چیکار کنم پریود بشم؟ معرفی 12 باز کننده قاعدگی قوی

1318 1,707,802
زمان مطالعه این مطلب: 10 دقیقه

چرا پریود نمیشم؟ چیکار کنم پریود بشم از وقتم گذشته؟ پریود نشدن به معنای حاملگی است؟ یک باز کننده قاعدگی قوی چیست؟ آیا راهکاری برای پریود شدن به طور طبیعی وجود دارد؟ به طور کلی سیکل قاعدگی از روز اول پریود تا اولین روز پس از اتمام آن محاسبه می‌شود. متوسط ​​چرخه قاعدگی 28 روز است. با این حال می‌تواند از فردی به فرد دیگر و ماه به ماه متفاوت باشد. اگر هر 24 تا 38 روز یکبار پریود شوید، همچنان منظم در نظر گرفته می‌شود. اگر زمان بین قاعدگی‌ها تغییر کند و قاعدگی زودتر یا دیرتر شروع شود، دوره‌های شما نامنظم تلقی می‌شود.

روش درمان بستگی به این دارد که بفهمید چه چیزی باعث پریودهای نامنظم شما شده است. اما راه‌حل‌هایی وجود دارد که می‌توانید در خانه امتحان کنید تا چرخه قاعدگی خود را به مسیر درست برگردانید. در این مطلب قصد داریم به روش‌هایی برای پریود شدن بپردازیم. این راهکارها اغلب خانگی بوده و افراد می‌توانند در صورت تأخیر در پریود آنها را امتحان کنند. شاید به دنبال این راهکارها در نی نی سایت گشته باشید اما ما به صورت تخصصی این مطلب را بررسی خواهیم کرد. اگر شماهم به دنبال راهکار برای پریود شدن سریع هستید توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله از مجله سلامت کیوان با ما همراه باشید.

دلیل پریود نشدن چیست؟

چرا پریود نمیشم و علت عقب افتادن پریود چیست؟ تأخیر در پریود می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما یکی از مهم‌ترین آنها بارداری است. حال آیا کسی که رابطه جنسی نداشته و پریود نشده باشد باردار است؟ پاسخ این سوال با صراحت منفی است. حال اگر رابطه مقعدی یا رابطه دهانی داشته باشیم چه؟ باز هم امکان بارداری وجود دارد؟ پاسخ این سوال نیز منفی است. اگر مایع منی مرد یا پیشاب با واژن شما برخوردی نداشته باشد نمی‌توانید برای اینکه چرا پریود نمی‌شوید نگران بارداری باشید.

افراد زیادی پس از گذشتن از زمان پریود خود فکر می‌کنند شاید باردار باشند، برای این کار می‌توان از تست‌هایی که درون داروخانه‌ها (بیبی چک) به فروش می‌رسد استفاده کرد. البته باید بدانید که این تست ممکن است درصدی خطا داشته باشد. روش دیگر، انجام تست بتا بارداری یا Bhcg در آزمایشگاه است که اطمینان پذیری بالاتری دارد. بیشتر بخوانید: علائم بارداری چیست؟

اما اگر احتمال بارداری نمی‌دهید باید بدانید که تاخیر پریود به دلایلی از جمله استرس و اضطراب، تغییر وزن ناگهانی، ورزش سنگین و سندرم تخمدان پلی کیستیک و 6 علت دیگر نیز مربوط است که در مقاله‌ای جداگانه به طور مفصل شرح داده‌ایم و می‌توانید مطالعه کنید: علت تاخیر در پریود

مشاوره خرید واکسن گارداسیل
مشاوره خرید واکسن گارداسیل

علت درخواست پریود شدن سریع

همانطور که گفته شد، دلایل مختلفی وجود دارد که خانم‌ها می‌خواهند زودتر پریود شوند یا به دنبال قرص اورژانسی برای پریود شدن سریع می‌گردند. عمده دلیل، رفع نگرانی و استرس بعد از یک رابطه محافظت نشده است. آنها می‌خواهند پریود شوند تا زودتر بدانند که باردار نیستند. اما برخی افراد قاعدگی خود را به دلایل دیگری مثلا رفتن به سفر یا یک رویداد مهم تحریک می‌کنند که آن زمان پریود نشوند. روش‌های دارویی وجود دارد که برای افرادی که احتمال حامله بودنشان نیست می‌توان استفاده شود تا قاعدگی زودتر یا دیرتر اتفاق افتد. به جهت اختصار، این موضوع را در مقاله دیگری کامل توضیح داده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید: عقب انداختن پریود در منزل

صبر کنید!! اگر می‌خواهید سریع پریود شوید و نمی‌توانید برای بررسی علت به پزشک مراجعه کنید توصیه می‌کنیم فرم زیر را به صورت رایگان پر کنید تا مخصصان ما در اولین فرصت با شما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را برای شما انجام دهند. همین حالا اقدام کنید و سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.




    دلیل پریودهای نامنظم چیست؟

    دلایل مختلفی وجود دارد که چرا شما ممکن است بی نظمی قاعدگی را تجربه کنید. بسیاری از دختران نوجوان در اوایل شروع دوره قاعدگی نامنظمی پریود را تجربه می‌کنند که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته‌ایم و می‌توانید مطالعه کنید: اولین پریود دختران. دوره‌های بیش از حد سنگین یا طولانی مدت قاعدگی نیز، منوراژی نامیده می‌شود. علائم رایج این مورد شامل دوره قاعدگی طولانی یا خونریزی شدید است. منظور از خون ریزی شدید نیز آن است که فرد مجبور باشد هر یک ساعت یک بار پد بهداشتی خود را تعویض کند.

    علل خونریزی‌های شدید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    • تغییرات هورمونی: هورمون‌های پروژستین یا استروژن در صورت تشرح زیاد ممکن است باعث خونریزی شدید شوند. عدم تعادل هورمونی بیشتر در افرادی رخ می‌دهد که به تازگی قاعدگی را شروع کرده‌اند یا افرادی که به یائسگی نزدیک می‌شوند.
    • شرایط پزشکی: بیماری التهابی لگن (PID)، اندومتریوز، اختلالات خونی ارثی و رشد خوش ‌خیم توده و انواع سرطان‌ها همگی باعث بی‌ نظمی قاعدگی می‌شوند.
    • تغییر وزن شدید: ممکن است افراد پس از افزایش وزن و یا کاهش وزن شدید دچار پریودهای نامنظم شوند.
    • نارسایی تخمدان‌ها: از دیگر علت‌های پریود نامنظم می‌توان نارسایی تخمدان‌ها باشد.
    • یائسگی: همانطور که گفته شد، از دیگر دلایل تغییر در سیکل قاعدگی، نزدیک شدن به دوران یائسگی است.

    مطالب مرتبط:

    چگونه به طور طبیعی پریود شویم؟

    نحوه پریود شدن به طور طبیعی چیست؟ چگونه زودتر پریود شویم؟ برای پریود شدن چی بخوریم؟ باز کننده قاعدگی قوی چیست؟ این‌ها سوالات و دغدغه بسیاری از بانوان است. درمان‌های خانگی زیادی وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند. در ادامه به معرفی برخی باز کننده قاعدگی قوی خانگی می‌پردازیم(1).

