تاخیر در پریود نشانه چیست؟ 9 علت عقب افتادن پریود و قاعدگی

588 653,717
زمان مطالعه این مطلب: 8 دقیقه

بسیاری از بانوان نسبت به تاخیر در قاعدگی یا عقب افتادن پریود خود نگران هستند. بیشتر آن‌ها فکر می‌کنند که علت تاخیر در سیکل پریودیشان ناشی از بارداری است؛ درحالیکه تاخیر در پریود شامل علت‌های گوناگونی به جز بارداری می‌باشد. اما علل عقب افتادن پریود چیست؟ تاخیر در پریود چه زمانی خطرناک است؟ حتما تا انتها همراه باشید تا در این مقاله از مجله سلامت آزمایشگاه کیوان، به بررسی علت‌های مختلف که موجب تاخیر در قاعدگی یا اصطلاحاً عقب افتادن پریود می‌شوند می‌پردازیم.

سیکل قاعدگی طبیعی چندروز است؟

اکثر افرادی که به یائسگی نرسیده‌اند؛ معمولاً هر 28 روز یکبار پریود می‌شوند و با این حال، یک سیکل قاعدگی سالم از 24 تا 38 روز متغیر است. ضمناً تاخیر در پریود در دو زمان، عادی است؛ اول زمانی که سیکل قاعدگی فرد به تازگی شروع شروع شده است و دوم زمانی که فرآیند یائسگی آغاز می‌شود.(1)

خلاصه این مقاله را در ویدئوی کوتاه و جذابی برای شما تهیه کرده‌ایم که می‌توانید مشاهده کنید.

علت تاخیر در پریود

علت تاخیر در پریود چیست؟

تاخیر در پریود همیشه نشانه‌ی بارداری نیست و عوامل مختلفی مانند عدم تعادل هورمونی، استرس و اضطراب، ورزش سنگین، روش‌های پیشگیری از بارداری و سایر موارد در این تاخیر تاثیرگزار هستند که در ادامه به طور کامل شرح خواهیم داد. به جای اینکه، با فکر بارداری، خود را عذاب دهید، بیایید همه دلایل تاخیر در پریود را باهم مرور کنیم.

علت عقب افتادن و تاخیر در پریود
علت عقب افتادن و تاخیر در پریود

1- بارداری – علت تاخیر در پریود

اولین دلیلی که افراد برای تاخیر در پریود در نظر می‌گیرند، حاملگی است. اما چه زمانی باید نگران بارداری باشیم؟ آیا بدون رابطه جنسی می‌توانیم باردار شویم؟ صراحتاً خیر. زمانی شما می‌توانید تاخیر پریود را به بارداری ارتباط دهید که رابطه محافظت نشده واژینال داشته باشید. (رابطه مقعدی و رابطه دهانی منجر به بارداری نمی‌شوند!) البته در رابطه بدون دخول نیز احتمال بارداری وجود دارد اما چگونه؟ اگر مایع منی یا پیشاب حاوی اسپرم با واژن شما برخورد داشته باشد و علائم بارداری دارید، می‌توانید تاخیر پریود را به بارداری ارتباط دهید. برای انجام تست بارداری استفاده از بی بی چک و تست BHCg توصیه می‌شود که در این مقاله می‌توانید مطالعه نمائید: بهترین زمان استفاده از بی بی چک

2- استرس و اضطراب – علت تاخیر قاعدگی

استرس و اضطراب مزمن می‌تواند، عملکرد هورمون‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و حتی بر هیپوتالاموس، بخشی از مغز که مسئول تنظیم قاعدگی است، تاثیر بگذارد. استرس باعث افزایش یا کاهش ناگهانی وزن می‌شود که این مورد نیز باعث اختلال در چرخه قاعدگی می‌شود. تکنیک‌های تمدد اعصاب و تغییر در سبک زندگی را امتحان کنید، آنها می‌توانند باعث کاهش استرس و اضطراب مزمن شوند.

استرس - علت تاخیر پریود
استرس – علت تاخیر پریود

3- افزایش یا کاهش ناگهانی وزن – علت عقب افتادن پریود

تغییرات شدید در وزن، می‌تواند زمان سیکل قاعدگی را دچار اختلال کند. افزایش یا کاهش شدید چربی بدن، منجر به عدم تعادل هورمونی می‌شود که، باعث تاخیر یا توقف دوره پریود فرد می‌شود.

همچنین کاهش شدید کالری بر بخشی از مغز تأثیر می گذارد که با غدد درون‌ریز مرتبط است. غدد درون ریز، هورمون‌های تولید مثل را ایجاد می‌کنند. با کاهش شدید کالری ارتباط بین مغز و این سیستم دچار اختلال می‌شود و در نتیجه تاخیر در پریود اتفاق خواهد افتد.

بیشتر بخوانید:

4- ورزش و فعالیت بدنی زیاد و سنگین – علت عقب افتادن پریود

ورزش و فعالیت بدنی سخت و شدید، باعث اختلال و تاخیر در قاعدگی می‌شوند. این بدین دلیل است که، کسانی که چندین ساعت در روز تمرین می‌کنند، عمداً یا ناخواسته کالری بیشتری نسبت به آنچه دریافت می‌کنند می‌سوزانند.

بدن برای فعال نگه داشتن تمام سیستم‌های خود، به انرژی کافی و کالری نیاز دارد. تمرینات شدیدتر و کاهش کالری می‌تواند بر قاعدگی شما تأثیر بگذارد. معمولاً به محض کاهش شدت تمرین یا افزایش کالری دریافتی، سیکل پریودها به حالت عادی بازمی‌گردند.

ورزش سنگین، عامل عقب افتادن پریود
ورزش سنگین، عامل عقب افتادن پریود

5- ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک – علت عقب افتادن پریود

سندرم تخمدان پلی کیستیک یا (PCOS)، مجموعه‌ای از علائم ناشی از عدم تعادل هورمون‌های تولید مثل است. بسیاری از افراد مبتلا به این سندروم به طور منظم تخمک گذاری نمی‌کنند. این سندروم باعث به وجود آمدن سیکل پریودی با شرایط ذیل می‌شود:

  • دوره‌های سبک‌تر و یا سنگین‌تر از دوره‌های معمولی
  • تاخیر در پریودی
  • پریود نشدن

سایر علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • موهای زائد و آکنه در صورت و بدن
  • نازک شدن مو
  • افزایش یا کاهش وزن
  • لکه‌های تیره بر روی پوست؛ اغلب بر روی چین‌های گردن، کشاله ران و زیر سینه‌ها
  • اسکین تگ پوستی در زیر بغل یا گردن
  • ناباروری

بیشتر بخوانید:

6- استفاده از روش‌های ضد بارداری – علت تاخیر پریود

شاید فکر کنید که مصرف قرص‌های ضد بارداری به شما در داشتن دوره‌های پریود منظم کمک کند، اما مصرف برخی داروهای ضد بارداری مانند کوارتت (Quartette)، سیسونیک (Seasonique) و یا سیسونال (Seasonale) می‌توانند موجب تاخیر در بین دوره‌های پریود شوند.

