حقایقی درباره انجام خودارضایی و پارگی پرده بکارت دختران!

666 296,522
زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

باکره در واقع به کسی اطلاق می‌شود که هرگز رابطه جنسی همراه با دخول نداشته است. با این حال، باکرگی مفهومی است که می‌تواند توسط افراد مختلف به طور متفاوتی تعریف شود. برای زنان، مفهوم باکرگی اغلب با داشتن یک غشای دست نخورده به نام پرده بکارت که دهانه واژن را می‌پوشاند، مرتبط است.

یکی از سوالاتی که خیلی زیاد پرسیده می‌شود این است که آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می‌شود و آیا خود ارضایی دختران و پارگی پرده بکارت باهم مرتبط هستند؟ آیا انگشت کردن به پرده بکارت آسیب می‌زند؟ در این نوشته از مجله سلامت کیوان قصد داریم درباره این موضوع صحبت کرده و حقایق را برای شما روشن کنیم. حتما تا انتها با ما همراه باشید.

ارتباط خودارضایی و پارگی پرده بکارت

پرده بکارت یک بافت نازک کشسان است که دهانه واژن را می‌پوشاند. گاهی اوقات، افراد با بافت پرده بکارت بسیار کمی به دنیا می‌آیند و در برخی افراد دیگر این پرده می‌تواند کل دهانه را بپوشاند. معمولاً پرده بکارت در زنان دارای سوراخ کافی برای تخلیه خون پریود است.

بسیاری از زنان در اولین باری که رابطه جنسی واژینال دارند، پاره شدن پرده بکارت را تجربه می‌کنند. حتما بارها شنیده‌اید که پرده بکارت ممکن است در طول فعالیت‌های شدید روزانه مانند دوچرخه سواری، ورزش سنگین، اسب سواری یا ضربه به واژن پاره شود، اما باید بگوییم این اتفاق بسیار نادر است.

آیا خود ارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟

خودارضایی دختران بر باکرگی آنها تأثیری ندارد؛ اما یک نکته دارد، اگر خودارضایی دختر با مالش واژن باشد، پارگی پرده بکارت اتفاق نخواهد افتاد، اما قرار دادن اسباب بازی‌های جنسی یا انگشتان در واژن هنگام خود ارضایی معمولاً به پرده بکارت آسیب می‌زند. دخول شیء خارجی در برخی موارد می‌تواند باعث کشیده شدن پرده بکارت میشه. با این حال، زنان می‌توانند به مرور زمان به دلیل تغییرات هورمونی، بلوغ یا فعالیت‌های روزانه، کاهش تدریجی پرده بکارت را تجربه کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که وجود یا عدم وجود پرده بکارت نمی‌تواند باکرگی یک زن را تعیین کند. باید توجه داشت که مفهوم باکرگی یک باور اجتماعی یا فرهنگی است و مبنای علمی ندارد. برخی زنان با تمایل خود نسبت به انجام خودارضایی با تحریک قسمت خارجی یا وارد کردن اشیاء خارجی به داخل واژن اقدام می‌کنند. اما باید بدانید که خود ارضایی عوارض جبران ناپذیری اعم از عدم رسیدن به ارگاسم در رابطه جنسی، اعتیاد به خودارضایی و عدم تمایل به داشتن رابطه جنسی در آینده خواهد داشت.

آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟
آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟

آیا انگشت کردن باعث پارگی پرده بکارت می‌شود؟

پرده بکارت، دلایل و روش‌های مختلفی برای آسیب دیدن یا پاره شدن دارد. این پرده ممکن است از طریق فعالیت‌های مختلفی مانند انگشت کردن، رابطه دهانی یا خودارضایی کشیده یا پاره شود. با این حال، باید توجه داشت که این فرآیندها همیشه به همین نتیجه منتهی نمی‌شوند.

برخی از زنان ممکن است هنگام انگشت کردن، تنها مقداری آسیب را تجربه کنند و پرده بکارت آن‌ها به طور کامل پاره نشود. این آسیب‌دیدگی ممکن است باعث ایجاد احساس فشار یا ناراحتی شود، اما در هر صورت، شدت آن به فرد و وضعیت بدنی او بستگی دارد.

علاوه بر این، این نکته نیز قابل ذکر است که پرده بکارت همواره به عنوان یک علامت از باکرگی یا عدم باکرگی در نظر گرفته نمی‌شود، زیرا بسیاری از عوامل دیگر نیز می‌توانند بر آن تأثیر بگذارند. همچنین، شرایط جسمانی، ژنتیک و فعالیت‌های ورزشی ممکن است در وضعیت پرده بکارت تأثیر داشته باشند.

بنابراین، درک صحیح از پرده بکارت و نحوه آسیب‌دیدن یا پاره شدن آن، اهمیت زیادی دارد. به خصوص برای جوانان و افرادی که درباره جنسیت و روابط جنسی خود اطلاعات کسب می‌کنند، ضروری است که اطلاعات دقیق و علمی را دریافت کنند تا از برخی باورهای نادرست و سنتی جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

از کجا بفهمیم پرده پاره شده یا نه؟

پرده بکارت یک یا دو سانتی متر در داخل دهانه واژن قرار دارد. این پرده یک بافت نازک و هلالی شکل به رنگ گوشت شما است. تعیین دقیق و مشاهده پرده بکارت توسط خودتان اغلب دشوار است. پرده بکارت بین چین‌های بافت، لابیا و مو قرار دارد و همین مسئله پیدا کردن آن را دشوار می‌کند.

پرده بکارت از نظر ظاهری در زنان مختلف بسیار متفاوت است. برخی از زنان ممکن است بافت حداقلی از پرده بکارت داشته باشند. همچنین ممکن است زنان بدون اینکه بفهمند پرده بکارت خود را پاره کنند. می‌توانید به دنبال پرده بکارت خود بگردید، اما اگر نتوانستید محل چین خوردگی کوچک پوست را پیدا کنید، تعجب نکنید.

