چیکار کنم پریود بشم؟ معرفی 12 باز کننده قاعدگی قوی

1318 1,726,311
زمان مطالعه این مطلب: 10 دقیقه

چرا پریود نمیشم؟ چیکار کنم پریود بشم از وقتم گذشته؟ پریود نشدن به معنای حاملگی است؟ یک باز کننده قاعدگی قوی چیست؟ آیا راهکاری برای پریود شدن به طور طبیعی وجود دارد؟ به طور کلی سیکل قاعدگی از روز اول پریود تا اولین روز پس از اتمام آن محاسبه می‌شود. متوسط ​​چرخه قاعدگی 28 روز است. با این حال می‌تواند از فردی به فرد دیگر و ماه به ماه متفاوت باشد. اگر هر 24 تا 38 روز یکبار پریود شوید، همچنان منظم در نظر گرفته می‌شود. اگر زمان بین قاعدگی‌ها تغییر کند و قاعدگی زودتر یا دیرتر شروع شود، دوره‌های شما نامنظم تلقی می‌شود.

روش درمان بستگی به این دارد که بفهمید چه چیزی باعث پریودهای نامنظم شما شده است. اما راه‌حل‌هایی وجود دارد که می‌توانید در خانه امتحان کنید تا چرخه قاعدگی خود را به مسیر درست برگردانید. در این مطلب قصد داریم به روش‌هایی برای پریود شدن بپردازیم. این راهکارها اغلب خانگی بوده و افراد می‌توانند در صورت تأخیر در پریود آنها را امتحان کنند. شاید به دنبال این راهکارها در نی نی سایت گشته باشید اما ما به صورت تخصصی این مطلب را بررسی خواهیم کرد. اگر شماهم به دنبال راهکار برای پریود شدن سریع هستید توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله از مجله سلامت کیوان با ما همراه باشید.

دلیل پریود نشدن چیست؟

چرا پریود نمیشم و علت عقب افتادن پریود چیست؟ تأخیر در پریود می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما یکی از مهم‌ترین آنها بارداری است. حال آیا کسی که رابطه جنسی نداشته و پریود نشده باشد باردار است؟ پاسخ این سوال با صراحت منفی است. حال اگر رابطه مقعدی یا رابطه دهانی داشته باشیم چه؟ باز هم امکان بارداری وجود دارد؟ پاسخ این سوال نیز منفی است. اگر مایع منی مرد یا پیشاب با واژن شما برخوردی نداشته باشد نمی‌توانید برای اینکه چرا پریود نمی‌شوید نگران بارداری باشید.

افراد زیادی پس از گذشتن از زمان پریود خود فکر می‌کنند شاید باردار باشند، برای این کار می‌توان از تست‌هایی که درون داروخانه‌ها (بیبی چک) به فروش می‌رسد استفاده کرد. البته باید بدانید که این تست ممکن است درصدی خطا داشته باشد. روش دیگر، انجام تست بتا بارداری یا Bhcg در آزمایشگاه است که اطمینان پذیری بالاتری دارد. بیشتر بخوانید: علائم بارداری چیست؟

اما اگر احتمال بارداری نمی‌دهید باید بدانید که تاخیر پریود به دلایلی از جمله استرس و اضطراب، تغییر وزن ناگهانی، ورزش سنگین و سندرم تخمدان پلی کیستیک و 6 علت دیگر نیز مربوط است که در مقاله‌ای جداگانه به طور مفصل شرح داده‌ایم و می‌توانید مطالعه کنید: علت تاخیر در پریود

علت درخواست پریود شدن سریع

همانطور که گفته شد، دلایل مختلفی وجود دارد که خانم‌ها می‌خواهند زودتر پریود شوند یا به دنبال قرص اورژانسی برای پریود شدن سریع می‌گردند. عمده دلیل، رفع نگرانی و استرس بعد از یک رابطه محافظت نشده است. آنها می‌خواهند پریود شوند تا زودتر بدانند که باردار نیستند. اما برخی افراد قاعدگی خود را به دلایل دیگری مثلا رفتن به سفر یا یک رویداد مهم تحریک می‌کنند که آن زمان پریود نشوند. روش‌های دارویی وجود دارد که برای افرادی که احتمال حامله بودنشان نیست می‌توان استفاده شود تا قاعدگی زودتر یا دیرتر اتفاق افتد. به جهت اختصار، این موضوع را در مقاله دیگری کامل توضیح داده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید: عقب انداختن پریود در منزل

صبر کنید!! اگر می‌خواهید سریع پریود شوید و نمی‌توانید برای بررسی علت به پزشک مراجعه کنید توصیه می‌کنیم فرم زیر را به صورت رایگان پر کنید تا مخصصان ما در اولین فرصت با شما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را برای شما انجام دهند. همین حالا اقدام کنید و سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.




    دلیل پریودهای نامنظم چیست؟

    دلایل مختلفی وجود دارد که چرا شما ممکن است بی نظمی قاعدگی را تجربه کنید. بسیاری از دختران نوجوان در اوایل شروع دوره قاعدگی نامنظمی پریود را تجربه می‌کنند که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته‌ایم و می‌توانید مطالعه کنید: اولین پریود دختران. دوره‌های بیش از حد سنگین یا طولانی مدت قاعدگی نیز، منوراژی نامیده می‌شود. علائم رایج این مورد شامل دوره قاعدگی طولانی یا خونریزی شدید است. منظور از خون ریزی شدید نیز آن است که فرد مجبور باشد هر یک ساعت یک بار پد بهداشتی خود را تعویض کند.

    علل خونریزی‌های شدید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    • تغییرات هورمونی: هورمون‌های پروژستین یا استروژن در صورت تشرح زیاد ممکن است باعث خونریزی شدید شوند. عدم تعادل هورمونی بیشتر در افرادی رخ می‌دهد که به تازگی قاعدگی را شروع کرده‌اند یا افرادی که به یائسگی نزدیک می‌شوند.
    • شرایط پزشکی: بیماری التهابی لگن (PID)، اندومتریوز، اختلالات خونی ارثی و رشد خوش ‌خیم توده و انواع سرطان‌ها همگی باعث بی‌ نظمی قاعدگی می‌شوند.
    • تغییر وزن شدید: ممکن است افراد پس از افزایش وزن و یا کاهش وزن شدید دچار پریودهای نامنظم شوند.
    • نارسایی تخمدان‌ها: از دیگر علت‌های پریود نامنظم می‌توان نارسایی تخمدان‌ها باشد.
    • یائسگی: همانطور که گفته شد، از دیگر دلایل تغییر در سیکل قاعدگی، نزدیک شدن به دوران یائسگی است.

    مطالب مرتبط:

    چگونه به طور طبیعی پریود شویم؟

    نحوه پریود شدن به طور طبیعی چیست؟ چگونه زودتر پریود شویم؟ برای پریود شدن چی بخوریم؟ باز کننده قاعدگی قوی چیست؟ این‌ها سوالات و دغدغه بسیاری از بانوان است. درمان‌های خانگی زیادی وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند. در ادامه به معرفی برخی باز کننده قاعدگی قوی خانگی می‌پردازیم(1).

    یکی از مواد غذایی که افراد در این زمان برای پریود شدن می‌خورند، چای زعفران یا زعفران دم کرده است. زعفران به طرز معجزه آسایی باعث جلو افتادن پریود شده و خانم‌ها به عنوان یک باز کننده قاعدگی قوی از آن یاد می‌کنند. البته می‌تواند یکی از دلایل خون ریزی شدید نیز باشد. همچنین توصیه می‌شود در صورتی که قصد بارداری دارید، از مصرف زعفران در هفته‌های اول بارداری پرهیز نمائید، چراکه منجر به سقط جنین خواهد شد.

