علائم بارداری چگونه است؟ 14تا از شایع ترین نشانه های بارداری

115 256,356
زمان مطالعه این مطلب: 8 دقیقه

در حالی که انجام تست بارداری و سونوگرافی تنها راه‌هایی تشخیص باردار بودن هستند، شما می‌توانید با توجه به سایر علائم و نشانه‌ها متوجه بارداری خود شوید. اما علائم حاملگی چیست؟ علائم اولیه بارداری چگونه نمایان می‌شوند؟ ریزترین علائم بارداری در هفته اول چگونه است؟ در این مقاله از مجله سلامت کیوان همراه ما باشید تا در مقاله به شایع‌ترین علائم بارداری بپردازیم.

بارداری از چه زمانی شروع می‌شود؟

هفته اول بارداری شما بر اساس تاریخ قاعدگی شما است و آخرین قاعدگی شما هفته اول بارداری در نظر گرفته می‌شود و تاریخ زایمان نیز با توجه همین زمان محاسبه می‌شود. به همین دلیل، ممکن است در چند هفته اول بارداری علائمی نداشته باشید. همچنین می‌توانید در این مقاله درباره بهترین روش های پیشگیری از بارداری بخوانید.(1)

خلاصه این مقاله در ویدئو زیر آورده شده است که می‌توانید مشاهده نمائید.

احساس علائم اولیه بارداری

در طی انجام تحقیقی برای روی 135 خانم که اقدام به بارداری داشته‌اند، نتایج جالب توجهی بدست آمده است. اگر شماهم می‌خواهید بدانید اولین علائم بارداری را از چه زمانی احساس خواهید کرد نتایج این تحقیق را مشاهده نمائید:

  • 50 درصد بانوان از هفته پنجم بعد از آخرین دوره پریودشان، علائم بارداری را احساس کردند.
  • 70 درصد بانوان از هفته ششم بعد از این زمان علائم بارداری را احساس کردند.
  • 90 درصد بانوان از هفته هشتم بارداری، شرایطی که علائم حاملگی خوانده می‌شود تجربه کرده‌اند.
علائم بارداری - علائم حاملگی
علائم بارداری – علائم حاملگی

علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح

در هفته اول بارداری ممکن است علائمی را تجربه نکنید، چون در واقع شما هنوز باردار نیستید. برخی زنان ممکن است در هفته اول، علائمی مانند حساسیت و درد نوک سینه، تغییر خلق و خو، افزایش دمای بدن، گرفتگی عضلات و خونریزی لانه گزینی را تجربه کنند. اما فقط در بعضی موارد می‌توان از علائم صددرصدی بارداری در هفته اول حرف زد. تشخیص علائم حاملگی در هفته اول، از علائم قاعدگی ممکن است دشوار باشد. اما در همین مقاله ریزترین علائم بارداری در هفته اول را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

علائم بارداری چیست؟

اینکه می‌خواهید بدانید نشانه‌های بارداری چگونه نمایان می‌شود یک سوال کاملا رایج است، شما ممکن است طیف وسیعی از علائم و تغییرات را در حین حاملگی تجربه کنید. اما بیشترین استرس برای بارداری را افرادی دارند که به تازگی رابطه جنسی محافظت نشده داشته‌اند و شرایط بارداری را ندارند. در ادامه تمامی این علائم را باهم بررسی می‌کنیم.

اگر باردار هستید، ممکن است علائم اولیه بارداری را تجربه کنید به طور کلی این علائم اولیه از شایع‌ترین نشانه های بارداری هستند که شامل:

در ادامه به بررسی ریزترین علائم بارداری می‌پردازیم.

1- علائم بارداری در ماه اول : گرفتگی و لکه بینی

از هفته اول تا هفته چهارم بارداری، همه چیز هنوز در سطح سلولی اتفاق می‌افتد. تخمک بارور شده یک بلاستوسیست ایجاد می‌کند که در اندام‌ها و قسمت‌های بدن جنین رشد می‌کنند. حدود ۱۰ تا ۱۴ روز پس از لقاح، بلاستوسیست در اندومتریوم، که همان پوشش رحم است، لانه گزینی می‌شود، که این امر می‌تواند باعث خونریزی ایمپلنت شود.

در اینجا به برخی از نشانه‌های خونریزی لانه گزینی می‌پردازیم:

  • خونریزی لکه‌ای: خونریزی لکه‌ای معمولا بسیار کم‌تر از دوره‌های قاعدگی معمول است. از آن اغلب به عنوان خونریزی سبک یاد می‌شود که هرگز به یک جریان خون تبدیل نمی‌شود یا نیاز به استفاه چندین باره از تامپون‌ها نیست. می‌توانید در این مقاله درباره علت کم شدن خون قاعدگی را مطالعه کنید.
  • درد ملایم: در هنگام لانه گزینی درد معمولا ملایم تر از درد دیگر دوره‌های معمول قاعدگی است. همچنین در این دوره کمی گرفتگی عضلانی نیز احساس کنید، که می‌توانند شدت متوسط یا شدیدی داشته باشند، هرچند در اغلب موارد خفیف هستند.

اگر فکر می‌کنید ممکن است خونریزی لانه گزینی داشته باشید نکات زیر را رعایت کنید:

  • از استعمال دخانیات، نوشیدن الکل، یا استفاده از داروهای غیرتجویزی خودداری کنید.
  • هنگام لانه گزینی از تامپون استفاده نکنید. استفاده از تامپون می‌تواند منجر به خطر بیشتر عفونت در افراد شود.

هرکس علائم متفاوتی در طول بارداری و در دوره‌های مختلف آن تجربه می‌کند. با این‌حال مهم است که علائم بارداری خود را با دیگران مقایسه نکنید زیرا علائم بارداری در تمامی افراد می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در ادامه سایر علائم را ذکر خواهیم کرد.

