علائم آنفولانزا جدید چیست؟ + درمان سریع آنفولانزا در منزل

257 533,260
زمان مطالعه این مطلب: 10 دقیقه

آنفولانزا ویروسی است که باعث بروز و گسترش بیماری های عفونی در دستگاه تنفس (بینی، گلو و ریه ها) می‌شود. برای بیشتر افراد، آنفلوانزا خود به خود رفع می شود. اما، آنفولانزا و عوارض آن می‌تواند خطرناک و کشنده باشد. این بیماری بیشتر در اوایل فصل پاییز شایع می‎شود و تا ابتدای فصل بهار ادامه پیدا می‌کند.

در این مقاله به بررسی این ویروس و تفاوت آن با دو بیماری سرماخوردگی و کرونا و نیز علائم آنفولانزای جدید و راه‌های درمان و واکسن این ویروس می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

شیوع آنفولانزا در ایران 1402

انفولانزا همیشه هست و همه ساله در زمانی که هوا روبه سردی و آلودگی می‌رود شیوع بیشتری پیدا می‌کند. امسال و با شروع پاییز (مهر 1402) رفته رفته آمار مبتلایان به آنفولانزا در ایران درحال افزایش است. رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، با توجه به احتمال افزایشی بودن آمار مبتلایان، تزریق واکسن آنفولانزا را به گروه‌های پرخطر مانند سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای توصیه کرد. همچنین بهتر است در محیط‌های شلوغ و سربسته از ماسک استفاده نمایید.

علائم آنفولانزا

بیشتر علائم انفولانزا مشابه با سرماخوردگی است که با آبریزش بینی، عطسه و گلودرد همراه است. علائم انفولانزا ناگهانی بروز می‌کند اما علائم سرماخوردگی به تدریج بروز می‌کند. همچنین علائم آنفولانزای جدید در ایران نیز مانند قبل است و فقط شدت آن متفاوت است.

برخی دیگر از نشانه‌ها و علائم انفولانزا عبارتند از:

علائم آنفولانزا
علائم آنفولانزا
  • سردرد – علائم انفولانزا

سردرد می‌تواند از اولین علائم انفولانزای جدید باشد. برخی از علائم آنفولانزا مانند حساسیت به صدا و نور نیز می‌تواند در این مرحله ایجاد شود.

  • دردهای عضلانی – علائم انفولانزا

بدن درد و دردهای عضلانی معمولاً در ناحیه پشت گردن، پشت، بازوها و پاها احساس می­‌شود. این درد که از علائم آنفولانزای جدید می‌باشد، می­توان شدید بوده و شما را از انجام کارهای روزمره باز دارد.

  • سرفه های خشک و مداوم – علائم انفولانزا

سرفه خشک و مداوم جزو علائم آنفولانزا است. احتمال دارد شدت سرفه­‌ها با پیشرفت بیماری بدتر، ناخوشایندتر و دردناک‌­تر شود. احتمال دارد در دوران بیماری تنگی نفس یا ناراحتی در قفسه سینه نیز داشته باشید. بسیاری از سرفه‌­های مربوط به علائم انفولانزا حدود ۲ هفته طول می­‌کشند.

چه افرادی بیشتر در معرض خطر ابتلا به آنفولانزا هستند؟

  • کودکان خردسال زیر 5 سال، به ویژه کودکان زیر 6 ماه و در بزرگسالان بالای 65 سال
  • بانوان باردار و به خصوص بانوانی که به تازگی زایمان کرده‌اند.
  • افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.
  • افرادی که دارای بیماری های مزمن مانند آسم، بیماری قلبی، بیماری کلیوی، بیماری کبد و دیابت هستند.
  • افرادی که بسیار چاق هستند و دارای شاخص توده بدنی (BMI) 40 یا بالاتر هستند.

راه‌های انتقال ویروس آنفولانزا

ویروس آنفولانزا از یک فرد به فرد دیگر قابل انتقال است. وقتی فرد دچار این بیماری می‌شود با سرفه یا عطسه باعث پخش ویروس در هوا می‌شود. همچنین زمانی که فرد اشیای آلوده به ویروس مانند دستگیره‌ی درب را لمس می‌کند و دست آلوده را به دهان و بینی‌اش می‌زند، ممکن است به این ویروس مبتلا شود.

انواع ویروس آنفولانزا

سه نوع از ویروس آنفولانزا به نام‌های A و B و C وجود دارد. نوع A در انسان و حیوانات ، نوع B در انسان و پستانداران و نوع C فقط در انسان دیده می‌شود. اگرچه بیشتر بیماران طی یک تا دو هفته بهبود می‌یابند؛ اما عفونت با ویروس‌های نفولانزا می‌تواند سبب بیماری شدید و عوارض کشنده شود. در آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان، تشخیص انواع آنفولانزای A.B.H1N1 با بالاترین دقت انجام می‌شود. جهت درخواست تست آنفولانزا روی دکمه زیر کلیک کنید.

تفاوت و شباهت ویروس آنفولانزا با سرماخوردگی

علائم آنفولانزای جدید و سرماخوردگی در ابتدا شبیه به هم  هستند. هر دو بیماری تنفسی هستند و می‌توانند علائم مشابهی ایجاد کنند. اما ویروس‌های مختلف باعث ایجاد این دو بیماری می‌شوند و علائم می‌توانند به شما در تشخیص تفاوت بین آنها کمک کنند.

سرماخوردگی و آنفولانزا هر دو علائم مشترکی دارند که شامل:

  • آبریزش یا گرفتگی بینی
  • عطسه کردن
  • بدن درد

اما اصلی‌ترین تفاوت این دو بیماری در شدید بودن علائم است. علائم آنفولانزای جدید شدیدتر از علائم سرماخوردگی است. سرماخوردگی به ندرت باعث به وجود آمدن بیماری‌های دیگری می‌شود اما آنفولانزا باعث به وجود آمدن این بیماری‌ها می‌شود:

تفاوت ویروس آنفولانزا و کرونا

دربرخی از موارد علائم کرونا و علائم انفولانزا جدید بسیار شبیه به هم هستند با این وجود تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که شامل:

  • سرعت انتقال؛ سرعت انتقال آنفولانزا بیشتر است.
  • دوره‌ی نهفتگی؛ آنفولانزا دوره نهفتگی کوتاه‌تری نسبت به کرونا دارد.
  • تنگی تنفس از علامت‌های شایع کرونا است اما آنفولانزا معمولا باعث تنگی تنفس نمی‌شود.
  • تعداد افرادی که از طریق فرد دیگر به کرونا مبتلا می‌شوند؛ بیشتر از آنفولانزا است.
  • کودکان، بر خلاف کرونا از عوامل مهم انتقال ویروس آنفولانزا در اجتماع هستند.
  • وخامت بیماری و احتمال ابتلا به عفونت حاد در کرونا نسبت به آنفولانزا بیشتر است.