برای علائم نداشتن بکارت گاهی اوقات زنان ممکن است درد خفیف و خونریزی خفیف را به عنوان نشانه پارگی پرده بکارت در نظر بگیرند. با این حال، میزان کشش پرده بکارت در همه زنان یکسان نیست. همانطور که گفته شد، انواع مختلفی از پرده بکارت زنان وجود دارد که در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

اگر قبل از 22 سالگی باکرگی را از دست بدهید چه می‌شود؟

مفهوم باکرگی برای زنان از نظر فردی و فرهنگی می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد. برخی افراد ممکن است باکره بودن را معیاری برای عدم داشتن دخول در رابطه جنسی تلقی کنند. در حالی که برای دیگران، باکرگی ممکن است به معنای عدم تجربه هر نوع رابطه جنسی، از جمله رابطه دهانی باشد.

این تنوع در تفسیر باکرگی نشان‌دهنده‌ی تأثیر عوامل اجتماعی، مذهبی و فرهنگی بر نگرش‌ها و باورهای افراد است. علاوه بر این، این دیدگاه‌ها می‌توانند به طور قابل توجهی بر احساسات و رفتارهای جنسی زنان تأثیر بگذارند.

اگر شما می‌خواهید بدانید که آیا از دست دادن باکرگی قبل از ۲۲ سالگی تأثیر خاصی دارد یا نه، باید بگوییم که پاسخ به این سؤال پیچیده است. در واقع، از نظر علمی، از دست دادن باکرگی به خودی خود هیچ‌گونه پیامد منفی یا خاصی برای فرد ندارد. مهم‌ترین نکته این است که هر کسی باید درباره روابط جنسی خود با تفکر و آگاهی کامل تصمیم‌گیری کند.

تجربیات جنسی هر فرد باید براساس خواسته‌ها، احساسات و شرایط شخصی او شکل بگیرد و نباید تحت فشار اجتماعی یا تصوراتی که دیگران دارند، قرار گیرد. در نهایت، درک صحیح از مفهوم باکرگی و انتخاب‌های فردی می‌تواند به بهبود سلامت روانی و عاطفی کمک کند.

این یک تجربه منحصر به فرد برای زنان بالغ است که باکرگی خود را از طریق فعالیت جنسی توافقی از دست می‌دهند. اگر این تجربه در چارچوب درست، به طور ایمن با استفاده از کاندوم یا سایر اشکال محافظتی انجام شود، بر سلامت زن تأثیر نمی‌گذارد.

آیا خودارضایی روی پریود تاثیر می‌گذارد؟

خیر، خودارضایی بر چرخه قاعدگی زن هیچ تاثیری ندارد. بسیاری از زنان جوان برای کشف بدن خود و کشف تمایلات جنسی خود به خود ارضایی می‌پردازند. این کار یک فعالیت کاملاً منظم است و عادت ماهانه شما را به تأخیر نمی‌اندازد. خودارضایی بدون توجه به عوارضی که دارد، امن‌ترین راه برای یک زن برای تجربه ارگاسم است.

چرخه قاعدگی یک زن به هورمون‌های او بستگی دارد. زنان جوان اغلب به دلیل عدم تعادل هورمونی، چرخه‌های نامنظم دارند. رابطه جنسی نمی‌تواند باعث تغییر در هورمون‌های شما شود و از این رو نمی‌تواند بر قاعدگی شما تأثیر بگذارد. اگر زنی پریود نامنظم یا عقب افتادن پریود را تجربه کرد، باید با متخصص زنان خود مشورت کند تا در مورد علت آن بیشتر بداند.

آیا خودارضایی باعث عفونت می‌شود؟

این سوالی است که خیلی از زنان می‌پرسند. در جواب باید گفت بله امکانش وجود دارد، چرا که شما ممکن است در اثر تماس دستی یا وارد کردن اسباب بازی‌های جنسی و لوازم خودارضایی در واژن، عفونت و ویروس و باکتری که روی آنها وجود داشته را به بدن خود وارد کنید.

برای جلوگیری از عفونت، باید دست‌ها را به دقت بشویید و از لوازم تمیز و استریل شده استفاده کنید. و بعد از هر بار استفاده آنها را دوباره تمیز بشویید و استریل کنید. دستگاه تناسلی، به خصوص دستگاه تناسلی زنان، خیلی راحت می‌تواند دچار عفونت شود.

از علائم عفونت واژن می‌توان به سوزش، خارش، التهاب و عوارض پوستی اشاره کرد. برای تشخیص عفونت و یافتن درمان، باید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

آیا خودارضایی باعث لاغری می‌شود؟

از نظر علمی، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد خودارضایی به طور مستقیم می‌تواند باعث لاغری یا کاهش وزن شود. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که خودارضایی تأثیری بر شکل اندام یا وزن فرد ندارد. این عمل طبیعی یکی از جنبه‌های زندگی جنسی بسیاری از افراد است و در عین حال هیچ‌گونه عوارض جسمی خاصی برای کاهش وزن یا لاغری ندارد.

با این‌حال، تنها دلیلی که ممکن است خودارضایی بر وزن تأثیر بگذارد، اعتیاد به این عمل است. در صورت اعتیاد به خودارضایی، فرد ممکن است انرژی زیادی را صرف این کار کند، که باعث خستگی بدنی یا روانی شود. این خستگی می‌تواند منجر به کاهش فعالیت‌های روزمره، اختلال در خواب و کاهش تمایل به ورزش و فعالیت‌های بدنی شود.

این چنین تغییراتی در سبک زندگی می‌توانند به کاهش متابولیسم و در نتیجه افزایش وزن کمک کنند. همچنین، احساس گناه یا اضطراب ناشی از اعتیاد به خودارضایی نیز می‌تواند منجر به اختلالات غذایی یا عادات ناسالم دیگر گردد.

در نهایت، مهم است که افراد به رابطه‌ای سالم با بدن و نیازهای جنسی خود دست یابند. در صورت احساس نگرانی در مورد عادات جنسی یا سلامتی خود، مراجعه به یک مشاور یا متخصص بهداشت می‌تواند کمک‌کننده باشد.

