تزریقات در منزل با تیم حرفه‌ای و مجرب

0 232
زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

زمانی که بیماری و کسالتی داریم و یا از فرد بیماری مراقبت می‌کنیم، همه چیز خیلی سخت‌تر و کلافه‌کننده‌تر است. یکی از امکاناتی که در این مواقع می‌تواند به ما کمک کرده و بخشی از نگرانی‌ها را از دوشمان بردارد، تزریقات در منزل است. با استفاده از این امکان در واقع تا حد زیادی می‌توانیم در وقت و هزینه و انرژی خود صرفه‌جویی کنیم.

اما تزریقات در منزل چیست و توسط چه کسانی باید انجام شود؟ این خدمات پزشکی در منزل مناسب چه کسانی است؟ مزایای انجام این کار چیست؟ اگر این کار به دست افراد نامتخصص انجام شود چه عوارضی در پی دارد؟ چه نکاتی را برای استفاده از این خدمات باید رعایت کرد؟ در ادامه این نوشته قصد داریم درباره تزریقات در منزل و تمامی اصول و نکات مربوط به آن صحبت کنیم. اگر شما هم قصد استفاده از این خدمات را دارید حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

تزریقات در منزل چیست؟

هنگام کسالت و بیماری معمولا نیاز به تزریق آمپول یا سرم دارید. برای این کار شما مجبورید به نزدیک‌ترین درمانگاه یا بیمارستان در اطراف محل زندگی خود مراجعه کنید. گاهی ممکن است مسیر چندان کوتاه نباشد. از طرفی شرایط جسمانی بیمار و ضعف او، این کار را برایش بسیار سخت و کلافه کننده می‌کند.

اگر شرایط به گونه‌ای باشد که محیط بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها عفونی باشد که باز هم ریسک این کار زیادتر می‌شود چون ممکن است ویروس به تن بیمار وارد شده و حال او را از آنچه هست بدتر کند. در این صورت مشکل دوچندان می‌شود.

اما امکان استفاده از خدمات تزریقات در منزل به شما این فرصت را می‌دهد که بدون هیچ نگرانی، اتلاف وقت و انرژی بتوانید کار تزریق خود را انجام دهید و استراحت کنید. البته برای دریافت این خدمات واجب است که از یک مرکز معتبر با نیروهای مجرب و متخصص اقدام کنید.

تزریقات کار حساس و مهمی است که چنانچه به درستی انجام نشود و با بی احتیاطی صورت گیرد، ممکن است بیمار را دچار مشکلاتی کند. رعایت ایمنی و بهداشت و داشتن مهارت برای این کار ضروری است. چون با جان و سلامتی فرد در ارتباط است و باید به ایمن‌ترین و بهترین شکل ممکن انجام گیرد. از این رو، این کار حتما باید به دست افراد باتجربه و متخصص انجام شود.

بیشتر بخوانید:

انجام تزریقات به دست افراد نامتخصص چه عوارضی دارد؟

همانطور که اشاره کردیم اگر تزریقات به دست فرد ناوارد و بدون تخصص انجام گیرد، ممکن است عواقب ناخوشایندی برای بیمار داشته باشد. بسیاری از افراد تزریقات را مورد ساده و بی اهمیتی تلقی می‌کنند، اما باید گفت که به هیچ عنوان اینطور نیست. در این قسمت به رایج‌ترین عوارضی که تزریقات نادرست به دست شخص نامتخصص می‌تواند در پی داشته باشد، اشاره می‌کنیم.

  1. آبسه کردن محل تزریق
  2. التهاب و قرمزی یا کبودی محل تزریق
  3. بروز حساسیت و آلرژی خطرناک
  4. آسیب به عروق خونی و سیستم عصبی بدن
  5. خونریزی
  6. عفونت بدن
انجام تزریقات در منزل تهران
انجام تزریقات در منزل تهران

تزریقات در منزل برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم در اغلب اوقات شرایط و موقعیت به گونه‌ای است که استفاده از خدمات پزشکی در منزل بهترین راه برای شما محسوب می‌شود. این روش به خصوص برای عده‌ای می‌تواند خیلی مطلوب و مفیدتر از مراجعه به درمانگاه یا بیمارستان باشد. در این قسمت به مهم‌ترین موارد و اشخاصی که تزریقات در منزل برای آنها بهترین گزینه است، اشاره می‌کنیم.

  1. اگر درمانگاه یا بیمارستان از منزل شما بسیار دور است.
  2. اگر بیمار سالمند است و قدرت حرکتی ضعیفی دارد.
  3. اگر از آمپول زدن می‌ترسید. چون مراجعه به محیط‌های درمانی معمولا ترس و فوبیای این افراد را بیشتر می‌کند، اما محیط امن خانه می‌تواند کار را برایشان راحت‌تر کند.
  4. اگر کودکی دارید که فوبیای آمپول یا سرم زدن دارد.
  5. اگر به خاطر شایط بیماری‌های همه‌گیر مثل کرونا یا آنفولانزا، مراکز درمانی آلوده‌اند و ریسک ابتلا دارند.
  6. اگر شرایط جسمانی شما به گونه‌ای است که امکان رفتن به مراکز درمانی و نشستن در صف تزریق را ندارید.
  7. بیماران مبتلا به دیابت، ایدز یا مشکلات تنفسی که باید به طور مکرر دارو تزریق کنند.
  8. زنان در دوران بارداری که شرایط جسمانی سختی دارند و باید دارو تزریق کنند.

