حقایقی درباره انجام خودارضایی و پارگی پرده بکارت دختران!

666 296,370
زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

باکره در واقع به کسی اطلاق می‌شود که هرگز رابطه جنسی همراه با دخول نداشته است. با این حال، باکرگی مفهومی است که می‌تواند توسط افراد مختلف به طور متفاوتی تعریف شود. برای زنان، مفهوم باکرگی اغلب با داشتن یک غشای دست نخورده به نام پرده بکارت که دهانه واژن را می‌پوشاند، مرتبط است.

یکی از سوالاتی که خیلی زیاد پرسیده می‌شود این است که آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می‌شود و آیا خود ارضایی دختران و پارگی پرده بکارت باهم مرتبط هستند؟ آیا انگشت کردن به پرده بکارت آسیب می‌زند؟ در این نوشته از مجله سلامت کیوان قصد داریم درباره این موضوع صحبت کرده و حقایق را برای شما روشن کنیم. حتما تا انتها با ما همراه باشید.

ارتباط خودارضایی و پارگی پرده بکارت

پرده بکارت یک بافت نازک کشسان است که دهانه واژن را می‌پوشاند. گاهی اوقات، افراد با بافت پرده بکارت بسیار کمی به دنیا می‌آیند و در برخی افراد دیگر این پرده می‌تواند کل دهانه را بپوشاند. معمولاً پرده بکارت در زنان دارای سوراخ کافی برای تخلیه خون پریود است.

بسیاری از زنان در اولین باری که رابطه جنسی واژینال دارند، پاره شدن پرده بکارت را تجربه می‌کنند. حتما بارها شنیده‌اید که پرده بکارت ممکن است در طول فعالیت‌های شدید روزانه مانند دوچرخه سواری، ورزش سنگین، اسب سواری یا ضربه به واژن پاره شود، اما باید بگوییم این اتفاق بسیار نادر است.

آیا خود ارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟

خودارضایی دختران بر باکرگی آنها تأثیری ندارد؛ اما یک نکته دارد، اگر خودارضایی دختر با مالش واژن باشد، پارگی پرده بکارت اتفاق نخواهد افتاد، اما قرار دادن اسباب بازی‌های جنسی یا انگشتان در واژن هنگام خود ارضایی معمولاً به پرده بکارت آسیب می‌زند. دخول شیء خارجی در برخی موارد می‌تواند باعث کشیده شدن پرده بکارت میشه. با این حال، زنان می‌توانند به مرور زمان به دلیل تغییرات هورمونی، بلوغ یا فعالیت‌های روزانه، کاهش تدریجی پرده بکارت را تجربه کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که وجود یا عدم وجود پرده بکارت نمی‌تواند باکرگی یک زن را تعیین کند. باید توجه داشت که مفهوم باکرگی یک باور اجتماعی یا فرهنگی است و مبنای علمی ندارد. برخی زنان با تمایل خود نسبت به انجام خودارضایی با تحریک قسمت خارجی یا وارد کردن اشیاء خارجی به داخل واژن اقدام می‌کنند. اما باید بدانید که خود ارضایی عوارض جبران ناپذیری اعم از عدم رسیدن به ارگاسم در رابطه جنسی، اعتیاد به خودارضایی و عدم تمایل به داشتن رابطه جنسی در آینده خواهد داشت.

آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟
آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟

آیا انگشت کردن باعث پارگی پرده بکارت می‌شود؟

پرده بکارت، دلایل و روش‌های مختلفی برای آسیب دیدن یا پاره شدن دارد. این پرده ممکن است از طریق فعالیت‌های مختلفی مانند انگشت کردن، رابطه دهانی یا خودارضایی کشیده یا پاره شود. با این حال، باید توجه داشت که این فرآیندها همیشه به همین نتیجه منتهی نمی‌شوند.

برخی از زنان ممکن است هنگام انگشت کردن، تنها مقداری آسیب را تجربه کنند و پرده بکارت آن‌ها به طور کامل پاره نشود. این آسیب‌دیدگی ممکن است باعث ایجاد احساس فشار یا ناراحتی شود، اما در هر صورت، شدت آن به فرد و وضعیت بدنی او بستگی دارد.

علاوه بر این، این نکته نیز قابل ذکر است که پرده بکارت همواره به عنوان یک علامت از باکرگی یا عدم باکرگی در نظر گرفته نمی‌شود، زیرا بسیاری از عوامل دیگر نیز می‌توانند بر آن تأثیر بگذارند. همچنین، شرایط جسمانی، ژنتیک و فعالیت‌های ورزشی ممکن است در وضعیت پرده بکارت تأثیر داشته باشند.

