علت کم شدن خون قاعدگی چیست؟ عوامل و علائم پریود خفیف چیست؟

92 156,915
زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

کم‌ شدن خون قاعدگی زمانی اتفاق می‌افتد که مقدار خونریزی شما در طول قاعدگی کمتر از حد معمول باشد. اما علت کم شدن خون پریود چیست؟ آیا پریود خفیف خطرناک است؟ همراه ما باشید تا در این مقاله از مجله سلامت کیوان با برخی از عوامل احتمالی پریود خفیف، نحوه شناسایی آنها و زمان تماس با پزشک، بیشتر آشنا شویم.

کم شدن خون قاعدگی چیست؟

جریان قاعدگی هر فرد برای همان فرد است و طبیعی است که این جریان ماهانه تغییر کند. همچنین این جریان می‌تواند در طول زمان تغییر کند. به عنوان مثال، ممکن است پریود یک فرد با افزایش سن سنگین‌تر یا خفیف‌تر شود.(1)

پریودهایی که خفیف‌تر از حد معمول هستند معمولاً دلیلی برای نگرانی نیستند. مردم اغلب متوجه می‌شوند که جریان قاعدگی آنها از ماه به ماه متفاوت است و برخی از ماه‌ها به سادگی و سبک‌تر از ماه‌های دیگر هستند. در برخی موارد، کم شدن خون قاعدگی می‌تواند به دلیل استرس یا کاهش وزن باشد. همچنین می‌تواند حاملگی یا یک بیماری مرتبط با هورمون را نشان دهد.

عوامل کم شدن خون قاعدگی و پریود

عوامل متعددی می‌توانند جریان قاعدگی فرد را تغییر داده و پریود را به طور غیرمعمول سبک کنند. این عوامل عبارتند از:

علت کم شدن خون قاعدگی و پریود سبک
علت کم شدن خون قاعدگی و پریود سبک

سن – علت کم شدن خون قاعدگی

جریان پریود می‌تواند در طول زندگی فرد متفاوت باشد. به عنوان مثال، زمانی که فرد اولین پریود خود را تجربه می‌کند، جریان آن معمولاً خفیف‌تر است و ممکن است فقط شامل لکه بینی باشد. زمانی که فرد در دهه 20 و 30 زندگی خود است، عادت ماهانه منظم‌تر می‌شود.

در اواخر دهه 30 و 40 سالگی، افراد ممکن است دچار پریودهای سنگین‌تر و کوتاه‌تر شوند. همچنین ممکن است ماه‌ها بدون پریود باشند و بعداً پریود سنگین‌تری داشته باشند. پس از آن پریودها اغلب در طول یائسگی خفیف‌‌تر و نامنظم‌تر می‌شوند.

عدم تخمک گذاری – علت پریود خفیف

گاهی اوقات، فرد به دلیل اینکه بدنش تخمک آزاد نمی‌کند، پریود نامنظم را تجربه می‌کند. این فرایند به عنوان عدم تخمک گذاری شناخته می‌شود و می‌تواند منجر به پریودهای سبک‌تر یا نامنظم شود. علاوه بر این، برخی افراد دارای نارسایی اولیه تخمدان هستند. نارسایی اولیه تخمدان زمانی اتفاق می‌افتد که تخمدان های فرد قبل از یائسگی به درستی کار نکنند.

تغیر وزن بدن – علت کم شدن خون قاعدگی

افرادی که دچار کمبود وزن هستند یا به سرعت، وزن زیادی از دست می‌دهند ممکن است متوجه شوند که دوره‌های قاعدگی آنها بسیار سبک است یا به طور کلی متوقف شده است. این تغییر به این دلیل اتفاق می‌افتد که سطح چربی بدن آنها بسیار کم می‌شود که می‌تواند تخمک‌گذاری را متوقف کند. ورزش بیش از حد و اختلالات خوردن نیز می‌تواند باعث شود که دوره‌های قاعدگی فرد سبک‌تر یا به طور کامل متوقف شوند.

بارداری – عامل پریود خفیف

در دوران بارداری، عادت ماهانه فرد معمولا متوقف می‌شود. با این حال، افراد ممکن است خونریزی لانه گزینی را با یک دوره سبک اشتباه بگیرند. این اتفاق زمانی می‌افتد که تخمک به دیواره رحم می‌چسبد.

صبر کنید!! همین حالا که درحال مطالعه این مقاله هستید و امکان مراجعه حضوری به پزشک را ندارید می‌توانید فرم زیر را به صورت رایگان پر کنید تا از خدمت مشاوره با برترین متخصصان زنان و زایمان بهره‌مند شوید. الان اقدام کنید و سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.

استرس – علت خونریزی کم در پریودی

دوره‌های طولانی استرس می‌تواند بر هورمون‌های بدن تأثیر بگذارد که می‌تواند چرخه منظم قاعدگی را مختل کند. انجام اقداماتی برای مدیریت استرس می‌تواند به بازگشت قاعدگی فرد به حالت عادی کمک کند.  انواع روش‌های مدیتیشن، ریلکسیشن، ورزش یوگا، و کمک گرفتن و مشاوره با روان درمانگر می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب شما کمک کند.

ورزش بیش از حد – علت کم شدن خون پریود

زنانی که به طور مکرر ورزش می‌کنند ممکن است تغییراتی را در دوره قاعدگی خود تجربه کنند. ورزشکاران می‌توانند تحت استرس باشند، وزن بدن پایینی داشته باشند و انرژی بدنی زیادی مصرف کنند. این موارد می‌تواند منجر به تغییر میزان خونریزی دوره‌ها شود.

اختلالات اشتها – علت خونریزی کم در پریودی

بی اشتهایی عصبی و پرخوری عصبی انواعی از اختلالات خوردن هستند که ممکن است باعث پریودهای نامنظم شوند. اختلالات خوردن می‌تواند منجر به کاهش وزن بدن شود که می تواند هورمون‌های تنظیم کننده پریود شما را تغییر دهد.

