تاخیر در پریود نشانه چیست؟ 9 علت عقب افتادن پریود و قاعدگی

588 657,889
زمان مطالعه این مطلب: 8 دقیقه

بسیاری از بانوان نسبت به تاخیر در قاعدگی یا عقب افتادن پریود خود نگران هستند. بیشتر آن‌ها فکر می‌کنند که علت تاخیر در سیکل پریودیشان ناشی از بارداری است؛ درحالیکه تاخیر در پریود شامل علت‌های گوناگونی به جز بارداری می‌باشد. اما علل عقب افتادن پریود چیست؟ تاخیر در پریود چه زمانی خطرناک است؟ حتما تا انتها همراه باشید تا در این مقاله از مجله سلامت آزمایشگاه کیوان، به بررسی علت‌های مختلف که موجب تاخیر در قاعدگی یا اصطلاحاً عقب افتادن پریود می‌شوند می‌پردازیم.

سیکل قاعدگی طبیعی چندروز است؟

اکثر افرادی که به یائسگی نرسیده‌اند؛ معمولاً هر 28 روز یکبار پریود می‌شوند و با این حال، یک سیکل قاعدگی سالم از 24 تا 38 روز متغیر است. ضمناً تاخیر در پریود در دو زمان، عادی است؛ اول زمانی که سیکل قاعدگی فرد به تازگی شروع شروع شده است و دوم زمانی که فرآیند یائسگی آغاز می‌شود.(1)

خلاصه این مقاله را در ویدئوی کوتاه و جذابی برای شما تهیه کرده‌ایم که می‌توانید مشاهده کنید.

علت تاخیر در پریود

علت تاخیر در پریود چیست؟

تاخیر در پریود همیشه نشانه‌ی بارداری نیست و عوامل مختلفی مانند عدم تعادل هورمونی، استرس و اضطراب، ورزش سنگین، روش‌های پیشگیری از بارداری و سایر موارد در این تاخیر تاثیرگزار هستند که در ادامه به طور کامل شرح خواهیم داد. به جای اینکه، با فکر بارداری، خود را عذاب دهید، بیایید همه دلایل تاخیر در پریود را باهم مرور کنیم.

علت عقب افتادن و تاخیر در پریود
علت عقب افتادن و تاخیر در پریود

1- بارداری – علت تاخیر در پریود

اولین دلیلی که افراد برای تاخیر در پریود در نظر می‌گیرند، حاملگی است. اما چه زمانی باید نگران بارداری باشیم؟ آیا بدون رابطه جنسی می‌توانیم باردار شویم؟ صراحتاً خیر. زمانی شما می‌توانید تاخیر پریود را به بارداری ارتباط دهید که رابطه محافظت نشده واژینال داشته باشید. (رابطه مقعدی و رابطه دهانی منجر به بارداری نمی‌شوند!) البته در رابطه بدون دخول نیز احتمال بارداری وجود دارد اما چگونه؟ اگر مایع منی یا پیشاب حاوی اسپرم با واژن شما برخورد داشته باشد و علائم بارداری دارید، می‌توانید تاخیر پریود را به بارداری ارتباط دهید. برای انجام تست بارداری استفاده از بی بی چک و تست BHCg توصیه می‌شود که در این مقاله می‌توانید مطالعه نمائید: بهترین زمان استفاده از بی بی چک

2- استرس و اضطراب – علت تاخیر قاعدگی

استرس و اضطراب مزمن می‌تواند، عملکرد هورمون‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و حتی بر هیپوتالاموس، بخشی از مغز که مسئول تنظیم قاعدگی است، تاثیر بگذارد. استرس باعث افزایش یا کاهش ناگهانی وزن می‌شود که این مورد نیز باعث اختلال در چرخه قاعدگی می‌شود. تکنیک‌های تمدد اعصاب و تغییر در سبک زندگی را امتحان کنید، آنها می‌توانند باعث کاهش استرس و اضطراب مزمن شوند.

استرس - علت تاخیر پریود
استرس – علت تاخیر پریود

3- افزایش یا کاهش ناگهانی وزن – علت عقب افتادن پریود

تغییرات شدید در وزن، می‌تواند زمان سیکل قاعدگی را دچار اختلال کند. افزایش یا کاهش شدید چربی بدن، منجر به عدم تعادل هورمونی می‌شود که، باعث تاخیر یا توقف دوره پریود فرد می‌شود.

همچنین کاهش شدید کالری بر بخشی از مغز تأثیر می گذارد که با غدد درون‌ریز مرتبط است. غدد درون ریز، هورمون‌های تولید مثل را ایجاد می‌کنند. با کاهش شدید کالری ارتباط بین مغز و این سیستم دچار اختلال می‌شود و در نتیجه تاخیر در پریود اتفاق خواهد افتد.

بیشتر بخوانید:

4- ورزش و فعالیت بدنی زیاد و سنگین – علت عقب افتادن پریود

ورزش و فعالیت بدنی سخت و شدید، باعث اختلال و تاخیر در قاعدگی می‌شوند. این بدین دلیل است که، کسانی که چندین ساعت در روز تمرین می‌کنند، عمداً یا ناخواسته کالری بیشتری نسبت به آنچه دریافت می‌کنند می‌سوزانند.

بدن برای فعال نگه داشتن تمام سیستم‌های خود، به انرژی کافی و کالری نیاز دارد. تمرینات شدیدتر و کاهش کالری می‌تواند بر قاعدگی شما تأثیر بگذارد. معمولاً به محض کاهش شدت تمرین یا افزایش کالری دریافتی، سیکل پریودها به حالت عادی بازمی‌گردند.

ورزش سنگین، عامل عقب افتادن پریود
ورزش سنگین، عامل عقب افتادن پریود

5- ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک – علت عقب افتادن پریود

سندرم تخمدان پلی کیستیک یا (PCOS)، مجموعه‌ای از علائم ناشی از عدم تعادل هورمون‌های تولید مثل است. بسیاری از افراد مبتلا به این سندروم به طور منظم تخمک گذاری نمی‌کنند. این سندروم باعث به وجود آمدن سیکل پریودی با شرایط ذیل می‌شود:

  • دوره‌های سبک‌تر و یا سنگین‌تر از دوره‌های معمولی
  • تاخیر در پریودی
  • پریود نشدن

سایر علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • موهای زائد و آکنه در صورت و بدن
  • نازک شدن مو
  • افزایش یا کاهش وزن
  • لکه‌های تیره بر روی پوست؛ اغلب بر روی چین‌های گردن، کشاله ران و زیر سینه‌ها
  • اسکین تگ پوستی در زیر بغل یا گردن
  • ناباروری

بیشتر بخوانید:

6- استفاده از روش‌های ضد بارداری – علت تاخیر پریود

شاید فکر کنید که مصرف قرص‌های ضد بارداری به شما در داشتن دوره‌های پریود منظم کمک کند، اما مصرف برخی داروهای ضد بارداری مانند کوارتت (Quartette)، سیسونیک (Seasonique) و یا سیسونال (Seasonale) می‌توانند موجب تاخیر در بین دوره‌های پریود شوند.