آیا می‌خواهید بدانید چه نکات و توصیه‌هایی برای خود ارضایی دختران و بعد از آن وجود دارد؟در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از خودارضایی ایمن لذت ببرید:

  • اگر شکل خود ارضایی شما شامل هر شکلی از دخول است و پارگی بکارت برای شما اهمیتی ندارد، بهتر است بعد از آن ادرار کنید. این کار به جلوگیری از انواع عفونت‌های دستگاه ادراری کمک می‌کند زیرا مجرای ادرار در بالای دهانه واژن قرار دارد.
  • اما اگر شکل خودارضایی شما شامل دخول نمی‌شود و از طریق تحریک کلیتوریس انجام می‌شود، احتمال ابتلا به عفونت خیلی کمتر است.
  • اگر از اسباب بازی جنسی استفاده می‌کنید، همیشه به یاد داشته باشید که قبل و بعد از استفاده آن را تمیز کنید. این کار از تجمع باکتری‌هایی که می‌توانند منجر به عفونت شوند جلوگیری می‌کند. (1)

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

نگرانی در مورد پارگی پرده بکارت به خصوص در کشورهایی که هنوز سنت‌ها و باورهای اسلامی در آنها پابرجاست، همواره وجود داشته است. در این نوشته از مجله سلامت کیوان سعی کردیم درباره موضوع خودارضایی و پارگی پرده بکارت توضیح دهیم. فراموش نکنید که بسیاری از باورهای رایج اشتباه و گمراه‌کننده است. مطالعه و آگاهی همیشه می‌تواند به شما کمک کند که واقعیت را از شایعات و خرافات تشخیص دهید. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به شما کمک کند.

علائم پاره شدن پرده بکارت چیست؟

پارگی پرده بکارت ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد. گاهی اوقات خونریزی رخ می‌دهد. این خونریزی ممکن است چند قطره باشد یا بیشتر. گاهی درد خفیف تا شدید وجود دارد ولی در کل درد یا خونریزی معیار مناسبی برای تشخیص پارگی پرده بکارت نیست و این اتفاق باید با معاینه پزشک بررسی شود.

آیا پاره شدن پرده بکارت همیشه با خونریزی همراه است؟

خونریزی دلیلی بر داشتن یا نداشتن پرده بکارت نیست. همچنین وجود خونریزی لزوما به این معنی نیست که پرده بکارت پاره شده است. این خونریزی می‌تواند به دلیل سفتی ماهیچه‌های واژن، عدم انعطاف کافی، ورود سخت و خشن و یا سایش واژنی باشد. بنابراین نبود خونریزی در مقاربت اولیه نشانه نداشتن پرده یا پاره نشدن پرده نیست.

پرده بکارت ارتجاعی چیست؟

بافت پرده‌ای که به پرده بکارت ارتجاعی مشهور است به اندازه کافی انعطاف‌پذیر بوده و به خاطر همین خاصیت ارتجاعی و کشسانی زیاد، هنگام ورود جسم خارجی (آلت مردانه) دچار پارگی نمی‌شود ولی با دخول آلت تناسلی ساییدگی‌هایی در اطراف پرده بکارت ایجاد می‌شود.

منبع bebodywise
666 نظر
  1. ناشناس گفت

    سلام خسته نباشید من 1یا2ساله ک مالشی یا فرو کردن شئی توی مغدم خود ارضایی میکردم حاله میخام برم پیش دکتر ماما برای این ک ببینم پردم سالمه یا ن چندین روزه دارم از استرس میمیرم نمیدونم چیکار کنم همش فکر این ک پردع بکارت نداشته باشم داره اذیتم میکنه تا حالا هم با کسی رابطه نداشتم چند بار هویچ یا خیار نازوک برای ارضا شدن داخل خودم کردم ولی ن خونی اومد ن دردی داشتم نمیدونم الان پردع دارم یا ن لطفا کمکم کنید خیلی دارم اذیت میشم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر دخول داخل واژن صورت گرفته، بله احتمال آسیب وجود دارد.
      تشخیص نهایی با معاینه پزشک صورت خواهد گرفت.
      نگران نباشید، بعد از معاینه پاسخ پزشک را با ما و سایر خوانندگان در اینجا به اشتراک بگذارید.

  2. سارا گفت

    سلام
    ببخشید فقط با مالش قسمت بالای واژن بدون دخول پرده پاره میشه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر بدون دخول آسیبی به هایمن وارد نخواهد شد.

  3. سارا گفت

    سلام15 سالمه من با یه شی خود ارضایی کردم تا ته نکردم همین سرش و یکم سوزش داشت متوجه خون نشدم ولی رفتم دسشویی با دستمال که پاک کردم سه قطره اینا خون اومده بود و تا الان که چند ساعت گذشته خونی ندیدم ممکن است خون پریودی باشد؟ بنظر شما پرده به صورت کامل پاره شده یا اسیب دیده؟ اگه برم دکتر تشخیص میدن که هیچ الت مردانه ای وارد من نشده و دلیل پارگی پرده چیز دیگری بوده؟ میترسم دکتر بروم و به خانواده ام اطلاعات غلط بدهد لطفا کمکم کنید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      هایمن یا پرده بکارت در 1 تا 2 سانتی ورودی واژن قرار دارد.
      اگر همزمان با دوره پریودی شماست، ممکن است خونریزی ناشی از پریود باشد و بکارت آسیب ندیده باشد با توجه به شرایط.
      باز تشخیص نهایی توسط پزشک صورت خواهد گرفت.

  4. ...... گفت

    سلام
    از کجا بفهمیم پرده بکارتمون ارتجاعی هس من انگشتمو کردم داخل واژنم و خونریزی و دردی نداشتم
    به نظرتون آسیب دیده؟
    و اینکه تو آزمایش مشخص میشه ک آسیب دیدگی از انجام رابطه نبوده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      با معاینه پزشک، نوع هایمن قابل تشخیص خواهد بود.
      احتمالا تا مدت‌های ابتدایی پس از آسیب قابل تشخیص خواهد بود.