پرکاری تیروئید

گاهی کم بودن خون پریود از عوارض پرکاری تیروئید است. تیروئید پرکار می‌تواند بر قلب و فشار خون تاثیر بگذارد و باید برای بررسی و درمان به پزشک مراجعه کنید.

سندروم تخمدان پلی کیستیک

وجود تعدادی کیسه حاوی مایع در تخمدان‌ها را سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS می‌گویند. یکی از علائم این سندروم تغییر میزان خونریزی قاعدگی است. فرد ممکن است خونریزی شدیدتر و یا خونریزی خفیف‌تری را تجبه کند.




    دیگر شرایط پزشکی و تاثیر آن بر قاعدگی

    برخی شرایط پزشکی بر هورمون‌های فرد تأثیر می‌گذارند، این تغییرات هورمونی می‌توانند بر چرخه قاعدگی تأثیر بگذارند عبارتند از:

    • استرس و فشار عصبی
    • سندرم کوشینگ
    • یائسگی

    دوره های طولانی استرس می‌تواند بر هورمون های بدن تأثیر بگذارد که می‌تواند چرخه منظم قاعدگی را مختل کند. انجام اقداماتی برای مدیریت استرس می‌تواند به بازگشت قاعدگی فرد به حالت عادی کمک کند.

    علائم کم شدن خون قاعدگی

    فرد باید توجه داشته باشد که اگر دوره قاعدگی‌اش راحت‌تر از حد معمول باشد ممکن است از نشانه‌های پریود خفیف یا سبک باشد. شما می‌توانید برای اطلاع از اینکه دوران پریودتان سبک است یا نه از روش ردیابی استفاده کنید. شما باید تعداد نوار بهداشتی یا پدهایی که استفاده کرده‌اید را ردیابی کنید و میزان خون جمع شده در آن را با پریود‌های قبلی مقایسه کنید. همچنین می‌توانید این کار را با کاپ قاعدگی انجام دهید. بیشتر دوره‌های قاعدگی شامل 2 تا 3 کاپ قاعدگی خون هستند، همچنین موارد زیر می تواند نشان دهنده یک دوره سبک باشند:

    • دوره‌ای که مدت آن کوتاه‌تر از حد معمول برای فرد است.
    • خون ریزی که به جای جریان ثابت، در طول چند روز دیده می شود.
    • هیچ جریان سنگین معمولی برای نیم روز اول وجود ندارد بلکه جریانی پایدار و سبک است.
    • گاهی اوقات، یک دوره نیز ممکن است باعث کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی مانند کاهش درد پریود، کاهش درد کمر، گرفتگی رحم یا تغییرات خلقی شود.

    بیشتر بخوانید:

    قرص کنترل بارداری و کم شدن خون پریود

    هنگامی که فردی شروع به استفاده از قرص ضدبارداری می‌کند، ممکن است متوجه شود که دوره‌های قاعدگی او سبک‌تر می‌شود. این کاهش در جریان خون ممکن است به این دلیل باشد که، دوزهای هورمونی در قرص‌های ضدبارداری کم است و رحم را برای ایجاد یک پوشش ضخیم تحریک نمی‌کند. در نتیجه، ممکن است فرد پریود سبکی داشته باشد.

    این فرایند ممکن است در افرادی که از دستگاه های داخل رحمی، مانند ایمپلنت استفاده می‌کنند نیز رخ دهد، زیرا این موارد باعث نازک شدن پوشش رحم می‌شوند.

    هرچند در برخی موارد خاص، پزشک ممکن است توصیه کند که فردی که پریودهای خفیف دارد، از قرص‌های کنترل بارداری استفاده کند تا به تنظیم چرخه خود کمک کند. برخی از قرص‌های پیشگیری از بارداری حاوی هورمون‌هایی هستند که می‌توانند به یکنواخت شدن چرخه پریود فرد کمک کنند.

    چه زمانی نگران کم شدن خون قاعدگی باشیم؟

    گاهی اوقات، افرادی که هیچ دلیل شناخته شده‌ای ندارند، ممکن است پریودهای خفیف داشته باشند. با این حال، برخی از عوامل باعث می‌شود دوره‌های خفیف بیشتر شود. داشتن قاعدگی خفیف معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست. با این حال، اگر فردی به طور مداوم پریودهای خفیف دارد یا به طور کلی پریود نمی‌شود، باید با پزشک صحبت کند. همچنین در صورتی که دوره کم پریود با علائم دیگری مانند درد لگن که باعث نگرانی می شود، همزمان باشد، فرد باید با پزشک تماس بگیرد.

    مطالب مرتبط:

    جمع‌ بندی:

    • در بیشتر موارد، پریود خفیف دلیلی برای نگرانی نیست.
    • عوامل متعددی مانند رژیم غذایی، ورزش، قرص‌های ضدبارداری و شرایط سلامتی می‌توانند باعث پریود خفیف شوند.
    • مهمتر از همه این است که فرد به بدن خود گوش دهد. اگر کسی در مورد مدت زمان جریان خون قاعدگی خود نگران است، باید برای شفاف سازی و اطمینان با پزشک صحبت کند.

    کم شدن خون قاعدگی به‌ چه معناست؟

    کم شدن خون قاعدگی که با آن پریود خفیف نیز گفته می‌شود، زمانی اتفاق می‌افتد که مقدار خونریزی فرد در طول قاعدگی کمتر از حد معمول باشد.

    علائم کم شدن خون قاعدگی چیست؟

    مدت زمان، جریان خون، احساس فشار و درد پریودی کمتر از علائم و نشانه های پریود خفیف هستند.

    چه زمانی باید نگران کم شدن خون قاعدگی خود باشیم؟

    داشتن قاعدگی خفیف دلیلی برای نگرانی نیست. با این حال، اگر فردی به طور مداوم پریودهای خفیف دارد یا به طور کلی پریود نمی‌شود، باید با پزشک صحبت کند.

