عکس زگیل تناسلی در مردان و زنان + علائم، پیشگیری و درمان

9 133,345
زمان مطالعه این مطلب: 12 دقیقه

زگیل تناسلی که به انگلیسی به آن Genital Warts نیز گفته می‌شود یکی از شایع‌ترین بیماری های مقاربتی در جهان می‌باشد. تقریباً همه افراد فعال از نظر جنسی در مقطعی از زندگی خود به حداقل یکی از انواع ویروس HPV، که باعث ایجاد زگیل تناسلی می‌شود، آلوده می‌شوند. اما زگیل تناسلی به طور کلی چیست؟ چه علائمی دارد و چگونه می‌توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد؟ آیا روش درمانی برای زیگیل تناسلی وجود دارد؟ حتما تا انتها با ما همراه باشید تا در این مقاله از مجله سلامت کیوان، به پاسخ سوالات شما و عکس از انواع زگیل تناسلی بپردازیم.

همچنین خلاصه این مقاله در ویدئوی زیر آورده شده است که می‌توانید تماشا کنید. (درصورتی که از مرورگر Chrome استفاده می‌کنید فایل را دانلود کرده و سپس مشاهده کنید)

زگیل تناسلی چیست؟

بیماری زگیل تناسلی یک بیماری عفونی است که عامل اصلی آن ویروس HPV یا پاپیلومای انسانی می‌باشد. این ویروس از طریق تماس مستقیم پوست افراد و عمدتا در اثر هرگونه ارتباطات جنسی (واژینال، دهانی و مقعدی) منتقل می‌شود. زگیل تناسلی بافت‌های مرطوب ناحیه تناسلی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این زگیل‌ها می‌توانند به شکل زائده‌های برجسته کوچک و گوشتی به نظر برسند و یا ظاهری شبیه گل‌کلم داشته باشند. در بسیاری از موارد، زگیل‌ها بسیار کوچک هستند و با درد، سوزش و خارش همراه‌ است(1).

از آنجایی که این بیماری به راحتی قابل سرایت است، معمولا با اولین تماس جنسی سریعاً به بدن فرد مقابل منتقل می‌گردد و به دنبال آن زائده‌هایی در اطراف ناحیه‌ی تناسلی و مقعد به وجود می‌آید. توجه کنید که تنها چند لحظه برخورد آلت تناسلی فرد آلوده با بدن شما کافی است تا شمارا به این بیماری مبتلا کند. آمار ابتلا به زگیل تناسلی روز به روز در حال افزایش است و مبتلایان به دنبال راه‌های درمان سریع این عارضه هستند. برخی از انواع HPV می‌توانند باعث ایجاد زگیل تناسلی، زگیل مقعد یا زگیل دهانی شوند، درحالی‌که برخی دیگر می‌توانند باعث سرطان شوند.

مشاوره خرید واکسن گارداسیل
مشاوره خرید واکسن گارداسیل

زگیل تناسلی مردان

زگیل تناسلی در زنان و مردان اغلب در اثر تماس جنسی منتقل می شود. این ویروس در زنان عوارض خطرناک تری دارد.

زگیل تناسلی در مردان ممکن است در قسمت نوک و طول آلت تناسلی، اسکروتوم (کیسه بیضه)، کشاله ران، در داخل یا اطراف حنجره، بیضه و ناحیه مقعد ایجاد شوند. همچنین این ویروس در اثر تماس جنسی دهانی می تواند در گلو و یا دهان شخص بروز پیدا کند. در این نوشته می‌توانید عکس از انواع زگیل تناسلی در مردان را ببینید.

عکس زگیل تناسلی در مردان

در زیر چند نمونه از عکس زگیل تناسلی مردان را مشاهده می‌کنید:

تشخیص زگیل تناسلی
عکس زگیل آلت تناسلی و مقعد
زگیل تناسلی
عکس زگیل تناسلی مردان

زگیل تناسلی زنان

زگیل تناسلی در زنان می‌تواند بر روی مجرا و دیواره‌های واژن، ناحیه بین دستگاه تناسلی خارجی و مقعد، کانال مقعد و دهانه رحم (سرویکس) رشد کند. همچنین می‌تواند در دهان یا گلو شخصی که با فرد آلوده، تماس جنسی دهانی داشته است ایجاد شود.