زمانی که مصرف قرص ضد بارداری را متوقف می‌کنید، بدن شما به سطح هورمون اولیه خود باز می‌گردد. ممکن است چند ماه طول بکشد تا چرخه قاعدگی شما به حالت عادی بازگردد.

همچنین انواع دیگر روش‌های پیشگیری از بارداری که از روش‌های هورمونی استفاده می‌کنند می‌توانند موجب تاخیر و نامنظم شدن دوره‌های پریود شوند. اگر از روش‌های هورمونی کنترل بارداری مانند؛ دستگاه داخل رحمی IUD، ایمپلنت یا تزریق واکسن استفاده می‌کنید، این امکان وجود دارد که چرخه قاعدگی شما متوقف شود. شما می‌توانید درباره بهترین و کم خطر ترین روش های پیشگیری از بارداری بیشتر بخوانید.

تاخیر در پریود - علت عقب افتادن پریود
تاخیر در پریود – علت عقب افتادن پریود

7- یائسگی – علت عقب افتادن پریود

یائسگی معمولاً از اواسط تا اواخر دهه 40 شروع می‌شود. پیش از شروع پساقاعدگی (یائسگی) چرخه قاعدگی دچار اختلال می‌شود. یرای مثال یک ماه پریود نمی‌شوید و سه ماه بعدی پریود می‌شوید و یا برعکس. میزان سنگینی و سیکل قاعدگی نیز متفاوت است.

8- نارسایی زودرس تخمدان – علت عقب افتادن پریود

یائسگی زودرس که به عنوان نارسایی زودرس تخمدان نیز شناخته می‌شود. زمانی که تخمدان‌ها عملکرد درستی ندارند، تولید هورمون‌های متعدد از جمله استروژن را متوقف می‌کنند. با کاهش سطح استروژن، علائم یائسگی را تجربه خواهید کرد. از نشانه‌های یائسگی زودرس و همچنین نارسایی تخمدان که باعت تاخیر در پریود می‌شوند، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

نارسایی زودرس تخمدان علت تاخیر پریود
نارسایی زودرس تخمدان علت تاخیر پریود

9- کم کاری و پرکاری تیروئید – علت عقب افتادن پریود

تیروئید یک غده‌ی پروانه‌ای شکل در گردن است که، هورمون‌هایی را برای تنظیم بسیاری از فعالیت‌ها در بدن از جمله چرخه قاعدگی تولید می‌کند. هم کم کاری تیروئید و هم پرکاری تیروئید می توانند، بر چرخه قاعدگی تأثیر بگذارند. احتمال عقب افتادن قاعدگی در پرکاری تیروئید بیشتر است.

10- بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای – علت تاخیر پریود

برخی از بیماری‌ها همچون بیماری سلیاک و دیابت، باعت اختلال در چرخه قاعدگی می‌شوند. بیماری سلیاک یک بیماری خودایمنی است که، سیستم گوارش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هنگامی که افراد مبتلا به بیماری سلیاک، گلوتن می‌خورند، سیستم ایمنی آنها با حمله به پوشش روده کوچک واکنش نشان می‌دهد. هنگامی روده کوچک آسیب می‌بیند، توانایی بدن در جذب مواد مغذی از غذا را مختل می‌کند. سوء تغذیه باعث ایجاد اختلال و عقب افتادن قاعدگی می‌شود.

افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و نوع 2 نیز ممکن است، در موارد نادری پریود نشوند. اما این تنها زمانی اتفاق می‌افتد که، سطح قندخون کنترل نشده باشد.

صبر کنید!! همین حالا که در حال مطالعه این مقاله هستید می‌توانید از خدمت مشاوره با برترین متخصصان زنان و زایمان بهره‌مند شوید. کافی است اطلاعات و مشکل خود را وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و راهنمائی‌های لازم را انجام دهند. الان اقدام کنید و سپس ادامه مقاله را مطالعه کنید.

چه داروهایی باعث عقب افتادن پریود می‌شوند؟

برخی از داروها می‌توانند در چرخه قاعدگی تاثیر بگذارند و باعث تاخیر در پریود شوند. از این داروها می‌توان به قرص‌های ضد افسردگی، داروهای مخصوص تیروئید، داروهای ضد تشنج و داروهای مخصوص شیمی درمانی اشاره کرد.

همچنین همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، قرص‌های ضد بارداری می‌توانند بر چرخه پریود تاثیر بگذارند و آن را عقب بیندازند. قرص‌هایی مثل دپو پرورا، پروژسترون، آی‌یو‌دی میرنا و نکسلانون. وسایل جلوگیری از بارداری می‌توانند هر یک به نوعی بر قاعدگی شما تاثیر بگذارند. برخی باعث پریود سنگین و برخی باعث خونریزی سبک‌تر می‌شوند.




    دیر شدن عادت ماهانه تا چند روز طبیعی است؟

    دیر شدن عادت ماهانه تا 5 روز طبیعی است و اگر شما بیش از 5 روز تاخیر در قاعدگی داشته باشید و دلیل مشخصی برای آن نمی‌یابید باید علت را پیگیر شوید و با پزشک متخصص زنان مشورت نمائید. اگر رابطه محافظت نشده داشته‌اید، 7 روز پس از تاخیر در پریود می‌توانید از بی بی چک و تست بتای بارداری استفاده نمائید.

    تاخیر در پریود چه زمانی خطرناک است؟

    زمانی که با علائم زیر مواجه شدید به پزشک مراجعه کنید:

    • خونریزی غیرعادی و شدید بیش از هفت روز
    • تاخیر پریود 3 سیکل متوالی
    • تب
    • تهوع و استفراغ
    • خونریزی پس از گذشت یکسال از یائسگی

    همانطور افراد باهم تفاوت‌هایی دارند، چرخه قاعدگی افراد مختلف نیز متفاوت است. اگر اخیراً متوجه شده‌اید که چرخه شما نامنظم بوده است، یا پریود نشدید و می‌دانید که باردار نیستید، فوراً به پزشک مراجعه کنید. همچنین مطالعه این مقاله برای درمان تاخیر در پریود نیز خالی از لطف نیست: باز کننده قاعدگی قوی

    مشاوره خرید واکسن گارداسیل
    مشاوره خرید واکسن گارداسیل

    درمان خانگی عقب افتادن پریود چیست؟

    درمان‌های خانگی و سنتی متعددی برای باز شدن قاعدگی و تنظیم پریود وجود دارد. در این قسمت تعدادی از رایج‌ترین این درمان‌ها که طبق گزارشات موثر بوده‌اند را معرفی می‌کنیم.