در صورتی که به کرونا یا علائم آنفولانزا جدید مشکوک شده‌اید و نمی‌دانید باید کدام تست را انجام دهید؛ آزمایشگاه کیوان این امکان را برای شما فراهم کرده است تا تست کرونا-آنفولانزا به صورت همزمان و قیمت بسیار مقرون به صرفه در منزل انجام دهید. جهت درخواست تست کیت تشخیص کرونا-آنفولانزا روی تصویر زیر کلیک کنید.

تست کرونا در منزل
تست کرونا در منزل

آنفولانزا در کودکان

کودکان خردسال زیر 5 سال، به ویژه کودکان زیر 6 ماه در معرض خطر ابتلا به آنفولانزا قرار دارند.

اگر کودک شما دارای علائم زیر است، احتمالا به آنفولانزا مبتلا شده است:

  • تب ناگهانی؛ 38.3 درجه سیلسیوس یا بالاتر
  • خستگی و بی‌حالی به همراه نشانه‌هایی همچون سرفه‌های خشک و بینی گرفته

اگر نشانه هایی همچون گرفتگی بینی یا سرفه قبل از تب پدیدار شدند، به احتمال زیاد فرزند شما سرما خورده است.
از دیگر نشانه‌های آنفولانزا می‌توان به زودرنج شدن، بی میلی و کم اشتهایی، گلودرد و ورم گلو اشاره کرد. آنفولانزا همچنین باعث ایجاد درد در ناحیه شکم و اسهال می‌شود.

دوران نقاهت آنفولانزا

دوره نهفتگی آنفولانزا معمولاً 1 تا 4 روز است. این بیماری مسری در صورتی که شدید باشد می‌تواند 7 تا 14 روز افراد را درگیر کند. در دوران نقاهت، افراد باید استراحت مطلق داشته باشند و داروهای تجویز شده توسط پزشک را در ساعت مشخص مصرف کنند.

بیشتر بخوانید:

مدت زمان قرنطینه آنفولانزا

به گزارش CDC، مدت زمان قرنطینه افراد مبتلا به کرونا باید از یک روز قبل از بروز علائم تا 5 الی 7 روز بعد از آن باید ادامه داشته باشد. چراکه افراد در این زمان ویروس آنفولانزا را منتقل خواهند کرد. همچنین در افراد با شدت بالای بیماری و همچنین کودکان خردسال، این زمان طولانی‌تر است(2).

واکسن آنفولانزا
واکسن آنفولانزا

واکسن آنفولانزا

واکسن یک فرآورده‌ی زیستی است که در مقابل یک میکروب یا ویروس مشخص، ایمنی فعال اکتسابی تولید می‌کند. واکسن آنفولانزا یکی از انواع واکسن‌های تولید شده می‌باشد که بدن را در مقابل ابتلا به آنفولانزا محافظت می‌کند.

ویروس آنفولانزا همواره در حال تغییر و جهش است، به همین دلیل هر سال طی دو نوبت واکسن جدیدی برای آنفولانزا ساخته می‌شود. یکی از بهترین و موثرترین راه­‌های پیشگیری و جلوگیری از انتشار ویروس آنفولانزا دریافت واکسن آنفولانزا است. شما می‌توانید اطلاعات کامل درباره واکسن آنفولانزا و قیمت آن در سال 1402 را اینجا بخوانید: واکسن آنفولانزا

بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا

با توجه به اینکه ویروس این بیماری در آغاز فصل پاییز شیوع پیدا می‌کند و معمولا تا انتهای اردیبهشت باقی می‌ماند، بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا ماه مهر یا آبان است. این واکسن می‌تواند دیرتر هم تزریق شود اما بهتر است که برای گرفتن نتیجه مطلوب و پیشگیری از بیماری هرچه زودتر آن را تزریق کنید.

روش‌های تشخیص آنفولانزا

برای تشخیص آنفولانزا ابتدا باید به پزشک مراجعه کرد. پزشک با طی مراحل زیر تشخیص می‌دهد که فرد به آنفولانزا مبتلا شده یا خیر. این مراحل شامل:

1- توجه به گفته بیمار

افراد برخی علائم در بدن خود تشخیص می‌دهند. پزشکان با شنیدن اظهارات بیمار و علائم آنفولانزا جدید که آن‌ها به آن درگیر هستند نخستین  تشخیص خود را می‌دهند.

2- معاینه بالینی

معاینه حفره‌های گوش، انتهای گلو، گوش دادن به صدای ریه‌ها، سنجیدن دمای بدن بیمار و بسیاری کارهای دیگر در تشخیص بهتر علائم آنفولانزا جدید و بیماری‌ها به پزشک کمک می‌کند.

3- تست‌های آزمایشگاهی

پزشک فرد را برای انجام تست‌های آنفولانزا به آزمایشگاه‌های مربوطه ارجاع می‌دهد تا با انجام تست‌های مربوطه، حضور یا عدم حضور ویروس در بدن فرد مشخص شود.

شناسایی ژنوم با PCR

روش RT-PCR می‌تواند در تشخیص سریع عفونت از طریق نمونه‌هایی تنفسی کارساز باشد. نمونه‌گیری این آزمایش از حلق و بینی توسط سواپ‌های مخصوص آزمایشگاهی انجام می‌شود.
آزمایشگاه کیوان با استفاده از بهترین کیت‌ها و روش‌های تشخیصی به جهت رفاه حال شما امکان انجام نمونه‌گیری تست آنفولانزا در منزل را فراهم کرده است. جهت درخواست تست آنفولانزا روی تصویر زیر کلیک کنید.

تشخیص آنفولانزا
تشخیص آنفولانزا

عدم انتقال آنفولانزا به سایرین

درصورتی که به آنفولانزا مبتلا شده‌اید و نگران ابتلای سایر اعضای خانواده هستید، توصیه می‌کنیم موارد زیر را رعایت نمائید.

  • جلوی عطسه و سرفه خود را با دستمال کاغذی بگیرید و سریعاً دستمال کاغذی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را دور بیاندازید.
  • برای جلوگیری از انتشار ویروس به سایر سطوح و افراد در خانه خود مدام دستانتان را بشویید.
  • به هنگام حضور در مکان‌های عمومی صورت خود را با ماسک بپوشانید.
  • به جهت اطمینان، تست آنفولانزا بدهید.
  • اگر علائم شما بدتر شدند برای درمان سریع آنفولانزا به پزشک مراجعه کنید. احتمالاً پزشک داروهای ضدویروسی برای شما تجویز خواهد کرد.