    یکی از مواد غذایی که افراد در این زمان برای پریود شدن می‌خورند، چای زعفران یا زعفران دم کرده است. زعفران به طرز معجزه آسایی باعث جلو افتادن پریود شده و خانم‌ها به عنوان یک باز کننده قاعدگی قوی از آن یاد می‌کنند. البته می‌تواند یکی از دلایل خون ریزی شدید نیز باشد. همچنین توصیه می‌شود در صورتی که قصد بارداری دارید، از مصرف زعفران در هفته‌های اول بارداری پرهیز نمائید، چراکه منجر به سقط جنین خواهد شد.

    چی بخورم پریود بشم؟
    چی بخورم پریود بشم؟

    حفظ وزن استاندارد – چیکار کنم پریود بشم؟

    تغییر در وزن شما می‌تواند بر پریودتان تأثیر بگذارد. اگر جثه بزرگ‌تری دارید، کاهش وزن می‌تواند به تنظیم دوره‌های شما کمک کند. از طرف دیگر، کاهش شدید وزن یا کمبود وزن می‌تواند باعث قاعدگی نامنظم شود. به همین دلیل حفظ وزن متوسط ​​اهمیت زیادی دارد. افرادی که اضافه وزن شدید دارند نیز احتمال بیشتری دارد که پریودهای نامنظم را تجربه کنند.

    این افراد معمولاً خونریزی و درد پریود شدیدتری را تجربه می‌کنند. این به دلیل تأثیری است که سلول‌های چربی روی هورمون‌ها و انسولین می‌گذارند. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا وزن مورد نظر را شناسایی کرده و یک استراتژی برای رسیدن به آن ارائه دهند.

    ورزش منظم – چیکار کنم پریود بشم؟

    ورزش منظم - راه زود پریود شدن
    ورزش منظم

    ورزش فواید بسیاری برای سلامتی دارد. همچنین می‌تواند به پریود شما کمک کند. علاوه بر آن شما می‌توانید به وزن مناسب برسید و آن را حفظ کنید. می‌تواند به شما کمک کند تا وزن متوسطی داشته باشید یا آن را حفظ کنید. ورزش معمولاً به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای سندرم تخمدان پلی کیستیک توصیه می‌شود. این سندروم می‌تواند باعث بی نظمی چرخه قاعدگی شود.

    دریافت دوز روزانه ویتامین – چی بخورم پریود بشم؟

    مطالعه‌ای که در سال 2015 منتشر شد، سطوح پایین ویتامین D را با پریودهای نامنظم مرتبط دانست و نشان داد که مصرف ویتامین دی ممکن است به تنظیم قاعدگی کمک کند. طی تحقیقات دیگر مشخص شد این ماده در درمان بی‌نظمی قاعدگی در افراد مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک نیز مؤثر است. ویتامین دی اغلب به برخی غذاها از جمله شیر و سایر محصولات لبنی و غلات اضافه می‌شود.  همچنین می‌توانید ویتامین دی را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا از طریق مکمل‌ها نیز دریافت کنید.

    همچنین برخی تجربیات نشان داده که ویتامین C می‌تواند به باز شدن قاعدگی کمک کند. ویتامین سی با افزایش سطح استروژن و کاهش سطح پروژسترون به این اتفاق کمک می‌کند. انقباض دیواره رحم می‌تواند باعث ریختن آن شود.

    برای دریافت ویتامین C کافی می‌توانید از میوه‌جات و سبزیجات حاوی این ویتامین مثل مرکبات استفاده کنید. اگر از مکمل ویتامین سی استفاده می‌کنید، حتما با دوز تعیین شده و مناسب مصرف کنید.

    مصرف زنجبیل – چیکار کنم امروز پریود بشم؟

    مصرف زنجبیل - راه زود پریود شدن
    مصرف زنجبیل

    اگر می‌خواهید امروز و به زودی پریود پریود شوید، مصرف زنجبیل یکی از روش‌های کمک کننده است. زنجبیل به عنوان یک درمان خانگی برای درمان قاعدگی‌های نامنظم استفاده می‌شود و برخی آن را یک باز کننده قاعدگی قوی می‌نامند. با این حال هیچ مدرک علمی برای نشان دادن اثربخشی آن وجود ندارد. به نظر می‌رسد که زنجبیل فواید دیگری در رابطه با قاعدگی دارد که در درجه اول به تسکین درد مربوط می‌شود.

    یک مطالعه بالینی در سال 2014 بر روی 92 زن با خونریزی شدید قاعدگی نشان داد که مصرف روزانه زنجبیل ممکن است به کاهش میزان خون از دست رفته در طول قاعدگی کمک کند. مصرف 750 تا 2000 میلی گرم پودر زنجبیل در 3 یا 4 روز اول پریود نیز درمان مؤثری برای دوره‌های دردناک است.  تحقیقات انجام شده نشان داده که مصرف زنجبیل به مدت 7 روز قبل از پریود علائم خلقی، فیزیکی و رفتاری سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را کاهش می‌دهد.

    مصرف دارچین – چی بخوریم پریود بشیم؟

    به نظر می‌رسد دارچین برای انواع مشکلات قاعدگی مفید است. تحقیقات انجام شده در سال 2014 نشان داد که این ماده به تنظیم چرخه‌های قاعدگی کمک می‌کند و حتی می‌تواند یک گزینه درمانی مؤثر برای زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک باشد. همچنین نشان داده شده است که به طور قابل توجهی درد و خونریزی قاعدگی را کاهش می‌دهد. دارچین به طور کلی به عنوان یک درمان طبیعی ایمن و مؤثر برای زنان جوان مبتلا به دردهای شدید قاعدگی در نظر گرفته می‌شود.

    مصرف آناناس – چیکار کنیم پریود بشیم؟

    مصرف آناناس - راه زود پریود شدن
    مصرف آناناس

    آناناس یک درمان خانگی محبوب برای مشکلات قاعدگی است. این میوه حاوی بروملین است، آنزیمی محققان اعلام کرده‌اند پوشش داخلی رحم را نرم کرده و دوره‌های قاعدگی شما را تنظیم می‌کند. آناناس همچنین خاصیت ضدالتهابی و تسکین دهندگی دارد.

    مصرف زردچوبه – چیکار کنم امروز پریود بشم؟

    ریشه زردچوبه حاوی کورکومین است و به پریود شدن شما کمک می‌کند. این ماده اثرات مفید زیادی برای سلامتی از جمله کاهش التهاب و بهبود خلق و خو دارد. به دلیل این اثرات، مصرف مکمل‌های حاوی کورکومین می‌تواند علائم (PMS) را کاهش دهد.

    زردچوبه همچنین ممکن است اثراتی مشابه هورمون استروژن داشته باشد. این بدان معنی است که شاید به تنظیم چرخه قاعدگی شما نیز کمک کند. دوزهای معمول کورکومین از 100 میلی گرم تا 500 میلی گرم دو بار در روز مصرف می‌شود.