2- عدم قاعدگی در اوایل بارداری

پس از تکمیل لانه گزینی، بدن شما شروع به ساخت گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) می‌کند. این هورمون به بدن در حفظ بارداری کمک می‌کند. همچنین به تخمدان‌ها می‌گوید که آزاد کردن تخمک‌های بالغ را متوقف کنند. احتمالاً 4 هفته پس از لقاح، پریود بعدی خود را از دست خواهید داد. اگر معمولا دچار پریود نامنظم می‌شوید، باید برای تایید اینکه باردار هستید یا نه از تست بارداری استفاده کنید. اکثر آزمایش‌های خانگی تست بارداری می‌توانند hCG را 8 روز پس از از دست دادن قاعدگی تشخیص دهند. آزمایش بارداری می‌تواند سطح (hCG) را در ادرار شما تشخیص دهد و نشان دهد که آیا باردار هستید یا خیر.

3- افزایش ضربان قلب در اوایل بارداری

یکی دیگر از علائم اولیه بارداری ضربان قلب است. در هفته‌های هشتم تا دهم بارداری، قلب شما ممکن است شروع به پمپاژ سریع‌تر و سخت‌تر کند. تپش قلب و آریتمی قلب در بارداری شایع هستند. این امر معمولا ناشی از ترشح برخی هورمون‌ها اتفاق می‌افتد. براساس برخی مطالعات، جریان خون شما در طول بارداری بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت که به حجم فعالیت قلب شما می‌افزاید. ممکن است قبل از حاملگی با پزشک خود در مورد هر مشکل قلبی زمینه‌ای بحث کرده باشید. اگر نه، اکنون زمان آن است که در مورد هر بیماری یا داروهای که ممکن است مورد نیاز شرایط شما باشند صحبت کنید.

افزایش ضربان قلب - علائم بارداری
افزایش ضربان قلب – علائم بارداری

4- تغییرات اولیه در سینه‌ها

تغییرات سینه‌ها می‌تواند بین هفته‌های چهارم تا ششم بارداری رخ‌دهند. احتمال دارد به دلیل تغییرات هورمونی سینه‌های شما حساس و متورم شوند. این احتمال پس از چند هفته که بدن شما با هورمون ها سازگار شده است، از بین خواهد رفت. تغییرات نوک پستان و سینه نیز می‌تواند در حدود هفته یازدهم بارداری رخ‌دهند. هورمون‌ها همچنان باعث رشد سینه‌های شما می‌شوند. در طول این دوره، ناحیه اطراف نوک پستان ممکن است به رنگ تیره تغییر کرده و بزرگ‌تر شوند.

5- نفخ و یبوست در اوایل بارداری

مشابه علائم دوره پریود، نفخ ممکن است در اوایل بارداری نیز رخ‌دهد. این امر ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی باشد که می‌تواند سیستم گوارش شما را نیز کند کند. در نتیجه ممکن است دچار یبوست و انسداد روده داشته باشید.

نفخ و یبوست از علائم بارداری
نفخ و یبوست از علائم بارداری

6- تهوع و استفراغ در اوایل بارداری

حالت تهوع و استفراغ صبحگاهی معمولاً در حدود هفته‌های چهارم تا ششم بارداری ایجاد می‌شود و در هفته نهم به اوج خود می‌رسد، در طول دوره بارداری در هر زمانی ممکن است دچار این احساس شوید، با این‌حال دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث تهوع صبحگاهی می‌شود، اما احتمال می‌رود برخی هورمون‌ها در آن نقش داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

7- فشار خون بالا و سرگیجه در اوایل بارداری

در بیشتر موارد، فشار خون بالا یا طبیعی در مراحل اولیه بارداری کاهش می‌یابد. همچنین ممکن است باعث احساس سرگیجه شود زیرا رگ‌های خونی شما گشاد می‌شوند. تعیین فشار خون بالا در نتیجه بارداری دشوارتر است. تقریباً تمام موارد فشار خون بالا در 20 هفته اول بارداری نشان دهنده مشکلات اساسی است.(2)

8- حساسیت بویایی در اوایل بارداری

حساسیت بویایی یکی از علائم بارداری زودرس هستند که اغلب خودبه خود ایجاد می‌شود. شواهد علمی کمی در مورد حساسیت بویایی در طول سه ماهه اول بارداری وجود دارد. با اینحال، حساسیت بویایی ممکن است علائمی آزاردهنده‌ای باشد، زیرا حساسیت بویایی ممکن است باعث تهوع و استفراغ در فرد شود. براساس گفته محققان، ممکن است در دوران بارداری حس بویایی تشدید شده یا کاهش یافته ای را تجربه کنید. این امر به ویژه در سه ماهه اول و سوم بارداری شایع تر از کاهش بویایی است. برخی از بوهایی که تا به حال شما را اذیت نکرده‌اند ممکن است کم‌تر خوشایند شوند یا حتی باعث تهوع شوند. خبر خوب این است که حس بویایی شما معمولا پس از زایمان یا طی ۶ تا ۱۲ هفته پس از زایمان به حالت عادی باز می گردد.

حساسیت بویایی - علائم بارداری
حساسیت بویایی – علائم بارداری

9- حساسیت‌های غذایی در اوایل بارداری

مسمومیت‌های غذایی یکی از علائم بارداری زودرس هستند که معمولاً در حدود هفته‌های سوم بارداری دیده می‌شوند. در طول این دوره ممکن است میل زیادی به خوردن بعضی غذاها داشته باشید. به طوری که نتوانید جلوی میل خود را بگیرید.