درمان آنفولانزا

درمان آنفولانزا چیست؟ آیا امکان درمان خانگی آنفولانزا وجود دارد؟ این‌ها سوالات افرادی است که به ویروس آنفولانزا مبتلا شده‌اند و به دنبال درمان آن هستند. در ادامه به راهکارهای درمانی آنفولانزا می‌پردازیم. به طور خلاصه راهکار‌های درمان خانگی آنفولانزا را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

درمان خانگی آنفولانزا
درمان خانگی آنفولانزا

درمان آنفولانزا با دارو

داروهایی جهت بهبود و درمان آنفولانزا وجود دارند که با تجویز پزشک صورت خواهند گرفت. پزشک متخصص با معاینه و توجه به شدت بیماری، داروی مخصوص شمارا تجویز خواهد کرد. توصیه می‌شود از مصرف خودسرانه دارو پرهیز نمائید.

نوشیدن مایعات

افرادی که به آنفولانزا مبتلا شده‌اند، باید به نوشیدن آب و مایعات، بیشتر اهمیت دهند. این راهکار هم برای آنفولانزای تنفسی و هم آنفولانزای گوارشی موثر خواهد بود. آب کمک می‌کند تا دهان، بینی و گلوی شما مرطوب بماند و از جمع شدن خلط و مخاط جلوگیری خواهد کرد. علائم آنفولانزا مانند تب و اسهال، باعث از دست دادن آب بدن خواهند شد و برای جبران این کم آبی، باید مایعات زیاد مصرف نمائید.

استراحت کافی

از مهم‌ترین روش‌های درمان خانگی آنفولانزا، استراحت کافی است. هنگام خواب، سیستم ایمنی بدن شما تقویت خواهد شد و این به مقابله بهتر با ویروس آنفولانزا منجر می‌شود. پس هنگام ابتلا به انفولانزا، برنامه زندگی خود را تغییر دهید و ساعت بیشتری را برای استراحت و خواب اختصاص دهید.

مصرف مواد حاوی زینک

اضافه کردن زینک به رژیم غذایی، یکی از راهکارهای موثر برای درمان خانگی آنفولانزا است. زینک، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را برای مقابله بهتر گلبول‌های سفید با میکروب‌ها و کاهش علائم بیماری‌های ویروسی، مانند آنفولانزا، کرونا و سرماخوردگی آماده خواهد کرد. می‌توانید از قرص‌های حاوی زینک استفاده نمائید و یا این ماده را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. مواد غذایی که حاوی زینک هستند، شامل: گوشت قرمز، عدس، نخود، لوبیا، آجیل، تخم مرغ و لبنیات می‌باشند.

مصرف آب گوشت و سوپ

اضافه کردن آب گوشت، آب قلم، سوپ گوشت و سوپ مرغ به رژیم غذایی به جبران کم آبی و هیدراته ماندن بدن کمک خواهد کرد. این غذاهای مفید و مغذی، برای تقویت و غنی‌سازی بدن در زمان ابتلا به آنفولانزا بسیار موثر خواهند بود. همچنین پروتئین به بازسازی سریعتر سلول‌های ایمنی کمک خواهد کرد.

غرغره کردن آب نمک

یکی دیگر از روش‌های درمان خانگی آنفولانزا، غرغره کردن آب نمک است. این‌کار باعث بهبود گلودرد و خارج شدن مخاط داخل گلو و بینی خواهد شد. همچنین مصرف آب نمک برای بهبود ناراحتی و سوزش گلو ناشی از سرفه خشک بسیار مفید است و با خاصیت ضد باکتریایی خود، باکتری‌های دهان و گلو را از بین خواهد برد.

نوشیدن چای گیاهی

از درمان خانگی آنفلونزا می‌توان به مصرف چای گیاهی اشاره نمود. گیاهان مختلف، خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی بالایی دارند که می‌توانند برای درمان علائم آنفولانزا نیز موثر باشد. چای سبز، چای زنجبیل، گل میخک و سایر گیاهان دارویی را دم کرده و میل نمائید. همچنین می‌توانید آن‌هارا با عسل طبیعی شیرین نمائید.

اسانس گیاهی

برخی از اسانس‌های گیاهی و طبیعی، برای درمان خانگی آنفولانزا موثر خواهند بود. بر اساس تحقیقات صورت گرفته(3) روغن درخت چای می‌تواند سرعت انتقال تکثیر ویروس را کم کرده یا آن‌را متوقف نماید. توصیه می‌شود درصورت ابتلا و به جهت جلوگیری از ابتلای سایر افراد خانواده، این اسانس را تهیه کرده و در اتاق پخش نمائید. سایر اسانس‌های گیاهی شامل: روغن دارچین، روغن نعنا، روغن اوکالیپتوس، روغن آویشن، روغن لیمو و روغن پونه کوهی هستند.

دستگاه بخور

همانطور که می‌دانید، ویروس‌هایی مانند آنفولانزا و کرونا، در هوای خشک و محیط‌های سربسته بیشتر دوام می‌آورند و باعث گسترش بیشتر آنها خواهد شد. برای جلوگیری از انتشار و بهبود بیماری، از دستگاه‌های رطوبت ساز یا دستگاه بخور در اتاق استفاده نمائید. همچنین تنفس بخار آب گرم (بخور دادن) به بهبود سینوس‌ها، گلو و ریه‌ها کمک کننده خواهد بود.

رژیم غذایی مناسب

از دیگر راهکارهای مناسب جهت درمان آنفولانزا، رژیم غذایی مناسب است. رژیم غذایی مناسب در زمان ابتلا به آنفولانزا، شامل مصرف غذاهای کم کالری، کم فیبر و پخته شده است. استفاده از غذاهای نرم و کم ادویه نیز پیشنهاد می‌شود، چراکه هضم آنها راحت‌تر بوده و به کاهش مشکلات معده کمک می‌کنند.

همچنین یکی از داروهایی که برای افزایش سیستم ایمنی بدن و کاهش علائم آنفولانزا استفاده می‌شود، پلارژین است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این دارو، روی تصویر زیر کلیک کنید.