شاید به این خدمات نیز نیاز داشته باشید

تزریقات در منزل چه مزایایی دارد؟

تزریقات در منزل می‌تواند یک امکان خیلی مقرون‌به‌صرفه و مفید باشد. همانطور که اشاره کردیم استفاده از این خدمات پرستاری در منزل تهران و شهرستان‌ها می‌تواند کمک زیادی به افراد کند. در این قسمت به مهم‌ترین مزایای این خدمات اشاره می‌کنیم.

  1. با استفاده از این خدمات شما می‌توانید در وقت، هزینه و انرژی خود صرفه‌جویی کنید.
  2. استفاده از این خدمات آسایش و راحتی و آرامش بیشتری برای بیمار و یا مراقب بیمار به همراه دارد.
  3. با استفاده از این خدمات می‌توانید مطمئن باشید که به هیچگونه ویروس و عفونتی مبتلا نمی‌شوید، مخصوصا در شرایطی که بیماری‌های مسری مراکز درمانی را آلوده کرده است.
  4. در صورت داشتن مشکلات تنفسی، این امکان به شما کمک می‌کند که از آلودگی هوا در محیط شهری در امان بمانید. (1)

تزریقات برای کودکان در منزل

اغلب کودکان به خاطر شرایط سنی خود نسبت به انجام تزریقات حالت تدافعی دارند و از آن می‌ترسند. حضور در مراکزی مثل درمانگاه و بیمارستان می‌تواند این ترس و اضطراب را بیشتر کند. اما در محیط امن و آشنای خانه تزریقات برای کودکان خیلی آسان‌تر و با استرس کمتر انجام می‌گیرد. چه بسا باعث شود کودک شما ترس و اضطراب خود نسبت به این عمل را فراموش کند.

بنابراین دریافت خدمات تزریقات در منزل برای کودکان می‌تواند بسیار مفید باشد. به خصوص اینکه کودکان در دوره‌های مختلف نیاز به تزریق واکسن هم دارند. پرستار آموزش‌دیده و مجرب می‌تواند این خدمات را به بهترین شکل برای شما و کودک دلبندتان انجام دهد.

تزریقات برای زنان در مجلس

بسیاری از بانوان به دلایل متعدد ترجیح می‌دهند تزریقات را در منزل دریافت کنند. به خصوص بانوان باردار که رفت و آمد و معطل ماندن در صف مراکز درمانی برایشان سخت است می‌خواهند که این خدمات را در منزل دریافت کنند. تیم تزریقات در منزل هومژانس می‌تواند با انجام تزریقات به بهترین شکل نیاز این عزیزان را برطرف نماید.

خدمات تزریقات در منزل شامل چه مواردی است؟

نام تزریقات در منزل بسیار کلی است، از این رو ممکن است بپرسید که این مراکز دقیقا چه خدماتی را ارائه می‌دهند. در این قسمت به انواع خدماتی که می‌توانید از مراکز معتبر درمانی برای تزریقات دریافت کنید اشاره می‌کنیم.

  1. تزریق سرم در منزل: پرستاران مجرب این مراکز، می‌توانند با مهارت رگ بیمار را پیدا کرده و سرم را وصل کنند.
  2. تزریق وریدی: این روش برای زمانی است که دارو باید دقیقا داخل رگ بیمار تزریق شود و یکی دو دقیقه زمان می‌برد.
  3. تزریق به عضله: در این روش دارو به داخل عضله تزریق می‌شود تا جذب سریعی داشته باشد.
  4. کانولا: کانولا یک تزریق از داخل رگ است که باید مکررا انجام شود.
  5. تزریق زیرجلدی: یک لایه چربی بین پوست و ماهیچه قرار دارد که دارو باید به آن تزریق شود.
  6. تزریق پانسیون: تزریقی تخصصی که نیاز به تجربه و مهارت دارد.
  7. تزریق بیماران دیابتی: این تزریقات برای کنترل قند خون است.
  8. تزریق آهن: این تزریق مخصوص کسانی است که کمبود آهن و کم خونی دارند و دارو باید داخل رگ تزریق شود.
  9. تزریق آنتی بیوتیک: تزریق آنتی بیوتیک می‌تواند به صورت وریدی و یا سرم انجام شود.
  10. تزریق واکسن: تزریق واکسن برای ایمن کردن بدن انجام می‌گیرد. این ایمن‌سازی ممکن است برای بیماری‌های گوناگونی مثل هپاتیت، کزار، اچ پی وی و غیره انجام گیرد.