زمانی که مصرف قرص ضد بارداری را متوقف می‌کنید، بدن شما به سطح هورمون اولیه خود باز می‌گردد. ممکن است چند ماه طول بکشد تا چرخه قاعدگی شما به حالت عادی بازگردد.

همچنین انواع دیگر روش‌های پیشگیری از بارداری که از روش‌های هورمونی استفاده می‌کنند می‌توانند موجب تاخیر و نامنظم شدن دوره‌های پریود شوند. اگر از روش‌های هورمونی کنترل بارداری مانند؛ دستگاه داخل رحمی IUD، ایمپلنت یا تزریق واکسن استفاده می‌کنید، این امکان وجود دارد که چرخه قاعدگی شما متوقف شود. شما می‌توانید درباره بهترین و کم خطر ترین روش های پیشگیری از بارداری بیشتر بخوانید.

تاخیر در پریود - علت عقب افتادن پریود
تاخیر در پریود – علت عقب افتادن پریود

7- یائسگی – علت عقب افتادن پریود

یائسگی معمولاً از اواسط تا اواخر دهه 40 شروع می‌شود. پیش از شروع پساقاعدگی (یائسگی) چرخه قاعدگی دچار اختلال می‌شود. یرای مثال یک ماه پریود نمی‌شوید و سه ماه بعدی پریود می‌شوید و یا برعکس. میزان سنگینی و سیکل قاعدگی نیز متفاوت است.

8- نارسایی زودرس تخمدان – علت عقب افتادن پریود

یائسگی زودرس که به عنوان نارسایی زودرس تخمدان نیز شناخته می‌شود. زمانی که تخمدان‌ها عملکرد درستی ندارند، تولید هورمون‌های متعدد از جمله استروژن را متوقف می‌کنند. با کاهش سطح استروژن، علائم یائسگی را تجربه خواهید کرد. از نشانه‌های یائسگی زودرس و همچنین نارسایی تخمدان که باعت تاخیر در پریود می‌شوند، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

نارسایی زودرس تخمدان علت تاخیر پریود
نارسایی زودرس تخمدان علت تاخیر پریود

9- کم کاری و پرکاری تیروئید – علت عقب افتادن پریود

تیروئید یک غده‌ی پروانه‌ای شکل در گردن است که، هورمون‌هایی را برای تنظیم بسیاری از فعالیت‌ها در بدن از جمله چرخه قاعدگی تولید می‌کند. هم کم کاری تیروئید و هم پرکاری تیروئید می توانند، بر چرخه قاعدگی تأثیر بگذارند. احتمال عقب افتادن قاعدگی در پرکاری تیروئید بیشتر است.

10- بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای – علت تاخیر پریود

برخی از بیماری‌ها همچون بیماری سلیاک و دیابت، باعت اختلال در چرخه قاعدگی می‌شوند. بیماری سلیاک یک بیماری خودایمنی است که، سیستم گوارش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هنگامی که افراد مبتلا به بیماری سلیاک، گلوتن می‌خورند، سیستم ایمنی آنها با حمله به پوشش روده کوچک واکنش نشان می‌دهد. هنگامی روده کوچک آسیب می‌بیند، توانایی بدن در جذب مواد مغذی از غذا را مختل می‌کند. سوء تغذیه باعث ایجاد اختلال و عقب افتادن قاعدگی می‌شود.

افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و نوع 2 نیز ممکن است، در موارد نادری پریود نشوند. اما این تنها زمانی اتفاق می‌افتد که، سطح قندخون کنترل نشده باشد.

صبر کنید!! همین حالا که در حال مطالعه این مقاله هستید می‌توانید از خدمت مشاوره با برترین متخصصان زنان و زایمان بهره‌مند شوید. کافی است اطلاعات و مشکل خود را وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و راهنمائی‌های لازم را انجام دهند. الان اقدام کنید و سپس ادامه مقاله را مطالعه کنید.

چه داروهایی باعث عقب افتادن پریود می‌شوند؟

برخی از داروها می‌توانند در چرخه قاعدگی تاثیر بگذارند و باعث تاخیر در پریود شوند. از این داروها می‌توان به قرص‌های ضد افسردگی، داروهای مخصوص تیروئید، داروهای ضد تشنج و داروهای مخصوص شیمی درمانی اشاره کرد.

همچنین همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، قرص‌های ضد بارداری می‌توانند بر چرخه پریود تاثیر بگذارند و آن را عقب بیندازند. قرص‌هایی مثل دپو پرورا، پروژسترون، آی‌یو‌دی میرنا و نکسلانون. وسایل جلوگیری از بارداری می‌توانند هر یک به نوعی بر قاعدگی شما تاثیر بگذارند. برخی باعث پریود سنگین و برخی باعث خونریزی سبک‌تر می‌شوند.




    دیر شدن عادت ماهانه تا چند روز طبیعی است؟

    دیر شدن عادت ماهانه تا 5 روز طبیعی است و اگر شما بیش از 5 روز تاخیر در قاعدگی داشته باشید و دلیل مشخصی برای آن نمی‌یابید باید علت را پیگیر شوید و با پزشک متخصص زنان مشورت نمائید. اگر رابطه محافظت نشده داشته‌اید، 7 روز پس از تاخیر در پریود می‌توانید از بی بی چک و تست بتای بارداری استفاده نمائید.

    تاخیر در پریود چه زمانی خطرناک است؟

    زمانی که با علائم زیر مواجه شدید به پزشک مراجعه کنید:

    • خونریزی غیرعادی و شدید بیش از هفت روز
    • تاخیر پریود 3 سیکل متوالی
    • تب
    • تهوع و استفراغ
    • خونریزی پس از گذشت یکسال از یائسگی

    همانطور افراد باهم تفاوت‌هایی دارند، چرخه قاعدگی افراد مختلف نیز متفاوت است. اگر اخیراً متوجه شده‌اید که چرخه شما نامنظم بوده است، یا پریود نشدید و می‌دانید که باردار نیستید، فوراً به پزشک مراجعه کنید. همچنین مطالعه این مقاله برای درمان تاخیر در پریود نیز خالی از لطف نیست: باز کننده قاعدگی قوی

    مشاوره خرید واکسن گارداسیل
    مشاوره خرید واکسن گارداسیل

    درمان خانگی عقب افتادن پریود چیست؟

    درمان‌های خانگی و سنتی متعددی برای باز شدن قاعدگی و تنظیم پریود وجود دارد. در این قسمت تعدادی از رایج‌ترین این درمان‌ها که طبق گزارشات موثر بوده‌اند را معرفی می‌کنیم.

