قرص تاخیری بهتر است یا اسپری تاخیری؟ معرفی بهترین قرص تاخیری

6 70,133
زمان مطالعه این مطلب: 8 دقیقه

زودانزالی یا انزال زودرس یکی از مشکلات جنسی شایع در آقایان است. محققان دراین باره می‌گویند از هر 3 مرد حداقل یک نفر این مشکل را داراست. به همین علت است که بسیاری از مردم برای تجربه رابطه جنسی طولانی‌تر به استفاده از قرص تاخیری و اسپری تاخیری روی آورده‌اند. اما بهترین قرص تاخیری و اسپری تاخیری چیست؟ قرص تاخيري چگونه کار می‌کند؟ آیا استفاده از قرص تاخیری و اسپری تاخيري بی خطر است؟ نحوه استفاده از اسپری تاخیری چگونه است؟ حتما تا انتهای این مقاله از مجله سلامت کیوان همراه ما باشید تا به سوالات و بیشتر درباره قرص و اسپری تاخیری پاسخ دهیم.

استفاده از قرص و اسپری تاخیری

در واقع قرص‌ تاخیری و اسپری تاخیری دو اسمی است که شاید زیاد شنیده باشید. لازم است بدانید قرص تاخیری باید با توصیه پزشکان تجویز و مصرف شود؛ با این‌حال بسیاری از مردم به طور خودسرانه آنها را مصرف میکنند. البته استفاده از اسپری تاخیری نیازی به تجویز پزشک ندارد اما ممکن است با عوارضی همراه باشد. خیلی از این داروها عوارض خطرناکی را با خود به همراه دارند. حتما قبل از مصرف، از بی خطر بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

قرص تاخیری مردانه چیست؟

مردان معمولاً وقتی در مورد قرص‌های نعوظ صحبت می‌کنند، 2 نتیجه متفاوت در نظر دارند:

  • داروهای مورد استفاده برای درمان اختلال نعوظ (ED)
  • قرص‌هایی که مدت زمان رابطه را افزایش می‌دهند (ایجاد تأخیر در انزال)

اگر نمی‌توانید به حداکثر اندازه طبیعی نعوظ خود برسید یا در آن باقی بمانید، برخی قرص‌های ED می‌توانند به شما کمک کنند، اما به این نکته توجه داشته باشید، این داروها حداکثر اندازه نعوظ شما را افزایش نمی‌دهند. همچنین اگر از اختلال نعوظ (ED) رنج می‌برید و عوارض شناخته شده‌ی این قرص‌ها برای شما بی‌خطر هستند، می توانید داروهای ED را از داروخانه‌ها تهیه کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که هیچ قرصی وجود ندارد که بتواند اندازه آلت و نعوظ شما را بزرگتر از حد طبیعی کند. محصولاتی که این ادعا را دارند، به دروغ این کار را انجام می‌دهند و هیچ مدرکی دال بر کارکرد آنها وجود ندارد و حتی ممکن است برای سلامتی شما خطرناک باشند.

بیشتر بخوانید:

قرص‌های تقویت کننده مردانه چیست؟

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، اختلال زود انزالی یکی از مهم ترین اختلالات جنسی در مردان است که می‌تواند مشکلات زیادی را در رابطه زناشویی ایجاد کند اما می‌توان با مصرف تقویت‌کننده‌های مردانه تا حدودی این اختلال را کنترل کرده و یا بهبود بخشید.

به طور کلی، قرص‌های تقویت‌کننده مردانه را قرص‌هایی توصیف می‌کنند که برای مردان عرضه می‌شوند. آنها حاوی مخلوطی از مواد گیاهی مختلف هستند و فروشندگان اغلب ادعا می‌کنند که عملکرد جنسی هنگام سکس را بهبود می بخشند و یا اندازه آلت تناسلی را افزایش می دهند.

