زنان باید به آن توجه کنند، رنگ خون پریود است. این موضوع می‌تواند اطلاعات ارزشمندی درباره سلامت بدن شما ارائه دهد. اما اگر در طول این دوره با رنگ‌های متفاوتی روبرو شدید، نیازی به نگرانی نیست. خون قاعدگی همیشه نباید رنگ قرمز روشن داشته باشد و تغییر رنگ آن به تنهایی نشانه‌ای از بروز مشکلات نیست.

رنگ خون پریود می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله هورمون‌ها، تغییرات رژیم غذایی، و حتی استرس باشد. در واقع، برخی از زنان ممکن است در طول دوره قاعدگی خود رنگ‌های متنوعی از خون را مشاهده کنند که می‌تواند شامل رنگ‌های تیره‌تر یا روشن‌تر باشد. این تنوع رنگ معمولاً نشان‌دهنده‌ عملکرد طبیعی بدن است، هرچند برخی تغییرات رنگی ممکن است نیاز به ارزیابی و بررسی بیشتری داشته باشد.(1)

در نهایت، آگاهی از انواع رنگ‌های خون پریود می‌تواند به شما کمک کند تا نسبت به بدن خود حساس‌تر باشید و در صورت نیاز به مشاوره پزشکی، اقدام کنید. انواع رنگ‌های خون پریود شامل:

انواع رنگ پریود
انواع رنگ پریود

خون پریود قرمز روشن

رنگ روشن خون از تازه بودن آن حکایت می‌کند. در واقع این خون خیلی سریع از رحم عبور کرده و خارج شده است. خون قرمز روشن معمولا در آغاز پریود دیده می‌شود. زمانی که خونریزی با درد پریود همراه است. در هر صورت، این رنگ خون کاملا طبیعی است و جای هیچ نگرانی ندارد.

خون پریود صورتی رنگ

خون به رنگ صورتی گاهی در ابتدا یا انتهای قاعدگی دیده می‌شود. این رنگ خون می‌تواند ناشی از یک اختلال هورمونی باشد و نیازمند بررسی توسط پزشک است. گاهی ممکن است به صورت لکه، بین سیکل قاعدگی و یا بر اثر ایجاد خراش در واژن حین رابطه جنسی، این خون مشاهده شود. در این مواقع، خون با ترشحات واژن ترکیب شده و به رنگ صورتی درآمده است.

اگر لکه خون صورتی در دوران بارداری دیده شود ممکن است نشانه سقط جنین باشد و باید به پزشک مراجعه شود. عوامل دیگری مثل کاهش وزن، کم خونی و رژیم غذایی بد نیز می‌توانند دلیلی بر صورتی شدن خون قاعدگی باشند.

خون پریود نارنجی رنگ

نارنجی بودن خون معمولا نرمال نیست و باید علت آن توسط پزشک بررسی شود. خون نارنجی پریود معمولا به وجود عفونت باکتریایی در واژن اشاره دارد. این عفونت ممکن است به هر دلیلی ایجاد شده باشد. در صورت مشاهده خون نارنجی، بهتر است بیشتر دقت کنید و اگر علائم دیگری از عفونت، مثل خارش واژن یا بوی بد واژن را در خود دارید، حتما برای درمان اقدام کنید. عفونت واژن با استفاده از داروهای آنتی بیوتیکی که پزشک تجویز می‌کند، قابل درمان است.

خون قرمز تیره یا قهوه ای رنگ

هرچه خون بیشتر در رحم بماند رنگ تیره‌تری می‌گیرد زیرا در این مدت اکسید می‌شود و تغییر رنگ می‌دهد. در مواردی، دیدن این رنگ پریود ممکن است نشانه‌ای از به هم خوردن تعادل استروژن و پروژسترون باشد و یا به وجود فیبروم رحم اشاره کند. بنابراین باید از لحاظ اختلال هورمونی و سلامت رحم مورد بررسی و آزمایش قرار بگیرید.

پریود قهوه ای در روز اول

علت خونریزی کم و قهوه ای در پریود در بیشتر موارد نشانه خروج خون مانده است. در روز اول پریود ممکن است خون قهوه ای و تیره‌تری از واژن خارج شود و این خون قهوه ای پریود کاملا طبیعی است. خون پریود قبل تا شروع قاعدگی در رحم مانده و اکسید شده و طبیعی است که در روز اول رنگ تیره داشته باشد. بنابراین جای نگرانی ندارد.