10- افزایش وزن در اوایل بارداری

فزایش وزن در پایان سه ماهه اول بارداری شایع‌تر می‌شود. ممکن است در چند ماه اول حدود ۱ تا ۴ کیلو اضافه وزن داشته باشید. توصیه‌های کالری برای بارداری زودهنگام تغییر چندانی با رژیم غذایی معمول شما نخواهد داشت، اما با پیشرفت بارداری افزایش خواهد یافت.

11- سوزش سر دل در اوایل بارداری

هورمون‌ها می‌توانند باعث شل شدن دریچه بین معده و مری شما شوند. این امر باعث نشت اسید معده شده و در نتیجه سوزش سر دل می‌شود. به این پدیده رفلاکس نیز گفته می‌شود که می‌توانید درباره رفلاکس معده اینجا بخوانید.

سوزش سردل از علائم بارداری
سوزش سردل از علائم بارداری

12- احساس تلخی دهان و مزه فلزی مانند

بسیاری از افراد در اوایل بارداری خود این تجربه را داشته اند که تلخی دهان یا مزه فلزی مانندی را احساس کرده اند، این احساس به گونه ای است که انگار یه سکه فلزی را در دهان خود گذاشته اید. همچنین ممکن است تلخی دهان شما در حین غذا خوردن تشدید شود.

13- تکرر ادرار

تکرر ادرار جزو علائم اولیه بارداری است. این علامت معمولا از هفته ششم بارداری بروز می‌کند. در اثر افزایش حجم خون در دوران بارداری ادرار نیز افزایش یافته و آب اضافی بدن از راه مثانه تخلیه می‌شود.

14- نوسانات خلقی

تغییرات خلقی یکی از نشانه‌های شایع بارداری است. این تغییرات می‌توانند از خفیف تا شدید متفاوت باشند. در طول بارداری بانوی باردار باید نوسانات احساسی خود را با همسرش در میان گذاشته و با استفاده از راهکارهای مختلفی آنها را کنترل کند.

یکی از علائم نادر بارداری

خارش گسترده در بدن در بارداری شایع نیست، اما می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد و خواب و استراحت بارداری را مختل کند. خشکی پوست و اگزما شایع‌ترین علل هستند، اما گاهی اوقات ممکن است هیچ دلیل ظاهری برای خارش وجود نداشته باشد. در موارد نادری که کف دست‌ها و کف پا خارش دارند، ممکن است به دلیل بیماری جدی کبدی باشد – برای بررسی این موضوع می‌توان آزمایش خون انجام داد.

تصور بر این است که بثورات خارش دار در اواخر بارداری به دلیل واکنش بدن به کشش پوست ایجاد می‌شود. این مشکل PUPPS نامیده می‌شود. خارش را می‌توان با استفاده از مرطوب کننده‌ها و آنتی هیستامین‌ها کنترل کرد. از پزشک یا مامای خود بپرسید که چه آنتی هیستامین‌هایی در بارداری بی خطر هستند.

خواندن مقاله آیا میتوانیم رابطه جنسی در بارداری داشته باشیم؟ نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.

کلام آخر

هرکس علائم متفاوتی در طول بارداری و در دوره‌های مختلف آن تجربه می‌کند. با این‌حال مهم است که علائم بارداری خود را با دیگران مقایسه نکنید زیرا علائم بارداری در تمامی افراد می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در حالی که آزمایش‌های بارداری و سونوگرافی تنها راه‌هایی تشخیص باردار بودن هستند، می‌توانید با توجه به سایر علائم و نشانه‌ها متوجه بارداری خود شوید. با اینکه خیلی از این علائم و نشانه‌های گفته شده شباهت زیادی به دیگر بیماری‌ها دارند. مهم است در صورت داشتن هر یک از آن‌ها با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

بارداری از چه زمانی شروع می‌شود؟

هفته اول بارداری شما بر اساس تاریخ آخرین قاعدگی شما است. آخرین قاعدگی شما هفته 1 بارداری در نظر گرفته می‌شود. تاریخ زایمان شما با توجه به آخرین روز قاعدگی شما محاسبه می‌شود.

شایع ترین علائم و نشانه های بارداری چیست؟

گرفتگی و لکه بینی خفیف، پریود عقب مانده، خستگی و بی‌حالی، حالت تهوع، سوزن سوزن شدن یا احساس درد در سینه‌ها، تکرر ادرار، نفخ، نوسانات خلقی و تغییرات دمای بدن از شایع ترین علائم و نشانه‌ها در طول دوره بارداری هستند.

علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود؟

علائم بارداری ممکن است بین 7 تا 14 روز پس از لقاح ظاهر شوند و لقاح به معنای رابطه جنسی نیست؛ لقاح زمانی رخ می‌دهد که اسپرم مرد، تخمک خانم را بارور کند و معمولا این اتفاق در زمان تخمک‌گذاری خانم رخ می‌دهد. اما ممکن است بسیاری از خانم‌ها تا چندهفته پس از لقاح نیز متوجه علائم بارداری نشوند.

علائم صددرصدی بارداری در هفته اول چیست؟

در هفته اول بارداری ممکن است علائمی را تجربه نکنید، چون در واقع شما هنوز باردار نیستید. برخی زنان ممکن است در هفته اول، علائمی مانند حساسیت سینه، تغییر خلق، افزایش دمای بدن، گرفتگی عضلات و خونریزی لانه گزینی را تجربه کنند. تمیز علائم حاملگی در هفته اول، از علائم قاعدگی ممکن است دشوار باشد.