    چای یا دمنوش زعفران

    زعفران یکی از معروف‌ترین مواد برای تنظیم چرخه قاعدگی و پریود شدن است. فراموش نکنید که این ماده نباید بیش از 3 یا 5 گرم در ماه استفاده شود و در غیر این صورت می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. طبق یافته‌های طب سنتی استفاده از چای زعفرانم یا دمنوش زعفران می‌تواند برای پریود شدن و تنظیم چرخه پریود موثر باشد.

    چای یا دمنوش زنجبیل

    یکی دیگر از موادی که برای پریودی موثر است چای یا دمنوش زنجبیل است. زنجبیل در کنار خواص فراوانی که دارد می‌تواند در باز شدن قاعدگی نیز تاثیر داشته باشد. کافی است چند تکه زنجبیل را دم کنید و به صورت دمنوش میل نمایید. افراد زیادی اثرگذاری این ماده را در تنظیم قاعدگی تایید کرده‌اند.

    چای یا دمنوش جعفری

    جعفری تازه به دلیل ترکیبات خاصی که در آن وجود دارد می‌تواند انقباضات رحمی را افزایش داده و باعث پریود شود. کافی است چند پر جعفری تازه را در قوری دم کنید و سپس به صورت چای و دمنوش میل کنید. زنان باردار نباید از این دمنوش استفاده کنند.

    بیشتر بخوانید:

    کلام آخر

    بی‌نظمی‌های گاه به گاه چرخه قاعدگی می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. استرس مزمن، کاهش وزن یا افزایش وزن، متوقف کردن یا شروع کنترل بارداری از این دلایل هستند. اگر از زمان شروع آخرین قاعدگی در بازه زمانی معمول، چرخه پریود شما اتفاق نیوفتاده باشد، معمولاً پریود شما عقب افتاده در نظر گرفته می شود. در این موارد بهتر است، چکاپ ماهانه خود را انجام دهید و به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

    آیا تاخیر در سیکل قاعدگی نشانه بارداری است؟

    خیر، تاخیر در پریود همیشه نشانه‌ی بارداری نیست و یکی از شایع‌ترین علت‌ها می‌تواند، عدم تعادل هورمونی باشد. اما درصورتی که رابطه جنسی واژینال و محافظت نشده داشته باشید تاخیر قاعدگی شما نشانه بارداری است.

    چند روز تاخیر در پریود نشانه بارداری است؟

    محققان تا 5 روز تاخیر در پریود را نیز برای بانوان طبیعی دانسته‌اند، اما باید توجه کنید که اگر 5 روز قبل از تخمک گذاری تا یک روز بعد از تخمک گذاری رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید، پس از یک روز تاخیر نیز باید حاملگی خود را بررسی کنید. البته حفظ آرامش نیز ضروری است چراکه استرس خود منجر به تاخیر در پریود و ترس بیشتر شما خواهد شد.

    علت پریود نشدن چیست؟

    تاخیر در پریود یا پریود نشدن به دلایل مختلفی از جمله بارداری، استرس مزمن، کاهش وزن یا افزایش وزن، یائسگی، نارسایی زودرس تخمدان، متوقف کردن یا شروع کنترل بارداری و سایر مورادی که در مقاله ذکر شده ایجاد شود.

    آیا تاخیر در پریود خطرناک است؟

    همانطور که هر انسان متفاوت است، هر چرخه قاعدگی نیز متفاوت است. در صورت مشاهده خونریزی غیرعادی و شدید بیش از هفت روز، تب، تهوع و استفراغ و خونریزی پس از یک سال گذشت از یائسگی به پزشک مراجعه کنید.

    تاخیر در پریود تا چند روز طبیعی است؟

    حدود 5 روز تاخیر در پریود طبیعی است و نیازی به انجام درمان و مداخلات پزشکی ندارد. در صورتی که پس از گذت 5 روز پریود نشدید و علتی را برای آن نمی‌یابید، توصیه می‌کنیم با یک متخصص زنان و زایمان مشورت نمائید.

    آیا مصرف آنتی بیوتیک علت تاخیر پریود است؟

    به طور کلی مصرف آنتی بیوتیک ارتباطی با قاعدگی و تاخیر در قاعدگی شما نخواهد داشت. در صورتی که بعد از مصرف آنتی بیوتیک دچار تاخیر شدید، احتمالا به دلیل تغییرات و استرس ناشی از بیماری این اتفاق رخ داده است.

    منبع healthline
    588 نظر
    1. زهرا گفت

      سلام من همیشه پریودیم منظم بوده و بیشتر مواقع یک یا دو روز هم زودتر میشدم ولی الان ۳ روزه پریود نشدم و هیچ علائمی هم ندارم ، و این ماه برام پر استرس بوده
      این عقب افتادگی پریود از استرس بوده یا نه؟؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بله، همانطور که ذکر شد، یکی از عوامل اصلی تاخیر در پریود، تجربه استرس و اضطراب است.
        با انجام مدیتیشن و یوگا آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.

    2. ریحانه گفت

      سلام من این ماه دوبار رابطه با جلوگیری طبیعی داشتم و از طرفی ورزش سنگین هم انجام دادم و هم استرس شدید داشتم
      و الان ۸ روزه پریودم عقب افتاده و بازم استرس بارداری رو دارم
      احتمال بارداری هست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        در رابطه محافظت نشده احتمال کمی را برای بارداری با پیشاب باید درنظر گرفت.
        استرس و ورزش سنگین هم از عوامل موثر در تاخیر پریود هستند.
        با انجام مدیتیشن و یوگا آرامش خود را حفظ کنید و جهت بررسی بارداری از بی بی چک استفاده کنید.