    چیکار کنم پریود بشم؟
    چیکار کنم پریود بشم؟
    چی بخورم پریود بشم؟
    چی بخورم پریود بشم؟

     

    حفظ وزن استاندارد – چیکار کنم پریود بشم؟

    حفظ وزن استاندارد - نحوه زود پریود شدن
    حفظ وزن استاندارد

    تغییر در وزن شما می‌تواند بر پریودتان تأثیر بگذارد. اگر جثه بزرگ‌تری دارید، کاهش وزن می‌تواند به تنظیم دوره‌های شما کمک کند. از طرف دیگر، کاهش شدید وزن یا کمبود وزن می‌تواند باعث قاعدگی نامنظم شود. به همین دلیل حفظ وزن متوسط ​​اهمیت زیادی دارد. افرادی که اضافه وزن شدید دارند نیز احتمال بیشتری دارد که پریودهای نامنظم را تجربه کنند.

    این افراد معمولاً خونریزی و درد پریود شدیدتری را تجربه می‌کنند. این به دلیل تأثیری است که سلول‌های چربی روی هورمون‌ها و انسولین می‌گذارند. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا وزن مورد نظر را شناسایی کرده و یک استراتژی برای رسیدن به آن ارائه دهند.

    ورزش منظم – چیکار کنم پریود بشم؟

    ورزش منظم - راه زود پریود شدن
    ورزش منظم

    ورزش فواید بسیاری برای سلامتی دارد. همچنین می‌تواند به پریود شما کمک کند. علاوه بر آن شما می‌توانید به وزن مناسب برسید و آن را حفظ کنید. می‌تواند به شما کمک کند تا وزن متوسطی داشته باشید یا آن را حفظ کنید. ورزش معمولاً به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای سندرم تخمدان پلی کیستیک توصیه می‌شود. این سندروم می‌تواند باعث بی نظمی چرخه قاعدگی شود.

    دریافت دوز روزانه ویتامین – چی بخورم پریود بشم؟

    دریافت ویتامین روزانه
    دریافت ویتامین روزانه

    مطالعه‌ای که در سال 2015 منتشر شد، سطوح پایین ویتامین D را با پریودهای نامنظم مرتبط دانست و نشان داد که مصرف ویتامین دی ممکن است به تنظیم قاعدگی کمک کند. طی تحقیقات دیگر مشخص شد این ماده در درمان بی‌نظمی قاعدگی در افراد مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک نیز مؤثر است. ویتامین دی اغلب به برخی غذاها از جمله شیر و سایر محصولات لبنی و غلات اضافه می‌شود.  همچنین می‌توانید ویتامین دی را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا از طریق مکمل‌ها نیز دریافت کنید.

    همچنین برخی تجربیات نشان داده که ویتامین C می‌تواند به باز شدن قاعدگی کمک کند. ویتامین سی با افزایش سطح استروژن و کاهش سطح پروژسترون به این اتفاق کمک می‌کند. انقباض دیواره رحم می‌تواند باعث ریختن آن شود.

    برای دریافت ویتامین C کافی می‌توانید از میوه‌جات و سبزیجات حاوی این ویتامین مثل مرکبات استفاده کنید. اگر از مکمل ویتامین سی استفاده می‌کنید، حتما با دوز تعیین شده و مناسب مصرف کنید.

     

    مصرف زنجبیل – چیکار کنم امروز پریود بشم؟

    مصرف زنجبیل - راه زود پریود شدن
    مصرف زنجبیل

    اگر می‌خواهید امروز و به زودی پریود پریود شوید، مصرف زنجبیل یکی از روش‌های کمک کننده است. زنجبیل به عنوان یک درمان خانگی برای درمان قاعدگی‌های نامنظم استفاده می‌شود و برخی آن را یک باز کننده قاعدگی قوی می‌نامند. با این حال هیچ مدرک علمی برای نشان دادن اثربخشی آن وجود ندارد. به نظر می‌رسد که زنجبیل فواید دیگری در رابطه با قاعدگی دارد که در درجه اول به تسکین درد مربوط می‌شود.

     

     

     

    یک مطالعه بالینی در سال 2014 بر روی 92 زن با خونریزی شدید قاعدگی نشان داد که مصرف روزانه زنجبیل ممکن است به کاهش میزان خون از دست رفته در طول قاعدگی کمک کند. مصرف 750 تا 2000 میلی گرم پودر زنجبیل در 3 یا 4 روز اول پریود نیز درمان مؤثری برای دوره‌های دردناک است.  تحقیقات انجام شده نشان داده که مصرف زنجبیل به مدت 7 روز قبل از پریود علائم خلقی، فیزیکی و رفتاری سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را کاهش می‌دهد.

    مصرف دارچین – چی بخوریم پریود بشیم؟

    مصرف دارچین - راه زود پریود شدن
    مصرف دارچین

    به نظر می‌رسد دارچین برای انواع مشکلات قاعدگی مفید است. تحقیقات انجام شده در سال 2014 نشان داد که این ماده به تنظیم چرخه‌های قاعدگی کمک می‌کند و حتی می‌تواند یک گزینه درمانی مؤثر برای زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک باشد. همچنین نشان داده شده است که به طور قابل توجهی درد و خونریزی قاعدگی را کاهش می‌دهد. دارچین به طور کلی به عنوان یک درمان طبیعی ایمن و مؤثر برای زنان جوان مبتلا به دردهای شدید قاعدگی در نظر گرفته می‌شود.

    مصرف آناناس – چیکار کنیم پریود بشیم؟

    مصرف آناناس - راه زود پریود شدن
    مصرف آناناس

    آناناس یک درمان خانگی محبوب برای مشکلات قاعدگی است. این میوه حاوی بروملین است، آنزیمی محققان اعلام کرده‌اند پوشش داخلی رحم را نرم کرده و دوره‌های قاعدگی شما را تنظیم می‌کند. آناناس همچنین خاصیت ضدالتهابی و تسکین دهندگی دارد.

    مصرف زردچوبه – چیکار کنم امروز پریود بشم؟

    مصرف زردچوبه - راه زود پریود شدن
    مصرف زردچوبه

    ریشه زردچوبه حاوی کورکومین است و به پریود شدن شما کمک می‌کند. این ماده اثرات مفید زیادی برای سلامتی از جمله کاهش التهاب و بهبود خلق و خو دارد. به دلیل این اثرات، مصرف مکمل‌های حاوی کورکومین می‌تواند علائم (PMS) را کاهش دهد.

    زردچوبه همچنین ممکن است اثراتی مشابه هورمون استروژن داشته باشد. این بدان معنی است که شاید به تنظیم چرخه قاعدگی شما نیز کمک کند. دوزهای معمول کورکومین از 100 میلی گرم تا 500 میلی گرم دو بار در روز مصرف می‌شود.

    علاوه بر مواردی که ذکر شد، دوش آب گرم و استفاده از کیسه آب گرم نیز می‌تواند در جلو انداختن پریود تاثیرگذار باشد. شاید متعجب شوید اما داشتن رابطه جنسی سالم و محافظت شده نیز به پریود شدن شما کمک می‌کند. چرا؟ زیرا ارگاسم زن حین سکس، موجب انقباض در رحم با القای اثر وکیوم شده و منجر به ایجاد خونریزی پریودی در شما می‌شود. برخی از انواع دمنوش برای پریود شدن نیز مانند زنجبیل و دمنوش چای جعفری وجود دارند که به جلو انداختن پریود شما کمک می‌کنند. همچنین اگر به دنبال یک باز کننده قاعدگی قوی دارویی هستید، توصیه می‌گردد به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید تا بهترین روش را به شما پیشنهاد نماید.