برای پیشگیری از آنفولانزا چه کنیم؟

مهم‌ترین راه‌های پیشگیری و کاهش احتمال ابتلا به آنفولانزا عبارتند از:

  • دست‌های خود را اغلب با آب و صابون بشویید. اگر قادر به استفاده از آب و صابون نیستید، از ضدعفونی کننده دست مبتنی بر الکل استفاده کنید.
  • هنگام عطسه یا سرفه، بینی و دهان خود را بپوشانید. به جای دست برهنه، در آرنج یا دستمال کاغذی خود سرفه یا عطسه کنید.
  • زمانی که شما یا دیگران به آنفولانزا یا سایر بیماری‌های عفونی مبتلا هستید از قرار گرفتن در کنار افراد دیگر خودداری کنید.
  • اگر بیمار هستید و نمی‌توانید از بودن در کنار دیگران اجتناب کنید، از ماسک استفاده کنید.
  • از دست زدن به صورت، چشم‌ها، بینی و دهان خودداری کنید.
  • غذا یا ظروف غذا خوردن (چنگال، قاشق، فنجان) را با دیگران به اشتراک نگذارید.

لازم به ذکر است که بهترین راه برای پیشگیری از آنفولانزا تزریق واکسن آنفولانزا در هر سال است. واکسن‌ها سیستم ایمنی شما را آموزش می‌دهند تا عفونت‌ها را تشخیص دهد و قبل از اینکه بیمار شوید با آنها مبارزه کند. ویروس آنفولانزا می‌تواند هر سال کمی تغییر کند (جهش یابد) به همین دلیل است که باید هر سال واکسن بزنید.

حتی اگر با نسخه‌ای متفاوت از آنفولانزا نسبت به نسخه موجود در واکسن بیمار شوید، واکسیناسیون خطر ابتلا به بیماری جدی شما را کاهش می‌دهد.

پلارژین - افزایش سیستم ایمنی بدن - محصول گیتا دارو
پلارژین – افزایش سیستم ایمنی بدن – محصول گیتا دارو

مطالب مرتبط:

جمع بندی

با وجود اینکه آنفلوانزا بیماری شایعی است اما در مواردی می‌تواند برای سلامتی افراد بسیار خطرناک است بنابراین توصیه می‌کنیم در صورتی که دارای بیماری زمینه‌ای خاصی هستید در صورت مشاهده علائم آنفولانزا جدید و ابتلا به آنفولانزا حتما به پزشک متخصص عفونی مراجعه کنید.

آیا آنفولانزای نوع A ویروس کرونا است؟

آنفولانزا و ویروس کرونا هر دو بیماری‌های تنفسی واگیردار هستند، اما توسط ویروس‌های مختلفی ایجاد می‌شوند.

آنفولانزا چقدر طول می‌کشد؟

علائم معمولاً از یک تا چهار روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می‌شوند و پنج تا هفت روز طول می‌کشد. برای افرادی که واکسن آنفولانزا تزریق کرده اند، علائم ممکن است مدت زمان کمتری داشته باشند یا شدیدتر باشند. برای افراد دیگر، علائم ممکن است بیشتر طول بکشد. حتی وقتی علائم برطرف شد، ممکن است همچنان احساس خستگی کنید.

علائم و نشانه‌های ابتلا به آنفولانزا چیست؟

دردهای عضلانی، سردرد، سرفه‌های خشک، تب و لرز و تنگی نفس از علائم شایع ویروس آنفولانزا هستند.

آیا آنفولانزای جدید کشنده است؟

بله، اگرچه مرگ و میر ناشی از این بیماری به سویه آن در طی هر سال بستگی دارد. و به این معنا است که در سال مورد نظر احتمال مرگ از آنفولانزا با توجه به ویروس خاص متغیر است. طبق برآورد CDC اگر تعداد دریافت واکسن کاهش پیدا کند این تعداد می‌تواند افزایش پیدا کند. پاندمی آنفولانزا ۱۹۱۸ (۱۹۱۹ – ۱۹۱۸) به صورت تخمینی ۲۰ الی ۵۰ میلیون مرگ را در سراسر جهان در پی داشت.

درمان آنفولانزا چگونه است؟

راهکارهای درمان آنفولانزا به شرح زیر است:
دارو درمانی، نوشیدن مایعات، استراحت کافی، مصرف مواد حاوی زینک، مصرف آب گوشت و سوپ، غرغره کردن آب نمک، نوشیدن چای گیاهی، اسانس گیاهی، دستگاه بخور، رژیم غذایی مناسب.

منبع cdc
257 نظر
  1. عادد گفت

    سلام و عرض ادب
    من دوشنبه هفته پیش آنفولانزا گرفتم و الان فقط احساس کمر درد به همراه یک حالت خستگی منزجر کننده و البته تنگی نفس و بلند نفس کشیدن دارم. میخواستم بدونم تا کی این علایم هستن؟!

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      علائم این ویروس در هرفرد متفاوت هست و ممکنه تا دو هفته نیز زمان‌بر باشه. درصورتی که علائم شما شدت یافت به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  2. هومان گفت

    سلام، وقتتون بخیر، من پسر7 ساله ام از اوایل مهر سرماخورد و گوش درد گرفت دکتر ازیترومایسین تجویر کرد اثر نکرد سرفه های خلط دار بیشتر شد دوباره سفکسییم تجویز کرد بعد چند جلسه گوش ورد بیستر شد، فاراموکس خورد اونم خیلی مو-ر نبود و التهاب گوش کمی بود و در اخر کواموکسی کلاو خورد یک هفته خوب شد بعد از یک هفته تب 41 درجه و با بروفن و استامینوفن به سختی پایین میامد و نا 2 روز تب فطع نشد شیاف 325 استامینوفن اثر کرد گلی دکتر کلاریترومایسین تجویز کرد الان سرفه های خیلی بدی داره میتونه از دارو باشه چوم گفت اینو 72 ساعت بخوره اثر نکرد ازمایش بده؟!؟!؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      تب ممکن هست از عوارض داروها باشه. اما برای سرفه های شدید که احتمالا نشانگر ابتلا به آنفولانزا باشد، لطفا به پزشک متخصص جهت معاینه مراجعه کنید و از تجویز خودسرانه دارو پرهیز کنید.

  3. خانی گفت

    سلام وقت بخیر…من دوروزی فقط ابریزش بینی داشتم که دکتر برام کلداکس و ناپروکسن و اسپری بینی داد استفاده کردم دوروزه خوب شدم حالا دوهفته اس که سردرد دارم از چشم چپم شروع میشه میزنه ب شقیقه و دندونم فقط هم سمت چپ به طوری که کل روز سردرد دارم و ساعاتی شدید میشه با هیچ مسکنی اروم نمیشه ایا این علایم انفولانزاست؟؟…باتوجه ب اینکه تا کنون سابقه سردرد نداشتم

  4. ناشناس گفت

    سلام وقت به خیر من یکی دو روز اول تب بدن درد شدید داشتم همراه با سورش معده الان گلوم یهو به شدت خشک میشه نمیتونم نفس بکشم باید انقد سرفه کنم تا هوا بهم برسه یا شبا کلا نمیتونم بخوام بر اثر خفگی بیدار میشم این حالت من خطرناکه یعنی ریه هام اسیب دیدن

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوی سلامتی هرچه سریعتر برای شما، لطفا در اولین فرصت به پزشک متخصص جهت معاینه و درمان مراجعه کنید.

