روش های بزرگ کردن آلت تناسلی چیست؟ بزرگ کردن طول و قطر آلت‌

742 780,431
زمان مطالعه این مطلب: 11 دقیقه
خلاصه این مقاله را اینجا بشنوید.

آیا می‌توان آلت تناسلی را بزرگ کرد؟ روش‌های بزرگ کردن آلت تناسلی چگونه است؟ راهکارهای بزرگ کردن آلت تناسلی در منزل چیست؟ معمولاً برای اکثر مردان سوال است که آیا اندازه آلت تناسلی یا قدرت نعوظ آنها کافی است یا خیر. شماهم از کوچکی آلت تناسلی خود رنج می‌برید؟ همراه ما باشید تا در این مقاله از مجله سلامت کیوان به سوالات شما در خصوص آلت تناسلی کوچک و روش‌های بزرگ کردن آن پاسخ دهیم.

اندازه طبیعی آلت تناسلی چقدر است؟

آیا آلت تناسلی من کوچک است؟ آیا آلت تناسلی کوتاهی دارم؟ شاید به دلیل تماشای فیلم‌های مستهجن (پورنوگرافی) این تاثیر روی ذهن افراد ایجاد شود که آلت کوچکی دارند یا شریک جنسی توقع آلت تناسلی بزرگ از مرد داشته باشد؛ اما در مورد مردان، انتظارات غیرواقعی در مورد اندازه آلت تناسلی و جنسیت خود به طور کلی یک مشکل رو به افزایش است. در واقع، اندازه متوسط آلت تناسلی برای برآوردن نیازهای اکثر شرکا برای انجام رابطه جنسی کافی است. یک مطالعه نشان داده‌است، درحالی که 85 درصد از زنان اعلام رضایت از اندازه آلت تناسلی همسر خود کرده‌اند، تنها 55 درصد از مردان از اندازه آلت خود راضی بودند.

تلاش برای رسیدن به میانگین ماهیچه‌ای مانند اندازه آلت تناسلی می‌تواند دشوار باشد، اما محققان میانگین طول آلت تناسلی را 5.57 اینچ (14.15 سانتی متر) و متوسط دور آن را 4.81 اینچ (12.23 سانتی متر) قرار داده‌اند. علی‌رغم اینکه اکثر مردان آلت تناسلی معقول و بین پنج تا هفت اینچ دارند، بازهم تعداد زیادی از مردان دچار استرس و اضطراب آلت تناسلی کوچک و اختلالات بدشکلی آلت تناسلی می‌شوند. در حقیقت، آلت تناسلی تنها زمانی به عنوان “کوچک” طبقه‌بندی می‌شود که اندازه آن سه اینچ (حدود 7 سانت) یا کمتر باشد که به عنوان میکروپنیس یا آلت تناسلی کوچک شناخته شده و تخمین زده شده که تنها 0.6٪ از مردان در جهان به آن مبتلا هستند.

روش اندازه گیری آلت تناسلی مردان

به دو طریق می‌توان طول آلت تناسلی را اندازه گیری کرد؛ در روش اول آلت تناسلی در حالت شل کشیده می‌شود و از قسمت پایه تا نوک کلاهک آلت محاسبه می‌شود. در روش دوم آلت تناسلی در حالت نعوظ و موازی با زمین قرار گرفته و از انتها تا نوک آلت را اندازه گیری می‌کنید. دو نکته در انجام اینکار قابل توجه است، نکته اول اینکه اندازه گیری از قسمت بالا و روی آلت تناسلی صورت می‌گیرد نه از قسمت پایین که به کیسه بیضه ختم می‌شود. نکته دوم این است که در حین اندازه گیری، چربی‌های اضافه پایه آلت باید مقداری فشرده شوند تا روی محاسبه تاثیرگذار نباشند. برای اندازه گیری قطر آلت نیز، قطر پایه آلت یا کلاهک آلت اندازه گیری می‌شود.

چگونه آلت تناسلی خود را بزرگ کنیم؟

خطرات جدی در ارتباط با روش‌ها و تکنیک‌های بزرگ کردن کردن آلت تناسلی وجود دارد و بیشتر این رویکردها در بهترین حالت راه حل‌های موقتی هستند. با این حال، این لیستی از گزینه‌های ممکن جهت تلاش برای افزایش اندازه آلت تناسلی شما است. تعداد کمی از آنها مورد تایید پزشکی هستند و متخصصان پزشکی اکثر این رویکردها را نمی‌پذیرند. روش‌های بزرگ کردن آلت تناسلی به دو حالت جراحی و غیر جراحی امکان‌پذیر است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.(1)

صبر کنید!! قبل از اینکه ادامه مقاله را بخوانید، فرم زیر را به صورت رایگان پر کنید تا از خدمت مشاوره با متخصصان مجله سلامت کیوان درخصوص مشکل خود بهره‌مند شوید. کافی است اطلاعات و مشکل خود مانند کوچکی آلت، اختلال نعوظ، زودانزالی را در فرم نوشته و منتظر تماس باشید. همین حالا اقدام کنید و سپس ادامه مطلب را بخوانید.