    منبع medicalnewstoday
    92 نظر
    1. Pari گفت

      سلام وقت بخیر
      ۲۰ سالمه
      من عصب کشی دندون داشتم دکتر برام آموکسیل ۵۰۰ و آزیترومایسین تجویز کرد که تا ده روز مصرف کنم ، از شدت درد هم روزی دوتا ژلوفن مصرف میکردم و الان که پریود شدم خون پریودم مثل همیشه شدید نیست . چون معمولا دو شب اول شدید بود ‌‌و الان که روز دوممه تقریبا متوسط رو به کم هست. الان مشکلی پیش اومده برای من یا طبیعیه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        نگران نباشید، شرایطی که ذکر کردید ممکن است در تغییر شرایط قاعدگی شما موثر باشند.
        در سیکل‌های بعدی به حالت قبل بازخواهد گشت.

    2. ناشناس گفت

      سلام وقت بخیر من تقریبا 20روز از پریودیم می‌گذشت بخاطر یه اتفاقاتی قرص ال دی خوردم 21عدد بعد قطعش پریود شدم ولی در حد کم اونم دو روز یعنی از چی می‌تونه باشه

    3. sa گفت

      سلام وقتتون بخیر من با دوست پسرم رابطه داشتم ولی دخولی انجام نشد در حد مالش الت ایشون ب الت من بود و ایشون ارضا نشدن اما پیشاب داشتن و دو روز دیگه میشه یک هفته ک از این قضیه میگذره و من دیروز لکه های قهوه ای دیدم و الان پد گذاشتم اما خونریزی ندارم ولی لکه ها سیاه قهوه ای دارم و باید حداقل چهار پنج روز دیگه پریود بشم همیشه هم یه هفته قبل پریودی علایم پریودی مثل درد سینه ها و شکم و کمر رو داشتم اما دیروز ک لکه بینی داشتم اصلا هیچ حس دردی ندارم . اینم بگم ک من برای پوستم الان تقریبا سه هفته ای میشه یه روز در میون به دستور پزشک قرص آزیترومایسین میخورمو گفته بودن چهار روز به پریودی مونده پشت سر هم بخورم اما الان موندم این پریودی یا نه و من قرصام رو بخورم یا نه. احتمال داره ک از قرص باشه یا بارداری محسوب میشه؟ من هیچ موقع قبل پریودی لکه بینی نداشتم.اینم بگم که من دختر هستم و تا به حال هیچ رابطه کاملی نداشتم.

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        مصرف آزیترومایسین تاثیری بر قاعدگی نخواهد گذاشت.
        احتمال کمی برای بارداری با پیشاب را باید درنظر بگیرید.
        صبر کنید تا سیکل پریودی خود و اگر تا 7 روز تاخیر در پریود داشتید از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.
        با پزشک خود هم مشورت کنید.

    4. sk گفت

      سلام من الان دو ماه هست قرص دو فاستونی مصرف میکنم قبلش هم اوابوست وفمی بست همه ماه ها پریودم سنگین و پنج روزه بود الان یک بار چهار ماه قبل پریودم دو روزه شد و سبک ولی باردار نبودم چو اقدام به بارداری کردم ولی این ماه هم سه روزه شده و سبک احتمال بارداری هست یا به خاطر قرص هست

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        قرص دوفاستون به تنظیم پریود کمک خواهد کرد و معمولا کم شدن خون قاعدگی دیده نخواهد شد.
        جهت بررسی بارداری توصیه می‌کنیم از بی بی چک و تست بتا اسفاده نمائید.

    5. ناشناس گفت

      سلام من با نامزدم رابطه محافظت نشده داشتم اما منی هم داخل نریخت ترس من از پیش آب هستش اون هم تقیبا با مراقبت انجام شد و این ماه چند روز زودتر از موعدم پریود شدم و در دوروز اول پریودیم مثل همیشه بود ولی کمی کمتر و تا اواسط روز سوم طول کشید ولی در روز چهارم نشدم دوباره در روز ۵ یکمی خونریزی داشتم علائم خاصی هم برای بارداری نداشتم و بیشتر استرس کشیدم البته چند روز قبل از پریودی هم دچار سرما خوردگی شدید هم شده بودم
      ایا امکان بارداری وجود دارد؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        استرس و تجربه بیماری ممکن است در تغییر شرایط پریود شما تاثیرگذار باشند. احتمالی را هم برای بارداری درنظر بگیرید. آرامش خود را حفظ کنید و 21 روز پس از رابطه بی بی چک و دو هفته پس از رابطه تست بتا جهت بررسی بارداری می‌توانید انجام دهید.

        1. ناشناس گفت

          ببخشید یعنی چقدر احتمال بارداری میتونه وجود داشته باشه؟

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          کم هست احتمال بارداری اما با توجه به تغییرات قاعدگی بهتر است بارداری نیز بررسی شود.

    6. موری گفت

      سلام
      من یه هفته پیش رابطه بدون ‌دخول داشتم با نامزدم و کمی از مایع منی روم ریخت و استرس این رو‌ دارم که باردار شده باشم و قرص اورژانسی هم مصرف نکردم‌ و الان موعد پریودیم هست ولی فقط حد لکه هست استرس دارم باردار شده باشم احتمالش هست و یا بخاطر استرس زیاد هست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال کمی برای بارداری در این شرایط وجود دارد. اما استرس نیز یکی از عوامل این تغییر خواهد بود.
        آرامش خود را حفظ کنید و اگر تا 7 روز پس از موعد مقرر کامل پریود نشدید از بی بی چک جهت اطمینان استفاده نمائید.

    7. فاطمه گفت

      سلام وقت بخیر من دوهفته که پریود نشدم باردار نیستم عفونت ادراری هم ندارم الان چند روزی هست که خون خیلی کم ازم میاد دلیلش چیست ؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        همانطور که مطالعه کردید، علل مختلفی ممکن است در کم شدن خون قاعدگی و تاخیر آن موثر باشند.
        تجربه استرس، تغییر وزن ناگهانی یا سایر شرایط نیز ممکن است در این مورد دخیل باشند.
        صبر کنید و اگر تا سیکل بعدی این مشکل وجود داشت به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    8. Elina گفت

      سلام وقت بخیر
      من ۲۰سالمه متاهلم، دو دوره هست که بخاطر تخمدان پلی کیسینگ و نامنظمی قرص سیمپرترون کامپاند استفاده میکنم بعد تو همین دو دوره پریودیام خیلی کم خون و بدون دل‌درد شده و نهایت دردم تو کمر و لگنم هست
      طبیعی هست یا نگران شم؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بهتر است با پزشک تجویز کننده دارو مشورت نمائید.