بنابراین، درک صحیح از پرده بکارت و نحوه آسیب‌دیدن یا پاره شدن آن، اهمیت زیادی دارد. به خصوص برای جوانان و افرادی که درباره جنسیت و روابط جنسی خود اطلاعات کسب می‌کنند، ضروری است که اطلاعات دقیق و علمی را دریافت کنند تا از برخی باورهای نادرست و سنتی جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

از کجا بفهمیم پرده پاره شده یا نه؟

پرده بکارت یک یا دو سانتی متر در داخل دهانه واژن قرار دارد. این پرده یک بافت نازک و هلالی شکل به رنگ گوشت شما است. تعیین دقیق و مشاهده پرده بکارت توسط خودتان اغلب دشوار است. پرده بکارت بین چین‌های بافت، لابیا و مو قرار دارد و همین مسئله پیدا کردن آن را دشوار می‌کند.

پرده بکارت از نظر ظاهری در زنان مختلف بسیار متفاوت است. برخی از زنان ممکن است بافت حداقلی از پرده بکارت داشته باشند. همچنین ممکن است زنان بدون اینکه بفهمند پرده بکارت خود را پاره کنند. می‌توانید به دنبال پرده بکارت خود بگردید، اما اگر نتوانستید محل چین خوردگی کوچک پوست را پیدا کنید، تعجب نکنید.

برای علائم نداشتن بکارت گاهی اوقات زنان ممکن است درد خفیف و خونریزی خفیف را به عنوان نشانه پارگی پرده بکارت در نظر بگیرند. با این حال، میزان کشش پرده بکارت در همه زنان یکسان نیست. همانطور که گفته شد، انواع مختلفی از پرده بکارت زنان وجود دارد که در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

اگر قبل از 22 سالگی باکرگی را از دست بدهید چه می‌شود؟

مفهوم باکرگی برای زنان از نظر فردی و فرهنگی می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد. برخی افراد ممکن است باکره بودن را معیاری برای عدم داشتن دخول در رابطه جنسی تلقی کنند. در حالی که برای دیگران، باکرگی ممکن است به معنای عدم تجربه هر نوع رابطه جنسی، از جمله رابطه دهانی باشد.

این تنوع در تفسیر باکرگی نشان‌دهنده‌ی تأثیر عوامل اجتماعی، مذهبی و فرهنگی بر نگرش‌ها و باورهای افراد است. علاوه بر این، این دیدگاه‌ها می‌توانند به طور قابل توجهی بر احساسات و رفتارهای جنسی زنان تأثیر بگذارند.

اگر شما می‌خواهید بدانید که آیا از دست دادن باکرگی قبل از ۲۲ سالگی تأثیر خاصی دارد یا نه، باید بگوییم که پاسخ به این سؤال پیچیده است. در واقع، از نظر علمی، از دست دادن باکرگی به خودی خود هیچ‌گونه پیامد منفی یا خاصی برای فرد ندارد. مهم‌ترین نکته این است که هر کسی باید درباره روابط جنسی خود با تفکر و آگاهی کامل تصمیم‌گیری کند.

تجربیات جنسی هر فرد باید براساس خواسته‌ها، احساسات و شرایط شخصی او شکل بگیرد و نباید تحت فشار اجتماعی یا تصوراتی که دیگران دارند، قرار گیرد. در نهایت، درک صحیح از مفهوم باکرگی و انتخاب‌های فردی می‌تواند به بهبود سلامت روانی و عاطفی کمک کند.

این یک تجربه منحصر به فرد برای زنان بالغ است که باکرگی خود را از طریق فعالیت جنسی توافقی از دست می‌دهند. اگر این تجربه در چارچوب درست، به طور ایمن با استفاده از کاندوم یا سایر اشکال محافظتی انجام شود، بر سلامت زن تأثیر نمی‌گذارد.

آیا خودارضایی روی پریود تاثیر می‌گذارد؟

خیر، خودارضایی بر چرخه قاعدگی زن هیچ تاثیری ندارد. بسیاری از زنان جوان برای کشف بدن خود و کشف تمایلات جنسی خود به خود ارضایی می‌پردازند. این کار یک فعالیت کاملاً منظم است و عادت ماهانه شما را به تأخیر نمی‌اندازد. خودارضایی بدون توجه به عوارضی که دارد، امن‌ترین راه برای یک زن برای تجربه ارگاسم است.

چرخه قاعدگی یک زن به هورمون‌های او بستگی دارد. زنان جوان اغلب به دلیل عدم تعادل هورمونی، چرخه‌های نامنظم دارند. رابطه جنسی نمی‌تواند باعث تغییر در هورمون‌های شما شود و از این رو نمی‌تواند بر قاعدگی شما تأثیر بگذارد. اگر زنی پریود نامنظم یا عقب افتادن پریود را تجربه کرد، باید با متخصص زنان خود مشورت کند تا در مورد علت آن بیشتر بداند.

آیا خودارضایی باعث عفونت می‌شود؟

این سوالی است که خیلی از زنان می‌پرسند. در جواب باید گفت بله امکانش وجود دارد، چرا که شما ممکن است در اثر تماس دستی یا وارد کردن اسباب بازی‌های جنسی و لوازم خودارضایی در واژن، عفونت و ویروس و باکتری که روی آنها وجود داشته را به بدن خود وارد کنید.