    چای یا دمنوش زعفران

    زعفران یکی از معروف‌ترین مواد برای تنظیم چرخه قاعدگی و پریود شدن است. فراموش نکنید که این ماده نباید بیش از 3 یا 5 گرم در ماه استفاده شود و در غیر این صورت می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. طبق یافته‌های طب سنتی استفاده از چای زعفرانم یا دمنوش زعفران می‌تواند برای پریود شدن و تنظیم چرخه پریود موثر باشد.

    چای یا دمنوش زنجبیل

    یکی دیگر از موادی که برای پریودی موثر است چای یا دمنوش زنجبیل است. زنجبیل در کنار خواص فراوانی که دارد می‌تواند در باز شدن قاعدگی نیز تاثیر داشته باشد. کافی است چند تکه زنجبیل را دم کنید و به صورت دمنوش میل نمایید. افراد زیادی اثرگذاری این ماده را در تنظیم قاعدگی تایید کرده‌اند.

    چای یا دمنوش جعفری

    جعفری تازه به دلیل ترکیبات خاصی که در آن وجود دارد می‌تواند انقباضات رحمی را افزایش داده و باعث پریود شود. کافی است چند پر جعفری تازه را در قوری دم کنید و سپس به صورت چای و دمنوش میل کنید. زنان باردار نباید از این دمنوش استفاده کنند.

    بیشتر بخوانید:

    کلام آخر

    بی‌نظمی‌های گاه به گاه چرخه قاعدگی می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. استرس مزمن، کاهش وزن یا افزایش وزن، متوقف کردن یا شروع کنترل بارداری از این دلایل هستند. اگر از زمان شروع آخرین قاعدگی در بازه زمانی معمول، چرخه پریود شما اتفاق نیوفتاده باشد، معمولاً پریود شما عقب افتاده در نظر گرفته می شود. در این موارد بهتر است، چکاپ ماهانه خود را انجام دهید و به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

    آیا تاخیر در سیکل قاعدگی نشانه بارداری است؟

    خیر، تاخیر در پریود همیشه نشانه‌ی بارداری نیست و یکی از شایع‌ترین علت‌ها می‌تواند، عدم تعادل هورمونی باشد. اما درصورتی که رابطه جنسی واژینال و محافظت نشده داشته باشید تاخیر قاعدگی شما نشانه بارداری است.

    چند روز تاخیر در پریود نشانه بارداری است؟

    محققان تا 5 روز تاخیر در پریود را نیز برای بانوان طبیعی دانسته‌اند، اما باید توجه کنید که اگر 5 روز قبل از تخمک گذاری تا یک روز بعد از تخمک گذاری رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید، پس از یک روز تاخیر نیز باید حاملگی خود را بررسی کنید. البته حفظ آرامش نیز ضروری است چراکه استرس خود منجر به تاخیر در پریود و ترس بیشتر شما خواهد شد.

    علت پریود نشدن چیست؟

    تاخیر در پریود یا پریود نشدن به دلایل مختلفی از جمله بارداری، استرس مزمن، کاهش وزن یا افزایش وزن، یائسگی، نارسایی زودرس تخمدان، متوقف کردن یا شروع کنترل بارداری و سایر مورادی که در مقاله ذکر شده ایجاد شود.

    آیا تاخیر در پریود خطرناک است؟

    همانطور که هر انسان متفاوت است، هر چرخه قاعدگی نیز متفاوت است. در صورت مشاهده خونریزی غیرعادی و شدید بیش از هفت روز، تب، تهوع و استفراغ و خونریزی پس از یک سال گذشت از یائسگی به پزشک مراجعه کنید.

    تاخیر در پریود تا چند روز طبیعی است؟

    حدود 5 روز تاخیر در پریود طبیعی است و نیازی به انجام درمان و مداخلات پزشکی ندارد. در صورتی که پس از گذت 5 روز پریود نشدید و علتی را برای آن نمی‌یابید، توصیه می‌کنیم با یک متخصص زنان و زایمان مشورت نمائید.

    آیا مصرف آنتی بیوتیک علت تاخیر پریود است؟

    به طور کلی مصرف آنتی بیوتیک ارتباطی با قاعدگی و تاخیر در قاعدگی شما نخواهد داشت. در صورتی که بعد از مصرف آنتی بیوتیک دچار تاخیر شدید، احتمالا به دلیل تغییرات و استرس ناشی از بیماری این اتفاق رخ داده است.

    منبع healthline
    588 نظر
    1. آرش گفت

      سلام
      خانوم من ۴ماه پیش در ماه ۲بار پریود شد بعد چند روز رابطه‌ی محافظت نشده داشتم برای اطمینان قرص اورژانسی فرداش خورد
      الان بعد ۳ماه هنوز پریود نشده ۲بار اول صبح ناشتا بی بی چک زد که منفی بود فقط یک بار لکه بینی داشته بعضی وقتام تمام علام پریودو دار کمر درد.درد زیر شکم و عصبانیت و بی حوصلگی
      به پزشک مراجعه کرد واش آمپول استروژن تزریق کرد گفت تا ۱۰ روز اگر به خونریزی نشدی باید سنوگرافی بدی
      آیا احتمال بارداری هست؟!
      از زمانی که آمپول زده اشتهاش زیاد شده و شکمش ورم کرده

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری در این شرایط بعید است اما جهت اطمینان از تست بتا بارداری نیز استفاده نمائید و طبق دستورات پزشک عمل نمائید.

    2. ناشناس گفت

      سلام وقت بخیر میشه لطفا جواب بدین
      من یک‌ماه پیش پلیود شدم به موقع توی این یک‌ماه نزدیکی داشتم اما اب منی وارد واژن نشده به هیچ وجه مطمعانم .رابطه از مقعد بوده و اب منی اونجا تخلیه شده .قبل پلیودم یه روز حالت تهوع داشتم بخاطر قرص مترونیدازول که صب خوردم شکمم خالی بود و حالت تهوع بم داد رفتم دکتر سرم زدم با امپول حالت تهوع و حساسیت خوب شدم .بعد چند روز یکم‌مریض شدم گلو درد سرفه داشتم اما جدی نبود شربت گلو درد و قرص سرماخوردگی هم‌مصرف کردم.
      الان سی ام باید پلیود میشدم و نشدم دو روز گذشته علایم بارداری مثل تهوع صبحگاهی یا لکه بینی هم ندارم فقط یکم درد زیر شکم دارم‌خفیف
      بنظرتون باردارم؟؟؟یا بخاطر استرس عقب افتاده استرسم زیاد دارم‌که باردار نباشم

      لطفا جواب بدین ممنون‌میشم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر از عدم برخورد پیشاب یا مایع منی با واژن مطمعن هستید احتمال بارداری وجود ندارد. تاخیر در پریود شما ممکن است ناشی از استرس، بیماری و قرص‌های مصرفی باشد. آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.