    علاوه بر مواردی که ذکر شد، دوش آب گرم و استفاده از کیسه آب گرم نیز می‌تواند در جلو انداختن پریود تاثیرگذار باشد. شاید متعجب شوید اما داشتن رابطه جنسی سالم و محافظت شده نیز به پریود شدن شما کمک می‌کند. چرا؟ زیرا ارگاسم زن حین سکس، موجب انقباض در رحم با القای اثر وکیوم شده و منجر به ایجاد خونریزی پریودی در شما می‌شود. برخی از انواع دمنوش برای پریود شدن نیز مانند زنجبیل و دمنوش چای جعفری وجود دارند که به جلو انداختن پریود شما کمک می‌کنند. همچنین اگر به دنبال یک باز کننده قاعدگی قوی دارویی هستید، توصیه می‌گردد به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید تا بهترین روش را به شما پیشنهاد نماید.

    بهترین دمنوش برای باز شدن قاعدگی چیست؟

    دو تا از دمنوش‌هایی که در باز شدن قاعدگی موثرند دمنوش زنجبیل و دمنوش جعفری هستند. در اینجا درباره هریک از اینها توضیحات لازم را ارائه می‌دهیم:

    دمنوش زنجبیل

    در طب سنتی زنجبیل بهترین ماده برای پریود شدن سریع و انقباضات رحم است. بر مبنای این که زنجبیل باعث افزایش انقباضات رحم می‌شود و در نهایت منجر به پریود می‌گردد. یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از زنجبیل، مصرف آن به صورت دمنوش است.

    طرز تهیه دمنوش زنجبیل:

    1. چند تکه از زنجبیل را در یک قوی آب جوش قرار دهید.
    2. اجازه دهید این قوی جند دقیقه روی حرارت قرار گرفته و بجوشد.
    3. سپس می‌توانید این ترکیب را به صورت چای و دمنوش میل کنید.

    بسیاری از تحقیقات و تجربیات تایید کرده‌اند که دمنوش زنجبیل در پریود شدن موثر است.

    دمنوش جعفری

    یکی دیگر ار دم نوش‌هایی که در پریود شدن تاثیر دارند دمنوش جغفری است. سبزی جعفری به دلیل برخوردار بودن از ویتامین C بالا و مواد مؤثره قوی آپیول، در انقباض دیواره رحم مؤثر است.

    طرز تهیه دمنوش جعفری:

    1. چند جعفری تازه را در قوری آب جوش قرار دهید.
    2. اجازه دهید این ترکیب برای چند دقیقه بجوشد و دم بکشد.
    3. پس از دم کشیدن دمنوش می‌توانید آن را میل کنید.

    فراموش نکنید که آپیول برای زنان باردار خطرناک است پس در زمان بارداری، شیردهی و همچنین اگر دچار بیماری‌های کلیوی هستید از مصرف چای جعفری اجتناب کنید.

    چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

    در برخی شرایط، عقب افتادن قاعدگی شما ممکن است نشانه یک بیماری باشد که باید توسط پزشک علت‌یابی شود. در صورتی که شرایط و علائم زیر را داشتید به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید:

    • اگر علائم بارداری دارید و به حاملگی مشکوک هستید
    • تاخیر در پریود شما سه سیکل متوالی به طول انجامیده است
    • توقف چرخه قاعدگی شما قبل از 45 سالگی
    • ادامه داشتن پریود بعد از یائسگی یا 55 سالگی
    • مشاهده خونریزی بین پریود یا بعد از رابطه جنسی
    • داشتن پریودهای سنگین و شدید به طور ناگهانی

    بیشتر بخوانید:

    جمع بندی

    • پاسخ این سوالات در این مقاله ذکر شده است؛ چیکار کنم پریود بشم؟ برای پریود شدن چی بخوریم؟ چگونه پریود شویم؟ چیکار کنم امروز پریود بشم؟ چی بخوریم پریود بشیم؟ برای یافتن پاسخ این سوالات مقاله را کامل مطالعه کنید.
    • با روش‌هایی برای پریود شدن و چند باز کننده قاعدگی قوی آشنا شدید. برخی از این روش‌ها تأثیر آنی دارند و در مدت زمان کم باعث پریود شدن می‌شوند. برخی دیگر روش‌های درمانی برای تأخیر در پریود هستند.
    • دوران قاعدگی می‌تواند با دردهای شدیدی همراه باشند که مصرف برخی از خوراکی‌های ضد التهاب مانند آناناس می‌تواند آن را تسکین دهد.
    • برخی از مواد غذایی مانند زعفران به دلیل ویژگی‌های خود، روی دوره قاعدگی تأثیر مستقیم دارند.
    • سریع‌ترین روش باز شدن قاعدگی و یک باز کننده قاعدگی قوی دارویی بستگی به شرایط شما و علت تاخیر در پریود شما خواهد داشت. توصیه می‌شود برای این‌کار و مصرف دارو به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    در نهایت خوشحال می‌شویم سوالات و تجربیات خود را در انتهای همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

    چه مدت طول می‌کشد تا یک دوره پریود تنظیم شود؟

    پس از شروع قاعدگی در دختران نوجوان، ممکن است حدود 4 سال طول بکشد تا دوره آنها قابل پیش بینی شود. با این حال، اگر یک بیماری زمینه‌ای وجود داشته باشد که باعث پریودهای نامنظم شود، احتمالاً ابتدا باید علت را برطرف کنید.

    آیا پریودهای نامنظم به معنای ناباروری است؟

    داشتن یک سیکل قاعدگی نامنظم لزوماً به این معنی نیست که نمی‌توانید باردار شوید. بسته به علت بی‌نظمی پریود، ممکن است تأثیری بر توانایی شما برای باردار شدن داشته یا نداشته باشد.

    آیا کرونا می‌تواند بر قاعدگی تأثیر بگذارد؟

    کرونا می‌تواند تغییرات زیادی ایجاد کند. همچنین اعلام شده است که در مواجهه با بیماری‌های شدید مانند کووید-19، بدن به طور موقت تخمک گذاری را کاهش می‌دهد (که می‌تواند بر خونریزی قاعدگی نیز تأثیر بگذارد) تا انرژی را از تولید مثل، به سمت مبارزه با عفونت هدایت کند.

    آیا مصرف آنتی بیوتیک منجر به تاخیر در پریود می‌شود؟

    به طور کلی، آنتی بیوتیک‌ها تاثیری بر قاعدگی و تاخیر آن ندارند. افرادی که پس از مصرف آنتی بیوتیک اظهار تاخیر در پریودی می‌کنند، احتمالا به دلیل شرایط بیماری یا استرس ناشی از آن بیماری دچار تاخیر در قاعدگی شده‌اند.

    آیا داشتن رابطه جنسی به زودتر پریود شدن کمک می‌کند؟

    بله، رابطه جنسی سالم (واژینال) و محافظت شده می‌تواند با آزاد کردن برخی هورمون‌ها به جلو انداختن پریودتان کمک کند. توجه داشته باشید که رابطه مقعدی، همچنین عدم استفاده از کاندوم، می‌تواند منجر به سایر مشکلات مانند بیماری‌ها و یا بارداری شود.