برای جلوگیری از عفونت، باید دست‌ها را به دقت بشویید و از لوازم تمیز و استریل شده استفاده کنید. و بعد از هر بار استفاده آنها را دوباره تمیز بشویید و استریل کنید. دستگاه تناسلی، به خصوص دستگاه تناسلی زنان، خیلی راحت می‌تواند دچار عفونت شود.

از علائم عفونت واژن می‌توان به سوزش، خارش، التهاب و عوارض پوستی اشاره کرد. برای تشخیص عفونت و یافتن درمان، باید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

آیا خودارضایی باعث لاغری می‌شود؟

از نظر علمی، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد خودارضایی به طور مستقیم می‌تواند باعث لاغری یا کاهش وزن شود. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که خودارضایی تأثیری بر شکل اندام یا وزن فرد ندارد. این عمل طبیعی یکی از جنبه‌های زندگی جنسی بسیاری از افراد است و در عین حال هیچ‌گونه عوارض جسمی خاصی برای کاهش وزن یا لاغری ندارد.

با این‌حال، تنها دلیلی که ممکن است خودارضایی بر وزن تأثیر بگذارد، اعتیاد به این عمل است. در صورت اعتیاد به خودارضایی، فرد ممکن است انرژی زیادی را صرف این کار کند، که باعث خستگی بدنی یا روانی شود. این خستگی می‌تواند منجر به کاهش فعالیت‌های روزمره، اختلال در خواب و کاهش تمایل به ورزش و فعالیت‌های بدنی شود.

این چنین تغییراتی در سبک زندگی می‌توانند به کاهش متابولیسم و در نتیجه افزایش وزن کمک کنند. همچنین، احساس گناه یا اضطراب ناشی از اعتیاد به خودارضایی نیز می‌تواند منجر به اختلالات غذایی یا عادات ناسالم دیگر گردد.

در نهایت، مهم است که افراد به رابطه‌ای سالم با بدن و نیازهای جنسی خود دست یابند. در صورت احساس نگرانی در مورد عادات جنسی یا سلامتی خود، مراجعه به یک مشاور یا متخصص بهداشت می‌تواند کمک‌کننده باشد.

آیا می‌خواهید بدانید چه نکات و توصیه‌هایی برای خود ارضایی دختران و بعد از آن وجود دارد؟در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از خودارضایی ایمن لذت ببرید:

  • اگر شکل خود ارضایی شما شامل هر شکلی از دخول است و پارگی بکارت برای شما اهمیتی ندارد، بهتر است بعد از آن ادرار کنید. این کار به جلوگیری از انواع عفونت‌های دستگاه ادراری کمک می‌کند زیرا مجرای ادرار در بالای دهانه واژن قرار دارد.
  • اما اگر شکل خودارضایی شما شامل دخول نمی‌شود و از طریق تحریک کلیتوریس انجام می‌شود، احتمال ابتلا به عفونت خیلی کمتر است.
  • اگر از اسباب بازی جنسی استفاده می‌کنید، همیشه به یاد داشته باشید که قبل و بعد از استفاده آن را تمیز کنید. این کار از تجمع باکتری‌هایی که می‌توانند منجر به عفونت شوند جلوگیری می‌کند. (1)

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

نگرانی در مورد پارگی پرده بکارت به خصوص در کشورهایی که هنوز سنت‌ها و باورهای اسلامی در آنها پابرجاست، همواره وجود داشته است. در این نوشته از مجله سلامت کیوان سعی کردیم درباره موضوع خودارضایی و پارگی پرده بکارت توضیح دهیم. فراموش نکنید که بسیاری از باورهای رایج اشتباه و گمراه‌کننده است. مطالعه و آگاهی همیشه می‌تواند به شما کمک کند که واقعیت را از شایعات و خرافات تشخیص دهید. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به شما کمک کند.

علائم پاره شدن پرده بکارت چیست؟

پارگی پرده بکارت ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد. گاهی اوقات خونریزی رخ می‌دهد. این خونریزی ممکن است چند قطره باشد یا بیشتر. گاهی درد خفیف تا شدید وجود دارد ولی در کل درد یا خونریزی معیار مناسبی برای تشخیص پارگی پرده بکارت نیست و این اتفاق باید با معاینه پزشک بررسی شود.

آیا پاره شدن پرده بکارت همیشه با خونریزی همراه است؟

خونریزی دلیلی بر داشتن یا نداشتن پرده بکارت نیست. همچنین وجود خونریزی لزوما به این معنی نیست که پرده بکارت پاره شده است. این خونریزی می‌تواند به دلیل سفتی ماهیچه‌های واژن، عدم انعطاف کافی، ورود سخت و خشن و یا سایش واژنی باشد. بنابراین نبود خونریزی در مقاربت اولیه نشانه نداشتن پرده یا پاره نشدن پرده نیست.