ریزترین علائم بارداری در هفته اول چیست؟

ریزترین علائم بارداری در هفته اول شامل: خستگی، حالت تهوع (مخصوصا در صبح)، هوس غذا (ویار)، حساسیت بویایی یا غذایی، تغییر خلق و خو، لکه بینی، افزایش ادرار و گرفتگی شکم است و پریود نشدن که قطعی‌ترین علامت بارداری مثبت است.

فرق علائم بارداری و پریود چیست؟

اولین تفاوت خونریزی است. خونریزی پریودی مداوم است، اما خونریزی هنگام بارداری لکه بینی و ترشحات صورتی رنگ است. حالت تهوع از علائم قاعدگی نیست و به ندرست پیش می‌آید، اما یکی از علائم حاملگی، حالت تهوع‌های صبحگاهی است.در بارداری نیز احساس تنفر از غذا و حساسیت بیشتر به بوی غذا دیده می‌شود که در قاعدگی رخ نخواهد داد.

اگر بعد از رابطه جنسی پریود شویم یعنی باردار نیستیم؟

درصورتی که پریود شما مانند دوره‌های قبل بوده است امکان بارداری وجود ندارد، اما اگر پریود شما کوتاه‌تر یا شبیه لکه بینی و لانه گزینی باشد احتمال بارداری وجود دارد.

منبع healthline clevelandclinic
115 نظر
  1. فاطمه گفت

    سلام خسته نباشید
    من حدود چهار هفته ی پیش یه رابطه ی بدون دخول داشتم به طوری که لباس تنمون بود و از لحاظ جسمی به هم برخوردی نداشتیم فقط من دست به آلت نامزدم زدم كه حس کردم دستم خیس شده حالا نمیدونم ارضا شده بود یا نه بعدش برگشتم خونه حدود ده دقیقه ای طول کشید و دستم خشک شده بود ﴿اما شسته نه)
    بعد دستم با واژنم ارتباط داشته
    حدود پنج روز بعدش ام دچار لکه بینی قهوه ای شدم که به مرور بیشتر شد و خون قرمز شد تا ۱۲ روز ام طول کشید نمیدونم پریود شدم یا لانه گزینی
    آیا باردارم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد.
      نگران نباشید و تا زمان مقرر پریودی صبر کنید.

  2. گل گفت

    سلام و خداقوت ممنون از مطالب خوبتون بی زحمت بعضی از عکسهاتونو باحجاب کافی بگذارید

  3. دختر پاییزی گفت

    با سلام و وقت بخیر
    من 8 شهریور رابطه با کاندوم داشتم و شهریور و مهر و ابان پریود شدم, پریودام مثل قبل خونریزی زیاد و درد بود طوریکه مسکن میخوردم اما اذر الان سه روزه تاخیر داره پریودیم، کمر درد دارم و شکمم انگار نبض داره بالا پایین میشه تقریبا سمت چپ ناف، احتمال بارداری هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر به هیچ وجه امکان بارداری وجود ندارد. استرس نداشته باشید و صبر کنید تا پریود شوید.

  4. ..... گفت

    لطفاً عکسهای باحجاب بگذارید

  5. E گفت

    سلام وقت شما به خیر
    من هفته ای یک بار رابطه دارم و کاندوم استفاده میکنم
    اما الان پریودم عقب افتاده و یه دو روزیم کنر درد گرفته بودم
    باشگاه هم میرم و تقریبا یه هفته ایع فشار عصبی و استرس زیادی رومه
    به جز این علائم دیگه ای ندارم
    آیا بار دار هستم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      یکی از علل اصلی تاخیر در پریود، استرس و اضطراب است. اگر از محافظت رابطه اطمینان داشته‌اید احتمال بارداری نیست و به علتی که ذکر شد تاخیر شما رخ داده است. با انجام مدیتیشن و یوگا سعی بر حفظ آرامش کنید و صبر کنید تا پریود شوید.

  6. Zahra. گفت

    سلام وقتتون بخیر
    حدود سه الی چهار هفته پیش رابطه مقعدی بدون محافظت داشتم و مایع منی با واژنم تماس نداشته(قبل از ارضا پارتنرم از لحاظ فیزیکی نزدیک هم نبودیم)و اگر اشتباه نکنم روز اول یا دوم عادت ماهیانه بود و الان پنج روز از تاریخ عادت ماهیانه من میگذره (دفعات قبلی هم نامنظم بوده در حد دو تا سه هفته) آیا من باردارم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که مایع منی یا پیشاب با واژن شما برخوردی نداشته احتمال بارداری وجود ندارد.

  7. محدثه گفت

    سلام وقت بخیر.من حدود دو هفته پیش رابطه داشتم.و احتمال برخورد منی با واژنم هم خیلیی کمه‌.تاریخ پریودیم ۱۶ ام بوده ولی الان ۹ روزه ک عقب افتاده.زعفرون و گرمیجات هم خوردم برای پریود شدن اما بازم نشدم‌دو بار هم بیبی زدم منفی در اومد. دلیلش چی میتونه باشه؟ ب نتیجه بیبی میشه اعتماد کرد؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در رابطه محافظت نشده احتمال کمی را برای بارداری با پیشاب نیز باید درنظر گرفت. استرس نداشته باشید و جهت اطمینان از تست بتا بارداری در آزمایشگاه استفاده نمائید.

  8. غزاله گفت

    سلام،من این ماه هشتم پریود شدم و تقریبا مثل ماه های قبل بود،ولی خونریزیم ۳ روز طول کشید و زیاد بود،چند روزیه حالت تهوع و سرگیجه میگیرم و انگاری فشارم میفته،کلا هم از کاندوم استفاده میکنم،ایا احتمال بارداری هست؟احتمال شکست کاندوم چقدره؟ممنون میشم پاسخ بدید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری با کاندوم بسیار بسیار کم و تقریبا صفر است.
      تا سیکل بعدی پریود صبر کنید و اگر با تاخیر مواجه شدید از بی بی چک و تست بتا بارداری استفاده نمائید.