    چیکار کنم پریود بشم خانگی؟

    برای پریود شدن در خانه می‌توانید این موارد را امتحان کنید: مصرف زعفران، حفظ وزن استاندارد، ورزش منظم، دریافت دوز روزانه ویتامین، مصرف زنجبیل، مصرف دارچین، مصرف آناناس، مصرف زردچوبه، دمنوش‌های گیاهی، دوش آب گرم، کیسه آب گرم، داشتن رابطه جنسی سالم و محافظت شده.

    بهترین باز کننده قاعدگی قوی چیست؟

    باز کننده قاعدگی قوی غیر دارویی، زعفران دم کرده و یا زنجبیل است و همچنین آمپول پروژسترون نیز یک روش سریع برای باز کردن قاعدگی است که با توصیه پزشک برای تنظیم دوره‌های قاعدگی مصرف می‌گردد. بهتر است قبل از هر اقدام برای باز کردن سریع پریود با پزشک مشورت نمائید.

    چی بخوریم پریود بشیم؟

    برای پریود شدن می‌توانید مواد غذایی بخورید که به جلو انداختن پریود شما کمک می‌کنند مانند: زعفران دم کرده، زنجبیل، دارچین، آناناس و زردچوبه.

    میخوام تا فردا پریود بشم چیکار کنم؟

    اگر به دنبال راهکاری سریع برای پریود شدن هستید و تا فردا نیاز دارید که پریود شوید، بهتر است در قدم اول استرس و اضطراب نداشته باشید، مواد غذایی حاوی ویتامین C مصرف کنید و با مدیتیشن آرامش خود را حفظ کنید. اگر احتمالی برای بارداری یا ابتلا به بیماری نمی‌دهید احتمالا زود پریود خواهید شد. اما در صورتی که علل دیگری منجر به تاخیر پریود شما شدند باید توسط متخصص زنان معاینه شوید تا علت تاخیر مشخص شود.

    چه قرصی بخورم پریود بشم؟

    قرص مدروکسی پروژسترون، یکی از انواع قرص‌های هورمونی است که برای زودتر پریود شدن استفاده می‌شود. این قرص برای خانم‌هایی که یائسه نشدند و به دلیل کمبود هورمون پریود نمی‌شوند موثر خواهد بود، اما بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت شود.

    منبع medicalnewstoday
    1,318 نظر
    1. Zainab گفت

      سلام من 13 ساله هستم و طبق معمول مجردم من قبلا همیشه پریودم زود به زود بود و من ۱۱ سالگی پریود شدم دفعه قبل بعد از یک ماه پریود شدم و خیلی تعجب کردن که دیر آمد ولی الا نبض شکم دارم و هنوز تقریبا داره دو ماهی میشه که پریود نشدم خیلی نگرانم میشه بگین اینا یعنی چی!

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        نامنظمی پریود در اوایل شروع قاعدگی و تا حدود 3 سال ابتدایی طبیعی است و جای نگرانی ندارید. آرام باشید و صبر کنید، پریود خواهید شد.

    2. هما گفت

      سلام
      دوماه پیش از اورژانسی استفاده کردم و ۲۶ پریود شدم و ماه بعدش ۱۵ شدم ولی این ماه ۳روز از موعد پریودی گذشته بود ک اورژانسی مصرف کردم یک هفته گذشته و هنوز پریود نشدم😬😬

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        مصرف زیاد قرص اورژانسی با خطراتی همراه است و پزشکان مصرف بیش از 2 بار در سال را توصیه نمی‌کنند.
        احتمالا یا تا 10روز پس از مصرف قرص یا در زمان مقرر سیکل بعدی پریود خواهید شد. اگر از سیکل بعدی 7 روز تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده نمائید.

    3. نسیم گفت

      سلام من بخاطر مصرف قرص اورژانسی در ماه پیش (که بعدش هم رابطه بدون دخول داشتم)این ماه یک هفته دیرتر پریود شدم.ممکنه باردار باشم الان با وجود این پریودی؟
      و منظور از پریودی کامل چیست

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر بعد از آخرین رابطه محافظت نشده، پریود شدید و پریود شما مانند ماه‌های قبل بوده و خونریزی لکه بینی یا لانه گزینی نبوده، احتمال بارداری وجود ندارد.
        نامنظمی بعد از مصرف قرص اورژانسی نیز ممکن است رخ دهد.

    4. بدون‌نام گفت

      سلام من ۱۵ سالمه مجردم تا حالا اصلا رابطه نداشتم ولی پریود نمیشم ی از ۱۳ سالگی ققط ۶ بار شدم و تو ۶ بار دو ماه سه ماه میفتم رفتم دکتر ی دارویی داد که اون ۶ بار افتادم الان دارو ها تموم شد بازم نشدم خیلی نگرانم که در آینده پچه دار نشم تورخدا راهنمایم کنید

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        نامنظمی پریود در حدود ۳ سال اول شروع قاعدگی طییعی است و جای نگرانی ندارد.
        صبر کنید تا پریود شما منظم شود.

    5. As گفت

      سلام وقت بخیر
      من ماه پیش ۹ ام رابطه محافظت شده داشتم و بعدش ۱۱ ام پریود شدم وپریودیم کامل بود
      اما این ماه ۶ روز از پریودیم گذشته ولی نمیشم
      امکان بارداری وجود داره ؟
      و اینکه از ۹ ام ب بعد هیچ رابطه جنسی نداشتم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال باردای در این شرایط بسیار بعید است.
        جهت اطمینان از بی بی چک می‌توانید استفاده نمائید.

    6. Nazanin گفت

      سلام وخسته نباشید
      یه روز قبل از پریود رابطه داشتیم و صبح روز بعد پریود شدم امکان بارداری برای ماه بعد هست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر پریود شما کامل بوده خیر احتمال بارداری تقریبا صفر است.

    7. شید گفت

      سلام وقت بخیر من ماه پیش بخاطر مصرف قرص اورژانسی زودتر پریود شدم حدود یک هفته.۱۶ ام پریود شدم این ماه ۱۶ ام شده هنوز پریود نشدم احتمالا داره بخاطر قرص تاخیر داشته باشه این ماه؟
      با پیشاب هم واژن برخورد داشته ولی شسته شده

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر پریودی شما کامل بوده احتمال بارداری وجود ندارد.
        بله مصرف قرص اورژانسی منجر به برهم زدن سیکل قاعدگی طبیعی شما تا حدود سه ماه خواهد شد.

    8. Z.z گفت

      سلام وقتتون بخیر ۲۳ ساله هستم ممکنه بعد از اینکه دستم با پیشاب برخورد داشته و چند لحظه بعد دستم به واژنم زدم باردار بشم؟۱۸ روزه از موعد پریودیم میگذره و اینکه قبلا کیست هم داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید 🙏

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        این احتمال بسیار کم است.
        جهت اطمینان از تست بی بی چک استفاده نمائید و اگر نتیجه ای نداشت و تاخیر ادامه دار بود به متخصص زنان جهت معاینه فیزیکی مراجعه نمائید.