پرده بکارت ارتجاعی چیست؟

بافت پرده‌ای که به پرده بکارت ارتجاعی مشهور است به اندازه کافی انعطاف‌پذیر بوده و به خاطر همین خاصیت ارتجاعی و کشسانی زیاد، هنگام ورود جسم خارجی (آلت مردانه) دچار پارگی نمی‌شود ولی با دخول آلت تناسلی ساییدگی‌هایی در اطراف پرده بکارت ایجاد می‌شود.

منبع bebodywise
666 نظر
  1. گلی گفت

    سلام من چند سال پیش سر کنجکاوی یکی از انگشت هامو داخل واژنم کردم فکر میکردم پرده بکارت ته واژن و قابل لمس ولی نه خون ریزی ن درد نداشتم
    چند بار این کار تکرار شده
    ممکن سر این قضیه به من گواهی بکارت ندن؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال آسیب به بکارت با ورود انگشت وجود دارد، اما درصورتی که پرده بکارت شما از انواع حلقوی قابل اتساع یا ارتجاعی باشد پاره نشده و خونریزی نخواهد داشت.

  2. Elsa گفت

    سلام میخاستم بگم من جند بار انگشت داخل کردم و به دکتر مراجعه کردم گفت یه کمی آسیب دیده امکانش است دوباره بعد از رابطه جنسی خونریزی کرد

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      به طور کلی ممکن است خونریزی هنگام پارگی پرده بکارت بسته به نوع آن رخ ندهد.

  3. اسما گفت

    سلام اگه کسی پردشو با انگشت از دست بده خود به خود ترمیم میشه؟یا نه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام
      خیر، پرده بکارت ترمیمی نیست.

  4. حنانه گفت

    سلام خسته نباشید
    من روز7پریودی بودم و پریودیم۵روز میکشه و دیگ قطع میشه رفته بودم بازار یکی انگشت کرد از جلو ولی اروم بود و دردی حس نکردم اومدم خونه دوقطره خون غلیظ دیدم پردم آسیب دیده؟اگه اسیب دیده باشه و معلوم شه با دست اسیب دیده گواهی میدن؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورت ورود مستقیم انگشت به داخل واژن احتمال آسیب وجود ندارد نه در این شرایط!
      خونریزی ممکن است به دلیل آسیب به سایر نواحی واژن بوده است.
      جهت اطمینان می‌توانید معاینه شوید.

  5. سیما گفت

    سلام من با خود ارضایی تقریبا ۱۰ سانت جسم خارجی رو وارد خودم کردم و هیچ درد و مشکلی برام پیش نیومد این یعنی هایمنم ارتجاعیه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در ابتدا توصیه می‌شود از انجام خودارضایی پرهیز کنید و مخصوصا با اشیا خارجی که منجر به عفونت خواهند شد. خودارضایی عوارض جبران‌ناپذیری در آینده برای شما خواهد داشت.
      اکثر افراد خونریزی یا دردی هنگام از دست دادن بکارت نمی‌کنند. همچنین پرده بکارت حلقوی قابل اتساع و ارتجاعی پاره نشده و خونریزی نخواهند داشت که با معاینه مشخص خواهد شد.

  6. ماهلی گفت

    سلام خسته نباشین
    من اخرای پریودیمه و دیگه چیزی نمی اومد رفیقم انگشتم کرد محکم نبود بعد چن لحضه چن قطره خون اومد امکان پارگی وجود داره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورت دخول انگشت احتمال آسیب وجود دارد.
      با معاینه مشخص خواهد شد.

  7. کاربرررر گفت

    سلام وقتتون بخیر آقای دکتر من تا حالا رابطه جنسی نداشتم ولی با دوست پسرم رابطه مالشی داشتیم و نشسته بودمو چیزی داخل واژن نشده
    هنگام مالش نوک انگشتش یکم وارد واژنم شد(نوک انگشتش فقط) و من ی درد کمی احساس کردم ولی ن خونی اومد و ن بعدش دردی داشتم فقط همون یک ثانیه دردم گرفت
    میشه کمکم کنین من پردم آسیب دیده؟؟؟
    من میترسم ب متخصص زنان مراجعه کنم
    اگ آسیب دیده باشه باید چکار کنم؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال آسیب وجود دارد اما کم است.
      بتشخیص قطعی توسط متخصص زنان صورت خواهد گرفت.
      اگر سلامت بکارت و باکرگی برای شما مهم است علت رابطه جنسی قبل از ازدواج چیست؟

  8. me گفت

    سلام اقای دکتر ، دکتر بعضی از مردم داخل نظر ها دارن میگن انگشت کردم داخل و شما در جواب میگوید اسیب دیده است ، و من انگشت کردم داخل خود و اگاهی نداشتم و خون ریزی داشتم و شما میگید اسیب دیده است یا رابطه جنسی صورت بگیرد امکان دوباره خون ریزی است؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      با معاینه مشخص خواهد شد.