    9. T گفت

      من دوشنبه هفته پیش رابطه داشتم بدون محافظت منی ریخته نشد اما بخاطر ترس از پیشاب قرص ال دی به روش اورژانسی مصرف کردم شنبه هفته بعد موعد پریودیم بود اما پریود نشدم و دوشنبه هفته بعد فقط در حد یه لکه خون اومد انگار سه روز تاخیر پریودی داشتم و الانم انگار پریود نیستم یعنی خون ریزی لانه گزینیه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        معمولا مصرف قرص اورزانسی به دلیل تغییرات شدید هورمونی ممکن است منجر به خونریزی های غیرطبیعی و یا نامنظمی سیکل قاعدگی شود. احتمال بارداری در صورت مصرف صحیح قرص بسیار کم است، اما جهت اطمینان از تست بی بی چک یک هفته پس از تاخیر پریود استفاده نمائید.

    10. فاطمه ۸۱ گفت

      سلام وقت بخیر،من ۲۰سالمه باکره ام، دوروز بعد از تموم شدن پریود رابطه از مقعد داشتم بعد ترسیدم که منی اطراف واژن ریخته شده باشه چندروز قرص ال دی مصرف کردم،الان سه روزه پریودم،ولی مثله دوره های قبل نیست ینی کمتره
      الان دیگه ینی بارداری رد شده؟؟
      و کمیت خونریزیم بخاطر مصرف قرص هست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        مصرف قرص ال دی به صورت اورژانسی اینگونه است: 4 عدد در ساعات ابتدایی پس از رابطه و 4 عدد 12 ساعت پس از آن.
        درصورتی که درست مصرف کردید و پریودی شما لکه بینی یا لانه گزینی نیست احتمال بارداری وجود ندارد.

    11. س گفت

      سلام وقت بخیر
      من یه دختر مجرد ۴۰ ساله هستم.
      از ۵ سال پیش که پدرم فوت کردن ، دوره قاعدگیم کوتاه شده، قبلا ۶ تا ۷ روز طول می کشید ولی از اون موقع کم شده و ابتدا به ۴ تا ۵ روز رسید ، متاسفانه الان دیگه شده ۱ تا ۲ روز و این باعث نگرانیم شده از جهت احتمال یائسگی. ضمنا الان دو ساله که از دو هفته قبل از شروع قاعدگی ، سینه هام یا هر دو یا یکیشون دردناک میشن.
      از دو ماه پیش هم یکی دو بار درد خفیف و کوتاهی در قسمت لگن حس کردم.
      البته سه سال پیش که نگران بودم آزمایش سطح پرولاکتین انجام دادم دکتر گفت مشکلی نیست.
      ولی الان احساس می کنم دیگه خیلی قاعدگیم کوتاه شده، ضمنا آدم استرسی ای هم هستم کلا.
      ممنون میشم راهنماییم کنید.

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        ضمن آرزوی سلامتی برای شما و طلب آمرزش برای پدرگرامیتان، توصیه می‌شود نسبت به انجام سونوگرافی و مراجعه به متخصص زنان جهت بررسی علت اقدام نمائید.

    12. زهرا گفت

      سلام من با نامزدم دوهفته پیش رابطه داشتم و دخول انجام نشد اما مطمئن نیسم آب نخورده باشه به واژنم ۲۴ تاریخ پریودم بود و آلن فقط لخته خون بسیار کم دارم علت چیه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورتی که یک هفته گذشت و پریود نشدید از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

    13. ناشناس گفت

      سلام وقت بخیر
      من اواسط تیر رابطه داشتم بدون دخول و مشکوک به پیشاب
      بعد از تقریبا ۲۵ روز از رابطه با ۷ روز تاخیر پریود شدم
      ماه بعدم هم با ۷ روز تاخیر پریود شدم و هر دو پریود کاملا طبیعی و با لخته و مثل ماهای پیش بود
      الان دو ماه هستش که چن روز زودتر از موعد پریودم فقط لک میشم. البته من همیشهه قبل پرود لک میشم و بعد دو روز پریود. اما الان دو ماه که فقط لک میشم و لخته خون های سیاه و کوچک ازم خارج میشه و دیگ پریود نمیشم‌.
      میشه بگید چیکار کنم زودتر پریود شم‌ ممنون .

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد. توصیه می‌شود جهت بررسی علت این مورد به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

        1. ناشناس گفت

          خیلی مننون از پاسختون
          دلیش میتونه به هم ریختگی هورمون باشه؟ چون میل جنسی و ترشحات واژنم در این دو ماه خیلی کم و نزدیک صفر. برای این باید چکار کنم؟ اگه از هنگان شروع لک بینی رازیانه مصرف کنم احتمال داره قاعدگیم شروع شه؟

      2. ناشناسس گفت

        من خرداد ماه ال دی مصرف کردم برای عقب انداختن پریود و بعد اون یکم بهم ریخته شد پریودیم مهر ماه ده روز زودتر پریود شدم(تغییر شهری داشتم) و شدت کم بود ابان ماه براساس مهر نرمال بود و شدت اوکی اما الان دوباره ده روز زودتر پریود شدم و ب شدت خفیف و بدون علائم درد .دوماه اخیر دوبار مریض شدم ک الانم تو دوره بیماری هستم و یکی دوهفته قبل بشدت تایم استرسی بوده برام و خستگی زیادی داشتم اخرین رابطه هم برای خرداد بوده با محافظت .ایا طبیعیه؟

        1. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          همه مواردی که ذکر کردید، مانند مصرف قرص، مسافرت، استرس و بیماری دربرهم خوردن نظم و شدت قاعدگی موثر خواهند بود. سعی کنید آرامش خود را با انجام مدیتشن و یوگا حفظ کنید و صبر کنید تا پریودی شما به حالت قبل بازگردد. درصورتی که با گذر از شرایط در سیکل‌های بعدی نیز ادامه دار بود به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    14. Sara گفت