    9. .. . گفت

      سلام ایا خوردن قرص اورژانسی روی پریود دوره بعد تاثیر میذاره؟یکی دو روز گذشته از تایم پریود شدنم دخول هم نبوده ولی مطمئن نیستم پیشاب برخورد کرده یا خیر.ماه پیش قرص اورژانسی خوردم امکانش هست تاخیر بخاطر اون باشه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بله مصرف قرص اورژانسی به دلیل تغییرات شدید هورمونی منجر به برهم خوردن نظم قاعدگی تا حدود دو سیکل آینده خواهد شد.
        اگر بعد از مصرف پریود نشدید و 7 روز از سیکل خود تاخیر داشتید از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

    10. سحر گفت

      اخرین رابطه من آذر ماه و محافظت شده بود ۳ دی پریود شدم بلافاصله بعد از پریود برای عفونت مترونیدازول و ازیترومایسین مصرف کردم دکتر گفت نباید رابطه داشته باشی دوره درمان عفونت ،در کنارش دکتر تغذیه رفتم و دارو گرفتم
      ۵ روز مونده به موعد بهمن بی بی چک زدم و منفی بود ۱ بهمن موعد پریودم بوده که نشدم فرداش بی بی چک زدم و بازم منفی بود شنبه که دقیقا ۷ روز از پریود گذشته هم بی بی چک زدم بازم منفی بود
      هنوز پریود نشدم و امادگی بارداری هم ندارم و رابطه هم نداشتم ولی نمیدونم چرا پریود نمیشم
      ممنون میشم کمک کنید 😭

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        عفونت، مصرف دارو و تغییر شرایط زندگی (تغیر رژیم غذایی و افزایش یا کاشه وزن) همه در تاخیر پریود شما موثر هستند. چه بسا عامل این تاخیر شما استرس بیش از حد شما باشد. زمانی که رابطه محافظت شده داشتید و بعد آن هم پریود شدید چرا ا قبل پریود شروع به استفاده از بی بی چک کردید؟
        با انجام مدیتیشن و یوگا سعی بر حفظ آرامش کنید و صبر کنید تا پریود شوید. احتمال بارداری وجود ندارد اگر پریود بعد از رابطه شما کامل بوده…
        در صورتی که تاخیر تا سیکل بعدی ادامه دار بود به متخصص زنان مراجعه نمائید.

      2. زهرا گفت

        سلام من یکی دو روز بعد از اتمام پریودیم با همسرم رابطه بدون دخول داشتم چون دوران عقد هستیم فقط در حد مالش و لاپایی
        هر وقت هر همسرم ارضا میشه رو پارچه یا دستمال کامل تخلیه میشه
        الان دو روزه پریودیم عقب افتاده خیلی استرس دارم .میترسم ک هنگام برخورد بدنمون باهم اتفاقی افتاده باشه

        1. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          احتمال کمی را برای بارداری با پیشاب باید درنظر بگیرید.
          آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید. اگر 7 روز تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده نمائید.
          ضمنا در روابط بدون دخول هم سعی کنید از کاندوم استفاده کنید.

      3. Fatemeh گفت

        سلام وقت بخیر
        من تنبلی تخمدان دارم و سیبل میخورم ۳ ماه
        ۲۶آذر ماه قبل پریودم رابطه بدون دخول داشتم
        لباس زیر هم تنم بود
        امکان بارداری با پیشاب هست؟ البته دستم آلوده بود
        یه هفته بعد رابطه نوک سینم درد میکرد شدید و حال گر گرفتگی هم داشتم سمت راست شکمم هم خیلی درد میکرد ۶ روز بعد از اینکه قرص رو قطع کردم پریود شدم به صورت کامل
        یک هفته بعد از پریود بی بی چک منفی شد
        بعد ۴ بهمن رفتم دکتر و سونو گرفتن
        این ماه هم بعد از قطع کردن قرص جلوگیری سر وقت پریود شدم هفته پیش
        دکتر گفت که کیستت بزرگتر شده و هیچی نیست
        امکانش هست اشتباه تشخیص داده باشند؟

        1. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          اگر پریود شدید کامل که دیگه چرا باید احتمال بارداری باشد؟
          نگران نباشید و تحت نظر پزشک خود باشید برای تنبلی تخمدان

    11. سحر گفت

      سلام
      اخرین رابطه محافظت شده و مطمعن من آذر ماه بوده.
      ۳ دی پریود شدم و بلافاصله بعد از اون بخاطر عفونت ۳۰ عدد مترونیدازول و ۶ عدد ازیترومایسین مصرف کردم رابطه هم نداشتم بوده
      ۵ روز مونده به موعد پریود این ماه بی بی چک زدم منفی بود ۱ ام بهمن موعد پریود بوده ولی پریود نشدم فرداش یعنی ۲ ام بی بی چک زدم بازم منفی بود
      ۷ام بی بی چک زدم بازم منفی بود
      ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی نگرانم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر پریودی شما بعد از رابطه کامل و مانند قبل بوده احتمال بارداری وجود ندارد و ممکن است این تاخیر به دلیل عفونت و مصرف قرص بوده باشد.
        آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.
        اگر تاخیر ادامه دار بود تا سیکل بعدی به متخصص زنان مراجعه نمائید.

        1. سحر گفت

          احتمالش هست با اینهمه فاصله و تکرار بی بی چک استباه بزنه

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          کم هست معمولا درصد خطای بی بی چک.
          برای اطمینان خاطر می‌توانید تست بتا هم در آزمایشگاه انجام دهید.

    12. سحر گفت

      سلام میشه لطفا جواب بدین….من حدودا 16 روز پیش رابطه داشتم ب صورت مقعدی مایع منی روی دستمال ریخته شد ولی مطمعن نیستم ک دست شوهر ب مایع منی الوده بوده یا نه حدود ی رب بعدش دستش شوهرم ب واژن مالیده شد….دو روزع ک پریودم عقب افتاده…این دفعه دیرتر دل و کمردرد و سینه دردم شروع شد نسبت ب دفعه های قبل ک میخاستم پریود شم…س بار ی بار دوروز قبل از موعد ی بار روز موعد ویک بار دو روز بعد از موعد پریودم بیبی چک زدم هر س بار منفی بود ولی همچنان کمر درد و دل درد دارم ممکنه باردار باشم؟ خیلی میترسم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری کم هست.
        آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید. اگر یک هفته تاخیر داشتید در روز 8ام تاخیر از بی بی چک استفاده نمائید برای تشخیص قطعی.
        ضمنا توصیه می‌شود از انجام رابطه مقعدی پرهیز کنید، چراکه عوارض جبران‌ناپذیری برای دوطرف خواهد داشت.

    13. kobra گفت

      سلام من ۱۹ سالمه مجرده هستم ماه قبل پریود شدم ولی رفتم حموم پریودیم خیلی کم‌نامنظم بود و امروز دو روزه از پریودیم‌میگذره خیلی استرس دارم چیکار کنم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        ارتباط حمام رفتن و پریود شدن رو متوجه نشدم.
        اگر رابطه محافظت نشده داشته‌اید یک هفته بعد از تاخیر از بی بی چک استفاده کنید.
        و اگر این نامنظمی دائمی است و بیش از 3 سال از شروع دوره قاعدگی شما می‌گذرد، به متخصص زنان جهت بررسی علت مراجعه نمائید.