  9. Zahra گفت

    سلام من از روی کنجکاوی برای اولین بار خود ارضایی کردم ولی مالشی ولی یه درد خفیفی دارم ممکنه پردم اسیب دیده باشه میترسم برم دکتر و به خانوادم بگم نامزد هم دارم
    میشه بهم بگین استرس دارم و واقعا نمیخوام دیگه این کار کنم چون اصلا نه به ارگاسم رسیدم نه چیزی فقط یه درد خفیفی دارم
    به نظرتون برای بار اول ممکنه عوارضی داشته باشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      مشکلی نیست نگران نباشید. بدون دخول امکان آسیب به پرده بکارت وجود ندارد.
      اما حتی الامکان انجام ندهید.

  10. نازی گفت

    سلام وقت بخیر ….علائم پریودی دارم سردرد .کمر درد دل درد . ولی پریود نمیشم ۱۲ روز هم گذاشته.البته ۱۰ روز پیش برا مسائل خانوادگی استرس زیادی کشیدم لطفا راهنمایی کنید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      یکی از علل اصلی تاخیر در پریود تجربه استرس و اضطراب است.
      آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.

  11. BbZahra گفت

    سلام خسته نباشین من با دوست پسرم رابطه دهانی داشتیم بعد از رابطه دهانی یکم خونریزی جزیی داشتم میخاستم بدونم ممکنه پرده بکارت از بین رفته باشه ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر طی رابطه دهانی، زبان یا انگشتان کاملا وارد واژن شده باشد احتمال آسیب وجود دارد. درغیر این صورت خیر.
      جهت اطمینان می‌توانید نسبت به معاینه توسط متخصص اقدام کنید.

  12. سلما گفت

    سلام خسته نباشین من 19سالمه و خودارضایی می کنم و لابیاها ازهم فاصله پیداکردن ولی خونریزی نداشتم و مجرد م و اینکه گاهی اوغات هایمن م درد میگیره ولی کم نمیتونم به کسی بگم لطفن کمکم کنین بگین پرده آسیب دیده ؟ ی بار انگشت نیم سانت داخل کردم و ی چیزی احساس کردم آیا اون پردمه آیا پرده لمس میشه خواهش میکنم جواب بدین ممنون اگر خودارضایی رو ترک کنم واژنم به شکل قبل برمیگرده ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال آسیب به پرده بکارت در خودارضایی مالشی و بدون دخول وجود ندارد. نگران نباشید.
      ضمنا انجام خودارضایی به صورت مکرر منجر به تغییر شکل واژن خواهد شد. اگر وجود هایمن برای شما اهمیت دارد، از وارد کردن انگشت و اشیاء خارحی به داخل واژن خودداری نمائید.
      احتمالا، ولی درهرصورت ترک خودارضایی مزایای بسیاری دارد و توصیه می‌شود نسبت به ترک آن اقدام نمائید.

    2. Ho گفت

      سلام اقای دکتر بعضی ها دارن میگن من انگشت کردم داخل واژن شما در جواب میگویید احتمال اسیب دارد ی دیده است ، ولی من هم همان کار را کردم ایا مال منم اسیب دیده ؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام
        بله احتمال آسیب وجود دارد اما تشخیص قطعی با معاینه صورت خواهد گرفت.

  13. هانیه گفت

    سلام اقای دکتر چین های واژنم اصلا متقارن نیست و باز شده ولیاصلا رابطه ای نداشتم اما خود ارضایی کردم ایا امکان نداشتن پرده وجود داره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      نامتقارن بودن لابیاها هیچ ارتباطی به داشتن یا نداشتن پرده بکارت ندارد. اگر خودارضایی بدون دخول انگشت یا شیء خارجی بوده پرده بکارت آسیب ندیده است.
      اما خودارضایی بیش از حد می‌تواند باعث شل شدن، پوسته پوسته شدن یا خراش در ناحیه تناسلی شما شود.

  14. Me گفت

    اقای دکتر منظور از اسیب دیده چیست ، ؟
    یا احتمال اسیب؟
    همان پاره شدن؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      پارگی کم که در حد خراش یا آسیب است.

  15. me گفت

    سلام اقای دکتر یکی از دوست های من یک ماژیک ک اندازه آن 3 بند انگشت هست داخل خود کرده و خون ریزی هم داشته ایا او بکارت خود را از دست داده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله.

  16. نازنین گفت

    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر و خوشی
    دکتر من امروز با دوستم خابیده بودم که یهو چهار انگشتشو درون واژنم کرد درد حس کردم و بعد یه مدت که رفتم دسشویی خون روشن روی شرتم دیدم و موقع شستن سوزش و خون میومد…
    احتمالش هست که پردم زده شده باشه؟
    لطفا جوابمو بدید
    حالم بدجور داغونه که چرا جلوشو نگرفتم..💔😭

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر انگشتان به طور کامل وارد واژن شده‌اند و لباسی هم نداشته‌اید، بله احتمال آسیب به پرده بکارت وجود دارد.
      نگران نباشید، آسیب با دست و آسیب با رابطه جنسی توسط پزشک زنان قابل تشخیص خواهد بود و می‌توانید برای اطمینان مراجعه نمائید.