  9. F گفت

    سلام وقتتون بخیر .. من حدود دو هفته الی سه هفته پیش رابطه داشتم ولی فکر نمی‌کنم مایه منی با واژن من تماس نداشت چون شستم
    چند روز بعدشم تست دادم منفی بود ولی زعفرون هم خوردم مقدار زیادی ،چند روز با با ترشح ی ذره خون دیدم قبلش بخاطر مریضی بی اشتها بودم
    الان کمرم و سینه ام وزیر دلم درد علائم قاعدگی دارم تقریبا نزدیک سیکل قاعدگی هستم آیا طبیعی هست؟؟ یا احتمال بارداری وجود داره؟
    قبل عقب افتادن پریود میتونم تست بدم ؟ چوم میگن کمر درد نشونه بارداریه؟
    البته کمر درد الان باعث شده یکم پاهام بگیره علائم ندارم و خیلی جوش زدم مثل قبل دوران قاعدگی
    قبل از قاعدگی درد سینه داشتم ولی حس نمیکنم تغیری داشته باشم
    آیا زعفرون باعث لکه بینی شده ؟؟ چون مقدار زیاد بود و چون در اواخر دوران پریود خوردم ممکنه باعث لکه بینی باشه ؟(هرچند زعفرون فقط باعث کمر درد شد نه خونریزی)

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در رابطه محافظت نشده احتمال کمی را برای بارداری با پیشاب باید درنظر گرفت. درهرحال استرس نداشته باشید که یکی از علل اصلی تاخیر در پریود استرس است و باعث افزایش تنش شما خواهد شد.
      حدود 14 روز پس از رابطه می‌توانید از تست بتا بارداری و یک هفته پس از تاخیر در پریود از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

  10. سارا 20 گفت

    سلام خوبین خسته نباشید من امروز متوجه لک خونه شدم هنوز موقع پریودم نشده ۱۰روز دیگه مونده نفسم میگیره بعضی موقع ها احساس خستگی دارم همش می‌خوام بخوابم احتمال بارداری وجود دارد آیا

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که رابطه محافظت نشده داشته‌اید، احتمالی را برای بارداری باید درنظز گرفت.
      درصورتی که 14 روز از رابطه جنسی گذشته است از تست بتا بارداری (Bhcg) استفاده نمائید. درغیر این صورت تا سیکل قاعدگی صبر کنید و استرس نداشته باشید، درصورت تجربه یک هفته تاخیر، از بی بی چک استفاده نمائید.

  11. فاطمه گفت

    شبی هم که رابطه داشتم قبلش سونو دادم فولیکول ۲۲ بود ممکنه باردار نباشم

  12. فاطمه گفت

    سلام دو دفعه رابطه محافظت نشده داشتم و هر دو شب پماد کلوتریمازول استفاده کردم دو ساعتی گذشت بعد رابطه داشتم بعد یازده روز از رابطه تست دادم منفی بود آیا امکان بارداری هست

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری وجود دارد با توجه به نزدیک بودن به زمان تخمک گذاری.
      بهترین زمان استفاده از بی بی چک، یک هفته پس از تاخیر در پریود است. از تست بتا بارداری bhch می‌توانید حدود دو هفته پس از رابطه جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

      1. اسما گفت

        سلام
        من ماه پیش چندین بار رابطه داشتم ناگفته نماند که همسرم عمل واریکوسل انجام داده
        بعد از عمل رابطه داشتم
        و الان 15 روز از زمان پریودی من گذاشته شده

        تست زدم اما منی بود همون یک هفته اول بعد چن روز دوباره استفاده کردم بازم منفی بود حدود چهار روز بعد
        ولی الان
        سردرد شدید میگیرم دو روز
        تکرر ادرار داشتم یک روز کامل
        هرچی میخورم بعدش احساس حالت تهو بهم دست میده
        دست پام سرده ولی باز یهو گرمم میشه
        لکه بینی داشم یک بار
        و کمرم خیلی درد میکنه بدنم کلا گرفته
        خستم بی‌حال و بی حوصله
        درد سینه ندارم
        ولی بنظر خودم حالت سینم تغییر کرده
        مشکل کجاست میشه کمکم کنید

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        توصیه می‌کنیم از تست bhcg بارداری نیز به جهت اطمینان بیشتر استفاده نمائید و درصورتی که نتیجه‌ای حاصل نشد به پزشک متخصص زنان جهت معاینه مراجعه نمائید.

  13. یلدا گفت

    سلام خسته نباشید
    من آخرین رابطه ام اوایل مرداد ۳ روز بعد از پریودیم بود و محافظت شده بود.
    شهریور هم سر تاریخ پریود شدم
    ولی این ماه ۵ روز عقب افتاده. زیر دلم درد پریودی رو دارم و افزایش وزن هم داشتم ولی علائم دیگه ای ندارم.امکان بارداری وجود داره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که پریودی شما بعد از رابطه مانند ماه‌های قبل بوده و لانه گزینی یا لکه بینی نبوده است، احتمال بارداری وجود ندارد.
      ممکن است به سایر علل مانند تغییر وزن ناگهانی یا تجربه استرس، با این تاخیر مواجه شده باشید.

      1. زهرا گفت

        من هفته پیش رابطه از پشت با کاندوم داشتم ولی الان احساس بدی دارم حس میکنم شکمم تغییر کرده و تایم پریودییم گذشته باید چکار کنم خیلی استرس دارم

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر مایع منی یا پیشاب با واژن شما برخورد نداشته احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد.
        نگران نباشید و با انجام مدیتیشن و یوگا آرامش خود را حفظ کنید؛ چراکه یکی از دلایل اصلی تاخیر در پریود، تجربه استرس است.