لکه بینی قهوه ای در بارداری

خون قهوه ای به صورت لکه بینی می‌تواند از علائم اولیه بارداری باشد. به این خون خونریزی لانه گزینی گفته می‌شود. این لکه بینی لانه گزینی معمولا ده تا چهارده روز بعد از لقاح دیده می‌شود. در برخی موارد نیز، لکه بینی قهوه ای یا خونریزی قهوه‌ای در دوران بارداری ممکن اسن نشانه سقط جنین یا حاملگی خارج رحم باشد.

بانوان باردار در صورت مشاهده لکه خونریزی قهوه ای باید حتما به پزشک متخصص خود مراجعه کنند تا علت خونریزی مشخص شود.

خون پریود خاکستری رنگ

خون خاکستری معمولا نشانه‌ای از عفونت است. عفونتی که در نتیجه به هم خوردن تعادل باکتری‌های واژن ایجاد شده است. اگر رنگ پریود خاکستری را تجربه می‌کنید و همچنین علائم دیگری مثل خارش یا سوزش واژن، سوزش ادرار و یا بوی بدی مثل بوی ماهی را دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید. (2)

خون پریود سیاه رنگ

خیلی از خانم‌ها با دیدن خون سیاه وحشت می‌کنند اما در بسیاری از موارد این رنگ خون جای نگرانی ندارد. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم خون در اثر ماندن در رحم اکسید شده و تیره‌تر می‌شود. حتی ممکن است در آغاز یا در طول دوران قاعدگی شاهد دانه‌های سیاه مانند قهوه در خون خود باشید.

در موارد نادر ممکن است خون سیاه نشانه‌ای از وجود انسداد واژن باشد. اگر خون سیاه را زیاد مشاهده می‌کنید و این موضوع شما را دچار اضطراب کرده، بهتر است توجه کنید که آیا علائمی مثل بوی بد، تب، مشکل دفع ادرار و یا خارش را در خود می‌بینید یا خیر. در صورت مشاهده این علائم برای بررسی و حصول اطمینان به پزشک مراجعه کنید.

رنگ خون پریود
رنگ خون پریود

کدام رنگ خون پریود خطرناک است؟

رنگ خون پریود می‌تواند اطلاعات مهمی درباره سلامت عمومی یک زن ارائه دهد. به طور خاص، رنگ‌های غیرمعمول مانند نارنجی تیره معمولاً می‌توانند نشانه‌هایی از وجود عفونت باشند. در صورت مشاهده چنین رنگ‌هایی، توصیه می‌شود فرد به سرعت به پزشک مراجعه کند و تحت آزمایش‌های لازم و معاینه قرار گیرد. این اقدام به شناسایی سریع‌تر مشکلات و پیشگیری از عوارض جدی‌تر کمک می‌کند.

از سوی دیگر، رنگ‌های طبیعی خون پریود شامل قرمز، قهوه‌ای و گاهی سیاه هستند. رنگ قرمز معمولاً نشان‌دهنده خون تازه و فعال است در حالی که رنگ قهوه‌ای می‌تواند نشانه‌ای از خون قدیمی‌تر باشد که در مسیر خود به بیرون از بدن، بیشتر به سمت اکسید شدن رفته است. همین‌طور، رنگ سیاه ممکن است به دلیل تجزیه طبیعی خون در زمان‌های خاصی از قاعدگی روی دهد.

به طور کلی، درک و توجه به این تغییرات رنگی می‌تواند به شما کمک کند تا وضعیت سلامت خود را بهتر درک کنید. در نهایت، اگر هرگونه تغییر در رنگ، قوام یا بوی خون پریود خود مشاهده کردید که برای شما نگران‌کننده است، بهتر است در این باره با پزشک مشورت کنید تا از سلامتی خود اطمینان حاصل نمایید.