    3. ثنا گفت

      سلام،ماه قبل سه روز بعد از پریود رابطه داشتم و چندین ماه است از قرص ال دی استفاده میکنم،این ماه بعد از اتمام قرص ال دی از موعد پریودم یک هفته ای گذشته است،احتمال اینکه باردار باشم هست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری کم است، اما جهت اطمینان از بی بی چک و تست bhcg استفاده نمائید.

    4. فف گفت

      سلام خانوم من همیشه الان چهار روز از پریودیشون میگذره و هنوز پرسود نشدن رابطه محافظت نشده هم در نداشتیم هیچ علايمی هم نداشته فقط چند روز پیش ترشح سفید رنگ ب مقدار کم داشته ایا احتمال بارداری هست ؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورتی که رابطه محافظت نشده نداشته اید جای نگرانی برای بارداری وجود ندارد. تاخیر در پریود به سایر عللی که در مقاله ذکر شده ممکن است رخ داده باشد. اگر از رابطه مطمعن نیستید، پس از یک هفته تاخیر از بی بی چک استفاده نمائید.

    5. maral گفت

      ایا ممکن است بی بی چک اشتبا نشان بده

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بی بی چک اگر در زمان درستی استفاده شود،97 درصد احتمال صحت آن وجود دارد. اما نتیجه کاذب نیز ممکن است نمایش داده شود. درهرحال تست را در بازه های زمانی دیگری تکرار کنید و اگر نتیجه‌ای حاصل نشد از تست بتا بارداری استفاده نمائید.

    6. طیبه گفت

      سلام من من ی سقد داشتم و بعد از ا‌ون سه چهار بار پریود شدم از قاعدگی قبلیم که چهارروز با تاخیر بو‌ و بعد از اون رابطه پیشگیری شده داشتیم تا این پریود هفت روز تاخیر داشتم ولی خونریزی کمتر شده و الان ده روز از پریودیم گذشته و احساس میکنم چیزی در سمت چپ شکمم به صورت ضربه ای میزنه و سردرد شدید با کمردرد خفیف دارم ایا احتمال بارداری هست ؟؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد.
        اما جهت اطمینان از تست های بارداری استفاده نمائید و در صورت ادامه دار بودن شرایط به متخصص زنان مراجعه نمائید.

        1. Meryy گفت

          سلام من ۷روز از زمان پریودم گذشته ،و تست دیروز عصرم که ارک ویتاساین بود منفی شد،آیا امکان بارداری هست؟تیروئید هم ندارم،پلی کیستیک هم نیستم

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          اگر رابطه محافظت نشده داشته‌اید، آرامش خود را حفظ کنید و از تست بتا بارداری در آزمایشگاه نیز دو هفته پس از رابطه جنسی استفاده نمائید.

    7. صحرا گفت

      سلام من چهارده روز از موعد پریودم گدشته و پریود نشدم , علائم خاصی هم ندارم فقط اینکه من یکساله مشکل روده دارم و معذرت میخام همیشه اسهالم ولی این یک ماه و نیم کامل یبوست بودم و اینکه یکبار سرگیجه داشتم و چند بارم حالت تهوع بدون استفراغ فقط اینکه دیروز یکم علائم پریودی مث کمردرد و پا درد داشتم ولی پریود نشدم بنظرتون امکان بارداری برای من هست ؟ راستی اینم اضافه کنم که من بلافاصله بعد از تموم شدن پریود اقدام بارداری داشتم و ۴ روز بعدش لکه بینی قرمز بزرگ دیدم بعد اونم تا یک هفته روزی یکبار لکه بینی قهوه ای..هنوز ازمایش ندادم چون میارسم منفی شه ، بنطرتون اینا میتونه علائم بارداری باشه؟؟یا تلقینه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        علائم فوق از علائم بارداری ست. تست انجام دهید جهت اطمینان.

    8. خ گفت

      سلام وقت بخیر ببخشید من ۶مرداد رابطه مقعدی داشتم ولی از ترس اینکه شاید یه قطره هم روی واژنم ریخته باشه روز بعدش ۴تا قرص ال دی و ۱۲ساعت بعد چهار تای دیگه خوردم بعد ۵روز یعنی ۱۳مرداد تا ۱۷مرداد پریود شدم ولی از اون روز تا الان که ۲۵ آبانه دیگه پریود نشدم به نظرتون احتمال بارداری هست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری در این شرایط بسیار بعید است؛ اما پریود نشدن ۳ سیکل عجیب است. توصیه می‌شود از تست های بارداری استفاده کنید و درصورتی که نتیجه‌ای حاصل نشد به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    9. زهره گفت

      سلام وقت بخیر
      من در دوران نامزدی رابطه بدون دخول داشتم و بلافاصله بعد از انزال، مایه منی رو از روی بدن خشک کردم و شستشو دادم (ران پا) چک کردم به واژن نرسیده.
      الان حدودا یک هفته الی۱۰ روز از موعد پریودم گذشته یه سری ترشحات دیدم که اوایل قهوه ای رنگ و بعد سفید رنگ بودند، درد قبل ازپریودی هم دارم

      آیا احتمال بارداری وجود داره؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        جهت اطمینان از بی بی چک استفاده نمائید.

    10. fafarzab گفت

      سلام من هر ۲۳روزی یکبار پریود میشوم دوماه پیش روزای آخر پریودم باشوهرم رابطه محافظت نشده داشتم
      ماه بعدش همون تاریخ همیشگیم پریود شدم ولی این ماه سه روزس میشه ک پریود نشدم،ممکنه باردارباشم؟؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر پریودی مانند ماه های قبل بوده و لانه گزینی یا لکه بینی نبوده است احتمال بارداری وجود ندارد.