  14. Bhr گفت

    سلام من رابطه بدون جلوگيري داشتم ولي دودوز قرص اورژانسي خوردم و بعد از ٥/٦روز پريود شدم.الان كه تقريبا ١٠روزي از پريوديم ميگذره تمام علائم بارداري رو دارم.ممكنه كه قرص تاثيري نذاشته باشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که پریودی شما مانند ماه‌های قبل بوده و لکه بینی یا لانه گزینی نبوده احتمال بارداری وجود ندارد.
      قرص اورژانسی ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی شدید، منجر به تجربه علائمی خواهد شد که جای نگرانی ندارد.

  15. F گفت

    سلام وقتتون بخیر من حدود ی هفته بعد از رابطه ام(بدون دخول فقط مایه منی ریخت رو پام) تست زدم منفی بود ، بعد از اون هم اشتهام کم بود الانم کمه زیر دلم و کمرم درد گرفته ترشح ام همراه با خون بود علائم‌پریودی مانند دارم مثل درد سینه و آکنه
    امکان بارداری هست بازم؟ چون شک دارم مایه منی با واژن من برخورد کرده باشه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورت برخورد مایع منی یا پیشاب با واژن احتمالی را برای بارداری باید درنظر گرفت.
      بهترین زمان استفاده از بی بی چک، یک هفته پس از تاخیر در پریود است. شما می‌توانید به جهت بررسی سریعتر، حدود دو هفته پس از رابطه جنسی، از تست bhcg بارداری در آزمایشگاه استفاده نمائید.

  16. حانی گفت

    سلام من 31 مرداد پریود شدم 31 این ماه هنوز نشدم جلو گیری ام نداشتم برای بچداری الان دوروزه عقب انداختم هیچ علائم خاصی ام ندارم ب غیر یبوست یگاهی ام دل درد ریز دوتام بی بی چک زدم منفیه امکان داره بار دار باشم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در رابطه محافظت نشده احتمال بارداری وجود دارد. همچنین بهترین زمان استفاده از بی بی چک یک هفته پس از تاخیر در پریود است. می‌توانید از تست bhcg بارداری نیز دو هفته پس از رابطه جنسی محافظت نشده در آزمایشگاه استفاده نمائید.

  17. F گفت

    وقتتون بخیر من اواخر پریودم بود خیلی کم خونریزی داشتم ، رابطه بدون دخول و مقعدی داشتم
    در آخر مایع منی رو ریختن روی پای من رون پام
    تقریبا ،من بلافاصله پاک کردم و بعد شستم
    الان حالت تهوع دارم و زیر دلم درد میکنه
    احتمال بارداری چقدره؟
    البته بعدش خونریزی داشتم دوباره چون پریود بودم..

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که مایع منی ای پیشاب با واژن شما برخورد نکرده، احتمال بارداری وجود ندارد.
      در غیر این صورت تا زمان پریودی بعدی صبر کنید و درصورتی که تاخیر داشتید، پس از یک هفته از بی بی چک استفاده نمائید.

  18. Sahar گفت

    سلام من پریودم کاملا نامنظمه و هرچند ماه یبار پریود میشم. يكى دو هفته پيش رابطه بدون محافظت داشتم الان چند روزى هست علايم قبل پريودى دارم زير شكمم درد ميكنه ولى پريود نميشم ممكنه باردار باشم و دليلش همين باشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری با رابطه محافظت نشده وجود دارد.
      درصورت نیاز حدود دو هفته پس از رابطه جنسی می‌توانید تست bhcg بارداری در آزمایشگاه انجام دهید.
      ضمنا علت پریود نامنظم شما باید توسط پزشک متخصص زنان بررسی شود.

  19. Sahar گفت

    سلام من پریودم کاملا نامنظمه و هرچند ماه یبار پریود میشم. يكى دو هفته پيش رابطه بدون محافظت داشتم الان چند روزى هست علايم قبل پريودى دارم زير شكمم درد ميكنه ولى پريود نميشم ممكنه باردار باشم و دليلش همين باشه؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      با رابطه جنسی محافظت نشده احتمال بارداری وجود دارد، حدود 12 روز پس رابطه می‌توانید از تست bhcg در آزمایشگاه به جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.
      ضمنا نامنظمی پریود باید توسط پزشک متخصص زنان معاینه شود و نسبت به درمان آن اقدام شود.

  20. Nene گفت

    سلام من ۴ روز پریودم عقب افتاده و زیر شکمم مث درد پریودی درد میکنه و صورتمم جوش زده نفخ شکم و یبوست هم شدم آیا باردار هستم یا خیر؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که رابطه محافظت نشده در ماه قبل داشته‌اید احتمال بارداری وجود دارد. یک هفته پس از تاخیر از بی بی چک و تست bhcg استفاده نمائید.

  21. ملی گفت

    سلام وقت بخیر من رابطه داشتم ۲روز بعدش پریود شدم الان چند روزی هست که از پریودم میگذره
    فقط احساس خستگی میکنم و دلم سمت پهلو ها تیر میکشه علائم دیگه ای ندارم ممکنه که باردار باشم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که پریودی شما مانند ماه‌های قبل بوده جای نگرانی برای بارداری وجود ندارد.

  22. مارال گفت

    سلام وقت بخیر من دوبار رابطه محافظت نشده داشتم و بعد از نه ساعت قرص اورژانسی خوردم ۷۵ میلی گرم اوسیز اما یه دونه شو خوردم تاثیر داره یا ن ؟؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      12 ساعت بعد از مصرف، دوز بعدی قرص را میل نمائید.