  5. فاطی گفت

    سلام آقای دکتر خسته نباشین
    خواهشا جواب بدید من یه چند باری خودارضایی کردم و ریملمو داخل واژنم کردم
    چند روزه دیگه ترک کردم میترسم که بکارتمو از دست داده باشم
    احتمالش هست؟!!
    و اینکه یه بار نگا کردم بکارتم فک کنم حلقوی هست
    و یه سوال دیگه که بکارت با اشیا یا آلت با چه ضخامتی از بین میره؟!
    ممنون میشم هر چه زودتر جواب بدین 🙏🏻

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر شیء را داخل واژن برده باشید، احتمال آسیب وجود دارد.
      خودتان هم نمی‌توانید تشخیص دهید که هایمن شما از کدام نوع است.
      از انجام اینکار خودداری نمائیدف جهت بررسی نیز می‌توانید به پزشک مراجعه کنید.

  6. عسلی گفت

    باسلام
    من کلاس سوم دبستان به گفته یکی از دوستان صمیمیم خودکار وارد واژنم کردم و خودمو ارضا میکردم ولی هیچ خونریزی نداشتم یه بار که خودکار رو محکم رو سطح واژنم کشیدم و خودمو ارضا کردم بعدش چند قطره خون دیدم بعد از اون خودمو با بالشت و پتو ارضا میکردم توی 15 سالگی فهمیدم این کار گناهه و درمورد خودم همه چیو فهمیدم تمام کارامو ترک کردم و همیشه ترس و استرس دارم
    امکان پارگی پرده بکارت هست چهار ساله میگذره و من میترسم برم دکتر و همش گریه و استرس دارم بخاطر کارام
    الان

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      نگران نباشید.
      اگر خودکار را به صورت کامل داخل واژن کرده باشید احتمال آسیب به پرده بکارت هست، بدون دخول خیر احتمال پارگی وجود ندارد.
      برای اطمینان می‌توانید به پزشک متخصص زنان جهت معاینه مراجعه کنید.

  7. فاطمه گفت

    خسته نباشید
    من دیروز برای اولین بار انگشتم داخل واژنم کردم
    درد شدیدی داشت
    قسمت پاینی واژنم دچار بریدگی شد و موقع ادرار سوزش دارد
    بدش خون ریزی داشتم
    امکان پاره شدن بکارت هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر انگشت را داخل واژن کردید، بله احتمالا به پرده بکارت آسیب رسیده.
      سوزش و خونریزی ممکن است به دلیل آسیب به نواحی دیگر رخ بدهد.

      1. .... گفت

        اگه کسی پردشو در اثر خود ارضایی از دست بده پزشک قانونی توانایی تشخیص داره که این ادم رابطه لی نداشته

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        به طور قطع مشخص نیست.

  8. النا گفت

    سلام آیا خود ارضایی طی چهار سال به صورت فشار شدید ران باعث پارگی بکارت میشود؟
    بدون دخول اما فشار طی چهار سال بوده
    و واقعا امکان مراجعه به پزشک رو ندارم
    روی شکم میخوابیدم و با فشار و مالش ران به واژن این کارو رو آنجا میدادم اما الان یک ماهه ترک کردم و به خاطر ترس از نداشتن بکارت پامو از خونه بیرون نمیزارم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بدون دخول امکان آسیب به پرده بکارت بعید و تقریبا صفر است.
      نگران نباشید.
      خودارضایی را انجام ندهید که دچار عوارض آن نشوید.
      نداشتن پرده بکارت چه ترسی داره که از خونه خارج نشید؟ برای اشخاص دیگه قابل تشخیص نیست.

  9. ناشناس گفت

    سلام وقت بخیر.

    اگر با خود ارضایی بکارت پاره شده باشد، در معاینه مشخص میشود که فرد رابطه جنسی نداشته است و پاره شدن بکارت دلیل دیگه ای داشته؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      معمولا آسیب ناشی از رابطه جنسی با وارد کردن انگشت متفاوت خواهد بود. اما اینکه حتما قابل تشخیص باشد مشخص نیست.

  10. نسیم گفت

    سلام دکتر من از بچگی با فشار زیاد آب خودارضایی می‌کردم. 13 ساله بودم و از سر کنجکاوی انگشت وسط مو داخل واژن کردم نه درد حس کردم و نه خون اومد. یکبار یه هویج داخل واژنم کردم و خون نیومد امکان داره پرده م ارتجاعی باشه؟ امکان معاینه به دکتر ندارم خیلی می‌ترسم لطفا راهنمایی کنید.

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ابتدا توصیه میشود از انجام خودارضایی خودداری کنید.
      ورود هرگونه شیء خارجی به واژن منجر به آسیب و از دست دادن پرده بکارت خواهد شد.
      برخی از انواع هایمن بدون خونریزی و درد پاره میشوند و برخی از انواع آن مانند ارتجاعی آسیب نمیبینند، اما در معاینه متخصص زنان قابل تشخیص است.
      توصیه میشود جهت معاینه به متخصص زنان مراجعه نمائید.

  11. زهرا جعفری گفت

    سلام من 20سالمه پریروز ی دعوایی داشتم اون خانم دوبار محکم با پا ب واژگن من زد من بعد چند دقیقه ک دعوا تموم شده بود دستشویی رفتم تقریبا ی قطره خون خیلی کم رنگ همراه با دستشویی اومد بیرون بنظرتون من بکارتمو از دست دادم ؟؟؟؟؟؟!

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر ضربه محکم و مستقیم به واژن بوده ممکن است هایمن آسیب دیده باشد اما احتمال آن کم است.

      1. زهرا جعفری گفت

        منظورتون از آسیب دیده چیه یعنی ممکنه کلن از بین رفته باشه خیلی استرس دارم نمیتونم ب کسی بگم

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        آسیب وارد شده ناشی از ضربه و داشتن رابطه جنسی متفاوت خواهد بود.
        برای برطرف شدن نگرانی میتوانید به متخصص زنان جهت معاینه مراجعه کنید.