    11. maed گفت

      +سلام خسته نباشید
      من 20 سالمه و مجردم و رابطه هم نداشتم
      پریودی من الان 7روز عقب افتاده و اینکه برای کنکور میخونم فکر میکنید برای استرس کنکوره یا مشکل خاصی وجود داره پارسال بیش از یک هفته پریود بودم وگاها 1ماه پریود بودم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بله یکی از عوامل اصلی تاخیر در پریود، استرس و اضطراب است. با انجام مدیتیشن و انجام ورزش‌هایی مانند یوگا سعی در حفظ آرامش کنید و صبر کنید تا پریود شوید. ضمنا پریود و خونریزی بیش از 10 روز خطرناک است و نیاز به معاینه توسط مختصص زنان دارد. درصورتی که این شرایط مجددا رخ داد حتما به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    12. eli گفت

      سلام من ۶روز از وقت پریودم گذشته متاهلم و نزدیکی هم داشتم ممکن باردارباشم؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورتی که رابطه محافظت نشده داشته‌اید بله احتمال بارداری وجود دارد. از بی بی چک و تست bhcg استفاده نمائید.

    13. ریحانه گفت

      سلام وقت بخیر
      من هر ۲۲روز پریود میشم ۱۵ ماه قبل پریود شدم الان نزدیک ی هفته پریود نشدم سرماخورگی شدید هم گرفتم و دارو های سرماخوردگی استفاده کردم تست هم زدم منفی بود
      ۱۹ سالم متأهل ممنون میشم راهنماییم کنید تا حالا اینطور عقب نیافتاده

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        برخی اوقات ابتلا به بیماری و مصرف برخی داروها منجر به تاخیر در پریود خواهند شد. اگر از عدم بارداری مطمئن هستید، نگران نباشید و صبر کنید تا پریود شوید؛ درغیر این صورت پس از یک هفته تاخیر مجدد از بی بی چک و تست بتا بارداری استفاده نمائید.

    14. مجید گفت

      سلام خسته نباشید امروز ۱۹ روزه که از وقت پریودم گذشته چند بار تست خونگی دادم منفی شد به دکتر بهداشت ماما مراجعه کردم برام ازمایش نوشت اونو انجام دادم و بارداری منفی شد و برام امپول نوشت که عادت بشم ولی گفت استفاده نکن امپول رو تا خودت طبیعی عادت بشی
      حالا من استرس دارم شدید چیکار بکنم
      امپول بزنم یا به پزشک متخصص مراجعه کنم یا همینجوری بمونم .تازه حالت تهوع دارم سوزش دارم .کذب ادراری دارم .و شکمم هم خیلی بزرگ شده لطفا راهنماییم کنید

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        تست بتا را تکرار کنید و درصورتی که بازهم نتیجه‌ای حاصل نشد به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    15. تینا گفت

      سلام من دوماه تاخیر در پریود داشتم ب پزشک مراجعه کردم و گفتن تنبلی تخمدان دارم چقدر زمان میبره برای درمان اصلا خوب شدنی هست خیلی نگرانم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        از داروها و درمان تجویزی پزشک خود پیروی نمائید و اضطراب نداشته باشید و صبر کنید تا اثرات خود را برجای بگذارند. بله این بیماری قابل کنترل هست نگران نباشید.

    16. Hadis گفت

      سلام وقت بخیر من قبلا پریودیم منظم بود اما از وقتی که به شهر دیگه ای نقل مکان کردم به وقت پریودیم به جای پریودی لکه بینی داشتم یه روز و دیگه پریود نشدم تا الان که ۲۰ روزتاخیر پریود داشتم چه مشکلی میتونم داشته باشم ؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        یکی از علل تاخیر و نامنظمی پریود، تغییر شرایط زندگی و سفر است که جای نگرانی ندارد. اما درصورتی که این تاخیر تا سیکل بعد نیز ادامه دار بود توصیه میشود به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    17. Zra گفت

      سلام. من تقریبا دو ماه پیش با ینفر تماس فیزیکی داشتم ولی پوست با پوست تماس مستقیم نداشت، ینی پیشاب از زیرپوشش به پوستم یا پیشاب مستقیم با زیرپوش من برخورد می‌کرد ، . من بازم با این وجود اون چند روز خیلی استرس داشتم و باز کننده های قاعدگی مصرف میکردم و پریود هم شدم ولی بعد از قطع شدن پریودیم ، تا ۳ روز داخل ادرارم خون می‌دیدم ، قرص عفونت ادراری خوردم بعدش ک خوب شدم دو هفته بعد تست بیبی چک دادم و منفی شد . ولی الان از سیکل قبلیم یه ماه و یه هفته میگذره ولی خبری از پریودی نیست..!! این مدت هم خیلی بیشتر اظطراب داشتم که نکنه حاملگی باشه! آخه شک دارم پیشاب از روی شلوار نفوذ میکنه یا نه؟ یعنی با این وجود احتمال بارداری هست یا نه!!؟؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد. استرس نداشته باشید. تاخیر در پریود نیز احتمالا به دلیل اضطراب بیش از حد و مصرف خودسرانه قرص و بارکننده قاعدگی است. با انجام مدیتیشن و یوگا آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.

    18. noor گفت

      ببخشید بیشترین اختلال در پریودی چند روز است ؟ به ۴۵ روز میرسد؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        سیکل قاعدگی از 25 تا 38 روز طبیعی است. همچنین تاخیر تا 5 روز نیز طبیعی است و اگر شما بیش از 5 روز تاخیر در قاعدگی داشته باشید و دلیل مشخصی برای آن نمی‌یابید باید علت را پیگیر شوید و با پزشک متخصص زنان مشورت نمائید.

    19. لاله گفت

      سلام. من تخمدان پلی سیستیک دارم. پریود هام تقریبا منظم بود چون باشگاه میرفتم. یک ماه پیش کرونا گرفتم و سه تا آمپول پردنیزولون تزریق کردم. باشگاهم از اون موقع نرفتم. الان تقریبا دوماه هست پریودم عقب افتاده. عوامل بالا تاثیری دارند؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        هم ابتلا به بیماری و هم مصرف دارو و آمپول پردنیزولون ممکن است در تاخیر پریود شما تاثیرگذار باشند. با توجه به طولانی شدن این تاخیر، درصورتی که تاخیر شما ادامه دار بود توصیه می‌شود به پزشک متخصص زنان جهت معاینه و بررسی علت مراجعه نمائید.

