علت گشادی مقعد چیست؟ + عکس و بهترین روش درمان گشادی مقعد

190 154,051
زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

مقعد بخشی از روده بزرگ است و وظیفه دفع مدفوع را بر عهده دارد. گشادی مقعد علت‌های مختلفی دارد و می‌تواند باعث آسیب‌هایی آزاردهنده مانند بی اختیاری در دفع مدفوع و گاز معده شود. حال چه زمانی می‌توانیم متوجه گشادی مقعد شویم؟ روش تشخیصی برای مقعد گشاد شده وجود دارد؟ آیا رابطه مقعدی باعث گشادی مقعد می‌شود؟ درمان گشادی مقعد چیست؟

در این مقاله از مجله سلامت کیوان قصد داریم به بررسی، علت و راه‌های درمان گشادی مقعد می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

گشادی مقعد چیست؟

زمانی که اندازه دریچه مقعد به بیش از 2 سانتی‌متر برسد، به طور معمول می‌گویند فرد دچار گشادی مقعد شده است. همانطور که اشاره شد این عارضه دلایل زیادی دارد. توجه داشته باشید که اگر فرد به هر دلیلی دچار گشادی مقعد شود، باید سریعاً به پزشک مراجعه کرده و برای درمان آن اقدام کند. زیرا در طولانی مدت می‌تواند با آسیب‌های دیگری همراه باشد. همچنین ممکن است رفته رفته دردناک شود(1).

علائم گشادی مقعد

گشادی مقعد مانند هر عارضه دیگری با علائمی همراه است که شامل:

علائم گشادی مقعد
علائم گشادی مقعد

در زیر می‌توانید تصویر واقعی و عکس گشادی مقعد را مشاهده کنید:

علت گشادی مقعد

گشادی مقعد می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. در ادامه به مهم‌ترین دلایل گشادی مقعد اشاره می‌کنیم.

علت گشادی مقعد
علت گشادی مقعد

رابطه مقعدی

رابطه مقعدی شایع‌ترین دلیل گشاد شدن مقعد محسوب می‌شود. در این حالت فرد ممکن است دچار بی‌اختیاری در گاز روده و مدفوع شود. البته این حالت پس از گذشت زمان زیاد رخ می‌دهد و معمولاً با دفعات اول ایجاد نخواهد شد.

رابطه مقعدی باعث آسیب دیدن عضلاتی مانند اسفنکترهای مقعدی می‌شود. دریچه مقعد دارای حالت ارتجاعی نیست به همین دلیل پس از گشاد شدن به حالت اولیه خود بازنمی‌گردد. در شرایطی نیز ممکن است باعث بواسیر، شقاق یا پارگی مقعد نیز بشود. همچنین در این‌باره بیشتر بخوانید: آیا رابطه مقعدی باعث بیماری می‌شود؟

یبوست

یبوست نیز یکی دیگر از دلایل گشادی مقعد است. افرادی که به یبوست دچار هستند، در دفع مدفوع دچار مشکل می‌شوند. زیرا مدفوع بسیار سفت بوده و حرکت و خروج آن از دریچه مقعد بسیار سخت می‌شود. در این حالت به عضلات اسفنکتر و سایر عضلاتی که به حرکت و خروج مدفوع کمک می‌کنند، فشار زیادی وارد می‌شود. معمولاً افرادی که به طور دائم به یبوست مبتلا هستند، در طولانی مدت به گشادی مقعد نیز مبتلا خواهند شد.

کهولت سن

افزایش سن با ضعیف شدن عضلات اندام‌های مختلف همراه است. همانطور که می‌دانید مثانه یکی از اندام‌هایی است که عضلات آن به خصوص در زنان ضعیف می‌شود و قدرت قبلی را ندارد. این مسئله در مورد مقعد هم رخ می‌دهد. به نحوی که فرد به دلیل ضعف دریچه مقعدی با مشکلی مانند ناتوانی در کنترل دفع مدفوع مواجه خواهد شد.

جراحی‌های مقعد

گاهی بیماران به خاطر مشکلاتی مانند سرطان مقعد مجبور به انجام جراحی در ناحیه مقعد می‌شوند. به همین دلیل به مرور زمان ناحیه مقعد را گشاد خواهند کرد.

بواسیر

بواسیر یا هموروئید یکی از بیماری‌های مربوط به مقعد است که در صورت بروز باید سریعاً درمان شود. درمان بواسیر با لیزر، جراحی و شیاف آنتی هموروئید امکان‌پذیر است. در صورتی که بواسیر درمان شود، ممکن است در طولانی مدت باعث گشادی مقعد شود.

شقاق یا پارگی مقعد

شقاق مقعد یکی دیگر از دلایل گشادی مقعد محسوب می‌شود. شقاق مقعدی به پارگی مخاط مقعد یا مجرای مقعدی گفته می‌شود. شقاق می‌تواند دردناک یا با خونریزی همراه باشد.

شقاق مقعدی ممکن است در هر فردی با هر سنی رخ دهد. با بالا رفتن سن افراد، شانس ابتلا به شقاق مقعدی کاهش می‌یابد. همچنین باید بدانید افرادی که در گذشته دچار شقاق بوده‌اند، در آینده نیز به احتمال زیاد دچار شقاق خواهند شد.

چه مواردی باعث ایجاد شقاق مقعدی می‌شود؟

شقاق مقعدی می‌تواند در اثر ضربه به مقعد و کانال مقعد ایجاد شود. در ادامه به مواردی که باعث ایجاد شقاق مقعد می‌شوند پرداخته‌ایم.

باید بدانید که شقاق مقعدی نیز در نوزادان خردسال و در زنان پس از زایمان شایع است. بیشتر درباره شقاق مقعدی را اینجا بخوانید: علت و درمان شقاق یا زخم مقعدی چیست؟

همچنین در صورتی که به درد و تیر کشیدن در ناحیه مقعد دچار شده‌اید می‌توانید اینجا درباره آن بخوانید: درد مقعد و تیر کشیدن ناگهانی مقعد نشانه چیست؟

عوارض گشادی مقعد چیست؟

گشادی مقعد در صورت عدم درمان می‌تواند عوارضی را برای فرد ایجاد کند. از مهم‌ترین و رایج‌ترین عوارض این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بی اختیاری مدفوع یا گاز
  2. از دست رفتن اعتماد به نفس فرد
  3. استرس و اضطراب مداوم به دلیل بی اختیاری
  4. گوشه گیری و و عدم حضور در اجتماع و مکان‌های عمومی
  5. بروز درد و مشکلات جسمی

درمان گشادی مقعد

برای گشادی مقعد درمان‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه به انواع روش‌های درمانی گشادی مقعد می‌پردازیم.

