چیکار کنم پریود بشم؟ معرفی 12 باز کننده قاعدگی قوی

1313 1,682,160
زمان مطالعه این مطلب: 10 دقیقه

چرا پریود نمیشم؟ چیکار کنم پریود بشم از وقتم گذشته؟ پریود نشدن به معنای حاملگی است؟ یک باز کننده قاعدگی قوی چیست؟ آیا راهکاری برای پریود شدن به طور طبیعی وجود دارد؟ به طور کلی سیکل قاعدگی از روز اول پریود تا اولین روز پس از اتمام آن محاسبه می‌شود. متوسط ​​چرخه قاعدگی 28 روز است. با این حال می‌تواند از فردی به فرد دیگر و ماه به ماه متفاوت باشد. اگر هر 24 تا 38 روز یکبار پریود شوید، همچنان منظم در نظر گرفته می‌شود. اگر زمان بین قاعدگی‌ها تغییر کند و قاعدگی زودتر یا دیرتر شروع شود، دوره‌های شما نامنظم تلقی می‌شود.

روش درمان بستگی به این دارد که بفهمید چه چیزی باعث پریودهای نامنظم شما شده است. اما راه‌حل‌هایی وجود دارد که می‌توانید در خانه امتحان کنید تا چرخه قاعدگی خود را به مسیر درست برگردانید. در این مطلب قصد داریم به روش‌هایی برای پریود شدن بپردازیم. این راهکارها اغلب خانگی بوده و افراد می‌توانند در صورت تأخیر در پریود آنها را امتحان کنند. شاید به دنبال این راهکارها در نی نی سایت گشته باشید اما ما به صورت تخصصی این مطلب را بررسی خواهیم کرد. اگر شماهم به دنبال راهکار برای پریود شدن سریع هستید توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله از مجله سلامت کیوان با ما همراه باشید.

دلیل پریود نشدن چیست؟

چرا پریود نمیشم و علت عقب افتادن پریود چیست؟ تأخیر در پریود می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما یکی از مهم‌ترین آنها بارداری است. حال آیا کسی که رابطه جنسی نداشته و پریود نشده باشد باردار است؟ پاسخ این سوال با صراحت منفی است. حال اگر رابطه مقعدی یا رابطه دهانی داشته باشیم چه؟ باز هم امکان بارداری وجود دارد؟ پاسخ این سوال نیز منفی است. اگر مایع منی مرد یا پیشاب با واژن شما برخوردی نداشته باشد نمی‌توانید برای اینکه چرا پریود نمی‌شوید نگران بارداری باشید.

افراد زیادی پس از گذشتن از زمان پریود خود فکر می‌کنند شاید باردار باشند، برای این کار می‌توان از تست‌هایی که درون داروخانه‌ها (بیبی چک) به فروش می‌رسد استفاده کرد. البته باید بدانید که این تست ممکن است درصدی خطا داشته باشد. روش دیگر، انجام تست بتا بارداری یا Bhcg در آزمایشگاه است که اطمینان پذیری بالاتری دارد. بیشتر بخوانید: علائم بارداری چیست؟

اما اگر احتمال بارداری نمی‌دهید باید بدانید که تاخیر پریود به دلایلی از جمله استرس و اضطراب، تغییر وزن ناگهانی، ورزش سنگین و سندرم تخمدان پلی کیستیک و 6 علت دیگر نیز مربوط است که در مقاله‌ای جداگانه به طور مفصل شرح داده‌ایم و می‌توانید مطالعه کنید: علت تاخیر در پریود

مشاوره خرید واکسن گارداسیل
مشاوره خرید واکسن گارداسیل

علت درخواست پریود شدن سریع

همانطور که گفته شد، دلایل مختلفی وجود دارد که خانم‌ها می‌خواهند زودتر پریود شوند یا به دنبال قرص اورژانسی برای پریود شدن سریع می‌گردند. عمده دلیل، رفع نگرانی و استرس بعد از یک رابطه محافظت نشده است. آنها می‌خواهند پریود شوند تا زودتر بدانند که باردار نیستند. اما برخی افراد قاعدگی خود را به دلایل دیگری مثلا رفتن به سفر یا یک رویداد مهم تحریک می‌کنند که آن زمان پریود نشوند. روش‌های دارویی وجود دارد که برای افرادی که احتمال حامله بودنشان نیست می‌توان استفاده شود تا قاعدگی زودتر یا دیرتر اتفاق افتد. به جهت اختصار، این موضوع را در مقاله دیگری کامل توضیح داده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید: عقب انداختن پریود در منزل

صبر کنید!! اگر می‌خواهید سریع پریود شوید و نمی‌توانید برای بررسی علت به پزشک مراجعه کنید توصیه می‌کنیم فرم زیر را به صورت رایگان پر کنید تا مخصصان ما در اولین فرصت با شما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را برای شما انجام دهند. همین حالا اقدام کنید و سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.