    3. غزل گفت

      سلام
      من تنبلی تخمدان دارم و دوفاستون استفاده میکنم، معمولا ۳ تا ۶ روز بعد از تموم شدن هر دوره پریود میشم.
      الان بیشتر از ده روزه که قرصم تموم شده، دردهای کمر و شکم رو دارم ولی پریود نمیشم.
      حدود دو هفته پیش با همسرم رابطه داشتیم که کاندوم پاره شد😭
      بیبی چک منفی بود، احتمال بارداری هست؟
      علت پریود نشدن چی میتونه باشه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        قرص دوفاستون را نمی‌توان به عنوان روش قطعی پیشگیری از بارداری در نظر گرفت.
        جهت اطمینان از تست بتا بارداری نیز استفاده نمائید و درصورتی که نتیجه‌ای حاصل نشد به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    4. حدیث گفت

      سلام. من الان دو ماهه که پریود نشدم. بی بی چک استفاده کردم اما منفی بود. قرص لاموتریژین 25 هم مصرف میکنم. الان ممکنه من باردار باشم یا تاثیر قرص هاست؟؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال تاثیر این قرص بر قاعدگی و تاخیر دوماهه کم است.
        اگر رابطه محافظت نشده داشته‌اید تست بتا هم انجام دهید و اگر نتیجه‌ای حاصل نشد به پزشک متخصص مراجعه نمائید.

    5. سمیرا گفت

      سلام من اکثرا پریود نامنظم داشتم وتیروئید کم کار دارم الان ۲۰ روز از زمان پریودم میگذره چند بار بیبی چک امتحان کردم منفی بود آیا احتمال خدایی نکرده بارداری هست 😭😭

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر رابطه محافظت نشده داشته‌اید بهتر است جهت اطمینان از تست بتا در آزمایشگاه نیز استفاده نمائید.

    6. Naziii گفت

      سلام طول سیکل های من ۳۰ روز به بالاس من هفت روز بعد از پاکی پریودم با نامزدم بودم تمام نگرانی من بابت دست الوده س که شک داریم الوده بوده یا نه ۱۳ ساعت بعد دوتا قرص ./۷۵ اورژانسی خوردم الان هشت روز گذشته من پریود نشدم تاریخه پریود خودم ۲۵ بهمنه دو سه روز بعد قرص هم حس کردم تخمک گذاری انجام شد با توجه به ترشحات حالا من برام سواله ک باید حتما پریود بشم بعد ده روز یا سر موعود خودمم میتونم پریود بشم 😔؟!؟؟؟توروخدا جواب بدین

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        استرس نداشته باشید، احتمال بارداری در این شرایط بسیار بعید است.
        معمولا پس از مصرف قرص اورژانسی اگر بعد از 10 روز پریود نشدید، باید تا سیکل خود صبر کنید.
        اگر 7 روز از سیکل پریودتان هم گذشت و پریود نشدید از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.
        بازهم تاکید می‌کنیم آرامش خود را حفظ کنید، چراکه استرس نیز یکی از عوامل اصلی تاخیر در پریود است.

    7. بدون نام گفت

      سلام خسته نباشید من هر ۲۷ یا ۲۸ روز پریود میشدم ولی الان یک روز میگذره ولی پریود نشدم فقط با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم و این که باکرم امکان بارداری هست ممنون میشم جواب بدید خیلی استرس دارم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورت برخورد پیشاب یا مایع منی با واژن، در صورت باکرگی نیز احتمال بارداری وجود دارد.
        درصورتی که رابطه محافظت نشده بوده، آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید، اگر یک هفته تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده نمائید.

    8. زهره گفت

      باسلام
      پریودم 3هفته عقب افتاده. استرس هم البته زیاد داشتم. ولی حالت تهوع و احساس خستگی زیاد دارم. خیلی شدید وبه یکباره گرسنه میشم ممکنه علایم بارداری باشه؟ ممنون

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        هم استرس و هم بارداری منجر به عقب افتادن پریود خواهند شد.
        اگر رابطه محافظت نشده داشته‌اید از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

      2. شاینا گفت

        سلام وقت بخیر من قبلا هنیشه پریودم سر وقت بود و یا زود تر الان ۷ ماهه سزلرین شدم از ماه بعد زایمان هم پریود شدم ولی الان دوماهه که پریودام عقب میفته به بچه هم شیر نمیدم و شیرخشک میخوره دلیلش چیه این که عقب میفته

        1. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          تغییرات و نامنظمی پریود تا مدتی پس از زایمان طبیعی است.
          اگر احتمالی برای بارداری نمی‌دهید با دوری از استرس، ورزش و تغذیه مناسب به منظم شدن روند قاعدگی کمک کنید.
          درصورتی که تاخیر ادامه دار بود و باردار هم نبودید به متخصص زنان جهت بررسی علت مراجعه نمائید.

    9. پری گفت

      سلام وقت بخیر
      من ۳دی ماه پریود شدم همیشه ۳،۴روز جلو میافتاد این ماه نشدم ۴بهمن آز بتا دادم بتا ۲بود و منفی بود،روز قبل آزمایش دمنوش رازیانه خوردم برای قاعدگی،احتمال داره منفی کاذب باشه؟احتمال بارداری هست؟خیلی استرس دارم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر دو هفته بعد از رابطه محافظت نشده تست بتا داده باشید احتمالا جواب صحیح است.
        با انجام مدیتیشن و یوگا آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید؛ اگر یک هفته تاخیر داشتید از بی بی چک نیز جهت اطمینان می‌توانید استفاده نمائید.

    10. سیما گفت

      سلام.من تقریبا 4 ساله IUD دارم سه ماه پیش برداشتم برای اقدام به بارداری. دوماه قبل عفونت داشتم قرص مصرف کردم دکتر گفت از ماه بعد اقدام کن.مهر ماه 4 ام پریود شدم..آذر ماه 30 ام
      دیماه اقدام داشتم..الان 2 بهمن ماهه هنوز پریود نشدم و بیبی چک هم دادم منفی بود آیا امکان بارداری هست؟ فقط یه دردی سمت راست شکمم از دو روز بعد اقدام تا الان دارم نمیتونم به سمت راست بخوابم حس مثل یه توپ کوچیک یا یه گردو کوچیک حس میکنم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری وجود دارد.
        یک هفته پس از تاخیر از بی بی چک استفاده نمائید.

    11. فاطمه گفت

      سلام
      من دوماه هست قرص دروسبلین مصرف میکنم ماه قبل دو روز بعداز اتمام قرص پریود شدم این ماه دوروز بعد از اتمام قرص رابطه محافظت نشده داشتم و الان 4 روز میگذره از قطع قرص ک پریود نشدم.. آیا احتمال بارداری هست یا اینکه قرص جلوگیری میکنه بعداز اتمامش؟؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری بعید است.
        آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید.
        اگر پریود نشدید دو هفته پس از رابطه از تست بتا استفاده نمائید.