    روش‌های غیر جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی

    از جمله روش‌های افزایش سایز آلت تناسلی که در این مقاله آن را توضیح می‌دهیم:

    • جلکینگ (jelqing)
    • داروی‌های افزایش سایز آلت
    • تغیر در سبک زندگی
    • استفاده از پمپ خلاء
    • استفاده از دستگاه های کششی
    • انواع جراحی‌ها

    ماساژ بافت‌های مختلف که در طول آلت تناسلی وجود دارند با کمک دست، می‌تواند با ایجاد ریز پارگی در بافت پوست آلت، منجر به کشیدگی شود و به بزرگ کردن آلت کمک کند. به گفته محققان، این‌کار الت تناسلی را بلندتر نشان می‌دهد.

    تکنیک جلکینگ

    تکنیک جلکینگ (jelqing) یکی از روش‌های محبوب برای افزایش سایز آلت تناسلی شناخته می‌شود که تمرین کششی است و در آن از حرکات دست استفاده می‌کنند تا خون را از پایه آلت تناسلی به سمت بالا و به سمت سر آلت فشار دهد.

    فرآیند جلکینگ چیزی شبیه به این است:

    • با استفاده از انگشت شست و اشاره خود یک شکل O درست کنید.
    • “O” را در پایه آلت تناسلی خود قرار دهید، جایی که آلت به کشاله ران شما می رسد.
    • انگشت و شست خود را به سمت سر آلت تناسلی خود تا نوک آن حرکت دهید. هنگام انجام این کار باید فشار را احساس کنید، اما نه درد. مطمئن شوید که مچ شما خیلی سفت نباشد.
    • این روند را روزانه به مدت 10 تا 20 دقیقه تکرار کنید.
    روش های بزرگ کردن آلت تناسلی
    روش های بزرگ کردن آلت تناسلی

    تحقیقات در مورد اثربخشی جلکینگ محدود است. علاوه بر این، ممکن است منجر به تشکیل بافت اسکار و همچنین درد و تغییر شکل آلت شود. پارگی‌های عصبی می‌تواند منجر به بی‌حس شدن آلت تناسلی شود و کشش بیش از حد شریان‌ها و سیاهرگ‌ها می‌تواند منجر به اختلال نعوظ دائمی و یا بیماری پیرونی یا کجی آلت تناسلی شوند.

    دارو برای بزرگ کردن آلت تناسلی

    استفاده از برخی داروهای جنسی (با مشورت پزشک) مانند ویاگرا یا سیالیس می‌توانند به ایجاد نعوظ قوی و محکم تا زمانی که دارو در جریان‌خون شما هستند، کمک کنند. این داروها با افزایش جریان خون در آلت تناسلی باعث افزایش اندازه محفظه‌هایی که حاوی خون هستند می‌شود و به شما کمک می‌کنند تا نعوظی قوی‌تر و طولانی‌تر از شرایط عادی داشته باشید. همچنین مصرف برخی از این داروها باعث بزرگتر شدن اندازه آلت تناسلی می‌شوند.

    کم کردن وزن برای بزرگ کردن آلت تناسلی

    اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید ممکن است، آلت تناسلی شما کوچک‌تر از آنچه که هست به نظر برسد. این بیماری به قدری شایع است که حتی نام پزشکی هم دارد، به آن سندرم آلت تناسلی دفن شده نیز گفته می‌شود. سندرم آلت تناسلی دفن شده معمولا در افراد چاق به وجود می‌آید، زیرا در زیر شکم فرد حجم زیادی از چربی وجود دارد و پس از مدتی باعث آویزان شدن و حجیم شدن شکم می‌شود. این چربی ها باعث می‌شوند آلت تناسلی دفن یا پنهان شود. کم کردن وزن همراه با ورزش بدنی بیشتر و در نتیجه کاهش چربی‌های اضافی شکم، می‌تواند علاوه بر نشان دادن اندازه واقعی آلت، به وضعیت جسمانی، قدرت و استقامت شما در طول رابطه جنسی نیز بهبود بخشد.

    استفاده ژل موضعی برای بزرگ کردن آلت تناسلی

    یکی از روش‌های بزرگ کردن آلت، استفاده از ژل موضعی است. برای این‌که ژل مورد نظر بتواند بیشترین تاثیر را بر روی آلت تناسلی فرد بگذارد، باید دقیقا طبق دستورالعمل مصرف شود. با این‌حال بیشتر ژل‌های موضعی تاثیر چندانی در بزرگ کردن الت تناسلی ندارند. علاوه بر این ممکن است عوارضی را نیز به همراه خود داشته باشند.

    پمپ خلاء برای بزرگ کردن آلت تناسلی

    یکی از روش‌های محبوب برای درمان اختلال نعوظ، استفاده از پمپ‌های خلا هستند. این پمپ‌ها می‌توانند به بزرگتر کردن الت تناسلی برای مدت کوتاهی کمک کنند. البته استفاده بیش از حد از آنها ممکن است موجب آسیب رساندن به بافت‌های الاستیک آلت تناسلی شده و منجر به نعوظ نرم‌تر شود.

    در یک مطالعه، بهترین نتایج برای بزرگ شدن آلت تناسلی زمانی بوده است که مردان سه بار در هفته به مدت تقریبا ۲۰ دقیقه در هر جلسه از پمپ خلا استفاده می‌کردند. پس از یک دوره شش ماهه، ۱۰ درصد از شرکت کنندگان افزایش ۰.۳ سانتی متری طول آلت را تجربه کردند. شاید تعجب‌آور نباشد که میزان رضایت آنها، تنها ۳۰ درصد بوده است.