بعد از ابتلا به این ویروس در زنان علائمی به این شرح ظاهر می‌شوند:

این علائم ممکن است، قبل از بروز زگیل تناسلی نیز وجود داشته باشند. اما اگر زگیل‌ها گسترش پیدا کرده یا بزرگ‌تر شوند، این وضعیت میتواند ناراحت کننده یا دردناک باشد. احتمالا پیش امده که عبارت زگیل تناسلی زنان عکس یا عکس زگیل تناسلی در زنان را در اینترنت جستجو کنید. در این مقاله می‌توانید عکس از انواع زگیل تناسلی در زنان را ببینید.

عکس زگیل تناسلی در زنان

در زیر دو نمونه زگیل تناسلی زنان عکس برای شما آورده شده است:

زگیل تناسلی زنان
زگیل تناسلی زنان

علائم زگیل تناسلی

بعد از دیدن عکس زگیل تناسلی در زنان و مردان باید به علائم زگیل تناسلی در زنان و مردان بپردازیم. بیماری زگیل تناسلی با علائم و نشانه‌های واضح و مشخصی همراه است که بسیاری از آنها به سادگی توسط خود فرد قابل تشخیص هستند. البته در برخی موارد این زائده‌ها درون نواحی داخلی دستگاه تناسلی (درون واژن یا دهانه ی رحم) به وجود می‌آیند و با علائم خاصی هم همراه نیستند. در این صورت برای تشخیص این بیماری حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

علائم زیر شایع‌ترین نشانه‌های زگیل تناسلی هستند:

  • زائده‌های کوچک و گوشتی به رنگ قهوه‌ای یا صورتی (اغلب هم‌رنگ پوست) در ناحیه تناسلی
  • برجستگی‌هایی شبیه گل کلم ناشی از چندین زگیل نزدیک به هم
  • خارش یا ناراحتی در ناحیه تناسلی
  • خونریزی همراه با مقاربت

علائم زگیل را متوجه شدید؛ همین حالا که درحال مطالعه این مقاله هستید می‌توانید با وارد کردن شماره تماس و مشکل خود در فرم زیر، به صورت رایگان، درخواست مشاوره و تست HPV با متخصصان آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان را ثبت نمائید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته و به سوالات شما پاسخ دهند. همین حالا اقدام کنید و سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.


علت ایجاد زگیل تناسلی

علت زگیل تناسلی غالبا در اثر ابتلا به ویروس HPV می‌باشد. 30 تا 40 نوع از این ویروس وجود دارد که تنها بر ناحیه تناسلی اثر می‌گذارند. اما در این بین فقط چند نوع از آن باعث زگیل تناسلی می‌شوند. ویروس HPV از طریق تماس پوست با پوست قابل انتقال است، به همین دلیل جزو بیماری‌های آمیزشی یا جنسی در نظر گرفته می‌شود.

ویروس اچ پی وی شیوع گسترده‌ای دارد، بر طبق اعلامیه منتشر شده از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) اغلب افراد فعال از نظر جنسی در مقطعی از زندگی آن را دریافت می‌کنند. با این حال، ویروس همواره منجر به عوارضی مانند زگیل‌های تناسلی نمی شود، بلکه زگیل تناسلی معمولاً توسط نوع خاصی از ویروس HPV ایجاد می‌شود که از سایر انواعی که باعث ایجاد زگیل در سایر نواحی بدن می‌شوند، متفاوت است.

ویروس HPV دارای تیپ‌ها و ژن‌های مختلفی است که حسب مورد، هر کدام عملکردهای متفاوتی را به دنبال دارند. به طور کلی تیپ‌های مختلف این ویروس به دو نوع کلی زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • تیپ کم خطر زگیل تناسلی

تیپ کم خطر ویروس HPV فقط باعث به وجود آمدن زگیل‌ واژن (ناحیه تناسلی)، مقعد و دهان و انواع زگیل‌های معمولی در سرتاسر بدن می شوند.

  • تیپ پرخطر زگیل تناسلی

این نوع تیپ های ویروس HPV می‌توانند علاوه بر ایجاد انواع زگیل تناسلی، مشکلات دیگری هم به همراه داشته باشند. یکی از مهلک‌ترین بیماری‌هایی که در اثر این نوع تیپ از ویروس HPV به وجود می‌آید سرطان دهانه رحم، واژن و مقعد است که سالیانه جان عده‌ زیادی را در سرتاسر جهان می‌گیرد.