    بهترین دمنوش برای باز شدن قاعدگی چیست؟

    دو تا از دمنوش‌هایی که در باز شدن قاعدگی موثرند دمنوش زنجبیل و دمنوش جعفری هستند. در اینجا درباره هریک از اینها توضیحات لازم را ارائه می‌دهیم:

    دمنوش زنجبیل

    در طب سنتی زنجبیل بهترین ماده برای پریود شدن سریع و انقباضات رحم است. بر مبنای این که زنجبیل باعث افزایش انقباضات رحم می‌شود و در نهایت منجر به پریود می‌گردد. یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از زنجبیل، مصرف آن به صورت دمنوش است.

    طرز تهیه دمنوش زنجبیل:

    1. چند تکه از زنجبیل را در یک قوی آب جوش قرار دهید.
    2. اجازه دهید این قوی جند دقیقه روی حرارت قرار گرفته و بجوشد.
    3. سپس می‌توانید این ترکیب را به صورت چای و دمنوش میل کنید.

    بسیاری از تحقیقات و تجربیات تایید کرده‌اند که دمنوش زنجبیل در پریود شدن موثر است.

    دمنوش جعفری

    یکی دیگر ار دم نوش‌هایی که در پریود شدن تاثیر دارند دمنوش جغفری است. سبزی جعفری به دلیل برخوردار بودن از ویتامین C بالا و مواد مؤثره قوی آپیول، در انقباض دیواره رحم مؤثر است.

    طرز تهیه دمنوش جعفری:

    1. چند جعفری تازه را در قوری آب جوش قرار دهید.
    2. اجازه دهید این ترکیب برای چند دقیقه بجوشد و دم بکشد.
    3. پس از دم کشیدن دمنوش می‌توانید آن را میل کنید.

    فراموش نکنید که آپیول برای زنان باردار خطرناک است پس در زمان بارداری، شیردهی و همچنین اگر دچار بیماری‌های کلیوی هستید از مصرف چای جعفری اجتناب کنید.

    چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

    در برخی شرایط، عقب افتادن قاعدگی شما ممکن است نشانه یک بیماری باشد که باید توسط پزشک علت‌یابی شود. در صورتی که شرایط و علائم زیر را داشتید به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید:

    • اگر علائم بارداری دارید و به حاملگی مشکوک هستید
    • تاخیر در پریود شما سه سیکل متوالی به طول انجامیده است
    • توقف چرخه قاعدگی شما قبل از 45 سالگی
    • ادامه داشتن پریود بعد از یائسگی یا 55 سالگی
    • مشاهده خونریزی بین پریود یا بعد از رابطه جنسی
    • داشتن پریودهای سنگین و شدید به طور ناگهانی

    بیشتر بخوانید:

    جمع بندی

    • پاسخ این سوالات در این مقاله ذکر شده است؛ چیکار کنم پریود بشم؟ برای پریود شدن چی بخوریم؟ چگونه پریود شویم؟ چیکار کنم امروز پریود بشم؟ چی بخوریم پریود بشیم؟ برای یافتن پاسخ این سوالات مقاله را کامل مطالعه کنید.
    • با روش‌هایی برای پریود شدن و چند باز کننده قاعدگی قوی آشنا شدید. برخی از این روش‌ها تأثیر آنی دارند و در مدت زمان کم باعث پریود شدن می‌شوند. برخی دیگر روش‌های درمانی برای تأخیر در پریود هستند.
    • دوران قاعدگی می‌تواند با دردهای شدیدی همراه باشند که مصرف برخی از خوراکی‌های ضد التهاب مانند آناناس می‌تواند آن را تسکین دهد.
    • برخی از مواد غذایی مانند زعفران به دلیل ویژگی‌های خود، روی دوره قاعدگی تأثیر مستقیم دارند.
    • سریع‌ترین روش باز شدن قاعدگی و یک باز کننده قاعدگی قوی دارویی بستگی به شرایط شما و علت تاخیر در پریود شما خواهد داشت. توصیه می‌شود برای این‌کار و مصرف دارو به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    در نهایت خوشحال می‌شویم سوالات و تجربیات خود را در انتهای همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

    چه مدت طول می‌کشد تا یک دوره پریود تنظیم شود؟

    پس از شروع قاعدگی در دختران نوجوان، ممکن است حدود 4 سال طول بکشد تا دوره آنها قابل پیش بینی شود. با این حال، اگر یک بیماری زمینه‌ای وجود داشته باشد که باعث پریودهای نامنظم شود، احتمالاً ابتدا باید علت را برطرف کنید.

    آیا پریودهای نامنظم به معنای ناباروری است؟

    داشتن یک سیکل قاعدگی نامنظم لزوماً به این معنی نیست که نمی‌توانید باردار شوید. بسته به علت بی‌نظمی پریود، ممکن است تأثیری بر توانایی شما برای باردار شدن داشته یا نداشته باشد.

    آیا کرونا می‌تواند بر قاعدگی تأثیر بگذارد؟

    کرونا می‌تواند تغییرات زیادی ایجاد کند. همچنین اعلام شده است که در مواجهه با بیماری‌های شدید مانند کووید-19، بدن به طور موقت تخمک گذاری را کاهش می‌دهد (که می‌تواند بر خونریزی قاعدگی نیز تأثیر بگذارد) تا انرژی را از تولید مثل، به سمت مبارزه با عفونت هدایت کند.

    آیا مصرف آنتی بیوتیک منجر به تاخیر در پریود می‌شود؟

    به طور کلی، آنتی بیوتیک‌ها تاثیری بر قاعدگی و تاخیر آن ندارند. افرادی که پس از مصرف آنتی بیوتیک اظهار تاخیر در پریودی می‌کنند، احتمالا به دلیل شرایط بیماری یا استرس ناشی از آن بیماری دچار تاخیر در قاعدگی شده‌اند.

    آیا داشتن رابطه جنسی به زودتر پریود شدن کمک می‌کند؟

    بله، رابطه جنسی سالم (واژینال) و محافظت شده می‌تواند با آزاد کردن برخی هورمون‌ها به جلو انداختن پریودتان کمک کند. توجه داشته باشید که رابطه مقعدی، همچنین عدم استفاده از کاندوم، می‌تواند منجر به سایر مشکلات مانند بیماری‌ها و یا بارداری شود.

    چیکار کنم پریود بشم خانگی؟

    برای پریود شدن در خانه می‌توانید این موارد را امتحان کنید: مصرف زعفران، حفظ وزن استاندارد، ورزش منظم، دریافت دوز روزانه ویتامین، مصرف زنجبیل، مصرف دارچین، مصرف آناناس، مصرف زردچوبه، دمنوش‌های گیاهی، دوش آب گرم، کیسه آب گرم، داشتن رابطه جنسی سالم و محافظت شده.

    بهترین باز کننده قاعدگی قوی چیست؟

    باز کننده قاعدگی قوی غیر دارویی، زعفران دم کرده و یا زنجبیل است و همچنین آمپول پروژسترون نیز یک روش سریع برای باز کردن قاعدگی است که با توصیه پزشک برای تنظیم دوره‌های قاعدگی مصرف می‌گردد. بهتر است قبل از هر اقدام برای باز کردن سریع پریود با پزشک مشورت نمائید.

    چی بخوریم پریود بشیم؟

    برای پریود شدن می‌توانید مواد غذایی بخورید که به جلو انداختن پریود شما کمک می‌کنند مانند: زعفران دم کرده، زنجبیل، دارچین، آناناس و زردچوبه.

    میخوام تا فردا پریود بشم چیکار کنم؟

    اگر به دنبال راهکاری سریع برای پریود شدن هستید و تا فردا نیاز دارید که پریود شوید، بهتر است در قدم اول استرس و اضطراب نداشته باشید، مواد غذایی حاوی ویتامین C مصرف کنید و با مدیتیشن آرامش خود را حفظ کنید. اگر احتمالی برای بارداری یا ابتلا به بیماری نمی‌دهید احتمالا زود پریود خواهید شد. اما در صورتی که علل دیگری منجر به تاخیر پریود شما شدند باید توسط متخصص زنان معاینه شوید تا علت تاخیر مشخص شود.