    فرآیند استفاده از پمپ خلا به صورت زیر است:

    • آلت تناسلی خود را داخل سیلندر خالی قرار دهید و دور آن را با استفاده از درپوش مخصوص پمپ مهر و موم کنید.
    • از پمپ باطری‌دار یا دستی برای ایجاد آب‌بندی، خلاء و حذف هوا از داخل پمپ استفاده کنید.
    • پس از چند دقیقه تکرار، شما باید به نتیجه دل خواه خود رسیده باشید.

    با ادامه حفظ وکیوم مهر و موم، خون بیشتری به آلت تناسلی شما وارد می‌شود. تئوری این است که این خون اضافی باعث افزایش طول آلت تناسلی می‌شود. هرچند باید برای استفاده طولانی مدت، بسیار مراقب باشید. گیر افتادن بیش از حد خون در آلت تناسلی به مدت طولانی می‌تواند به پایانه‌های عصبی و گردش خون آلت شما آسیب برساند. در زیر می‌توانید یک نمونه از دستگاه پمپ خلاء را مشاهده نمائید.

    بیشتر بخوانید:

    دستگاه های کششی برای بزرگ کردن آلت تناسلی

    این تکنیک متکی بر استفاده از یک دستگاه برانکارد، توسعه دهنده یا دستگاه کشش پنیل است. با استفاده از این ابزارها، آلت تناسلی دچار کشش ملایمی خواهد شد. در طول این فرایند، آلت کمی بیش از حد معمول کشیده شده و کش می‌آید برخی مطالعات نشان داده‌اند که بستن آلت تناسلی به این وسیله و پوشیدن آن به مدت چند ساعت در روز در طول چند ماه ممکن است بتواند طول آلت تناسلی شما را افزایش دهد. تصویر این وسیله را در زیر مشاهده می‌کنید.

    یک مطالعه نشان می‌دهد پس از چهار ماه، شرکت کنندگان با استفاده از دستگاه‌های کششی طول آلت تناسلی خود را بین 1.8 تا 3.1 سانتی متر افزایش دادند. البته برخی مطالعات دیگر نشان دادند که این‌کار منجر به افزایش طول آلت تناسلی برای شرکت کنندگان نشده است.

    روش صحیح استفاده از این وسایل به شرح زیر است:

    • لوله را در اطراف ساقه آلت تناسلی ببندید.
    • آلت تناسلی را در انتهای دستگاه قرار دهید.
    • سر آلت تناسلی را در بریدگی های طرف مقابل دستگاه محکم کنید.
    • انتهای لوله سیلیکونی را بگیرید، به آرامی آلت تناسلی را بیرون بکشید تا کشیده شود. اگر احساس درد کردید فرایند را متوقف کنید.

    روش‌های جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی

    یکی دیگر از روش‌های بزرگ کردن آلت تناسلی انجام عمل‌های جراحی می‌باشد. هرچند به هیچ عنوان نباید این جراحی‌ها را به عنوان یک عمل زیبایی انجام داد، زیرا می‌توانند موجب وارد شدن آسیب‌های جدی به آلت تناسلی شده و آن را از فرم طبیعی خود خارج‌ کنند. همچنین در برخی موارد عمل‌های جراحی ممکن است موجب عقیم شدن فرد شود.

    جراحی ضخیم و بزرگ کردن آلت تناسلی

    در این روش پزشک مقداری از چربی بیمار را از بخش گوشتی بدن او گرفته و آن را به آلت تناسلی بیمار تزریق می‌کند. در برخی موارد چربی تزریق شده به سادگی به بدن بازگردانده می‌شود و اثرات آن خنثی می‌شود. برای برخی دیگر، این عمل می‌تواند منجر به انحنای آلت تناسلی شود یا آن را در هنگام نعوظ نامتقارن کند. گزینه‌های دیگر برای این نوع جراحی شامل استفاده از ماده‌ای به نام آلودرم است. آلودرم یک بافت استریل شده است که از اجساد برداشت می‌شود. آلودرم بیشتر برای درمان سوختگی و جراحی‌های ترمیمی استفاده می‌شود.

    جراحی بلند و بزرگ کردن آلت تناسلی

    یکی از محبوب‌ترین گزینه های جراحی برای افزایش طول آلت، قطع رباط سوسپانسیون است. این بافت پیوندی، آلت را به استخوان پوزه متصل می‌کند و پس از بریده شدن، پوست از شکم به شفت آلت منتقل می‌شود. با انجام این جراحی، بیشتر آلت تناسلی در نعوظ آویزان می‌شود. در حالی که ممکن است به نظر برسد که آلت تناسلی به اندازه نیم اینچ بزرگتر است، در واقع طول کلی آن را تغییر نمی‌کند.

    با قطع این رباط، آلت تناسلی در هنگام نعوظ ناپایدارتر می‌شود. سایر عوارض می‌تواند شامل عفونت، زخم، و از دست دادن عملکرد یا احساس در آلت تناسلی باشد.

    مشاوره و تست HPV
    مشاوره و تست HPV

    تزریقات برای بزرگ کردن الت تناسلی

    مشابه ژل‌های آرایشی که معمولاً به لب‌ها، ابروها، چین و چروک‌ها، گونه‌ها و چانه تزریق می‌شوند، برخی از پزشکان ممکن است این فیلرها را به آلت تناسلی به منظور افزایش قطر آلت تزریق کنند. به طور معمول این فیلرها حدود شش ماه یا بیشتر در بدن باقی می‌مانند و هیچ مطالعاتی وجود ندارد که نشان‌دهد تزریق فیلر برای آلت تناسلی دائمی باشد. تعداد زیادی ماهیچه صاف و فضاهای خالی در آلت تناسلی وجود دارد. اگر تزریق به طور کامل انجام نشود، می‌تواند منجر به ایجاد یک اثر برآمدگی بر روی آلت تناسلی شود.