  5. Fatima گفت

    سلام خسته نباشید من 3 روزه لوزه هام عفونی شده سقف دهن و ته حلقم دونه های قرمز سفید زده لثه هامم ورم کرده تب داشتم سردردم دارم حالت تهوع خیلی شدید ب زور غذا میخورم دکتر رفتم سرم و 4 تا آمپول امپی سیلین داد تبم بهتره و حالتای دیگم ن بنظرتون آنفولانزاست؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوی سلامتی، تنها راه تشخیص قطعی این ویروس از طریق انجام تست آنفولانزا می‌باشد. پزشک با معاینه بالینی نیز می‌تواند تشخیص و درمان مناسب را انجام بدهند.

  6. آسنات گفت

    سلام وقت بخیر
    من الان دوروز هستش حالم بده سرفه های خشک میکنم وبعد قطع میشه بینیم میگیر ه وحتی تب لرز دار م آیا آنفلوآنزای گرفتم

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوی سلامتی برای شما، تنها راه قطعی تشخیص این ویروس با تست آنفولانزا صورت خواهد گرفت. اما با توجه به علائم می‌توان احتمال ابتلا به آنفولانزا را داد.
      ضمناً در صورتیکه علائم شما شدید شد به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  7. Jaber morshedi گفت

    سلام وقت بخیر
    من ۴ روز‌ پیش ناگهانی دچار سرگیجه شدم
    کمی بی حال بودم،و چشم هام سنگینی میکرد،کمی هم نفس تنگی با کمی خشکی دهان و گلو‌ درد،روز اول همه ی این علائم از بین رفته یا خیلی کم شده
    فقط سرگیجه و منگی مونده با استرس ،یکی دوبار هم گرگرفتگی و البته بعضی از وقت ها اوکی میشم و مشکلی ندارم،ولی باز یهو شروع میشه سرگیجه و منگی،شبا هم اصلا تا حالا درست نخوابیدم،به دلیل اضطراب ناخودآگاه
    میخواستم ببینم تا چند روز این گیجی و منگی هستش،الان من وارد روز چهارم شدم.ممنون از شما

  8. Jaber morshedi گفت

    سلام وقت بخیر
    من ۴ روز‌ پیش ناگهانی دچار سرگیجه شدم
    کمی بی حال بودم،و چشم هام سنگینی میکرد،کمی هم نفس تنگی با کمی خشکی دهان و گلو‌ درد،روز اول همه ی این علائم از بین رفته یا خیلی کم شده
    فقط سرگیجه و منگی مونده با استرس ،یکی دوبار هم گرگرفتگی و البته بعضی از وقت ها اوکی میشم و مشکلی ندارم،ولی باز یهو شروع میشه سرگیجه و منگی،شبا هم اصلا تا حالا درست نخوابیدم،به دلیل اظراب ناخودآگاه،
    میخواستم ببینم تا چند روز این گیجی و منگی هستش،الان من وارد روز چهارم شدم.ممنون از شما

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوی سلامتی برای شما،
      با توجه به تجربیات سایر افراد، به احتمال خیلی زیاد به ویروس جدید مبتلا شدید و تا حدود 2 هفته نیز در موارد شدید ممکن هست ویروس در بدنتون باقی بمونه و علائم رو نشون بده.
      استراحت کنید و در صورت نیاز به پزشک متخصص جهت معاینه و درمان مراجعه کنید.

  9. احسان گفت

    سلام من علایم حالت تهوع و سرفه و عفونت گلو رو دارم ولی تمام بدنم خارش شدید افتاده به شکلی که تمام بدنمو انقد خاروندم زخم شده رو بدنم حالت کهیر بوجود اومده ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوی سلامتی برای شما، لطفا جهت معاینه و بررسی دقیق به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  10. فرشته گفت

    سلام وقت بخیر .مامانم ۴ روزه علائم آنفولانزا داره سردرد شدید بدن درد سرفه شدید دوبار سرم زدن و آمپول هیدروکوتیزون و نوروبیون ..امشب میگه نمیتونم خوب نفس بکشم خیلی نگرانشم ..فردا تزریق آمپول دیفرین داره مشکلی نیست تزیق کنه با آنفولانزا؟ خودش تیروید داره و قبلا کنسر داشته

  11. ندا شاهرودی گفت

    سلام وقت بخیر با وجود تزریق واکسن فرانسوی آنفولانزا در اواخر شهریور، هفته گذشته پسرم آنفولانزا گرفت و دکتر قرص تامی فلو و شربت ایبوپروفن تجویز کرد، در طی ایام بیماری، بدن پسرم چندتا جوش ریز پراکنده زد و مناطقی که خراش و زخم یا پشه گزیدگی داشت ملتهب شد. از دو روز پیش من هم علائم آنفولانزا داشتم که با ادویل و ادالت کلد کنترل کردم در حال حاضر دستها و پاها و گلوم پُر از جوش های ریز که بسیار خارش دارد شده و اوضاع گلوم در حال بدتر شدن هست و غذا به سختی قورت میدم. تشخیص شما چیست؟ آیا حساسیت داروییست و یا علائم آنفولانزای جدید هست؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوی سلامتی برای شما و فرزندتان، توصیه می‌شود جهت معاینه و بررسی هرچه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کنید. بدون مشاهده و معاینه امکان تشخیص نیست.

  12. فرزانه گفت

    با سلام وقت بخیر ببخشید من الان پنج روزه که علائم انفلانزا را دارم بدن درد سردرد گلوه درد بی حسی خستگی سرفه های مداوم الان چهار روز پشت سر هم رفتم دکتر و سرم زدم ولی بهتر نمیشم تازه بدتر هم میشم میخوام ببینم چکار کنم

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوی سلامتی هرچه سریعتر برای شما؛ ویروس در بدن شما باید طول درمان خودش رو طی کنه تا بهتر بشه. حدودا بین 5 تا 14 روز ممکن هست این بیماری در بدن شما علائم خودش رو نشون بده.
      سعی کنید مایعات بیشتر مصرف کنید و به داروها و درمانی که پزشک براتون تجویز کرده عمل کنید. انشائلله به زودی بهبودی کامل رو بدست میارین.
      ضمناً نیازی به نگرانی بیش از حد و مراجعه هرروزه پزشک و تزریق سرم نیست. به یک پزشک متخصص جهت دارودرمانی مراجعه کنید کافیست.