      سلام من ازدواج کردم و هر بار مراقبت رو انجام دادیم و جلوگیری کردیم اما دوماه هست که من همیشه پریودی ۵روزه الی ۶ روزه داشتم و به خصوص روز چهارم خون ریزی من شدید تر میشد اما دوماه متوالی هست روز اول خون ریزی کافی دارم برای پریودی اما روز دوم و سوم کم و کمتر میشه جوری که روز چهارم خون ریزی من قطع میشه درصورتی‌ک من درگذشته اصلا اینطور نبودم آیا احتمال بارداری وجود داره؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورتی که خونریزی لکه بینی یا لانه گزینی نباشد احتمال بارداری وجود ندارد. درصورت ادامه دار بودن شرایط به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

      2. خاطره گفت

        سلام منم اینطوریم شما دکتر رفتید

    15. مهدیه گفت

      سلام
      من هر ماه پریودیم منظم هس ولی این ماه فقط دو روز بود خونریزیم هم کم بود بعد روز چهارم فقط لک قهوه یی بود ی هفته بعد بی بی چک استفادع کردم منفی بود ولی حالت تهوع و دل درد و کمر درد دارم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        مجدد بی بی چک را تکرار کنید و دو هفته پس از رابطه جنسی محافظت نشده از تست بتا بارداری در آزمایشگاه استفاده نمائید.

    16. سارا گفت

      سلام
      یه هفته قبل پریودشدنم قرص اورژانسی مصرف کردم
      الان ک پریودم شدم نسبت به دوره های قبل خون ریزیم کمه
      احتمال باردار بودنم هست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورتی که قرص اورژانسی را صحیح و در زمان مناسب مصرف کرده باشید احتمال بارداری بسیار کم است. استرس نداشته باشید و تا سیکل بعدی پریود صبر کنید.

    17. Awin گفت

      سلام وقت بخیر
      من هفته پیش رابطه داشتم و اینک برای جلوگیری از بارداری قرص اورژانسی مصرف کردم از بعدش دلدرد و کمر درد و سایر موارد برام پیش اومد…
      بیشتر استرس اینو دارم که باردار باشم
      ولی بعد ۶ روز پس از مصرف قرص انگار پریود شدم ولی پریودم جوریه ک خون ازم اومد ولی خیلی کم میاد و به صورت لخته ای .. به نظر شما مشکلی هست ؟ امکان بارداری وجود دارد ؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد.
        نگران نباشید.
        احتمالا تا دو سیکل بعدی نیز به دلیل تغییرات هورمونی قرص اورژانسی با نامنظمی پریود مواجه خواهید بود.

    18. F گفت

      سلام وقت بخیر من ۲۲سالمه و سع ساله ازدواج کردم و از اول جبوگیری نداشتم ولی خوب منظم هم پیگیری نمیکردم برای بارداری.
      این ماه منظم رابطه داشتم بعد پریود شدم من پرودیم هفت روزس ولی الان. سه روز خونریزی شدید داشتم بعد سه روز دیگه هیچ لکی حتی نمیبینم خواستم ببینم مشکلی هست آیا ؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر باردار شده باشید، احتمالا خونریزی شما باید بسیار کمتر به شکل لکه بینی یا لانه گزینی رخ دهد.
        تا سیکل بعدی پریود صبر کنید و درصورتی که تاخیر داشتید از تست های بارداری استفاده نمائید.
        ضمنا درصورتی جلوگیری نداشته‌اید و باردار هم نشده‌اید ممکن است نشان دهنده مشکلی باشد که باید توسط پزشک متخصص زنان پیگیری شود.

    19. ... گفت

      سلام روز اول پریودی رابطه داشتم و حالا از روز بعد خون قطع شده احتمال بارداری هست؟؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری در روز اول پریود کم است اما صفر نیست.
        دو هفته پس از ارتباط جنسی محافظت نشده از تست bhcg در آزمایشگاه استفاده نمائید.
        ضمنا به جهت مشکلاتی که رابطه در دوران پریودی ایجاد خواهد کرد توصیه می‌شود از انجام آن پرهیز شود.

        1. نیلوفر گفت

          سلام وقت بخیر ببخشید من ماه پیش چهارم واین ماه ششم پریود شدم ولی این ماه با خونریزی کم و درد سینه مواجه شدم باید چیکار کنم؟؟؟

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          تشخیص به موارد زیادی از جمله سابقه پزشکی، سن و اتفاقات رخ داده در این ماه بستگی دارد. توصیه می‌شود درصورتی که در سیکل بعدی نیز این اتفاق رخ داد جهت معاینه فیزیکی به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    20. Sh گفت

      سلام
      با تجویز پزشک از روز ۵ پریودی لتروزول مصرف کردم ب مدت ۵ روز و از روز ۱۰ پریودی ب مدت ۱۰ روز دوفاستون که ۲ تای اخرشو فراموش کردم مصرف کنم و ۲ روز بعد خونریزی داشتم
      سوالم اینه که یعنی ۱۵ روز بعد از تموم شدن دوره پرویود قبلیم پریود شدم؟حجم خونریزی هم نسبت ب دوره های پریود قبلیم خیلی کمتره

    21. مرضیه گفت

      سلام وقت بخیر من از چهل و هشتم پریود نشدم یعنی اون موقع قرص ال دی مصرف کردم که پریود نشدم و تا الان نشدم تقریبا دو ماه و اینکه هنوز هم پریود نمیشم من ورزش سنگین انجام میدم میترسم چیزی شده باشه این طبیعیه پریود نشدم یا اینکه کلا پریودیم برای همیشه متوقف شده و 18 سالمم هستش

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        از چهل و هشتم؟
        نامنظمی پریود در دختران نوجوان و تا حدود 3 سال پس از شروع پریود طبیعی است. ضمنا ورزش سنگین نیز از مواردی است که در برهم خوردن نظم و تجربه تاخیر پریود موثر خواهد بود.
        درهرحال درصورت ادامه دار بودن شرایط بیش از 2 سیکل، توصیه می‌شود جهت معاینه و انجام آزمایشات لازم به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    22. مهتاب گفت