    ایمپلنت ها برای بزرگ کردن آلت تناسلی

    قرار دادن ایمپلنت در زیر پوست آلت تناسلی معمولاً برای درمان اختلال نعوظ و کجی یا خمیدگی آلت تناسلی استفاده می‌شود، اما سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) استفاده از ایمپلنت‌ها را به عنوان یک تقویت کننده برای آلت تناسلی در سال 2004 تأیید کرد. مطالعه در مورد اثربخشی این روش، نتایج جالبی دارد. مردانی که تحت این جراحی قرار گرفتند، افزایش 56 درصدی قطر آلت را تجربه کردند و پس از دو سال، 81 درصد از آنها سطح رضایت «بالا» یا «بسیار بالا» را گزارش کردند.

    به گزارش یورونیوز، یک متخصص اورولوژیست ایرانی-آمریکایی می‌خواهد عمل بزرگ کردن آلت تناسلی با ایمپلنت را به پدیده‌ای رایج تبدیل کند. این روش که با نام بزرگ کردن آلت تناسلی با پنوما (Penuma) شناخته می‌شود، یک ایمپلنت سیلیکونی است که از طریق جراحی زیر پوست آلت تناسلی قرار گرفته و باعث افزایش سایز آلت تناسلی خواهد شد. کاشت پنوما به صورت سرپایی و حدودا 45 تا 60 دقیقه زمان بر خواهد بود. این روش در برخی افراد نیز رضایت بخش نبوده و برخی ادعای کوچک‌تر شدن و خمیدگی بیشتر آلت تناسلی پس از انجام این عمل را کرده‌اند.

    افزایش سایز آلت تناسلی با طب سنتی

    علاوه بر روش‌هایی که ذکر کردیم طب سنتی نیز راهکارهایی را برای افزایش سایز آلت تناسلی توصیه کرده است. در این قسمت تعدادی از این راهکارها را به شما معرفی می‌کنیم:

    • قارچ کوردیسپس: از مزایای این قارچ می‎‌توان به افزایش میل جنسی، رفع اختلال نعوظ، افزایش گردش خون و افزایش تستسترون اشاره کرد که باعث افزایش سایز آلت تناسلی می‌شود.
    • علف اپیمدیوم: این گیاه در درمان اختلال نعوظ و مشکلات آلت تناسلی مفید است.
    • کلپ: این گیاه در افزایش ترشح هورمون‌های جنسی و بزرگ‌تر شدن آلت تناسلی تاثیر دارد.
    • جینکو: این گیاه میل جنسی مردان را زیادتر کرده و در افزایش قطر و طول آلت تناسلی موثر است.
    • کارلا: گیاهی که در درمان اختلال نعوظ و دیگر مشکلات دستگاه تناسلی مردان مفید است.

    خطرات و عوارض بزرگ کردن آلت تناسلی چیست؟

    خشن بودن بیش از حد با آلت تناسلی می‌تواند باعث پارگی‌های بزرگ در بافت‌ها یا آسیب به رباط‌هایی شود که آلت تناسلی شما را به بدن شما متصل می‌کند. این آسیب‌ها به طور بالقوه می‌توانند توانایی شما برای ایجاد یا حفظ نعوظ را مختل کنند.

    هنگام استفاده از دستگاه کششی، دستورالعمل‌های پزشک خود را برای مدت استفاده از آن دنبال کنید. استفاده بیش از حد آن می‌تواند باعث آسیب‌هایی شود که بر عملکرد آلت تناسلی تأثیر می‌گذارد.

    پس از استفاده از پمپ، اجازه ندهید خون بیش از 30 دقیقه در آلت تناسلی شما بماند. داشتن نعوظ بیش از چند ساعت می‌تواند به طور دائم به آلت تناسلی شما آسیب برساند.

    تمرینات کششی یا وسایل ممکن است باعث ایجاد موارد زیر شود:

    • خارش
    • کبودی یا تغییر رنگ جزئی
    • لکه‌های قرمز در امتداد ساقه آلت تناسلی
    • بی حسی
    • پارگی ورید

    اگر علائم شما بیش از دو روز طول کشید یا شدید بود به پزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند علائم شما را ارزیابی کند و در مورد اقدامات بعدی به شما توصیه کند.

    اگر این موارد تجربه کردید فورا به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید:

    • از دست دادن ناگهانی و دردناک نعوظ
    • تورم
    • کبودی عمده

    بیشتر بخوانید:

    برای بزرگ کردن آلت تناسلی چی بخوریم؟

    به طور کلی برخی مواد غذایی به داشتن آلت تناسلی بزرگ تر در آقایان کمک کننده است. این یک سوال مهم برای بسیاری از افراد است که چیکار کنم آلتم بلند بشه درمان خانگی:

    • مصرف مکمل روی
    • مصرف ماهی
    • مصرف پروتئین بالا
    • پرهیز از خوردن سویا
    • اجتناب از مصرف چربی، قند و آرد زیاد

    همچنین سایر روش‌هایی که می‌دانید و ذکر شد از جمله ورزش منظم، پرهیز از مواد مخدر و الکل و ترک سیگار به داشتن آلت تناسلی بزرگ مردان کمک می‌کنند.