    چه قرصی بخورم پریود بشم؟

    قرص مدروکسی پروژسترون، یکی از انواع قرص‌های هورمونی است که برای زودتر پریود شدن استفاده می‌شود. این قرص برای خانم‌هایی که یائسه نشدند و به دلیل کمبود هورمون پریود نمی‌شوند موثر خواهد بود، اما بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت شود.
    منبع medicalnewstoday
    1,318 نظر
    1. بهاره گفت

      باسلام.۲۵ ساله هستم و تا الان پریود منظمی داشتم. این ماه ۱۱ روز تاخیر در پریود دارم و دوبار هم با فاصله سه روز آزمایش بتا دادم که یکی ۱.۷ و دیگری ۱.۸ بود و منفی
      ازمایش هارو سه هفته بعد رابطه و روز ۸ و ۱۱ تاخیرم در پریود انجام دادم
      استرس خیلی شدید نداشتم ولی با اینکه بهداشت شخصی رو رعایت میکنم خارش شدید در ناحیه واژن و خود واژن دارم درحدی که شبا بیدارم میکنه و تا مایع شیری رنگ بی بو رو از واژنم پاک نکردم خارش ادامه داره
      ممنون میشم از جهت بارداری راهنمایی کنین و ایا نیاز به مراجعه به پزشک دارم یا خیر باتشکر

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        از تست بی بی چک نیر استفاده کنید و درصورتی که نتیحه‌ای حاصل نشد و به جهت بررسی عفونت و علت تاخیر به پزشک مراجعه نمائید

    2. عسل گفت

      سلام
      من رابطه دهانی داشتم و مایع منی رو روی شکمم ریختن ولی الان پریود نشدم ممکنه که از استرس باشه ؟ چون خیلی استرس دارم و میترسم ی قطره هم شده روی واژن ریخته باشه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بله یکی از علل اصلی تاخیر در پریود تجربه استرس است.
        آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.
        اگر مایع منی یا پیشاب با واژن شما برخوردی نداشته باشد احتمال بارداری وجود ندارد.

    3. هانا گفت

      سلام وقت بخیر من قبل از ازدواج پریودی منظم داشتم اما بعد از اولین نزدیکی و مصرف اورژانسی 10 روز عقب افتاد و ماه بعد هم 10 روز عقب افتاد حدود 10 الی 15 روز بعد از اخرین پریودیم رابطه محافظت نشده داشتم که مایع منی داخل واژنم نریخت اما خب پیش اب احتمالا حین رابطه وارد واژنم شده میخواستم بدونم احتمال بارداری با پیش اب هست؟ چون بعد رابطه اورژانسی مصرف نکردم چون هنوز از قبلی 6 ماه نگذشته بود و اینکه در حال اذر 25 روز از اخرین پریودیم میگذره احتمال بارداری هست؟اگر ن چیکار کنم پریودیم باز بشه؟ممنون میشم راهنماییم کنید

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        مصرف قرص اورژانسی ممکن است تا چند سیکل آینده را با بینظمی مواجه کند.
        احتمال بارداری با پیشاب هم کم است اما غیرممکن نیست.
        آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید. به جهت اطمینان بیشتر می‌توانید از تست بتا بارداری دو هفته پس از رابطه استفاده نمائید.

        1. فهی گفت

          سلام وقت بخیر خانومی 32ساله هستم دوره های منظمی دارم و همیشه درد تخمک گذاری رو اواسط سیکلم حس میکنم این ماه درد و ترشح نداشتم فقط روز 20سیکلم ترشح زیادی شبیه تخمک گذاری داستم من سه روز قبلش رابطه محافظت نشده داشتم امروز 31سیکلم علائم پریود دارم و هنوز نسدم خیلی نگرانم این چندماهه اخیر سیکلم یکم بهم خورده چندروز اینور اونور شده و گیشانیم جوش های ریز زیادی زده ولی الان که دیر شده نگرانم البته قبلا واسم پیش اومده بود و با امپول پریود شدم کی میتونم بی بی چک استفاده کنم و اینکه میتونم قرص مدروکسی پروژسترون بخورم دمنوش زعفران هم خوردم خیلی استرس دارم

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          در رابطه محافظت نشده احتمال بارداری وجود دارد.
          دو هفته پس از رابطه از تست بتا بارداری و یک هفته پس از تاخیر پریود می‌توانید از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.
          ضمنا خودسرانه قرص مصرف نکنید، چراکه تا 72 ساعت پس از رابطه قرص‌های هورمونی تاثیر خواهند داشت و به پزشک مراجعه نمائید.

    4. فاطمه گفت

      سلام من ۲۳سالمه باکره ام رابطه دهانی داشتم و مایع منی واسپرم خوردم الان یک هفته ازتایم پریودم میگذره پریودنشدم ممکنه برای استرس باشه؟احتمال بارداری بارابطه دهانی که وجودنداره؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر احتمال بارداری در رابطه دهانی به هیچ وجه وجود ندارد.
        بله یکی از علل اصلی تاخیر در پریود تجربه استرس است. با انجام مدیتیشن و یوگا آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.

    5. شیما گفت

      سلام وقتتون‌بخیر
      من دوره اولم هست که دارم از قرص دیان استفاده میکنم میخواستم بدونم تا بسته‌ی اول تموم بشه و بسته‌ی دوم قرص رو شروع کنم اون یک هفته‌ای که فاصله میوفته تا شروع بسته جدید آیا باید از روش جلوگیری دیگه‌ای استفاده بشه ؟ یا اثر قرص ها هست هنوز ؟
      و اینکه وقتی من دارم قرص مصرف میکنم و همسرم هم به صورت طبیعی جلوگیری میکنه امکان بارداری با پیشاب هست ؟

      1. پروفسور حسین کیوانی گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر قرص‌هارو طبق دستورالعمل روی بروشور استفاده کنید نیازی نیست در هفته‌ای که فاصله افتاده روش‌های دیگری برای جلوگیری استفاده کنید و تاثیرات هورمونی مانع از بارداری خواهد شد. هم در روش طبیعی و هم با مصرف قرص، احتمال بارداری بسیار کم خواهد بود.

        1. نازی گفت

          سلام وقتتون بخیر .من ۲۲ سالمه مجردم و باکره ولی الان ۵۰ روز شده ک پریود نشدم چند روز پیشم برای دندونم مسکن استفاده کردم ،ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی نگرانم🙏 روش درمان خونگی داره؟! چون فعلا وضع مالیم خوب نیست واقعیت بخوام برم دکتر خدا خیرتون بده 🌹

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          برخی از قرص‌ها، تجربه استرس و تغییر شرایط زندگی ممکن است در تاخیر پریود موثر باشند.
          آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید، درصورتی که تاخیر تا دوسیکل ادامه دار بود و علت را نیافتید، بهتر است به پزشک مراجعه نمائید.

    6. مائده گفت

      سلام من 22 سالمه و تا حالا رابطه جنسی نداشتم الان دو سه ماهه پریودم نامنظم شده و باید ۵ ام این ماه میشدم اما با اینکه کمر درد شدید و کمی هم دل درد دارم هنوز نشدم ممکنه مشکل جدی داشته باشم ؟ خیلی نگرانم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورتی که این شرایط ادامه دار است بهتر است جهت معاینه و بررسی علت به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    7. بینگ بینگ گفت

      سلام من حدود ۳۵ روز قبل رابطه محافظت نشده داشتم ولی منی در من ریخته نشده امروزم ۱ هفته از پریودیم میگذره ولی دل درد و کمر درد خفیف پریودی تو این ۱ هفته داشتم و صورتمم جوش زده مث همیشه اما پریود نشدم میخاستم بدونم حامله ام یا خیر

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        در رابطه محافظت نشده، احتمال کمی را برای بارداری با پیشاب باید درنظر گرفت. جهت اطمینان از بی بی چک استفاده نمائید.