سرطان های مرتبط با زگیل تناسلی

همانطور که اشاره شد، تایپ‌های پرخطر ویروس اچ پی وی (زگیل تناسلی) می‌توانند باعث ایجاد سرطان در نواحی زیر شود:

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به زگیل تناسلی قرار دارند؟

باید گفت همه افرادی که فعالیت جنسی دارند می‌توانند در معرض ابتلا به زگیل تناسلی باشند، اما گروه‌های زیر بیشتر از بقیه در معرض ابتلا هستند:

  1. افرادی که واکسن HPV تزریق نکرده‌اند و رابطه جنسی دارند.
  2. افرادی که مادرشان قبل از زایمان به ویروس HPV مبتلا بوده است.
  3. افرادی که شرکای جنسی متعدد دارند.
  4. افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند.
  5. افرادی که با شخص مبتلا به زگیل تناسلی رابطه جنسی دارند.

راه های انتقال زگیل تناسلی

شناخته شده‌ترین راه انتقال زگیل تناسلی، تماس مستقیم پوست با پوست بدن فرد آلوده در حین برقراری انواع ارتباط جنسی از جمله رابطه واژینال، رابطه مقعدی و رابطه دهانی است و این هیچ تفاوتی در مردان و زنان ندارد. از زمان ابتلا به زگیل تناسلی تا زمان نمایان شدن علائم آن، یک هفته تا چندماه ممکن است طول بکشد.

ارتباط جنسی با فرد آلوده به یک میزان در ابتلا به زگیل تناسلی مردان و زنان تاثیرگذار است و در اولین ارتباط جنسی با فرد آلوده، ویروس این بیماری می‌تواند به بدن فرد منتقل شود. همچنین در موارد نادرتری این بیماری از طریق لباس زیر آلوده، تیغ اصلاح آلوده در ناحیه تناسلی و حین زایمان به جنین منتقل می‌شود. بیشتر بخوانید: راه های انتقال HPV

تمامی افراد بالغی که از نظر جنسی فعال هستند باید از روش‌های انتقال این ویروس آگاهی کامل داشته باشند؛ زیرا دلیل اصلی منتقل شدن زائده‌های زگیل تناسلی با سرعت بالا در چند دهه اخیر به دلیل عدم آگاهی درست مردم از روش‌های انتقال و دلیل آنها می‌باشد.

راه های انتقال زگیل تناسلی
راه های انتقال زگیل تناسلی

راه های پیشگیری از زگیل تناسلی

برای پیشگیری از زگیل تناسلی راهکارهای زیر به شما پیشنهاد می‌شود:

تزریق واکسن گارداسیل

واکسن گارداسیل (واکسن HPV) می‌تواند از ابتلا به انواع مشهور و پرخطر این ویروس جلوگیری کند، همچنین مصرف این واکسن در جلوگیری از سرطان دهانه رحم نیز موثر است. بهتر است تزریق این واکسن قبل از اولین فعالیت جنسی باشد. گارداسیل هم برای دختران و هم برای پسران قابل استفاده است. پیشگیری از زگیل تناسلی، سرطان مقعد، دهان، گلو، سر و گردن در زنان و مردان از اثرات دیگر این واکسن هستند. برای مشاوره خرید واکسن گارداسیل اینجا کلیک کنید: مشاوره خرید گارداسیل

مطالعه این مقاله نیز شاید برای شما مفید باشد: واکسن ایرانی زگیل تناسلی چیست؟

استفاده از کاندوم

استفاده از کاندوم خطر ابتلا به زگیل تناسلی را کاهش می دهد، اما قطعی نیست. به عبارت دیگر، درصورت داشتن ارتباط جنسی محافظت شده با کاندوم نیز احتمالی برای ابتلای شما به زگیل تناسلی وجود دارد، چراکه کاندوم کل ناحیه تناسلی را نمی‌پوشاند و ممکن است این ویروس در کشاله‌های ران نیز وجود داشته باشد.