      1. شقایق گفت

        سللم اقای دکتر من خود ارضایی با شی خارجی داشتم در ۱۲/۱۳ سالگی چن بار انجام دادم و خیلی سال میگذره نزدیک دو هفته پیش نامزدم به اشتباه انگشتشو درون واژنم کرد خون و لکه بینی نداشتم فقط درد داشتم امروز برای معاینه رفتم و ب من گفتن پرده بکارت ندارم ممکنه به اشتباه گفته باشن !؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        ورود هرگونه شیء خارجی یا انگشت به داخل وازن منجر به آسیب به هایمن خواهد شد.

      3. ناشناس گفت

        سلام حتی اگه شیء هم داخل واژن بره مشخص میشه ؟

      4. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        باید معاینه شوید تا مشخص شود. اظهارنظر قطعی نمی‌توان کرد.

  17. Mona گفت

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من چند بار یک انگشت به راحتی داخل واژنم فرو میشد بدون هیچ دردی
    ولی این بار که انگشت کردم خونی شد و دو قطره خون بعد از چند دقیقه هم دیدم ولی باز هم دردی ندارم
    امکان اسیب دیدگیه یا کلا از بین رفته؟؟
    ولی خب تا دو انگشت هم قبلاً هیچ دردی حس نمی‌کردم
    اگع میشه راهنمایی کنید استرس دارم🥲

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      تشخیص قطعی با معاینه پزشک صورت خواهد گرفت، اما به احتمال زیاد پرده بکارت شما از بین رفته است.

  18. Faeze گفت

    سلام خسته نباشین
    من یه هفته از پریودیم گذشته بود و خودارضایی مالشی داشتم وچیزی داخل نکردم ولی ترشح خونی دیدم چن قطره خون(روشن)ممکنه پردم اسیب دیده باشه یا لکه بیینیه(پریودیمه)؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      نگران نباشید احتمال آسیب در این شرایط وجود ندارد.

  19. ... گفت

    سلام
    اقای دکتر یکی از دوستام انگشتشوداخل واژنش کرده بود و الان درد داره احتمال اینکه بکارتش اسیب دیده باشه هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله احتمال آسیب وجود دارد.

    2. ماهلی گفت

      حتی از روی لباس و لباس زیرم احتمال اسیب وجودداره؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        هر شیء به طور مستقیم، چه با مانع باشد و چه بی مانع اگر به طور کامل وارد واژن شود منجر به آسیب به پرده بکارت خواهد شد.

  20. بدون نام . گفت

    سلام ببخشید من یک سوال داشتم اگه یه بند انگشت رو داخل واژن کنیم خیلی ارام و بدون حرکت و پرده بکارت ارتجاعی باشه و خون و درد هم نداشته باشی پرده آسب میبینه ؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      پرده بکارت ارتجاعی پاره نمی‌شود.

  21. ناشناس گفت

    سلام اوقات به کام
    آقای دکتر تووی این مقاله نوشته که پرده هایمن از جنس گوشت بدن فرد هستش یعنی صورتی رنگ و محکم هستش
    ولی من یه بافت سفید رنگ و ظریف که دارای یه دهانه حلقوی هستش رو وقتی که نگاه کردم دیدم
    یعنی پرده هایمن من آسیب دیده چون اصلا نه دخولی نه ضربه ای ندیدم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر، بدون دخول پرده بکارت آسیب نخواهد دید، نگران نباشید. پرده بکارت هرفرد ممکن است متفاوت باشد.

  22. میکی گفت

    سلام آقای دکترمن یه سوال داشتم خدمتتون دختربچه ی ۷ساله ی من بادختردایی ۱۱ساله اش به خصوصی هم دست زدن بعد از دوسال تازه بخاطر موضوع که نباید چیزی ازخانواپه پنهان کرد اومدن اعتراف کردن ما به خصوصی همدیگه دست زدیم که دردمون هم اومده ازدرد میگه جیغ زدیم ولی کیف کردیم من مادرتازه شنبدم وحالم خیلی خراب شده میترسم بلایی سرهم آوردن به نظرتون اقای دکتر بکارت دختربچه هامون پاره شده لطفا جواب بدین

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      کنجکاوی جنسی در کودکان، مسئله‌ای طبیعی و نشانه مثبت از فرایند تحول جنسی کودک است. در این حین بهتر است به دور از نگرانی برای از دست دادن بکارت، با تربیت و آموزش درست در خصوص اندام‌های جنسی و حریم شخصی با فرزندتان صحبت کنید.
      درهرحال آسیبی که به همدیگر وارد نکرده‌اند و اگر دست را کاملا داخل واژن برده باشند احتمال آسیب به پرده بکارت وجود دارد.

  23. سما گفت

    پرده بکارتی که خونریزی نداره از نوع حلقوی و ارتجاعیه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله نوع حلقوی قابل اتساع و ارتجاعی خونریزی نخواهند داشت.