    8. مینا گفت

      سلام من یه ماه پیش رابطه داشتم با کاندوم بود ولی حدودا 10 روز بعدش پریود شدم الان تایم پریودیم گذشته و نشدم امکان بارداری هست؟ رابطه با کاندوم بود

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر احتمال بارداری در این شرایط که پریود شما مانند ماه‌های قبل بوده و در رابطه با کاندوم بوده وجود ندارد. صبر کنید تا پریود شوید.

    9. ناشناس. گفت

      سلام وقت بخیر من پنج روز قبل از پریود شدن رابطه مقعدی داشتم که فکر میکنم منی هیچ برخوردی نداشت و بعد از پنج روز پریود شدم مثل همیشه و حالا از روز ۱۴ سیکل دل درد داشتم و کمر درد و دو روز تهوع داشتم خوب شد الانم روز ۲۵ دوره هستم و دل دردم بهتر شده و علائم پریودی دارم ممکنه باردار باشم یا صبر کنم پریود بشم خیلی شنیدم میگن با این ک پریود شدن باردار هم بودن

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد. استرس نداشته باشید و صبر کنید تا در زمان مقرر پریود شوید.
        از نظر علمی همچین امکانی وجود ندارد و چیزی که افراد به پریود شدن در هنگام بارداری اظهار می‌کنند لکه بینی یا خونریزی لانه گزینی است.

    10. سونیا گفت

      سلام من چون عرق میخورم پریودیم عقب میوفته ب مدت ۲ ماه و گاها بیشتر ، باید چی بخورم ک یخوردخ عقلا منظم تر بشه،عرق رو هم دیر ب دیر میخام دسگ بخورم اما کلن نمیشه نخورد.

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        نوشیدن بیش از حد الکل حتی می تواند چرخه قاعدگی را تحت تاثیر قرار دهد و در بلند مدت منجر به آسیب و مانع حفظ تعادل چرخه قاعدگی خواهد شد.
        ابتدا توصیه می‌شود مصرف مشروبات الکلی را تا حد امکان کاهش و یا قطع کنید، درصورتی که نتیجه‌ای حاصل نشد به پزشک زنان جهت معاینه مراجعه نمائید.

    11. فاطی111 گفت

      سلام خسته نباشی من به طور طبیعی جلوگیری میکنم ومایع منی وارد نشده اما پریودیم عقب افتاده چندروزه امکانش هست باردار باشم؟ یا از تغییر آب هوایی هست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        در رابطه محافظت نشده، احتمال کمی را برای بارداری با پیشاب نیز باید درنظر گرفت و بهتر است در روابط از کاندوم استفاده شود.
        تغییرات آب و هوایی یا شرایط زندگی نیز ممکن است در نظم قاعدگی تا حدود کمی تاثیرگذار باشند.
        درهرحال جهت اطمینان، یک هفته پس از تاخیر در پریود از بی بی چک استفاده نمائید.

        1. فاطیما گفت

          سلام. من دوتا رابطه مقعدی محافظت نشده داشتم یکیش ششم پریودیم یکی هم دو هفته بعدش. که بعد از هردوتا 4تا قرص ال دی یه بار خوردم 4تای دیگه هم 12 ساعت بعد. تا چهار روز بعد رابطه هم هر روز یدونه خوردم. تو رابطه دوم چون فک میکردم ممکنه زمان تخمک گذاری باشه از دو روز قبلشم قرص ال دی خوردم ولی استرس تمام وجودمو گرفته نمیدونم اصلا آب به واژن رسید یانه. تو رو خدا بگید چقد احتمال بارداری هست تو این شرایط

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          در رابطه مقعدی احتمال بارداری وجود ندارد اگر مایع منی با واژن برخوردی نداشته باشد. با مصرف قرص هم این احتمال از بین خواهد رفت
          ضمنا مصرف زیاد و پشت هم قرص اورژانسی ممکن است عوارض جبران ناپذیری داشته باشد. سعی کنید از سایر روش های پیشگیری مانند کاندوم استفاده نمائید.
          احتمالا نامنظمی پریود هم تجربه خواهید کرد.
          رابطه مقعدی هم عوارض زیادی خواهد داشت، حتی الامکان از انجام آن پرهیز کنید.

    12. Nnn0 گفت

      سلام وقت بخیر ببخشید سوالی داشتم..یکی از دوستام گقت فردی با نشستن روی صندلی (که قبلا روی اون پسری خودارضایی کرده و مایع منیش ریخته)باردار شده میخواستم ببینم درصورتی ک دخول نباشه و باکره باشه دختر باز هم اینطوری باردار شدن امکانش هست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        این احتمال بسیار دور از ذهن است و بارداری صورت نخواهد گرفت. روی صندلی و با داشتن لباس؟!
        به این موارد توجه نکنید و حتی برای کسی بازگو نکنید. مایع منی مدت زمان خیلی کوتاهی بیرون از بدن زنده خواهد ماند و پس از آن خاصیت باروری خود را از دست خواهد داد.

    13. . گفت

      سلام من هیفده سالمه اخرین بار تیر ماه پریود شدم این مدت هم کلی استرس و اضطراب داشتم سرم ب درس گرم اصلا متوجه نشدم کی زمان گذشت اما این اواخر مدام دمنوش زنجبیل و چای دارچین خوردم اما هیچی ب هیچی شرایط هم جوری نیست بشه برم دکتر من الان چیکار باید بکنم خیلی نگرانم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        نامنظمی پریود در دختران نوجوان تا حدود 3 ال پس از شروع قاعدگی طبیعی است و جای نگرانی ندارد. ضمنا استرس و اضطراب نیز کی یاز عوامل اصلی تاخیر در پریود خواهد بود.
        با انجام مدیتیشن و یوگا، آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.

    14. Ftm گفت

      با سلام خسته نباشید
      من دختر باکره ام و این رابطم بار اول بوده قبلن رابطه نداشتم
      ماه قبل رابطه بدون دخول داشتم نمیدونم اسپرم داخل رفته یا نه بعد یه هفته هم پریود شدم و سه چهار روز زودتر پریود شدم
      یک هفته بعد پریودم زیر دلم و شکمم درد گرفت بیبی چک گرفتم منفی شد اگه این ماه پریود نشم ممکنه باردار باشم ؟خیلی استرس دارم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورتی که پریودی شما پس از رابطه مانند ماه‌های قبل بوده احتمال بارداری وجود ندارد. تاخیر و علائم شما احتمالا به دلیل استرس شما برای اولین رابطه است. با انجام مدیتیشن و یوگا آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.

    15. ناشناس گفت

      سلام خسته نباشید دکتر من متاهلم و از قرص جلوگیری تری فاربه استفاده میکنم و درساعت مشخص هرروز قرص میخورم الان 8روزه که قرصم تموم شده و پریود نشدم. البته یک روز بعد از تموم شدن یه بسته قرص نزدیکی داشتم و بلافاصله بعدش قرص اورژانسی خوردم احتمال بارداری وجود داره؟ چیکارکنم پریودبشم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر احتمال بارداری در این شرایط بسیار بعید است. مصرف قرص اورژانسی به دلیل تغییرات شدید هورمونی منجر به برهم خوردن نظم قاعدگی شما خواهد شد. نگران نباشید و صبر کنید تا پریود شوید.

    16. آیناز گفت

      سلام من چهارماه پیش برای اولین بار عادت ماهانه شدم،اما بعد اون دیگه هیچ وقت نشدم.دلیلش چیه؟میترسم.