    14. مونا گفت

      سلام خاهرم ۱۲ سالشه امسال عمل پارگی کیست تخمدان داشت و بعد عمل هم باز کیست عود کرد.۷ روز از تاریخ پریودش گذشته هنوز نشده نگرانم باز کیست کنه چیکار کنم پریود بشه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        از انجام خودسرانه اقدامی خودداری نمائید و تحت نظر پزشکشان باشید و از ایشان مشورت بگیرید.

    15. Unknown گفت

      من سکس مقعدی داشتم بدون کاندوم
      میخوام بدونم امکان حاملگی هست؟
      منی داخل مقعد خالی شده
      و اینکه موقع رابطه من تایم عادتم بود،
      با فاصله ی تقریبا دوساعت قرص اورژانسی مصرف کردم
      دو روز بعد از تموم شدن پریودم هم دوباره شروع به خونریزی داشتم ولی نه در حد پریودی

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر احتمال بارداری در این شرایط بسیار بعید و تقریبا صفر است.
        نگران نباشید و تا سیکل پریودی بعدی صبر کنید.

        1. Nashenas گفت

          سلام وقت بخیر
          من ی مدتی بخاطر استرس تو دوران امتحانات و کم کردن وزن پریود نشدم و حدود چهارماهه که نشدم
          کیست و تنبلی ندارم
          میشه راهنمایی کنید چی بخورم زودتر درست شه
          ممنون از شما

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          هر دوعامل منجر به برهم خوردن نظم قاعدگی و تاخیر پریود خواهند شد.
          اگر در 3 سال ابتدایی شروع دوره قاعدگی هستید طبیعی است.
          درغیر این صورت، اگر این تاخیر ادامه دار بود به متخصص زنان جهت بررسی علت مراجعه نمائید.

    16. Ayda گفت

      سلام من ۱۶سالمه پریودشدم این ماه توروزاول یک دفعه ای خونریزیم کم شد به نظرتون چیه؟مشکلیه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        نگران نباشید، نامنظمی و تاخیر پریود در حدود 3 سال ابتدایی شروع قاعدگی کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

    17. Fatemeh گفت

      سلام من 24 سالمه متاهلم هستم بچه هم دارم پریودیم منظم بود بعد از چند ماه یک ماه در میون پریود میشدم الان سه ماه که پریود نشدم تست بارداری دادم باردار نیستم یکی بهم گفت قرص ضد بارداری بخور پنج روز بعد پریود میشی خوردم بازم پریود نشدم زعفران هم خوردم حالمو بدتر کرد وزنم قبلاً ۷۸ بود الان شد ۹۰ بعضی ها میگن بخاطر چاقی هست قبلاً دکتر هم رفتم گفتن کیست ریز داری قرص ویتامین E بخور خوب میشی خوردم بازم هیچی نشد تو رو خدا کمکم کنید 🙏

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        افزایش وزن ناگهانی و کیست هردوعامل موثر در تاخیر قاعدگی خواهند بود.
        از مصرف خودسرانه قرص خودداری کنید و به متخصص زنان جهت معاینه و بررسی علت مراجعه نمائیدو

    18. آرمیتا گفت

      سلام من تقریبا یه هفته پیش رابطه جنسی داشتم که وحساس کردم سایز کاندوم مناسب نبود و برای اطمینان ۲ تا قرص ال دی همون شب و پس فردا یکی دیگه خوردم امکان بارداری هست ؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری در این شرایط بسیار کم است.
        ضمنا مصرف قرص ال دی به صورت اورژانسی باید 8 عدد باشد نه 2 عدد.
        آرامش خود را حفظ کنید و تا زمان مقرر پریود صبر کنید و اگر یک هفته تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده نمائید.

    19. فاطمه گفت

      سلام خسته نباشید
      من ماه قبل پریود شدم ولی این ماه نشدم بعدم رابطه م فقط در حد مالش روی واژن بوده بعدم مایع منی روی زمین ریختن. داخل این چند دل دردهای خفیف و ترشح داشتم ولی نشدم هنوز استرس دارم زیاد

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر پریود شدن شما بعد از رابطه کامل بوده جای نگرانی برای بارداری وجود ندارد و ممکن است به دلیل استرس این علائم و تاخیر را تجربه کرده باشید. درغیر این صورت یک هفته پس از تاخیر از بی بی چک استفاده نمائید.

    20. معصومه گفت

      سلام
      شوهر من 10 سال هست عمل وازکتومی انجام داده
      20 روز از زمان پریودم گذشته احتمال بار داری هست؟
      البته من بعضی از ماه ها پریودم عقب میفته ولی در حد یه هفته. لطفا راهنماییم کنید ممنون

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        با توجه به اینکه زمان خیلی زیادی از عمل گذشته، احتمال اینکه بارداری اتفاق بیوفتد بسیار بعید است.
        جهت اطمینان از بی بی چک استفاده کنید و اگر علتی برای آن نیافتید از جمله استرس، تغییر شرایط زندگی، بیماری و … و تاخیر تا سیکل بعدی ادامه دار بود به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    21. ... گفت

      من ۱۹ سالمه مجرد هستم زمان پریودم نامشخص هست و گاهی اوقات به مدت ۱۰ روز عقب میوفته و الان پریود نشدم و خودم احتمال میدم عقب افتاده‌ باشه ولی نزدیک به ۳ روز پیش با دوست پسرم رابطه داشتم آب منی هم داخل نریخت آیا مشکلی هست؟ امکان بارداری هست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال کمی را برای بارداری در رابطه محافظت نشده با پیشاب باید درنظر بگیرید.
        استرس نداشته باشید. درصورتی که زمان پریود را نمی‌دانید انجام تست بتا دو هفته پس از رابطه و بی بی چک 21 روز پس از رابطه جهت بررسی بارداری توصیه می‌شود.

    22. نسیم گفت

      سلام دختری ۲۳ساله هستم پنج شش ماهه تحت نظر پزشک بودم بع علت کم خونی وفقر آهن. سرم اهن وداروی کم خونی مصرف کردم آهن خونم ۳۷۰شده بعد از اون دوماهه پریود نشدم وصورتم پر از لک سیاه شده ممکنه مشککم خونی باشه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        توصیه می‌کنیم جهت بررسی علت به پزشک خود مراجعه کنید.
        به شرح حال و سابقه سلامتی بیشتری نیاز است.

        1. عطیه گفت

          سلام من 18سالمه ازدواج کردم رابطه نداشتم ماه پیش یعنی آذر 27پریود شدم بهمن ماه روز 21انگار پریود شدم ولی بعد روز22تمیز بودم الآنم برنامه لونا زده 5روز تاخیر ؟چیکار کنم

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          اگر رابطه محافظت نشده نداشته‌اید احتمال بارداری وجود ندارد.
          ممکن است به سایر علل مانند استرس، تغییر شرایط زندگی و غیره این تاخیر رخ داده باشد.
          آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید، اگر این تاخیر تا سیکل بعدی ادامه دار بود به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    23. Gh گفت

      سلام ببخشید ی سوال داشتم من رابطه نداشتم تاحالا و مجردم ولی با دوست پسرم در حد مالش اونم از روی لباس داشتیم و منی هم روی شلوارم نریخته الان دو روز از پریودیم میگذره و پریود نشدم البته ماه قبل هم چند روز عقب افتاد ایا بارداری در این صورت اتفاق میوفته؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد.
        استرس نداشته باشید و صبر کنید تا پریود شوید.