بیشتر بخوانید:

متفاوت بودن رنگ خون پریود در ابتدا و انتهای آن طبیعی است؟

رنگ خون پریود می‌تواند از آغاز تا پایان آن تغییر کند. و همچنین ممکن است در مراحل مختلف زندگی خون را با رنگ‌های متفاوتی ببینید. این رنگ می‌تواند از قرمز روشن تا قرمز تیره و قهوه‌ای تغییر کند. این تغییرات بستگی به شدت جریان خون و میزان ماندن آن در رحم دارد.

جریان خون در ابتدای پریود تندتر است و رنگش معمولا قرمز روشن است. اما هرچه به انتهای پریود نزدیک می‌شویم جریان خون کندتر شده و رنگش به قهوه‌ای متمایل می‌شود. و این تغیر رنگ کاملا طبیعی است.

چه عواملی بر تغییر رنگ پریود تاثیر دارند؟

همانطور که در موارد بالا ذکر کردیم تغییر رنگ خون پریودی می‌تواند تحت تاثیر عوامل و شرایط گوناگونی اتفاق بیفتد. برخی از این عوامل کاملا طبیعی هستند، مثل خونی که در رحم مانده و اکسیده شده و رنگ تیره‌تری پیدا کرده. برخی دیگر اما باید جدی گرفته شوند و ممکن است نشانه‌ای بر وجود عفونت یا بیماری باشند.

اما به طور کل می توان به کاهش وزن، استرس، اختلال هورمونی و عفونت باکتریایی واژن، به عنوان عواملی اشاره کرد که بر رنگ پریود تاثیرگذارند.

چه زمانی برای رنگ قاعدگی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر چندین بار تغییر رنگ خون در پریود خود مشاهده کرده‌اید و به خصوص اگر در کنارش علائم دیگری را هم دارید، حتما برای بررسی به پزشک مراجعه کرده و درمان تجویز شده را پیش بگیرید.

علاوه بر رنگ خون، موارد دیگری وجود دارند که در صورت مشاهده آنها باید به پزشک مراجعه کنید و آزمایش انجام دهید. مواردی مثل: چرخه نامنظم قاعدگی (چرخه قاعدگی نرمال بین 24 تا 38 روز است)، پریود نشدن برای ماه‌های متوالی، لکه بینی بین دو قاعدگی، خروج لخته‌های بزرگ از واژن، مشاهده لکه‌های خون خاکستری، خونریزی شدید.

همچنین اگر قاعدگی شما بیش از هفت روز طول می‌کشد، درد شدید شکمی دارید، بوی خیلی بدی در قاعدگی خود حس می‌کنید و یا دچار تب و تهوع می‌شوید، حتما مشکل خود را با مشورت یک پزشک پیگیری کنید.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم درباره قاعدگی، رنگ پریود، عواملی که بر تغییر رنگ خون پریود تاثیر می‌گذارند و همچنین مواردی که برای بررسی آنها باید به پزشک مراجعه شود صحبت کنیم. بدیهی است که اکثر بانوان در سالهایی که قاعدگی را تجربه می‌کنند تا قبل از یائسگی، ممکن است با تغییرات و مشکلات مختلفی مواجه شوند. اما به خاطر داشته باشید که اقدام به موقع، چکاپ منظم و مشورت با پزشک برای رفع هر مشکلی می‌تواند از بروز مشکلات حاد جلوگیری کرده و سلامت شما را حفظ کند.

رنگ خون پریود نشانه چیست؟

خون پریود ممکن است در رنگ‌هایی متفاوت از قرمز دیده شود. مثل قهوه‌ای، نارنجی، قرمز روشن، خاکستری یا سیاه. در برخی از موارد این تغییر طبیعی است و در برخی دیگر ممکن است نشانه عفونت یا بیماری باشد.

رنگ پریود نشانه چیست؟

رنگ پریود به عوامل مختلفی مانند سن، سلامت عمومی، تغذیه، داروهای مصرفی و بیماری‌های مزمن وابسته است. به طور کلی، پریود رنگ قرمز تا قهوه‌ای تیره دارد و این رنگ می‌تواند در طول هر دوره از پریودی شما تغییر کند.

چه عواملی بر رنگ پریود تاثیر دارند؟

عوامل متعددی مثل کاهش وزن، استرس، زمان پریود (ابتدا یا انتها)، عفونت باکتریایی واژن و غیره می‌توانند بر رنگ پریود تاثیر بگذارند.