درمان‌های خانگی

روش‌های درمانی خانگی همیشه برای برخی از بیماری‌ها تأثیر زیادی دارند و حتی می‌توانند بیماری را به طور کامل از بین ببرند. درمان گشادی مقعد با استفاده از درمان‌های خانگی نیز امکان‌پذیر است. البته این مورد به شدت عارضه بستگی دارد. با این حال شما در صورت بروز مشکل حتما به پزشک مراجعه کنید؛ زیرا ممکن است مشکلات داخلی باعث ایجاد این عارضه شده باشد یا به هر دلیلی پزشک توصیه‌های مؤثر و سریع‌تری برای شما داشته باشد.

ورزش کگل

یکی از روش‌هایی که برای درمان گشادی ناحیه مقعد کاربرد دارد، تقویت ماهیچه‌های آن قسمت از بدن است. برای این منظور انجام نرمش‌های مشخصی مانند ورزش کگل می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند. دلیل تأکید پزشکان بر تمرینات کگل نسبت به سایر ورزش‌های موجود این است که تمرینات کگل عضلات کف لگن را تقویت می‌کنند، که باعث مراقبت از سلامتی مقعد، رحم، مثانه، روده کوچک و راست روده می‌شوند. شما می‌توانید تمرینات کگل را که به عنوان تمرین عضلات کف لگن نیز شناخته می‌شوند، در هر زمانی انجام دهید. بنابراین بدون نیاز به حضور در مراکز درمانی و در منزل قابل اجرا هستند.

به طور خلاصه نحوه انجام ورزش کگل به این شرح است: در مرحله اول باید عضلات کف لگن را پیدا کنید. زنان می‌توانند با وارد کردن انگشت تمیز خود در واژن و منقبض کردن عضلات دور انگشت، آن را پیدا کنند. همچنین مردان و زنان می‌توانند با متوقف کردن ادرار خود در میانه جریان، عضلات قابل انقباض را پیدا کنند. حالا که منقبض کردن عضلات کف لگن را یاد گرفته‌اید می‌توانید این ورزش را سه بار در روز و هرمرتبه 10 بار انجام دهید. ساده‌ترین روش انجام آن به صورت خوابیده است.

همچنین مطالب بیشتر درباره کگل را در اینجا بخوانید: ورزش کگل چیست؟ چه کاربردی دارد و چگونه انجام می شود؟

تغییر رژیم غذایی

رژیم غذایی مغذی و حاوی فیبر می‌تواند راه دیگری برای تقویت عضلات مقعد و درمان گشادی این ناحیه از لگن باشد. در این مسیر متخصص تغذیه می‌تواند بیمار را راهنمایی کرده و دستور غذایی مناسبی به او ارائه دهد تا بعد از مدتی این مشکل رفع شود.

زور نزدن هنگام دفع مدفوع

افرادی که از یبوست رنج می‌برند، باید مدت زمان بیشتری را صرف دفع مدفوع کنند. وارد کردن فشار به راست روده و مقعد، راهکار این افراد برای خارج کردن مدفوع است. اما این رفتار باعث ایجاد بواسیر و شقاق در ناحیه مقعد می‌شود که ادامه یافتن آن باعث گشادی مقعد خواهد شد. به همین جهت پزشکان توصیه می‌کنند که افراد سبک زندگی و رژیم غذایی خود را تغییر دهند تا مشکل یبوست را رفع نمایند. در نتیجه از بروز گشادی مقعد جلوگیری خواهد شد.

مطالب مرتبط:

استفاده از پماد

پماد یکی از ابزارهایی است که برای درمان گشادی مقعد استفاده می‌کنند. در واقع پمادهایی مانند تتراسایکلین برای درمان علل به وجود آوردن این مشکل مانند شقاق و بواسیر با تجویز پزشک استفاده می‌شوند. زیرا درمان این علل منجر به رفع مشکل اصلی خواهد شد. شما با مراجعه به پزشک و بررسی دلیل ابتلا به گشادی مقعد، می‌توانید از بهترین پماد استفاده کنید.

لیزر درمانی

یکی دیگر از روش‌های درمان گشادی مقعد با استفاده از لیزر است. استفاده از لیزر برای درمان زمانی کاربرد دارد که بتوان علت به وجود آورنده گشادی مقعد را از بین برد. در واقع درمان با لیزر زمانی کاربرد دارد که دلیل این عارضه شقاق یا بواسیر باشد. در این حالت لیزر در سریع‌ترین زمان تأثیر درمانی خود را خواهد گذاشت.

روش بیوفیدبک

بیوفیدبک که با نام‌های الکترومیوگرافی سطحی (SEMG) یا نوارعضله سطحی نیز شناخته می‌شود، روش درمانی جدیدی برای گشادی مقعد محسوب می‌شود. این روش به تقویت عضلات و ماهیچه‌ها می‌پردازد. بیوفیدبک روشی است که برای بسیاری از بیماران از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا در این فرآیند از امواج الکتریکی استفاده می‌شود و در طی چند جلسه درمان، دریچه مقعد به حالت اولیه خود باز می‌گردد. در حالی که درمان با انجام نرمش‌های مختلف زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد و دیرتر به ثمر می‌رسد.

چطور از گشادی مقعد پیشگیری کنیم؟

برای پیشگیری از گشاد شدن مقعد به این موارد توجه کنید:

  • به مدت طولانی ننشینید و اگر شغلی دارید که باعث نشستن طولانی مدت می‌شود، حتما هر نیم ساعت یک بار قدم بزنید و نرمش کنید.
  • سعی کنید ورزش کگل را در برنامه ورزشی روزانه خود بگنجانید تا به سفت شدن عضلات و ماهیچه‌های مقعد کمک کند.
  • هنگام مدفوع کردن زور نزنید و اگر به یبوست مبتلا هستید حتما راهی برای درمان آن بیابید.
  • برنامه غذایی مناسب که شامل فیبر زیاد باشد داشته باشید. میوه جات و سبزیجات به درمان یبوست کمک می‌کنند.
  • از رابطه جنسی مقعدی تا جایی که می‌توانید اجتناب کنید.

جمع‌بندی

  • مقعد بخشی از روده بزرگ است و وظیفه دفع مدفوع را بر عهده دارد. بعضی موارد ممکن است باعث گشادی مقعد شوند.
  • از مهم‌ترین دلایل گشادی مقعد می‌توان به رابطه مقعدی، یبوست، شقاق، کهولت سن و بواسیر اشاره کرد.
  • روش‌های درمانی گشادی مقعد شامل لیزردرمانی، روش‌های خانگی، جراحی و روش بیوفیدبک می‌شود.
  • درصورت بروز مشکل فرد باید حتماً به پزشک مراجعه کند. زیرا در طولانی مدت ممکن است با موارد خطرناک دیگری روبه‌رو شود.

حتماً سوالات و تجربیات خود درباره این بیماری را در پایین همین صفحه برای ما بنویسید.

شقاق مقعد چیست؟

شقاق مقعد یکی از مهم‌ترین دلایل گشادی مقعد محسوب می‌شود. شقاق مقعدی به پارگی مخاط مقعد یا مجرای مقعدی گفته می‌شود. شقاق می‌تواند دردناک یا با خونریزی همراه باشد.