هیچ مدرک پزشکی وجود ندارد که نشان دهد این نوع قرص‌ها آنچه را که ادعا می‌کنند انجام می‌دهند، بنابراین ممکن است لازم باشد در مورد خرید و استفاده از آنها به خوبی فکر کنید. اگر تصمیم به استفاده از این قرص‌ها دارید، همیشه مطمئن شوید که فروشنده آن و قرص‌ها توسط سازمان بهداشت تایید شده‌اند. در حالت ایده آل، شما همچنین باید قبل از امتحان این نوع محصولات، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید مصرف این نوع داروها بر روی شما عوارضی نداشته باشد.

قرص تاخیری چگونه عمل می‌کند؟

برخی مردان در حین داشتن رابطه جنسی به‌سرعت ارضا می‌شوند و کوتاهی زمان رابطه و ارضا نشد‌ن شریک جنسی آنها می‌تواند بر روابط احساسی و زناشویی افراد تاثیر منفی داشته باشد.

استفاده از داروهای جنسی (با مشورت پزشک) مانند ویاگرا یا سیالیس می‌توانند باعث ایجاد نعوظ قوی و محکم اما برای مدت زمانی محدود شوند. این داروها با افزایش جریان خون در آلت تناسلی باعث افزایش اندازه محفظه‌هایی که حاوی خون هستند شده و باعث می‌شوند تا نعوظی طولانی‌تر از شرایط عادی داشته باشید.

عوارض قرص تاخيري مردانه

عوارض جانبی زیادی وجود دارد که پزشکان علت آن‌ را مصرف این نوع داروهای جنسی از جمله قرص تاخیری می‌دانند. به طور کلی خطرات و عوارض جانبی جدی در ارتباط با مصرف داروهای جنسی و قرص تاخیری وجود دارد و بیشتر این داروها در بهترین حالت راه حل‌هایی موقتی هستند. با این‌حال، تعداد کمی از این نوع داروها مورد تایید پزشکان هستند و متخصصان اکثر این داروهای جنسی و قرص تأخیری را توصیه نمی‌کنند. عوارضی که ممکن است با مصرف قرص تاخیری تجربه کنید شامل موارد زیر است:

عوارض قرص تاخیری
عوارض قرص تاخیری

انواع و بهترین قرص تاخیری

در ادامه به معرفی بهترین قرص تاخیری فوری جهت استفاده آقایان خواهیم پرداخت. انواع قرص تاخیری شامل:

قرص تاخیری سروتونین (SSRIs)

این داروها اغلب برای افسردگی یا اضطراب تجویز می‌شوند، اما می‌توانند برای انزال زودرس در مردان نیز استفاده شوند. اگر مشکلات مربوط به رابطه جنسی شما ناشی از مشکلات سلامت روانی مانند افسردگی یا اضطراب باشد، این داروها ممکن است به شما کمک کنند. SSRI ها همچنین می‌توانند باعث کاهش میل جنسی به عنوان یک عارضه جانبی و همچنین کاهش توانایی شما برای ارگاسم شوند. همچنین علائمی مانند اختلالات خواب، سردرد، اسهال و استفراغ را نیز ممکن است پس از مصرف این قرص تجربه کنید.

قرص تاخیری ویاگرا

ویاگرا از شناخته شده ترین انواع قرص تاخیری در میان مردان است. نام‌های دیگر این قرص قرص وی آی پی و یا ویاگرا وی آی پی است. این دارو اغلب در بهبود ناتوانی‌های جنسی مؤثر بوده و باعث تأخیر در انزال خواهد شد. بهترین زمان استفاده از ویاگرا معمولا یک ساعت قبل از رابطه جنسی است. اما به خاطر داشته باشید که اثرات ویاگرا تا 5 الی 6 ساعت ماندگار است که در برخی موارد می‌تواند موجب نعوظی دردناک شود.

همچنین مصرف این دارو می‌تواند عوارض جانبی را به همراه داشته باشد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

قرص تاخیری داپوکستین (Dapoxetine)

داروی داپوکستین علاوه بر به تاخیر انداختن زمان رسیدن به انزال،روی مدت زمان افزایش نعوظ را نیز بهبود می‌بخشد. داپوکستین یا داپیکو، در واقع یک داروی مهار بازجذب سروتونین است. توجه داشته باشید که داروی داپوکستین یک داروی تجویزی است و حتما باید توسط پزشک متخصص تجویز شود و برای خرید آن باید نسخه پزشکی داشته باشید.