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        نگران نباشید، نامنظمی پریود در دختران نوجوان تا حدود 3 سال طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

    17. هیچی گفت

      سلام من هفده سالمه و یه رابطه محافظت نشده داشتم قرص اورژانسی خوردم بعد نیم ساعت و ده پونزده روز عقب انداختم احتمال بارداری هست البته خیلی استرس هم داشتم و دارم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        به طور معمول اگر قرص اورژانسی به طور صحیح مصرف شده باشد، احتمال بارداری بسیار کاهش خواهد یافت. مصرف قرص و استرس به دلیل تغییرات هورمونی منجر به تاخیر در پریود خواهند شد. درهرصورت آرامش خود را حفظ کنید و جهت اطمینان از بی بی چک و تست بتا بارداری استفاده نمائید. درصورت عدم حصول نتیجه و ادامه تاخیر، به متخصص زنان مراجعه نمائید.

      2. سمانه گفت

        سلام من ۱۸ سالمه میخاستم بدونم از مقعد امکان بارداری است من با دوس پسرم رابطه داشتم پریودم ۲۸مهر شدم ۴ابان تموم کردم وبایدد۲۸ابان میشدم تا ۴اذرک نشدم خیلی نگرانم همچین امکانی هست یاخیر؟

        1. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          اگر مایع منی یا پیشاب با واژن شما برخورد نداشته باشد خیر احتمال بارداری وجود ندارد. (درصورتی که اطمینان ندارید یک هفته پس از تاخیر پریود از بی بی چک استفاده نمائید) ممکن است این تاخیر به دلیل استرس یا تغییرات هورمونی رابطه باشد که با گذشت زمان برطرف خواهد شد.

    18. نسترن گفت

      سلام من ۳ ماه پیش سقط جنین داشتم بعد ازون پریود نشدم و خونریزی غیر طبیعی به رنگ تیره و مقدار مداوم و کم داشتم طبق تجویز پزشک یک بسته ال دی مصرف کردم بازهم پریود نشدم امپول پروژسترون زدن و باز هم پریود نشدم اما خونریزی غیر طبیعی من قطع شد چندین بار سونو کردن گفتن دیواره زخیم شده اما تکه جفت دفع نشده نیست
      ایا ممکنه تکه ای از جفت مونده باشه یا چ دلیلی داره ک پریود نمیشم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        با این شرح حال نمی‌توان تشخیصی قطعی داد. باید سونو شما توسط پزشک متخصص بررسی شود و علت مشخص شود.

    19. ناشناس گفت

      سلام حدود دو هفته پیش رابطه محافظت نشده داشتم واز ماه پیش تا الآنم پریود نشدم سه چهار باری هم تست بیبی چک انجام دادم و هر دفعه منفی بوده آیا احتمالش هست باردار باشم؟ لطفاً راهنمایی کنید

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری وجود دارد. ضمنا بهترین زمان انجام تست بی بی چک، یک هفته پس از تاخیر در پریود است. درصورتی که بازهم نتیجه ای حاصل نشد از تست بتا بارداری در آزمایشگاه استفاده نمائید.

    20. ناشناس گفت

      سلام من پریودم ۲۷ روز هست تاخیر افتاده. تست بتا هم دادم منفی بود. امکان داره تست اشتباه شده باشه لازم هست دوباره برم تست بتا بدم؟ خیلی نگرانم علت تاخیر این زمان طولانی چی میتونه باشه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصد کمی برای خطا در تست بتا نیز وجود دارد بسته به زمان و شرایط انجام تست. معمولا از یک هفته پس از تاخیر در پریود از بی بی چک و دو هفته پس از رابطه جنسی از تست بتا می‌توانید کمترین خطارا دریافت کنید. مجدد تست را تکرار کنید و اگر بازهم نتیجه‌ای حاصل نشد به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    21. آیناز گفت

      سلام من ۱۴ سالمه ، ۳۴ روز پیش اولی پریود شدم ولی دیگه نشدم.چی کارکنم؟دلیش چی است؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        نگران نباشید، پریود نامظنم در دختران نوجوان طبیعی است. حدودا 2 الی 3 سال طول می‌کشد تا سیکل پریود شما منظم شود. در این مقاله در این باره صحبت کرده‌ایم: اولین پریود دختران

    22. Mlk گفت

      سلام خانم دکتر من دخترم و مجرد ۲۲ ساله من همیشه پریودم منظم بود الان ۵ روزه عقب افتاده و هیچ علائمی ندارم از موجودش هم گذشته خیلی نگرانم، به نظرتون ممکنه بخاطر لیزر بیکینی باشه، من دوجلسه تا الان رفتم
      چکار کنم به نظرتون طبیعیه خیلی نگرانم؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        لیزر موهای زائد ارتباطی با تاخیر پریود ندارد. تاخیر شما ممکن است به سایر علل مانند استرس، تغییر شرایط زندگی یا سایر علل باشد که در مقاله‌ای جداگاه به تمامس علل پرداخته‌ایم و می‌توانید مطالعه کنید: علت تاخیر در پریود
        درصورتی که تاخیر تا ماه بعد ادامه دار بود جهت بررسی علت به متخصص زنان مراجعه کنید.

      2. نازی گفت

        سلام وقت بخیر من ۴۸ سالمه
        یکماه پیش رابطه بدون دخول داشتم و آب منی روی شکمم ریخته شد و بلافاصله خودمو شستم و بعدش ادرار کردم
        الان ۶ روز از تایم منظم پریودم گذشته ولی هنوز پریود نشدم
        ناگفته نماند سه چهار روز پیش یه لخته بزرگ سبز کمرنگ ازم دفع شد
        نمیدونم علت چیه
        فقط امیدوارم یائسگی باشه
        نه حاملگی🤔

        1. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          درصورت برخورد پیشاب یا مایع منی با واژن احتمال کمی برای بارداری در این شرایط وجود دارد.
          توصیه می‌شود پس از 7 روز تاخیر از بی بی چک و تست بتا بارداری جهت اطمینان استفاده نمائید.

    23. حدیث گفت

      سلام من ۱۰ روز پیش رابطه داشتم و زمان زیادی هم نداشت ولی امکان این رو میدم که برخورد با واژنم صورت گرفته و شاید پیشاب با واژنم برخورد کرده باشه من قرص اورژانسی مصرف کردم ۲ دوز الان ۱۰ روز میگذره یه سری علائم پریودی دارم ولی پریود نشدم هنوز هم زمان پریودی خودم نرسیده،خیلی استرس دارن چه کاری انجام بدم؟!

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        استرس نداشته باشید، احتمال بارداری در این شرایط بسیار بعید و تقریبا صفر است. صبر کنید تا پریود شوید، احتمالا تا دو سیکل آینده نیز با نامنظمی قاعدگی مواجه خواهید بود.

      2. رانیا حمیدانی گفت

        سلام شبتون بخیر
        من دو ماه پیش رابطه ی دهانی داشتم
        مایع منی اومد تو دهنم ولی مطمئن نیستم که رفت تو گلوم یا نه اما موقع ارضا شدنش دست کشیدم و مایع رو ریختم
        ولی من ۶ آبان تا ۱۲ آبان پریود بودم
        اما تا الان هنوز پریود نشدم
        و نگرانم
        مجردم رابطه از واژن و مقعدی نداشتم
        ۱۹ سالمه
        میشه جواب سوالم رو بدین که آیا احتمال بارداری هست یا نه می‌خوام از نگرانی در بیام
        البته که استرس خیلی زیاد داشتم این مدت
        و وزنم رفته بال
        ا

        1. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          احتمال بارداری در رابطه دهانی به هیچ وجه وجود ندارد. نگران نباشید.
          هم استرس و هم افزایش وزن دو عامل اصلی موثر در تاخیر پریود هستند. نگران نباشید، آرامش خود را با انجام مدیتیشن و یوگا حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.