علائم گشادی مقعد چیست؟

خونریزی، درد و سوزش، باز شدن ناحیه بیش از حد معمول، بی‌اختیاری در مدفوع، بی‌اختیاری در خروج گاز روده، ترشحات مقعدی از علائم گشادی مقعد هستند.

گشادی مقعد چگونه درمان می شود؟

جراحی، روش‌های خانگی، بیوفیدبک، لیزر درمانی از روش‌های درمان گشادی مقعد هستند.

منبع adlermicromed
190 نظر
  1. کاوه گفت

    سلام من موقع دفع مدفوع روده بزرکم از مقعدم به اندازه 2 بند انگشت خارج میشه به طوری که هنگام داخل بردن اون باید کمی از دستم کمک بگیرم یوبوست هم دارم مشکل من چی

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بهتر است به پزشک متخصص گوارش مراجعه نمائید.

  2. ممد گفت

    سلام خسته نباشید آقای دکتر
    من تقریبن ۱۰ روز پیش مورد آزار جنسی قرار گرفتن ینی تجاوز کردن با زور
    چن تا لات و لوت بودن و بچه باز

    من الان چیکار کنم؟ب خانواده هم نگفتم و این ک من در آینده در شغل مثلن نظامی ب خاطر خانواده هستم ب مشکل بر میخورم

    خواهشن لطفن راهی بگید در خونه انجام بدم تا درست شه
    اوایل خیلی بد بود ینی سوزش و درد و خارش داشت

    الان فقط خارش داره
    ممنون میشم بگید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      از اتفاق رخ داده بسیار متاسفیم و توصیه می‌کنیم در وهله اول نسبت به درمیان گذاشتن این موضوع با خانواده و پیگیری قانونی اقدام نمائید.
      راه حل درمانی در خانه برای این مورد وجود ندارد، ضمنا رخ دادن یکباره این اتفاق بسته به نوع انجام، منجر به عوارض شدید و گشادی مقعد نخواهد شد (درصورتی که تکرار نشود) و در معاینه پزشکان تا سال‌های آینده مشخص نخواهد شد.
      درصورتی که خارش و سوزش ادامه دار بود توصیه می‌کنیم به متخصص رکتوم و بیماری‌های مقعدی جهت معاینه مراجعه نمائید.
      بازهم تاکید می‌کنیم نسبت به پیگیری‌ قانونی اقدام نمائید تا این اتفاق تلخ برای افراد دیگری تکرار نشود.
      با آرزوی سلامتی.

    2. محمود گفت

      سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
      من وقتی بچه بودم ازم سواستفاده جنسی میشد ، دفعاتش خیلی زیاد نبود اما تا مدت ها ادامه داشت ، من از وقتی که یادم میاد ترشحات داره مقعدم که فکر میکردم طبیعی هستن تا مصالب سایت رو خوندم و صبح ها که از خواب پا میشم یکم سفتن ترشحات ، موقع مدفوع هم قدیما بیشتر از انگشت برای تخلیه مدفوع استفاده میکردم اما مدتیه سعی میکنم کمتر اینکارو کنم چون حس میکنم مقعدم یه فرمیه یه مقدار مدفوع توش باقی میمونه بعضی وقتا که باید با انگشت تخلیه بشه ، معمولا هم نفخ دارم یا حداقل از یه فرد عادی بیشتر باد معده دارم اما تو کنترل باد معده و مدفوع مشکل خاصی ندارم ، گهگاهی هم مقعدم تیر می‌کشه (خیلی کم پیش میاد) و چیزی که جدیدا برام مشکل شده اینه که قدیما هر چند وقت (هر یکی دو هفته الی هر یکی دو ماه ) دل درد می‌گرفتم و حس میکردم دستشویی دارم و دلم داره میترکه اما تو دستشویی میشستم و یا مدفوعی بیرون نمیومد یا هر چند دقیقه یه مقدار بود ، که متاسفانه جدیدا هر چند روز اینجوری میشم و دیگه دارم نگران میشم ، مشکل من چیه؟ بخاطر اتفاقی که برام افتاده می‌ترسیدم برم دکتر اما انگار چاره ای ندارم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت شما بخیر
        از بابت اتفاق رخ داده متاسفیم. درصورتی که مدارکی دال بر اثبات این اتفاق دارید می‌توانید از طرق قانونی هم اقدام کنید.
        و به جهت علائم ذکر شده بهتر است توسط متخصص گوارش معاینه شوید.
        با آرزوی سلامتی.

  3. علیرضا گفت

    سلام من یه سه چهار بار مثل مهره شطرنج و مداد در یک روز وارد مقعدم کردم احساس میکنم یکم شل تر و گشاد شده باشه ایا خوب میشه چکار باید کنم لطفا جواب بدید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که این عمل مجدد تکرار نشود عارضه خاصی اتفاق نخواهد افتاد.
      این مشکل به مرور زمان برطرف خواهد شد.
      از انجام مجدد خودداری نمائید.

  4. سینا گفت

    سلام وقت بخیر دکتر من تو بچگی مورد تحدید و تجاوز زیاد قرارگرفتم
    گشادی تقریبا جوری هست که با روان‌کننده چهار انگشت بدون درد وارد میشه
    الان مدت طولانی افسردگی شدید دارم اصلا حال روز خوبی ندارم آیا درمان میشم و تنگ خواهد شد

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      از این بابت متاسفیم و امیدواریم هرچه سریعتر سلامت کامل روحی و جسمی شما حاصل شود.
      در ابتدا توصیه می‌کنیم به جهت کاهش فشار روانی، به متخصص روانشناس مراجعه نمائید.
      درصورتی که رابطه مقعدی تکرار نشود و این عارضه منجر به عوارضی مانند بی اختیاری در دفع و گاز روده نشده باشد به مرور زمان برطرف خواهد شد.

  5. . گفت

    سلام وقت بخیر من مشکلات دفع داشتم و از طریق انگشت چند باری سعی به تخلیه ش داشتم الان حس میکنم مقعدم از جایی که قبلا بود توی نشیمنگاهم رفته پایین تر ولی سوراخش گشاد نیست و تغییری نکرده فقط جایی که بود گودتر شده خواستم ببینم درست میشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمالا تغییر فیزیک بدن در این شرایط بسیار کم است. توصیه می‌کنیم برای مشکلات دفع به متخصص گوارش مراجعه نمائید.

  6. علی گفت

    سلام ببخشید آیا انگشت کردن مقعد باعث میشود مقعد بزرگ شود

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بهتر است از انجام این عمل پرهیز شود.