  13. سینا گفت

    سلام من اخیرا به انفولانزا مبتلا شدم و اول درد در ناحیه لگن حس میکردم اما با گذشت زمان بالاتر اومد به طوری که الان لگنم درد نداره ولی بالای پشت کمرم بشدت درد میکنه میخواستم ببینم برای قلبم مشکلی پیش نمیاد

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوی سلامتی برای شما، لطفا در اولین فرصت جهت معاینه به پزشک مراجعه کنید.

  14. برسام گفت

    سلام ببخشید دخترم۷سالشه دو سه روز تب داشت تموم شد الان سرفه های خشک خیلی زیاد داره به فاصله۳یا۴دقیقه یکبارپشت سرهم…وتکرر ادرار.میخواستم بدونم تکرر ادرار هم از علائم انفلانزاست؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوس سلامتی برای فرزند عزیزتان، ظاهراً ویروس جدید با علائم متفاوتی در هر شخص پدیدار خواهد شد و تشخیص قطعی وجود این ویروس، تنها با تست آنفولانزا صورت خواهد گرفت. توصیه می‌کنیم به پزشک متخصص جهت معاینه و درمان مراجعه کنید.

  15. مریم گفت

    سلام .. علائم این انفولانزای جدید خیلی عجیب و بده.. بی قراری ، اضطراب و منگی.. شنیدم دوره اش هم طولانیه . درسته؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      در موارد شدید ممکن هست تا دو هفته نیز زمان بر باشد.

  16. محمد گفت

    سلام وقت بخیر خسته نباشید
    من دو هفته است که علائم آنفولانزا دارم
    بعضی روزها گلو درد دارم بعضی روزها درد معده
    خواستم بپرسم که ویروس آنفولانزا باعث همچین شرایطی میشه که هر چند روز یکبار درد خاصی را تجربه کنم؟
    ممنون

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوی سلامتی برای شما، درد معده جزو علائم رایج آنفولانزا نیست. لطفا به پزشک متخصص جهت معاینه دقیق مراجعه نمائید

  17. مهسا گفت

    سلام متأسفانه انفولانزای جدید دوره برگشت پذیری داره.. من گیج و‌منگم‌ و خلط پشت گلو دارم و تا چند روز پیش هم خلطم کمی زرد بود.. انتی بیوتیک میخورم .. حس اضطراب هم دارم که دکتر گفت نشانه های انفولانزای جدیده

  18. مهسا گفت

    سلام متأسفانه انفولانزای جدید دوره برگشت پذیری داره.. من گیج و‌منگم‌ و خلط پشت گلو دارم و تا چند روز پیش هم خلطم کمی زرد بود.. انتی بیوتیک میخورم .. حس اضطراب هم دارم که دکتر گفت نشانه های انفولانزای جدیده و گفت آب ها آلوده شدن موقتا آب معدنی مصرف کنید

  19. سامیار گفت

    سلام وقت بخیر . پسر ۶ ساله من تمام علائم آنفولانزا رو داره دکتر هم بردم . می خواستم بدونم طولانی شدن تب به مدت ۵ روز طبیعیه برای آنفولانزا ؟ از شروع علایمش یک ۵ روز میگذره لازم دوباره ببرم دکتر؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      علائم آنفولانزا در موارد شدید ممکن است تا دو هفته نیز زمان بر باشد. روند درمانی پزشک رو پیش ببرین تا انشالله بهبودی کامل ایجاد بشه.

  20. طیب گفت

    با عرض سلام،
    بنده حدود ۵ روز پیش یهویی شب تو خونه که بودم،یه چند ثانیه سرم گیج رفت بعدش یهو چنان تشنجی بهم دست داد که بقول مادرم میگفت رنگت شده مثل مرده ها،خلاصه تا صبح با سه تا پتو که روم بود میلرزیدم بدجور تب هم داشتم،به همراه بدن درد فرداش چندبسته قرص سرماخوردگی و استامینوفن و مسکن گرفتم مصرف کردم،بعد سه روز تقریبا تونستم از جام بلند بشم،که الانم خدارو شکر خوبم فقط خلط دارم،،بنظر شما آنفولانزا بود؟؟در ضمن مادرم هم بنده خدا سه روزه که همون حال منو داره فکر کنم ازمن گرفت،

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      با توجه به اینکه بیماری‌های ویروسی در هر فرد علائم مختلفی نشان خواهند داد، اما تشنج از علائم آنفولانزا به ندرت یا تقریبا رخ نخواهد داد. جهت بررسی بیشتر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  21. M گفت

    سلام پسرم هفت سالشه و یه هفتس تب داره شبا و کلا بی حال میشه و خیلی بی اشتهاس.هذیانم میگه و چشاشم اشک میاد و درد داره خطرناک نیست؟عفونت داره هنوز احتمالا ولی آنتی بیوتیک دادم بهش تموم شده

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوی سلامتی برای فرزندتان، لطفا و حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید و از تجویز خودسرانه دارو پرهیز نمائید.

    2. saba گفت

      نه خطرناک نیس الان همه همینطورن تا ۲۱ روزم تو بدنشه

    3. ملیسا رزمی گفت

      استامینوفن با شیاف اصلا داده نشه. فقط استامینافن با آزیترومایسن و سرما خوردگی.. هر کدوم یک قاشق غذاخوری.. البته نسبت به وزن.. هر ۱۰ کیلو ۵ سی سی

  22. M گفت

    سلام پسرم هفت سالشه و یه هفتس تب داره شبا و کلا بی حال میشه و خیلی بی اشتهاس.هذیانم میگه و چشاشم اشک میاد و درد داره خطرناک نیست؟

  23. مریم گفت

    سلام وقت بخیر من سه روزه تب و لرز دارم و کره چشمم به شدت درد میکنه و سرفه خشک و عطسه و ابریزش بینی دارم به نظرتون انفوالانزاس؟؟؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      اکثر علائمی که می‌فرمایین علائم ابتلا به آنفولانزاست. البته که در برخی موارد با کرونا نیز شبیه است.
      تنها راه تشخیص قطعی انجام تست آنفولانزا هست.

    2. ایدا گفت

      اره انفولانزاست منم دقیقا مثل تو بودم

  24. پوریا گفت

    سلام من از پریشب سردردم شرو شد بد به مرور سرفه و عطسه بد ابریزش بینی و کف پاهام یخ یخ ولی صورتم داغه، ضعف و احساس منگی و گیجه دارم، اشتهام ندارم
    میخاستم برم دکتر دگزا بزنم حالا نظر شما چیه بنظرتون انفلونزاعه؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      تشخیص قطعی ابتلا یا عدم ابتلا به این بیماری از طریق تست آنفولانزا صورت خواهد گرفت.
      به پزشک مراجعه کنید تا با معاینه درمان مناسب رو برای شما درنظر بگیرن.