  12. ریحانه گفت

    سلام
    من 17 سالمه و موقع پریودم پد های داخل واژن داخل بدنم بود و خود ارضایی با بالشت کردم همین ممکنه پردم آسیب دیده باشه و اینکه؟ من یکبار بد خوذدم زمین امکان از بین رفتن پرده هس چون پریود بودم
    من چون خیلی وسواس خون داخل بدنم موقع پریوذی می مونه گاهی با انگشتم خالی میکنم یا آب میگیرم داخل واژن
    یکم موقع انگشت کردم درد دارم اما خوب خون ریزی برای انگشت کردنم فقط برا موقع پریودیه میشه بگین الان پرده دارام یا نه
    چون انگشت کردنم برا خود ارضای نبود و انجام پد داخلم بود حساسم نبود
    و اینکه الان باکرم یا نه..؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      از مواردی که گفتید، فقط وارد کردن انگشت به داخل واژن ممکن است منجر به آسیب پرده بکارت شود. که آن‌هم جای نگرانی ندارد و احتمالا در معاینه مشخص خواهد شد که رابطه نداشته‌اید. ولی حتی الامکان از ورود انگشت و شیء خارجی یه داخل واژن خودداری کنید.
      خودارضایی نیز عوارض جبران‌ناپذیری برای شما خواهد شد که بهتر است انجام نشود.

  13. ..... گفت

    سلام من چند ساله ک خود ارضایی میکنم ولی تازه متوجه‌ی وجود پرده شدم الان که به واژنم نگاه میکنم لبه های واژنم خیلی از هم فاصله داره و اصلا نمیدونم پردم کجاست که بفهمم پاره شده یا نه . ولی مطمئنم هیچ وسیله یا انگشتم رو داخل واژنم نکردم از کجا بفهمم پرده دارم تروخدا جواب بدین

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خودتان نمی‌توانید سلامت پرده بکارت را تشخیص دهید و باید توسط متخصص زنان معاینه شوید.
      اگر مطمئن هستید که چیزی داخل وازن نکرده‌اید احتمال آسیب وجود ندارد، نگران نباشید.
      ضمنا سعی کنید از انجام خودارضایی پرهیز کنید، چراکه عوارض جبران ناپذیری برای شما در آینده خواهد داشت.

  14. داران گفت

    سلام من در بچگی حدود ۷ سالگی موقع دوچرخه سواری روی نرده دوچرخه افتادم و بعد فهمیدم از ناحیه واژن دچار خونریزی شدم ولی پریودی نبود و همون خو ریزی بود . الان یک بزرگسالم و موقع خود ارضایی وجود هیچ پرده و خونریزی حس نکردم ایا ممکنه با ضربه از بین رفته باشه؟

  15. هلی جان گفت

    سلام من بعد از بلند کردن چیز سنگین حس باز شدن در قسمت ورودی واژن رو دارم ممکنه بخاطر پاره شدن پرده باشه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر ارتباطی بین این دو مورد وجود ندارد.
      سعی کنید از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

  16. السا گفت

    سلام‌من‌چرابعدازمالش‌پریود‌شدم‌درحالی‌که‌هفته‌قبل‌پریود‌شدم‌وقبلاسریک‌ماه‌پریود‌میشدم‌ولی‌ازهمون‌موقه‌سر۲۰روزپریود‌میشم‌‌راه‌حل‌مشکلم‌چیست

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      مالش یا خودارضایی ارتباط مستقیمی با پریود شدن ندارد و تغییر سیکل قاعدگی ندارد.
      ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی، تغییرات شرایط عاطفی و روحی و غیره در این امر تاثیرگذار باشند.
      اگر در سالهای اول شروع قاعدگی خود هستید ممکن است سیکل‌های شما درحال تنظیم شدن باشد و جای نگرانی ندارد.
      اگر علت را نمی‌یابید توصیه می‌شود به متخصص زنان مراجعه کنید تا معاینه شوید.

  17. زینب گفت

    من خود ارضایی کردم و انگشت گذاشتم اولین باری که انگشت گذاشتم بدون هیچ مانعی داخل رفت و بعدها با دو انگشت خود ارضایی کردم آیا ممکنه پرده نداشته باشم.

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ممکن است پرده بکارت شما از انواع ارتجاعی باشد که بدون درد و خونریزی پاره می‌شوند.
      احتمال خیلی زیاد پرده بکارت خود را از دست داده‌اید، اما تشخیص قطعی با معاینه پزشک صورت خواهد گرفت.

  18. مهسا گفت

    سلام وقتتون بخیر
    من مدتی خودارضایی میکردم اما به صورت مارسی و تقریبا مطمئنم که خودم رو انگشت نکردم
    و بیشتر اوقات بعد از انجام اینکار خودمو چک میکردم با اینه
    ولی آخرین باری که چک کردم یکم تغییر حالت دیدم یعنی ی سوراخ کوچیک ک پایین بود الان یکم از سمت راست بزرگ تر شده و من میترسم ک آسیب دیده باشم
    ولی نه دردی داشتم نه خونریزی ای
    و شما به یکی تو همینجا گفتین ک میتونه از تکمیل بلوغ باشه ؟ و خب یکم من اضافه وزن و هیکلم یکم چاقه می‌تونه رو این موضوع تغییر شکلش اثر بذاره؟
    خیلی خیلی میترسم میشه کمکم کنین دکتر هم نمیتونم برم میشه کمکم کنین

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درخودارضایی مالشی و بدون دخول امکان آسیب به پرده بکارت وجود ندارد.
      اما اگر انگشت را وارد واژن کرده باشید احتمال آسیب وجود دارد.
      بله ممکن است تغییرات ناشی از بلوغ و تکمیل رشد بر تغییر شکل واژن و اجزای داخلی آن تاثیرگذار باشد.