  7. -علی گفت

    سلام.ممنوم از مطالب سایت.من پسری ۱۷ ساله ام و هوا از مقعدم وارد بدنم میشه.صبح ها که از خواب بیدار میشم خوبم و این مشکل نیست.حالا این می تونه به دلیل گشادی مقعد باشه؟؟؟یعنی از علائم های اون است؟؟؟ چون من به شدت عصبی ام و استرس دارم چند ساله

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      از کجا متوجه این موضوع می‌شید که هوا از طریق مقعد وارد میشه؟ ممکن هست به دلیل مواد غذایی که مصرف می‌کنید نفخ ایجاد میشه.
      استرس و عصبانیت روزانه خود را کم کنید با انجام مدیتیشن و تکنیک‌های آرام بخش.
      در صورت نیاز به پزشک متخصص روان مراجعه نمائید.

  8. عسل گفت

    سلام من حدودا 2 ساله که برای کسب در آمد از راه تن فروشی پول به دست میارم من فقط 13 سالمه وقتی پسران و مردان بزرگ می‌آیند که مرا برای 2ساعت و نیم برای سکس می ببرند بیشتر از من رابطه مقعدی می‌خواهند و من هم مجبورم که بله بگویم الان تازگیا مقعدم باز شده طوری که 3تا انگشتم به راحتی داخل مقعدم می‌رود و من می‌توانم پسران جوان را بیشتر به رابطه از جلو راضی کنم و آقای دکتر من از شما می‌خواهم که چکاری انجام بدم تا وقتی در مقعدم تلمبه می‌زنند درد زیادی حس نکنم چون بعضی از پسرا التشان آنقدر بزرگ است که مرا گشاد کرده اند من از شما می‌خواهم برای درد کمتر برای من دارویی تجویز کنید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بابت این اتفاق متاسفیم. امیدواریم نیازی به انجام در آینده نیاز به این عمل نداشته باشید.
      در ابتدا اولین توصیه امتناع و خودداری از اینکار است، چراکه انجام رابطه مقعدی به صورت مکرر منجر به عوارض جبران ناپذیری خواهد شد که تا پایان عمر گریبان‌گیر شما خواهد بود. اما برای کاهش درد و عوارض رابطه مقعدی، استفاده از کاندوم و روان کننده‌های بر پایه آب می‌تواند کمک کننده باشد.
      ضمنا شما می‌توانید شماره تماس خود را در پاسخ به همین پیام ارسال نمائید (شماره تماس شما منتشر نخواهد شد) تا شاید کمکی از طرف این مجموعه برای شما در جهت کمک به عدم انجام اینکار صورت گیرد.
      با آرزوی سلامتی

      1. جعفر گفت

        سلام خسته نباشید من یه سه چهار باری مثل مداد مهره شطرنچ وارد مقعدم کردم در یک روز الان سه هفته میگذره هیچ علایمی ندارم 14 سالم هست ولی موقع ادرار مقعد باز میشه بعد بسته میشه ایا طبیعی هست ؟ میخواستم بدونم گشاد شده یان ایا خوب میشه

    2. ناشناس گفت

      خودت داری میگی تن فروشی. یعنی به خاطر پول تنت رو فروختی هر بلایی هم سر بدنت و خودت بیاد حقته.

  9. ثنا گفت

    سلام دکتر من مدت خیلی زیاده چندین ساله چند روز یک بار به دسشویی برای دفع مدفوع میرم و وقتی هم میرم مدفوعم خیلی سفت و تیره هست و اصلا نمیتونم اسفنکتر مقعدم رو باز کنم انگار توانش و ندارم و مجبور میشم شیلنگ رو بگیرم و پر آب کنم و با فشار آب مدفوع رو خارج کنم فکر نمی‌کنم گشادی داشته باشه حتی شاید تنگ هم باشه چون من تا حالا نتونستم با همسرم رابطه مقعدی برقرار کنم و برام بسیار دردناکه حتی یه ذره هم نشده بتونم اینکارو بکنمم حتی انگشت هم به زور میره داخل‌لطفا راهنمایی کنید و نظرتون رو بگید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      یبوست مزمن و طولانی مدت منجر به رخ دادن مشکلات زیادی خواهد شد. توصیه می‌شود برای درمان یبوست حتما به پزشک متخصص رکتوم و گوارش مراجعه نمائید.
      ضمنا مقعد برای انجام رابطه جنسی ساخته نشده است، توصیه می‌شود تلاشی هم برای انجام این رابطه نکنید.

  10. مسعود گفت

    عضلات معقدم شل شدن خود به خود

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ممکن است به علل مختلفی مانند یبوست به مرور زمان عضلات مقعد شما شل شده و گشاد شوند. توصیه می‌کنیم اگر موارد ذکر شده در شما صدق نکرد، به متخصص بیماری‌های مقعدی یا گوارش مراجعه نمائید.

  11. شیلا گفت

    من حس میکنم مقعدم گشاد شده ی خورده
    میخاستم بدونم راه حلی برای درست شدنش هست مثلا پماد یا هرچیزی بدون اینکه دکتر برم ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که به علت بیرونی مانند رابطه مقعدی وارد کردن اشیاء خارجی به مقعد و از این قبیل موارد گشادی مقعد رخ داده باشد، با عدم تکرار اینکار به مرور زمان به حالت قبلی باز خواهد گشت (درصورتی که شدید نباشد)
      و درصورتی که به علت یبوست یا بیماری زمینه‌ای این مشکل رخ داده باشد، با مراجعه به پزشک متخصص نسبت به رفع این مشکل اقدام نمائید.

  12. حسین گفت

    سلام من دو سه بار اشیایی داخل مقعدم فرو بوردم میترسم گشاد شده باشه ولی هیچ علایمی ندارم ولی مقعدم خونکه ایا گوشاد چه کار برای جبرانش میتونم بکنم علت خنک بودن چیه

  13. سامیار گفت

    سلام.یبوست تنها به طوری که مزمن و طولانی باشه می تونه باعث گشادی مقعد بشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله و باید برای رفع یبوست اقدام نمائید.

    2. جعفر گفت

      بخششید نمیدونستم جواب دادید شرمنده اشتباهیی دوباره دادم

    3. علیرضا گفت

      سلام من تو یروز یه سه چهار باری سیعی وارد مقعدم کردم میترسم گشاد شدن باشه اما هیچ علایمی ندارم میخواستم بدنوم گشاد شده یا نه نگرانم؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        از انجام مجدد این عمل خودداری نمائید. مشکلی اگر به وجود آمده باشد برطرف خواهد شد.

  14. جعفر گفت

    سلام من یکی دو باری شی مثل مداد ومهره شطرنجی وارد مقعدم کردم میترسم گشاد شده باشه میخواستم بدونم شده یا چطور میتونم جبرانش کنم؟ خیلی نگرانم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      با دوبار انجام این عمل، گشادی مقعد رخ نخواهد داد.
      از انجام مجدد این عمل خودداری نمائید.