    24. نسیم گفت

      سلام روز بخیر دکتر تقریبا ۵.۶ ماه پیش امپول پیشگیری از بار داری در بازویه خود قرار دادم و الان ۴ ماه پریود نشدم و کم کم احساس به سوزش و خارش بدن میکنم و اصلا هم رابطه جنسی نداشتم و‌کاهش وزن زیادی هم داشتم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بهتر است به پزشک تجویز کننده آمپول مراجعه نمائید. تشخیص و اظهارنظر باید با دانستن نوع آمپول، مدت زمان آن و شرایط شما باید صورت گیرد.
        با آرزوی سلامتی.

    25. یاس گفت

      سلام وقت بخیر من ۱۸ سالمه و مجردم الان نزدیک ۲۷ روزه پریودیم عقب افتاده چیکار کنم ک پریود بشم؟!

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        نامنظمی پریود در دختران نوجوان و حدود 3 سال ابتدایی شروع پریود طبیعی است و جای نگرانی ندارد. استرس نداشته باشید که خود عامل تاخیر پریود است.
        در صورتی که شامل شما نمی‌شود و تاخیر تا سیکل بعدی نیز ادامه دار بود به پزشک متخصص زنان جهت بررسی علت مراجعه نمائید.

        1. یاس گفت

          سلام وقت بخیر من ۱۸ سالمه و مجردم الان نزدیک ۲۷ روزه پریودیم عقب افتاده چیکار کنم ک پریود بشم؟!

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          تاخیر در پریود به علل مختلفی ممکن است رخ دهد از جمله تجربه استرس، کاهش یا افزایش وزن ناگهانی، ابتلا به بیماری و …
          درصورتی که علل تاخیری که در مقاله جداگانه مجله سلامت کیوان ذکر شده شامل شما نبود و تاخیر تا سیکل بعدی ادامه داشت به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    26. مینا گفت

      سلام من ۱۶ ساله تقریبا دوماه هست پریود نشدم و شکمم چند روزی هست ورم داره و درد میکنه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        نامنظمی پریود در حدود 3 سال ابتدایی شروع پریود طبیعی است و جای نگرانی ندارد. استرس نداشته باشید و صبر کنید تا پریود شوید.

    27. . گفت

      سلام من حدود چهار ماه هست پریود نشدم هفده سالم هستش بخاطر کنکور هم استرس و اضطراب زیادی دارم ممکنه دلیل پریود نشدنم این استرس ها باشه ؟هر چی هم چای دارچین خوردم این چند روزه پریود نشدم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بله یکی از عوامل اصلی تاخیر در پریود ممکن است استرس و اضطراب باشد. اما تاخیر داشتن بیش از 2 سیکل نیاز به بررسی توسط پزشک دارد. البته نامنظمی پریود در حدود 3 سال اول پس از شروع قاعدگی طبیعی است و جای نگرانی ندارد. اگر این مورد در شما صدق نمی‌کند به پزشک مراجعه نمائید.

    28. فاطمه گفت

      سلام من چون بادوس پسرم رابطه داشتم قرص اورژانسی نخوردم چون خیلی استفاده کردم منم ی دونه الدی خوردم هرچی زعفرونم میخورم بی فایدس خیلی استرس دارم امکان داره باردار باشم چون احساس میکنم شکمم نبض میزنه و بزرگ شده یکم
      زیر دلم درد میکنه تکررادرارم دارم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        یک عدد قرص ال دی کار اورژانسی را نخواهد کرد و باید ۸ عدو مصرف می‌شد. یک هفته پس از تاخیر از بی بی چک استفاده نمائید.
        ضمنا ار سایر روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده نمائید.

    29. Ela گفت

      سلام خانم متاهلی هستم پریودام همیشه منظم بود ۲۶روزه و ۲۷روزه دقیق . ولی سه چهارماهی دیرتر میشم حتی سونوگرافی رفتم گفتن موردی نیست ولی از این بابت اذیت میشم وقت که میرسه علایم رو دارم ولی نمیشم تا بهم ریختگی هورمونامو حس میکنم . اقدام هم نداریم به نظرتون مشکل از چی می‌تونه باشه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        علل مختلفی ممکن است منجر به برهم خوردن نظم قاعدگی شود. توصیه می‌شود به متخصص زنان جهت معاینه مراجعه نمائید.

    30. نرگس گفت

      سلام من 44 ساله هستم و 4 ماه هست پریود نشدن ولی سر وقت پریودی دل‌درد پریودی دارم آیا اینها علائم یائسگی هست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال یائسگی وجود دارد. می‌توانید جهت معاینه به متخصص زنان مراجفه نمائید. در مقاله‌ای جداگانه در مجله سلامت کیوان سایر علائم یائسگی را شرح داده‌ایم که میتوانید مطالعه کنید.

        1. نیکو گفت

          سلام من دوتا رابطه محافظ نشده داشتم و در طول دو هفته دوبار قرص اورژانسی مصرف کردم اما هنوز پریود نشدم تاریخشو یادم رفته و الان دارم زعفران میخورم به نظر شما بخاطر قرص ها اختمال عقب افتادن هست دقیقا هفته گذشته روز شنبه مصرف کردم

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          مصرف قرص اورژانسی در سال بیش از 2 بار توصیه نشده است، مصرف آن طی دو هفته تغییرات هورمونی شدید را خواهد داشت و ممکن است تا چندسیکل نظم قاعدگی شمارا تحت تاثیر قرار دهد. تا سیکل پریودی بعدی صبر کنید و درصورتی که یک هفته تاخیر داشتید از بی بی چک و همینطور دو هفته پس از رابطه از تست بتا بارداری می‌توانید استفاده نمائید.

        3. نازنین گفت

          من دختر ۲۲ ساله ام،باکره و خیلی استرسی و تحرکمم کمه ،کلا پریود هام نامنظمی ولی الان ۴۰ روز پریود نشدم دلیل چیه؟

        4. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          علل مختلفی در تاخیر و نامنظمی پریود وجود دارد، از جمله استرس، تغییر وزن ناگهانی، تغییر شرایط زندگی و بیماری‌های زمینه‌ای که در مقاله‌ای جداگانه با موضوع علت تاخیر در پریود شرح داده‌ایم. با انجام مدیتیشن و یوگا آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.

    31. فاطمه گفت

      سلام وقتتون بخیر
      من بیستم مهر (یک روز بعد از پایان پریود) رابطه مقعدی داشتم، این ماه باید 14 پریود میشدم ولی نشدم، یک هفته ست در قسمت شکم و پهلو درد دارم، در شش ماه اخیر هم پریودهام منظم بوده
      ایا احتمال بارداری هست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        در رابطه مقعدی و درصورت عدم برخورد مایع منی و پیشاب با واژن احتمال بارداری وجود ندارد.
        جهت اطمینان از تست بی بی چک و تست بتا استفاده نمائید.

    32. گلپری گفت

      سلام من همیشه چند روز قبل پریود علائم درد رو دارم . طبق ماه پیش من باید امروز پریود میشدم یا حداقل درد داشتم ولی هیچی ..
      مجردم و یه نزدیکی از پشت داشتم و مایع منی تخلیه کردرلم داخلم ، البته باعث شد بکارتم هم آسیب ببینه ولی نگذاشتم تا جای ممکن مایع منی با واژنم برخوردکنه
      چند ساعت بعد رابطه ۲ تا قرص ال دی خوردم
      میخواستم بپرسم مشکلی هست الان من پریود نشدم؟ از عوارض مصرف قرصه یا حاملگی ؟🥺
      استرس خیلی زیادی هم دارم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورت برخورد پیشاب یا مایع منی با واژن، احتمالی را برای بارداری باید درنظر گرفت.
        ضمنا قرص ال دی به صورت اورژانسی باید 4 عدد بلافاصله پس از رابطه جنسی و 4 عدد 12 ساعت بعد مصرف گردد.
        استرس نداشته باشید و صبر کنید، درصورتی که یک هفته تاخیر داشتید از بی بی چک و تست بتا بارداری استفاده نمائید.