ارتباط جنسی در چارچوب

برقراری رابطه جنسی ایمن با فردی که از سلامت آن اطمینان دارید قطعا به کاهش ریسک ابتلای شما به این بیماری کمک خواهد کرد. متاسفانه امروزه به دلیل شیوع زیاد روابط جنسی خارج از عرف، بیماری‌های مقاربتی نیز گسترش زیاده داشته‌اند.

محدود کردن تعداد شرکای جنسی

در ادامه داشتن روابط جنسی در چارچوب، یکی دیگر از مواردی که خطر ابتلای شما به بیماری زگیل تناسلی را کاهش می‌دهد، محدود کردن تعداد شرکای جنسی است. سعی کنید با بیش از یک نفر و یا افرادی که با اشخاص دیگری روابط جنسی دارند، رابطه نداشته باشید.

روش تشخیص زگیل تناسلی

ویروس HPV، می‌تواند به دو بیماری مهم زگیل تناسلی و برخی سرطان های ناحیه تناسلی از جمله سرطان دهانه رحم منجر می شود. در افرادی که علائم بیماری بروز پیدا کرده است، پزشک متخصص با معاینه، بیماری زگیل تناسلی را تشخیص می‌دهد و در موارد دیگر با نمونه‌برداری از ترشحات واژینال و انجام تست پاپ اسمیر و تست HPV این بیماری تشخیص داده می‌شود.

تست پاپ اسمیر

برای تشخیص زگیل تناسلی و بررسی خطرات احتمالی آن به زنان بالای 35 سال توصیه می شود که حداقل سالیانه یک بار تست پاپ اسمیر را انجام دهند. در این روش دهانه ی رحم به وسیله ی دستگاهی به نام اسپکولوم به آرامی باز می شود و سپس با یک برس استریل از سلول های دیواره ی رحم و واژن نمونه برداری های لازم را انجام می دهند. جهت درخواست تست پاپ اسمیر روی تصویر زیر کنید.

بنر درخواست تست پاپ اسمیر
درخواست تست پاپ اسمیر

تست HPV

برای تشخیص ویروس HPV و نوع زگیل تناسلی در بدن فرد علاوه بر انجام تست پاپ اسمیر که روشی مخصوص خانم هاست، روشی با نام روش مولکولی وجود دارد که هم برای خانم ها و هم برای آقایان قابل استفاده است. میزان حساسیت و دقت این روش نیز بسیار بالاست. آزمایشگاه کیوان، به عنوان اولین آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی در خاورمیانه، انجام انواع تست زگیل تناسلی و تفسیر آزمایش HPV را بالاترین دقت به شما ارائه خواهد داد. جهت درخواست مشاوره رایگان و تست HPV در آزمایشگاه کیوان روی تصویر زیر کلیک کنید.

تفاوت زگیل با سایر بیماری ها

همانطور که گفته شد، هر زائده پوستی را نمی‌توان زیگیل تناسلی خواند. برخی ممکن است زگیل تناسلی را با جوش تناسلی اشتباه بگیرند، برخی آن را با تبخال تناسلی یا HIV یکی می‌دانند. در ادامه شرح تفاوت و عکس از بیماری‌های مورد شباهت را برای شما آورده‌ایم. گاهی مقایسه عکس از انواع زگیل تناسلی با عکس بیماری‌های دیگر می‌تواند برای تشخیص کمک کننده باشد و گاهی به دقت و تخصص بیشتری نیاز است.

زگیل تناسلی و جوش تناسلی

علائم زگیل تناسلی گفته شد که یک زائده گوشتی مانند است، اما جوش تناسلی به شکل برجستگی تاولی است که حاوی ماده سفید است. بیشتر در این خصوص را اینجا بخوانید: از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا جوش؟

فرق زگیل تناسلی و جوش تناسلی
فرق زگیل تناسلی و جوش تناسلی

زگیل تناسلی و تبخال تناسلی

  • تشخیص زگیل تناسلی و تبخال از آنجایی که هر دو در ناحیه تناسلی ظاهر می‌شوند دشوار است.
  • زگیل‌های تناسلی برآمدگی‌های گوشتی رنگ و کوچک هستند، اما زخم‌های تبخال مانند تاول یا زخم‌های باز هستند.
  • هم زگیل تناسلی و هم تبخال تناسلی می‌توانند هم از طریق تماس پوستی و هم از طریق تماس جنسی منتقل شوند.