  15. سامیار گفت

    سلام.من چند بار شی هایی رو وارد مقعدم کردم.و یک شب متوجه شدم که وقتی دراز می کشم هوا وارد بدنم میشه از مقعد و بدنم پر هوا میشه و موقع پیاده روی و بعد از مدفوع کردن بدتر میشه.و الآن ۴ ماهی هست که اینجوری ام.و کلافه ام کرده.بعد از چند روز خودش بهتر شد و هوای کمتری وارد بدنم میشدولی دوباره چندروزیه که بدتر شده و شکمم ورم میکنه و دل درد و نفخ مداوم دارم.و قبلاً همراه با هوا احساس سرنا هم داشتم در مقعدم که فکر کنم به خاطره احساس ورود هواست و الآن احساس گرما هم باهاش دارم که فکر کنم به دلیل خروج هوا باشه .و حالا به خاطره شی هاست؟؟؟و مشکلم گشادی مقعده؟؟؟چه درمان خونگی هست براش؟؟؟و من خیلی یبوست پیدا می کردم و می تونه به خاطره یبوستم باشه؟؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      هردو عامل، یعنی یبوست و وارد کردن اشیاء خارجی به مقعد منجر به گشادی مقعد خواهند شد و با عوارض همراه خواهند بود.
      توصیه می‌کنیم جهت حل مشکل یبوست و نفخ شکم به پزشک متخصص گوارش مراجعه نمائید.
      ضمنا از وارد کردن هرگونه شیء به داخل مقعد خودداری نمائید چراکه منجر به عوارض جبران ناپذیری خواهد شد.

  16. ماهانا گفت

    سلام خوب هستین
    میگم من هفت ماه. پیش کسی تهدیدم کرد که اگه بهم ندی و اینا من آبروتو میبرم و خلاصه منو خیلی ترسوند منم مادر و پدرم خیلی سرم حساسن بعد من از ترس سه چهار باری مورد تجاوز قرار گرفتم 😔
    ولی خداروشکر هر بار نمیتونست زیاد وارد کنه
    الان من خداروشکر سالم هستم ولی گاهی وقتا باید با انگشت دستشوییمو دفع کنم ولی مشکل خاصی نیست
    بعد الان من یه خاسگار برام اومده با خودم میگم اگه قبول کنم یبار اگه نگاه کرد میفهمه که چیزی واردش شده؟ وقتی رابطه ایجاد میشه یه حالت گودی نمیگیره؟
    شرمنده مزاحم شدم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت شما بخیر
      بابت این اتفاق متاسفیم.
      به طور کلی، گشادی مقعد که قابل دیدن باشد با چندین بار رابطه جنسی که کامل و با مدت زمان طولانی باشد ایجاد خواهد شد.
      پزشک ممکن است بتواند تشخیص دهد، اما فرد عادی در این شرایط خیر.

  17. ناشناس گفت

    سلام من و نامزدم ک عقد کردیم از من رابطه از پشت میخاد. میگ ک چند وقت یه بار انجام بدیم مثلا چند ماه یه بار بنظرتون اگ با احتیاط و با ژل رولن کننده باشه باعث گشادی میشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      رابطه از پشت برای هردو طرف با عوارضی همراه خواهد بود و انجام دائمی و زیاد آن منجر به عوارض جبران ناپذیری خواهد شد. درصورت تمایل دوطرفه برای انجام اینکار، تعداد بسیار محدود با مدت زمان کم و با روان کننده و کاندوم انجام شود. همچنین در این مقاله به طور کامل درباره رابطه مقعدی و عوارض آن توضیح داده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید: عوارض رابطه مقعدی

  18. س... ی گفت

    با سلام
    میخواستم بدونم آیا رابطه جنسی مقعدی برای پسر تو سن 10 تا 15 سالگی به صورت مکرر آیا برای پیدا کردن شغل مشکل ایجاد میکنه
    و این روهم میخاستم بدونم که رابطه جنسی مقعدی آیا توان جسمی و جنسی رو کم میکنه یا نه
    خیلی ممنون اگه میشه حتماً جواب بدین

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ارتباطی به پیدا کردن شغل ندارد، اما ضرر و زیان بسیاری برای خود شما و زندگی شخصی شما خواهد داشت.
      توصیه می‌کنیم اکیدا از انجام این عمل خودداری نمائید.

  19. امیرحسن گفت

    سلام خسته نباشید پسرکوچکم خیلی سخت به مدفع میره خیلی سخت اونقدفشار میده که صورتش قرمزقرمزمیشه به دکترهم بردم میگه سالمه آگه بشه منو راهنمایی کنی ممنون میشم البته دوسال داره ممنون

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      مقدار مصرف آب و ملین‌هارو در روز افزایش دهید و در صورتی که برطرف نشد حتما به پزشک گوارش مراجعه نمائید.
      ضمنا درباره یبوست در اینجا می‌توانید به طور کامل بخوانید: درمان یبوست

  20. م_ر گفت

    باسلام دکتر میگم اگر هم گوشت اضافه داشته باشه هم مقعد گشاد باشه داله برداشتن آنال مکرر هستش؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      به طور قطع خیر، چراکه همانطور که در مقاله ذکر شد عوامل دیگری مانند یبوست نیز ممکن است باعث بروز این امر شوند.
      اما احتمال چیزی که می‌فرمایید هم کم نیست.

  21. ... گفت

    سلام ببخشید من یک عادت بدی داشتم که حالا نمیگم الان متوجه شدم دچار گشادی مقعد و یا شاید عضله مقعدم از کار افتاده و گاز معده رو وقتی میخوام برم دستشویی نمیتونم کنترل کنم و بیشتر موقع ها دلم قارو قور میکنه راه حلش چیه و به چه دکتری مراجعه کنم تو شهرستان متخصص کولورکتال نداریم ممنون میشم اگه بگین به چه دکتری مراجعه کنم. میشه به متخصص گوارش برم. و خواهشا هزینه ی عمل یا لیزر این چیزایی که گفتم چقدر میشه خواهشا خواهشا پاسخ دهید ممنون.

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله به متخصص گوارش یا آنورکتال مراجعه کنید.
      متاسفانه هزینه لیزر رو اطلاعی نداریم و قطعا در هر کلینیک و شهر متفاوت خواهد بود.