    12. افسانه گفت

      باسلام من یک خانم مجرد هستم و سه دوره ست ک پریودم عقب میفته،دودفه اول بعد از چهل روز شدم ولی الان این دوره ۵۳روزه هنوزنشدم دکتر سونوی واژینال نوشت ک نوشت داد کیست دارم و تصویر اکوفریک در سمت چپ لگن منتهی ب تخمدان دارم آزمایش هم دادم نشون داد عفونت دارم ،این مدت هم خیلی حالم بده حالت تهوع سردرد ،شکم درد،کمر درد،ضعف ،خستگی همه رو دارم،بعد ازخوردن غذا هم کلا سیستم بدنم بهم میخوره حالت تهوع شدید میگیرم و اینکه ب دلیل بعضی مشکلات خیلی استرس دارم آیا ممکنه اینا همه ب دلیل عفونت و کیست باشه یا دلیل دیگه مث کبدچرب هم می‌تونه باشه؟خیلی نگرانم خواهشن راهنمایی کنید

    13. مهلا گفت

      سلام.. من متاهل هستم .. و چند ساله ک کیست تخمدان دارم و تنبلی
      و چن باری دکتر رفتم قرص ال دی بهم دادن و پریودام نامنظم بودن..
      حدود ۲ ماه پیش بخاطرر مسافرتی ک میخاستم برم ال دی مصرف کردم ک پریود نشم و وقتی برگشتم قرص رو قطع کردم و نهم باید پریود میشدم ک ۱۳ ام شدم بعد از قطع قرص ال دی.. و ماه بعدش ۱۵ ام شدم.. این ماه صبر کردم ک بشم ولی هنوز نشدم ۲ بار هم بیبی چک زدم منفی بود. وقتی ام با همسرم رابطه داشتم بعدش زیر دلم سمت راشت ب قدری درد میکرد ک نمیتونستم تا چند روز تکون بخورم.و همه علائم پریودی رو هم ۲ هفتس ک دارم و امروز دیدم ک ترشح سفید رنگ ازم خارج میشه. ایا امکان بارداری هست؟یا بخاطر کیست و تنبلی تخمدان پریود نمیشم؟؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        ممکن است به علت کیست و تنبلی تخمدان این علائم را تجربه کرده باشید. همچنین عوارض مصرف قرص ال دی نیز محتمل است. احتمال کمی را هم برای بارداری درنظر بگیرید اگر رباطه محافظت نشده داشته اید. دو هفته پس از رابطه محافظت نشده از تست بتا نیز استفاده نمائید و درصورتی که نتیجه ای حاصل نشد و علائم ادامه دار بود به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    14. فاطمه گفت

      سلام وقت بخیر
      من روز بعد از پریودم رابطه محافظت نشده داشتم و قرص اورژانسی مصرف کردم
      و ۳ روز بعد از اون هم باز رابطه داشتم و مجبور شدم قرص مصرف کنم
      الان ۲ روز پریودم عقب افتاده این ماه
      احتمال بارداری وجود داره؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری در این شرایط بسیار بعید است.
        قرص اورژانسی تغییرات هورمونی شدیدی دارد و استفاده آن با این فاصله کم مشکل ساز خواهد بود و درکل باید در سال دوبار مصرف شود. توصیه میشود از سایر روش های پیشگیری از بارداری مانند کاندوم استفاده نمائید.
        اگر تاخیر شما بیش از یک هفته بود از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

    15. مرادی گفت

      سلام وقتتون بخیر من هیچ وقت پریودم عقب نمیوفتاد الان دو هفته س تقریباً که اقدام به بارداری کردم و پنج روزه پریودم عقب افتاده آزمایش بتا دادم منفی بوده سابقه کیست هم ندارم به نظرتون ممکنه باردار باشم اما چون زود بوده آزمایش نشون نداده؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری وجود دارد.
        دو هفته پس از رابطه تست بتا
        و یک هفته پس از تاخیر یا 21 روز پس از رابطه بهترین زمان استفاده از بی بی چک است.
        مجددا تست انجام دهید و اگر نتیجه ای حاصل نشد و تا سیکل بعدی تاخیر ادامه دار بود به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    16. Pgh گفت

      سلام خدمت شما، بنده در یک ماه فقط دوبار رابطه ی بدون دخول و با استفاده از کاندم داشتم یکیش دو روز بعد از اتمام پریودی یکی هم چند روز مونده به شروع پریودی، اما متاسفانه پنج روز هست که پریودیم عقب افتاده اما علائم پریودی رو یک هفته است که دارم ، سه روز هم هست دچار خشکی در این ناحیه شدم، بجز این مسئله استرس یک ازمون مهم رو هم دارم و هر روز درس میخونم ، میخواستم ازتون علت رو جویا شم ممنون میشم راهنماییم کنیم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد و به احتمال زیاد تاخیر شما ناشی از استرس است که یک عامل مهم در عقب افتادن پریود است. با انجام مدیتیشن و یوگا آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.

    17. فاطمه مهدیزاده گفت

      سلام
      من ۲ آذر پریود شدم و‌ الان 16 دی هنوز پریود نشدم و ۳ بارم بیبی چک زدم و منفی بوده قبلاً هم سابقه کیست داشتم که با دارو رفع شد.
      الان بازم احتمال بارداریم هست؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        از تست بتا نیز جهت اطمینان استفاده نمائید.
        درصورتی که باز نتیجه‌ای حاصل نشد به پزشک خود مراجعه نمائید.

    18. نازی گفت

      سلام خسته نباشید
      من دومین باره ک پریودیم عقب میوفته بعد از انجام سونوگرافی مشخص شد ک تنبلی تخمدان دارم الان هم پونزده روز از وقتم میگذره امپول برای پریود شدنم هم دکتر زده برام، با اینک پریودم عقب افتاده و تنبلی تخمدان دارم رابطه محافظت نشده داشتم ت این پنج روز اخیر و پریود هم نشدم ولی درد دارم امکان بارداری وجود داره؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمالی را هم برای بارداری باید درنظر گرفت. بابت تاخیر و تنبلی تخمدان زیر نظر پزشک باشید و برای بررسی بارداری دو هفته پس از رابطه جنسی می‌توانید از تست بتا استفاده نمائید.