  24. ........ گفت گفت

    سلام وقت بخیر دکتر
    خواهر من با یه چیزی خیلی تند به خودش مالیده است آیا به واژن آسیب رسیده است یا پرده بکارت اش پاره شده است؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورت داخل کردن شیء به داخل واژن احتمال پارگی وجود دارد. در غیر این صورت خیر.

  25. مهبانو گفت

    از من سوال کرده بودن که خودارضایی درحد تحریک کلیتوریس ، به طوری که تحریک به حدی برسه که فرد احساس کنه عضلات داخل واژن منقبض و منبسط میشن ، منجر به پارگی پرده میشه یا نه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر احتمال آسیب و پارگی در این شرایط و بدون دخول وجود ندارد.

  26. ناشناس گفت

    سلام وقت بخیر
    من بارها وسیله و انگشتم رو داخل واژنم گذاشتم اما نه درد داشتم نه خون‌ریزی ولی تازگی این کار رو کردم خونریزی داشتم،به خاطر شرایطم نمیتونم به پزشک مراجعه کنم،در این اتفاق باکره بودنم رو از دست دادم؟اگر دادم قابل جبران هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      قطعا بله، پرده بکارت شما آسیب دیده است. اما با توجه به نوع پرده بکارت، بعضی از آنان پاره نمی‌شوند و خونریزی نخواهند داشت. درهرصورت تشخیص قطعی نوع و سطح آسیب توسط متخصص زنان صورت خواهد گرفت.

  27. Mahsa گفت

    سلام وقت بخیر
    من پنج سال پیش انگشتم رو داخل واژنم کردم چند بار انجام دادم و دیدم انگشتام کمی خونی شد و از اون به بعد دیگه اینکارو نکردم الان چند سال گذشته و میخوام نامزد کنم اما خیلی استرس دارم که الان پرده دارم یا نه؟!

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      پرده بکارت شما آسیب دیده است، اما ممکن است آسیب ناشی از وارد کردن انگشت با رابطه جنسی توسط پزشک قابل تشخیص باشد.

  28. rezapuraylar@gmail.com گفت

    سلام من چند باری با اجسام داخل واژنم شی وارد کردم ولی ن خونریزی داشتم ن درد، امکان دارد پردم پاره شدع باشد.؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله قطعا آسیب وارد شده، اما بسته به نوع پرده بکارت ممکن است خونریزی مشاهده نکنید.

  29. آیسان گفت

    ببخشید یه سوالی داشتم
    من وایساده بودم یکی از دوستام از پشت انگشتم کرد (لباس اینا تنم بود)بعد خیلی درد بدی داشتم ولی هیچ خونی نیومد تا دوروزم این دردو داشتم ممکنه بکارتم آسیب دیده باشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر انگشت مستقیما وارد واژن شده باشد احتمال آسیب به بکارت وجود دارد. درغیر این صورت و با داشتن لباس و به صورت سطحی احتمال آسیب بکارت وجود ندارد. درد ممکن است ناشی از فشر یا ضربه بوده باشد.

  30. ۰۰۰ گفت

    سلام من روز ششم پریودی هستم ،امروز وقتی که داخل حمام بودم یک شی رو به وسط پام کشیدم بعد یک دفعه احساس سوزش کردم بعد هم خونریزی روشن که تقریبا تا الان که ۸ ساعت گذشته ادامه داره ولی روی نواربهداشتی دیده نمیشه فقط وقتی که میرم سرویس بهداشتی موقع شستن دستم کمی خونی میشه وهنوز میسوزه حالا پرده من پاره شده یانه ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که شیء خارجی وارد واژن نشده احتمال آسیب وجود ندارد و ممکن است به دیواره یا قسمت خارجی واژن آسیب وارد شده باشد.

  31. مارماری گفت

    سلام ببخشید ران های من کبودی ایجاد شده به صورت سکه ای ولی فقط تو ران ها نه کل بدنم بخاطر خود ارضاقی؟میتزسم برم دکتر

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر ارتباطی بین خودارضایی و کبودی رانها وجود ندارد. درصورت زیاد بودن کبودی ها به پزشک مراجعه نمائید.

  32. ستایش گفت

    بنظرتون بخاطر اینکه رابطه نداشتم ولی بکارت ندارم باید تا اخر بدبخت باشم؟..

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      خیر، ابتدا که این مورد به خود و طرز فکر همسر آینده شما بستگی دارد و اینکه تفاوت پارگی ایجاد شده با دست و رابطه جنسی قابل تشخیص خواهند بود. نگران نباشید.

  33. ستایش گفت

    سلام من چندماه پیش ب دلیل کنجکاوی انگشتم رو وارد اون ناحیه کردم اما نه درد داشتم نه خون ریزی و انگشتم به راحتی وارد و خارج شد چندبار اینکارو کردم اما هیچ اتفاقی نیوفتاده اما دیگه اون کارو انجام ندادم میخوام بدونم که بکارتم رو از دست دادم یا مکنه فقط خراش برده باشه…؟! بخاطر شرایطم نمیتونم ب پزشک مراجعه کنم
    شب و روز ندارم دیگه

    پاسخ بدین خیلی ممنونتون میشم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      برخی از انواع بکارت مانند حلقوی قابل اتساع و ارتجاعی خونریزی ندارند و پاره نمی‌شوند. ممکن است به این علت خونریزی نداشته‌اید، اما تشخیص قطعی توسط پزشک صورت خواهد گرفت.
      نگران نباشید.