    کلام آخر

    به طور کلی روش‌های افزایش سایز آلت تناسلی مختلف است، از برداشتن کشاله ران تا تزریق بافت چربی گوسفند یا تزریق فیلر و کاشت پروتز. هیچکدام از روش‌های گفته شده روشی قطعی داشتن آلت تناسلی بزرگ نمی‌باشد، این تکنیک‌های جراحی، قطعی نیستند و ممکن است ظاهر آلت را تغیر داده و یا بدفرم کنند. همچنین تاثیر روش‌های غیر جراحی اکثرا کوتاه مدت بوده و انجام آنها ممکن است موجب آسیب های جبران‌ناپذیزی به آلت تناسلی شما شود. قبل از انجام هرکدام از این روش‌ها خوب فکر کنید.

    خوشحال می‌‎شویم تجریبات و سوالات خود را در انتهای این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

    بزرگ کردن آلت تناسلی ممکن است؟

    روش های بسیاری برای بزرگ کردن آلت تناسلی وجود دارد هرچند بسیاری از آنها از نظر پزشکی تایید نشده و ممکن است به آلت شما اسیب‌های جبران ناپذیری وارد کند.

    اندازی طبیعی آلت تناسلی چقدر است؟

    محققان میانگین طول آلت تناسلی مردان را 5.57 اینچ (14.15 سانتی متر) و متوسط دور آن را 4.81 اینچ (12.23 سانتی متر) قرار داده اند.

    روش های بزرگ کردن آلت تناسلی چگونه هستند؟

    به طور کلی روش‌های بزرگ کردن آلت تناسلی مردانه به دو حالت امکان‌پذیر است.
    روش‌های جراحی و غیر جراحی که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده‌اند.

    آیا روغن خراطین برای بزرگ کردن آلت تناسلی موثر است؟

    به طور علمی، استفاده از روغن خراطین برای بزرگ کردن آلت تناسلی ثابت نشده است؛ اما برخی محققان ماساژ منظم و مداوم آلت تناسلی با روغن خراطین را در ایجاد افزایش جریان خون، در نتیجه نعوظ بیشتر و افزایش سایز آلت موثر دانسته‌اند.

    آیا داروهای افزایش سایز آلت تناسلی که تبلیغ می شود واقعی است؟

    بسیاری از داروها، قرص‌ها و دستگاه‌هایی که برای بزرگ کردن آلت تناسلی تبلیغ و معرفی می‌شوند به طور قطعی کاربردی نبوده و تاثیری در رسیدن به نتیجه دلخواه شما نخواهند داشت. همچنین استفاده از برخی موارد شیمیایی در این داروها ممکن است منجر به عوارض جبران ناپذیری مانند ناباروری و عدم نعوظ شود. توصیه می‌کنیم قبل از اقدام برای دریافت این محصولات خوب تحقیق کنید.

    چیکار کنم آلتم بلند بشه درمان خانگی؟

    به طور کلی برای بلند کردن یا بزرگ کردن آلت تناسلی، باید رژیم غذایی مناسب داشت. تاثیری قطعی نخواهد داشت اما بی تاثیر هم نیست. برای مثال درمان خانگی برای بلند کردن و بزرگ کردن الت تناسلی، مصرف مکمل روی، ماهی، پروتئین بالا و خودداری از مصرف سویا و چربی زیاد است.

    منبع mayoclinic
    742 نظر
    1. پاشا گفت

      سلام خسته نباشید،
      ۲۲سال سن دارم و اندازه التم از زمان بلوغ تا الان ۱۲ سانت هست، ایا دیگه رشد نمیکنه یا جهش رشدی خواهم داشت در اینده؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        به علائم و سن بلوغ شما ارتباط دارد.
        اما احتمال رشد بیشتر بعید است…
        ضمنا اندازه آلت تناسلی شما طبیعی و برای انجام رابطه جنسی کافی است.

        1. پاشا گفت

          ممنون بابت پاسخ دهی، در رابطه با علائم و سن که پرسیدید؛ ۱۳سالگی به بلوغ رسیدم و از علائمش هنوز ریشای صورتم و چانه ام کامل و مثل یه مرد بالغ پر مو نشده.

    2. بدبخت گفت

      سلام من متولد اردیبهشت ۸۸ هستم کلاس نهمم قدم رشد نکره سیبیل ندارم بیضه ها و آلت رشد نکرده منی خارج نشده ایا باید تغغیر جنسیت بدم🥲

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        چرا تغییر جنسیت؟؟؟
        نگران نباشید و صبر کنید، دوره بلوغ شما ممکن است بعد از 16 سالگی شروع شود و رشد داشته باشید.
        اگر این شرایط ادامه دار بود به متخصص غدد مراجعه نمائید.

        1. بدبخت گفت

          ممنون امیدم زیاد کردید

    3. ممد گفت

      سلام جناب من در سال های آخر سن رشد هستم و خواستم بپرسم چه مواد غذایی و تنقلاتی شما پیشنهاد میکنی برای کمک به رشد و تاثیر گذاری مثبت در همه ی ابعاد رشد و کلا چه مواد غذایی برای رشد بهتر خوبه که مصرف بشه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        مواد غذایی حاوی پروتئین مانند تخم‌مرغ و گوشت قرمز، ماهی، میوه‌ها، مغز بادام، حبوبات، لبنیات و کربوهیدرات به مقدار مدیریت شده بر رشد بهتر شما تاثیرگذار خواهند بود. برای راهنمایی بهتر می‌توانید به متخصص تغذیه یا رشد مراجعه نمائید.