منبع healthline medicalnewstoday
28 نظر
  1. عاطفه گفت

    سلام میشه کمکم کنین
    من ۲۰ سالمه از ۱۴ سالگی هم پریود شدم تا الان نامنظم هستش زمان مجردین سالی یکی دوبار دو ماه پریود نمی‌شدم ولی بعد اینگه رابطه داشتم برطرف شر اما هنوز ۳۰ روز و ۳۵ روز طول میکشه پریود بشم من تازه بعد کلی دارو بعد ۲۷ روز پریود شدم و خون سیاه و کمی میاد درد هم ندارم از ده روز قبل درد های کمی داشتم ولی تو پریودی های قبلیم درد شدیدی داشتم پادرد و کمر درد و دل درد طوری میشد که باید بالا می‌آوردم. آلان من چیکار کنم ؟کمک کنین لطفا

  2. سارا گفت

    سلام من ۳۶ سالمه الان ۳ سال هست که ال دی مصرف میکنم کیست آندومتریوما و فیبروم دارم ولی چند ساله سایزشون ثابت مونده
    چند ماه هست که خونریزی موقع پریودم خیلی حجم کم و سیاه رنگ هست و هیچ درد کمر و زیر دل موقع پریود هم که چند ساله ندارم
    اضافه وزن ندارم چندین ساله ورزش منظم دارم رژیم غذاییم خوبه و قصد بارداری هم دارم لطفا راهنمایی کنید ممنون

  3. شادی گفت

    سلام وقت بخیر سوالی داشتم
    اگر کرم کلوتریمازول برای استعمال خارجی ، داخل واژن بره مشکل سازه؟

  4. شادی گفت

    سلام خسته نباشید
    من این ماه پریودم نامنظم شده یعنی رنگش قهوه ای هست اصلا رنگ قرمزی نداره و خیلی نسبت به ماه های قبلی مقدار پریودم کمتر شده درد های ناشی از پریودی دارم اما پریودم کامل صورت نمیگیره دلیلش چی میتونه باشه
    ممنون میشم راهنماییم کنید ، راجب سلامتیم استرس دارم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در 3 ساب ابتدایی پس از شروع قاعدگی هستید؟
      رابطه محافظت نشده داشته‌اید؟
      اقدام به افزایش یا کاهش وزن داشته‌اید؟ ورزش سنگین کردید؟
      تجربه استرس و اضطراب داشتید؟
      هرکدام اینها و موارد دیگر ممکن است منجر به نامنظمی یا تغییرا در پریود شوند و جای نگرانی ندارد.

      1. شادی گفت

        وقت بخیر
        اصلا رابطه ندارشتم،کمی هم استرس دارم در رابطه با امتحانات ولی تاحالا اتفاق نیفتاده که دوران امتحانات از استرس این شکلی بشم،چون مکررا سردرد دارم این ماه از مسکن ایبوپروفن استفاده کردم،به دلیل رنگش حس میکنم شاید عفونت دارم،ممکنه؟آیا عفونت خطرناکه؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        استرس و اضطراب، مصرف مکرر قرص و … ممکن است عامل این شرایط شما باشند.
        اگر ترشحات غیرطبیعی شکل و بوی متفاوت داشت و ادامه دار بود به متخصص زنان مراجعه کنید.

  5. صدف گفت

    سلام وقت بخیر دوران قاعدگی من نهایت 5روز میشد الان طولانی شده و رنگ قهوه ای تیره نگران و کلافه ام چیکارکنم دیگه قطع بشه الان 7روزه و تموم نشده
    درضمن دوماه پیش کیست داشتم دکتر قرص داد و نزدیک دو ورق استفاده کردم

  6. Heli گفت

    سلام خسته نباشید
    من ۱۷ سالمه و تنبلی تخمدان دارم، علائم های شدیدی دارم ولی دکتری که سونومو میگرفتن گفت تنبلی تخمدان خیلی خفیف هستش..
    خیلی استرس دارم و میترسم، چکار کنم درمان سریع داشته باشم؟ اگر درمان شد ممکنه برگرده؟