زگیل تناسلی و اسکین تگ

اسکین تگ نوعی زائده پوستی غیر مسری و غیر سرطانی است که به صورت منگوله از پوست آویزان می‌شود. تشخیص و تمیز آن از زگیل تناسلی شاید برای شما دشوار باشد. در این مقاله بیشتر به این موضوع پرداخته‌ایم: فرق اسکین تگ با زگیل تناسلی

فرق زگیل تناسلی و اسکین تگ
فرق زگیل تناسلی و اسکین تگ

زگیل تناسلی و ایدز

زگیل تناسلی و ایدز بدو بیماری کاملا جدا با منشاء جداگانه هستند. عامل زگیل تناسلی، ویروس HPV و عامل ایدز، ویروس HIV است. زگیل تناسلی از علائم ایدز نیست ولی وقتی فردی زگیل تناسلی دارد، احتمال اینکه به علت داشتن روابط پرخطر جنسی، در معرض مریضی‌هایی مانند ایدز، تبخال تناسلی، سوزاک و غیره قرار گرفته باشد بیشتر می‌شود.

به دلیل عدم اضافه گویی، در یک مقاله جدا برای شما لیست همه بیماری‌های پوستی که ممکن است با زگیل تناسلی اشتباه بگیرید را به همراه عکس گرد آوری کردیم، برای مطالعه کلیک کنید: عکس 14 بیماری شبیه زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی قابل مشاهده، ممکن است پس از چند سال بدون درمان نیز بهبود یابند. ولی ویروس این زگیل همچنان در بدن باقیمانده و پس از طی مدتی مجددا عود می نماید. بنابراین هدف از درمان، کنترل علائم بیماری و جلوگیری از انتقال آن به دیگران است. روش‌های درمان زگیل تناسلی مردان و زنان تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد و هر دو باید با توجه به اندازه و محل دقیق زگیل‌ها یکی از درمان‌هایی که در ادامه ذکر می‌شوند را انتخاب کنند.

به طور کلی روش‌های درمان زگیل تناسلی به شرح زیر است:

لیزر درمانی

این روش برای از بین بردن زگیل های خوشه ای و تکی با تعداد زیاد بسیار موثر می باشد. درمان زگیل با لیزر می تواند کمی نسبت به روش های دیگر هزینه بیشتری داشته باشد ولی نتایج قطعی تری هم به دنبال دارد. این روش طی مدت زمان نیم ساعت و به صورت کاملا سرپایی انجام می شود. بیمار بلافاصله پس از لیزر می تواند به محل کار خود برگردد. زمان نقاهت آن کاملا کوتاه مدت می باشد.

کرایوتراپی یا فریز کردن زگیل ها

تری کلرواستیک اسید (TCA) همان ماده شیمیایی می باشد که توسط یک پزشک در سطح زگیل ها اعمال شده و زائده پس انجماد از بین می رود. طی این روش موفق 75% بیماران رضایت کامل داشته و 15% از آنها تجربه بازگشت زگیل را داشته اند. با این حال، کرایوتراپی یا سرمادرمانی یکی از روشهای قطعی درمان زائده های گوشتی بعد از لیزر می باشد.

سوزاندن یا الکتروکوتر

در این روش که یک جراحی معمولی می‌باشد، پزشک از جریان الکتریکی برای گرم کردن و از بین بردن بافت‌های غیرطبیعی روی پوست استفاده می‌کند. این روش بیشتر برای زائده‌های گوشتی نرم کاربرد دارد و اگر زگیل شما سفت شده و زبر می‌باشد، لیزر و کرایو پیشنهادهای پزشک متخصص هستند.

مشاوره خرید واکسن گارداسیل
مشاوره خرید واکسن گارداسیل

عمل جراحی یا لیپ زگیل تناسلی

عمل جراحی زگیل اغلب برای زائده های روی پوست کاربرد داشته و اگر زگیل داخل واژن یا مقعد باشد، از لیزر برای از بین بردن آن استفاده می کنند. جراحی شامل روش سنتی بریدن به وسیله تیغ جراحی می باشد و قبل از آن محل عفونی به طور موضعی بی حس می شود. زخم ناشی از برداشتن زگیل ها بخیه زده می شوند.