مصرف داروی داپوکستین در دراز مدت می‌تواند عوارض جانبی مخربی به همراه داشته باشد. برخی از آن‌ها عبارتند از:

قرص تاخیری پروانه ای (Papely)

قرص تاخیری پاپلی یا پروانه‌ای از مخرب‌ترین داروهای جنسی و قرص های تاخیری موجود در کشور بوده که متاسفانه عوارض جدی و جبران‌ناپذیری را همراه با خود دارد. این دارو حاوی سیلدنافیل و ترامادول بوده و معمولا باعث ایجاد عوارض جدی در افراد می‌شود. اثر این دارو زیاد است و می‌تواند حدود ۵۰ دقیقه انزال را به تاخیر بیندازد.

مصرف قرص تاخیری پاپلی در دراز مدت می‌تواند عوارض جانبی مخربی به همراه داشته باشد. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • تاری دید
  • ضربان نامنظم قلب
  • داشتن حالت تهوع
  • اختلالات خواب

 قرص تاخیری وگادول (Vegadol)

در واقع وگادول همان ماده مخدر ترامادول است که عوارض مصرف آن تأخیر انزال بلندمدت است. هرچند این قرص به عنوان یک داروی گیاهی به فروش می‌رسد، اما در واقع قرص وگادول از دو ماده ترامادول و سیلدنافیل ساخته شده که مصرف بیش از حد و طولانی مدت آن می‌تواند عوارض جدی برای سلامتی افراد به همراه داشته باشد. فروشندگان این دارو اغلب ادعا می‌کنند، مصرف یک نصف قرص وگادول باعث ۵۰ دقیقه دیر انزالی می‌شود اما بهتر است بدانید که دارویی به نام وگادول به صورت رسمی وجود ندارد و توسط هیچ ارگان پزشکی تأیید شده نیست.

مصرف این دارو به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است از مصرف آن خودداری کنید.

قرص تاخیری دایان مکث (Dayan Max)

دایان مکث نوعی قرص گیاهی است که برای به تاخیر انداختن انزال شناخته می‌شود. این قرص تاخیری حاوی ترکیباتی است که موجب طولانی‌تر شدن نعوظ می‌شوند. این داروها عوارض کمتری نسبت به داروهای شیمیایی دارند و البته اثربخشی آن‌ها به نسبت دیگر داروهای عملکرد جنسی و دیگر قرص های تاخیری کمتر است.

مصرف قرص تاخیری دایان مکث می‌تواند موجب عوارض جانبی مخربی باشد. این دارو ممکن است باعث تپش قلب ،گُر گرفتگی، و یبوست شود.

اسپری‌ تاخیری چیست؟

یکی دیگر از محصولاتی که برای تأخیر در انزال معرفی می‌شوند اسپری‌های تاخیری هستند. گفته شد که بسیاری از محصولات عملکرد جنسی از جمله انواع قرص، تقویت کننده و اسپری تاخیری در بازار وجود دارند. با این‌حال، این صنعت دارویی با عدم شفافیت و وعده‌های دروغین مواجه است و جدا کردن محصولات باکیفیت از محصولاتی که برای استفاده ایمن نیستند را دشوار می‌کند.