  22. حسین گفت

    سلام دکتر من از نوجوانی عادت داشتم بخاطر یبوستهای که داشتم با انگشت مدفوع سخت داخل معقد رو بیرون بکشم و از همان سنین نوجوانی مدت زمان دستشویی رفتن من طولانی بود با زور زدن روی دستشویی برای بیرون آوردن معقد این عادت رو با خودم ادامه دادم و البته ناگفته نماند در سن 24 سالگی وسوسه شدم و اشیایی رو داخل معقد خودم کردم چند بار و بعد از این چند بار ادامه ندادم همه اینها در کنار هم گذشت و همچنان همان عادت انگشت و بیرون کشیدن مدفوع الان حدود 30 سال سن دارم تقریبا سه سالی هست که متوجه شدم عضلات معقدی من شل شدند و توان نگهداری مدفوع به مدت طولانی مثل سابق رو ندارم در کنارش زخم شقاقی رو هم در لبه معقدم دارم که با زور زدن میسوزه

    در کل شرایطم اینطوری که اگر در زمان دفع زور نزنم و انگشتم رو جهت تمیز کردن داخل معقد به کار نبرم حجمی از مدفوع پشت دهانه و داخل معقدم میمونه که حس خیلی بدی از دفع نیمه کاره بهم میده و وضعیت جالبی نیست

    و اگر از انگشت استفاده کنم و زور زدن همینطور پشت سرهم مدفوع میاد از داخل روده و حدودا 10 الی 15 دقیقه دستشویی و نظافت طول میکشه و تازه بعدش که کارم تمام شد حس میکنم یه سری مایع هایی داخل معقدم در حال حرکت و حتی بارها پیش اومده که بعد از یک دستشویی 15 دقیقه ایی مجدد 30 دقیقه بعد حس دفع بهم دست داده و وقتی رفتم اولش مقداری خونابه و بعد یک تکه مدفوع خارج شده

    و اینم عرض کنم که حتی وقتی 15 دقیقه روی سرویس بهداشتی هستم و مدفوع خارج میشه بعدش وقتی با دستمال چک میکنم گاهی لکه های کوچک قهوه ایی رنگ مییبینم روی دستمال که انگار ته مانده ها مدفوع جداره معقد که با مایعات داخلی بیرون میاد

    چیزی که خودم حدس میزنم اینه که دچار گشادی سوراخ معقد و زخم شقاق و حتی آسیب به اسفنکتر کنترل معقد شدم که این وضعیت الانم شده

    الان سوالم اینه شنیدم که شقاق با لیزر قابل درمان اما سوال اصلی تر بنده اینکه آیا گشادی معقد و عضلات اسفنکتر درمان لیزری دارند یا درمان جراحی تهاجمی و اساسا این مشکل قابل درمان هست و اگر هست دوران نقاهت و استراحت مورد نیاز بعد از عمل جراحی چقدر ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      توصیه می‌کنیم حتما به پزشک متخصص مراجعه نمائید. عارضه گشادی ممکن است با عدم انجام عاداتتان، به مرور زمان و با انجام موارد ذکر شده برطرف گردد. در صورتی که شدید باشد نیاز به جراحی یا لیزر دارد.

  23. مانی گفت

    درود ، من ۴۲ سال سن دارم در ۲۵ سالگی پس از ترک اعتیاد با راهنمایی دوستم پودر و کپسول کراتین و آمینوم میخوردم و باشگاه میرفتم ، انرژی زیاد داشتم و وزنهای سنگین میزدم که دچار درد در مقعد شدم ، به ۶ دکتر مراجعه کردم و کلونوزکوپی هم شدم و تمامی دکترها گفتند هیچ مشکلی ندارم و من به اشتباه پیش دکتری رفتم که بدون معاینه من رو جراحی کرد ، من از سال ۱۳۸۷ تا به امروز درد مقعد دارم و سال ۱۳۹۹ که پیش دکتر به بو رفتم پس از کلونوزکوپی و آزمایش به من گفتند که افتادگی مقعد دارم و آن دکتر جراح یکی از رگهای تو را برداشته، دکتر به بو هیچ کمی نتوانستند به من بکنند، بنده تابحال رابطه مقعدی نداشته ام.
    همکنون چکار کنم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      مشکلات مربوط به مقعد در صورت خفیف بودن، با ورزش و در صورت شدت با عمل جراحی یا لیزر برطرف خواهد شد.
      به پزشک متخصص‌تری مراجعه نمائید.

    2. حسن گفت

      سلام.گفتید که اگر به پزشک مراجعه نکند با موارد خطرناک دیگری روبه رو می شود.منظورتون چیه؟چه مواردی؟

  24. ناشناس گفت

    سلام
    ببخشید من یک بار رابطه معقدی داشتم.
    اما فکر می‌کنم معقدم گشاد شده باشه،اما میتونم از دفع گازو…. جلوگیری کنن یعنی از این لحاظ مشکلی ندارم فقط فک میکنم معتقدم گشاد شده.
    میشه لطفا راهنماییم کنین

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      از تکرار این عمل خودداری نمائید، به مرور زمان به حالت قبل باز خواهد گشت.

  25. رضا گفت

    سلام
    وقت بخیر خوبین
    من ۲۰سالمه
    برای اولین بار
    در دوران نوجوانیم مورد ازار جن*سی شدم
    شاید حدود ۱۰ بار یا بیشتر مورد این حمله شدم
    اخرین بارم حدود ۳ ماه پیش
    مورد تجاوز جنسی قرار گرفتم
    الان …
    احساس میکنم مق*عد با گشادی روبه رو شده
    من ب مشکل نمیخورم…؟
    ایا درمانی وجود داره….؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      از این بابت متاسفیم؛ اگر این امکان رو دارید از انجام این عمل با پیگیری قانونی یا سایر موارد جلوگیری کنید.
      با عدم انجام این عمل و روش های درمانی ذکر شده به مرور زمان این عارضه برطرف خواهد شد.

    2. علی گفت

      دوست عزیز شما مگه کجا زندگی میکنید که در ۲۰ سالگی مورد تجاوز جنسی قرار میگیرید؟؟؟ چرا از راه قانونی زودتر اقدام نمیکنید؟ تجاوز اون هم به مرد حکمش اگه اثبات بشه اعدام قطعی خواهد بود پس زودتر شکایت کنید خدا پشت و پناهتون باشه

    3. ..... گفت

      سلام و وقت بخیر آقای دکتر من 3 بار اشیاعی مثل خیار و بادمجون…. ب اندازه های کوچک داخل مقعد خودم فرو میکردم الان یه کمی احساس میکنم مثل قبل نیس و هنوز تنگ و بعضی وقت ها گاز معده خودم رو نمیتونم نگه دارم میخواستم بدونم چون در سن بلوغ هستم به مرور زمان خودش خوب میشه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        توصیه می‌شود اکیداً از انجام مجدد اینکار خودداری نمائید، چراکه عوارض جبران ناپذیری همراه خواهد داشت.
        در صورت عدم تکرار، به مرور زمان این عارضه از بین خواهد رفت.