    19. عایشه گفت

      سلام من ۲۰سالمه متاهلم چندماه پیش کیست داشتم دوماه دارو قرص جلوگیری ال دی خوردم بعد رفتم سونوگرافی انجام داد گفت برطرف شده ولی عفونت شدید داشتم دارو داد بهم ازینروماسین و مترونیدازول و زاکسیم دارم میخورم ولی من ۷ آذر پریود شدم ولی باید ۷دئ میشدم ولی نشدم پری شب تست دادم منفی شد دلیلش چیه میتونه باشه مشکلم چیه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر رابطه در زمان استفاده مرتب از ال دی داشته‌اید احتمال بارداری تقریبا صفر خواهد بود.
        مصرف داروهایی که برای برطرف کردن عفونت واژن استفاده می‌شوند ممکن است منجر به برهم خوردن نظم قاعدگی شوند.
        درهرصورت آرامش خود را حفظ کنید و درصورتی که یک هفته تاخیر داشتید جهت اطمینان از بی بی چک استفاده نمائید و درصورتی که این تاخیر تا سیکل بعدی ادامه دار بود به پزشک خود مراجعه نمائید.

    20. مریم گفت

      با سلام من باید ۴دی پریود میشدم ماه قبل ۴اذر شدم ولی هنوز پریود نشدم رابطه با جلوگیری طبیعی داشتم دیروز بی بی چک گذاشتم و منفی بود ممکنه باردار باشم توی این مدت هیچ لکه بینی نداشتم و علایم خاصی هم ندارم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال کمی برای بارداری وجود دارد.
        پس از یک هفته تاخیر در پریود مجدد از بی بی استفاده کنید.

    21. عربانی گفت

      سلام وقت بخیر
      ماه آذر از هفتم تا پانزدهم پریود بودم
      ماه دی باید تا پنجم میشدم
      ولی فقط کمی لکه بینی داشتم
      دیروز آزمایشگاه رفتم آزمایش بارداری دادم
      جواب منفی بود
      لطفا راهنمایی میکنید

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر رابطه محافظت نشده بعد از پریودی خود داشته‌اید احتمالی را برای بارداری می‌توان درنظر گرفت.
        از بی بی چک نیز یک هفته بعد از تاخیر پریود استفاده کنید و اگر نتیجه‌ای حاضل نشد و تا سیکل بعدی پریود نشدید به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    22. Pegah گفت

      سلام وقت بخیر
      من پریودی های منظمی داشتم ۱۰ ام پریود شدم و ۲ ماهه که رژیم سخت میگیرمو ۱۰ کیلو وزن کم کردم الان سه روزه که پریودم عقب افتاده خیلی زیاد استرس دارم رابطه مراقبت شده داشتم ولی مطمئن نیستم تا کی صبر کنم و از بیبی چک استفاده کنم؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        کاهش وزن ناگهانی و استرس از عوامل اصلی تاخیر در پریود است. نگران نباشید و آرامش خود را حفظ کنید. جهت بررسی بارداری یک هفته پس از تاخیر از بی بی چک می‌توانید استفاده کنید.

    23. Sevda گفت

      سلام وقتتون بخیر .من با نامزدم رابطه بدون دخول داشتیم در حد لاپایی، میدونم که منی باهام برخوردنکرده ولی بازم شک دارم . ۳ روزه ک پریودم عقب افتاده و اینکه من همیشه پریودم ۳ ۴ روز اینور اونور میشه حتی سری قبل ی هفته زودتر پریود شدم و اینکه اینسری ۱۰ روز ب پریودیم هم حدود ۳ روز لک بینی خیلی کمی داشتم .الان هم درد تو پهلوهام دارم و ترشحات سفید پنیری
      ب شدت نگرانم ممکنه بارداری اتفاق بیوفته؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال کمی برای بارداری با پیشاب وجود دارد.
        استرس نداشته باشید و صبر کنید. اگر پریود نشدید از تست بتا دو هفته پس از رابطه استفاده نمائید.

    24. نفس گفت

      سلام من رابطه ای بدون دخول داشتم
      باید دوم دی پریود میشدم ولی امروز چهارم دی هست و من هنوز پریود نشدم دلیلش چی میتونه باشه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصورت برخورد مایع منی یا پیشاب با واژن در رابطه بدون دخول نیز احتمال کمی برای بارداری وجود دارد.
        آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید، اگر تاخیر تا یک هفته ادامه دار بود از بی بی چک استفاده نمائید.

    25. Hope گفت

      سلام من 17 سالمه مجردم فعلا ماه قبل 30 ام پریود شدم ولی الان سه روز عقب افتاده دل درد و کمر درد دارم ولی پریود نمیشم نه تیروئید دارم نه مشکل زمینه ای فقط افسردگی دارم امکان داره رو قاعدگیم تاثیر گذاشته باشه؟ خیلی نگرانم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بله، قشار روحی، تجربه استرس و اضطراب و گاهاً افسردگی ممکن است منجر به نامنظمی پریود شوند.
        نگران نباشید، آرامش خود را با یوگا و مدیتیشن حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.

    26. طهورا گفت

      سلام وقت بخیر
      من رابطه ی کامل داشتم ولی همراه با کاندوم بوده باید 21 ام آذر پریود میشدم ولی الان سوم دی ماه هست هنوز نشدم متاسفانه هنوز تست هم نگرفتم
      فقط داروهای روماتیسم و لوپوس استفاده میکنم
      و طی یک ماه شاید هر دوروز یکبار شیاف دیکلوفناک 100 بخاطر سردردام استفاده میکردم ایا بخاطر شیاف هست ک عقب افتاده یا میتونه بخاطر بارداری باشه؟ 🥴

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بله شیاف دیکلوفناک ممکن است در تاخیر پریود شما موثر باشد.
        احتمال بارداری در صورت اطمینان از حفاظت کامل بسیار کم و نزدیک صفر خواهد بود.
        استرس نداشته باشید و صبر کنید تا پریود شوید. در صورتی که ادامه دار بود جهت اطمینان تست بارداری انجام دهید.

    27. Saha گفت

      سلام ، همیشه موقع پریودی درد و حالت بسیار بدی دارم ، توی دوماه گذشته با درد خیلی شدیدی قبل از پریود ، بزور پریود شدم ، الان دو روز عقب افتاده و همون حالت های دوماه گذشته رو دارم اما پریود نشدم، قطره ویتاگنوس هم امروز مصرف کردم و دردم بیشتر شده اما کماکان نشدم ، مشکل چیه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        تشخیص علت به موارد زیادی از جمله سن و سابقه سلامتی شما دارد. توصیه می‌شود به متخصص زنان جهت معاینه فیزیکی و بررسی علت مراجعه نمائید.