  19. ملیسا گفت

    سلام من ی مدتی خودارضایی میکردم اما به صورت مالشی و هرگز انگشت داخل خودم نکردم
    و نود درصد مطمئن هستم که خودم رو انگشت نکردم
    اما چند باری با آینه چک کردم خودمو از پایین سمت راست احساس میکنم یکم تغییر شکل هست
    ممکنه خودش خود به خود تغییر کنه یا نه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      تغییرات ممکن است به دلیل رشد و تکمیل بلوغ رخ دهد که طبیعی است و اگر انگشت یا شیء خارجی داخل واژن نکرده‌اید احتمال آسیب وجود ندارد.
      سعی کنید حتی الامکان از انجام خودارضایی خودداری کنید، چراکه عوارض جبران‌ناپذیری در آینده برای شما خواهد داشت.

  20. سلام وقت بخیر گفت

    من حدود نه ما خودارضایی می کردم البته چیزی رو داخل نمیبردم و فقط مالش با دست یا جسم دیگه بود یک بارم تو بچگی از سر کنجکاوی یک بند انگشتم رو جایی بردم که هنوزم نمی‌دونم کجا بردم
    و اینکه سوال من اینه که ممکنه آسیب دیده باشه پرده بکارتم یا خیر چون کمی احساس تغییر تو شکلش دیدم و مطمئن نیستم درست دیده باشم اگر میشه بگین ممکنه آسیب دیده باشه یا خیر؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درخودارضایی مالشی و بدون دخول امکان آسیب به پرده بکارت وجود ندارد.
      اما اگر انگشت را وارد واژن کرده باشید احتمال آسیب وجود دارد.
      بهتر است از انجام خودارضایی خودداری کنید و اگر خیلی نگران هستید به متخصص زنان جهت معاینه مراجعه کنید.

    2. یاسمین گفت

      سلام روزتون بخیر
      من تقریبا از ۴ سال پیش با وسوسه بچه گانه خود ارضایی رو اب تجربه کردم .
      الان خیلی میترسم با اینه که نگاه میکنم یه سوراخ است شبیه عکسی که برای حلقوی گذاشتید با این تفاوت که پوست کشیده شده پایین سوراخ قسمتی ازش باز میشه . یه طرفش مثل شکل این پوسته یه تیکه اش حلاله و گوشتش بیشتر
      پرده پایین سوراخ هست یا دورتادورش؟

      نمیتونم برم دکتر

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خودارضایی با فشار آب منجر به آسیب دیدن پرده بکارت نخواهد شد.

    3. بی نام گفت

      سلام من ۱۵ سالمه ار دو سال پیش خود ارضایی با اب رو داشتم یه بار فشار آب تغییر کرد و به قسمت پایینی برخورد کرد سوزش داشتم. الان واقعا پشیمونم از طرفی با اینه که نگاه میکنم یه سوراخ هست که پایینش یه پوست هست که کشیده شده ولی وقتی فشار میارم یه تیکش باز میشه حالت پوست شبیه شکل حلقوی هست ولی سوراخ حلال نداره اما پوست یه تیکه سمت چپ حلال گوشتی داره خیلی میترسم امکان رفتن به دکتر رو ندارم لطفا کمکم کنید

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خودارضایی با فشار آب منجر به آسیب دیدن پرده بکارت نخواهد شد.

  21. مریم گفت

    سلام
    اگر پرده بکارت به دست خودم از دست بره
    بعد موقه ازدواج دکتر معاینه کنه میتونه بفهمه که با کسی رابطه نداشتم ؟
    و باز هم دختر محسوب میشم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      معمولا آسیب ناشی از دست و رابطه مشخص خواهد بود به خصوص اگر در زمان‌های ابتدایی پس از از دست دادن هایمن معاینه انجام شود.
      اما جواب این سوال به طور قطع مشخص نیست.

  22. زینب گفت

    سلام
    من ۱۶ سالمه
    از ۱۴ سالگی خودارضایی می کردم تا الان
    و هر بار که خودارضایی می‌کردم
    به واژنم نگاه می‌کردم
    اول یک سوراخ داشت
    بعد یهو شد ۳ تا سوراخ
    و گوشه های پرده بکارتم جدا شدن یکم
    من الان واقعا خیلی استرس دارم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر در خودارضایی دخول (با انگشت یا شیء خارجی) صورت نگرفته آسیب به پرده بکارت وارد نخواهد شد.
      انجام مکرر خودارضایی ممکن است ظاهر واژن را از حالت قبل خارج کند اما سایر علل مانند تکمیل بلوغ و رشد نیز در این تغییر شکل دخیل‌اند.
      درهرحال بهتر است از انجام خودارضایی پرهیز کنید، چراکه عوارض جبران ناپذیری در آینده برای شما خواهد داشت.

  23. ناشناس گفت

    ایا فشار شدید پاها بهم به حالت ضربدری باعث پارگی پرده بکارت میشود

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر، بدون دخول امکان پارگی پرده بکارت وجود ندارد.

      1. خدیجه گفت

        سلام
        من یبار به تور اتفاقی انگشتم رفت داخل پرده بکارتم
        اما کامل از بین نرفته
        هنوزم پرده بکارت از بالا وجود داره
        فقط اندازه یه انگشت کوچیک پارگی هست
        خیلی کوچک
        و من خیلی می‌ترسم

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        معمولا آسیب ناشی از دست یا رابطه جنسی در معاینه مشخص خواهد بود.
        جهت اطمینان می‌توانید به متخصص زنان مراجعه کنید و معاینه شوید.

  24. ناشناس گفت

    سلام من یک خیار نازک سرش خیلی کم نه کامل وارد واژنم کردم خیلی وقت بود پریود نشده بودم قرار بود اخیرا بشم خیار که خیلی خیلی کم وارد کردم خونی نشد
    و درد نداشتم
    ولی صبح که بیدار شدم اول یک پوست ها نازکی خونی و بعد خونریزی شروع شد که دل درد و کمر درد هم دارم آیا بکارت پاره شده؟یا پریودم ؟ دهانه واژن چقدر با بکارت فاصله داره

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      فاصله هایمن از دهانه واژن، حدود 1 الی 2 سانتی متر است و معمولا با دخول اشیا خارجی به بکارت آسیب خواهد رسید.
      ضمنا همیشه پارگی پرده بکارت با درد و خونریزی نخواهد بود.
      خونریزی شماهم خونریزی پریودی است.
      درهرحال آسیب جدی وارد نشده و برای اطمینان می‌توانید به متخصص زنان مراجعه نمائید.