      سلام وقت بخیر
      بنده پرولاکتینم ۱۲۰۰ بود و حداکثر رنج آزمایشگاه ۶۷۰ ، دکترم بهم قرص کابرلین یک (هفته ای یه دونه ) و قرص بروموزیت ۲.۵ (صبح و شب واژینال ) داد که سه ماهه استفاده میکنم و توو این سه ماه پریود سنگین داشتم یعنی خونریزی های شدید و روزای پریودم به ده روز می کشید ولی اینبار روز اول پریودیم لکه بینی داشتم و روز دوم کمی خونریزی و در کل شدت پریودم نسبت به سه دفعه قبل خیلی کم شده ، این میتونه دلیل بر پایین اومدن پرولاکتینم باشه ؟ و ب نظرتون من کِی میتونم باردار شم؟

      1. دکتر سعاد غابشی گفت

        سلام وقت بخیر
        سطح بالای پرولاکتین می تواند منجر به تغییر در سیکل قاعدگی شود. به هر حال توصیه می شود پیش از اقدام برای بارداری به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

    23. ممم گفت

      سلام وقت بخیر من ۲۳ سالمه پریودهام همیشه دوسه روز عقب جلو میزد ولی الان چند ماهه خیلی خیلی سبک شده و دوروز اولش هم لکه بینی دارم که قبلا نداشتم …چند ماهه اقدام به بارداری کردم اما نشدم …امروز روز ۱۷ پریودم بود سونو دادم ضخامت اندومتر ۶ بود و فولیکول هام ۱۰ و ۶ بود به نظرتون من مشکل دارم میخان باردار شم

      1. دکتر سعاد غابشی گفت

        سلام وقت بخیر
        چون قصد بارداری دارید توصیه می شود زیر نظر پزشک متخصص زنان باشید و طبق توصیه ایشان عمل کنید.

    24. زهره گفت

      سلام من 2.5 ازدواج کردم و یک ساله که اقدام به بارداری کردم این پریودیم فقط روز اول من خونریزی داشتم و 6 روز دیگه تمیز بودم علت چیه؟!

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری وجود دارد. می‌توانید از تست bhcg به جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

    25. زهرا گفت

      سلام کیست هموراژیک 29میل داشتم دوماه قبل قرص الدی مصرف کردم این ماه رفتم سونو شده بود 39میل چ ا اینطور شده

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        توصیه می‌کنیم به پزشک متخصص زنان جهت معاینه و ذکر شرح حال بیشتر مراجعه نمائید.

    26. سارا رحمانى گفت

      سلام وقت بخير
      اين ماه و ماه گذاشته از ٢ ورق قرص اورژانسى استفاده كردم سو تايم پريود شدم ب مدت سه روز ولى خيلى نصبت ب قبل كمتر علتش چى ميتونه باشه ؟؟؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        در ابتدا توصیه می‌کنیم از مصرف قرص اورژانسی، بیش از 2 بار در سال خودداری نمائید و از سایر طرق پیشگیری از بارداری استفاده نمائید.
        قرص اورژانسی به دلیل ایجاد تغییرات هورمونی شدید روی بدن، ممکن است باعث برهم خوردن نظم قاعدگی و تغییراتی در آن شود که با گذشت زمان از بین خواهد رفت.

    27. صدف گفت

      سلام وقت بخیر
      میخاستم بدون اگه الت ( که طمعن نیسیم پیشاب بود یا نه) با ناحیه واژن فقط برای یه لحظه برخورد داشته باشه ( کمتر از ۵ ثانیه) و اقا قبل از این ارضا شده باشن و خانم اواسط سیکلشون بوده باشه امکان بارداری وجود داره یا خیر. و اگه وجود داره این احتمال زیاد است یا کم.
      ممنون میشم اگه جواب بدید

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال اینکه پیشاب بعد از ارضا شدن همراه مقدار کمی اسپرم باشد وجود دارد. در این شرایط اما احتمال بارداری بسیار کم است.
        نگران نباشید و درصورتی که پریودی شما تاخیر داشت از بی بی چک به جهت اطمینان استفاده نمائید.

        1. صدف گفت

          سلام مجدد
          من اونموقع بعد اتقریبا ۱۰ روز تاخیر پریود شدم و ماه بعدشم بتقریبا یک هفته تاخیر پریود شدم و هر دو سری پریودام مثل ماهای پیش بود ( ۶ ماه پیش).از نموقع هم هیچ رابطه ای نداشتم (اواسط تیر). من همیشه قبل پریود لک میشم این ماهم ببخشیدمثل همیشه رو دستمال لکه خون دیدم سرتایم پریودم ولی پریود نشدم میخاستم بدونم احتمال بارداری هست ؟؟

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          خیر احتمال بارداری در این شرایط که دوبار پس از رابطه پریود شدید وجود ندارد!

      2. تنی گفت

        سلام، وقت بخیر
        من 2ماه ورزش یوگا رو شروع کردم( تمرینات پر فشار هستن و ملایم نیستن)و2سال هم میشه ورزش مقاومتی انجام دادم یعنی این که امادگی بدنیم بد نبوده اما همین 2ماه اخیر مقدار خونریزی خیلی کم شده امکان داره از تمرینتات جدید باشه

        1. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          بله معمولا یکی از عوامل تغییر شرایط قاعدگی یا تاخیر، ورزش سنگین هست که به مرور زمان برطرف خواهد شد.
          اگر این شرایط تا چند سیکل آینده نیز ادامه دار بود به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    28. Moon گفت

      سلام. به دلیل تنبلی تخمدان قرص دوفاستون مصرف میکنم شروع دوره همزمان شد با جراحی پاپیلاری تیروییدم و عدم مصرف لووتیروکسین بابت ید درمانی ماه اول مصرف بعد از قطع دوفاستون ۲ روزبعد پریود شدم و بسیار سنگین بود پریودم
      این سری بعد از ده روز قرص ۳ روز بعد پریود شدم اما بسیار کم و قهوه ای رنگ. آیا اثر قرص هست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        قرص دوفاستون به تنظیم دوره‌های پریودی کمک می‌کند.
        توصیه می‌کنیم به جهت دریافت شرح حال بیشتر و اطلاع از سابقه پزشکی شما، به متخصصی که تجویز دارو را انجام داده‌اند مراجعه نمائید ت علت مشخص شود.