    28. سادات گفت

      سلام خسته نباشید
      من تست تخمک گذاری دراین ماه زدم. 5و6 ام دوخط روشن شد.در اون 2روز نزدیکی داشتم.
      قرار بود20 پریود شدم ک نشدم.الان 27.تست بی بی چک زدم منفی بود.بچه دومی. سنم 30.سال.
      سینه هام بزرگ شدن درد میکنن. ترشح هم دارم و سردرد. ایا امکان بارداری هس؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بله احتمال بارداری وجود دارد. مجدد از بی بی چک یا تست بتا در آزمایشگاه جهت بررسی استفاده نمائید و درصورتی که نتیجه‌ای حاصل نشد به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    29. Pegi.mo گفت

      ممکنه ۷تا بی‌بی چک در طول مدت زمان اشتباه جواب بدن؟یعنی ممکنه بارداری اتفاق افتاده باشه ولی بی‌بی چک نشون نده؟اونم تو ۷تا ازمایش؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        درصد خطای بی بی چک معمولا کم خواهد بود مخصوصا اگر در زمان‌های مختلف و صحیح استفاده شود.
        توصیه می‌شود جهت اطمینان از تست بتا بارداری نیز استفاده نمائید.

    30. Pegi.mo گفت

      سلام .من ۱۸روز از پریودم گذشته.قبلا قرص مارولین میخوردم قطع کردم چندماهی منظم پریود میشدم این ماه دوباره عقب افتاد.چندین بار از تست بیبی چک استفاده کردم تقریبا ۷بار ولی منفی بود تماما.ولی ترشحات بسیار زیاد بی رنگ و بی بویی دارم و نمیدونم توهم میزنم یا شکمم داره ورم میکنه.خیلی استرس بارداری دارم ولی در طول مدت قبل پریودم رابطه پرخطری نداشتم.ادم استرسی ای هستم و قبلنم مشکل هورمونی داشتم.میشه نظرتونو بدونم؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        یکی از علل اصلی ایجاد تاخیر و نامنظمی در پریود استرس است. مشکلات هومرونی نیز در این مورد بی تاثیر نیست. اگر رابطه محافظت نشده داشته‌اید از تست بتا نیز استفاده نمائید. درغیر این صورت با انجام مدیتیشن و یوگا آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.
        درصورتی که تاخیر تا ماه بعد ادامه دار بود به متخصص زنان مراجعه نمائید.

        1. ملیس گفت

          سلام خسته نباشین
          من با شوهرم حدود یک ماه پیش رابطه مقعدی داشتم و موقع ارضا شدن داخل مقعدم ریختن الان 9 روز از پریودم میگذره ولی هنوز نشدم توروخدا جواب بدین یعنی احتمال بارداری هستش
          برا جلو گیری چیکار کنم

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          اگر مایع منی یا پیشاب به واژن شما نرسیده، احتمال بارداری وجود ندارد و این تاخیر به دلیل استرس و اضطراب رخ داده است. در غیر این صورت جهت بررسی بارداری از بی بی چک و تست بتا استفاده نمائید.

    31. میم گفت

      سلام وقت بخیر
      رابطه جنسی داشتیم و انزال داخل کاندوم بود
      متاسفانه کاندوم داخل وارژن موند و بلافاصله بیرون آوردیم و قرص اورژانسی خوردم
      1 روز از پریودیم گذشته. نمیدونم باید چیکار کنم
      مطمن نیستم چیزی از کاندوم خارج شده یا نه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        با مصرف قرص اورژانسی درصد احتمال بارداری بسیار کم خواهد بود.
        همچنین قرص اورژانسی منجر به تجربه پریودهای نامنظم تا دوسیکل خواهد شد.
        ارامش خود را حفظ کنید و درصورتی که یک هفته تاخیر داشتید از بی بی چک جهت اطمینان استفاده نمائید.

    32. b. m گفت

      سلام وقتتون بخیر
      من ماه قبل درحالیکه باید ۱۹م پریود میشدم پریودیم عقب افتاد و ۶روز دیرتر پریود شدم یعنی ۲۵م.
      این ماهم تا به الان پریود نشدم و تا الانم هیچ مشکلی نداشتم، بعضی وقتا هم پیش میومد که یکی دوروز تاخیر داشته باشه اما به ندرت مثلا چندماه یه بار.(و البته الان کنکوری هم هستم) ممکنه که طبیعی و بخاطر استرس و فشار باشه؟یا مشکلی دارم و نیازه که به دکتر مراجعه کنم؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        سیکل قاعدگی بین 21 تا 38 روز طبیعی است و جای نگرانی ندارد.
        معمولا یکی از علل اصلی تاخیر و بر هم خوردن نظم قاعدگی، تجربه استرس و فشار روانی است. با انجام مدیتیشن و یوگا آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید.
        درصورتی که استرس شما کم شد و هنوز هم تجربه تاخیر پریود داشتید به متخصص زنان مراجعه نمائید.

    33. فاطمه گفت

      سلام من دو روز قبل از زمان پریودم رابطه جنسی محافظت نشده داشتم و دو روز بعد از اون هم مصرف زیادی قرص اورژانسی داشتم برای مثال ۷تا تقریبا و برای این استفاده کردم که دیرتر پریود بشم الان ۹روز از زمان پریود من میگذره آیا احتمال بارداری هست لطفا کمکم کنید ممنون

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام
        احتمال بارداری در روزهای قبل از شروع پریودی بسیار کم است. با مصرف صحیح قرص نیز این احتمال به صفر خواهد رسید.
        قرص‌های اورژانسی یک یا نهایتا دوبار باید مصرف شوند (به جز ال دی مبرای مصرف اورژانسی 8 عدد باید مصرف شود)؛ به چه علت 7 عدد قرص اورژانسی مصرف کردید؟؟ اگر ال دی نبوده بسیار آسیب‌زا خواهد بود و توصیه می‌شود اکیداً از تکرار اینکار خودداری نمائید و درصورتی که با علائم غیرمعمولی مواجه شدید یه پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.
        ضمنا به دلیل تغییرات شدید هورمونی قرص اورژانسی احتمالا تا چندسیکل آینده با نامنظمی مواجه خواهید بود.

        1. اسما گفت

          سلام من ۱۷ آبان پریود شدم بعد از اون چندین بار رابطه جنسی با کاندوم داشتم یه بار بدون کاندوم اما محافظت شده بود الان ۵ روز ازپریودم میگذره هنوز پریود نشدم اما دو شبه دل درد یا کمر درد دارم یه ماه ام هست ورزش و باشگاه ول کردم و نسکافه زیاد میخورم نظر شما چیه بیبی چک ام مصرف کردم امروز صبح ولی منفی بود

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          در رابطه محافظت نشده، احتمال کمی برای بارداری با پیشاب باید درنظر گرفت.
          بهترین زمان استفاده از بی بی چک نیز یک هفته پس از تاخیر پریود است.
          یکی دیگر از علل تاخیر پریود به جز بارداری، تغییر سبک زندگی است که احتمالا در شما صدق خواهد کرد.