    33. .. گفت

      ۱۰ ام این ماه باید پریود میشدم .قبل اینکه پریود بشم به فاصله ی ۳تا ۴ روز دوبار رابطه محافظت نشده داشتم و هردوبار قرص اورژانسی مصرف کردم ‌.الان تقریبا ۱۰روز میگذره از مصرف قرص پریود نشدم علائم پریودی رو هم دارم .ایا امکان بارداری هست ؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        ممکن است این تاخیر به دلیل تغییرات شدید هورمونی با مصرف دو قرص اورژانسی رخ داده باشد. به جهت اطمینان از بی بی چک و تست بتا بارداری استفاده نمائید.

        1. ۰۰۰ گفت

          ممنونم .چند ساعت .قبل از رابطه ی دوم یدونه قرص ال دی هم خوردم . باز هم امکان بارداری هست ؟
          چند روز بعد از مصرف قرص میتونم تست بدم ؟

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          احتمال بارداری کم هست. یک هفته پس از تاخیر پریود، بی بی چک و دو هفته پس از رابطه جنسی تست بتا می‌توانید انجام دهید.

    34. فاطمه گفت

      سلام من بادوس پسرم رابطه داشتم
      ولی از پیشاب و آبشو خالی کرد روی باسنم ولی نمیدونم ب واژنم رسیده یان چون سریع بادستمال پاک کرد منم ی دونه قرص الدی خوردم
      حالا ک قرص رو قطع کردم پریود میشم یان خیلی نگرانم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        در رابطه محافظت نشده احتمالی را برای بارداری باید درنظر گرفت. همچنین برای مصرف قرص ال دی به صورت اورژانسی باید 8 عدد قرص را در یک روز و تا 72 ساعت پس از رابطه مصرف نمائید.

    35. نازی گفت

      سلام من چند وقت پیش رابطه مقعدی داشتم و باید دهم این ماه پریود می‌شوم ولی الان تقریباً ۱ تا ۲ هفته است که پریود نشدم و نگرانم و می‌خوام جلو بندازم پریودمو چه کاری باید انجام بدم و اینکه حدود دو هفته است هر روز روزی دو بار زعفران دم کرده می‌خورم و تاثیری نداره پریودم و می‌خواستم ببینم علتش چیه و من باید چیکار بکنم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورت عدم برخورد پیشاب و مایع منی با واژن احتمال بارداری در رابطه مقعدی وجود ندارد. ضمنا از مصرف زیاد زعفران خودداری نمائید. ممکن است این تاخیر به دلیل استرس زیاد شما رخ داده باشد.
        جهت اطمینان از بی بی چک و تست بتای بارداری استفاده نمائید.

    36. Fk گفت

      سلام
      من پریود نامنظمی دارم ماه پیش ۲۵ شدم
      و حالا این ماه ۱۵ شدم .
      خواستم بدونم میتونه علائم بارداری باشه ؟ چون خوندم تو سایت ها تست خونگی دادم منفی بود آیا تست خونگی معتبره؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر زمانی که شما پریود می‌شوید و مانند دوره‌های قبل است نشان از عدم بارداری است. تاخیر و پریود نشدن از نشانه‌های بارداری است. در این مقاله درخصوص علل این موضوع بحث کرده‌تیم که می‌توانید مطالعه کنید: علت پریود نامنظم
        بهترین زمان استفاده از بی بی چک یک هفته پس از تاخیر پریود است.

    37. صبا گفت

      سلام من محض اطمینان سه ساعت قبل از رابطه محافظت نشده قرص ۱.۵ مصرف کردم آیا تاثیر داره؟
      ۲۵ روزه از خوردن قرص میگذره و پریود نشدم اما همش علائم پریود دارم تو این سه هفته
      شدیداً هم استرسی هستم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        استرس یکی از عوامل اصلی تاخیر در پریود است. توصیه می شود به متخصص روانپزشک مراجعه نمائید.
        درخصوص سوال شما نیز مصرف قرص اورژانسی قبل از رابطه نیز می‌تواند موثر باشد. اما حالا که پریود نشدید بهتر است به جهت اطمینان تست بارداری انجام دهید.

        1. M گفت

          سلام وقت بخیر
          من میخوام فردا یا پس فردا پریود بشم چه دارویی مصرف کنم؟

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          هیچ راهکاری برای اینکه بخواهید تا دو روز آینده پریود شوید وجود ندارد. می‌توانید با مصرف مجسترول 40 هرشب و یک هفته مانده به پریود تا زمانی که می‌خواهید تاخیر داشته باشید، پریود خود را عقب بیاندازید.

    38. Fk گفت

      سلام خسته نباشید من پریود نامنظمی دارم ماه پیش بیشت پنجم پریود شدم ، اما دو روزه خونریزی دارم از زیاد شدید نیست ،ممکنه باردار باشم یا نخیر؟ نیازی هست تست بدم ؟ تست خونگی دادم ولی آیا معتبره؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        وقتی پریود می‌شوید بعد از رابطه و خونریزی لکه بینی یا لانه گزینی نیست، به این معنی است که باردار نیستید.

    39. ناشناس گفت

      سلام خسته نباشید .
      ببخشید من یک دختر ۱۶ ساله هستم
      تقریبا دو سه هفته پیش رابطه مقعدی داشتم .
      و اینکه مثلا امروز باید پربود میشدم و شدم و فقط یکبار خون اومد و کلا قط شد و الان سه روز گذشته و هیچی نشده .
      خیلی میترسم یعنی امکان بارداری هست ؟؟؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورت عدم برخورد پیشاب و مایع منی با واژن، در رابطه مقعدی احتمال بارداری وجود ندارد.
        جهت اطمینان، یک هفته پس از تاخیر از بی بی چک و تست بتا بارداری استفاده نمائید.
        ضمنا توصیه می‌شود از انجام رابطه مقعدی پرهیز کنید، چراکه عوارض جبران‌ناپذیری برای دوطرف خواهد داشت.

    40. گفت

      سلام خسته نباشید من ۱۷ ساله هستم باکره
      تا شهریور پریودم منظم بوده سوم میشدم
      مهر پنجم شدم
      اما آبان الان یک هفتس عقب افتاده دمنوش زعفرون خوردم و چندتا دمنوش دیگ اما نشدم هنو چه کاری میشه کرد فوری کمکم کنیدلطفا

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        علل مختلفی مانند تجربه استرس، ورزش سنگین، کاهش یا افزایش وزن ناگهانی و غیره ممکن است منجر به برهم خوردن نظم قاعدگی و تاخیر آن شوند. در مقاله‌ای جداگانه همه این علل را شرح داده ایم که می‌توانید مطالعه کنید: 10 علت تاخیر در پریود
        درصورتی که موارد شامل حال شما نشد و تا سیکل بعدی پریود نشدید به پزشک متخصص زنان جهت معاینه مراجعه نمائید.

        1. نازنین گفت

          سلام وقتتون بخیر ،من ۲۲ سالمه مجردم و
          و باکره ام، پریودم هام کلا نامنظم هست و دل درد و کمر درد شدید هم دارم مخصوصا روز اول پریود خیلی هم آدم استرسی هستم ولی الان ۴۰ روزه پریود نشدم راهکار چیه ؟

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          نامنظمی و تاخیر پریود ممکن است علل مختلفی داشته باشد که تشخیص علت آن باید با معاینه و توسط پزشک متخصص زنان صورت گیرد. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و درصورتی که تاخیر شما تا سیکل بعدی ادامه دار بود به پزشک مراجعه نمائید.

    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.