    4. امیرحسین گفت

      سلام دوست عزیز چرا نمیرید شکایت کنید شما نباید بزارید همچین آدم هایی بهتون تجاوز کنن

  26. معلوم نیست گفت

    داداش مگه اونجا باک بنزینه هی دربیاری بفهمی پرشده یا نه دوباره بکنی توش

  27. علی گفت

    سلام و وقت بخیر
    باعرض پوزش.
    من تو15سالگی 2_3بار رابطه مقعدی رو تجربه کردم.
    و مقعدم گشادشده و هروقت میرم سرویس بهداشتی
    بعضا سوزش دارم هنگام دفع مدفوع
    همم احساس میکنم ک گوشت اضافی از مقعدم آویزونه
    میشه راهنمایی کنید؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمالا به بواسیر که از عوارض رابطه مقعدی است مبتلا شده باشید. توصیه می‌شود به پزشک متخصص دستگاه گوارش جهت معاینه مراجعه نمائید.
      همچنین در خصوص بواسیر در این مقاله می‌توانید مطالعه کنید: بواسیر یا هموروئید چیست؟

  28. امیر گفت

    ببخشید من وقتی دستشویی میکنم با شلنگ آب می‌ریزم تو مقعدم و با فشار باز میریزمش بیرون برای اینکه مدفوعی نباشه که شکم درد بگیرم مشکلی در این باره نیست

    1. دکتر سعاد غابشی گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر شدت و تکرار این عادت زیاد باشد ممکن است به عضلات اسفنگتر مقعد آسیب وارد شود و عوارضی مانند بی اختیاری در دفع را به همراه داشته باشد.

  29. فرشاد گفت

    سلام ” من فرشاد ۲۲ سالمه تو ۱۸ سالگی ام رابطه مقعدی زیاد داشتم و ۲۰ سالگی ام ترکش الآن میخوام ازدواج کنم آیا مشکل بی اولادی برام بر میخوره یانه راهنمایی کنید خیلی ممنون میشم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر منظرتون این هست که فاعل بودین در انجام این عمل و برای سلامت باروری خودتون نیاز به راهنمائی دارید، با آزمایش اسپرم مشخص خواهد شد.

  30. Mehdi گفت

    سلام ، بنده چهار پنج بار رابطه مقعدی داشتم ولی زیاد نبوده یعنی زمانشون کوتاه بوده ، از نظر خودم احساس میکنم مقعدم گشاد شده ولی میتونم مدفوع و گاز رودمو کنترل کنم یعنی اونقدر زیاد نیست
    این گشادی مقعدم مشکل جدی نداره؟
    بهتره به پزشک مراجعه کنم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      از انجام این عمل در آینده خودداری نمائید چراکه منجر به عوارض طولانی مدتی خواهد شد.
      تا مشکل جدی ایجاد نشده نیازی به مراجعه پزشک نیست.
      با ترک اینکار،به مرور مقعد شما به حالت قبل باز خواهد گشت.
      همچنین در این مقاله می‌توانید بخوانید: عوارض رابطه مقعدی

      1. Mehdi گفت

        ممنونم بابت پاسخگوییتون.

  31. مانی گفت

    ببخشید
    من از ۱۲ سالگی رابطه مقعدی داشتم الان ۲۳ سالمه
    باز شده سوراخ معقدم
    باد معدم همزیاده
    محافظت نمیشه ایا با عمل درست خواهد شد

    1. دکتر سعاد غابشی گفت

      سلام وقت بخیر
      به پزشک اورولوژیست مراجعه نمائید. ضمنا سعی کنید از این عمل خودداری نمائید.

  32. ..... گفت

    سلام ، ببخشید آیا روشی وجود داره که بشه رابطه جنسی از پشت رو ترک کرد ؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که عوارض این رابطه را بدانید تمایل کمتری به این رابطه خواهید داشت. توصیه می‌شود این مقاله را مطالعه کنید: رابطه مقعدی

  33. مانی گفت

    سلام ببخشید این برای پسر و دختر چون یک هست ؟ چون من هم رابطه معقدی زیاد داشتم الان اینجوری هستم

    1. دکتر سعاد غابشی گفت

      سلام وقت بخیر
      متوجه منظورتون نمیشم.
      هرشخصی که رابطه مقعدی را تجربه کند به دفعات زیاد، دچار گشادی مقعد و سایر مشکلات خواهد شد.

  34. کوثر گفت

    سلام وقت من مدتی در دفع مشکل داشتم و از انگشت کمک میگرفتم اما موقعی که متوجه عوارض شدم دیگه این کار و نکردم بعد یه مدت هم مشکلم بر طرف شد اما الان مثل یه گوشت قرمز جوری انگار چین هاش باز شده من نه دردی دارم نه اذیت میشم ولی نمیدونم چی هست و اینکه خودش خوب میشه یا نه میشه جواب بدین

    1. دکتر سعاد غابشی گفت

      سلام وقت بخیر
      توصیه می شود توسط پزشک متخصص گوارش یا جراح عمومی معاینه شوید.

      1. رضایی گفت

        باعرض سلام خسته نباشید
        دکتر من ازسن نوجوانی تالان داخیل مقعدم اشیاء کوچک بزرگ میکردم الان قیافتا خوبه ولی دستشویی میرم بازمیشه خیلی دیر جمع میشه دچار گشادی شدم بطری نوشابه کوچیک راحت میره.
        آیا مشکل دارم دیگ هیچ علایمی ندارد

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        توصیه می‌کنیم از انجام اینکار اکیداً خودداری نمائید، چراکه در آینده قطعا مشکل ساز خواهد بود.
        در صورتی که دچار بی اختیاری در دفع یا گاز معده شدید، به متخصص گوارش مراجعه نمائید.

  35. . گفت

    سلام من حدود یک ماه پیش رابطه مقعدی داشتم سه بار بوده دیگه نمیدونم چند بار انجام شده در طی اون لحظه بعد من میخاستم برم دکتر احتمالا بواسیر دارم و نمیخام کسی بدونه رابطه داشتم آیا پزشک تشخیص می‌دهد؟ میتونم الکی بگم بخاطر یبوست هست اگر سوال پرسیدن.

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      رابطه مقعدی اگر به دفعات زیاد یا مکرر انجام شده باشد توسط پزشک قابل تشخیص خواهد بود.

      1. . گفت

        میخام مشخص نشه چی بگم بهش؟ البته ک بواسیر خودش باعث گشادی میشه

  36. رسول گفت

    باسلام انتهای روده ام بعد از اجابت مزاج خالی میمونه حدوده هفت سانت اذیتم میکنه راهه درمانش چیه لطف بفرمایین بگین ممنون میشم

  37. فرهاد گفت

    سلام خسته نباشید اگه برای هر چند بار دیگر رابطه داشته باشی درد داره منظورم اینه که برای اولین بار که هیچی برای هر چند بار دیگر هم رابطه داشته باشی درد داره

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      انجام رابطه مقعدی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود‌.
      در این مقاله بیشتر درباره عوارض رابطه مقعدی بخوانید: آیا رابطه مقعدی باعث انتقال بیماری می شود؟