    20. پری گفت

      سلام ۱۷ سالمه و مجرد هستم
      من ۱۰ شهریور پریود شدم و تا ۱۷ پریود بودم و دیگ پریود نشدم کاهش وزن داشتم و این چند ماه استرس و مشکلات روحی داشتم باید چیکار کنم ؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        همه مواردی که ذکر کردید در تاخیر پریود شما موثر هستند. توصیه می‌شود با انجام مدیتیشن و راهکارهای حفظ آرامش، استرس خود را مدیریت کنید. صبر کنید اگر تا سیکل بعدی پریود نشدید به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    21. Za.sa گفت

      سلام.وقت بخیر.من هیچ موقع تا ماه پیش پریود نامنظمی نداشتم همیشه ۲۴روزه پریود میشدم ماه پیش بعد از ۳۲روز پریود شدم ولی این ماه تا امروز ۴۰روز که پریود نشدم مجرد هستم و باکره ممنون میشم راهنماییم کنید دلیلش چیه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        همانطور که در مقاله مطالعه کردید علل مختلیف ممکن است منجر به تاخیر یا نامنظمی پریود شما شوند. اگر طی این دوماه مورد خاصی مانند تجربه استرس، تغییر شرایط زندگی، تغییر وزن ناگهانی، مصرف قرص و … نداشته‌اید و این روند تا ماه بعد ادامه دار بود، توصیه می‌شود به پزشک متخصص زنان جهت معاینه مراجعه نمائید.
        همچنین سیکل قاعدگی 25 تا 38 روزه طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

        1. مرضیه گفت

          سلام‌من ماه پیش قرص اورژانسی مصرف کردم و ۹ روز بعد پریود شدم
          امروز روز قائدگی و من هنوز پریود نشدم
          امکان بارداری هست؟

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          مصرف قرص اورزانسی به دلیل ایجاد تغییرات شدید هورمونی ممکن است منجر به برهم خوردن نظم قاعدگی شما تا دوسیکل شوند. نگران نباشید، احتمال بارداری با این شرایط وجود ندارد.

    22. مریم گفت

      لطفا یکی بهم جواب بده. نامزد دارم. و تجربه معاشقه داشتم. ولی هنوز باکره هستم.
      توی این معاشقه به نظرم کمی آب منی روی پرده ام ریخته. شک داشتیم خیلی زود. خودم رو شستم.
      الآن 5 روز هست که پریود نشدم. خیلی استرس دارم
      قبل از تاریخ پریودیم یعنی یک هفته قبلش دندون درد شدید گرفتم. بجز این دندون درد که برای آروم کردنش هم مسکن خوردم و هم چرک خشک کن. مریض هم شدم که نمیدونم سرما خوردگی بود یا آنفلانزا هرچی بود با درد دندون هم قاطی شد. در کنارش درد پریودی هم به سراغم اومد. ولی پریود نشدم.
      یعنی چه اتفاقی افتاده؟ دارم از استرس میمیرم.
      برون‌روی یا همون ادرار من زیاد شده بود نه فهمیدم ماله استرس هست یا بارداری؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورت برخورد مایع منی یا پیشاب با واژن باید احتمالی را برای بارداری درنظر گرفت. ضمنا ابتلا به بیماری، مصرف قرص و استرس نیز ممکن است در تاخیر پریود شما تاثیرگذار باشند.
        توصیه می‌شود آرامش خود را حفظ کنید و پس از یک هفته تاخیر در پریود از بی بی چک استفاده نمائید و درصورت عدم حصول نتیجه از تست bhcg در آزمایشگاه نیز استفاده کنید.

    23. مهسا گفت

      سلام من عقد هستم الان 10روز ک پریود نشدم رابطه هم داشتم ولی دختر هستم میترسم علائم سردرد حالت تهوع و کمر درد خیلی کم دارم میشه بهم بگید چیکار کنم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورت برخورد مایع منی یا پیشاب با واژن، احتمال کمی را برای بارداری بدون دخول باید درنظر بگیرید.
        در مرحله اول استرس نداشته باشید و از بی بی چک و تست بتا جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

    24. یلدا گفت

      سلام من تنبلی تخمدان دارم و الان قرص متفورمین و فولیک اسید استفاده میکنم پریود هام نامنظمه الان تقریبا ۳۹ روز از اولین روز پریودی قبلیم میگذره و پریود نشدم،بی بی چک استفاده کردم پی در پی که منفی بود ولی استرس هم در حد معمول و زندگی روزانه داشتم آیا میتونه دلیل پریود نشدنم به خاطر عدم تخمک گذاری باشه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        تنبلی تخمدان ممکن است یکی از عوامل تاخیر یا کاهش خونریزی پریود شود، اما تشخیص دقیق علت باید توسط متخصص زنان با معاینه و دانستن سوابق پزشکی شما صورت گیرد.
        توصیه می‌شود درصورت ادامه دار بودن شرایط به پزشک مراجعه نمائید.

    25. رها گفت

      من 6ماه میشدم الان 14نشدم رفتم بی بی چک زدم حامله نشون داد چیکار کنم رابطه با همسرم داشتم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        در رابطه محافظت نشده احتمال بارداری وجود دارد. درصورتی که قصد بارداری ندارید در روابط جنسی بعدی از روش‍های پیشگیری از بارداری مانند کاندوم استفاده نمائید.
        الان نیز درصورتی که قصد بارداری ندارید به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    26. محمدی گفت

      سلام من هورمون پرولاکتین م بالا بود تحت درمانم دراین مدت پریود هام منظم بوده ولی الان 15روزازپریود م گذشته جلوگیری نکردم قسط دارم باردار بشم ولی تست دادم منفی بود الان خیلی میترسم چیکار کنم پریود بشم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر قصد بارداری دارید که جای نگرانی نیست.
        یک هفته پس از تاخیر در پریود از بی بی چک و پس از گذشت دو هفته از رابطه تست بتا بارداری را تکرار کنید. درصورتی که نتیجه‌ای حاصل نشد به پزشک متخصص زنان خود مراجعه نمائید.

    27. Hani گفت

      سلام من ۱۳ روز پیش معاشقه داشتم با نامزدم منی با واژنم برخوردی نداشته ولی فک میکنم پیشاب با دهانه واژنم برخورد داشته الانم حدود ۶ روز از تایم پریودم میگذره خیلی استرس دارم ایا امکانش هست باردار باشم. درضمن دختر باکره هستم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بسیار کمی برای بارداری در این شرایط وجود دارد
        یک هفته پس از تاخیر، از بی بی چک به جهت بررسی بارداری و از تست bhcg به جهت اطمینان بیشتر استفاده نمائید.
        ضمنا استرس نیز یکی از عوامل اصلی تجربه تاخیر پریود است.
        آرامش خود را حفظ کنید و درصورتی که نتیجه‌ای نگرفتید به متخصص زنان مراجعه نمائید.

        1. noor گفت

          یعنی دوره تخیری هم در نظر بگیریم مثلا ۴ روز بعد یک فته رو به ازافه چهار روز بکنیم ؟

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام
          یک هفته پس از زمان مقرر پریودی می‌توانید از بی بی چک استفاده کنید. به طور مثال اگر همیشه 20 ماه پریود می‌شوید، روز 27 اگر تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده کنید.