      1. مارال گفت

        متاسفانه نخوردم گفتن فایدع نداره نخور الان بعد دو سه روز بخورم تاثیر داره؟؟؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        تا 72 ساعت پس از رابطه بهترین زمان مصرف قرص اورژانسی هست.
        بعد از آن تا حدود 5 روز هم امکان مصرف وجود دارد اما به اندازه ساعات ابتدایی موثر نخواهد بود.

  23. سمیه گفت

    من و همسرم بچه میخاییم روز 15 رابطه داشتیم چند روز بعدش باید تست کنم یا باید منتظر پریودم باشم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      حدود دو هفته پس از رابطه می‌توانید از تست bhcg در آزمایشگاه استفاده نمائید.
      بهترین زمان استفاده از بی بی چک هم حدود یک هفته پس از تاخیر در پریود است.

  24. شهلا گفت

    سلام
    من ۱۹ ام مرداد ماه پریود شدم
    و بعد از اون چندین بار رابطه بدون مراقبت داشتم
    امروز ۱۹ شهریور هست و پریود نشدم
    درد نوک سینه دارم و یک هفته ای میشه زیر شکمم که گمونم تخمک ها میشه درد دارم مثل تیر کشیدن گه گاهی اینطوری میشه . احتمال بارداری هست ؟ یا مجدد منتظر باشم ۱ هفته بگذره اگر پریود نشدم تست بدم ؟ امیدوارم نتیجه مثبت باشه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      تست Bhcg بارداری را از حدود 11 روز پس از رابطه نیز می‌توان انجام داد.
      برای انجام بی بی چک بهتر است یک هفته پریود شما عقب افتاده باشد.

      1. شهلا گفت

        یعنی ممکن نیست الان باردار باشم ؟ باید یک هفته صبر کنم؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        الان تست بتای بارداری (BHCG) ار در آزمایشگاه می‌توانید انجام دهید جهت بررسی بارداری.

      3. حانی گفت

        سلام وقت بخیر من دراین ماه رابطه بدون جلو گیری داشته برای بچه دار شدن الان دوروزه پریودم عقب افتاده و بغیر یبوست وعلایلم ریز دل‌درد علائم دیگه ای ندارم پریودم همیشه منظم بوده دوبارم بی بی چک زدم منفی بوده آیا امکانش هست باردار باشم

      4. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بله احتمال بارداری وجود دارد، بهترین زمان برای استفاده از بی بی چک، حدود یک هفته پس از تاخیر در پریود است. اگر عجله دارید دو هفته پس از رابطه جنسی نیز تست bhcg در آزمایشگاه برای بررسی بارداری کمک کننده است.

  25. ساناز گفت

    سلام من 18سالمه قبل از سه ماه تنبلي تخمدان داشتم بعد به دكتر مراجعه كردم خوب شدم الان تكرار ادرار دارم و يه هفته از پريوديم ميگذره آيا احتمال بارداري هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که رابطه جنسی محافظت نشده داشته‌اید برای بررسی بارداری با بی بی چک یا تست بتا بارداری اقدام نمائید.
      درغیز این صورت و درصورتی که تاخیر شما تا سیکل بعدی ادامه داشت به پزشک خود مراجعه نمائید.

  26. مهتاب گفت

    با درود
    حدود بیست روز از پرودیم می گذره درد مداوم در هر دو سمت تخمک هام دارم تکرر ادرار شدید دارم اشتهام زیاد شده سوزش سر معده دارم گاهی نه خیلی حالت تهوع دارم ایا احتمال بارداری هست و اینکه من pcod نیز دارم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که رابطه جنسی محافظت نشده داشته‌اید؛ احتمال بارداری وجود دارد و از بی بی چک یا تست bhcg استفاده‌ نمائید.
      در غیر این صورت و در صورت ادامه دار بودن شرایط به متخصص زنان مراجعه نمائید.

  27. niloo گفت

    سلام
    من تنبلی تخمدان شدید دارم و پریودم کاملا نامنظمه و هرچند ماه یبار پریود میشم. دخول نداشتم تا به حال و پرده دارم.مدتی پیش (حدودا دوسه هفته پیش) نامزدم التش رو روی واژنم گذاشت اما ارضا نشد. اما متوجه شدم التش کمی خیس بود از مایعی که اول ازشون خارج میشه. علائم خاصی ندارم. امکان بارداری هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بهتر است چهت اطمینان از تست بی بی چک یا bhcg جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.
      همچنین جهت درمان تنبلی تخمدان نیز به متخصص زنان مراجعه نمائید.

  28. Pni گفت

    سلام ببخشید من روز آخر پریودم بود رابطه داشتم بعد میترسم حامله شده باشم امکانش هست ینی؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله، با توجه به زنده ماندن اسپرم مرد در رحم تا ۳ روز احتمال بارداری وجود دارد.
      از بی بی چک پس از یک هفته تاخیر پریود استفاده نمائید.

  29. بانو گفت

    سلام من ماه قبل سوم مرداد پریود شدم،حدود ده روز پیش رابطه محافظت شده با کاندوم داشتم امروز دهمه و هنوز پریود نشدم آیا احتمالش هست باردار باشم؟مطمئنم هستم کاندوم نشتی نداشته،علائمی هم ندارم از بارداری

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      همانطور که می‌دانید علل مختلفی منجر به تاخیر در پریود خواهند شد از جمله استرس. در این مقاله به طور کامل تمامی موارد را شرح داده‌ایم و می‌توانید مطالعه کنید. 9 علت تاخیر در پریود
      درصورتی که احتمال بارداری نمی‌دهید با حفظ آرامش صبر کنید تا پریود شوید.