      1. مینا گفت

        سلام تحریک شدید وب همراه آن خیس ولیز شدن شدید بدون انجام کاری میتونه به پرده آسیب بزنه؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر بدون دخول آسیبی به پرده بکارت وارد نخواهد شد.

  25. شیوا گفت

    با سلام ببخشید با انجام چندین بار فشار اب زیاد به واژن باعث پارگی بکارت میشه ؟
    من چند باری این کارو انجام دادم و بعدش تنم ب لرزش افتاد و پاهام سست شد
    میخاستم ببینم فشار مستقیم اب موجب آسیب میشه ؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      با فشار آب آسیبی به پرده بکارت وارد نخواهد شد.
      علائم هم نشانه رسیدن به ارگاسم بوده است.
      توصیه می‌شود از انجام این‌کار پرهیز کنید، چراکه عوارض زیاید برای شما خواهد داشت.

    2. سارا گفت

      سلام ببخشید من اعتیاد شدید به خودارضایی دارم و این اواخر انگشتم رفت داخل چند بار دیگه هم امتحان کردم خونی نیومد ینی من پرده ندارم ؟ اخه رابطه‌ی جنسی هم نداشتم بگم بکارتمو از دست دادم چجوریه؟ و اینکه آخرین باری که اینطوری خودارضایی کردم چون خیلی شدید بود یک لکه‌ی خون کوچیکی روی اون وسیله بود ولی یه چیزی مثل لکه بود خود خون نبود بنظرتون شرایط من چجوریه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        دخول هر شیء خارجی مانند انگشت به واژن منجر به آسیب دیدن پرده بکارت خواهد شد.
        با توجه به نوع هایمن، برخی از انواع آن خونریزی و درد نخواهند داشت.
        جهت اطمینان و بررسی می‌توانید به متخصص زنان مراجعه نمائید.
        ضمنا سعی کنید از انجام خودارضایی پرهیز کنید، چراکه عوارض جبران‌ناپذیری در آینده برای شما خواهد داشت.

      2. مریم گفت

        سلام من از 13 سالگی انگشت میگذاشتم ولی نمیدونستم پرده چیه اصلا الان چجوری بفهمم پاره شدم یا نه

      3. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر انگشت خود را داخل کرده‌اید احتمال خیلی زیاد هایمن آسیب دیده است.
        تنها با معاینه ماما یا متخصص زنان می‌توان آسیب به پرده بکارت را تشخیص داد.

    3. سمانه گفت

      وقت بخیر
      من یه مدت خود ارضایی با آب رو داشتم ولی نمیدونستم بکارت دختران وجود داره. تا الان که دبیرستانی هستم . خیلی میترسم با اینه که میبینم سوراخه و پایینش پرده است اما تقریبا یک سانتی متر پرده باز میشه و دوباره به حالت اولش برمی گرده! (پرده پایین سوراخ کامل کشده شده ولی انگار وقتی کمی فشار میارم یه تیکه باز میشه)پرده من آسیب دیده؟ خیلی میترسم و امکان رفتن به دکتر رو ندارم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        امکان پارگی هایمن با فشار آب وجود ندارد.
        ممکن است پرده بکارت شما از نوع ارتجاعی باشد.
        نگران نباشید و سعی کنید از انجام خودارضایی پرهیز کنید، چراکه عوارض جبران‌ناپذیری در آینده برای شما خواهد داشت.

  26. ویرگول گفت

    سلام من توی دعوا ضربه خورد به واژنم افتادم روی زمین طرف زانوش خورد به واژنم آیا احتمال پارگی پرده هست یا نه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر ضربه مستقیم و محکم به واژن ممکن است منجر به آسیب دیدن هایمن شود.
      جهت اطمینان می‌توانید به متخصص زنان مراجعه کنید جهت معاینه

  27. دیانا گفت

    سلام من چند باری انگشت وارد واژنم کردم و حس میکنم لابیاهای واژنم عوضی شده ممکنه پرده‌ام پاره شده من خودم حس میکنم ک پرده بکارتم ارتجاعیه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      تغییر شکل لابیاها در اثر تغییرات سن بلوغ و یا انجام مکرر خودارضایی ممکن است رخ دهد.
      همچنین با وارد کردن هرگونه شیء خارجی مانند انگشت به داخل واژن، منجر به وارد کردن آسیب خواهد شد.
      تشخیص قطعی نوع هایمن و آسیب دیدگی توسط متخصص زنان صورت خواهد گرفت.

  28. Lale گفت

    اگر خود ارضایی کرده باشیم روی باکرگی تاثیر داره؟؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر از باکرگی منظورتان داشتن پرده بکارت است، درصورتی که انجام آن بدون دخول بوده و انگشت یا شیء وارد واژن نکرده‌اید احتمال آسیب به پرده بکارت وجود ندارد.

  29. نگار گفت

    سلام من يه شي وارد واژنم كردم تا ته رفت بدون هيچ درد و مشكلي اين چه معني داره چون رابطه جنسي نداشتم. اين به معني باز بودن واژن هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      برخی از انواع پرده بکارت بدون درد و خونریزی پاره میشوند..

  30. ... گفت

    سلام من چند باری خود ارضایی کردم و انگشتم رو داخل واژنم کردم ولی هیچی حس نکردم نه خونریزی و نه دردی
    الان از کجا بدونم هایمنم اسیب دیده یا نه اگه دیده باشه چیکار باید بکنم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      برخی از انواع پرده بکارت، بدون درد و خونریزی ئچار آسیب می‌شوند.
      تنها راه تشخیص قطعی، مراجعه به پزشک متخصص زنان است.