    دلیل پریودهای نامنظم چیست؟

    دلایل مختلفی وجود دارد که چرا شما ممکن است بی نظمی قاعدگی را تجربه کنید. بسیاری از دختران نوجوان در اوایل شروع دوره قاعدگی نامنظمی پریود را تجربه می‌کنند که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته‌ایم و می‌توانید مطالعه کنید: اولین پریود دختران. دوره‌های بیش از حد سنگین یا طولانی مدت قاعدگی نیز، منوراژی نامیده می‌شود. علائم رایج این مورد شامل دوره قاعدگی طولانی یا خونریزی شدید است. منظور از خون ریزی شدید نیز آن است که فرد مجبور باشد هر یک ساعت یک بار پد بهداشتی خود را تعویض کند.

    علل خونریزی‌های شدید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    • تغییرات هورمونی: هورمون‌های پروژستین یا استروژن در صورت تشرح زیاد ممکن است باعث خونریزی شدید شوند. عدم تعادل هورمونی بیشتر در افرادی رخ می‌دهد که به تازگی قاعدگی را شروع کرده‌اند یا افرادی که به یائسگی نزدیک می‌شوند.
    • شرایط پزشکی: بیماری التهابی لگن (PID)، اندومتریوز، اختلالات خونی ارثی و رشد خوش ‌خیم توده و انواع سرطان‌ها همگی باعث بی‌ نظمی قاعدگی می‌شوند.
    • تغییر وزن شدید: ممکن است افراد پس از افزایش وزن و یا کاهش وزن شدید دچار پریودهای نامنظم شوند.
    • نارسایی تخمدان‌ها: از دیگر علت‌های پریود نامنظم می‌توان نارسایی تخمدان‌ها باشد.
    • یائسگی: همانطور که گفته شد، از دیگر دلایل تغییر در سیکل قاعدگی، نزدیک شدن به دوران یائسگی است.

    مطالب مرتبط:

    چگونه به طور طبیعی پریود شویم؟

    نحوه پریود شدن به طور طبیعی چیست؟ چگونه زودتر پریود شویم؟ برای پریود شدن چی بخوریم؟ باز کننده قاعدگی قوی چیست؟ این‌ها سوالات و دغدغه بسیاری از بانوان است. درمان‌های خانگی زیادی وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند. در ادامه به معرفی برخی باز کننده قاعدگی قوی خانگی می‌پردازیم(1).

    یکی از مواد غذایی که افراد در این زمان برای پریود شدن می‌خورند، چای زعفران یا زعفران دم کرده است. زعفران به طرز معجزه آسایی باعث جلو افتادن پریود شده و خانم‌ها به عنوان یک باز کننده قاعدگی قوی از آن یاد می‌کنند. البته می‌تواند یکی از دلایل خون ریزی شدید نیز باشد. همچنین توصیه می‌شود در صورتی که قصد بارداری دارید، از مصرف زعفران در هفته‌های اول بارداری پرهیز نمائید، چراکه منجر به سقط جنین خواهد شد.

    چی بخورم پریود بشم؟
    چی بخورم پریود بشم؟

    حفظ وزن استاندارد – چیکار کنم پریود بشم؟

    تغییر در وزن شما می‌تواند بر پریودتان تأثیر بگذارد. اگر جثه بزرگ‌تری دارید، کاهش وزن می‌تواند به تنظیم دوره‌های شما کمک کند. از طرف دیگر، کاهش شدید وزن یا کمبود وزن می‌تواند باعث قاعدگی نامنظم شود. به همین دلیل حفظ وزن متوسط ​​اهمیت زیادی دارد. افرادی که اضافه وزن شدید دارند نیز احتمال بیشتری دارد که پریودهای نامنظم را تجربه کنند.

    این افراد معمولاً خونریزی و درد پریود شدیدتری را تجربه می‌کنند. این به دلیل تأثیری است که سلول‌های چربی روی هورمون‌ها و انسولین می‌گذارند. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا وزن مورد نظر را شناسایی کرده و یک استراتژی برای رسیدن به آن ارائه دهند.

    ورزش منظم – چیکار کنم پریود بشم؟

    ورزش منظم - راه زود پریود شدن
    ورزش منظم

    ورزش فواید بسیاری برای سلامتی دارد. همچنین می‌تواند به پریود شما کمک کند. علاوه بر آن شما می‌توانید به وزن مناسب برسید و آن را حفظ کنید. می‌تواند به شما کمک کند تا وزن متوسطی داشته باشید یا آن را حفظ کنید. ورزش معمولاً به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای سندرم تخمدان پلی کیستیک توصیه می‌شود. این سندروم می‌تواند باعث بی نظمی چرخه قاعدگی شود.