پماد و دارو

داروها و پمادهای زیادی برای درمان زگیل تناسلی در مردان و زنان وجود دارد که به جهت اختصار به نام آنها اکتفا می‌کنیم: ایمیکویمود، آلدارا، پودوفیلوم، رزورسینول، پودوفیلین، سایمتدین، سینکاتچیز. البته توجه داشته باشید که مصرف پماد و دارو باید زیر نظر پزشک متخصص باشد و از مصرف خودسرانه جدا خودداری نمائید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید: انواع داروی درمان HPV

درمان خانگی زگیل تناسلی

روش‌های خانگی نیز برای بهبود علائم و درمان زگیل تناسلی وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. سیر، روغن درخت چای، سرکه سیب، سبزیجات مفید، چای سبز، گانودرما و آهن می‌تواند به کاهش علائم و درمان زگیل تناسلی کمک کننده باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود: بهترین درمان خانگی زگیل تناسلی

و در آخر عکس از انواع زگیل تناسلی در مردان و عکس از انواع زگیل تناسلی در زنان را مشاهده می‌کنید.

درمان زگیل تناسلی در طب سنتی

اعتقاداتی در طب سنتی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی از گیاهان و حبوبات می‌توانند برای درمان زگیل تناسلی موثر باشند. این گیاهان و حبوبات عبارتند از:

  • عصاره چای سبز
  • سرکه سیب
  • عصاره سیر
  • عسل
  • آلوئه ورا
  • روغن درخت چای
  • کاهو
  • کلم بروکلی
  • گل کلم
  • گوشت کم چرب
  • فندق و حبوبات
شکل زگیل تناسلی زنان
شکل زگیل تناسلی زنان

همچنین در صورتی که هنوز ابهام یا سوالی در خصوص زگیل تناسلی در مردان و زنان دارید در فرم زیر سوال خود را مطرح کنید تا با متخصصین ما در ارتباط باشید.


آیا زگیل تناسلی خطرناک است؟

اعلب زائده‌های زگیل تناسلی سرطانی نیستند و یا خوش خیم هستند. در برخی موارد نادر، افراد مبتلا به زگیل تناسلی، به برخی گونه‌های پرخطر HPV مبتلا می‌شوند و ممکن است به سرطان آلت تناسلی در آقایان و یا سرطان واژن و رحم در خانم‌ها منجر شود.

زگیل تناسلی در زنان شایع‌تر است یا مردان؟

این عارضه در زنان و مردان به یک نسبت شایع است. اما در زنان چون در قسمت‌های داخلی‌تر ناحیه تناسلی ایجاد شده و ممکن است دیرتر تشخیص داده شود، خطرناک‌تر خواهد بود.

روش های قطعی رفع و درمان زگیل تناسلی کدامند؟

کرایو و لیزر درمانی دو نمونه از روش هایی هستند که قطعی ترین جوابدهی برای رفع زگیل را دارند که به طور کامل زائده را از بین می برند، البته به صورت ظاهری.

آیا زگیل تناسلی همواره با علائم همراه است؟

ویروس ناشی از این بیماری اکثرا فاقد علائم است اما بیماری زگیلی تناسلی غالبا با زائده‌های برجسته در نواحی تناسلی خود را نشان می دهد.

آیا داروهای گیاهی روی زگیل تناسلی اثرگذارند؟

این داروها تنها در مراحل ابتدایی می توانند زائده‌ها را از بین ببرند. همچنین می توانند در پیشگیری از این زوائد موثر باشند.

مهمترین اقدام پس از تشخیص زگیل چیست؟

مراجعه به یک متخصص خوب قدم اول برای شروع روند درمان می باشد. زیرا روش‌های درمانی بستگی به اندازه، موقعیت و وضعیت زگیل متفاوت می باشند که او بهترین روش را به شما پیشنهاد می کند.

امکان انتقال زگیل تناسلی به جنین در بارداری وجود دارد؟

در پاسخ باید بگوییم خیر. این احتمال تقریبا وجود ندارد. اما در صورت ابتلای مادر به زیگیلی تناسلی حین زایمان ممکن است نوزاد نیز آلوده شود.

آیا زیگیل تناسلی با درد، سوزش و خارش همراه است؟

معمولا بله. در صورتیکه زیگیلی تناسلی در اثر پوشیدن لباس تنگ و یا تماس با دست تحریک شوند، علائم فوق را نشان می دهند.