      2. علیزاده گفت

        سلام داش منم ۱۴ سالمه ابم نیومده و مث توهم نگران نباش

    4. حسن گفت

      سلام من ۱۴سالم و الت من ۸سانت است حالت راست و همه من را مسخره میکنند
      و از ان ور هم اببم درنمی‌آید وقتی جق مزنم احساس میکنم یک چیز جلوی ان را میگیرد و اببم نمی اید و مو های زیر بیضه در امده
      ممنون میشم بگید باید چه کار کنم
      که الت هم بزرگ شود

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        هنوز بلوغ شما کامل نشده، عجله نکنید. و خودارضایی هم نکنید چراکه عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت.
        چرا باید دیگران آلت تناسلی شمارا ببینند که بخواهند مسخره کنند؟ آلت تناسلی اندام شخصی بدن انسان است.
        تا حدود 21 سالگی آلت تناسلی شما رشد خواهد کرد و مایع منی نیز خارج خواهد شد.

    5. فلانی گفت

      با سلام من ۱۶ سالمه و التم ۱۷ سانت هست ولی احساس میکنم که کوچیک هستش بنظرتون‌ نیاز به کاری هست

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر طبیعی است و نیازی به انجام هیچکاری نیست. از سطح میانگین نیز بالاتر هستید.

    6. Mohamad گفت

      من 15 سالمه مو های زائد بدنم رشد کرده ولی هنوز آب منی ازم خارج نشده است باید چه کار کنم
      آیا مشکلی دارم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر نگران نباشید.
        تکمیل سن بلوغ از 16 تا 20 سالگی اتفاق خواهد افتاد.

    7. حسین قلندری گفت

      سلام وقتتان دکتر محترم سن ۴۵ است اما الت تناسلی من ۱۲ سانتی است ایا میشه بیشتر شود

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اندازه آلت تناسلی شما طبیعی و برای انجام رابطه جنسی کافی است.
        درصورتی که رضایت ندارید، به متخصص اورولوژیست مراجعه نمائید.

    8. جواد اسماعیلی گفت

      سلام وقتتون بخیر
      من ۱۷ سال و ۳ ماهم هست.اندازه آلتم در حالت نعوظ ۱۲ سانتی متره و وزنم هم نرماله.
      از اونجایی که ما در زمینه وراثت آلت های نسبتا بزرگی داریم و دوستام هم حداقل ۱۵ سانت هستند یه مقدار نگرانم.در ضمن از نشانه های بلوغ فقط تغییر صدا و موی زائد و احتلام رو دارم و ریش و سیبیلم هنوز رشد نکرده.
      آیا بلوغ دیررس دارم؟
      و اینکه تا چه سنی احتمال رشد آلت وجود داره؟
      ممنون از پاسخگوییتون

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اندازه آلت تناسلی شما طبیعی است و جای نگرانی ندارد.
        تا حدود 21 سالگی احتمال رشد وجود دارد.

    9. حامد گفت

      سلام آقای دکتر آلت من در حالت شق ۷ سانت است آیا طبیعیه یانه ؟؟ من ۱۴ ساله هستم ممنون میشم جواب بدید

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        طبیعی است و احتمالا تا حدود 21 سالگی نیز رشد خواهد کرد.

    10. Hadi گفت

      سلام ۱۶سالمه بیضه و آلتم رشد کرده و ۱سال است موهای شرمگاهم شروع به رویش کرده و موهای زیر بغلم هم کمی تیره شده روی صورتم هم مو ندارم صدام تغییر نکرده و جهش قدی نداشتم آیا من مشکل دارم؟آیا صدام تغییر خواهد کرد؟ وجهش قدی خواهم داشت؟.

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        نگران نباشید، طبیعی است. تا حدود 21 سالگی ممکن است تکمیل دوره بلوغ شما شکل بگیرد.

    11. امیر حسین امانی گفت

      سلام آلت تناسلی من ۱۴ بین ۱۵ سانتر هست ،
      باید چه روشی برای رشد آلت تناسلی انجام دهم تا اینکه بهتر و بزرگتر شود ؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اندازه الت تناسلی شما طبیعی و برای رابطه جنسی کافی است و نیازی به انجام کاری ندارید.
        هیچ روش قطعی برای بزرگ کردن آلت تناسلی وجود ندارد، چه بسا برخی قرص و داروها ممکن است منجر به عوارض جبران ناپذیری شوند.

        1. Mohamad گفت

          سلام من ۱۵ سالمه وقتی آلت تناسلی شل شدنی کوچیک می‌شود؟

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          متوجه نشدم.
          اما آلت تناسلی درحالت عادی کوچک و شل است و زمان تحریک و نعوظ، بلند خواهد شد.

    12. پویا گفت

      سلام
      قرص وتیمکس برا مرد ۴۰ ساله برای افزایش سایز تاثیر داره؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        هیچ یک از داروها یا قرص ها تاثیر قطعی برای افزایش سایز آلت تناسلی ندارند. بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا در رده منع مصرف قرص قرار نگرفته باشید و دچار عوارض جبران ناپذیر شوید.