به طور کلی اسپری تاخیری محصول عملکرد جنسی قابل اسپری مبتنی بر لیدوکائین است که برای کمک به تاخیر در انزال طراحی شده‌است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که لیدوکائین، ماده فعال اصلی اسپری تاخیری است و به طور موثر از زودانزالی (PE) جلوگیری می‌کند. اسپری های تاخیری دارای 10 میلی گرم لیدوکائین در هر اسپری هستند. اسپری تاخیری با ایجاد احساس بی‌حسی در قسمت‌های حساس آلت تناسلی، احتمال ابتلا به زود انزالی (PE) را کاهش می‌دهند. در واقع اگر شما احساس کمتری در آلت تناسلی خود داشته باشید، احتمالا می‌توانید 10تا 15 دقیقه قبل از شروع رابطه از اسپری تاخیری استفاده کنید. اسپری‌های تاخیری عملکرد سریعی داشته و بسته به نوع اسپری تاخیری که استفاده می‌کنید می‌تواند بین چهار تا شش دقیقه، مدت زمان رابطه جنسی را کند. همچنین بهتر است این نکته را به یاد داشته باشید، لیدوکائین به لاتکس آسیب می‌زند، بنابراین اگر می‌خواهید در حین رابطه جنسی از کاندوم‌ استفاده کنید، تنها کاندوم‌های لاتکسی قابل‌استفاده هستند.

نحوه استفاده از اسپری تاخیری به شرح زیر است:

  • اسپری تاخیری خود را به خوبی تکان دهید.
  • اسپری تاخیری را از فاصله 30 سانتی‌متری بر روی کلاهک و بدنه آلت خود اسپری کنید.
  • 15 دقیقه صبر کنید؛ اسپری‌های تاخیری نیز به مدت زمانی نیاز دارند تا اثر کنند.

بیشتر بخوانید:

عوارض استفاده از اسپری تاخیری

لیدوکائین که به صورت موضعی استفاده می‌شود عموماً برای استفاده بی خطر است. اما برخی از خطرات احتمالی در استفاده از اسپری مانند Promescent Delay وجود دارد که به شرح زیر میباشند.

عوارض اسپری تاخیری
عوارض اسپری تاخیری

واکنش‌های آلرژیک

برخی افراد ممکن است به مواد خاصی حساسیت یا آلرژی داشته باشند. اگر شما یا همسرتان به لیدوکائین حساسیت دارید، از اسپری تاخیری Promescent استفاده نکنید. به طور مشابه، مواد غیر فعال نیز می‌توانند باعث تحریک شوند. به عنوان مثال، اسپری حاوی عطر است که ممکن است در برخی افراد واکنش آلرژیک ایجاد کند.

تاثیر بر اسپرم

شواهدی وجود دارد که لیدوکائین ممکن است برای اسپرم سمی باشد. یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2018 نشان داد که استفاده از اسپری تاخیری به طور قابل توجهی تحرک و زنده ماندن اسپرم را در مقایسه با نمونه‌های کنترل شده آن کاهش می‌دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تایید این نتایج مورد نیاز است.

سایر عوارض اسپری تاخیری شامل:

  • احساس سوزش
  • بی‌حسی موقتی
  • از دست دادن نعوظ
  • قرمزی و خارش (به ندرت)
  • تحریک پوست

سایر هشدارها جهت استفاده از اسپری تاخیری:

  • اگر مشکلات کبدی دارید قبل از استفاده از اسپری تاخیری با پزشک خود صحبت کنید.
  • از اسپری تاخیری روی پوست بریده یا حساس استفاده نکنید.
  • در صورت ایجاد تحریک پوستی، استفاده از اسپری تاخیری را متوقف کنید.

کلام آخر

هیچکدام از داروها، قرص تاخیری و اسپری تاخیری که گفته شده روشی قطعی برای بهبود اختلال نعوظ و ایجاد تاخیر در انزال نمی‌باشد، این داروها، قرص تاخیری قطعی نیستند و ممکن است باعث عوارض جدی برای سلامت افراد شود. تاثیر قرص‌های تاخیری اکثراً کوتاه مدت بوده و مصرف آنها ممکن است موجب آسیب‌های جبران‌ناپذیزی به آلت تناسلی شما یا شریک جنسیتان شود. قبل از انجام هرکدام از این داروها خوب تحقیق کنید.