    29. ابراهیمی گفت

      با سلام و خسته نباشید . منم حدود 3سال هس حجم خونریزی عادت ماهانه و طول روزاش تغییر کرده بعد ازدواج تا دو سال طبیعی بود بعد اون تغییر کرد دکتر رفتم آزمایش و سونوگرافی شدم هیچ مشکلی نبود حتی دارو هم استفاده نمیکنم ولی همچنان هر ماه که عادت ماهانه میشم حجم اش کم و نهایت 3روز میشه و پد بهداشتی کثیف نمیشه و بیشتر موقع سرویس رفتن خون قاعدگی میاد. تنبلی و سندرم پلی و هیچ گونه علائمی مربوط به این ندارم دلیل اش چی می‌تونه باشه امکان داره راهنمایی بفرمایید

    30. ناشناس گفت

      سلام وقت بخیر. من اواخر اسفند یک رابطع بدون دخول داشتم که پارتنرمم حتی ارضا هم نشدن ولی از ترس بارداری و امکان برخورد پیشاب ۴ عدد قرص ال دی مصرف کردم. بعد از اون رابطه یک هفته بعد پریود شدم و پریودمم با اینکه لخته بود ولی نسبت به ماهای قبلم خیلی کمتر بود. از اون نوقع به بعد هم سر تایم خودم پریود شدم یا چن روز جلوتر و علایم پریود مثل درد سینه و شکم دردمم مثل قبل بود ولی خونریزی پریودم خیلی کمتر شده بطوری که فقط روز دوم یکم بیشتر و تا ۳ روز بیشتر طول نمیکشه در حالی که قبلا تا روز ۵ پریود بودم و پریود نسبتا سنگینی داشتم. میخاستم بدونم این میتونه بارداری باشه؟؟ یا از عوارض قرص؟ و باید چیکار کنم. تشکر

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد.
        اغلب قرص‌های اورژانسی به دلیل ایجاد تغییرات هورمونی، منجر به برهم خوردن نظم و شکل قاعدگی خواهند شد. درصورتی که شرایط ادامه دار بود توصیه می‌کنیم به متخصص زنان جهت معاینه و بررسی علت مراجعه نمائید.

    31. فاطمه زهرا گفت

      سلام۲۶ سالمه دو ماهه لکه بینی دارم پریودم کمه خیلی کم پریودم منظم بوده دوماهه ۱۰ روز یا کمتر بیشتر جلو میوفته و دو روزه دل درد و کمر درد خستگی بیش از حد دارم میشه راهنمایی کنید

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        در صورتی که احتمال بارداری نمی‌دهید، توصیه می‌شود جهت معاینه و تشخیص علت به متخصص زنان مراجعه نمائید.

        1. سمانه گفت

          سلام وقت بخیر
          ۳۷ ساله هستم چند ماهی هست که دوران پریودم ۳یا۴ روزه شده با خونریزی کم البته هم کاهش وزن داشتم وهم استرس زیاد
          لطفا راهنمایی کنید

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          مواردی که ذکر کردید ممکن است دربرهم خوردن نظم و حالت قاعدگی شما تغییر ایجاد کند، اما اگر با گذشت زمان شرایط ادامه دار بود و خونریزی کمی داشتید بهتر است جهت معاینه و انجام سونوگرافی به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    32. رها گفت

      با سلام و احترام
      ۳۹ ساله هستم. پریودم منظمه اما حجمش کمه.
      پرولاکتینم مقداری بالاست. تنبلی تخمدان ندارم.
      ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        توصیه می شود جهت معاینه و ذکر شرح حال بیشتر به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. در صورت نیاز آزمایشات تکمیلی انجام گردد.

    33. ناشناس گفت

      سلام وقت شما بخیر
      من همیشه یک هفته یا چن روز قبل از پریود لکه بینی دارم و ماه پیش پریود طبیعی داشتم ولی این ماه رنگ پریودم خیلی تیره ترو لخته و کمتر هستن
      اینم بگم که ۳ ماه پیش فقط ۴ قرص ال دی برای جلوگیری از رابطه بدون دخول خوردم. میخاستم بدونم پریود این ماهم که تیره و کمتر عادیه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        مشکلی نیست؛ ممکن است از عوارض مصرف قرص باشد.
        در صورتی که این شرایط ادامه دار بود و در ماه بعد نیز مشاهده شد به جهت ردیابی علت به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    34. Nafas گفت

      سلام و وقت بخیر
      19سالمه و مجردم
      من قبلا روزهای اول (ینی روزهای اول تا سوم ) عادت ماهانم خونریزیم تقریبا خیلی بود ولی الان فقط روز اول خونریزی دارم و روزهای دوم و سوم عادت ماهانم فقط در حد لکه س خونریزیم
      میخواستم بدونم ک ایا طبیعیه یا نه؟!؟!