    34. نامي گفت

      سلام
      من ١٠ آبان پريود شدم و ٢٥ روز از دوره پريودم گذشته بود كه رابطه محافظت نشده و كامل داشتم، اون هم به خاطر اينكه اون تايم تخمك گذاري وجود نداره و تايم امن هست ، يكي دوبار ديگه هم اينكارو در ماههاي گذشته انجام دادم و مشكلي پيش نيومده،( يعني من ٣ روز بعدش قاعدتا بايد پريود ميشدم) الان ٣٧ روز مي گذره و هنوز پريود نشدم، چندين بار هم بي بي چك استفاده كرده و منفي بوده، تمام علائم پريودي رو هم دارم، تورو خدا بگيد ممكنه بارداري باشه؟ و در آخر اينكه روز دوم پريود قبليم تو پروسه لاغري و استفاده روزانه قهوه را توي برنامه هام داشتم .لطفا راهنمايي كنيد

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        یکی از مواردی که منجر به تاخیر در پریود می‌شود تغییر وزن ناگهانی است.
        اما احتمال خیلی کمی هم برای بارداری وجود دارد. آرامش خود را حفظ کنید.
        بهترین زمان استفاده از بی بی چک یک هفته پس از تاخیر پریود و زمان استفاده از تست بتا بارداری دو هفته پس از رابطه جنسی است.

    35. اسما گفت

      سلام خسته نباشید من دقیقا ۱۳ روز قبل رابطه محافظت شده با کاندوم رو داشتم بعد از سه روز لکه بینی داشتم که فرداش قطع شد الانم ۲ روز مونده به پریودم علائم پریودی دارم اما پریود نمیشم تست هم زدم منفی بود آیا امکان بارداری هست

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر از محافظت با کاندوم اطمینان دارید احتمال بارداری بسیار کم و نزدیک صفر است. آرامش خود را حفظ کنید و تا زمان پریودی صبر کنید، درصورتی که یک هفته تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده نمائید.

    36. niloufar گفت

      سلام من سیگل 24 دارم اما یکماه و16روزه که پریود نشدم 8روزه پیش ازمایش خون دادم منفی بود و تو این مدت3تا‌بیبی چک زدم که باز هم تنیجه منفی شد علت پریود نشدنم چیه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        آرامش خود را حفظ کنید و درصورتی که این شرایط تا سیکل بعدی نیز ادامه دار بود جهت بررسی علت به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    37. Sama گفت

      سلام من سه روز قبل پریودی رابطع بدون دخول داشتم که به مقدار خیلی کمی از مایع منی ریخت رو واژنم و الان 9 روز از موعد پریودم میگذره علائم پریودی مثل درد شکم دارم ولی پریود نمیشم همچنین ترشحات سفید رنگ دارم که قبلا هم داشتم
      به نظرتون چقد ممکنه باردار باشم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال بارداری در این شرایط کم است اما صفر نیست. آرامش خود را حفظ کنید و جهت بررسی از بی بی چک و تست بتا بارداری استفاده نمائید.

    38. نقطه گفت

      من 27 تیر رابطه محافظت نشده داشتم(دخول نبود و لباس زیر پام بود و مایع منی هم کامل از اون خارج نشد)
      بعد از اون من پونزده مرداد حدود ده روز قرص ال دی مصرف کردم بخاطر سفر که همش لکه بینی هم داشتم ولی وقتی قطعش کردم سریع پریود شدم و ماه بعدشم یعنی شهریور سر همون تاریخ پریود شدم و همینطور مهرهم با یکی دو روز تاخیر پریود شدم و مثل همه پریودام بود ولی ابان باید حدود نوزدهم تا بیست و یکم پریود میشدم که هنوز که هنوزه الان که دهم آذره پریود نشدم و سرتاسر زیر نافم هم خیلی سفت شده و انگار ورم کرده امکان آزمایش دادن هم ندارم توروخدا بگین ممکنه باردار باشم با این شرایط؟؟؟ و این سفت شدن زیر شکم و ورمش و پریود نشدن نشونه بارداری باشه؟؟در دفع هم کمی مشکل دارم میتونه نشونه بارداری باشه؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        خیر احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد، نگران نباشید. مصرف قرص یا سایر عللی که در مقاله ذکر شده ممکن است منجر به برهم خوردن نظم قاعدگی شود. درصورت ادامه دار بودن شرایط تا سیکل بعدی توصیه می‌شود به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    39. معصومه گفت

      سلام من یازده روز ازپریودیم گذشته ولی تست بی بی چک همش منفی میاد وتست بتا هم ندادم…رابطه محافظتت شده هم داریم…چ دلیلی بر تاخیرمیتونه وجودداشته باشه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        هماطنور که در مقاله مطالعه کردید، علل مختلفی مانند استرس، تغییر در سبک زندگی، کاهش یا افزایش ناگهانی وزن و غیره ممکن است بر تاخیر پریود شما موثر باشند. اگر ار محافظت رابطه اطمینان دارید، آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید. درغیر این صورت تست بتا انجام دهید و درصورتی که تاخیر تا سیکل بعد نیز ادامه داشت به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

    40. مجید گفت

      سلام
      حدود ۱۰ روز پیش هم پیام داده بودم
      امپول هارو استفاده کردم و پیش متخصص هم رفتم
      متخصص گفت مشکلی نداری و یه ازمایش نوشت گفت بعد از پریود شدن یک ماه بگذره و این ازمایش رو انجام بده و چند تا قرص داد
      بعد اون پریود شدم ولی خیلی کم شدم
      و الانم احساس میکنم شکمم بزرگ شده و بازم استرس حاملگی دارم
      ایا این امکان وجود داره که حامله باشم
      یا اصلا دلیلش چیه که کم پریود شدم

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        پیام قبلی شمارو به خاطر نمیاریم که علت تاخیر چی بوده؛ مصرف قرص یا آمپول که منجر به تغییرات هورمونی می‌شوند ممکن است بر نظم و شکل قاعدگی شما تاثیرگذار باشند. به توصیه های پزشک عمل نمائید و اگر به بارداری مشکوک هستید از تست بتا بارداری نیز استفاده نمائید.

        1. فرانک گفت

          سلام
          ببخشید من رابطه محافظت نشده داشتم یک ماه با تاخیر پریود شدم ۳ روزه ولی معده درد های شدید میگیرم احتمال بارداری ایا وجود دارد؟

        2. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          اگر پریودی شما کامل و مانند ماه‌های قبل بوده احتمال بارداری وجود ندارد.

    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.