  7. فاطمه گفت

    سلام وقت بخیر
    من این دوره از پریودم کل ده روز پریودم رنگش قهوه ایی تیره یا سیاه بود مشکلش چیه ؟!
    رابطه ام داشتم بدون کاندوم و قرص اورژانسی ام مصرف کردم
    ممکنه بخاطر قرص اورژانسی باشع ؟
    همیشه خون ریزی زیادی داشتم تا ده روز
    اینسری خون ریزیم کم بود یعنی نسبت ب دفعات قبل خیلی کم بود و کل ده روز رنگ سیاه و قهوه ایی تیره بود دلیلش چیه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      قرص اورژانسی به دلیل تغییرات شدید هورمونی منجر به تغییراتی خواهد شد. احتمالا به همین دلیل این تغییر در پریود را تجربه کردید.
      نگران نباشید، احتمالا تا دو سیکل آینده نیز با نامنظمی و تغییر مواجه خواهید شد.

  8. الینا گفت

    سلام ۱۸ سالمه و بشدت از کیست میترسم چون نگرانم در آینده برای بارداری مشکل ایجاد کنه چون خالم همینطور هستش و بزور بچه دار شد
    به بهداشتم توجه زیادی دارم واز بچگی چاق هستم ولی در ایام دبیرستان خیلی شدید تر شده چاقیم،چون هم زیاد استرسی هستم که همین مورد به معدم هم زده و خیلی کم فعالیت هستم بخاطر درس خوندن و مادرم و خانواده مادری و پدرم اکثرن دیابت دارن و من و برادرم هم زمینه اون رو داریم از بچگی ودر دوران اوایل بلوغ پریودیم دوسه ماه یکبار بود و در این سه چهار سال اخیر هر سال دوازده بار پریود میشم ولی نامنظم گاهی دقیقا یک ماه یه بار گاهی هفت روز دیرتر و در حد این یکی دو ما اخیر ده دوازده روز دیرتر پریود شدم و بوی بدی شبیه به بوی ماهی احساس میکنم در خونم و رنگ خونم برای اولین بار صورتیه و خیلی به ندرت دل درد دارم که شدید باشه یا باعث بشه نتونم زیاد فعالیت کنم الان هم دل درد ندارم اصلا ولی به مدت ده روز پشت سر هم دل درد خفیف و پا درد داشتم قبل پریودیم و برای کل شکمم رفتم سونوگرافی چند روز پیش و چون نگران بودم از دکتر پرسیدم درباره رحمم و گفت دیوارش ضخیمه منم نگران شدم و همیشه رنگ خونم قرمز تیره بوده و الان خیلی نگرانم که کیست باشه یا شاید عفونت؟
    ولی یه مورد مهم هست که اکثر مواقع فاصله بین عادت هام بیشتر ۳۵ روزه و به ندرت ۳۰ روز هستش ولی تا حالا خونریزی شدید یا طولانی مدت یا خارش یا پریودی زود تر از یه ماه نداشتم همیشه کمر و لگن درد دارم و عادت ها به مدت هفت یا به ندرت پنج روزست ولی فاصله هام منظم نشده بعد اینهمه
    لطفا راهنماییم کنید چون خیلی از دوستام کیست دارن و من نگرانم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوی سلامتی، سیکل پریودی از ۲۱ تا ۳۷ روز طبیعی است.
      اگر بیش از ۳ سال از شروع اولین قاعدگی شما گذشته و هنوز نامنظمی شدید دارید احتمالا باید توسط پزشک معاینه شوید.
      اضافه وزن نیز ممکن است از عوامل موثر در عقب افتادن قاعدگی و سنگینی پریود شود.
      در نهایت جای نگرانی نیست و اگر مشکلی هم باشد برطرف خواهد شد.
      توصیه می‌کنیم به متخصص زنان مراجعه کنید تا معاینه شوید و از نگرانی هم دربیایید.