    دریافت دوز روزانه ویتامین – چی بخورم پریود بشم؟

    مطالعه‌ای که در سال 2015 منتشر شد، سطوح پایین ویتامین D را با پریودهای نامنظم مرتبط دانست و نشان داد که مصرف ویتامین دی ممکن است به تنظیم قاعدگی کمک کند. طی تحقیقات دیگر مشخص شد این ماده در درمان بی‌نظمی قاعدگی در افراد مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک نیز مؤثر است. ویتامین دی اغلب به برخی غذاها از جمله شیر و سایر محصولات لبنی و غلات اضافه می‌شود.  همچنین می‌توانید ویتامین دی را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا از طریق مکمل‌ها نیز دریافت کنید.

    همچنین برخی تجربیات نشان داده که ویتامین C می‌تواند به باز شدن قاعدگی کمک کند. ویتامین سی با افزایش سطح استروژن و کاهش سطح پروژسترون به این اتفاق کمک می‌کند. انقباض دیواره رحم می‌تواند باعث ریختن آن شود.

    برای دریافت ویتامین C کافی می‌توانید از میوه‌جات و سبزیجات حاوی این ویتامین مثل مرکبات استفاده کنید. اگر از مکمل ویتامین سی استفاده می‌کنید، حتما با دوز تعیین شده و مناسب مصرف کنید.

    مصرف زنجبیل – چیکار کنم امروز پریود بشم؟

    مصرف زنجبیل - راه زود پریود شدن
    مصرف زنجبیل

    اگر می‌خواهید امروز و به زودی پریود پریود شوید، مصرف زنجبیل یکی از روش‌های کمک کننده است. زنجبیل به عنوان یک درمان خانگی برای درمان قاعدگی‌های نامنظم استفاده می‌شود و برخی آن را یک باز کننده قاعدگی قوی می‌نامند. با این حال هیچ مدرک علمی برای نشان دادن اثربخشی آن وجود ندارد. به نظر می‌رسد که زنجبیل فواید دیگری در رابطه با قاعدگی دارد که در درجه اول به تسکین درد مربوط می‌شود.

    یک مطالعه بالینی در سال 2014 بر روی 92 زن با خونریزی شدید قاعدگی نشان داد که مصرف روزانه زنجبیل ممکن است به کاهش میزان خون از دست رفته در طول قاعدگی کمک کند. مصرف 750 تا 2000 میلی گرم پودر زنجبیل در 3 یا 4 روز اول پریود نیز درمان مؤثری برای دوره‌های دردناک است.  تحقیقات انجام شده نشان داده که مصرف زنجبیل به مدت 7 روز قبل از پریود علائم خلقی، فیزیکی و رفتاری سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را کاهش می‌دهد.

    مصرف دارچین – چی بخوریم پریود بشیم؟

    به نظر می‌رسد دارچین برای انواع مشکلات قاعدگی مفید است. تحقیقات انجام شده در سال 2014 نشان داد که این ماده به تنظیم چرخه‌های قاعدگی کمک می‌کند و حتی می‌تواند یک گزینه درمانی مؤثر برای زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک باشد. همچنین نشان داده شده است که به طور قابل توجهی درد و خونریزی قاعدگی را کاهش می‌دهد. دارچین به طور کلی به عنوان یک درمان طبیعی ایمن و مؤثر برای زنان جوان مبتلا به دردهای شدید قاعدگی در نظر گرفته می‌شود.

    مصرف آناناس – چیکار کنیم پریود بشیم؟

    مصرف آناناس - راه زود پریود شدن
    مصرف آناناس

    آناناس یک درمان خانگی محبوب برای مشکلات قاعدگی است. این میوه حاوی بروملین است، آنزیمی محققان اعلام کرده‌اند پوشش داخلی رحم را نرم کرده و دوره‌های قاعدگی شما را تنظیم می‌کند. آناناس همچنین خاصیت ضدالتهابی و تسکین دهندگی دارد.

    مصرف زردچوبه – چیکار کنم امروز پریود بشم؟

    ریشه زردچوبه حاوی کورکومین است و به پریود شدن شما کمک می‌کند. این ماده اثرات مفید زیادی برای سلامتی از جمله کاهش التهاب و بهبود خلق و خو دارد. به دلیل این اثرات، مصرف مکمل‌های حاوی کورکومین می‌تواند علائم (PMS) را کاهش دهد.

    زردچوبه همچنین ممکن است اثراتی مشابه هورمون استروژن داشته باشد. این بدان معنی است که شاید به تنظیم چرخه قاعدگی شما نیز کمک کند. دوزهای معمول کورکومین از 100 میلی گرم تا 500 میلی گرم دو بار در روز مصرف می‌شود.

    علاوه بر مواردی که ذکر شد، دوش آب گرم و استفاده از کیسه آب گرم نیز می‌تواند در جلو انداختن پریود تاثیرگذار باشد. شاید متعجب شوید اما داشتن رابطه جنسی سالم و محافظت شده نیز به پریود شدن شما کمک می‌کند. چرا؟ زیرا ارگاسم زن حین سکس، موجب انقباض در رحم با القای اثر وکیوم شده و منجر به ایجاد خونریزی پریودی در شما می‌شود. برخی از انواع دمنوش برای پریود شدن نیز مانند زنجبیل و دمنوش چای جعفری وجود دارند که به جلو انداختن پریود شما کمک می‌کنند. همچنین اگر به دنبال یک باز کننده قاعدگی قوی دارویی هستید، توصیه می‌گردد به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید تا بهترین روش را به شما پیشنهاد نماید.