    28. مهسا گفت

      سلام بنده حدود 10-11 روز پیش رابطه مقعدی داشتم و بسیار هم مراقب بودم ک مایع منی وارد واژن نشه همسرم گفتن در حد چند قطره داخل مقعد فقط بی اختیار ریخته ولی من از ترسم همون شب 4 تا قرص ال دی و بعد 14-16 ساعت 3 تای دیگ مصرف کردم (بماند ک چقد حالت تهوه داشتم و حالم بد بود)
      متاسفانه فردا موعد پریودمه ولی هییچ گونه علائم پریودی ندارم فقط یکم نفخ دارم خیلی میترسم لطفا راهنماییم کنید

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        در این شرایط احتمال بارداری وجود ندارد.
        به دلیل تغییرات هورمونی ناشی از مصرف قرص ال دی به صورت اورژانسی، ممکن است تا دو سیکل آینده با نامنظمی و تاخیر در پریود مواجه شوید.

    29. رها گفت

      سلام وقتتون بخیر بنده ۶ماه زایمان کردم و تا ب حال تقریبا تمام پریودی هام منظم بوده، ماه قبل ۵روز قبل از تاریخ قاعدگی نزدیکی داشتم با جلوگیری طبیعی و سر موعد پریود شدم با‌خون ریزی زیااااد و از اون ب بعد یاد ندارم که نزدیکی داشته باشم و الان ۸روزه که پریودی این ماهم عقب افتاده چند روزی بود که دل پرتو کمر درد خفیف داشتم با ترشح ابکی،و اینکه روز موعد آزمایش دادم منفی بود و از اون روز ب بعد دارم بی بی چک استفاده می‌کنم همشون منفی بوده ،سردرگم و عصبی که چرا نکشیم،آبا با این شرایط احتمال بارداری هست؟لطفا راهنماییم کنید،راستی رژیم لاغری هم ب تازگی شروع کردم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        در این شرایط احتمال بارداری وجود ندارد.
        تغییرات ناگهانی در وزن و تغییر سبک زندگی می‌تواند یکی از علل برهم خوردن نظم قاعدگی شما باشد.
        درصورت ادامه دار بودن شرایط تا سیکل بعدی قاعدگی، توصیه می‌کنیم به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    30. فاطمه گفت

      سلام من تازه رفتم تو ۱۸ سال
      مشکلم اینه که ۳ماه هست که پریود نشدم بعد از خرداد ماه دیگه نشد .
      دکتر رفتم سونگرافی تخمدان ها رحم دادم گفتن مشکلی ندارن و نرمال هستن آزمایش خون هم برای هورمون ها دادم همه خوب بودن جز پرولاکتین ، گفتن که باید دوباره آزمایش بدم
      آزمایش دادم اونم مشکلی نداشت نرمال بود
      آزمایش تیروئید هم دادم اونم مشکلی نداشت طبیعی بود

      همه ای این آزمایش هارو مرداد دادم گفتن که مشکلی نیست
      ولی هنوز هم پریود نشدم

      استرس هم ندارم بگم شاید به خاطر استرس باشه

      پس دقیقا مشکله من چیه ؟

    31. پ گفت

      سلام من حدودا یه هفته س پریودم عقب افتاده، واقعا خیلی فشار رومه
      از سرکار نرفتن و دنبال کار گشتن بگیر تا امتحان گواهینامه و یه سری مشکلات دیگه که ذهنم رو درگیر کرده
      و میدونم که بخاطر ایناس
      اما سوالم اینجاست که اگه ادامه پیدا کرد و بازم پریود نشدم چی؟ چیکار باید کنم؟
      یا چجوری میتونم خودمو آروم کنم که این استرس زودتر بره
      بعد وسواس فکری هم دارم وقتی دبیرستان بودم معلم زیستمون میگفت بارداری ممکنه از روش بکرزایی هم بشه😐
      از اون موقع هروقت پریودم عقب میوفته میگم نکنه خودم الکی باردار شم 😐

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        با انجام میدیتیشن، یوگا و فعالیت‌هایی که به کنترل اضطراب و حفظ آرامش شما کمک می‌کنند می‌توانید استرس خود را مدیریت کنید.
        احتمال بارداری در صورتی که رابطه جنسی نداشته باشید وجود ندارد، نگران نباشید.
        به جهت درمان OCD هم بهتر است تا علائم خفیف هست، با متخصص روانشناس یا روانپزشک مشورت نمائید.

      2. 45 گفت

        سلام وقت بخیر
        اگه واکسن ثلاث هیجده ماهه به جای دست چپ به راست خودشم اشتباهی زیر جلدی زده شود آبسه تا چند وقت واکسن احتمالا هست اگه یک‌درصد احتمال داشته باشه. تا چندروز بعد واکسن باید از نظر آبسه نگرانی باشیم

        1. پروفسور حسین کیوانی گفت

          سلام وقت بخیر
          نباید ابسه تشکیل بشه و هیچ مشکلی پیش نمیاد

    32. Marzi گفت

      سلام روز بخیر
      قرص های فاموتیدین،کلردیازپوکساید و لانزوپرازول رو با هم مصرف کردم یک دوره پریودیم ب عقب افتاده آیا ممکن است باعث تاخیر بیشتر شود؟

    33. آیدا گفت

      سلام من فیبرون رحم دارم ۴ تا البته کوچیکه با این حال همیشه عادت ماهانه ام راس تاریخ و ساعت بود الان ۶ روز هست که عقب افتادم باردار هم نیستم و ۴۰ سالمه و البته تو ۸۰ روز گذشته دارای استرس خیلی خیلی شدید بودم بطوریکه حداقل ۴۰ یا ۵۰ تا از موهام سفید شده من الان یائسه که نشدم؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        همانطور که در مقاله مطالعه کردید، یکی از علل اصلی تاخیر در پریود، استرس و اضطراب است و این تاخیر شما هم احتمالا به همین دلیل رخ داده است. با انجام مدیتیشن و یوگا، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید. درصورتی که تاخیر تا ماه بعد نیز ادامه دار بود و طولانی شد به متخصص زنان جهت معاینه و بررسی علت مراجعه نمائید.