  9. الناز گفت

    وقت بخیر
    من ۳۶ سالمه خونریزی بسیار شدید با خون روشن دارم که دکتر که رفتم گفتن میوم دارم حدود سه ماه قرص مدروکسی دادن که از وسط های دوره بدون توجه به قرص خونریزی شروع شد بعد LD دادن که انگار بسیار بد بوده الان که پریود شدم اصلا قابل کنترل نیست
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    فعلا دسترسی به دکتر ندارم به نظرتون بازم مدروکسی مصرف کنم؟ لطفا نظرتون را بفرمایید ممنون

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بهتر است با پزشک خودتون مشورت کنید و اقدامی غیر از گفته پزشک انجام ندهید.
      حتی شده تماس تلفنی داشته باشید.
      به دلیل نداشتن شرایط کامل از شما و تجویز طبق دانسته و معاینه پزشک، متاسفانه امکان اظهارنظر نداریم.

  10. Yarahmadi گفت

    سلام وقت بخیر من هر ماه تایم پریودم جلو عقب میشد اما پریود میشدم این ماهی قبل از پریودم یه لکه های قهوی ترشح شد ازم و چند روز بعدش پریود شدم اما پریود من خیلی شدتش کم شده تا حالا سابقه نداشته دلیلش چیه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      داروی خاصی مصرف نکردید؟
      رابطه جنسی محافظت نشده نداشته‌اید؟

  11. ناشناس گفت

    سلام من امروز برای اولین بار پریود شدم و خون خیلی قهوه ای و حالت چسبناک داره طبیعیه 🥲؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله دخترم، خونریزی پریود شکل‌های مختلفی داره نگران نباش. در اولین قاعدگی‌هات هم نامنظمی و هم اشکال مختلفی رو تجربه می‌کنی و بعد از گذشت حدود 2 سال ثابت میشه و یه روتین پریود منظم داری.

  12. ناشناس گفت

    هفده سالمه و جمعه با دوست پسرم رابطه بدون دخول داشتم از اینکه پیش آب روی واژن ریخته باشه مطمئن نیستم و حدود دو سه دقیقه بعدش رفتم دستشویی دوروز بعد رابطه پریود شدم و از استرس زیاد قرص اورژانسی تنسی استفاده کردم خون پریودی در روز اول به صورت رنگ قهوه ای بود و در روز های بعدی خیلی رنگش مثل ماه های قبلی بود و خونریزی کمی دارم و از دیشب درقسمت چپ شکم هم درد دارم امکان بارداری هست خیلی استرس دارم میشه راهنمایی کنیدمرسی

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      وقتی پریود شدید نیاز به مصرف قرص اورزانسی نداشتید.
      تغییرات و علائم به دلیل مصرف قرص اورژانسی است، احتمالا تا دو سیکل آینده نامنظمی پریود خواهید داشت.
      باردار هم نیستید.

  13. سحر گفت

    سلام من در طی دو دوره‌ پریودم رنگ سیاه و گاهاً قهویی و دانه های ریزی سیاه مانند در پد میبینم دختر هستم و عفونتیم ندارم اما اغلب خون قرمز هم دارم علتش میتونه خطری داشته

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      لخته خون و خون سیاه و قهوه‌ای در ابتدای قاعدگی طبیعی است.
      اگر فکر می‌کنید غیرطبیعی است یا همیشه رنگ خون متفاوت دارید به متخصص زنان مراجعه نمائید.

  14. نسترن گفت

    سلام و خسته نباشید
    من هرماه تو‌زمان مشخص پریود میشدم ۱۷ یا ۱۸ هرماه
    ولی این ماه از ۱۱ام تا الان که ۲۰ام هست لکه های سیاه رنگ میاد و همچنان من پریود به حالت طبیعی نشدم
    و هیچ اذیت و خارشی ندارم
    قبلا ها می‌شد یه هفته یا ۴روز قبلش لکه بینی داشته باشم اونم قهوه ای کمرنگ ولی ایندفعه فرق کرده هر روز چندین بار پد عوض می‌کنم ، لطفا راهنمایی کنید که من دکتر باید برم!؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر تغییری در شرایط زندگی نداشتید، مانند مصرف قرص‌های اورژانسی، رابطه جنسی محافظت نشده و غیره و علتی برای این مشکل نمی‌یابید و ادامه دار است، به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    2. سیتا گفت

      سلام موردی مشابه شما داشتم ،شما آیا باردار بودین؟!

  15. شمیم گفت

    خیلی ممنون مفید بود

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      سپاس از حسن نظر شما
      با آرزوی سلامتی.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.