وصل سرم در منزل

تزریق سرم در درمانگاه یا بیمارستان به دلیل زمان بر بودن آن نسبت به تزریق آمپول برای بسیاری از افراد خوشایند نیست. به خصوص که محیط درمانگاه‌ها اغلب می‌تواند آلوده به انواع ویروس باشد و این برای بیمار خطرناک است. از طرفی با توجه به شیوع ویروس‌ها و بیماری‌های همه گیر ثبت نوبت و وصل سرم در درمانگاه یا بیمارستان وقت زیادی از شخص خواهد گرفت و معطل ماندن در شرایطی که فرد بیمار است می‌تواند خیلی کلافه کننده باشد.

وصل سرم در منزل و تزریق سرم در منزل امکان خیلی خوبی به افراد ارائه می‌دهد تا با صرفه جویی در زمان و انرژی و با آسودگی خاطر و بدون نگرانی از ابتلا به ویروس‌های همه گیر بتوانند در محیط آرام و سالم خانه تزریق سرم داشته باشند.

تزریق سرم به وسیله آنژیوکت و به دست فرد متخصص و آموزش دیده انجام می‌شود. در صورت نیاز به این نوع تزریق می‌توانید از خدمات تزریقات در منزل هومژانس اقدام کنید.

نکات احتیاطی در زمان استفاده از خدمات تزریقات در منزل

همانطور که اشاره کردیم این کار باید به شکل کاملا ایمن و بهداشتی انجام گیرد. از این رو، بهتر است از طریق مراکز معتبر با افراد متخصص اقدام کنید و همچنین نکات و اصولی را در زمان استفاده از خدمات رعایت کرده و در نظر داشته باشید.

  1. پیش از تزریق، حتما در مورد حساسیت‌های دارویی و شرایط جسمانی خود به پرستار اطلاع دهید.
  2. به تاریخ انقضای دارو توجه داشته باشید.
  3. اگر تزریقات مکرر انجام می‌دهید، بهتر است هر بار ناحیه تزریق را عوض کنید.
  4. دقت کنید که تمامی وسایل بهداشتی مثل الکل و مواد ضدعفونی کننده وجود داشته باشد.
  5. دقت کنید که سرنگ و سرسوزن حتما پلمپ باشد و از سالم بودن آن مطمئن شوید.
  6. پرستار حتما باید دست‌هایش را بشوید و در شرایطی که تزریق با خون و ترشحات همراه است از دستکش یکبار مصرف استفاده کند.
  7. بعد از تزریق، سرنگ و دستکش باید حتما دور انداخته شود و دست‌ها شسته شود.
  8. دقت کنید که محل تزریق دچار ورم و التهاب و قرمزی نشود.

انجام تزریقات بر اساس نسخه پزشک یا درخواست شما

علاوه بر تزریقاتی که بر اساس نسخه و تجویز پزشک انجام می‌شوند، ممکن است فردی بخواهد تزریق سرم تقویتی داشته باشد. تیم مجرب هومژانس این تزریقات را برای شما انجام می‌دهد. کافی است درخواست خود را ثبت کنید.

درخواست تزریقات در منزل

اما شاید برای شما که تا اینجای این مقاله را مطالعه کردید، این سوال مطرح باشد که چگونه باید تزریقات در منزل را درخواست کرد؟ ما اینکار را برای شما آسان کردیم. شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات خود در فرم زیر، از خدمت تزریقات در منزل متخصصین ما استفاده نمائید. تا دیر نشده اقدام کنید.





    جمع بندی

    در این نوشته سعی کردیم درباره خدمات تزریقات در منزل و نحوه انجام آن، افراد متخصص در این زمینه، و همچنین مزایا و نکات اصولی این خدمات صحبت کنیم. همانطور که اشاره کردیم در بسیاری از مواقع بهره‌گیری از این خدمات می‌تواند بسیار برای شما به‌صرفه و مناسب باشد.

    تزریقات نادرست چه عوارضی دارد؟

    تزریق نادرست به دست افراد ناوارد و غیرمتخصص می‌تواند عوارضی مثل آبسه، التهاب و قرمزی، بروز حساسیت، آسیب به عروق خونی، آسیب به سیستم عصبی و خونریزی و عفونت را در پی داشته باشد.

    برای خدمات تزریقات در منزل باید از کجا اقدام کرد؟

    تزریقات کاری حساس و تخصصی است و باید به دست پرستار مجرب و متخصص انجام گیرد. بنابراین برای دریافت خدمات تزریقات در منزل باید از طریق مراکز قانونی و معتبری که این خدمات را ارائه می‌دهند اقدام کنید.

    هزینه تزریقات در منزل چقدر است؟

    هزینه خدمات تزریقات در منزل بر اساس تعرفه وزارت بهداشت تعیین شده و به عوامل گوناگونی مثل نوع تزریق، داروی مورد استفاده، مسافت طی شده و غیره بستگی دارد.

    منبع portea
    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.