    بهترین دمنوش برای باز شدن قاعدگی چیست؟

    دو تا از دمنوش‌هایی که در باز شدن قاعدگی موثرند دمنوش زنجبیل و دمنوش جعفری هستند. در اینجا درباره هریک از اینها توضیحات لازم را ارائه می‌دهیم:

    دمنوش زنجبیل

    در طب سنتی زنجبیل بهترین ماده برای پریود شدن سریع و انقباضات رحم است. بر مبنای این که زنجبیل باعث افزایش انقباضات رحم می‌شود و در نهایت منجر به پریود می‌گردد. یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از زنجبیل، مصرف آن به صورت دمنوش است.

    طرز تهیه دمنوش زنجبیل:

    1. چند تکه از زنجبیل را در یک قوی آب جوش قرار دهید.
    2. اجازه دهید این قوی جند دقیقه روی حرارت قرار گرفته و بجوشد.
    3. سپس می‌توانید این ترکیب را به صورت چای و دمنوش میل کنید.

    بسیاری از تحقیقات و تجربیات تایید کرده‌اند که دمنوش زنجبیل در پریود شدن موثر است.

    دمنوش جعفری

    یکی دیگر ار دم نوش‌هایی که در پریود شدن تاثیر دارند دمنوش جغفری است. سبزی جعفری به دلیل برخوردار بودن از ویتامین C بالا و مواد مؤثره قوی آپیول، در انقباض دیواره رحم مؤثر است.

    طرز تهیه دمنوش جعفری:

    1. چند جعفری تازه را در قوری آب جوش قرار دهید.
    2. اجازه دهید این ترکیب برای چند دقیقه بجوشد و دم بکشد.
    3. پس از دم کشیدن دمنوش می‌توانید آن را میل کنید.

    فراموش نکنید که آپیول برای زنان باردار خطرناک است پس در زمان بارداری، شیردهی و همچنین اگر دچار بیماری‌های کلیوی هستید از مصرف چای جعفری اجتناب کنید.

    چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

    در برخی شرایط، عقب افتادن قاعدگی شما ممکن است نشانه یک بیماری باشد که باید توسط پزشک علت‌یابی شود. در صورتی که شرایط و علائم زیر را داشتید به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید:

    • اگر علائم بارداری دارید و به حاملگی مشکوک هستید
    • تاخیر در پریود شما سه سیکل متوالی به طول انجامیده است
    • توقف چرخه قاعدگی شما قبل از 45 سالگی
    • ادامه داشتن پریود بعد از یائسگی یا 55 سالگی
    • مشاهده خونریزی بین پریود یا بعد از رابطه جنسی
    • داشتن پریودهای سنگین و شدید به طور ناگهانی

    بیشتر بخوانید:

    جمع بندی

    • پاسخ این سوالات در این مقاله ذکر شده است؛ چیکار کنم پریود بشم؟ برای پریود شدن چی بخوریم؟ چگونه پریود شویم؟ چیکار کنم امروز پریود بشم؟ چی بخوریم پریود بشیم؟ برای یافتن پاسخ این سوالات مقاله را کامل مطالعه کنید.
    • با روش‌هایی برای پریود شدن و چند باز کننده قاعدگی قوی آشنا شدید. برخی از این روش‌ها تأثیر آنی دارند و در مدت زمان کم باعث پریود شدن می‌شوند. برخی دیگر روش‌های درمانی برای تأخیر در پریود هستند.
    • دوران قاعدگی می‌تواند با دردهای شدیدی همراه باشند که مصرف برخی از خوراکی‌های ضد التهاب مانند آناناس می‌تواند آن را تسکین دهد.
    • برخی از مواد غذایی مانند زعفران به دلیل ویژگی‌های خود، روی دوره قاعدگی تأثیر مستقیم دارند.
    • سریع‌ترین روش باز شدن قاعدگی و یک باز کننده قاعدگی قوی دارویی بستگی به شرایط شما و علت تاخیر در پریود شما خواهد داشت. توصیه می‌شود برای این‌کار و مصرف دارو به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    در نهایت خوشحال می‌شویم سوالات و تجربیات خود را در انتهای همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

    چه مدت طول می‌کشد تا یک دوره پریود تنظیم شود؟

    پس از شروع قاعدگی در دختران نوجوان، ممکن است حدود 4 سال طول بکشد تا دوره آنها قابل پیش بینی شود. با این حال، اگر یک بیماری زمینه‌ای وجود داشته باشد که باعث پریودهای نامنظم شود، احتمالاً ابتدا باید علت را برطرف کنید.