قرص تاخیری چیست؟

بسیاری از مردان برای درمان زودانزالی خود راهکارهای مختلفی را امتحان می‌کنند. یکی از روش‌هایی که برای درمان انزال زودرس و تجربه رابطه جنسی طولانی‌تر استفاده می‌شود قرص تاخیری است. در واقع قرص‌های تاخیری راه‌حلی موقت برای رفع زود انزالی در مردان هستند.

قرص‌های تقویت کننده مردانه چیست؟

به طور کلی، قرص‌های تقویت‌کننده مردانه را قرص‌هایی توصیف می‌کنند که برای مردان عرضه می‌شوند. آنها حاوی مخلوطی از مواد گیاهی مختلف هستند و فروشندگان اغلب ادعا می‌کنند که عملکرد جنسی را بهبود می بخشند و یا اندازه آلت تناسلی را افزایش می‌دهند. با اینحال بسیاری از گفته‌ها و ادعا سازندگان این نوع داروها دروغ بوده و اکثر این داروها هیچ گونه تاثیری بر روب عملکرد جنسی آقایان ندارند

قرص تاخیری و تقویت کننده چگونه عمل می‌کنند؟

این داروها با افزایش جریان خون در آلت تناسلی باعث افزایش اندازه محفظه‌هایی که حاوی خون هستند می‌شود و باعث می‌شوند تا نعوظی طولانی‌تر از شرایط عادی داشته باشید.

اسپری تاخیری چیست؟

یکی دیگر از محصولاتی که جهت تأخیر در انزال معرفی می‌شوند اسپری تاخیری است. به طور کلی اسپری تاخیری محصولات عملکرد جنسی قابل اسپری مبتنی بر لیدوکائین است که برای کمک به تاخیر در انزال طراحی شده‌اند.

قرص تاخیری بهتر است یا اسپری تاخیری؟

اینکه کدام مورد برای شما مناسب است بستگی به شرایط خودتان دارد. قرص تاخیری و اسپری تاخیری هردو عوارض جانبی خواهند داشت. اما عوارض اسپری تاخیری معمولا کمتر است. همچنین برای استفاده طولانی مدت استفاده از اسپری تاخیری و برای مشکل حاد و بیماری با تجویز پزشک قرص تاخیری مصرف می‌گردد.

بهترین قرص تاخیری چیست؟

همیشه بهترین راه این است که برای مصرف قرص تاخیری با پزشک خود مشورت کنید. زیرا ممکن است برخی از داروهای این اختلال با دیگر داروها یا شرایط سلامتی شما تداخل داشته باشند. بهترین گزینه برای شما قرصی است که پزشک شما معرفی کرده است.

آیا قرص دایان مکث قرص خوبی است؟

در بیشتر موارد نظرات در مورد قرص دایان مکث مثبت بوده است. با این حال نباید انتظارات غیر واقعی از این قرص تاخیری داشته باشید. بهتر است با پزشک خود در این مورد صحبت کنید.

منبع healthline
6 نظر
  1. امیرعلی گفت

    سلام برای اولین بارمشکلی ندارداستفاده کنم

  2. اسکندری هستم گفت

    باسلام خدمت شماکه راه حلی پیش پای مازودانزالیامیذاریدمیخواستم بدونم که اسپری تاخیری کدوم خوبه اسمش چی باشه خوب عمل میکنه به تاخیرمینندازه ممنون میشم که این محصول روبااسم بهم معرفی کنی ممنون اززحمات فراوانتان 🙏

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه امکان معرفی محصول نداریم.
      از داروخانه راهنمایی بگیرید.

  3. ارسلان گفت

    از اینکه شما را در این جاه پیدا کردم خوشحالم امیدوارم که یک راه حل برایم نشان بتم ممنون مرسی

  4. ارسلان گفت

    سلام من ارسلان هستم 26 سالم است زودانزل میشم فعلآ ده ایران هستم نمی‌دونم چی کار کنم به داکتر مراجع نکردم

    1. علی شاملو گفت

      سلام دوست عزیز
      وقت بخیر
      داخل این مقاله به طور کامل درباره انزال زودرس توضیح داده ایم که می‌توانید مطالعه کنید: درمان زود انزالی

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.