  34. ماری گفت

    سلام ببخشید من پاهام ران ها دچار کبودی شدن اندازشون مثل سکس نه زیاد ولی فقط پاهام کبودن نه دستام نه جای دیگه بدنم از خود ارضایی؟؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر ارتباطی بین این دو مورد وجود ندارد و خودارضایی باعث کبودی نخواهد شد. اگر علتی را برای کبودی ها نمی‌یابید و تعداد آنها زیاد است به پزشک جهت معاینه مراجعه نمائید.

  35. نسا گفت

    ببخشید دوست پسر من تو پاهای من قرار گرفته بود و من پاهام باز بود ولی هر دو شلوار داشتیم (لباس) و فشار وارد میکرد و من احساس میکردم ایا موجب پارگی میشود؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر.

  36. هنا گفت

    سلام اقای دکتر وقت بخیر
    من نامزدم و قبل نامزدیم هیچ گونه رابطه و دخول حتی خود ارضایی نداشتم
    بعد نامزدیم با نامزدم رابطه درحد مالش داشتیم امروز هم رابطه دخول انگشتی داشتیم به گفته نامزدم انگشت چهارم نامزدم تماما رفت داخل ولی هیچ خونریزی یا دردی نداشت فقط بعد گذشت نیم ساعت احساس سوزش میکنم
    به نظرتون دلیل نداشتن خونریزی و احساس سوزش بعد ان چیست

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      پرده بکارت انواع مختلفی دارد که برخی از آنان هنگام دخول و رابطه جنسی پاره نخواهند شد یا خونریزی نخواهند داشت، از جمله پرده بکارت حلقوی قابل اتساع و پرده بکارت ارتجاعی.

  37. ماری گفت

    سلام اقای دکتر یه مدت ران های من کبودی اینجا شده تا به صورت سکه ای یعنی اندازه سکه تا زانوهام پیش رفته از عوارض خودارضایی میترسم برم دکتر بفهمه

  38. نگار گفت

    سلام وقت بخیر ممنون از پاسخگویی و صبوری تون
    من قبلاً شرایط رو گفتم گفتین در این حالت پارگی وجود ندارع و اینکه بد این کار خونریزی داشتم و 2 روز ادامه داشت می‌تونه پارگی پرده باشه لطفاً جواب بدین خیلی استرس دارم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خونریزی ناشی از پارگی پرده بکارت معمولا زیاد نیست و اکثرا شاید در حد چندقطره باشد. ممکن است تداخل با خونریزی پریود شما داشته باشد. نگران نباشید اگر دخولی نداشته اید.

  39. RahA گفت

    سلام سوالم این بود که چند باری نامزد من با انگشت وسط از نصفه بیشتر داخل واژن من فرو کرد بار اول درد کمی داشتم و مقدار کمی خون ریزی در حد ی قطره الان سوالم اینجاست که می‌دونم پرده آسیب دیده چون یکم گوشت شل داره
    اما کامل از بین رفته؟و مشخصه که رابطه جنسی نداشتم؟
    چون طبق رسومات ازمون پارچه خونی میخان
    و خب امکان خونریزی مجدد هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ممکن است پرده پاره شده باشد و هنگام ارتباط جنسی بعدی خونریزی مشاهده نکنید.

  40. ...... گفت

    سلام اقای دکتر خواهر من و دوست پسرش توی زمان پریودی از روی شلوار و با. پد بهداشتی یجوری ک پاری دوست پسرش بین پاهاش بوده ارضا شده. و خیلی استرس داره و دو بار. دو روز پشت سر هم این کار انجام شده. و از طرفی توی زمان پریودی بوده و اگه خون ریزی ب دلیل پارکی بوده متوجه نشده لطفا کمک کنید خیلی استرس داره. و گفتم ک چیزی وارد نشده اصلا فقد از روی شلوار بوده ممکنه اتفاقی افتاده باشه ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر در این حالت امکان آسیب و پارگی پرده بکارت وجود ندارد.

    2. شیرین گفت

      سلام آیا خود ارضایی در دوران پریودی ایرادی داره یا مشکلی ب وجود میاد

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        به طور کلی خودارضایی عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت و توصیه می‌شود از انجام آن پرهیز نمائید. انجام آن در دوران پریودی نیز عوارض مضافی مانند عفونت، خونریزی غیرطبیعی و افزایش درد پریود خواهد داشت.

    3. ملودی گفت

      ایا از روی لباس با فشار آلت به واژن در حالت باز بودن پا،امکان پارگی هست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.