    آیا پریودهای نامنظم به معنای ناباروری است؟

    داشتن یک سیکل قاعدگی نامنظم لزوماً به این معنی نیست که نمی‌توانید باردار شوید. بسته به علت بی‌نظمی پریود، ممکن است تأثیری بر توانایی شما برای باردار شدن داشته یا نداشته باشد.

    آیا کرونا می‌تواند بر قاعدگی تأثیر بگذارد؟

    کرونا می‌تواند تغییرات زیادی ایجاد کند. همچنین اعلام شده است که در مواجهه با بیماری‌های شدید مانند کووید-19، بدن به طور موقت تخمک گذاری را کاهش می‌دهد (که می‌تواند بر خونریزی قاعدگی نیز تأثیر بگذارد) تا انرژی را از تولید مثل، به سمت مبارزه با عفونت هدایت کند.

    آیا مصرف آنتی بیوتیک منجر به تاخیر در پریود می‌شود؟

    به طور کلی، آنتی بیوتیک‌ها تاثیری بر قاعدگی و تاخیر آن ندارند. افرادی که پس از مصرف آنتی بیوتیک اظهار تاخیر در پریودی می‌کنند، احتمالا به دلیل شرایط بیماری یا استرس ناشی از آن بیماری دچار تاخیر در قاعدگی شده‌اند.

    آیا داشتن رابطه جنسی به زودتر پریود شدن کمک می‌کند؟

    بله، رابطه جنسی سالم (واژینال) و محافظت شده می‌تواند با آزاد کردن برخی هورمون‌ها به جلو انداختن پریودتان کمک کند. توجه داشته باشید که رابطه مقعدی، همچنین عدم استفاده از کاندوم، می‌تواند منجر به سایر مشکلات مانند بیماری‌ها و یا بارداری شود.

    چیکار کنم پریود بشم خانگی؟

    برای پریود شدن در خانه می‌توانید این موارد را امتحان کنید: مصرف زعفران، حفظ وزن استاندارد، ورزش منظم، دریافت دوز روزانه ویتامین، مصرف زنجبیل، مصرف دارچین، مصرف آناناس، مصرف زردچوبه، دمنوش‌های گیاهی، دوش آب گرم، کیسه آب گرم، داشتن رابطه جنسی سالم و محافظت شده.

    بهترین باز کننده قاعدگی قوی چیست؟

    باز کننده قاعدگی قوی غیر دارویی، زعفران دم کرده و یا زنجبیل است و همچنین آمپول پروژسترون نیز یک روش سریع برای باز کردن قاعدگی است که با توصیه پزشک برای تنظیم دوره‌های قاعدگی مصرف می‌گردد. بهتر است قبل از هر اقدام برای باز کردن سریع پریود با پزشک مشورت نمائید.

    چی بخوریم پریود بشیم؟

    برای پریود شدن می‌توانید مواد غذایی بخورید که به جلو انداختن پریود شما کمک می‌کنند مانند: زعفران دم کرده، زنجبیل، دارچین، آناناس و زردچوبه.

    میخوام تا فردا پریود بشم چیکار کنم؟

    اگر به دنبال راهکاری سریع برای پریود شدن هستید و تا فردا نیاز دارید که پریود شوید، بهتر است در قدم اول استرس و اضطراب نداشته باشید، مواد غذایی حاوی ویتامین C مصرف کنید و با مدیتیشن آرامش خود را حفظ کنید. اگر احتمالی برای بارداری یا ابتلا به بیماری نمی‌دهید احتمالا زود پریود خواهید شد. اما در صورتی که علل دیگری منجر به تاخیر پریود شما شدند باید توسط متخصص زنان معاینه شوید تا علت تاخیر مشخص شود.

    چه قرصی بخورم پریود بشم؟

    قرص مدروکسی پروژسترون، یکی از انواع قرص‌های هورمونی است که برای زودتر پریود شدن استفاده می‌شود. این قرص برای خانم‌هایی که یائسه نشدند و به دلیل کمبود هورمون پریود نمی‌شوند موثر خواهد بود، اما بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت شود.

    منبع medicalnewstoday
    1,313 نظر
    1. Shokofeh گفت

      سلام
      ۲۰ فروردین کورتاژ انجام دادم ، ۲۹ فروردین با همسرم رابطه داشتم ، شک بارداری دارم ، ۶ ساعت بعد قرص اورژانسی استفاده کردم ، امکان بارداری هست ؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر.

    2. نشاط گفت

      سلام وقت بخیر من ۲۸ اسفند پریود شدم و روز دوم و سوم حموم کردم و همین باعث شد خونریزی زود تموم بشه برای تاریخ هشتم فروردین رفتم سفر
      و صبحگاه ۹ فروردین با نامزدم رابطه جنسی محافظت شده با کاندوم برقرار کردم همچنان پریود نشدم حتی لکه بینی هم ندارم و همینطور اضافه کنم بعد از اون رابطه دیگه رابطه نداشتم احتمال بارداری وجود داره؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر از حفاظت رابطه اطمینان دارید احتمال بارداری وجود ندارد.
        آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید، اگر یک هفته تاخیر داشتید جهت اطمینان از بی بی چک استفاده کنید.