    13. مهدی گفت

      سلام من ۱۷ سالم تموم شده و در حالت نعوظ تقریبا ۱۵ سانت هست و زود انزال هم هستم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اندازه آلت تناسلی شما طبیعی است.
        زودانزالی نیز علل مختلفی دارد که یکی از علل آن ممکن است خودارضایی به صورت مکرر باشد. در مقاله‌ای جداگانه از مجله سلامت کیوان درباره تمامی علل زودانزالی توضیح داده‌ایم که می‌توانید مطالعه نمائید: درمان زودانزالی

    14. ابولفضل منصرف گفت

      سلام من ۱۶ سالمه و التم حدود ۵الی ۶ سانتی است آیا تا کی امکان رشد دارد یا باید چکار کنم ؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        صبر کنید، اگر پس از 21 سالگی نیز آلت تناسلی شما رشد نکرد به متخصص اورولوژیست مراجعه نمائید.

    15. saberkhadem گفت

      سلام وقت بخیر بنده 28سالمه از خوزستان مزاحمتون میشم آلتم 27سانته را دائمی هست برا بزرگتر کردنش?

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        آلت تناسلی شما از مقدار نرمال جامعه بسیار بالاتر است و نیازی به انجام اقدامی برای بزرگتر کردن آن نیست.
        مدخل واژن بانوان نیز حدود 10 سانتی متر خواهد بود و بیش از این توان ورودی نخواهد داشت!

    16. Jdjxdjduf گفت

      سلام من ۱۲ سالم است و تیر میرم ۱۳ سالگی آلتم ۷ سانتی متر است وزنم ۳۶ کیلو است و رونام متوسط است باشگاه میرم ۲.۵ ساله نظر شما طبیعی است یا نه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        طبیعی است، تا 21 سالگی نیز رشد خواهد کرد.

    17. Fdsd5 گفت

      سلام من ۱۲ سالم هست تیر میرم ۱۳ سالگی میگم آلت من ۶ سانتی متر است به نظر شما طبیعی است یا نه و در سن چند سالگی رشد میکند

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        نگران نباشید، تا حدود 21 سالگی امکن رشد آلت تناسلی وجود دارد.

    18. احمد برزگر گفت

      سلام من ۱۵ سالمه آلتم ۱۲ ۱۳ سانتیه قدم ۱۷۲ وزنم ۶۸ کیلو ولی رون هام بزرگه آیا وزن کم بکنم آلتم بزرگ میشه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اندازه آلت تناسلی شما طبیعی است و تا حدود 21 سالگی نیز احتمال رشد وجود دارد.
        کاهش وزن صرفا ممکن است به بزرگتر نشان دادن آلت تناسلی کمک کند و نه بزرگ کردن آن.

    19. امیر گفت

      سلام
      من ۱۸سال سن دارم و وزنم ۱۰۶کیلوگرم‌ه و آلت تناسلیم ۱۲سانتی‌متره و رون هامم بزرگه چیکار کنم سایز آلت بزرگ تر بشه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اندازه آلت تناسلی شما طبیعی است و احتمالا تا پایان 21 سالگی نیز رشد خواهید داشت. ضمنا کاهش وزن در بزرگ‌تر نشان دادن آلت تناسلی ممکن است موثر باشد.

    20. حمید گفت

      سلام دکتر میخواستم بدونم استفاده از اکستندر تاثیر داره
      سنم هم 17سال است

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        در برخی افراد ممکن است پاسخگو باشد.

    21. """ گفت

      سلام وقت بخیر
      انجام افزایش طول آلت باید درحالت کوچک باشد یا درحالت بزرگ ؟
      تشکر

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        معمولا در حالت نعوظ ورزش ها صورت میگیرد.

    22. حسین گفت

      سلام
      خسته نباشید.
      ببخشید بنده حدود ۱۸ سال و ۷ ماه سن دارم و آلت تناسلی من در حالت نعوظ دقیقا ۱۲ هست خواستم ببینم برای ازدواج کوتاه نیست در بعضی جاها دیدم نوشته مشکل ناباروری پیش میاد.
      ممنونم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر هیچ مشکلی ندارد و برای رابطه جنسی کافی است.
        آلت تناسلی کمتر از 7 سانتی متر کوتاه تلقی می‌شود.

    23. امیر گفت

      سلام من ۱۶ سالم هست اندازه آلتم ۱۲ سانت هست ایا تا ۲۳ سالگی چند سانتی رشد دارد

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        مشخص نخواهد بود. الان هم اندازه الت تناسلی شما طبیعی است.

        1. بتتتا گفت

          سر آلتم کوچکتر از بدنه هستش ۳۲ سالمه چطور میشه؟

    24. Zezak گفت

      سلام آقای دکتر خسته نباشید
      بنده ۱۸ سال سن دارم و طول آلت من در حالت عادی ۱۶ سانت هستش خودم حس میکنم کوچیک هستش نمیدونم یا سطح توقعم بالاعه که همچنین فکری دارم ولی بهتر به ۱۷ ۱۸ برسه دیگه راضیم به نظر شما تا چند سال دیگه آلت تناسلی یکی دو سانت بلند تر میشه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        تا حدود 21 سالگی احتمال رشد وجود دارد. ضمنا آلت تناسلی شما طبیعی و از میانگین جامعه بالاتر است. نگران نباشید.

    25. صالح گفت

      سلام خسته نباشید من ۱۵ سالمه اندام تناسلی ام ۱۴ سانت است کوچیک هست یا بزرگ؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        طبیعی است.