      2. Banou گفت

        سلام ببخشید من ۱۴ روز پیش باید پریود میشدم ولی نشدم…اما دل درد و کمر درد خیلی شدیدی دارم چیکار کنم؟

        1. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          اگر رابطه محافظت نشده داشته اید از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.
          در غیر این صورت این مقاله را مطالعه کنید: علت تاخیر در پریود
          اگر دلیلی برای این تاخیر پیدا نکردید و تا سیکل بعد ادامه دار بود به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    24. Sara گفت

      سلام من ماه قبل ۱۷اذر پریود شدم ولی الان هنوز پریود نشدم و رابطه داشتم ولی اسپرم وارد نشده میخواستم بدونم این روند طبیعی یا نه باید تست بارداری بدم ولی از دیروز کمر درد دارم ولی پریود نمیشم و همینطور ترشحات داشتم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        در رابطه محافظت نشده، احتمال کمی را برای بارداری با پیشاب باید درنظر گرفت.
        آرامش خود را حفظ کنید و در صورتی که یک هفته تاخیر داشتید از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

        1. زیبا گفت

          سلام یک سوال داشتم‌من رابطه با نامزدم محافظت شده بود با یک لایه لاتکس حتی منی ایشون داخل کاندوم ریخته نشده آیا با این‌جهت امکان بارداری هست؟؟؟؟ درد پریودی دارم وبی هنوز خبری نیست کمکم کنید بسیار نگرانم

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          خیر احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد و تقریبا صفر است.
          نگران نباشید، با انجام مدیتیشن و یوگا آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.

    25. سارا گفت

      سلام وقت بخیر خانمی ۳۵ ساله هستم روز ششم پریودی رابطه داشتم و مایع منی ریخته شد. و بلافاصله قرص اورژانسی خوردم ولی هنوز پریود نشدم و نگران هستم چیکار کنم کمک کنید

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        مصرف قرص اورژانسی به دلیل ایجاد تغییرات شدید هورمونی منجر به برهم خوردن نظم قاعدگی خواهد شد. در صورتی که یک هفته از زمان مقرر پریود شما گذشته و پریود نشدید از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

    26. عسل گفت

      سلام من تاریخ قائدگی فراموش کردم
      کمرم بشدت درد می‌کنه ولی اثری از مریضی نیست
      چکارکنم نمیخوام حامله بشم
      واربطه هم مایع منی ورود نداشته

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال کمی برای بارداری در رابطه محافظت نشده وجود دارد.
        21 روز پس از رابطه محافظت نشده از بی بی چک
        و 14 روز بعد از آن از تست بتا
        جهت بررسی بارداری می‌توانید استفاده نمائید.

    27. Fatemeh گفت

      سلام وقتتون بخیر
      من متاهلم و ۲۷ سالمه کلا رابطه محافظت شده داشتم ولی یک بار تو دوران غیر باروری( مقاربت امن) رابطه بدون کاندوم داشتم اون هم قبل از اینکه مایع منی خارج بشه بیرون کشید الان باید ۱۰ ام این ماه پریود میشدم ولی امروز ۱۲ امه و هنوز پریود نشدم
      تو این مدت هم ورزش میکردم
      خیلی استرس دارم آیا امکان بارداری وجود داره؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال خیلی کمی برای بارداری وجود دارد.
        استرس و ورزش سنگین هم می‌تواند در این تاخیر تاثیرگذار باشد.
        آرامش خود را حفظ کنید و در صورتی که یک هفته تاخیر داشتید از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

    28. سارا گفت

      سلام خسته نباشید من حدودا یک هفته پیش رابطه جنسی بدون دخول داشتم بدون برخورد و مالشی و لباس زیر هم داشتم؛ از عدم برخورد پیشاب مطمئنم و مایع منی روی ران پا ریخته شد ک سریع پاک کردم احتمال بارداری وجود داره؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر احتمال بارداری در شرایطی که پیشاب یا مایع منی با واژن برخورد نداشته است وجود ندارد.

    29. عاطفه گفت

      سلام وقتتون بخیر
      ۲۵سالمه مجردم وهیچ رابطه ای نداشتم الان۵ماه هست پریودیم نامنظم هست ولی این ماه ۱۱روز هست پریودنشدم هیچ علائمی هم ندارم خواستم ازمایش هورمونی بدم چون جوش های بدی میزنم وموهای زیرچونه ام داره ضخیم میشه خواستم بدونم آزمایش هورمونی روفقط دکترزنان میتونه بنویسه یا پزشکای دیگه هم میتونن؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بهتر است به متخصص زنان مراجعه نمائید تا با بررسی سوابق سلامتی و شرایط شما آزمایشات و اقدامات لازم را انجام دهند.

    30. پروا گفت

      سلام من ۴۸ ساله هستم الان ۳ ماه هست دچار بی نظمی در سیکل پریود شدم
      ماه اول نشدم اما در زمان پریود دچار لکه های روشن بودم ماه دوم کامل پریود شدم ماه سوم دوباره پر بود نشدم بعد انجام یک کار سنگین
      کمی دچار خونریزی چند روز در حد قطره ای خیلی نامحسوس اصلا نیاز ب پد پیدا نکردم ولی ادامه دار بوده این وضعیت بیشتر از یک هفته به این شکل ادامه داره بخاطر یائسگی هست یا دچار مشکلی شدم هیچ دردی در قسمت شکم یا کمر ندارم
      و البته حدود ۵ ماه هست مادرم رو از دست دادم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بابت از دست دادن مادر گرامی متاسفیم.
        دو علت ممکن است در این اتفاقات دخیل باشد، ابتدا شاید به دلیل شرایط روحی شما و علت دوم یائسگی است که با توجه به سن شما رخ دادن آن بعید نیست. معمولا فرایند یائسگی با علائمی آغاز خواهد شد که یکی از آنان کم شدن خون و یا عدم قاعدگی است.
        توصیه می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید: علائم یائسگی
        درصورتی که نیاز بود به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    31. ستاره گفت

      سلام وقت بخیر . من بعد از یک رابطه محافظت نشده پریود شدم ( البته با چند روز تاخیر ) . و ماه بعدش هم پریود شدم(باز هم با چند روز تاخیر ) . این ماه چند روزه از موعد پریودم گذشته و هنوز پریود نشدم . تست بتا تیتر هم چند روز پیش دادم نتیجه ۱.۵ بود . امکانش هست که با این وجود حامله بوده باشم و نتیجه تست اشتباه بوده باشه و خونریزی های قبلیم هم هماتوم باشه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر پریودی شما کامل بوده و لکه بینی یا لانه گزینی نبوده احتمال بارداری وجود ندارد.
        نتیجه تست بتا زیر 5 نیز به معنای منفی بودن است و درد خطای آن نیز در این زمان بسیار کم خواهد بود.
        آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید. اگر این تاخیرها ادامه دار بود به متخصص زنان مراجعه نمائید. این نکته را هم درنظر داشته باشید که سیکل قاعدگی از 21 تا 38 روز طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

    32. هانیه گفت

      سلام وقت بخیر
      من اوایل ابان رابطه محافظت نشده داشتم
      ۱ هفته بعد پریود شدم و ماه بعد هم منظم پریود شدم
      اما این ماه ۴ روزه که عقب افتاده.
      احتمال بارداری هست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر پریودی شما کامل و مانند ماه‌های قبل بوده و لکه بینی یا لانه گزینی نبوده احتمال بارداری وجود ندارد.
        آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.