    3. y گفت

      سلام ببخشید بنده ۱۷ و ۱۸ اسفند رابطه جنسی داشتم با کاندوم ولی بخاطر اطمینان بیشتر شب ۱۸ هم قرص اورژانسی خوردم یه هفته بعدش پریود شدم یعنی ۲۵ ام و اینکه الان ۲۷ فروردین و پریود نشدم ایا امکان بارداری هست

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر
        سعی کنید کمترین استفاده را از قرص اورژانسی داشته باشید.
        اگر از کاندوم استفاده می‌کنید نیازی به روش پیشگیری دیگری نیست مگر در شرایط خاص.

    4. سحر گفت

      سلام من 39 سالمه و ماه پیش ۱۶ اسفند پریود شدم و ۲۴ اسفند رابطه محافظت شده با کاندوم داشتم ولی این ماه زمان پریود فقط کمردرد شدید و لکه بینی تا ۶ روز داشتم و سه بار بی بی چک استفاده کردم از زمان تاخیر که هاله داشت و مثبت بود و ازمایش بتا هم دادم بعد دو روز تاخیر که 0.11 بود و با وجود گذشت ۶ روز همچنان پریود نشدم و کمردرد شدید دارم و حتا سونوی واژینال هم دادم ک چیزی دیده نشد ایا احتمال بارداری وجود دارد؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر اگر از حفاظت کامل رابطه اطمینان دارید، احتمال بارداری وجود ندارد و ممکن است به دلیل استرس یا سایر موارد این شرایط رخ داده باشد.
        آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید. مجدد در روز 21 پس از رابطه از بی بی چک استفاده کنید.

    5. فافا گفت

      سلام. آیا در رابطه بدون دخول که چند قطره منی با لابیا کوچک واژن در تماس بوده
      و ۱۷ روز پس از آن پریود شویم و ۵ روز ادامه داشته باشد اما حجم خون نسبت به قبل مقداری کمتر بوده!. (۲ روز اول قرمز تیره و ۳ روز آخر قرمز روشن)
      آیا قاعدگی طبیعی بوده؟
      یا احتمال بارداری وجود دارد؟؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال کمی برای بارداری وجود دارد اگر خونریزی مثل قبل نبوده.
        تا سیکل بعدی صبر کنید و اگر تاخیر داشتید از بی بی چک یا تست بتا استفاده نمائید.

    6. Bano گفت

      سلام آیا ۲۰ روز پس از رابطه نتیجه منفی بیبی چک قابل اطمینان است؟
      ممکن است منفی کاذب باشد؟
      با نگه داشتن ادرار به مدت ۵ ساعت
      مارک مدیکور قطره چکانی

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        21 روز پس از رابطه استفاده از بی بی چک توصیه میشود.
        ادرار صبحگاهی برای بی بی چک قابل اطمینان تر است.

    7. ماهلین گفت

      سلام من ۱۷ سالمه از ۱۳ سالگی پریود شدم پریودمم‌ ۷ روزه

      هنوزم که هنوزه پریودم منظم نیست این اصلا مشکل نیست خب

      مشکل من اینکه جدیدا دیر پریود میشم مثلا اگه دوم یه ماه پریود بشم دوازدهم ماه بعد پریود میشم ولی دفعه قبل ۵ روز دیرتر شدم این سری یه هفته اس از وقتش گذشته هنوز پریود نشدم علائمش رو چند روزه دارم همش نفغ دارم دل درد دارم نمیتونم چیز سرد مثل ماست بخورم ولی هنوز پریود نشدم یعنی ممکنه من مشکلی داشته باشم؟
      دخترداییم میگه ممکنه کیست یا تنبلی تخمدان داشته باشم خیلی استرس گرفتم یعنی ممکنه ؟ شرایط دکتر رفتن رو ندارم🥲

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        ممکن است قاعدگی شما درحال تنظیم شدن باشد.
        اما بهتر است با مشورت والدین خود به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا معاینه شوید و علت مشکل مشخص شود.

    8. فاطمه گفت

      سلام ۱۸ سالمه از ۱۳ سالگی پریود میشم الان ۴ ماهه پریود نشدم خیلی نگرانم باید چیکار کنم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر شرایط خاصی مانند تغییر وزن ناگهانی، تجربه استرس و اضطراب شدید و تغییر شرایط زندگی نداشته‌اید که عامل این تاخیر باشد، به متخصص زنان جهت معاینه و بررسی علت مراجعه نمائید.

    9. شیما گفت

      سلام من ۱۸سالمه و چهار ماه یکبار پریود میشم چیکار کنم ک منظم بشه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر 3 سال از شروع دوره‌های پریود شده گذشته است، احتمالا نیاز به مداخله پزشکی دارید. به متخصص زنان جهت معاینه مراجعه نمائید.