  25. امین گفت

    من فکر کنم اخیرا مبتلا شدم و دچار تنگ نفس و سرفه و مخصوصا استرس و اضطراب شدید شدم بطوریکه این استرس منو بشدت ناامید کرده از زندگی بنظرتون عادیه؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوی سلامتی برای شما؛ به هیچ وجه استرس و نگرانی نداشته باشید. بیماری ویروسی هست که از قبل بوده و درصد مرگ کمی داره. به پزشک مراجعه کنید برای بهبودی و درمان سریعتر. انشاءالله هرچه زودتر بهبودی کامل رو بدست میارین.

    2. فاطمه گفت

      سلام من از پریروز بدن دردم شروع شد
      بعد گلو درد و صدام گرفت
      الان هم تب و گلو درد و مقداری ابریزش بینی و وقتی هم سرفه ای چیزی میکنم به بدنم فشار میاد ..بدن درد
      علائم انفولانزا ایناست دیگه ؟
      کلا الان دچار همه ی علائم انفولانزا شدم..میتونید راهی بدید بهتر بشم ،

      1. علی شاملو گفت

        سلام وقت بخیر
        ضمن آرزوی سلامتی برای شما، علائم شما تقریبا منطبق با بیماری آنفولانزاست. البته احتمال ابتلا به کرونا نیز وجود دارد و تشخیص قطعی با انجام تست PCR صورت می‌گیرد. توصیه می‌کنیم به پزشک جهت درمان مراجعه کنید و از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنید.

  26. محمد گفت

    سلام
    من ۳ هفته هست ک گرفتم بدن درد و سردرد ندارم فقط بعضی روزا تب و شب ها هر شب تنگی نفس دارم و زیاد سرفه میکنم. چیکار میتونم بکنم؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوی سلامتی سریعتر برای شما؛ در صورتی که علائم شما در مدتی که می‌فرمایین ادامه دار بوده و بهبود نیافته، حتما به پزشک متخصص جهت تشخیص و درمان مراجعه نمائید

  27. محمدرضا گفت

    سلام. دختر من 7 سال داره. گرفتگی بینی و تب 38 درجه و سرفه خشک. فقط از ساعت 11 شب ک خوابیده هذیان میگفت.اوا بدنش داغ بود شیاف گذاشتم واسش بدنش سرد شده و یک ساعتی ک می‌خوابه بیدار میشه و هذیان میگه. دارو هم شربت سیتریزین. ایبوپروفن و شیافت استامونفین 125 استقاده کرده. این هذیان گویی طبیعی هستش تو آنفولانزا؟؟؟ لطفا جواب بدین نگرانم ممنون 🙏

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوی سلامتی برای فرزندتان، یکی از علت های هذیان گویی ممکن هست تب و داغی بدن باشه. اما به جهت معاینه دقیق و تشخیص بهتر حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

    2. نهال گفت

      به هیچ وجه داروهای ضد حساسیت مثل ستریزین نئوتادین و دیفن هیدرامین بهش ندید اینو دکتر دخترم گفت چون باعث هذیان گویی و شدت علایم میشه

      1. ملیسا رزمی گفت

        استامینوفن با شیاف اصلا داده نشه. فقط استامینافن با آزیترومایسن و سرما خوردگی.. هر کدوم یک قاشق غذاخوری.. البته نسبت به وزن.. هر ۱۰ کیلو ۵ سی سی

  28. حدیثه گفت

    سلام وقت بخیر من تقریبا یک هفته اس خارش و خشکی گلو دارم و همین باعث سرفم میشه تنگیه نفسم دارم غیر از اینا علائم دیگه ای ندارم ایا این انفلانزاست؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      علائم در هرکس به طور متفاوت بروز خواهد کرد. ممکن هست افرادی با یک علامت به این بیماری مبتلا شده باشند و افرادی همه علائم را تجربه کنند.
      تشخیص قطعی و دقیق این بیماری از طریق انجام تست آنفولانزا می‌باشد.

  29. شایان گفت

    سلام. مقداری سرفه خلطی قودرت دادم. مشکی پیش نمیاد که؟

  30. شایان گفت

    سلام. من مقداری سرفه خلتی رو قورت دادم فکر کنم آنفولانزا جدید گرفتم البته آزمایش ندادم. مقداری حالت تهوع برای یک ربع داشتم. آیا لازمه برم دکتر؟

  31. شایان گفت

    سلام. من یک دو روزی هست که مریض شدم، فکر کنم این آنفولانزای جدید هستش البته آزمایش ندادم چون خیلی علائمم شدید بود. سرفه هام بعضی وقت ها مقداری خلطی هست. بعد هواسم نبود و مقداریش رو قورت دادم. فکر نکنم مشکلی پیش بیاد حتی اگر سرما خوردگی یا کرونا بود درسته؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوی سلامتی هرچه زودتر برای شما؛ اگر منظورتون خطرناک بودن قورت دادن خلط هست، خیر. بهتر هست خلط رو تخلیه کنید اما مشکل زیادی ایجاد نخواهد کرد. همچنین اگر علائم شما شدید هست به پزشک جهت معاینه و درمان مراجعه کنید.

  32. Fatemeh گفت

    سلام روزتون بخیر من خلط گلو دارم اما گلوم درد نمیکنه یه خورده ابریزش بینی وسرفه که همراه خلط ایا انفولانزا ؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت شماهم بخیر
      معمولا سرفه های خلط دار از نشانه آنفولانزا نیستند و می‌تواند نشان دهنده سایر بیماری‌ها باشد. البته که در برخی مبتلایان سرفه همراه با خلط گزارش شده.
      درصورتی که با درمان‌های خانگی علائم شما بهبود پیدا نکرد به پزشک مراجعه کنید تا تشخیص و درمان بهتر را برای شما تجویز کند.
      همچنین درصورتی که ساکن تهران و حومه هستید می‌توانید تست آنفولانزا در منزل بدهید.

  33. نوید گفت

    ببخشید من همه ی علائمو دارم و اینکه سرگیجه
    گرفتم مال انفولانزاستط؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوی سلامتی برای شما؛ احتمال اینکه مبتلا باشین هست. بهترین راه تشخیص این ویروس، تست آنفولانزا هست.
      همچنین سعی کنید قرنطینه رو رعایت کنید تا از ابتلای سایر افراد جلوگیری بشه.