    33. تنها گفت

      سلام وقت بخیر
      ببخشید من رو صورتم موهای زائد دارم رفتم داروخانه قرص سیپرون استات بهم داد یه ورق ده تایی الان ۱۲رپز از پریودم گذشته پریود نمیشم ممکنه بخاطر این قرص باشه ممنون میشم راهنمایی کنید بعد راهی هست من پریود بشم ……

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        ممکن است به دلیل عوارض مصرف قرص باشد. اما در صورتی که شرایط ادامه دار بود و پریود نشدید حتما به پزشک متخصص زنان جهت معاینه مراجعه نمائید.

    34. ستارع گفت

      سلام وقت بخیر . من بعد از یک رابطه محافظت نشده پریود شدم ( البته با چند روز تاخیر ) . و ماه بعدش هم پریود شدم(باز هم با چند روز تاخیر ) . این ماه چند روزه از موعد پریودم گذشته و هنوز پریود نشدم . تست بتا تیتر هم چند روز پیش دادم نتیجه ۱.۵ بود . امکانش هست که با این وجود حامله بوده باشم و نتیجه تست اشتباه بوده باشه و خونریزی های قبلیم هم هماتوم باشه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد.
        درصورت ادامه دار بودن تاخیر به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    35. هلما گفت

      سلام
      من ۱۷ سالمه باکرم رابطه ی دهانی داشتم و مطمئن نیستم دستم با پیشاب برخورد کرد یا نه و بعد به واژنم
      امکان بارداری با دسته آلوده به پیشاب هست!
      برخورد دست با واژن بعد حدود نیم ساعت بود

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد نگران نباشید.

    36. دلارام گفت

      سلام وقت بخیر
      من یه ورق قرص ۱۰تایی سیپروترون استات خوردم برای موهای زائد صورتم الان ۱۲روز پریودم عقب افتاده ممکنه بخاطر مصرف این قرص باشه چی بخورم تا پریود بشم ممنون میشم توضیح بدید …

      با تشکر ,

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        ممکن است از عوارض قرص باشد.
        درصورتی که تاخیر ادامه دار بود به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    37. شین گفت

      سلام وقتتون بخير
      22ساله هستم
      تقريبا سه هفته پيش رابطه محافظت شده داشتم
      و برای مشکلی از عرقيات طبع سرد استفاده كردم و طي چند روز پشت سر هم خوردم
      بين 1 ام تا 4 اين ماه بايد پريود ميشدم اما نشدم
      از علائم پريودي فقط كمر درد رو دارم
      البته كه من ورزش ميكنم اما چنان سنگين نيست
      طناب زني، و براي شكم هم دراز نشست هميشه در برنامه هام هست
      با اين وجود ايا امكان بارداري وجود دارد اقاي دكتر..؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر از حفاظت کامل رابطه اطمینان دارید، احتمال بارداری وجود ندارد و این تاخیر ممکن است به خاطر مشکل یا تغییر عادت غذایی شما باشد.
        استرس نداشته باشید و آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.

    38. قاسمی گفت

      سلام وقت بخیر خانمی۲۲ساله هستم یک سال هست ک متاهل هستم و رابطه داشتم تازمانی ک‌رابطه نداشتم پریودم منظم بود ولی بعد از رابطه نا منظم شد و الان دوماه هست ک پریود نمیشم چندین بار هم ازمایش بتا ب تجویز دکتر دادم و منفی شد و مشخص شد ک تیرویید دارم قرص تیرویید هم میخورم و چرک خشک کن هم ب تجویز دکتر خوردم ولی همچنان پریود نمیشم سونوگرافی هم دادم که گفتن کمی تنبلی تخمدان دارید چه باید کرد؟!

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بهتر است به پزشک زنان متخصص مراجعه کنید تا داروهای لازم برای مصرف تجویز گردد.

    39. سحر••• گفت

      سلام وقتتون بخیر
      من ۲۲سالمه
      ۶ماه هست که به تجویز دکتر قرص دوفاستون میخورم برای کنترل و درمان سندروم پلی‌کیستیک.
      همیشه هرماه بعد از خوردن آخرین قرص ۲ الی ۳ روز بعد پریود میشدم اما این ماه حدودا یک هفته هست که قرصم تموم شده اما هنوز پریود نشدم.
      حدودا ۳ماه پیش هم اورژانسی مصرف‌ کردم
      در رابطه‌هم مراقب بودم اما فقط یک‌بار واژنم با سطحی از پوست که اسپرمی بوده برخورد داشته
      میخواستم بدونم احتمال بارداری هست یا بخاطر استرس یا مصرف قرص‌ها هست که هنوز پریود نشدم؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر مایع منی با واژن برخورد داشته باشید، احتمال کمی برای بارداری وجود دارد. ضمنا استرس و قرص اورژانسی نیز یکی از علل اصلی تاخیر و نامنظمی پریود است.
        آرامش خود را حفظ کنید و دو هفته پس از رابطه مشکوک از تست بتا بارداری جهت اطمینان استفاده کندی و درصورتی که نتیجه‌ای حاصل نشد به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    40. بهار گفت

      با سلام من ۲۲ سالمه رابطه داشتم ولی تا جایی که میدونم یا روی کمرم خالی شده یا داخل مقعد یک بار هم با کاندوم کاملا محافظت شده داخل بدنم خالی شد الان دقیقا ۱۹ این ماه باید میشدم ولی هنوز نشدم خیلی نگرانم ممکنه از بارداری باشه ؟؟؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورتی که از عدم برخورد پیشاب و مایع منی با واژن خود مطمئن هستید احتمال بارداری وجود ندارد و تاخیر ممکن است به دلیل استرس ایجاد شده باشد.
        درصورتی که شک دارید، صبر کنید و پس از یک هفته تاخیر از بی بی چک استفاده نمائید.

        1. Amir گفت

          سلام خسته نباشید مدتی پیش رابطه مقعدی داشتم بعد منی روی کمر خالی شده بعد فکر کنم مقدار خیلی کمی از منی لیز خورده بر رویه واژن البته کمتر از یک دیقه پاک شده بادستمال حالا بنظرتون مشکلی نیست یا هستش؟ نظرتون؟؟

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          احتمال بارداری کم است.
          استرس نداشته باشند و تا زمان مقرر پریود صبر کنند، درصورتی که بیش از یک هفته تاخیر داشتند از بی بی چک استفاده کنند.

    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.