    10. الی گفت

      سلام وقت بخیر
      دختر من در ۱۲ سالگی پریود شد و لکه بینی داشت تا یکماه به دکتر متخصص بردم و بررسی های لازم انجام شد دارو مصرف کرد و قطع شد ،اما در کنارش بخاطر رشد قدش قرصهای ال ارجنین و مکمل زینک و ویتامین سی مصرف میکرد اما از اون زمان که به دکتر رفت تا الان که ۱۳ سال و شش ماهش است دیگه پریود نشده اما ترشحات سفید رنگ یا همون پنیرکی داره . ممنون میشم راهنماییم کنید

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        ممکن است دوره‌های منظم پریود فرزند شما کمی دیرتر آغاز شود. (برخی دختران از 16 سالگی پریود می‌شوند.)
        با توجه به بررسی‌های انجام شده، مشورتی هم با پزشک ایشان داشته باشید.

    11. ... گفت

      سلام من 2 اسفند پریود شدم تا 6 اسفند خونریزی داشتم پریودم سنگین بود ولی قرمز روشن و صورتی رنگ و شل بود 6 اسفند خونریزیم قطع شد تا 12 اسفند لکه بینی قهوه ای رنگ داشتم یکم حالت تهوع و تپش قلب هم داشتم دیگه لکه بینی نداشتم تا 14 اسفند که دوباره لکه بینی دارم تنها رابطه ایم که داشتم با نامزدم در حد مالش بودم که اونم تا جایی که میدونیم دستامون آلوده نبوده سال پیش هم رفته بودم دکتر فرستادن برای سونو گرافی و متوجه شدم یکی از تخمدانهام یکوچولو از اونیکی بزرگتره قرص و داروییم ندادن
      الان خیلی نگرانم و استرس دارم بابت بارداری من ممنون میشم اگه راهنماییم کنین

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر مایع منی یا پشاب با واژن برخورد نداشته احتمال بارداری وجود ندارد. در غیر این صورت از تست بتا یا بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.
        اگر شرایط ادامه دار بود تا سیکل بعدی به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    12. رحی گفت

      سلام وقتتون بخیر

      من پریودهای منظمی دارم فقط ممکنه بعضی اوقات دو روز عقب یا دوروز جلو بیوفته

      این ماه 2روز جلوتر پریود شدم و در ماه های قبل 7روز خونریزی داشتم و تا روزه نهم لکه بینی داشتم اما اینسری خونریزیم تا چهار روز ادامه داشت و بعدش قطع شد و خونریزیم نسبت به دفعات قبل آبکی بود و لخته کم داشتم و اینکه رنگ خونریزیم قرمز روشن و در روزهای اخر به رنگ صورتی بود .ماه قبلش هم رابطه‌ی دهانی داشتیم فقط و تا جایی که میدونم دستهامون آلوده به منی نبوده در روز چهارم پریودم خونریزیم قطع شد و امروز که روزه دهمه یکوچولو ترشح قهوه‌ای رنگ داشتم.با این حال من خیلی نگرانم ممنون میشم راهنماییم کنید که آیا ممکنه ربطی به بارداری داشته باشه ؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        ممکن است به دلیل به بارداری این شرایط را تجربه کردید اگر مشکل سلامتی دیگری ندارید. که اگر مایع منی با واژن برخوردی نداشته باشد احتمال بارداری وجود ندارد.
        جهت اطمینان تست بتا انجام دهید و اگر سیکل‌های بعدی نیز با ابن مشکل مواجه بودید به متخصص زنان جهت بررسی علت مراجعه کنید.

    13. مبینا گفت

      سلام وقتتون بخیرپریودیم نامنظم شده باتاخیرپریودمیشم.دی ک پریودنشدم.۳بهمن پریودشدم ولی این ماه هنونشودم.قرص پروژسترون خوردم شنبه.گرمی جات هم خوردم ولی نشودم علائم شودارم ولی نمیشم.۲۰سالمه واینک مجردم.پریودی هام نامنظم نبود چندماه اینجوری شده بایدچیکارکنم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        ممکن است تغییر شرایط مانند افزایش یا کاهش وزن ناگهانی، تغییر سبک زندگی، تجربه استرس و اضطراب و غیره منجر به نامنظمی و تاخیر پریود شوند که در این مقاله می‌توانید بخوانید: علت تاخیر پریود
        اگر شرایطی که منجر به نامنظمی پریود می‌شوند را ندارید و ادامه دار است به متخصص زنان جهت معاینه و بررسی علت مراجعه نمائید.

    14. زهرا گفت

      من 13 سالمه هنوز پریود نشدم؟ چیکار کنم پریود شم؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        نگران نباشید، پریود در برخی دختران دیرتر اتفاق می‌افتد.
        تا 16 سالگی صبر کنید و اگر پریود نشده بودید با مشورت والدین به متخصص زنان مراجعه کنید.