    34. نپرس گفت

      سلام من دو ماه پیش رابطه مقعدی داشتم
      بعد از رابطه دو هفته بعد پریود شدم که عقب نیوفتاده بود
      ولی الان که ماه دوم هستم ۶ روز عقب افتاده
      آیا امکان بارداری هست
      تاجای ممکن هم مانع ورود مایع منی شدم
      و حتی یکبار از بیبی چک استفاده کردم و حواب منفی بود

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        در رابطه مقعدی درصورتی که مشکلات جسمی وجود نداشته باشد و مایع منی یا پیشاب با واژن برخوردی نداشته باشد، احتمال بارداری وجود ندارد.
        ضمنا درشرایطی که پریود شما بعد از رابطه مانند ماه‌های قبل بوده جای نگرانی برای بارداری نیست و تاخیر این ماه ممکن است به سایر عللی که در مقاله ذکر شده است به وجود آمده باشد.

    35. م ن گفت

      سلام
      من ۱۵ روز عادت ماهیانم عقب افتاده قبلا مشکل هورمونی داشتم ولی دوسالی میشه که هرماه به موقع پریود میشدم
      امروز بیبی چک استفاده کردم منفی بود
      باید چیکار کنم؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورتی که احتمال بارداری می‌دهید، توصیه می‌کنیم بی بی چک را در بازه‌های زمانی مختلف مجدد انجام دهید و یا به جهت بررسی دقیق‌تر از تست bhcg در آزمایشگاه استفاده نمائید.

    36. می نسا گفت

      سلام من حدودا 1ماه پیش رابطه داشتم و الان3روز از تایم پریودیم رد شده رابطم با نامزدم مقعدی بوده و محافظت شده هم نبوده آیا امکان بار داری هستش

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری در رابطه مقعدی و درصورتی کع مایع منی یا پیشاب با واژن برخورد نداشته باشد وجود ندارد (مگر در شرایط خاص یا ابتلا به بیماری مقعدی)
        ضمنا توصیه می‌شود از انجام رابطه مقعدی پرهیز کنید؛ چراکه عوارض جبران ناپذیری برای طرفین خواهد داشت.

    37. نیکی گفت

      سلام ، وقت بخیر ؛
      من کمبود وزن شدید دارم ، قد یک و شصت و سه چهل کیلو ، کمبود وزن روی تاخیر پریود تاثیر داره؟ البته از چند ماه پیش که سر یه موضوعی اظطراب شدیدی رو متحمل شدم و وزنم رسیده به سی و هفت ریخت بهم و از اون وقت هفت هشت روز تاخیر داره پریود هام

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        همانطور که در مقاله مطالعه کردید، تغییرات ناگهانی وزن و استرس ممکن در نظم قاعدگی تغییراتی ایجاد کنند. ضمنا سیکل قاعدگی از 21 تا 38 روز طبیعی است و جای نگرانی ندارد. درصورت ادامه دار بودن شرایط و نداشتن علت قابل تشخیص به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    38. الی گفت

      سلام روزتون بخیر من این ماه امتحان برای گواهی نامه داشتم و خیلی زیاد استرس داشتم و الان ۱ روز از روزی که باید پریود میشدم گذشته به نظر شما می‌تونه از استرس باشه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بله یکی از علل اصلی تاخیر پریود، استرس است.

    39. نون،میم گفت

      سلام من 19 و نیم سالمه و برا اولین بار 16 سالگی ماه اسفند پریود شدم و تا سال بعد ماه اسفند دیگه پریود نشدم 3 بار خرداد، شهریور، آذر پریود شدم با یکبار دیگه و الان یکسال و نیم شایدم بیشتر میشه که دیگه پریود نشدم
      هیچ درد غیر طبیعی توی هیچ ناحیه ای نداشتم مشکل خاصی جز کمی موی ذائد نداشتم هیچ دارویی ام مصرف نکردم تو این چندسال میدونم قطعا یه مشکلی هست ولی آیا ممکنه خطرناک باشه؟
      اگه خطرناک نباشه که نیازی نمیبینم دکتر برم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        نامنظمی پریود تا حدود 2 3 سال پس از شروع قاعدگی طبیعی است و جای نگرانی ندارد.
        اما مدت طولانی برای عدم قاعدگی نیاز به معاینه توسط پزشک متخصص زنان دارد.

      2. محدثه گفت

        سلام وقت بخیر
        من حدود ۱۴ روز پیش با همسرم رابطه محافظت شده داشتم. اما خیلی کم احتمال برخورد پیشاب رو هم میدم.تاریخ پریودی من هر ماه ۱۷ ام تا ۱۹ امه اما این ماه یک هفته میشه ک عقب افتاده و خیلی استرس دارم. ۴ روز پیش بیبی چک زدم منفی دراومد.بنظرتون نتیجه تست مطمئنه؟

        1. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          نگران نباشید احتمال بارداری در این شرایط بسیار کم است، بهترین زمان استفاده از بی بی چک یک هفته پس از تاخیر و بهترین زمان استفاده از تست بتا بارداری دو هفته پس از رابطه است.

    40. جعفری گفت

      سلام وقت بخیر
      من ۳۳ ساله و یک دوره قرص دروسبیلن با تجویز پزشک خوردم تنبلی تخمدان ندارم اما یه کیست کاملا ساده دارم یه ورق در واقع تیر ماه استفاده کردم که شامل ۲۱ دارو و ۷ دارو نما بود که دراونما رو نخوردم بعد از قطع قرص ۶ مرداد پریود شدم در واقع بر اساس ۲۸ روز باید ۲ شهریور هم میشدم اما از ۹ شهریور لکه بینی شروع شده ازمایش باداری هم بعد از ۵ روز تاخیر منفی بود علت عقب افتادن پریود و الان به صورت خونریزی کم چی میتونه‌باشه خیلی نگران از مرداد اصلا هم جلوگیری نداشتم و قصد بارداری دارم ؟؟؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        تست بارداری را تکرار کنید و از بی بی چک نیز استفاده کنید.؟
        درصورتی که نتیجه‌ای حاصل نشد و این روند ادامه داشت به پزشک متخصص خود مراجعه نمائید.

      2. مرضیه افشین فر گفت

        سلام خسته نباشید
        من کلا ماهیانم نامنظمه از ۴۰ روز تا ۶۰ روز هست
        آخرین بار ۴ تیر پریود شدم از اون موقع پریود نشدم یعنی تقریبا سه ماهه ک پریود نشدم

        آزمایش بتا و سونو هم دادم مشکلی نداشتم تنها کبدم گرید ۱ بود ایا کبد چرب میتواند باعث تاخیر در پریودی شود

        1. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          طبق تحقیقات، خانم‌هایی که درگیر بیماری کبد چرب هستند، معمولا قاعدگی نامنظم و خونریزی شدیدتری دارند. اما این تاخیر پریود، نیاز به بررسی و معاینه توسط متخصص زنان دارد.

    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.