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        همانطور که مطالعه کردید علل مختلفی در این امر تاثیرگذار است. علت یابی با تشخیص و معاینه پزشک صورت خواهد گرفت. توصیه می‌کنیم در صورتی که شرایط ادامه دار بود به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    35. ft گفت

      سلام وقت بخیر
      ۲۵ سالمه و یکساله ازدواج کردم هنوز اقدامی برای بارداری نکردم
      پریودی قبلیم خیلی طولانی تر از همیشه شد و خون ریزی زیاد داشتم و پریودی الانم خون ریزی خیلی کمی دارم
      خیلی نگرانم اگه میشه راهنماییم کنین ممنون

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        ضمن آرزوی سلامتی، توصیه می‌شود جهت معاینه به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

      2. خاطره گفت

        منم اینطوریم دکتر رفتید شما

    36. زهرا گفت

      سلام وقت بخیر، من ۱۶ سالمه و از ۱۲ سالگی پریود شدم ولی نامنظم بوده مثلا هر دو ماه یا هر سه ماه یه بار ولی خون کم نبود. سه چهار ماهی هست که وقتی پریود میشم خون خیلی خیلی کمه. تو خانواده مون هم کسی همچین مشکلی نداشته. میشه بگین مشکلم چیه؟ ممنون

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        نامنظمی پریود در چند سال اول شروع قاعدگی در دختران نوجوان طبیعی است.
        اما توصیه می‌شود به جهت معاینه و اطمینان خاطر به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    37. عسل گفت

      باسلام.خانم۳۶ساله هستم.۴ساله ازدواج کردم هنوزبرای بارداری اقدام نکرده ام.از۲۰سالگی چندروز بعدازتمام شدن قاعدگی لکه بینی کمی داشتم دکترگفتندتنبلی تخمدان هست وقرص سیپروترون کامپاند۳ماه مصرف کردم.بعدازچندسال دوباره برگشت وباز۳ماه مصرف کردم.تاالان هرگاه برمیگشت یک بسته مصرف میکردم تامنظم میشد.
      ۳ماه پیش یک بسته روشروع کردم ازدهمین قرص،خونریزی شروع شدوچون بیشترمیشد۴قرص آخررونخوردم وقطع کردم.پریودم بعدازچندروز بطورطبیعی شروع شدوتمام شد اما بازلکه بینی زیادداشتم.ماه بعد دوباره مثل همیشه بعداز۲۵روزپریودشروع شدوبعدازاتمام بازلکه بینی داشتم اماقرص مصرف نکردم.اواخرهمین پریود کمی بوتاکس صورت انجام دادم.
      بلافاصله چرخه ی ترشحات زنانه ام بهم ریخت اما اصلا دیگه لکه بینی نداشتم و اینبار بجای ۲۵ روز ، بعداز۳۵روز پریود شدم.
      بعدازاتمام پریود،تا۱۰روز اصلا ترشح زنانه نداشتم وکاملا قطع شده بود.بعدترشحات برگشت بامقدارنسبتازیاد.
      اینبارهم بجای۲۵روزبعداز۳۵روزپریودشدم اماخیلی خفیف بود.همیشه روزاول شروع،دردشکم داشتم وروزدوم وسوم خونریزیم نسبتازیادبوداما اینبارباشروعش اصلادردنداشتم وروزدوم وسوم خونریزیم خیلی کمترازقبل بودبارنگ کمرنگ والان ک روز۴قاعدگی هستم ترشحات تقریبازیادولی خونریزی خیلی کم هست.

      بهم خوردن ترشحات زنانه و کم شدن خونریزی قاعدگیم نگرانم کرده.آیا مربوط به قرص ۳ماه پیش هست یابوتاکس دوماه پیش؟

      1. دکتر سعاد غابشی گفت

        سلام وقت بخیر
        نیاز به معاینه و ویزیت توسط متخصص زنان است.

    38. Ff گفت

      سلام من ۳۳سالمه .تنبلی تخمدان دارم.الان پنج ماهه واسه تنظیم پریودم دوفاستون میخورم.دو دوره پریودم خیلی سبک و کم شده.برعکس قبلش که پریودهای خیلی خیلی سنگین داشتم.الان نگرانم

      1. دکتر زهره ملاسعیدی گفت

        سلام وقت بخیر
        دوفاستون هورمون پروژسترون است و باعث کاهش خونریزی می شود.

    39. هلن گفت

      از ۲۲ سالگی به بعد به مدت ۴ ساله که پریود سبکی رو تجربه میکنم. در گذشته دو روز اول پریود خون غلیظ و گرمی داشتم اما حالا حتی در روز اول خون بسیار سبکی دارم

      سونو و آزمایش های متعددی دادم که مشکلی رو نشون ندادند . یک دوره هم قرصی مصرف کردم برای افزایش استروژن که فقط یه مدت کوتاه روی حجم پریودم اثر داشت

      خیلی نگران یائسگی زودرس هستم که نتونم باردار بشم

      1. دکتر زهره ملاسعیدی (کارشناس) گفت

        مقدار خونریزی قاعدگی ارتباطی با نازایی ندارد.
        اگر مادر یا خواهر شما یائسگی زودرس داشته اند احتمال آن در شما وجود دارد از نظر بالا بودن پرولاکتین و کم کاری تیروئید هم بررسی شدید؟

        1. طاهره گفت

          سلام وقت بخیر .من ۴۱ساله هستم .سال قبل دردهای زیر شکم ورحمت داشتم دکتر سونو داد مشخص شد پولیپ رحمی دارم اندازه ۴سانت .البته خونریزیهای پریودیم خیلی معمولی وکم بود اونموقع برای روش جلوگیری قرص درسبلا بمن دادند بعد یک هفته استفاده چون حالم بد میشد وسردردهای میگرنیم زیاد دکتر گفتند قطع کنم .از اونموقع تا دوماه قبل هربار که میخواستم پریود بشم دچار سندرم قبل قاعدگی ورم زیاد سینه ودردسینه وبداخلاقی عصبی میشم .تا دوماه قبل که اصلا بدون هیچ علامتی پریود شدم والبته ناگفته نماند که طی این دوماه میل جنسی بشدت کم شده وبدون علامت ودرد پریود میشم آنهم خیلی سبک خیلی خیلی سبک ۵روزه اس ودرود یک نوار بهداشتی مجموعا .

          ببخشید طولانی شد خواستم بدونم آیا با توجه به اینکه پولیپ بزرگی داشتم که گفتند اگر خونریزیم سنگین شد باید عمل کنم ولی خونریزی های من سنگین نشده .
          سبک‌تر شده علت چی میتونه باشه باتوجه به اینکه میل جنسی هم کم شده ؟آیا میخوام یائسه بشم ؟

          ممنون ازشما

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          پزشک متخصص شما که از سابقه و شرایط شما مطلع است می‌تواند راهنمایی بهتری در این خصوص بکند. توصیه می‌کنیم به ایشان مراجعه نمائید.

    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.