      1. علی گفت

        باسلام وقت بخیر
        دکتر جان من با یه زنی که ۱۷ سالشه دوست کردم ازش خوشم اومد وگفتم که بهشون قبل من با کسی رابطه یا حرف زده ای گفتن نه منم گفتم باشه ولی بعداز چندین ماه من ازش درخواست کردم اولین بار سکس معقدی بکنیم راستش نمیزاشت یکم بحث کرد اخر میگفت چشماتو ببند بستم گفتم بیا خودشو لخت کرد من هم خودمو لخت کردم بعدش گفت فقط به اونجا نگاه نکن گفتم باشه وقتی تو حالت خوابیده بودیم انگشتم رو به معقدش وارد انگشت اشاره من نصفه رفت داخلش خشک خشک من تعجب کردم ازش که بار اولشه نه زیاد درد داره نه چیزی گفت بعدش یبار دیگه یه ماه بعد بازم درخواست کردم این بارم التم را خیس کرد من در حالت خوابیده به جلو اونم اومد درست نشست روی التم الت درست کامل رفت تو معقدش فک میکردم شله وقتی تلبه میزدم راحت میرفت می اومد درد هم داشت برای او ولی نه اینکه جیغ بزنه اه اه میکرد خیلی تعجب کردم من هر چند بار ازش پرسیدم گفت تو اولین بارم هستی که تجربه میکنم من نکرده بودم تاحالا خیلی عجیب بود من تو شک هستم که این بهم دروغ میگه که رابطه نداشته فک کنم داشت رابطه معقدیم داشت من تعجب کردم فقط التم رو خیس کردم وقتی نشست روش کامل رفت انگار گشاد بود ممنونم میشم دکتر جان جواب بدین راهنماییم کنین خودتو بزارین جای من تورو خدا راهنماییم کنیم مرسی

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        همانطور که در مقاله مطالعه کردید، علل مختلفی در گشادی مقعد از جمله یبوست موثر است و صرف موضوعاتی که فرمودین دال بر داشتن رابطه جنسی از قبل نیست. همچنین توصیه می‌شود از انجام رابطه مقعدی به طور مکذذ خودداری نمائید، چراکه عوارض زیادی بر هردو طرف خواهد داشت. در صورت داشتن رابطه استفاده از کاندوم را فراموش نکنید که تا مقداری از عفونت و بیماری‌ها کم خواهد کرد. همچنین می‌توانید در این مقاله عوارض رابطه مقعدی را مطالعه کنید.

      3. امیرحسین گفت

        نه شما منظور منو اشتباه گرفتید من درد رو عرض کردم

  38. فرهاد گفت

    سلام خسته نباشید ما با دوستانمان شوخی شوخی بهم انگشت میرسم آیا باعث گشادی مقعد میشود

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      وارد نمودن هرگونه شیء به داخل مقعد به صورت مکرر، به دلیل اینکه مقعد خاصیت ارتجاعی ندارد، باعث گشادی خواهد شد. توصیه می‌گردد از انجام این عمل پرهیز نمائید.

      1. فرهاد گفت

        ببخشید ولی من از یه مشاوره دیگه پرسیدم گفت انگشت رفتن باعث گشادی نمیشود

      2. امیرحسین گفت

        حتی از روی شلوار هم باعث گشادی میشه؟

      3. علی شاملو (کارشناس) گفت

        خیر

    2. علی گفت

      سلام آقای دکتر بنده حدود ۲۸ ساله که موقع دستشویی رفتن انگشتم رو فرو میکنم به مقعدم
      الان یک ماهه گاز معده دارم زیاد سمت راست شکمم ۱۵ سانت از پایین به بالا شبها موقه خواب درد شدیدی داره گاز معده مم زیاده لطفاً راهنمایی بفرمایید
      ممنون

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        توصیه می‌کنیم به پزشک متخصص گوارش و بیماری‌های مقعدی مراجعه نمائید.

  39. داود گفت

    سلام من بیماری سرطان خون دارم الان یه مدته یبوست شدید دارم بی اخیاری گاز روده لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوی سلامتی برای شما، توصیه می‌شود جهت معاینه به پزشک متخصص مراجعه نمائید.

      1. Nobody گفت

        سلام وقتتون بخیر من ۱۹ سالمه و وقتی سنم کمتر بود اشیا کوچيکی رو وارد مقعدم کردم، الانم گاهی اوقات دچار یبوست میشم گاهی به سختی میتونم دفع کنم گه همراه با خون ریزیه
        و گاهی وقتا خود به خود مقعدم حدود یکی دو سانت باز میشه میخواستم بدونم درمانی هست که باز سفت بشه؟؟‌؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        از تکرار این عمل خوددار نمائید.
        ضمنا حتما به جهت درمان یبوست اقدام نموده و به پزشک متخصص مراجعه نمائید.

    2. بی نام گفت

      سلام ببخشید آیا تنقیه کردن یا همون وارد کردن آب شلنگ به داخل مقعد برای خروج مدفوع باعث گشادی مقعد میشه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        در شرایط معمول خیر، اما انجام آن به صورت مکرر منجر به عوارضی مانند برهم خوردن تعادل طبیعی بدن و افزایش خطر عفونت خواهد شد.

  40. زهرا گفت

    سلام من شوهرم از دی ماه سال ۹۸ دوست بودیم از من درخواست رابطه جنسی از پشت کرد تهدید میکرد میزد منو من به خاطر ترس از خانواده ام راضی شدم باهم رابطه داشته باشیم بعد سال 1399/12/21 عقد کردیم و بازم از من میخواست میگفت تو زن منی من از پشت میخوام بعد بهمن سال ۹۹ گفتم دیگه نمیخوام دیگه نمیکرد ولی میخواست میگفت میرم صیغه میکنم من ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ رفتم سر زندگی دچار بی اختیاری مدفوع پیدا کردم و با انگشت خودم مدفوع خودمو در می آوردم و آخرش یک خونی میومد الانم خونه ی پدرم هستم و دارم طلاق میگیرم و همچنان اینکارو انجام میدم و دوست دارم درمان بشم

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت شما بخیر
      بابت اتفاقی که افتاده بسیار متاسفیم.
      از روش‌های درمانی که داخل مقاله ذکر شده استفاده نمائید و به پزشک متخصص و ماهر جهت درمان و در صورت نیاز جراحی یا لیزر مراجعه نمائید.

    2. شبرو گفت

      سلام بابت این اتفاق متاسفم میتونم یه راهنمایی کنم تاموقع درمان شدن اذیت نشید شما میتونید شیلنگ اب وداخل مقعد کنید وشیر ابو باز کنید تاجایی که متوجه بشید که بااب پرشده ودیگه نمیتونید شیلنگ ابو داخل نگه دارید اون موقع شیر اب و ببندید وچن ثانیه یا دقیقه اب و داخل نگه دارید وبعد مدتی راحت میتونید کارتونو انجام بدید ودوباره پرکنید وتخلیه هر دفه چنبار تکرار کنید

      1. علی گفت

        دوستان به حرف اکانت ” شبرو ” گوش ندید این کار که شلنگ آب و بکنیو تو مقعد خیلی خطرناکه و باعث اسیب به روده و مقعد میشه و احتمال انتقال عفونت ها بالاست و حتی ممکنه آب ناخواسته از روده به سمت معده و گوارش حرکت کنه

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.