آیا زگیل تناسلی باعث ایجاد سرطان می شود؟

تیپ پرخطر ویروس اچ پی وی (زگیل تناسلی) می تواند باعث ایجاد سرطان در نواحی زیر شود:
سرطان دهانه ی رحم
سرطان واژن
سرطان دهانه واژن
سرطان بیضه و سرطان آلت تناسلی در مردان
سرطان مقعد
سرطان زبان
سرطان حنجره
سرطان دهان

آیا امکان ابتلای مجدد به زگیل تناسلی وجود دارد؟

بله؛ ابتلای یکباره شما به این زگیل تناسلی، مصونیت برای ابتلای مجدد ایجاد نخواهد کرد. درصورتی که با روش‌های درمانی ظاهر زگیل از بین می‌روند، اما ممکن است ویروس اچ پی وی به طور کامل از بدن خارج نشود. به همین دلیل ممکن است یک فرد چندین بار در طول زندگی خود به زگیل تناسلی مبتلا شود.

ویروس زگیل تناسلی چقدر در محیط زنده می ماند؟

ویروس HPV که عامل زگیل تناسلی است، بسیار مقاوم است و ممکن است مدت زمان طولانی در خارج از بدن زنده بماند؛ بسته به شرایط، دما و مقدار رطوبت، این مقدار ممکن است متفاوت باشد، اما به طور میانگین به گفته پروفسور کیوانی، حدود 7 تا 8 روز این ویروس در محیط زنده خواهد ماند.

منبع nhs
9 نظر
  1. آیناز گفت

    سلام خسته نباشید.
    روی لابیاهای داخلی واژنم برآمدگی هایی شبیه زگیل دراومده. من رابطه جنسی داشتم اما نمیدونم شریکم به زگیل تناسلی مبتلا بوده یا نه. از کجا میشه مطمعن شد که اینا زگیله یا نه؟ خیلی استرس دارم کمکم کنین.

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      تنها راه تشخیص قطعی زگیل تناسلی معاینه فیزیکی، نمونه برداری و انجام تست است. در آزمایشگاه کیوان انواع تست HPV با بالاترین دقت و کیفیت قابل انجام است. جهت دریافت مشاوره رایگان و انجام تست با این شماره تماس بگیرید: 02191071292

  2. اکبر گفت

    سلام من چنتا دونه شبیه جوش زیر آلت تناسلیم دراومده. خیلی ریزن، نمیدونم زگیل تناسلی هست یا نه. چجوری می‌تونم مطمعن بشم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      تنها راه تشخیص قطعی زگیل تناسلی معاینه فیزیکی، نمونه برداری و انجام تست است. در آزمایشگاه کیوان انواع تست HPV با بالاترین دقت و کیفیت قابل انجام است. جهت دریافت مشاوره رایگان و انجام تست با این شماره تماس بگیرید: 02191071292

  3. امیر گفت

    در آقایان چه زمانی میشه گفت زگیل تناسلی دیگه منتقل نمیشه و میشه رابطه جنسی انجام داد؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      پاسخ پروفسور حسین کیوانی متخصص ویروس شناس:
      در اقایان اگر بعد از کرایو از نظر ظاهری زگیل دیده نشود و تا چند ماه بعد هم عود نکند بمعنی منفی بودن است . نیازی هم به آزمایش مجدد نیست و اگر هم نمونه گرفته شود نتیجه آزمایش هم به احتمال زیاد منفی خواهد بود.

  4. علی جعفری گفت

    سلام چند وقتی هست روی آلت جای ختنه گاه دونه های ریزی میبینم و میترسم به زیگیل تناسلی مبتلا شده باشم لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      از این طریق امکان تشخیص ابتلا به زگیل تناسلی وجود ندارد. درصورتی که تهران هستید، می‌توانید به آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان، جهت معاینه زیرنظر پروفسور کیوانی، مراجعه نمائید.
      جهت دریافت نوبت و آدرس آزمایشگاه، با این شماره تماس بگیرید: 02191071292

  5. مهسا افتخاری گفت

    سپاس فراوان از مطالب بسیار خوبتون درباره زگیل تناسلی. بسیار عالی و مفید بود.
    ممنون

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.