  30. نارسیس گفت

    سلام وقت بخیر
    من رابطه محافظت نشده داشتم و تو کمتر از ۲۴ ساعت بعدش قرص اورژانسی مصرف کردم تا امروز ۲۴ روز گذشته و از زمان پریودمم هم حدود یک هفته گذشته امکان بارداری وجود داره !!

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      به طور معمول بعد از مصرف قرص اورژانسی، ممکن است برهم خوردن نظم قاعدگی اعم از پریود زودرس یا تاخیر در پریود را تجربه کنید. این رخداد، بستگی به زمان مصرف قرص اورژانسی دارد. درصورتی که بیش از یک هفته از پریود شما گذشته است، توصیه می‌کنیم از بی بی چک و تست Bhcg جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

  31. ن.م گفت

    سلام وقت بخیر من باiui باردار شدم الان هفته ۷ هستم ولی غیر از کمی درد سینه دیگه هیچ علائمی ندارم.یک هفته دیگه باید برم سونوگرافی قلب.
    اینکه علائم ندارم غیرعادی هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که هیچ‌گونه علامتی ندارید، اگرچه که حالتی شایع نیست اما غیرممکن هم نیست. بارداری پنهان به علل مختلفی ممکن است روی دهد که باید توسط پزشک متخصص زنان تشخیص داده شود.

      1. رقیه گفت

        سلام من ۱۵ روز از پریودیم میگذره دل درد دارم و همش بی حالم سینه هامم متورم شده و درد میکنه ایا امکان حاملگی وجود داره؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورتی که رابطه محافظت نشده داشته‌اید باید با بی بی چک و تست bhcg از احتمال بارداری آگاه شوید.

  32. مریم گفت

    آیا خودارضایی باعث بارداری میشود ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام
      صراحتا خیر.
      برای بارداری نیاز به اسپرم مرد است.
      ضمناً خودارضایی عوارض جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت که توصیه می‌کنیم انجام ندهید.

  33. مهدیه گفت

    سلام من ۲۹فروردین پریود شدم و ۳اردیبهست تموم شد پریودمم نامنظم و تنبلی تخمدان دارم نامزوم روی دستش آب منی بود و با دستمال تمیز کرد بصورت کامل نه و دستش روی واژن من بود و ارضا شدم و تاالان پریود نشدم آیا امکان حاملگی هستش؟؟؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری در این شرایط بسیار کم است.
      به جهت اطمینان از بی بی چک و تست بارداری استفاده نمائید.

  34. نسرین گفت

    ایا خوردن فاموتیدین دراوایل بارداری مشکلی نداره؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      مصرف فاموتیدین در دوران بارداری فقط در صورت تجویز پزشک و در صورتی که مزایای آن بیش از عوارض آن باشد توصیه می‌شود.

  35. انید گفت

    سلام وقت بخیر من یک ماه پریود نشدم و درد در سمت راست معدم دارم به حدی که نمیتونم بخوابم بی بی چک زدم منفی بود البته کیست هم داشتم درمان شد ممکنه کیست دوباره برگشته باشه یا باردارم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که رابطه محافظت نشده داشته‌اید انجام تست Bhcg به جهت اطمینان بیشتر توصیه می‌شود. همچنین در صورت ادامه دار بودن شرایط به متخصص زنان جهت معاینه مراجعه نمائید.

  36. m.m گفت

    سلام
    من دوماهه ک از پریودم میگذره
    اوایل تست انجام دادم منفی بود اما هنوز پریود نشدم لکه بینی یک دفعه داشتم درد هم دارم اما یکمی درد میاد و بعد می‌ره آیا نشانه حاملگیه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که رابطه محافظت نشده داشته‌اید احتمال بارداری وجود دارد. توصیه می‌شود از تست bhcg استفاده نمائید.

  37. دلشکسته گفت

    سلام خسته نباشید من بی بی چک زدم دوتا بعداز خشک شدن هاله انداختخ.کیت تخمک گذاریمم فوری مثبت شده.ازمایش خونم بتام ۱۸/۸بوده مشکوک به بارداری بود.باز احتماال بارداری وجود داره.خودمم علائم دارم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      جواب بی بی چک تا 4 الی 5 دقیقه پس از انجام تست، معتبر و قابل اتکا خواهد بود. همچنین کیت تخمک گذاری برای بررسی بارداری مناسب نیست. احتمال بارداری وجود دارد، برای اطمینان به فاصله ی 48 ساعت مجدد آزمایش بتا را انجام داده تا بتوانید بررسی بهتری انجام دهید.

  38. مریم بیات گفت

    سلام من ۲۰ روز از پریودیم میگذره تست زدم اما منفیه ولی حالت تهوع و دردسینه احساس خستگی گرفتگی و حتی یه بار لکه بینی خفیف داشتم گلومم انگار راهش بسته س حس خفگی دارم دمای بدنم معمولیه فقط گاهی خیلی گرمم میشه حتی وقتی افتاب میخوره بهم حالم بد میشه تکرر ادرار هم دارم حتی نمیتونم کنترلش کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      انجام تست Bhcg به جهت بررسی بارداری توصیه می‌شود.

  39. Sabruddinshirzad گفت

    ۷روز از پریودم گذشته سرگیجه کمی دارم آبا ممکن است حامله باشم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در صورت داشتن رابطه محافظت نشده بله؛ انجام تست بارداری توصیه میشود.

  40. Mary گفت

    سلام من چند روزه پریودم عقب افتاده و لکه بینی داشتم یه گرفتگی خفیف هم زیر دلم داشتم ممکنه باردار باشم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که رابطه محافظت نشده واژینال داشته‌اید احتمال بارداری وجود دارد. انجام بی بی چک و تست بارداری توصیه می‌شود.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.