    26. Mori گفت

      سلام ۱۵ سالمه و التم دوسال هست بزرگ نشده علت چیه ؟؟ ۱۱.۵ سانته از استخوان

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        نگران نباشید، اندازه آلت تناسلی شما طبیعی است و تا حدود 21 سالگی نیز احتمال رشد وجود دارد.

    27. احمد گفت

      سلام من 21 سالمه و 12 سانته ایا کافیه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بله کافی است.

    28. کشتی گفت

      من اخرای ۱۷ سالگیمه وزنم ۱۲۵ و اونقدر شکم ندارم ولی رونام بزرگه و التم سیخ شده ۱۴ میرسه میخواستم بدونم اگه رونامو کوچیک کنم تاثیر داره رو افزایش

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        کاهش وزن به افزایش سایز آلت کمک نخواهد کرد. ممکن است آلت تناسلی بزرگتر نمایش داده شود.

    29. حسینی گفت

      سلام من ۱۵ سالمه و طول آلتم حدود ۶ یا ۵ سانتی متر هست
      آیا مناسبه یا جای نگرانی نیست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        تا حدود ۲۱ سالگی احتمال رشد وجود دارد. صبر کنید

      2. احمد گفت

        فعلا نگران نباش تا 20 سالگی صبر کن اگر به 10 سانت رسید که خوبه نرسید میری عمل میکنی

    30. Mahdi گفت

      سلام.ایا خود ارضایی باعث کوچک شدن الت میشود؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر، هیچ اثبات علمی برای این مورد وجود ندارد.

      2. احمد گفت

        باعث کوچیک شدن نمیسه ولی شما به خودت رحم کن بجاش وقت بذار برو باشگاه

      3. جواد گفت

        نه فقط چشمات از کار میفته یا کور میشی یا عینک ته استکانی باید لطف کنی بزنی

    31. منصور گفت

      فکر میکنم آلتم کوچک است خیلی نگرانم
      لطفا رهنمایی ام کنید لطفا
      مشکلات بیضه هم دارم که نمیتوانم در اینجا بگویم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورتی که بیش از 21 سال سن دارید و اندازه آلت تناسلی شما کوچکتر از 7 سانتی متر است به پزشک متخصص اورولوژیست مراجعه نمائید.

    32. یونس خانی گفت

      زود انزالی آلت تناسلی کچک

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بحیر
        توصیه می‌شود به پزشک متخصص اورولوژیست مراجعه نمائید.

    33. ...> گفت

      آقاِِی دکتر من 14 سالمه و طول 24 سانته یکم زیاد نیست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        مشکلی نیست.

    34. Sami گفت

      سلام من 13 ساله و آلتم 12 سانته آیا آلتم کوچیکه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر طبیعی است و تا حدود 21 سالگی نیز امکان رشد وجود دارد.

    35. داود گفت

      من از پمپ خلا استفاده میکنم روزی یک ساعت چند سال هست که استفاده میکنم خداروشکر راضی ام با کسانی که رابطه داشتمم راضی بودن توصیه میکنم اگکنم اگه کسی توان و زمانشو داره ازش استفاده کنه

    36. امیر حسین گفت

      سلام
      من متولد ۸۸ هستم هنوز منی نیومده همکلاسی هام مسخرم میکنن ایا دچار بلوغ دیر رس شدم؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر نگران نباشید. در هر فرد کامل شدن سن بلوغ متفاوت است و ممکن است دیرتر به این زمان برسید. درصورتی که تا پایان 16 سالگی علائم بلوغ را تجربه نکردید بهتر است با پزشک مشورت نمائید.

      2. مصطفی گفت

        سلام من ۱۳ سالمه اما التم ۶ تا ۷ شانت است و یک بیضه ام بزرگ تر از اون یکی است ایا طبیعی هست؟ یا نه

        1. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          بله طبیعی است و تا حدود 21 سالگی امکان رشد وجود دارد.
          بله تفاوت دراندازه بیضه ها نیز طبیعی است.

    37. امیرحسین گفت

      سلام من کیرم اصلا اصلا بلند نمی شود چیکار کنم بلند بشه الان مثلا برای ازداوج هم برای ازداوج هم بعد از بایدد بلند بشه الان چیکار کنم برای دختر ها و خانم ها بلند بشه و هم جلو ی روبرووی دخترا بلند بشه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        برای مشکل عدم نعوظ باید به پزشک متخصص اورولوژیست مراجعه نمائید.

    38. Reza گفت

      سلام ببخشید آلت من فکر میکنم قطرش زیاد باشه چول دورش 19سانت وطولش 23هست آیا طبیعیه

    39. احمدرضا گفت

      سلام اقای دکتر ایا قرص وایمکس اصل تاثیر در افزایش طول و حجم دارد یا خیر

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        مصرف هیچگونه قرص و مکملی برای افزایش سایز آلت تناسلی توصیه نمی‌شود، چراکه اکثر این داروها منجر به عوارض جبران ناپذیری خواهند شد.

    40. سبحان عباسی گفت

      سلام خسته نباشید من 25سالمه میخواستم بدونم که چطوری باید آلت تناسلی خودمو بزرگ کنم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورتی که طول آلت تناسلی شما کمتر ۷ سانتی متر است، جهت اقدامات درمانی به پزشک متخصص اورولوژیست مراجعه نمائید.

    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.