  34. هادی گفت

    من هم این بیماری گرفتم سر درد.بدن درد سر خورد چندتا ۶.۳.۳ پتی سیلین ۱۲۰۰و کرولا. دگژا زدم خوب نشدم مجبور شدم برم دکتر سرم و چند تا آمپول تقویتی بهم دادن گفتند فقط استراحت کن تا یک هفته وقرص سفیکسیم .سرماخوردگی .استامینوفن و دیکلوفناک و شربت دیفن هیدرامین وچند تا آمپول دیگه قاطی سرم کردن گفتم شاید کسانی که دکتر رفتن تجربه ام در اختیار دیگران بزارم و بعد از ۲ از دکتر رفتن فعلا فقط زانو درد دارم امیدوارم همگی خوب شن

  35. هادی گفت

    من هم این بیماری گرفتم سر درد.بدن درد سر خورد چندتا ۶.۳.۳ پتی سیلین ۱۲۰۰و کرولا. دگژا زدم خوب نشدم مجبور شدم برم دکتر سرم و چند تا آمپول تقویتی بهم دادن گفتند فقط استراحت کن تا یک هفته وقرص سفیکسیم .سرماخوردگی .استامینوفن و دیکلوفناک و شربت دیفن هیدرامین وچند تا آمپول دیگه قاطی سرم کردن گفتم شاید کسانی که دکتر رفتن تجربه ام در اختیار دیگران بزارم و بعد از ۲ از دکتر رفتن فعلا فقط زانو درد دارم امیدوارم همگی خوب شن

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      ضمن آرزوی بهبودی سریعتر و کامل شما؛ ممنون از اینکه تجربیات خودتون رو با به اشتراک گذاشتین. سایر افراد نیز باید به پزشک مراجعه کنند تا طبق احوال خودشون داروی مناسب تجویز بشه.

      1. Sara گفت

        سلام من روزاول یه سردرد خیلی بد گرفتم وگلوم کمی درد میکرد سردردم الان بهترشده۵روز گذشته و من ۲روزه همش سرفه خشک میکنم تو روز حالم بهتره اماشبا حالم بده میشه و نمی تونم بخوابم یه بارم اسهال شدم حالت تهوع هم دارم مخصوصاوقتی که می‌شینم اما به محض اینکه دراز میکشم حالت تهوعم برطرف میشه

      2. علی شاملو گفت

        سلام وقت بخیر
        ضمن آرزوی سلامتی برای شما، با توجه به علائمی که ذکر کردین، احتمال ابتلای شما به آنفولانزا هست. جهت معاینه و درمان بهتر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  36. Hana گفت

    عذر میخوام اشتباه تایپ کردم خلط گلو

  37. bey گفت

    من تنگی نفس و درد در قفسه سینه دارم
    انفولانزاس؟ یا کرونا
    گیج شدم

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      تنها راه تشخیص قطعی این دو بیماری، انجام تست PCR است.
      در آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان، امکان انجام همزمان تست کرونا و آنفولانزا با قیمت کمتر برای شما فراهم گردیده است. درصورتی که ساکن تهران و حومه هستید، جهت درخواست، به لینک زیر مراجعه کنید.
      درخواست تست تشخیص کرونا – آنفولانزا

  38. Neda گفت

    سلام وقت بخیر
    من هفته پیش آنفولانزا گرفتم علائمم بدن درد و تب بود بعد از یک روز خیلی بهتر شدم تا امروز که یه هفته میگذره بدن درد و تب نداشتم اما امروز دوباره بدن درد و تب شدید گرفتم خواستم بدونم مشکلی نیست یا دوباره به پزشک مراجعه کنم؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر دارو مصرف کردین، احتمالا بهبودی موقتی پس از مصرف دارو بوده.
      استراحت کنید، در صورتی که علائم شما بهبود پیدا نکرد، مجدد به پزشک مراجعه کنید.

    2. الهه گفت

      حتما به پزشک مراجعه کن

  39. مهدی گفت

    آیا خون دماغ هم از علائمه این ویروسه؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر، خون دماغ ارتباطی به ویروس آنفولانزا ندارد.

      1. Hana گفت

        سلام
        من ۹ روز پیش به آنفولانزا مبتلا شدم و طی این روزها حالم خوب شده فقط سرفه و خس خس سینه خیلی اذیتم میکنم و غلط سینه به سمت گلو نمیاد که دفعش کنم..آیا تزریق آمپول چرک خشک کن تاثیری داره؟

      2. علی شاملو گفت

        سلام وقت بخیر
        ضمن آرزوی سلامتی برای شما؛
        به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با معاینه دقیق‌تر برای شما داروی مناسب تجویز نمایند. نمی‌توان بدون معاینه دارو برای شما تجویز کرد.

  40. سارا گفت

    زمان قرنطینه آنفولانزا؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      طبق گفته CDC، اگر به آنفولانزا مبتلا هستید، ممکن است از یک روز قبل از بروز علائم تا 5 الی 7 روز بعد از بعد از علائم، دیگران را مبتلا کنید. افرادی که آنفولانزای شدید گرفته‌اند و یا کودکان خردسال، مدت بیشتری این بیماری را منتقل می‌کنند.
      در زمان ذکر شده قرنطینه را رعایت کنید.

    2. Sarina گفت

      سلام
      دخترم ۵ سالشه الان ۴ روزه تب داره تبش قطع نمیشه تب آنفولانزا برای کودکان ۵ ساله چند روز طول میکشه؟

      1. علی شاملو گفت

        سلام وقت بخیر
        آنفولانزا در موارد شدید می‌تواند تا دو هفته نیز ادامه دار باشد. لطفا به پزشک متخصص جهت معاینه و درمان مراجعه کنید.

      2. پریسا گفت

        سلام همسر من از دیروز دلدرد و استفراغ داشت با تب و سردرد و لرز.گوشش هم وز وز میکنه و درست نمیشنوه دکتر رفتن سرم زدن بهتر شدن دلدرد و تب.ولی صدای گوش هنوز هست و درست نمیشنوه و همش خواب آلوده.اینا علائم آنفولانزاس؟قرص کلداکس و دیفن هیدرامین و اسلتامیویر و ازیترومایسین داده.

      3. علی شاملو گفت

        سلام وقت بخیر
        تنها راه تشخیص قطعی، انجام تست آنفولانزاست. البته علائمی که میفرمایین از نشانه های ابتلا به این ویروس است. روند درمانی پزشک رو دنبال کنید. انشالله سریعتر بهبودی کامل بدست میاد. درصورتی که علائم شدت گرفت مجدد به پزشک مراجعه کنید.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.