    15. رااا گفت

      سلام من بخاطر مصرف قرص اورژانسی این ماه دیرتر پیریود شدم یه هفته… پریودم هم هفت روز طول کشید ولی فقط یک روز و نصفی خونریزی داشتم بقیه ش کم بود و در حد لکه.. همون بین از استرس بیبی چک تست دادم منفی شد روز آخر پریود هم تست خون دادم بتا شد ۲> .. الان میخوام ببینم امکان بارداری هست یا نه هنوز؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        معمولا تغییر در نظم و شرایط قاعدگی پس از مصرف قرص اورژانسی طبیعی است.
        اگر دو هفته از رابطه جنسی شما گذشته بود تست بتا تا حد زیادی درست خواهد بود.
        تا سیکل بعدی پریود صبر کنید و اگر 7 روز تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده کنید و اگر نتیجه‌ای حاصل نشد و شرایط ادامه دار بود به متخصص زنان مراجعه نمائید.

        1. رااا گفت

          سلام با تشکر از پاسخ شما
          حدودا ۲۰ روز شایدم بیشتر بعد از نزدیکی ازمایش دادم
          طول مدت پریود هم ۶_۷ روز بود فقط مثل همیشه نبود خونریزیم یکم کمتر بود..
          الان من متوجه نشدم در صورت ادامه دار بودن چه وضعیتی به پزشک زنان مراجعه کنم
          یعنی امکانش هست ازمایش اشتباه جواب داده باشه؟

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          اگر بعد 20 روز آزمایش بتا دادید جواب دقیق است.
          عرض شد که تغییر شرایط قاعدگی بعد ا مصرف قرص اورژانسی طبیعی است.
          اگر این نامنظمی، کم شدن خون قاعدگی یا تاخیر ادامه دار را ترجبه کردید به متخصص زنان مراجعه کنید.

    16. R,a گفت

      سلام وقت بخیر من تو دوران نامزدی هسم و اینکه پریود های منظمی دارم و این سری ۲روز زودتر پریود شدم همیشه رنگ خون پریودم جور دیگه ای بود ولی اینسری پریودم آبکی و قرمز روشنه و هم هر از گاهی به صورت لخته ای هستش الان دوروزه از پریود شدنم میگذره و شدت خونریزی طوریه که در روز ۳الی چهار با پد عوض کنم.رابطه هاییم که داشیم آلت هامون با هم برخورد نکرده و تا جایی که یادم میاد همه چیز تمیز بوده .
      خواستم بدونم این موضوع ممکنه ربطی به بارداری داشته باشه اگه نه که دلیلش چیه؟ فکرم درگیرش شده
      ممنونم از راهنماییاتون

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        وقتی کامل پریود می‌شوید به معنای عدم بارداری است.
        این تغییر شرایط قاعدگی نیز ممکن است به علل مختلفی رخ دهد که معمولا جای نگرانی ندارد. اگر شرایط ادامه دار یا اذیت کننده بود به متخصص زنان مراجعه کنید.

    17. عسل گفت

      سلام من ۱۳ سالمه تقریبا دو سال میشه که پریود میشم
      تا به الان همیشه منظم پریود میشدم
      ولی این ماه ده روز عقب افتاده
      میشه لطفاً کمکم کنید

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        تغییر در شرایط قاعدگی به علل مختلفی مانند تغییر شرایط زندگی، بیماری، استرس و … ممکن است رخ دهد.
        نگران نباشید و صبر کنید تا پریود شوید. اگر این تاخیر تا سیکل بعدی ادامه دار بود به متخصص زنان مراجعه نمائید، اما معمولا نامنظمی پریود تا حدود 3 سال ابتدایی شروع پریود طبیعی است.

    18. حلما گفت

      سلام من کلا پریودم منظم نیست امسال هم سه بار در شیش ماه اخیر قرص اورژانسی خوردم ۱۳ دی اخرین قرص رو خوردم پریود قبلیم ۲۵ اذر بود که تا ۳۰ اذر تموم شد دوباره ۳ یا ۴ دی پریود شدم و اونم ۱۰ دی تموم شد و دیگه پریود نشدم چیکار کنم؟؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        مصرف قرص اورژانسی به دلیل تغییرات شدید هورمونی، 2 بار در سال بیشتر توصیه نمی‌شود.
        ضمنا پس از مصرف قرص اورژانسی، تا حدود دو سیکل آینده بان نامنظمی مواجه خواهید بود.
        اما این مدت پریود نشدن بعد از مصرف قرص شاید غیرطبیعی باشد. از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

        1. نسترن گفت

          سلام وقت بخیر آقای دکتر من ماه پیش 20اسفند پریود شدم ولی این ماه هنوز مریض نشدم
          اینم بگم که 3روز من مریض بودم آمپول استفاده کردم پلی سلین و قرص بخاطر ویروس جدید خیلی خفیف گرفتم
          آیا بخاطر این که من هنوز مریض نشدم

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          بیماری، تغییر شرایط طندگی و مصرف برخی داروها ممکن است منجر به برهم خوردن نظم قاعدگی شود.
          اگر احتمال بارداری ندارید، آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.

    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.