  31. یغما گفت

    سلام دکتر من یه دختر 19 سالم و مشکلی که هست اینه که من وقتی 11 یا 12 سالم بود با اینکه چیزی از رابطه جنسی و… نمی دونستم ولی اتفاقی با چنلی آشنا شدم که فیلم های پورن می ذاشت و برای منی که هیچی نمی دونستم حس کنجاوی داشت و من با هر فیلم تا جایی که یادم میاد سعی می کردم رو خودم امتحانشون کنم و چند باری وسایل مختلف وارد واژنم کردم ولی الان که فکر می کنم هیچ وقت خونریزی نداشتم و چند ماه پیش از سر اطمینان انگشتم رو وارد واژنم کردم و بدون مانع واردم شد و حتی چند تا وسیله دیگه که بازم همین شرایط بود!می خواستم بدونم الان پرده بکارت من از بین رفته یا نه؟اصلا پرده ای داشتم که از بین رفته باشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله هایمن شما آسیب دیده است.
      برخی از انواع پرده بکارت خونریزی و درد ندارند.
      جهت اطمینان بیشتر می‌توانید به متخصص زنان جهت معاینه مراجعه نمائید.

  32. سمانه گفت

    سلام
    میخواستم بدونم خودارضایی باعث گودی و سیاهی دور چشم و خشکی چشم در دختران می شود؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      از نظر علمی ثابت نشده است و در کل نمی‌توان ارتباط مستقیمی بین خودارضایی و گودی زیر چشم دانست، اما تماشای مکرر فیلم‌های پورنوگرافی در تاریکی ممکن است یکی از علل این موضوع باشد.

  33. اوا گفت

    سلام وقت بخیر من از راه مالش چند بار خود ارضایی کردم با آخر ترشح سفید اومد بعدش قهوه ایی و رگه های قرمز مانند و کمی دردم دارم شد احتمال پارگی پرده بکارت هست ؟
    یا اگر نیست چرا اینجوری شد ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در این حالت امکان آسیب و پارگی بکارت وجود ندارد.
      مایع سفید که احتمالا منی و ناشی از به ارگاسم رسیدن شماست. ترشحات قهوه‌ای و خونی نیز، خون کهنه ناشی از قاعدگی شماست که توسط ترشحات ناشی از تحریک از واژن خارج شده است.
      توصیه می‌شود از انجام خودارضایی پرهیز کنیدف چراکه عوارض جبران‌ناپذیری برای شما خواهد داشت.

  34. Mohi گفت

    سلام وقت بخیر

    من خود ارضایی نداشتم
    و رابطه ی جنسی هم نداشتم
    ولی وقتی انگشتم را داخل واژنم میکردم
    احتمال اسیب دیدگی وجود داشت؟
    اخه خونریزی و سوزشی حس نمی‌کردم
    و انگشتمم ب راحتی نمیرفت

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله احتمال آسیب وجود دارد.
      برخی از انواع هایمن خونریزی و درد نخواهند داشت.

  35. ** گفت

    سلام وقت بخیر
    من یه سوالی داشتم و بابتش خیلی استرس دارم
    من دیروز با فشار اب روی کلیتوریس دو بار خود ارضایی کردم (بدون اینکه چیزی داخلش فرو کنم)
    بعد از حدود نیم ساعت دل درد گرفتم و یکمی خون به همراه ترشحات خارج شد و پریود شدم میخواستم بدونم پرده بکارتم آسیب دیده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر در این شرایط آسیب به پرده بکارت وارد نخواهد شد.
      اما بهتر است به دلیل عوارض خودارضایی، از انجام آن خودداری کنید.

  36. ** گفت

    سلام وقت بخیر
    من یه سوالی داشتم و بابتش خیلی استرس دارم
    من دیروز با فشار اب روی کلیتوریس دو بار خود ارضایی کردم (بدون اینکه چیزی داخلش فرو کنم)
    بعد از حدود نیم ساعت دل درد گرفتم و یکمی خون به همراه ترشحات خارج شد و پریود شدم میخواستم بدونم پرده بکارتم آسیب دیده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر با فشار آب اسیبی به هایمن وارد نخواهد شد.

    2. ازا گفت

      سلام ببخشید اگر لابیا های واژن به اثر خود ارضایی تغییر کنه پرده بکارت هم از بین رفته؟؟؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر اگر دخولی صورت نگرفته است امکان آسیب به پرده بکارت وجود ندارد.
        حتی الامکان سعی کنید از انجام خودارضایی پرهیز کنید، چراکه عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت.

  37. ناشناس گفت

    سلام من باشگاه میرم بعد بعضی در پریودم تامپون میزارم و ۱۷سالمه خواستم بدونم الان هایمن من از آسیب دیده یعنی‌؟ولی من چیزی حس نکردم شاید نداشتم؟ خیلی بد شده الان؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      به احتمال زیاد بله تامپون به هایمن آسیب وارد کرده است اما به طور کامل پاره نخواهد کرد.

  38. Diana گفت

    سلام دکتر وقتتون بخیر
    دکتر من با فشار آب خود ارضایی کردم و بعدش یه خون شدیدی اومد و من احساس سوزش دارم
    ولی خب از اونجایی که نزدیک پریودیمه یعنی حتی ازش گذشته
    احتمال داره مال همون باشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال پارگی پرده بکارت با فشار آب وجود ندارد و احتمالا خونریزی پریودتان بوده که دیدید.
      ضمنا سعی کنید از انجام اینکار خودداری نمائید، چراکه عوارض جبران‌ناپذیری در آینده برای شما خواهد داشت.

  39. نسترن گفت

    با انگشت در حد یک یا دو سانت خود ارضایی کردم .بعد در حد یک بند انگشت خون روی لباس زیرم دیدم و یکی دو ساعت بعد پریود شدم .پرده پاره شده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      با دخول انگشت احتمال آسیب وجود دارد.

  40. ناشناس گفت

    سلام. من همیشه با پتو خودارضایی میکردم طوری یه تیکه از پتو رو قلمبه میکرد و روش میخوابیدم و واژنمو بهش فشار میدادم….آیا در این حالت ممکنه به بکارتم آسیب زده باشم ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر بدون دخول به پرده بکارت آسیبی وارد نخواهد شد.
      ضمنا سعی کنید از انجام خودارضایی خودداری کنید چراکه عوارض جبران‌ناپذیری برای شما در آینده خواهد داشت.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.